Ok ik geef toe niet goed gekeken, maar dat was het punt niet. Iets dat me trouwens vaker bij jou posts opvalt, dat je het punt totaal mist. Maarja dat ligt zeker aan anderen, en dat zij jou niet willen begrijpen enzo omdat we allemaal in rare theorïen gelovenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:37 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Over niet goed lezen gesproken: Volgens mij was het The Stranger die over die 1/3 van Europa sprak.
Zag laatst ergens een uitleg waar het jaar 2150 werd genoemd als begin van het waterman-tijdperk..quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Komt de aarrde in 2012 nou in het sterrenbeeld waterman of niet ?
Neequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Komt de aarrde in 2012 nou in het sterrenbeeld waterman of niet ?
Niet erg logisch dus he dan was er van technologie, boeken en steden toch wel een hoop terug gevonden. Als ze dino's kunnen vinden kunnen ze ook dergelijke oude beschavingen vinden. Lijkt me dus gewoon kul.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:57 schreef NED het volgende:
Ik zat zomaar eens te denken he over 2012.
Watnou als die planeet X of nibiru of hoe je hem wilt noemen dus daadwerkelijk vlak langs komt hier en de hele aarde op zn kop zet waarbij 95% van de bevolking de pijp uit gaat en weet ik wat al dies meer.
Zou het niet zomaar kunnen dat dat elke keer gebeurd als dat ding voorbij komt en dat wij als mens iedere keer weer finaal terug naar af geworpen worden?
Stel het gaat zo en telkens moeten we weer van voren aan opnieuw beginnen....... zijn we er dan ooit als mens zijnde al eens in geslaagd om voordat die kutplaneet weer voorbij komt weg te zijn van de aarde om ergens anders een kolonie te starten?
Who knows. We zullen wel zien of er uberhaupt iets gebeurd, maar mocht het zo zijn, dan denk ik dat het best mogelijk kan zijn dat we telkens van voor af aan opnieuw moeten beginnen.
En wat als dat echt zo is, wie weet wat we dan de vorige keer allemaal uitgevonden hebben?![]()
Het is een gevoel , de wens komt voort uit dat gevoel , je gevoel kan de grootste aanwijzing zijn die er bestaat , je gevoel kan de waarheid spreken en heb je niemand anders voor nodig , geen argumenten of wat dan ook .quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dit is een wens, geen aanwijzing dat het ook gaat gebeuren... En als je onze tijd nu eens vergelijkt met de 1000'den jaren hiervoor, dan doen we het echt zo slecht nog niet...
Tsja, daar kan ik niets over zeggen. Je gevoel is iets wat alleen jij kan voelen en daar conclusies uit kan trekken.quote:Op maandag 10 september 2007 12:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is een gevoel , de wens komt voort uit dat gevoel , je gevoel kan de grootste aanwijzing zijn die er bestaat , je gevoel kan de waarheid spreken en heb je niemand anders voor nodig , geen argumenten of wat dan ook .
dat gevoel heb ik nu al anderhalf jaar elke dag . dat er iets gaat gebeuren staat voor mij al vast .
Maar dan heb je altijd weer de kans dat men dat gevoel elkaar aanpraat. Maak mensen vaak genoeg bang voor 2012 en men krijgt vanzelf een onheilspellend gevoel...quote:Op maandag 10 september 2007 15:36 schreef Nee het volgende:
Bovendien zijn gevoelens meestal subjectief, en zeggen ze meer over je eigen perceptie van de wereld. Het wordt pas interessanter als er meer mensen zijn die dezelfde gevoelens delen.
Niet iedereen met een onheilspellend gevoel gelooft in 2012, en niet iedereen is impulsief. Over algemeen denk ik dat ons 'bewustzijn' synchroon loopt met algemene ontwikkelingen en veranderingen in het dagelijkse leven, en dat mensen nogal gevoelig zijn voor dergelijke veranderingen op allerlei gebieden. (maatschappelijk, technologisch, etc). Of wellicht ervaren/voelen we onbewust meer (op instinctief niveau) dan dat ons verstand kan bevatten. Dieren zijn zich bewuster van hun omgeving, en pikken een verandering in hun omgeving veel sneller op dan wij, misschien dat wij dat ook hebben maar er niet bewust van zijn?quote:Op maandag 10 september 2007 15:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar dan heb je altijd weer de kans dat men dat gevoel elkaar aanpraat. Maak mensen vaak genoeg bang voor 2012 en men krijgt vanzelf een onheilspellend gevoel...
Ik denk het wel , ik heb een ex die vaak in buitenland is maar als hij in mijn stad is , dan voel ik meteen dat hij er is of ik droom erover dat hij komt en hij komt dan ook . (zonder voorkennis )quote:Op maandag 10 september 2007 16:05 schreef Nee het volgende:
[..]
Niet iedereen met een onheilspellend gevoel gelooft in 2012, en niet iedereen is impulsief. Over algemeen denk ik dat ons 'bewustzijn' synchroon loopt met algemene ontwikkelingen en veranderingen in het dagelijkse leven, en dat mensen nogal gevoelig zijn voor dergelijke veranderingen op allerlei gebieden. (maatschappelijk, technologisch, etc). Of wellicht ervaren/voelen we onbewust meer (op instinctief niveau) dan dat ons verstand kan bevatten. Dieren zijn zich bewuster van hun omgeving, en pikken een verandering in hun omgeving veel sneller op dan wij, misschien dat wij dat ook hebben maar er niet bewust van zijn?
Sinds wanneer is 2012 een onheilspellend moment? Ik was juist van mening dat deze datum verlichting promoot, niet doem?quote:Op maandag 10 september 2007 16:05 schreef Nee het volgende:
[..]
Niet iedereen met een onheilspellend gevoel gelooft in 2012...
Lijkt mij ook intressant.. ik weet dat er in November 07 (of in de aanloop tot) iets zou gebeuren op de financiele markt.. dat geld zijn waarde zou verliezen.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef Jodelaar het volgende:
tvp en ik zet deze hier ook even neer, omdat ik graag die site weer even wil bekijken;
Ik heb een tijdje geleden in een ander topic een site gezien wat laat zien wat er elke dag/maand/jaar zou kunnen gebeuren, heeft iemand die site nog? ik kan hem niet vinden in de eerdere topics.
Ik weet niet zeker welke je bedoeld, ik heb wel een site die de Tzolkin-Kalender toepast op vandaag ('n soort horoscoop)quote:Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef Jodelaar het volgende:
tvp en ik zet deze hier ook even neer, omdat ik graag die site weer even wil bekijken;
Ik heb een tijdje geleden in een ander topic een site gezien wat laat zien wat er elke dag/maand/jaar zou kunnen gebeuren, heeft iemand die site nog? ik kan hem niet vinden in de eerdere topics.
De tzolkin kalender is geen soort van horoscoop, maar men hangt er wel een soort horoscoop aan vast.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:33 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker welke je bedoeld, ik heb wel een site die de Tzolkin-Kalender toepast op vandaag ('n soort horoscoop)
Nu de koers van de Dollar keldert en er landen zijn (Iran over naar de Yen, Venezuela de Euro) die dollar inwisselen... komt er toch iets heel dichtbij.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 08:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.
We shall see.
Redelijk goede docu, alleen met de symboliek gaat ie mij wat te ver.quote:Op zondag 23 september 2007 20:44 schreef francorex het volgende:
William Hendry - stargate 2012 - living the re-evolution.
http://video.google.com/videoplay?docid=4777683955919587332&q=Stargate+2012&total=48&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Misschien is dit de voorbodequote:Op donderdag 8 februari 2007 20:17 schreef TaLoN.NL het volgende:
Tijds-schema van de Maya\'s volgens Calleman:
5th \"Day\" Nov. 24th, 2006 - Nov. 18th, 2007
(We meet our Galactic neighbors)
5th \"Night\" Nov. 19th, 2007 - Nov. 12th, 2008
(The end of manufactured lack)
6th \"Day\" Nov. 13th, 2008 - Nov. 7th, 2009
(Consciousness surpasses technology)
6th \"Night\" Nov. 8th, 2009 - Nov. 2nd, 2010
(Bliss, we will need the practice)
7th \"Day\" Nov. 3rd, 2010 - Oct. 28th, 2011
(We evolve to conscious Co-Creation of
existence and experience)
FF in't Nederlands dan maar. Leest zoveel fijner.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:02 schreef TaLoN.NL het volgende:
Alan Watts - Man in Nature (video) 16 minuutjes die zeker de moeite waard zijn.
---
Toepasselijk bijbelhoofdstuk (mbt 2012) - EN: Matthew 24 / NL: Matteus 24
Inderdaad. Na dit filmpje even op de wikipedia-pagina gekeken, en via daar kwam ik bij een timewave-calculator terecht.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:28 schreef jogy het volgende:
http://www.disclose.tv/vi(...)_Timewave_Zero_2012/
Geinig filmpje over 2012.
Die storm, orgineel een waarschuwing van de Brit Piers Corbyn, heeft volgens hem te maken met zonnevlekken. Worden die ook genoemd in dat linkje?quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:23 schreef dmace het volgende:
[..]
Inderdaad. Na dit filmpje even op de wikipedia-pagina gekeken, en via daar kwam ik bij een timewave-calculator terecht.
Deze voorspelde een piek op 25 November. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de Superstorm van Piet Paulusma?
Woei!quote:Op donderdag 22 november 2007 20:50 schreef TaLoN.NL het volgende:
Dus geen negatieve/agressieve TaLoN.NL meer...![]()
Idd, daar sluit ik mij zeker bij aanquote:Op donderdag 22 november 2007 22:12 schreef Da_Ripper het volgende:
goed bezig Talon.nl![]()
kheb je inderdaad een tijd niet meer voorbij zien komen, terwijl je juist zo actief aan het posten/topics openen was om maar info naar buiten te brengen over 2012/conspiracies/911/Bush.
Leuk om te horen dat je bewust kiest om je minder met negatieve zaken te bemoeien en je meer richt op het positieve![]()
Zo, net even bekeken. Maarre geloven jullie dit gebazel echt? Hij zit gewoon te bazelen over gebeurtenissen die zogenaamd met elkaar te maken hebben en dat alles zogenaamd wordt gecomprimeerd naar de toekomst en dat er in 2012 een einde komt. Waar haalt ie het allemaal vandaan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:28 schreef jogy het volgende:
http://www.disclose.tv/vi(...)_Timewave_Zero_2012/
Geinig filmpje over 2012.
Relax gozer, ik kwam het filmpje tegen en postte hem hier, niemand kan in de toekomst kijken en ja er is een redelijke kans dat e 2012 kosmisch gezien gewoon een jaar als alle andere wordt, of niet. Zo niet dan hebben we met dit topic tenminste een kleine voorbereiding gehad, zo wel dan is dit gewoon een leuke topicreeks geweest waar mensen lekker konden wegdromen over het einde van de mayakalender.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:51 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Zo, net even bekeken. Maarre geloven jullie dit gebazel echt? Hij zit gewoon te bazelen over gebeurtenissen die zogenaamd met elkaar te maken hebben en dat alles zogenaamd wordt gecomprimeerd naar de toekomst en dat er in 2012 een einde komt. Waar haalt ie het allemaal vandaan?Uit zijn dikke duim vermoed ik, maar why on earth geloven mensen zoiets??
Dit is echt een gevalletje van ongefundeerde vage theorieen gepeperd met een paar wetenschappelijke termen zoals resonantie, tijdcompressie, energie en wat nog meer allemaal.
Ahh laat ook maar, kansloos ditIk ga echt heel erg hard lachen in 2013, dat weet ik wel
Sorryquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Relax gozer, ik kwam het filmpje tegen en postte hem hier, niemand kan in de toekomst kijken en ja er is een redelijke kans dat e 2012 kosmisch gezien gewoon een jaar als alle andere wordt, of niet. Zo niet dan hebben we met dit topic tenminste een kleine voorbereiding gehad, zo wel dan is dit gewoon een leuke topicreeks geweest waar mensen lekker konden wegdromen over het einde van de mayakalender.
Big deal.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:06 schreef addictivebeat het volgende:
waar ik nou eigenljik mee zit is dat.......
kijk, de Maya kalender is meer dan 3000 jaar oud OK en is dus niet gebaseert op de Gregoriaanse kalender
waarin wij nu geloven en dus ligt aan de wetenschappers om zo nauwkeurig mogelijk de conversie(omschakeling) van Mayaanse kalender om te berekenen naar de Gregoriaanse kalender om vervolgens
achter te komen dat op PRECIES!! ...21 december 2012 ..de einde is van de kalender (dus onze kalender,niet de Mayaanse)OK Zal Best.....MAAR stel je voor dus dat wetenschappers een KLEIN foutje maken ....Een foutje van 1
dag per jaar........1 DAG PER JAAR !!! bereken dan maar 3000 keer 1 ........Dat zijn 3000 dagen en dat ALLEEN AL zijn meer dan 5 jaar .....Dus alleen maar omdat de wetenschappers een foutje van 1 dag per jaar maken
zijn dat dus eigenlijk 5 jaar verschil in plaats van 2012 ....2017...OK Nou bereken nu maar wat t wordt als ze fouten van dagen per jaar hebben hoeveel verschil het dan zou zijn.......Of niet?????
Ik staar me ook niet blind op die datum.quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:11 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Je punt is trouwens niet eens zo gek. Ik geloof persoonlijk ook niet dat het einde van de mayakalender precies op 21 december 2012 valt maar gewoon in 2012. Volgens mij is 21 december door iemand verzonnen omdat dat toevallig in cijfertjes er zo mooi uit ziet. Of heeft hier iemand er een onderbouwing voor?
Wat bedoelde hij daar ook al weer mee?quote:Op vrijdag 30 november 2007 22:08 schreef TaLoN.NL het volgende:
5th "Night" Nov. 19th, 2007 - Nov. 12th, 2008
(The end of manufactured lack)
Er is wel degelijk een onderbouwing te vinden voor die specifieke dag. Ooit is de lange telling van de Maya's begonnen en op een bepaald punt begint deze telling weer opnieuw. Je kunt uitrekenen als je de begin datum hebt, op welke datum dat gebeurt. Probleem is echter dat men het niet helemaal eens is over de exacte begin datum, maar de meest geaccepteerde begindatum geeft een einddatum op 21 dec 2012...quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:11 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Je punt is trouwens niet eens zo gek. Ik geloof persoonlijk ook niet dat het einde van de mayakalender precies op 21 december 2012 valt maar gewoon in 2012. Volgens mij is 21 december door iemand verzonnen omdat dat toevallig in cijfertjes er zo mooi uit ziet. Of heeft hier iemand er een onderbouwing voor?
Ok, dat wist ik nietquote:Op woensdag 5 december 2007 09:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een onderbouwing te vinden voor die specifieke dag. Ooit is de lange telling van de Maya's begonnen en op een bepaald punt begint deze telling weer opnieuw. Je kunt uitrekenen als je de begin datum hebt, op welke datum dat gebeurt. Probleem is echter dat men het niet helemaal eens is over de exacte begin datum, maar de meest geaccepteerde begindatum geeft een einddatum op 21 dec 2012...
Had zelf 20 december mooier gevonden 20-12-2012quote:Op woensdag 5 december 2007 09:56 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ok, dat wist ik niet. Komt dan wel toevallig mooi uit dan.
Of 12 december: 12-12-2012quote:Op woensdag 5 december 2007 10:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Had zelf 20 december mooier gevonden 20-12-2012
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |