Nee, want de overheid is juist daar de problemen aan het oplossen. Wie was er eerder het kip of het ei?quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
wat zijn de grote maatschappelijke problemen van dit moment ?
zorg, onderwijs, veiligheid, files
allemaal terreinen waar de overheid het voor het zeggen heeft
toeval ?
aan het oplossen ?? zijn de wachtlijsten al korter ? en de files ? is het al veiliger op straat ? is het onderwijs al aan het verbeteren ? dan heb ik wat gemistquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:44 schreef Kloot-Jan het volgende:
Nee, want de overheid is juist daar de problemen aan het oplossen. Wie was er eerder het kip of het ei?![]()
Omdat de markt op plaatsen waar dit geprobeerd wordt er een nog veel grotere puinhoop van maakt, toevallig heb ik een voorbeeldje bij de handquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:43 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Waarom zouden deze vraagstukken niet op te lossen zijn door de markt ? Dat is een dogma dat ik niet meer geloof, het wordt juist iedere dag weer aangetoond dat ze niet zijn op te lossen door een overheid.
Onderwijs? Ja, hoor, prive scholen doen het beter maar het vervelende is dat ze ook het tienvoudige kosten.quote:Americans pay more when they get sick than people in other Western nations and get more confused, error-prone treatment, according to the largest survey to compare U.S. health care with other nations.
The survey of nearly 7,000 sick adults in the United States, Australia, Canada, New Zealand, Britain and Germany found Americans were the most likely to pay at least $1,000 in out-of-pocket expenses. More than half went without needed care because of cost and more than one-third endured mistakes and disorganized care when they did get treated.
http://www.washingtonpost(...)AR2005110301143.html
Ik heb het topic ook gevolgd, en op Floripas na ging niemand direct in op dit stukquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
heb ik gelezen en wordt in het topic zelf al door genoeg mensen weerlegd
Amerika is helemaal geen goed voorbeeld want de amerikaanse overheid is juist de grootste ter wereld.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
Omdat de markt op plaatsen waar dit geprobeerd wordt er een nog veel grotere puinhoop van maakt, toevallig heb ik een voorbeeldje bij de hand
door de politie te privatiserenquote:Onderwijs? Ja, hoor, prive scholen doen het beter maar het vervelende is dat ze ook het tienvoudige kosten.
Files? Van mij mag het, wees er dan wel op voorbereid dat je nog meer zult gaan betalen en beperkingen opgelegd krijgt.
Veiligheid? Ummm...daar kan ik mij niet echt een voorstelling bij maken hoe de markt daar iets van betekenis zou moeten opleveren.
Of zelfs maar Londen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Inderdaad.
En dat grote gidsland heeft ook een enorm aantal staatsmusea die sowieso altijd gratis te betreden zijn. Wel eens in Washington DC geweest beste McCarthy?
relatief of absoluut gezien?quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Amerika is helemaal geen goed voorbeeld want de amerikaanse overheid is juist de grootste ter wereld.
Hoe zie je dat precies in zijn werk gaan? Wie de meest gunstige offerte levert, mag de wet handhaven?quote:[..]
door de politie te privatiseren
Um, in dit geval is het een uitstekend voorbeeld om de gezondheidszorg in de VS niet door de overheid gereguleerd of subsidieert wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Amerika is helemaal geen goed voorbeeld want de amerikaanse overheid is juist de grootste ter wereld.
Ja...en? Hoe bevordert dit de veiligheid? Blijft de overheid wel verantwoordelijk financieel en qua wetgeving? Rechtspraak? Ook geprivatiseerd?quote:door de politie te privatiseren
hoe kom je daarbij ?!??!?!quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:04 schreef Tijger_m het volgende:
Um, in dit geval is het een uitstekend voorbeeld om de gezondheidszorg in de VS niet door de overheid gereguleerd of subsidieert wordt.
quote:De overheid subsidieert alleen wat 'kwetsbaar' is en niet 'zelfredzame' kunst als strips en musicals.
quote:Ook vindt de PvdA het onnodig dat elke stad een eigen schouwburg heeft en wil de partij snijden in het aantal opleidingen; 17 zangopleidingen zijn bijvoorbeeld te veel.
quote:Nu adviseert de Raad voor Cultuur eens per vier jaar over kunstsubsidies en beslist uiteindelijk de Tweede Kamer. Daardoor is de Kamer veel te gedetailleerd bezig met de verdeling van de kunstsubsidies, vindt de PvdA.
nee, ze zijn bezigquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
aan het oplossen ?? zijn de wachtlijsten al korter ? en de files ? is het al veiliger op straat ? is het onderwijs al aan het verbeteren ? dan heb ik wat gemist
woningen mag je daar nog wel aan toe voegenquote:Op dinsdag 8 november 2005 15:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
aan het oplossen ?? zijn de wachtlijsten al korter ? en de files ? is het al veiliger op straat ? is het onderwijs al aan het verbeteren ? dan heb ik wat gemist
Oh, ik dacht dat de overheid de woningcorporaties met rust liet en ze als vrije markt partij laat optreden?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:21 schreef McCarthy het volgende:
woningen mag je daar nog wel aan toe voegen
zijn zij vrij om prijzen te zetten, kunnen ze zomaar gaan bouwenquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de overheid de woningcorporaties met rust liet en ze als vrije markt partij laat optreden?
daarover verschil ik van mening, een goed boek heb je meer aan dnek ikquote:Op woensdag 9 november 2005 13:14 schreef nietzman het volgende:
Maar zeg nou eens eerlijk, het museum is toch dé perfecte plek om de jeugd iets over zijn of haar afkomst en de vaderlandse geschiedenis te leren? Wat is daar nou mis mee?
Ze zijn er al in geweest tijdens hun school periode. Bovendien laten ze zich buiten die periode met geen mogelijkheid het meseum in krijgen.quote:Een beetje algemene ontwikkeling mag men de jeugd van mijn part zo hard en gesubsidieerd mogelijk door de strot douwen. Bij commerciële partijen is "ontwikkeling" een scheldwoord, dus waar zou de overheid die taak niet op zich mogen nemen?
In veel Angelsaksische landen hebben ze musea gratis gemaakt. Ik ken eerlijk gezegd het resultaat daarvan niet, maar ze doen het nog steeds. Ik zal eens op zoek gaan.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
daarover verschil ik van mening, een goed boek heb je meer aan dnek ik
[..]
Ze zijn er al in geweest tijdens hun school periode. Bovendien laten ze zich buiten die periode met geen mogelijkheid het meseum in krijgen.
Maar van jou mag alles weg wat geen geld oplevert. Zal een saaie wereld worden als jij je zin krijgt. Stel multinationals die alles beheersen en that's it.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
Ze zijn er al in geweest tijdens hun school periode. Bovendien laten ze zich buiten die periode met geen mogelijkheid het meseum in krijgen.
Bron: Nu.nlquote:De VVD wil dat de twintig grote rijksmusea altijd gratis toegankelijk worden. Het publiek heeft daar recht op, omdat het al een hoop belastinggeld aan de musea kwijt is en ook omdat het gaat om ons erfgoed dat er te zien is.
'Ontaarde kunst'quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:06 schreef OllieA het volgende:
En wat zou je hiervan zeggen:
[afbeelding]
ik heb het al vaker gezegd. De VVD is geen rechtse partij maar een laffe midden partij. Helaas was er in het verleden niks betersquote:Op maandag 28 november 2005 10:42 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Bron: Nu.nl
Toch leuk dat de VVD een vergelijkbaar standpunt inneemt
Ze hebben inderdaad een iets genuanceerdere kijk op de werkelijkheid dan de gemiddelde dogmaticus.quote:Op maandag 28 november 2005 12:42 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik heb het al vaker gezegd. De VVD is geen rechtse partij maar een laffe midden partij. Helaas was er in het verleden niks beters
Ah, dus je bent wel van mening dat de btw op boeken verlaagd, dan wel helemaal afgeschaft moet worden?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:36 schreef McCarthy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 november 2005 12:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, dus je bent wel van mening dat de btw op boeken verlaagd, dan wel helemaal afgeschaft moet worden?
quote:Op maandag 28 november 2005 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad een iets genuanceerdere kijk op de werkelijkheid dan de gemiddelde dogmaticus.
alsof het iets positief zou zijnquote:nu·an·ce (de ~, ~n/~s)
1 weinig afwijkend verschil, fijn onderscheid
2 tint, schakering
PvdA en VVD, nu nog wat steun van D'66 en GL/SP en er is een ruime Kamer meerderheidquote:Op maandag 28 november 2005 10:42 schreef OpenDeur het volgende:
Bron: Nu.nl
Toch leuk dat de VVD een vergelijkbaar standpunt inneemt
men wat kijk ik uit naar ene paritj die eens flink herrie schopt in de linkse keet die het binnenhof heet. Ik wil het getier en geraas wel eens horen als er iemand kotm die zegt dat hij de cultuursubsidies helemaal wil afschaffen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PvdA en VVD, nu nog wat steun van D'66 en GL/SP en er is een ruime Kamer meerderheid![]()
Tsja ik vind het wenselijker dan koste wat het kost vasthouden aan een dogma. Hier en daar pragmatische overwegingen in acht nemen lijkt me niet verkeerd.quote:Op maandag 28 november 2005 13:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
[..]
alsof het iets positief zou zijn![]()
Of de studiefinanciering om maar eens iets te noemen.quote:men wat kijk ik uit naar ene paritj die eens flink herrie schopt in de linkse keet die het binnenhof heet. Ik wil het getier en geraas wel eens horen als er iemand kotm die zegt dat hij de cultuursubsidies helemaal wil afschaffen.
hun dogma vs mijn dogmaquote:Op maandag 28 november 2005 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja ik vind het wenselijker dan koste wat het kost vasthouden aan een dogma.
alles beter dan dat natuurlijkquote:Op maandag 28 november 2005 13:10 schreef nikk het volgende:
Ik vind dit eigenlijk wel een goed plan. Musea, net als bijvoorbeeld bibliotheken, verrijken de samenleving en dat mag best iets kosten (alles binnen bepaalde grenzen natuurlijk).
Daarnaaast heb ik liever dat het geld naar musea gaat dan naar werkschuwe subsidietrekkende 'kunstenaars'.
Dat noemen wij een roepende in de woestijn die blij mag zijn met 1-2 zetels, zeg maar een Wilders.quote:Op maandag 28 november 2005 13:08 schreef McCarthy het volgende:
men wat kijk ik uit naar ene paritj die eens flink herrie schopt in de linkse keet die het binnenhof heet. Ik wil het getier en geraas wel eens horen als er iemand kotm die zegt dat hij de cultuursubsidies helemaal wil afschaffen.
quote:Op maandag 28 november 2005 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PvdA en VVD, nu nog wat steun van D'66 en GL/SP en er is een ruime Kamer meerderheid![]()
quote:D66 denkt, net als de LPF, dat het niet haalbaar is buitenlanders wel te laten betalen en vreest bovendien voor verschraling van het aanbod door verminderde inkomsten. GroenLinks denkt dat het een verkapte bezuiniging is, maar Nijs bestreed dit.
Hun dogma trekt meer stemmen. Verdeeld over partijen van links tot rechts.quote:Op maandag 28 november 2005 13:18 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hun dogma vs mijn dogma
wat maakt hun dogma dan zoveel beter?
hebben we ook democratisch besloten dat einsteins theorie beter is dan die van newton?quote:Op maandag 28 november 2005 18:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Hun dogma trekt meer stemmen. Verdeeld over partijen van links tot rechts.
Als er geen objectief 'beter' is, is democratie een aardige manier om het geschil te beslechten![]()
In Bulgarije doen ze dat wel, een tarief voor Bulgaren en een tarief voor niet-Bulgaren.quote:Op maandag 28 november 2005 17:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
D66 denkt, net als de LPF, dat het niet haalbaar is buitenlanders wel te laten betalen
Eh nee. Wat aan "geen objectief 'beter' " begreep je niet?quote:Op maandag 28 november 2005 19:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hebben we ook democratisch besloten dat einsteins theorie beter is dan die van newton?
het gaat om niet heel erg veel geld neequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |