abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 10:24:43 #201
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32141203
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[ code verwijderd ]
Sorry, hoor. Maar wát een kutopstelling, Ajax gaat dan wederom voor de tweede plaats.

In plaats van Johnny Heitinga heb ik liever Zdenek Grygera en mocht deze verkocht worden, haal dan Daniël Majstorovic maar als zijn vervanger. In plaats van Gijs Luirink zie ik nog liever Ron Vlaar komen, Gijs Luirink mag voor de breedte overigens wel gehaald worden. Hetzelfde geldt voor Julian Jenner, laat Christian Wilhelmsson (onhaalbaar in mijn optiek) maar als rechtsbuiten spelen en zorg ervoor dat Nigel de Jong zijn contract verlengt. Kenneth Perez in plaats van Nicolae Mitea, dan lijkt het meer op een elftal van een kampioenskandidaat.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_32141243
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:24 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen Nederlanders cult.
Pay attention
Machlas en Soetaers wel?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:26:16 #203
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32141249
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je vergeet Sonck, Obodai en Wamberto.
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:24 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat zijn toch geen Nederlanders cult.
Pay attention
Meiden, ga eens even naar jullie eigen topic.

Want jullie snappen het allebei niet, het gaat om spelers afkomstig uit de eredivise, ongeacht nationaliteit.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_32141293
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Machlas en Soetaers wel?
dat zijn binnenlandse transfers en daar ging het in dit geval om
  donderdag 10 november 2005 @ 10:31:53 #205
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_32141358
quote:
De Jong misschien in winterstop al weg
Donderdag 10 november, door JVS, Amsterdam, 10.17u GMT+01.00, ELF

Het is onwaarschijnlijk dat Nigel de Jong volgend seizoen nog voor Ajax speelt. Verschillende topclubs uit heel Europa willen de 20-jarige middenvelder vastleggen.

De interesse van Machester United was al langer bekend, maar inmiddels wordt zijn naam ook in verband gebracht met Juventus en AC Milan.

Sir Alex Ferguson heeft groen licht gekregen van zijn bestuur om in de winterstop versterkingen te halen. Om andere clubs voor te zijn overweegt Ferguson om in de komende transferperiode, in januari, al een slordige 5 miljoen euro op tafel te leggen. Zo kan Ajax in ieder geval nog wat geld vangen, anders loopt hij aan het eind van het seizoen gratis de ArenA uit.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_32141430
20 jaar en al weg gaan. Niet te geloven eigenlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_32141450
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:31 schreef BoNi het volgende:

[..]
5 miljoen? dat zou mooi zijn.
pi_32141462
Doe maar dan, 5 miljoen is veel geld

Het is jammer, maar als een speler per se weg wil moet die maar weg gaan ook
Houd van een lijntje.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:37:07 #209
53851 BoNi
pi_32141508
Mocht hij vertrekken dan verliest hij m.i. in ieder geval het imago dat hij nu heeft....
'De nuchtere jongen uit de jeugdopleiding met een Ajax hart.'
Schitterend!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:39:07 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32141570
Ik snap niet dat je als supporter blij kan zijn met geld .

Natuurlijk in theorie heeft Ajax er wat aan, en zou er iemand anders gekocht worden, maar in de praktijk is het nutteloos. Want een speler van het kaliber De Jong krijgen we niet terug.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:39:49 #211
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32141592
quote:

[..]
Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen afspeelt, maar Ajax komt qua contractonderhandelingen altijd erg passief op mij over. Hebben ze dan niets geleerd van de uittocht van het gouden Ajax, van de periode 1994-1996? Bied Nigel de Jong een goed contract aan en stel hem ook voor komend seizoen een basisplaats als rechtshalf in het vizier, met andere woorden: waardeer hem, zoals hij gewaardeerd wilt worden. Zo'n jongen als Nigel de Jong moet je zien te behouden, het is een echte Amsterdammer, de supporters kunnen zichzelf met identificeren. Ajax heeft vorig jaar Daniël de Ridder al zo makkelijk laten gaan, met Nigel de Jong moet dat niet gebeuren.
pi_32141605
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:39 schreef HeatWave het volgende:

Natuurlijk in theorie heeft Ajax er wat aan, en zou er iemand anders gekocht worden, maar in de praktijk is het nutteloos. Want een speler van het kaliber De Jong krijgen we niet terug.
Hij gaat sowieso wel weg. Gegeven dat feit kan je best blij zijn met nog wat geld toch?
En om nou te zeggen dat de Jong de kar trekt de laatste weken.....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:40:49 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32141617
Nogmaals bewijs dat we een slap en onkundig bestuur hebben...

ik zeg, huur 2 joegoslaven, en dan niet voor op het veld .
Get woke, go broke!
pi_32141658
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:39 schreef HeatWave het volgende:

Ach met deze vorm heb je dit seizoen toch weinig aan hem. Het valt me wel erg tegen van De Jong dat hij zo graag wel wil.
Houd van een lijntje.
pi_32141665
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:40 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hij gaat sowieso wel weg. Gegeven dat feit kan je best blij zijn met nog wat geld toch?
idd als hij toch weggaat dan maar een half jaar eerder en 5.000.000 beuren.
pi_32141684
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_32141698
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:42 schreef snellejelle het volgende:

[..]

idd als hij toch weggaat dan maar een half jaar eerder en 5.000.000 beuren.
Inderdaad, als we nou nog vol meededen voor de titel was het anders geweest.
5e worden we ook wel zonder Nigel.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_32141724
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:44 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Inderdaad, als we nou nog vol meededen voor de titel was het anders geweest.
5e worden we ook wel zonder Nigel.
wel apart trouwens dat ze 5 miljoen over hebben voor een speler die ze een half jaar later gratis zouden kunnen krijgen, maar ze zullen de concurrentie wel voor willen zijn
  donderdag 10 november 2005 @ 10:45:07 #219
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32141730
Ik heb het eigenlijk ook een beetje over in het algemeen. .

IK zit nou echt nooit van : Yeaaaaaah!!!! 5 Miljoen .

Ik baal er over het algemeen van dat er weer eens iemand weggaat. Goed of niet... Alleen toen Sonck wegging vierde ik een intern feestje...
Get woke, go broke!
pi_32141819
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb het eigenlijk ook een beetje over in het algemeen. .

IK zit nou echt nooit van : Yeaaaaaah!!!! 5 Miljoen .

Ik baal er over het algemeen van dat er weer eens iemand weggaat. Goed of niet... Alleen toen Sonck wegging vierde ik een intern feestje...
Niemand is blij met de 5 miljoen in de zin van dat ie weg gaat, maar als ie dan tóch weg gaat... Zijn niet veel spelers waar je 5 miljoen voor kan vangen die over een half jaar gratis zijn.
pi_32141821
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:37 schreef BoNi het volgende:
Mocht hij vertrekken dan verliest hij m.i. in ieder geval het imago dat hij nu heeft....
'De nuchtere jongen uit de jeugdopleiding met een Ajax hart.'
Moet-ie dan z'n hele leven bij Ajax blijven? Hij heeft groot gelijk dat wanneer hij de kans krijgt om naar een grote club in een grote competitie te verkassen, hij die grijpt. IJzer, heet, smeden.
pi_32141845
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:48 schreef rompompom het volgende:

[..]

Moet-ie dan z'n hele leven bij Ajax blijven? Hij heeft groot gelijk dat wanneer hij de kans krijgt om naar een grote club in een grote competitie te verkassen, hij die grijpt. IJzer, heet, smeden.
hij is 20... hij heeft nog zeker zon 15 jaar te gaan.
pi_32141851
Jezus

Ik snap De Jong trouwens ook niet hoor. Altijd een hoop geblaat over liefde voor de club en een echte clubspeler, daar merk je nu dan bijster weinig van.

Kom op zeg, hij is pas 20, heeft nog minstens 12 jaar topvoetbal voor zich en kan over 2 a 3 jaar ook nog wel overal heen. Waarom niet gewoon dat contract verlengen met 4 jaar, een WK spelen, eventueel na een goed WK voor de jackpot weg gaan en anders een van de steunpilaren van het nieuwe Ajax worden. Dan kan ie over 2 of 3 jaar alsnog ergens gaan spelen met nog meer ervaring.
pi_32141879
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jezus

Ik snap De Jong trouwens ook niet hoor. Altijd een hoop geblaat over liefde voor de club en een echte clubspeler, daar merk je nu dan bijster weinig van.

Kom op zeg, hij is pas 20, heeft nog minstens 12 jaar topvoetbal voor zich en kan over 2 a 3 jaar ook nog wel overal heen. Waarom niet gewoon dat contract verlengen met 4 jaar, een WK spelen, eventueel na een goed WK voor de jackpot weg gaan en anders een van de steunpilaren van het nieuwe Ajax worden. Dan kan ie over 2 of 3 jaar alsnog ergens gaan spelen met nog meer ervaring.
hij neemt de van persie route, da's wel duidelijk....
pi_32141893
Helemaal mee eens BS.
Klik dan als je durft
  donderdag 10 november 2005 @ 10:54:23 #226
53851 BoNi
pi_32141963
Nou ja: 'het is een stap vooruit in een mooiere competitie, grote club, mooie historie, leren van de wereldspelers.........'

Oftewel een standaard verkapt ik-wil-nog-veel-meer-geld-verdienen-maar-durf-het-niet-hardop-te-zeggen-excuus.....!
Schitterend!
  donderdag 10 november 2005 @ 10:58:33 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32142058
Uiteraard wil hij weg en rijk worden, dat willen we/ze allemaal....

Maar bij Ajax zou je een heel leuk begin kunnen maken, maar het bestuur is nogal op de knip...
Get woke, go broke!
pi_32142118
quote:

[..]
pi_32142218
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:49 schreef Jajong het volgende:

[..]

hij is 20... hij heeft nog zeker zon 15 jaar te gaan.
Tsja, van Basten lag er ook voor z'n dertigste uit met die enkel van 'm...
pi_32142226
De Jong is niet slecht, maar als je 5 miljoen voor hem kunt vangen, dan moet je dat zeker doen als Ajax zijnde. Ik kan echter nauwelijks geloven dat Manure bereid is om 5 miljoen te betalen voor een bijna transfervrije speler.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32142269
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:58 schreef HeatWave het volgende:

Maar bij Ajax zou je een heel leuk begin kunnen maken, maar het bestuur is nogal op de knip...
Het bestuur de schuld geven is ook weer pure bullshit. Van der Vaart heeft zelf gezegd dat hij voor het geld niet weg had gehoeven. Je gaat toch niet je hele beleid om zeep helpen omdat een paar jochies bizarre bedragen willen verdienen?

Ik vind dat Nigel hier maar even wat meer water bij de wijn te doen. Wat is er nou zo moeilijk aan om voor een miljoen per jaar nog 3 jaar bij Ajax te voetballen? Hoe lastig kan dat zijn? Je bent goed genoeg voor de top en het Nederlands elftal, dan ga je vanzelf wel binnen lopen qua geld. Als je dan de club die jou heeft opgeleidt en de kansen heeft geboden, niet iets terug wilt geven en alleen voor een belachelijk salaris wilt blijven, puur om het geld, dan zak je voor mij echt heel diep in waarde.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:10:20 #232
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32142370
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Of de sfeer is nu zo verrot dat hij zoiets heet van: dit is mijn club niet, de groeten
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_32142419
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:04 schreef cultheld het volgende:
De Jong is niet slecht, maar als je 5 miljoen voor hem kunt vangen, dan moet je dat zeker doen als Ajax zijnde. Ik kan echter nauwelijks geloven dat Manure bereid is om 5 miljoen te betalen voor een bijna transfervrije speler.
Lijkt me ook niet.
Klik dan als je durft
  donderdag 10 november 2005 @ 11:16:22 #234
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32142553
quote:
Juventus, AC Milan chasing Ajax ace Sneijder
tribalfootball.com - November 10, 2005

Juventus and AC Milan are chasing Ajax midfielder Wesley Sneijder.
Juve director general Luciano Moggi and Milan vice-president Adriano Galliani have instructed their agents to start talks with Sneijder's representatives about a summer move to Italy.

The race has just kicked off, but both clubs have already been made aware that no less than £8 million will be considered by Ajax for the Holland international.
pi_32142607
Alsof de Jong bij Manchester, Milan en Juve wel een basisplaats in het vooruitzicht heeft, misschien bij Manchester, maar bij die andere 2 niet lijkt me. Bovendien, iedereen reageert hier alsof hij al vertrokken is maar niemand weet wat de Jong zelf wil, allemaal speculaties uit vage blaadjes als ELF enz. laten we eerst maar eens de reactie van de Jong afwachten.

Verder ben ik het wel eens met andere posters hier, het lijkt erop dat ze bij Ajax niets geleerd hebben van het verleden, al die aflopende contracten, zog. kutaanbiedingen die gedaan worden aan spelers. Volgens mij is er nog vrij weinig aan die houding van het bestuur verandert, de 'wij zijn Ajax, je moet blij zijn hier spelen' houding die ze een paar jaar terug ook hadden. Hopen dat van Geel dat er een beetje uitkrijgt, en de Jong, maar ook Grygera bv. een vet contract in het vooruitzicht stelt waar waardering van uitstraald.
pi_32142620
Ik zie Sneijder het liefst nog bij Ajax blijven
pi_32142660
TribalFootball is al helemaal niet serieus te nemen. Die komen met de vreemdste dingen.
That's all folks!
  donderdag 10 november 2005 @ 11:21:34 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32142724
En toch lijkt het alsof iedereen het bij Ajax heeft opgegeven, weg, en wel zo snel mogelijk..

Nee, gaat weer lekker met de mooiste club van de wereld...
Get woke, go broke!
  donderdag 10 november 2005 @ 11:22:30 #239
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32142746
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:19 schreef -Vaduz- het volgende:
TribalFootball is al helemaal niet serieus te nemen. Die komen met de vreemdste dingen.
Het blijft dan ook een voetbalsite uit Australië, te vergelijken met software-ontwikkelaars uit België.
pi_32142819
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:18 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zie Sneijder het liefst nog bij Ajax blijven
uiteraard.
pi_32142858
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het blijft dan ook een voetbalsite uit Australië, te vergelijken met software-ontwikkelaars uit België.
Vergelijkbaar met bestuurders uit Duivendrecht.
pi_32142871
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:23 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heitinga centraal achterin?
Wilhelmson rechtshalf?
Van de Borre is niet te betalen voor ajax
Heijtinga, natuurlijk, waarom niet? Gewoon een kans geven om uit zIjn dip te komen. Betere alternativen zijn er in de huidige selectie voor volgend seizoen toch niet. Gry gaat weg, vlaar komt nog niet... maduro wil je daar niet hebben....
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 10 november 2005 @ 11:27:19 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32142880
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Soms ben je nog wel grappig .
Get woke, go broke!
  donderdag 10 november 2005 @ 11:28:28 #244
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32142917
quote:

[..]

De eerste nuttige bijdrage van cultheld in een AFC Ajax-topic. Hulde!
pi_32142936
quote:

[..]

Moderator / Redactie Sport donderdag 10 november 2005 @ 11:35:44 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_32143060
ajax wint de CL maar dan mogen ze net zoald Liverpool mee doen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_32143096
Wishfull thinking....
  donderdag 10 november 2005 @ 11:38:52 #248
53851 BoNi
pi_32143136
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:35 schreef borisz het volgende:
ajax wint de CL maar dan mogen ze net zoald Liverpool mee doen
Wat zonde nou... In je gedachte was het nog wel zo'n goeie grap...
Schitterend!
pi_32143147
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:21 schreef HeatWave het volgende:
En toch lijkt het alsof iedereen het bij Ajax heeft opgegeven, weg, en wel zo snel mogelijk..

Nee, gaat weer lekker met de mooiste club van de wereld...
Voorlopig zijn het allemaal geruchten. Wacht maar een maandje en dan zien we wel wat er allemaal gaat gebeuren
  donderdag 10 november 2005 @ 11:43:53 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32143272
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:39 schreef rompompom het volgende:

[..]

Voorlopig zijn het allemaal geruchten. Wacht maar een maandje en dan zien we wel wat er allemaal gaat gebeuren
Tuurlijk. Maar ik krijg het zinkende schip gevoel. Elke speler weet/denkt dat hij goed is en dat het aan het geheel ligt. Dus waarom niet naar een ander, goed lopend team en lekker meeballen. Ipv elke week ploeteren.
Get woke, go broke!
  donderdag 10 november 2005 @ 11:44:31 #251
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_32143293
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:26 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Heijtinga, natuurlijk, waarom niet? Gewoon een kans geven om uit zIjn dip te komen. Betere alternativen zijn er in de huidige selectie voor volgend seizoen toch niet. Gry gaat weg, vlaar komt nog niet... maduro wil je daar niet hebben....
Ik zie Grygera niet vertrekken eigenlijk.
Tot wanneer heeft die nog een contract eigenlijk?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  donderdag 10 november 2005 @ 11:46:29 #252
53851 BoNi
pi_32143349
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:44 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ik zie Grygera niet vertrekken eigenlijk.
Tot wanneer heeft die nog een contract eigenlijk?
2006 --> 2007
Schitterend!
pi_32143414
Grygera heeft tot 2007 een contract.

Als Tsjechie naar het wk gaat, is Grygera na dat wk weg hoor.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:49:50 #254
53851 BoNi
pi_32143434
Oeps, inderdaad 2007. heeft nog een jaar na dit seizoen...!
Schitterend!
pi_32144031
Waarom is mijn opmerking over Van Geel weg gehaald?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 november 2005 @ 12:16:30 #256
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32144163
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:11 schreef fernando_redondo het volgende:
Twee pagina's terug, pagina 4.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 november 2005 @ 12:22:05 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32144309
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:11 schreef fernando_redondo het volgende:
deze? Het grote AFC AJAX-topic #217: Leve de play-offs!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 10 november 2005 @ 12:37:34 #258
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32144728
Het is wel duidelijk dat het roer nu eindelijk eens rigoreus om moet. Wil Ajax weer herkenbaar voetbal spelen dan moet het in mijn ogen terug naar het systeem dat in de jaren 90 onver Van Gaal werd gespeeld. Dat betekend afscheid nemen van die rennende backs. Gewoon twee verdedigend sterke spelers op de vleugel die zouden moeten spelen in de mandekking op de spitsen. Dan kan je ook één centrale verdediger opofferen om te laten doorschuiven naar het middenveld. Dan hou je nog één centrale verdediger over om de boel een beetje te leiden.

Daarnaast zou er een echte nummer tien in het elftal moeten terugkeren die dichtbij de centrum spits kan spelen. Links en rechts op het middenveld beb je dan een beetje allround spelers nodig die waar nodig de zijkanten van de verdidiging kunnen versterken. De links- en rechtsbuiten lijkt me logisch. Die moeten een voorzet kunnen geven en moeten zich vooral niet druk maken om voorbij rennende backs. En de spits moet de ballen gewoon door het net heen rammen.

Wat mij betreft kunnen er dan heel wat spelers weg: Trabelsi, Maxwell (misschien een optie op het middenveld), Rosenberg, Pienaar (op '10' geen optie voor mij), Lindenbergh, Galasek en Escudé (misschien een optie als linksback)

Er moet een hoop veranderen bij Ajax willen ze in de komende jaren nog een beetje mee blijven doen endat begint met een duidelijk systeem.
pi_32145203
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:23 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heitinga centraal achterin?
Als hij ooit nog eens in vorm komt is hij in mijn ogen de beste oplossing. Snel, sterk in de lucht, verdedigend in orde, goede pass.

Als hij in vorm is ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32145387
quote:
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 november 2005 @ 13:01:25 #261
82589 S-Two
barba macacu
pi_32145417
Wat Johnson zegt. Ajax wil weer in het oude systeem spelen met een inschuivende 4. Maar als je dan aan de zijkanten een Trabelsi en Maxwell/Emanuelsson hebt, die ook alleen maar naar voren rennen en geen echte verdedigers zijn houd je dus maar 1 echte verdediger over. Ik ben het dan ook met hem eens. Of het systeem aanpassen, of andere spelers scouten/halen. In dat opzicht is trouwens een Heitinga best bruikbaar als rechtsback.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 10 november 2005 @ 13:02:56 #262
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32145458
Ze speelde tegen NEC eigenlijk het vertrouwde 3-4-3-systeem, mét inschuivende vier en een echte tien.
pi_32145519
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:17 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Het is alleen maar om te laten zien dat Van Geel onzin verkoopt, want Ajax heeft het in de laatste 10 jaar veel beter gedaan met spelers van buiten Nederland dan van binnen Nederland en verder haalde Van Geel bij AZ op Huysegems alleen spelers waar hij zelfde mee werkte.

Het is gewoon bullshit wat hij loopt te verkopen.

P.S. Tobiassen was ook al een goed voorbeeld
Dit was hij, dus toch verkeerd zitten kijken
pi_32145525
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
Ze speelde tegen NEC eigenlijk het vertrouwde 3-4-3-systeem, mét inschuivende vier en een echte tien.
helaas had het geen effect, tis wel hèt systeem ja.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:13:24 #265
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32145770
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
Maar zodra Trabelsi weer fit is en Pienaar en Galasek weer te terug zijn, dan vervallen ze weer in het oude.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:20:02 #266
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32145962
Klopt, want de technische staf van Ajax weet volgens mij zelf niet eens meer hoe Ajax in der periode 1994-1996 onder Louis van Gaal precies speelde. Want tegenwoordig spelen er aanvallend ingestelde backs, terwijl onder Louis van Gaal de backs juist de mandekkers waren en zelden de middenlijn passeerden.
pi_32147582
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:58 schreef HeatWave het volgende:

Bij ajax bleef je vroeger omdat je voor de prijzen ging hoe dan ook. Tegenwoordig mag je al blij zijn als je door bekert!
pi_32147666
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:20 schreef M0NTANA het volgende:
Klopt, want de technische staf van Ajax weet volgens mij zelf niet eens meer hoe Ajax in der periode 1994-1996 onder Louis van Gaal precies speelde. Want tegenwoordig spelen er aanvallend ingestelde backs, terwijl onder Louis van Gaal de backs juist de mandekkers waren en zelden de middenlijn passeerden.
Je had toen toch Reiziger die menig spits eruit liep om rug dekking te geven aan de boer of de centrale mandekker. Wie moet dat klusje nu opklaren?? Je had overmars die wel eens een man of 3 eruit liep en zo voor zorgde dat de andere kant door de dekking altijd voor de opkomende middenvelder half open stond .. je had bogarde die een spits gewoon onder de zoden trapte als het moet. Je had centraal over de hele as slimme voetballers lopen. Die heb je nu niet. Ze presteerden niet zomaar goed.
pi_32147712
Ajax heeft te lichte spelers die bang zijn voor een tikkie...
pi_32147758
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ajax heeft te lichte spelers die bang zijn voor een tikkie...
nou niet voor een tikkie breed iig
pi_32147767
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Bij ajax bleef je vroeger omdat je voor de prijzen ging hoe dan ook. Tegenwoordig mag je al blij zijn als je door bekert!
Bij PSV kan je wel prijzen winnen en vertrekt ook iedereen

2005: Lee, Bouma, Park, Van Bommel, Vogel
2004: Hofland, Rommedahl, Kezman, Robben, Waterreus
2002: Van Nistelrooy
2001: Nilis
1998: Stam, Cocu, Zenden, Numan, Jonk
1996: Ronaldo
  donderdag 10 november 2005 @ 14:28:40 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32148040
In het systeem van Louis van Gaal waren de twee en de vijf de mandekkers, gaf de drie de nodige rugdekking en schoof de vier door naar het middenveld (zie figuur A). Tegenwoordig staan de rechts- en de linksback aan de kalklijn, bemoeien zich met de opbouw en stoppen slechts de vleugelspelers van de tegenstander af. De twee centrale verdedigers zijn verantwoordelijk voor de mandekking, dus het is eigenlijk logisch dat het middenveld met de punt naar achteren (zie figuur C) speelt in plaats van met de punt naar voren, anders is de ruimte voor de verdediging te groot (zie figuur B). Nu we zonder tien spelen, is de angel uit het spel en missen we een stuk creativiteit, feitelijk is de balans nu zoek.

Ajax moet dus óf naar een systeem toe met aanvallend ingestelde backs, waardoor je in feite niet meer met vleugelspitsen moet spelen óf juist weer naar het 4-3-3-/3-4-3-systeem van Louis van Gaal, waarin de vleugelspitsen het veld breed houden en de backs zich vooral bezig houden met verdedigen. Wanneer dit niet wordt gedaan, zal er geen goede balans zijn.

Mijn voorstel is om met een verkapt 4-4-2-systeem te gaan spelen, met centraal op het middenveld twee defensieve/controlerende middenvelders en aan de flanken twee middenvelders met diepgang, die samen met de backs het veld breed houden. Voorin één diepe spits en één spits die daaromheen zwerft, een soort moderne tien. PSV speelde zo, toen Ronaldo/Ruud van Nistelrooij de diepste spits was en Luc Nilis de tien. Maar goed, ik ben helaas geen trainer van Ajax.
pi_32148049
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Nou niet in zulke mate als bij Ajax en de binnenlandse aanvoer is bij PSV gewoon beter omdat ze om een of andere reden PSV verkizen boven Ajax. Misschien het Ajax imago verbeteren???
pi_32148062
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

ja maar psv is geen mooie club
Houd van een lijntje.
pi_32148208
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
-knip-
Goede heldere post. De optie die je geeft is de juiste, zo zou ik het ook graag zien.
That's all folks!
pi_32148451
De verdediging bij Ajax begon toen bij de spits van Ajax. Tegenwoordig wordt het ze pas moeilijk gemaakt als ze op de 16 staan.
pi_32148528
Ik zie liever het Ajax van Lious terug... weg met de jankerds en de watjes, en voetballen met je kadaver...
pi_32148591
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef M0NTANA het volgende:

Verhaal.
Ik zie het probleem echt niet in het systeem liggen. Het heeft seizoenenlang goed gewerkt en dan zou het ineens niet meer werken, terwijl het hele team, in ieder geval de kern, uit Ajax - opgeleide spelers bestaat, dus bekendheid met het 433/343 systeem.

Als je 442 zoals jij het zegt wilt gaan spelen, dan moet je een afmaker a la Sjevsjenko, Crespo, Kezman, Ronaldo, Eto'o rond moeten hebben lopen. Die hebben we niet. Rosenberg, Charisteas, Babel en Yannis zijn geen afmakers pur sang. Rosales, Pienaar, Mitea die er om heen zouden moeten zwerven of op 10 zouden moeten spelen, kunnen ook geen 25 ballen per seizoen afmaken. Dus dan moet je weer spelers gaan kopen, moet je al die spelers die het 433 gewendt zijn (Heitinga, Emanuelson, De Jong, Sneijder, Pienaar, Babel, Mitea, Maduro) weer ineens in 442 laten voetballen.

Het hele systeem verhaal wordt sowieso overdreven want het gaat mijn inziens meer om samenwerking, een geheel en de uitvoering van de opdrachten van de trainer. Een 433 kan bij balverlies net zo goed 451 zijn, terwijl 442 net zo goed 424 kan zijn.

Ik heb er vertrouwen in met Mitea op linksbuiten, net zo'n spelers als vd Meijde. Gedurende wedstrijd kanker je hem echt helemaal af, maar als ie er een tijd niet bij is, dan mis je z'n assists, goals en het creeren van mogelijkheiden toch echt wel. Huntelaar in de spits is ook al een verbetering en dan toch maar Rosales of Babel als rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Pienaar weggaat.

Met De Jong, Maduro, Sneijder heb je een kern op het middenveld die in balans is, weten hoe ze moeten voetballen daar en daar ook talentvol genoeg voor zijn. Trabelsi, Grygera, Heitinga en Emanuelson achterin en je hebt een stabiele verdediging met een echte mandekker (Grygera), aanvallende impulsen over rechts en links en hopelijk een Heitinga in vorm er weer staan.
pi_32148637
Precies, systeem is heilig
  donderdag 10 november 2005 @ 14:56:13 #280
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32148886
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik zie het probleem echt niet in het systeem liggen. Het heeft seizoenenlang goed gewerkt en dan zou het ineens niet meer werken, terwijl het hele team, in ieder geval de kern, uit Ajax - opgeleide spelers bestaat, dus bekendheid met het 433/343 systeem.

Als je 442 zoals jij het zegt wilt gaan spelen, dan moet je een afmaker a la Sjevsjenko, Crespo, Kezman, Ronaldo, Eto'o rond moeten hebben lopen. Die hebben we niet. Rosenberg, Charisteas, Babel en Yannis zijn geen afmakers pur sang. Rosales, Pienaar, Mitea die er om heen zouden moeten zwerven of op 10 zouden moeten spelen, kunnen ook geen 25 ballen per seizoen afmaken. Dus dan moet je weer spelers gaan kopen, moet je al die spelers die het 433 gewendt zijn (Heitinga, Emanuelson, De Jong, Sneijder, Pienaar, Babel, Mitea, Maduro) weer ineens in 442 laten voetballen.

Het hele systeem verhaal wordt sowieso overdreven want het gaat mijn inziens meer om samenwerking, een geheel en de uitvoering van de opdrachten van de trainer. Een 433 kan bij balverlies net zo goed 451 zijn, terwijl 442 net zo goed 424 kan zijn.

Ik heb er vertrouwen in met Mitea op linksbuiten, net zo'n spelers als vd Meijde. Gedurende wedstrijd kanker je hem echt helemaal af, maar als ie er een tijd niet bij is, dan mis je z'n assists, goals en het creeren van mogelijkheiden toch echt wel. Huntelaar in de spits is ook al een verbetering en dan toch maar Rosales of Babel als rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Pienaar weggaat.

Met De Jong, Maduro, Sneijder heb je een kern op het middenveld die in balans is, weten hoe ze moeten voetballen daar en daar ook talentvol genoeg voor zijn. Trabelsi, Grygera, Heitinga en Emanuelson achterin en je hebt een stabiele verdediging met een echte mandekker (Grygera), aanvallende impulsen over rechts en links en hopelijk een Heitinga in vorm er weer staan.
De tien onder Louis van Gaal was de man die het spel bepaalde, hetzelfde systeem spelen maar dan zonder tien heeft dus geen zin, je ziet toch zelf ook wel dat er te weinig creativiteit is? En over afmakers gesproken, heb je Markus Rosenberg wel eens zien spelen in dienst van Malmö FF? Daar was hij érg gevaarlijk in het 4-4-2-systeem, constant dook hij de diepte in op passes vanaf het middenveld.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:02:26 #281
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32149094
Maarten Stekelenburg op doel, daarvoor een viermansverdediging, bestaande uit: Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera, Johnny Heitinga en Urby Emanuelson. Op het middenveld van rechts naar links: Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder en Maxwell. In de aanval Ryan Babel en daaromheen Markus Rosenberg, dan komt het vast goed.

Natuurlijk ben ik zelf ook wel voor het klassieke 4-3-3-/3-4-3-systeem, maar dan moet je daar wel de goede spelers voor hebben en het systeem goed invullen. Sinds het vertrek van Louis van Gaal is het niet meer goed ingevuld, dus doe dan maar een ander, rendabeler systeem.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:04:25 #282
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32149163
Het ligt niet zo zeer aan het systeem maar meer aan de invulling er van. Blind heeft het er altijd over dat 433 de beste veldbezetting geeft maar dan houdt hij geen rekening met rennende backs. Ik denk dat het 'oude' systeem dat onder Van Gaal werd gespeeld een veel logischer veldbezetting tot gevolg heeft. Dan heb je overal driehoekjes op het veld en kan je pas echt goed positiespel spelen.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:08:31 #283
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32149287
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:04 schreef Mr.Johnson het volgende:
Het ligt niet zo zeer aan het systeem maar meer aan de invulling er van. Blind heeft het er altijd over dat 433 de beste veldbezetting geeft maar dan houdt hij geen rekening met rennende backs. Ik denk dat het 'oude' systeem dat onder Van Gaal werd gespeeld een veel logischer veldbezetting tot gevolg heeft. Dan heb je overal driehoekjes op het veld en kan je pas echt goed positiespel spelen.
Dat probeer ik ook aan te geven, het systeem dat Danny Blind voor ogen heeft, mist de belangrijkste aspecten van het succesvolle systeem dat Louis van Gaal in de periode 1994-1996 hanteerde.
pi_32149650
Ik blijf voorstander om Van der Meyde terug te halen.
pi_32149897
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef Nashje het volgende:
Everton zegt vast ja tegen een ruil met Charisteas en Galasek.
pi_32150543
Dat zou ik direct doen..
pi_32150823
Als je nog vijf miljoen kan krijgen voor Nigel de Jong komende winterstop, dan mag hij van mij weg.

Sneijder moet HOE DAN OOK blijven.
  donderdag 10 november 2005 @ 16:27:19 #288
82589 S-Two
barba macacu
pi_32151621
--------------Stekelenburg--------------
-----Heitinga---Grygera---Vermaelen
------------------Maduro------------------
--De jong---------------Emanuelsson--
---------------Sneijder------------------
Rosalel--------Yannis----------Babel

Dit lijkt mij ongeveer het beste als je nu 4-3-3 wilt spelen, met dan Maduro op de 4 en Sneijder op de 10. Aan het eind van het seizoen kunnen we dan normale buitenspelers halen en is ook Mitea dan weer klaar. Babel kan dan naar het centrum en er moet een goede verdediger (ipv Vermaelen?) bijkomen.

edit: Dit is dus als je met het oude 4-3-3 wilt spelen. En je kan er vanuit gaan dat Trabelsi en Pienaar bijv. weg gaan, dus dan mogen ze van mijn part in de winterstop verkocht worden. Kan je alvast gaan werken aan een 4-3-3 voor volgend seizoen en wellicht al een aantal aankopen doen voor het systeem.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_32152086
---------------Stekelenburg------------------------
---------Heitinga------------Vlaar------------------
Luirink-------------------------------Emanuelsson
-------------------Maduro---------------------------
De Jong------------------------------------Sneijder
-------------------Landzaat-------------------------
-----------Babel-----------Huntelaar---------------

Dit lijkt mij nou eens een leuk team.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_32152122
Luirink op rechts?
pi_32152157
Heitinga - Vlaar - Luirink - Emanuelson lijkt me idd verstandiger.
Landzaat lijkt me trouwens ook niet echt geschickt als nummer tien.
pi_32152180
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
---------------Stekelenburg------------------------
---------Heitinga------------Vlaar------------------
Luirink-------------------------------Emanuelsson
-------------------Maduro---------------------------
De Jong------------------------------------Sneijder
-------------------Landzaat-------------------------
-----------Babel-----------Huntelaar---------------

Dit lijkt mij nou eens een leuk team.
Luirink rechtsback? Landzaat op 10? John uit vorm en Ron overschat centraal? Hoe vaak kijk jij naar wedstrijden?
pi_32152254
Ik oordeel spelers niet op enkele wedstrijden cultje...
Zoals zjroen je nou ook al een eeuwigheid probeert uit te leggen is Heitinga gewoon een bere sterke verdediger. En als JIJ iemand overschat vind hoef je die mening niet aan anderen op te dringen hoor, maar dat heb ik je ook al vaker gezegd.

Maar ja, daar ben je nou psv'er voor, hardleers...
In Southern Sun
  donderdag 10 november 2005 @ 16:57:35 #294
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32152418
En waarom wordt Luirink zo gehyped na een paar goede wedstrijden?
A.M.A.B
pi_32152536
Ik ben aan de ene kant snel geneigd te denken over die eenoog in het land der blinden, maar durf wel te stellen dat ie gewoon goed is.
In Southern Sun
  donderdag 10 november 2005 @ 17:03:01 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32152556
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:57 schreef Cart_man het volgende:
En waarom wordt Luirink zo gehyped na een paar goede wedstrijden?
Ach, dat gebeurt al jaren. Typisch Nederlands, denk ik.

Zelfde verhaal met Salomon Kalou, paar leuke wedstrijden en hij moet in Oranje.
pi_32152615
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik oordeel spelers niet op enkele wedstrijden cultje...
Zoals zjroen je nou ook al een eeuwigheid probeert uit te leggen is Heitinga gewoon een bere sterke verdediger. En als JIJ iemand overschat vind hoef je die mening niet aan anderen op te dringen hoor, maar dat heb ik je ook al vaker gezegd.

Maar ja, daar ben je nou psv'er voor, hardleers...
Ok, over Vlaar wil ik nog discussiëren. Je kunt me ook nog wijs maken dat Heitinga snel is en een behoorlijke pass heeft. Maar Heitinga en beresterk in dezelfde context? Die vent wordt nog door Farfán omver gelopen.
pi_32152645
Het is geen dommekracht zoals Alex dat is, dat zeker niet. Maar sterk issie zeker, en met beresterk bedoel ik ook zijn andere kwaliteiten.
In Southern Sun
pi_32152647
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ok, over Vlaar wil ik nog discussiëren. Je kunt me ook nog wijs maken dat Heitinga snel is en een behoorlijke pass heeft. Maar Heitinga en beresterk in dezelfde context? Die vent wordt nog door Farfán omver gelopen.
Farfan vliegt er zo overheen als je begrijpt wat ik bedoel
Houd van een lijntje.
  donderdag 10 november 2005 @ 17:12:57 #300
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32152826
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef Nashje het volgende:
asjeblieft niet zeg
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')