abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:22:53 #251
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178790
En dan heb ik nu genoeg geluld weer. Ik voel me weer beter. En heb zin om te tennissen en wat anders. LOI cursus misschien nog in de toekomst. In de tussentijd hou ik me bezig.

Tijd voor peukie en dan ga ik hier weg. Het lijkt erop dat ik hier het hele topic aan het kapen ben

Mag dat wel? Maar het is ouwehoeren dus ik denk dat het wel mag of niet? En anders lul ik gewoon tegen mezelf ... ga ik in word tegen mezelf lullen maar dat is weer geen gele omgeving. Ik ben gewend aan het gele.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:23:52 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32178815
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:17 schreef Dromenvanger het volgende:

Zo ik ga ff roken buiten. De zon schijnt Waarempel het wordt mooi weer
Woon je wel in Nederland
Hier (schiphol) is het bewolkt en word het al donker buiten
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:24:51 #253
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32178845
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:22 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan heb ik nu genoeg geluld weer. Ik voel me weer beter. En heb zin om te tennissen en wat anders. LOI cursus misschien nog in de toekomst. In de tussentijd hou ik me bezig.

Tijd voor peukie en dan ga ik hier weg. Het lijkt erop dat ik hier het hele topic aan het kapen ben

Mag dat wel? Maar het is ouwehoeren dus ik denk dat het wel mag of niet? En anders lul ik gewoon tegen mezelf ... ga ik in word tegen mezelf lullen maar dat is weer geen gele omgeving. Ik ben gewend aan het gele.
Als ik niet reageer op je, is het niet omdat het niet intressant is maar omdat het me teveel energie kost
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:28:59 #254
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178951
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Woon je wel in Nederland
Hier (schiphol) is het bewolkt en word het al donker buiten
In Limburg woon ik. Tis ook net pas zonnig nu. Dan lijkt het huis lichter te worden van binnen. Als de zon ook maar 1 seconde naar binnen schijnt voel ik gewoon het licht op me komen. Ik vang het licht snel op.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:33:20 #255
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32179066
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als ik niet reageer op je, is het niet omdat het niet intressant is maar omdat het me teveel energie kost

Soms zegt mijn broer wel eens, word je niet moe van jezelf. Maar ik hou dus rekening met hem en doe het dan rustiger aan. Anders draait ie door Soms moeten mensen me wel eens dimmen jah Ook omdat ik weer het principe heb van, alles is mogelijk. Dan zitten ook geen grenzen meer eraan. Vandaar vloeit het allemaal uit het toetsenbord soms.

Soms zijn er dan mensen die mee gaan doen in een gesprek dat druk is, en dan raak ik weer helemaal in de drukte en word ik ook druk. Dat is aanstekelijk. Als ik echt in een te drukke omgeving kom vol impulsen dan raak ik manisch en gaat het dus echt helemaal richting extremen. Dat is dus waar ik last van kan hebben nog. Ik ben gezond maar ik moet de omgeving opzoeken die geschikt is.

Carnaval vier ik dus ook niet. Sowieso niet. Dat is geen feest meer voor mij, niet alleen vanwege al die zatte drukke mensen maar gewoon het verkleden niet. En het is geen luxe feest, het is koud en overal krijg je bier over je heen.

Een voorbeeld van hoe ik kan zijn. Mijn oma is bang om dood te gaan maar ze is nog energiek. Ze danst iedere week 2 keer per week, gaat handwerken en kienen en nog meer. Maar ze zegt vaak van, ik wil nog niet dood.

En dan kom ik van. Met een jeugdige geest kan je makkelijk de 160 halen. Dood gaan zit ook tussen de oren. De geest moet jeugdig blijven en ga zo door. En dan ben ik haar echt aan het oppeppen en nog meer

En vandaag in de sigarenzaak merkte ik weer negatieve energie. Soms komen mensen over alsof ze ergens mee zitten of dat ze een slechte omloop hebben van de energie of problemen of wat dan ook. Maar ik ga niet bij vreemden zo praten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-11-2005 14:39:37 ]
pi_32179226
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:30 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Heb je lang geleefd daar in Afrika? Ik heb niet alles meegekregen over je tijd daar of hier met die Afrikanen. Praten die ook dan een beetje zoals het Nederlands die zwarte mensen? Ik zie vaak op tv alleen de blanke mensen afrikaans praten met een Nederlands tintje. Of hebben die een eigen taal. Taalkunde Het kan werelden openen. Of in gebarentaal maar dat is iets beperkter.

Dansen doe je toch ook? Dat kun je toch ook zien als taal of niet? Dan druk je jezelf ook uit.
Ik was al jong bezig met Zuid Afrikaanse muziek omdat mijn vader me wel eens iets liet horen. Ik kwam als jong ding in aanraking met apartheid. Je leest erover je beeld het je in. En toen kwam ik ook nog ballingen tegen die daar iets aan deden.

Dansen deed ik toch al. Allerlei dingen. Latin, ballroom, salsa, vanalles.
Twee van de ballingen die ik leerde kennen begonnen een groep: Sihambile in Culture, om manifestaties en discussies te organiseren tussen meer groepen dan alleen maar het ANC en de apartheidsregering van de nationale partij (want dat deden bijna alle andere anti-apartheids groeperingen ook al) Ik sloot me bij hen aan, met een aantal anderen.
We traden ook op op manifestaties van andere organisatoren.

Zo leerde ik veel Zuid-Afrikanen kennen. Allemaal engelssprekend trouwens.
Degene die Afrikaans spreken (dat is de aan Nederlands verwante taal die zijn oorsprong vind in het Nederlands van de 17de eeuw toen zeevaarders en kolonisten daar naar toe trokken, Jan van Riebeeck 1652) Zijn voornamelijk het deel van de blanken dat met Afrikaners of Boeren noemt en de groep kleurlingen, mensen dus van gemengde afkomst. Dat was daar allemaal flink gescheiden.
Zwarte bevolkingsgroepen spreken van huis uit weer andere talen zoals IsiZulu, Xhosa, Setswana, Venda, Sesotho, Tsonga, Sepedi en Swazi. (samen met Engels en Afrikaans nu de 10 officiele talen).In deze talen is het spreken in metaforen een ingebakken iets. Er is veel dat je niet direct zegt maar dat je dient te omschrijven.

We traden dus ook wel eens op met die groep. Leerde ballingen en politiek activisten kennen. Maar ook artiesten. Een van de twee heren die die groep hadden georganiseerd is EW´s vader.
Met een van de artiesten die ik leerde kennen in die tijd bleef ik contact houden, ook toen ze al weer lang en breed terug was in Zuid Afrika. En toen EW 4 was zijn we eindelijk vertrokken. Hij was groot genoeg voor een rugzakkie. Op de bonnefooi daarheen. We hebben rondgereisd maar bleven ook bij familie van mijn vriendin logeren (in Meadowlands, Soweto). Dat logeren hebben we nog een paar keer gedaan. Het rondreizen wat minder want de familie wil ons niet laten gaan Steeds een maand, 5 weken, zo lang als we ivm school weg konden blijven. EW Is al Zuid Afrikaan door zijn pa en heeft ook een Afrikaanse naam. De familie van mijn vriendin was inmiddels door allerlei omstandigheden meer dan alleen maar vrienden geworden en besloten ons op te nemen in de familie en vond dat ik ook een door hen gekozen naam moest krijgen. Dat werd na lang beraad Nokwanda. So that´s me in a nutshel.

We voelen ons daar thuis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:46:09 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32179403
Heel mooi verhaal Nokwanda!
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:46:36 #258
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32179413
Dus je wilt ooit daar gaan wonen? Of woon je er al? Sorry maar ik weet het niet, kan een domme vraag zijn

Zuid Africa, ik weet weinig van dat land. Alleen van de apartheid en van de taal die erg creatief kan zijn. Die gebruiken echt woorden die creatief van aard zijn. Volgens mij kunnen die ook steeds meer woorden toevoegen of niet? Dat die taal iedere dag groeit? Of zit ik nu op het foute pad? Nederlandse taal groeit ook wel, maar dat is beperkt en minder creatief.

Toch eens foto's opzoeken van Africa en de historie bekijken een keer. Ik blijf altijd nieuwsgierig

Nokwanda. Wat betekent dat trouwens? Of is het gewoon een naam. ( hoewel toch alle namen een of andere betekenis hebben?)

Op Safari ben je dus zeker al geweest?

Ik weet weinig van landen kom ik nu achter.

Inderdaad mooi verhaal
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:50:22 #259
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32179518
Carnaval is kut
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_32179645
Even van me afschrijven hoor!
eergister op weg naar t werk, wil ik langs een optrekkende rij auto's rijden die wegreden bij een groen verkeerslicht, rijdt er opeens een fietser op zn dooie gemaak door t rood! Ik kon niet op tijd meer remmen en hij knalde tegen mn spiegeltje aan. Hij had niets en stond al met zn fiets naast mn deur. ik zeg handig hoor, verkeerslichten! Steekt ie zn middelvinger op en zegt : "Zie je deze? Dat betekend dat ik schijt heb aan jou! " Ik was inmiddels uitgestapt en zei dat ie dan net zo goed voor mn auto had kunnen gaan liggen, want voor het zelfde geld had ie daar nu gelegen! Ach, zo'n klein kutje sla ik zo in elkaar, was zn kommentaar!! wat een ettertje zeg!!!
ik heb hem nog een klap gegeven en hij mij ook... De volgorde ben ik alleen kwijt!

Toen maar doorgereden naar mn werkadres.
bleek dat bij een mevrouw te zijn ( ik werk in de thuiszorg) die vorige week dr man had moeten begraven. Moet zeggen dat ze er bewonderingswaardig mee om ging, maar bij mij bracht het nog wel t een en ander naar boven... Tja... hormonen heh?!

s'middags ook nog moeten werken en eerlijk gezegd ben ik dan bekaf!! t is toch vooral poetsen wat je de hele tijd doet! dus per dag 2 badkamertjes, slaapkamers, keukens woonkamers enz....

Al een tijdje beetje rotgevoel, want vriendlief heeft vakantie en is vaak bij mij, maar helpt naar mijn gevoel niet echt veel mee in t huishouden. terwijl ik dus t liefst de hele dag zou slapen!!

gister een enorme ruzie o.a daarover gehad en terwijl we dus even alle frustraties eruit gooide kreeg ik het gevoel weeën te krijgen! helemaal in paniek de verloskundige gebeld en gelukkig kon ze een afspraak maken voor een echo. Daaruit bleek gelukkig niets aan de hand te zijn. Maar ik was echt zo ontzettend bang! voor mij geen geruzie meer voorlopig!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:10:05 #261
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32180090
Je kunt het beste zulke mensen negeren, het probleem van die a-socialen lost zichzelf misschien ooit wel op. Misschien in 2012 als ze bewustzijn krijgen Maar je was dus echt woedend op dat moment zeker. Kan me dat voorstellen.

Verder over dat huishouden, is het niet mogelijk om hulp te krijgen daarvoor omdat je zwanger bent? Of je doet het ff rustiger aan in de huishouding, of leidt dat meteen tot een grote puinhoop? Als je 1 stap terug doet?

Gelukkig is er niets aan de hand met je kind. Toekomstig kind dus Het zit nog in de buik

Doe rustig aan!!!! Sterkte ermee!!!

Zelf merk ik dat de vis-olie begint te werken. Heb omega tabletten gekocht dus, waren wel redelijk duur. 120 stuks voor 22 euro. En per dag moet ik er 3 innemen. Werkt dus tegen van alles. Ook om rustig te worden schijnbaar. Om de stemming in goede banen te leiden. Zodat ik toch niet door schiet in de toekomst.

[ Bericht 17% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-11-2005 15:15:09 ]
pi_32180234
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Je kunt het beste zulke mensen negeren, het probleem van die a-socialen lost zichzelf misschien ooit wel op. Misschien in 2012 als ze bewustzijn krijgen Maar je was dus echt woedend op dat moment zeker. Kan me dat voorstellen.

Verder over dat huishouden, is het niet mogelijk om hulp te krijgen daarvoor omdat je zwanger bent? Of je doet het ff rustiger aan in de huishouding, of leidt dat meteen tot een grote puinhoop? Als je 1 stap terug doet?

Gelukkig is er niets aan de hand met je kind.

Doe rustig aan!!!! Sterkte ermee!!!
het is zo stom!!
aan de ene kant ben je superblij dat er niets aan de hand is met die fietser, sta je te trillen op je benen en bedenk ( of hoop je) dat hij waarschijnlijk zo reageerd omdat ie ook geschokken was.....!!

En tja... Ik BEN de hulp in de huishouding dus denk niet dat ik daar hulp voor kan vragen!
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:19:10 #263
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32180377
Ik zal maar niet zeggen wat ik met die fietser had gedaan
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:19:21 #264
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32180381
Ik zou het toch eens navragen over die hulp, als je aangeeft dat je je druk maakt om je kind kun je misschien wat regelen. Daar zou toch ergens wat voor moeten bestaan. Of niet? Weet ik ook niet. Maar ik zou zo zeggen dat ze daar iets voor moeten hebben.Om het kind rust te geven ook in de buik.

Over die mensen op straat in dit geval dat jochie, soms lijkt het wel eens dat je beter met je hoofd in het zand kan lopen, zeg je waar het op staat dan krijg je direct een grote mond. Bemoeien ergens mee mag tegenwoordig niet meer.

Pas geleden was hier een man die liet zijn hond loslopen, een agressieve hond ook nog. Buurvrouw van. " Hier lopen vaak kleine kinderen" Die man van. " Dat interesseert mij wat, bemoei je met je eigen zaken". Ga je lastige kinderen op straat aanspreken dan loop je risico dat ze je gaan terroriseren en alles. En zo lijkt het vaak een situatie te zijn die niet op te lossen valt.

Bemoei je met je eigen zaken. Mijn vader had een keer heftige ruzie met een vrouw die liet de stront liggen op straat. Kreeg ie ook te horen. " Kerel bemoei je met je eigen zaken".

Ligt er straks iemand dood op straat moet je zeker ook voorbij lopen en net doen of er niets aan de hand is.

Een keer waren kinderen bakken aan het plunderen en afval op straat aan het gooien. Ik riep van "Wie moet dat opruimen", kreeg geen grote mond in dit geval vanwege de toon. Had ook kunnen gebeuren dat ze hier gingen klieren.

Of ze zitten stenen te gooien in het apparatement waar mijn oma woont. Gewoon stenen tegen het raam. Maar dat zijn toch geen kwajongensstreken meer of wel? Wat is een kwajongensstreek te noemen?
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:20:40 #265
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32180430
Vamperotic, wat een rotverhaal joh. Af en toe vraag je je af of wereld echt doorgedraaid is en er geen greintje fatsoen meer te bekennen is in mensen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:21:32 #266
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32180458
Bastard ik had ff in je fotoboek gekeken was benieuwd naar de toekomstige vader maar heb nog niet gereageerd. Dus als je dromenvanger ziet staan dan was ik dat. Wist niet wat ik moest reageren goed. Ben ook al om 0600 wakker en had gisteren erg veel biertjes gedronken op mijn broer zijn verjaardag.
pi_32180524
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:46 schreef Bastard het volgende:
Heel mooi verhaal Nokwanda!
En lang
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:24:52 #268
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32180567
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En lang
Lang en ook mooi om te lezen
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:25:31 #269
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32180589
Blub ik ben een vis. Ik denk dat ik onder invloed ben van vis-olie

Nu weet ik ook hoe een vis zich voelt. Ik voel me als een mens op het droge
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:27:06 #270
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32180642

zoiets?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_32180746
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Dus je wilt ooit daar gaan wonen? Of woon je er al? Sorry maar ik weet het niet, kan een domme vraag zijn

Zuid Africa, ik weet weinig van dat land. Alleen van de apartheid en van de taal die erg creatief kan zijn. Die gebruiken echt woorden die creatief van aard zijn. Volgens mij kunnen die ook steeds meer woorden toevoegen of niet? Dat die taal iedere dag groeit? Of zit ik nu op het foute pad? Nederlandse taal groeit ook wel, maar dat is beperkt en minder creatief.

Toch eens foto's opzoeken van Africa en de historie bekijken een keer. Ik blijf altijd nieuwsgierig

Nokwanda. Wat betekent dat trouwens? Of is het gewoon een naam. ( hoewel toch alle namen een of andere betekenis hebben?)

Op Safari ben je dus zeker al geweest?

Ik weet weinig van landen kom ik nu achter.

Inderdaad mooi verhaal
Ik woon in Nederland. Wil er aan de ene kant wel wonen. Aan de andere kant...... waar je zelf bent is het thuis. Je neemt altijd jezelf mee. Waar je ook heen gaat. De omstandigheden zijn aan de ene kant goed daar voor mij. Sociaal gezien. Mar daar zijn weer andere dingen om me zorgen over te maken en dingen waar ik me aan stoor. Voorlopig ben ik nog hier. Maar ik zou graag willen dat ik vaker kon gaan.

Nokwanda betekent: uitbreidende factor. In de zin dat ik de familie uitbreid, groter maak, maar ook: moge alles wat ik aanraak uitbreiden. Als in een wens, geluk brengen.

En ja..... safari in Swaziland. De jachtgronden van Koning Mswati de 3de. Verdwaald daar zelfs met een 4-jarig EWtje. Best eng. Maar ik ben geen toerist daar. Meestal blijf ik in Soweto of Johannesburg stad. Of andere townships rondom Johannesburg. Daar ken ik de mensen en voel ik me het meest thuis. De krantenverkoper op de hoek, het omaatje dat dagelijks om 9 uur de was op hangt, enz. En iedereen kent EW en hij kent iedereen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:31:16 #272
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32180787
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Bastard ik had ff in je fotoboek gekeken was benieuwd naar de toekomstige vader maar heb nog niet gereageerd. Dus als je dromenvanger ziet staan dan was ik dat. Wist niet wat ik moest reageren goed. Ben ook al om 0600 wakker en had gisteren erg veel biertjes gedronken op mijn broer zijn verjaardag.
Ik vind het prima, ik doe ook niks met dat fotoboek hoor
The truth was in here.
pi_32180810
@Vamp.... idd in deze tijd geen bonje maken. Maar eerlijk gezegd..... ik had het wss ook gedaan. Heb zoiets ook wel eens gedaan. Het is ook haast een verbazing dat mensen zo kunnen zijn.

En voor wat betreft vriendlief......... ach.... zucht......you know!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:35:23 #274
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32180901
Ik heb gisteren nog een stukje geschreven over de vriendelijkheid die ver te zoeken is tegenwoordig.. het is zo raar, om te zien dat de maatschappij zo snel veranderd.
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:35:44 #275
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32180906
@Vamp
gewoon heeeeel hard tussen zijn benen schoppen..
durft hij wel tegen een vrouw... arggg ik kan daar zo boos om worden he!
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:38:50 #276
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32180994
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:19 schreef Bastard het volgende:
Ik zal maar niet zeggen wat ik met die fietser had gedaan
precies. ik zou niet gestopt zijn for starters. zou er nog een paar keer over heen gegaan zijn en dan door rijden. maar dat is mijn eerste gedachte dan. mijn andere gedachtes die ik krijg als ik er ff tijd krijg om er over na te denken wil je niet weten...

* Enyalius ziet beelden van die gast geperforeerd door nagels aan een stuk kabel achter me auto hangen terwijl ik de meest hobbelige route neem die er is

ondanks dat de wereld zoals ie nu is, chaotisch, mijn speeltuin is. krijg je wel medelijden met mensen. als ze es wisten waarom ze zich zo gedragen hehehe. voeden die mensen tot ze bijna uit hun velspringen en dan afmaken als de beesten die ze zijn
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_32181088
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:35 schreef Bastard het volgende:
Ik heb gisteren nog een stukje geschreven over de vriendelijkheid die ver te zoeken is tegenwoordig.. het is zo raar, om te zien dat de maatschappij zo snel veranderd.
Ik heb gemerkt dat mensen wel geinfecteerd raken als je zelf wel vriendelijk en beleefd bent. Mensen hebben vaak de neiging me t groeten, ook al kennen ze me niet, omdat ik alop die manier om me heen kijk en rechtop loop en redelijk open de wereld in kijk.
Een beetje hulpvaardigheid en een vriendelijke blik doen veel.

Maar genoeg is genoeg!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32181126
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zou het toch eens navragen over die hulp, als je aangeeft dat je je druk maakt om je kind kun je misschien wat regelen. Daar zou toch ergens wat voor moeten bestaan. Of niet? Weet ik ook niet. Maar ik zou zo zeggen dat ze daar iets voor moeten hebben.Om het kind rust te geven ook in de buik.tja... ik zou wel wat minder kunnen gaan werken, maar dat betekend ook minder inkomen. Het is ook gewoon de 'zwangerschapsvermoeidheid' die me nekt.. Is over een tijdje vast wel weer over.... maar lief dat je zo begaan bent!

Over die mensen op straat in dit geval dat jochie, soms lijkt het wel eens dat je beter met je hoofd in het zand kan lopen, zeg je waar het op staat dan krijg je direct een grote mond. Bemoeien ergens mee mag tegenwoordig niet meer.

Pas geleden was hier een man die liet zijn hond loslopen, een agressieve hond ook nog. Buurvrouw van. " Hier lopen vaak kleine kinderen" Die man van. " Dat interesseert mij wat, bemoei je met je eigen zaken". Ga je lastige kinderen op straat aanspreken dan loop je risico dat ze je gaan terroriseren en alles. En zo lijkt het vaak een situatie te zijn die niet op te lossen valt.

Bemoei je met je eigen zaken. Mijn vader had een keer heftige ruzie met een vrouw die liet de stront liggen op straat. Kreeg ie ook te horen. " Kerel bemoei je met je eigen zaken".

Ligt er straks iemand dood op straat moet je zeker ook voorbij lopen en net doen of er niets aan de hand is.

Een keer waren kinderen bakken aan het plunderen en afval op straat aan het gooien. Ik riep van "Wie moet dat opruimen", kreeg geen grote mond in dit geval vanwege de toon. Had ook kunnen gebeuren dat ze hier gingen klieren.

Of ze zitten stenen te gooien in het apparatement waar mijn oma woont. Gewoon stenen tegen het raam. Maar dat zijn toch geen kwajongensstreken meer of wel? Wat is een kwajongensstreek te noemen? dat vraag ik me ook wel eens af als ik om me heen kijk ja....
pi_32181140
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
@Vamp
gewoon heeeeel hard tussen zijn benen schoppen..
durft hij wel tegen een vrouw... arggg ik kan daar zo boos om worden he!
daar zat zn fiets!
pi_32181168
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:32 schreef nokwanda het volgende:
@Vamp.... idd in deze tijd geen bonje maken. Maar eerlijk gezegd..... ik had het wss ook gedaan. Heb zoiets ook wel eens gedaan. Het is ook haast een verbazing dat mensen zo kunnen zijn.

En voor wat betreft vriendlief......... ach.... zucht......you know!
yup
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:46:02 #281
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32181175
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:38 schreef Enyalius het volgende:

[..]

precies. ik zou niet gestopt zijn for starters. zou er nog een paar keer over heen gegaan zijn en dan door rijden. maar dat is mijn eerste gedachte dan. mijn andere gedachtes die ik krijg als ik er ff tijd krijg om er over na te denken wil je niet weten...

* Enyalius ziet beelden van die gast geperforeerd door nagels aan een stuk kabel achter me auto hangen terwijl ik de meest hobbelige route neem die er is

ondanks dat de wereld zoals ie nu is, chaotisch, mijn speeltuin is. krijg je wel medelijden met mensen. als ze es wisten waarom ze zich zo gedragen hehehe. voeden die mensen tot ze bijna uit hun velspringen en dan afmaken als de beesten die ze zijn

Das een manier om er van verlost te raken

Welcome to the jungle. De wereld is ook een soort jungle als het ware. Een jungle waar je als mens moet overleven. Misschien maakt dat het leven juist aantrekkelijk soms. Maar dan niet als je klappen krijgt. Dan kun je beter de klappen geven als het nodig is. Een soort corrigerende tik. Of een draai om de oren om het ze af te leren.
pi_32181187
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:44 schreef vamperotica het volgende:

[..]

daar zat zn fiets!
wat ben je toch lekker droog en adrem
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32181238
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat mensen wel geinfecteerd raken als je zelf wel vriendelijk en beleefd bent. Mensen hebben vaak de neiging me t groeten, ook al kennen ze me niet, omdat ik alop die manier om me heen kijk en rechtop loop en redelijk open de wereld in kijk.
Een beetje hulpvaardigheid en een vriendelijke blik doen veel.

Maar genoeg is genoeg!
ja idd.... een vriendelijk knikje doet al veel!

maar als ik boos of geschrokken ( want dan wordt ik vaak als eerste reaktie boos....) ben....
pi_32181261
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:47 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ja idd.... een vriendelijk knikje doet al veel!

maar als ik boos of geschrokken ( want dan wordt ik vaak als eerste reaktie boos....) ben....
weer... griezelig bekend.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:51:42 #285
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32181357
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:35 schreef Bastard het volgende:
En veel mensen met lange gezichten op straat. Niet dat ik continu een glimlach heb, ik kijk ook serieus vaker als ik aan het denken ben, maar ik zie soms echt mensen met een uitstraling waarvan ik denk. Die mensen die voelen zich dus echt beroerd. Alsof ze zombies zijn soms.

Ik zie soms weinig levensenergie en blikken die op nul staan. Ik weet niet wat ik soms zie als ik over straat loop. Blikken op oneindig

Vervreemding van de maatschappij?

Maar goed dat kan aan mij liggen, hoewel er genoeg rondlopen nog die wel in leven zijn.

Of hoe mensen je soms kunnen aankijken, alsof je een vreemdeling bent op deze wereld. Alsof ze iedereen als vreemdelingen zien. Ik zoek nogal snel oogcontact op straat, dat gaat hier vanzelf op een of andere manier dus ik let de hele tijd op waar ik ben en hoe mensen uitstralen en nog meer.
pi_32181472
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

wat ben je toch lekker droog en adrem
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:56:07 #287
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32181482
ik ben altijd veel te vriendelijk... ik ben ook echt een persoon die gewoon andere mensen gaat groeten als ik ze tegenkom.. laatst liep ik met me vriendin door de haven van elburg en toen kwamen we een ander stelletje tegen.. dan zeg ik vriendelijk "goedeavond" en dan kijken ze je aan alsof je een idioot bent.. WTF ik ben alleen maar vriendelijk hoor... gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen
stay frosty
pi_32181560
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:51 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

En veel mensen met lange gezichten op straat. Niet dat ik continu een glimlach heb, ik kijk ook serieus vaker als ik aan het denken ben, maar ik zie soms echt mensen met een uitstraling waarvan ik denk. Die mensen die voelen zich dus echt beroerd. Alsof ze zombies zijn soms.

Ik zie soms weinig levensenergie en blikken die op nul staan. Ik weet niet wat ik soms zie als ik over straat loop. Blikken op oneindig

Vervreemding van de maatschappij?

Maar goed dat kan aan mij liggen, hoewel er genoeg rondlopen nog die wel in leven zijn.

Of hoe mensen je soms kunnen aankijken, alsof je een vreemdeling bent op deze wereld. Alsof ze iedereen als vreemdelingen zien. Ik zoek nogal snel oogcontact op straat, dat gaat hier vanzelf op een of andere manier dus ik let de hele tijd op waar ik ben en hoe mensen uitstralen en nog meer.
ik ben altijd superverlegen geweest... eigenlijk nog steeds wel.. Loop ook veel "dubbeltjes te zoeken

hoor(de0 vaak als ik op stap was dat ik arrogant, chagerijnig en ongenaakbaar overkom....
pi_32181723
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik ben altijd veel te vriendelijk... ik ben ook echt een persoon die gewoon andere mensen gaat groeten als ik ze tegenkom.. laatst liep ik met me vriendin door de haven van elburg en toen kwamen we een ander stelletje tegen.. dan zeg ik vriendelijk "goedeavond" en dan kijken ze je aan alsof je een idioot bent.. WTF ik ben alleen maar vriendelijk hoor... gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen
Ja, dat herken ik dan ook wel weer....

of net... ik ging even kijken of mn ex de kids wel van school haalde ( tja... je blijft moeder heh?!)

ik kwam van rechts en 'moest" dus voorrang krijgen van een paar fietsers... Het was een moeder ( neem ik aan) met een "basisschoolkind"... Kind wilde in eerste instantie doorfietsen, maar werd teruggeroepen door zijn moeder, wilde dus stoppen maar was zo ver op de weg dat ie dus alles blokkeerde en was even helemaal de weg kwijt.... Moeder had allang oogcontact met mij in mn wrakje van een auto gehad en had al door dat ik op mn gemakje t geheel aan het bekijken was... kind had zichzelf weer gevonden, knikte lief en fietste met een lachende moeder verder.....

En dan bedenk ik me weer hoe vaak je op dat punt een boel kwaad getoeter en gevloek hoort!
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:08:28 #290
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32181861
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ik ben altijd superverlegen geweest... eigenlijk nog steeds wel.. Loop ook veel "dubbeltjes te zoeken

hoor(de0 vaak als ik op stap was dat ik arrogant, chagerijnig en ongenaakbaar overkom....
Volgens mij is het toch wat anders. Verlegenheid ziet anders uit dan wat ik soms opmerk.

Verlegen ben ik ook geweest, heel erg zelfs. Ik wist me geen raad ermee. Ben blij dat die tijd verleden tijd is. Zal wel met het puberen te maken hebben gehad. Een soort identiteiscrisis of iets dergelijks

Maar ik ben niet overdreven vriendelijk, ik ben gewoon beleefd en probeer mensen op straat met respect te behandelen. Krijg ik een lang gezicht dan ga ik dus niet vrolijk doen, ook dan is het principe van. Je krijgt terug wat je geeft een beetje. Ooit keek ik iemand heel doordringend aan die het gezicht op oorlog had staan en weet je wat die persoon deed. " Die deed ff heel overdreven een smile opzetten en direct daarna ging het gezicht weer op oorlog en keek ze me aan van, ben je nu tevreden?" Ik keek haar dus aan van, wat heb jij het gezicht toch op oorlog staan.

Maar goed, dit is bij iedereen anders. Niet iedereen zit goed in zijn vel zoals jij zegt. Heb je zorgen dan gaat het gezicht vanzelf anders staan.

Ze hoeven ook niet te veranderen ik kan er makkelijk mee leven nog, maar het ziet er soms zo grijs uit. Het valt me op dat mensen weinig levensenergie uitstralen vaak. Misschien straal ik dat zelf ook niet uit, ik weet het niet. Kan ook zijn.

Ook in winkels zie ik dat wel eens, dan denk ik van, als winkel zijnde selecteer je je mensen toch beter of niet soms? Dat het uitnodigend is om terug te komen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:10:14 #291
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32181926
quote:
te vriendelijk bestaat imho niet.

gewoon mee doorgaan.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32181981
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch wat anders. Verlegenheid ziet anders uit dan wat ik soms opmerk.

Verlegen ben ik ook geweest, heel erg zelfs. Ik wist me geen raad ermee. Ben blij dat die tijd verleden tijd is. Zal wel met het puberen te maken hebben gehad. Een soort identiteiscrisis of iets dergelijks

Maar ik ben niet overdreven vriendelijk, ik ben gewoon beleefd en probeer mensen op straat met respect te behandelen. Krijg ik een lang gezegd dan ga ik dus niet vrolijk doen, ook dan is het principe van. Je krijgt terug wat je geeft een beetje.

Maar goed, dit is bij iedereen anders. Niet iedereen zit goed in zijn vel zoals jij zegt. Heb je zorgen dan gaat het gezicht vanzelf anders staan.

Ze hoeven ook niet te veranderen ik kan er makkelijk mee leven nog, maar het ziet er soms zo grijs uit. Het valt me op dat mensen weinig levensenergie uitstralen vaak. Misschien straal ik dat zelf ook niet uit, ik weet het niet. Kan ook zijn.

Ook in winkels zie ik dat wel eens, dan denk ik van, als winkel zijnde selecteer je je mensen toch beter of niet soms? Dat het uitnodigend is om terug te komen.
ik heb het schijnbaar al vanaf dat ik geboren ben en ik denk dat het nooit meer overgaat....

En mezelf gaan veranderen in iets wat ik niet ben, zodat het voor de buitenwereld leuker is om tegen aan te kijken? nee lijkt me ook niet!
ikn je reakties straal je toch echt een heleboel levensenergie uit hoor!

En wat t winkelpersoneel betreft..... snap ook niet hoe sommige winkels het nog redden!
pi_32182029
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Blub ik ben een vis. Ik denk dat ik onder invloed ben van vis-olie

Nu weet ik ook hoe een vis zich voelt. Ik voel me als een mens op het droge

En tjee, Vamperotica.. echt sommige mensen. Mijn moeder heeft het ook weleens gehad, ging ze naar haar werk, en dan moet ze door een wat ongure buurt in de zin van wat aso's, zij heeft voorrang, wat schorem steekt voor haar neus over, zij zegt er wat van en wordt vervolgens voor alles en nog wat uitgescholden. Sukkels en sukkelina's.

Over dat rondlopen, klinkt ook bekend. Laatste tijd of oha gewoon wat bewust en wie weet hebben anderen het net zo goed. Je loopt op straat, voorbijgangers zien je duidelijk en zij even jou en soms vind ik het een vreemde gewaarwording dat je elkaar ziet, maar net doet alsof je elkaar niet ziet. Naja, weet niet hoe ik dit moet uitleggen. Viel mezelf gister op, en ok, je bent vreemden van elkaar, maar toch ook weer niet. Zijn allemaal mensen in dezelfde wereld.

Naja, ik ga maar sloeg ook weer nergens op
Doei doei en fijn weekend n Vamperotica hou je taai en anders wees je even assertief tegen die vent van je
pi_32182040
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:55 schreef vamperotica het volgende:

ik heb hem nog een klap gegeven en hij mij ook... De volgorde ben ik alleen kwijt!
quote:
Al een tijdje beetje rotgevoel, want vriendlief heeft vakantie en is vaak bij mij, maar helpt naar mijn gevoel niet echt veel mee in t huishouden. terwijl ik dus t liefst de hele dag zou slapen!!

gister een enorme ruzie o.a daarover gehad en terwijl we dus even alle frustraties eruit gooide kreeg ik het gevoel weeën te krijgen! helemaal in paniek de verloskundige gebeld en gelukkig kon ze een afspraak maken voor een echo. Daaruit bleek gelukkig niets aan de hand te zijn. Maar ik was echt zo ontzettend bang! voor mij geen geruzie meer voorlopig!
herkenbaar herkenbaar.... mijn huishouden loopt weer wat beter.
Ik heb meer energie dan een paar maand terug.
Hopenlijk herstelt het zich bij jou ook weer.
Mannen.. tsja..
Ik doe uit alle macht een poging om de boel bij te houden en meestal is het 1 uur nadat manlief thuis is weer een chaos om maar niet te spreken over mijn huis als hij de deur uitloopt... de troep die hij achterlaat.... en hij heeft er een handje van om dingen op de grond te laten liggen/ staan.
Kleding, koffiekopjes naast de wc op de grond, schoenen etc etc... en het bukt al zo lekker als zwangere.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32182084
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:13 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

En tjee, Vamperotica.. echt sommige mensen. Mijn moeder heeft het ook weleens gehad, ging ze naar haar werk, en dan moet ze door een wat ongure buurt in de zin van wat aso's, zij heeft voorrang, wat schorem steekt voor haar neus over, zij zegt er wat van en wordt vervolgens voor alles en nog wat uitgescholden. Sukkels en sukkelina's.

Over dat rondlopen, klinkt ook bekend. Laatste tijd of oha gewoon wat bewust en wie weet hebben anderen het net zo goed. Je loopt op straat, voorbijgangers zien je duidelijk en zij even jou en soms vind ik het een vreemde gewaarwording dat je elkaar ziet, maar net doet alsof je elkaar niet ziet. Naja, weet niet hoe ik dit moet uitleggen. Viel mezelf gister op, en ok, je bent vreemden van elkaar, maar toch ook weer niet. Zijn allemaal mensen in dezelfde wereld.

Naja, ik ga maar sloeg ook weer nergens op
Doei doei en fijn weekend en hou je taai Vamperotica en anders wees je even assertief tegen die vent van je
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:15:46 #296
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32182094
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:12 schreef vamperotica het volgende:

[..]

ik heb het schijnbaar al vanaf dat ik geboren ben en ik denk dat het nooit meer overgaat....

En mezelf gaan veranderen in iets wat ik niet ben, zodat het voor de buitenwereld leuker is om tegen aan te kijken? nee lijkt me ook niet!
ikn je reakties straal je toch echt een heleboel levensenergie uit hoor!

En wat t winkelpersoneel betreft..... snap ook niet hoe sommige winkels het nog redden!
Die verlegenheid die ik had die pastte niet bij me, ik voelde me nooit mezelf erdoor. Ook helemaal opgesloten overal. Ik wilde dus veranderen voor mezelf, zekerder zijn ook. Andere mensen vonden me okey, maar ik was zelf niet gelukkig met hoe ik me voelde. Nooit voelde ik me dus echt op het gemak. Geen enkele situatie kon ik de baas. Tis nog een wonder dat ik op de heao presentaties heb gehouden en andere opleidingen heb weten af te ronden. Want het was gewoon een hel iedere dag door die verlegenheid. Het ging me dus meer om zekerder te worden. Enige zekerheid was er wel maar niet genoeg.

Moet wel zeggen dat ik anti-depressiva heb gekregen om mijn zelf-beeld een beetje op te krikken. Misschien was het me anders niet gelukt maar misschien ook wel omdat het pure noodzaak was.

Met die anti-depressiva op hoge dosis was ik een gek, ik was echt bezeten leek het wel. Gevaarlijk spul als je ook maar 10 mg teveel slikt.

Zo ik pak me zo een biertje denk ik Krijg dorst van het tikken. Volgende zomer ga ik tennissen, dat is dus echt lekker. Buitensporten en lekker tegen de bal meppen. Heb dat gemist al die jaren. Tennissen is leuk
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:17:14 #297
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32182138
quote:
zo hadden wij een oudere man hier rondlopen. als kind noemde wij hem altijd het hallo-mannetje. hij zei altijd hallo naar iedereen en wij zeiden het weer terug. best vaag nu ik er zo over na denk. gelukkig groet ik niemand op straat. geef ze hoogstens een knik met me hoofd als erkenning dat ik ze gezien heb. tenzij het iemand is die ik kan dan heb ik wel eens de neiging me hand omhoog te doen als groet. soort "peace" maar dan met de 2 vingers tegen elkaar en niet uit elkaar.
pi_32182139
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

[..]

herkenbaar herkenbaar.... mijn huishouden loopt weer wat beter.
Ik heb meer energie dan een paar maand terug.
Hopenlijk herstelt het zich bij jou ook weer.
Mannen.. tsja..
Ik doe uit alle macht een poging om de boel bij te houden en meestal is het 1 uur nadat manlief thuis is weer een chaos om maar niet te spreken over mijn huis als hij de deur uitloopt... de troep die hij achterlaat.... en hij heeft er een handje van om dingen op de grond te laten liggen/ staan.
Kleding, koffiekopjes naast de wc op de grond, schoenen etc etc... en het bukt al zo lekker als zwangere.
ik ben net zo'n sloddervos hoor!

maar het steekt wel een beetje ( ) Als ik thuis kom en er is gewoon helemaal niets gedaan!
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:18:02 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32182161
hee Mirage, niet alle mannen over 1 kam scheren he. De keren dat het bij mij een troep is zijn echt enorm zeldzaam. Ik heb namelijk een enorme hekel aan rondslingerende dingen, troep ed.
Ik hou van orde en netheid
(zelfs mijn auto is altijd opgeruimd en ik ken genoeg vrouwen bij wie het altijd een rommeltje is )
pi_32182193
En over groeten/vriendelijk zijn...
Hier in de buurt zijn er verschillende mensen die op meestal exact dezelfde tijd op bepaalde plekken buiten zijn. Iets verderop zitten 2 (oudere) mannetjes in hun portiek op een stoeltje. En als ze er niet zitten, dan komen ze naar buiten als ze mij aan zien komen of gaan voor het raam staan om even te zwaaien. Die mensen vinden het heerlijk !

Op de bankjes buiten zitten vaak ook dezelfde mensen.
Vaak mensen die alleen zijn en eigenlijk een beetje contact zoeken.
Die vinden het geweldig als ik langsloop en ze groet, soms een klein praatje maak of even hun kleine keffer aan touwtje ( ) aanhaal en iets aardigs over/tegen het beestje zeg.
Vaak beginnen mijn kinderen dan honderduit te kletsen en zie je ze glimmen.
Gewoonweg omdat er een keer iemand niet "zomaar" langsloopt alsof ze onzichtbaar zijn.
Want zo lijkt het echt. Als je de mensen langs ziet lopen... ze lijken ze niet eens waar te nemen ( en waarschijnlijk is dat ook zo)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')