helaas is dat bij sommige mensen wel het gevalquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:28 schreef Bastard het volgende:
Sja dat solliciteren, breek me de bek niet open. Ik heb een jaar lang lopen solliciteren om uiteindelijk deze baan te krijgen. Ik mag niet klagen, heb tenminste werk, maar wat zit ik hier ongelukkig.
Maar alles beter dan thuis zitten en solliciteren, sollciitatiegesprekken die een automatisme worden, en boze brieven krijgen als je een handtekening bent vergeten te zetten op je werkbriefje.
En dan willen ze straks ook nog na een jaar je uitkering stoppen... alsof je voor je lol thuis zit zeker, alsof je voor niks solliciteert.
ja zoveel boeiende games komen er ook uit dat je er 24/7 naar gaat kijken... gamen is leuk... naar games kijken is alweer een stukje minder grappigquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:09 schreef Enyalius het volgende:
games. een station gewijd 24/7 aan games. dat is pas een gat in de markt. snap niet dat idioten zoals van de ende er niet op gesprongen zijn tot nu toe.
beeb ?quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:26 schreef Mirage het volgende:
Bastard, waar blijft je beeb ?
Wist ik het maar Miragequote:Op vrijdag 11 november 2005 10:26 schreef Mirage het volgende:
Bastard, waar blijft je beeb ?
when i snap my fingers... her water will breakquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wist ik het maar Mirage
Tis niet dat het nog heel lang kan gaan duren ofzo.. maar de uitgerekende datum zijn we inmiddels gepasseerd.
Is hier een helderziende die aan kan geven wanneer ze komt?
Ik ben helemaal niksquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:35 schreef Dromenvanger het volgende:
16 november 2005
Nee ik kreeg 16 door. Maar spijker me niet vast. Toen je vroeg krijgt iemand wat door dacht ik direct aan 16. Maar dat kan ook een foute calculatie zijn. En daarbij ben ik niet zo helderziend. Alleen heldervoelend. Of helderdenkend.
Good luck and fun with the baby alvast!!!
Ja, ik ken het. Ken mensen die nog nooit gewerkt hebben. Altijd een uitkering hebben gehad.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
helaas is dat bij sommige mensen wel het geval
maar ik ben ook heeeeeel blij met me werk
Come to think of it. De grens tussen denken en voelen is soms dun. Dus bestaat helderdenkend wel? is dat niet een onderdeel van heldervoelend zijn en waar ligt de grens, als die er al is?quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:41 schreef Bastard het volgende:
Come to think of it.. wat is een helderdenkende eigenlijk?
Of misschien moet ik nog 16 sollicitatiebrieven schrijven voor ik werk vindquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat de gedachtes helder zijn. Dat er geen chaos heerst in het denken. Dat het denken gesmeerd loopt. Dat het denken rustig en luchtig van aard is. Dat je minder stress ervaart bij het denken.
Dat is mijn interpretatie ervan. Ik zeg vaker van, ik voel me helder van geest. In principe is dan mijn denken goed geregeld. En helder zijn van denken voelt bij mij als zeker aan. Bij het heldere denken heb ik ook vaak een oplossing voor problemen, dan denk ik te weten hoe de vork in de steel zit en zijn er geen vraagtekens meer.
Dat ene met getal 16 was een ingeving. Het kwam ineens bij me naar boven. Uit het niets. Dat kan ook te maken hebben met iets anders natuurlijk. Dat 16 voor iets anders staat. Misschien krijg ik ooit wel een kind dat op de 16e geboren gaat worden, of ga ik zelf dood op de 16e. Of wat dan ook.
Daarom moet je 16 niet serieus nemen. Misschien is het helemaal niets. Of misschien wel toevallig, maar dan kan het toeval zijn
Helder denken voelt ook wel eens aan alsof de puzzel op de plek valt. Dan zijn er soms van die momenten hier dan lijkt alles op de plek te vallen. Dan is het een moment van verstandsverbijstering ook
Dat kan ookquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Of misschien moet ik nog 16 sollicitatiebrieven schrijven voor ik werk vind
Is misschien wel waarquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:49 schreef Enyalius het volgende:
helderdenkend bestaat niet. heldervoelend en helderwetend wel
Er zit van alles in het hoofd inderdaad, allemaal zaken die gekoppeld zijn aan elkaar. En als al die koppelingen goed lopen, dan kun je sneller tot een conclusie komen. Precies zoals jij het zegtquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:50 schreef Bastard het volgende:
Nee nee, ik hang je er ook niet aan op hoor
Er zijn wel meer dingen in het verleden voorspelt aan me,.. meeste klopte wel. En de nabije toekomst zal ook uitwijzen of de rest klopte.
Grappig dat Helderdenken.. dat is eigenlijk zoiets als van.. plop er komt iets in je hoofd, geen idee waar vandaan, maar ergens klinkt het als waarheid.
Lastig ergens om te onderscheiden wellicht, als je bedenkt dat alles in je hersenen aan elkaar is gekoppeld met woorden of tekens.
Denk aan een varken-roze-meisje-bloemetje-madeliefje-grasveld-grasspriet-groen- etc. etc.
Heb ik ook vaker. Soms ben ik mensen aan het aanvullen tijdens een gesprek. Dan komen ze niet op het woord en zeg ik het woord voor ze. Best irritante karaktertrek. Of ze komen niet uit hun hele woorden en zitten vast, dan vul ik ze aan als het te lang duurt voordat ze zich kunnen uitdrukken. Heb nog nooit gehad dat mensen het irritant vonden, ze gingen daarna meestal gewoon door met het gesprek.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:52 schreef Bastard het volgende:
Mensen zeggen tegen mij wel eens dat ik dingen heel goed kan aanvoelen.
Hoe mensen zijn, wat hun gedachte's zijn, hoe ze in het leven staan, dat is wellicht dan ook een vorm van heldervoelen?
Of een hele gezonde dosis mensenkennis, die ik eigenlijk altijd al heb gehad.
Soms ook niet. Als je weet wat ze bewust niet uitspreken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:12 schreef Bastard het volgende:
Ach ik hoef er ook geen plaatje aan te hangen voor mezelf hoor.. noem het maar stevige intuitie, dat is mooi zat.
En inderdaad, weten wat de mensen dan gaan zeggen ook.. of als mensen wat zeggen, weten wat ze eigenlijk anders willen zeggen. En als je dat dan aangeeft staan je ze zo aan te kijken van wat fijn dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik probeer mensen ook wel eens een idee aan te geven, maar wel op zon manier dat ze het zelf hebben verzonnen als het ware.
Kloptquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En hoe men het wilt noemen... ach.... is ook maar een naam. Een hokje. Denken en voelen zijn niet perse taalgeralateerd of woordgerelateerd.
Gedachten omzetten in taal is ook denken. Mar van een heel ander niveau.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klopt
Je kunt ook denken in stilte, dan laat je de gedachte stromen. Bij stilte is er geen taal nodig. Maar dan denk je toch niet? Bij denken denk je ergens aan, maar dan kan ook de gedachte niet vatbaar zijn voor taal. Dan is het een proces richting een doel.
Toch heeft denken veel te maken met taal. Omdat je gedachtes dan in woorden kunt uitdrukken en tastbaar kunt maken meer.
Zo nu heb ik genoeg gedachtStraks ff naar het centrum hier, naar de stad. Ik noem het centrum. Misschien wat kopen. Geld mag best eens rollen.
Heb je lang geleefd daar in Afrika? Ik heb niet alles meegekregen over je tijd daar of hier met die Afrikanen. Praten die ook dan een beetje zoals het Nederlands die zwarte mensen? Ik zie vaak op tv alleen de blanke mensen afrikaans praten met een Nederlands tintje. Of hebben die een eigen taal. Taalkundequote:Op vrijdag 11 november 2005 11:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Gedachten omzetten in taal is ook denken. Mar van een heel ander niveau.
In mijn geval is het plaatje vaak compleet. Krijg het zo duidelijk aangeleverd. Alleen zijn er geen woorden voor. Of ik zie ze iig niet op dat moment. Soms later wel. Maar dan is het hele proces van plaatje naar woorden in een totaal ander stadium.
Toen ik erg jong was, ook in mijn puberteit nog, kon ik dat niet. Ik zag heel duidelijk maar kon het niet onder woorden brengen. Kende niet genoeg metaforen, was nog niet creatief genoeg met taal.
Dat heb ik in de loop der tijd wel wat beter onder de knie gekregen.
Eigenlijk leerde ik dat omdat ik met veel zwarte zuid afrikanen op ging trekken. Zulu, Sesotho, Xhosa, Setswana hebben allemaal een rijke traditie aan uitgebreide metaforen om dingen uit te drukken die symbolisch zijn. Men heeft dat ook in het engels ontwikkeld. Dat verrijkt de taal zodanig dat het ook voor mij makkelijker werd om maffe dingen uit te drukken. Ik ben er zelfs zo goed in geworden dat zelfs zuid afrikanen zelf me regelmatig bewonderend aankijken.![]()
Eloquence my dears..... poetic eloquence.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:41 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij he, als je Dromenvanger irl kent, en je maakt een dag met hem mee, ben je aan het einde van de dag bekaf!
Wat kan hij lullen!
Hoe drukker de mensen om mij heen, hoe stiller ik dan ook word .quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef Enyalius het volgende:
zelfde. rust en stilte kan ik wat mee. drukte negeer ik...en vragen mensen waarom ik stil ben. sorry, maar heb er gewoon geen behoefte aan. of als er een dodelijke stilte valt dan kan ik met een erg droge opmerking weer alles op gang krijgen
Dat komt omdat je dan geen kans tot praten krijgtquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe drukker de mensen om mij heen, hoe stiller ik dan ook word .
Koop een Xboxquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan verveel je je dus nietDan ben je alsnog bezig. Echte verveling is dat je niet met jezelf overweg kunt. Dan wordt je bijna gek als het ware ook. Niet dat ik dat zo vaak heb, maar soms vielen de haren wel eens bijna uit hier.
Zo ik ga ff nieuws lezen dan maar. Of een leven zoeken buiten internet
Gebeurt niet vaakquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:09 schreef Enyalius het volgende:
als je niet met jezelf over weg kan zit er iets heel erg fout in je
Die wil ik ook een keer hebbenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |