abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32171390
Ik doe er in ieder geval genoeg aan om er een te vinden. Houd de uitzendbureau´s en de krant in de gaten. Heb mensen die regelmatig interne vacatures binnen organisaties krijgen op de hoogte gesteld en kijk dagelijks op de vacaturesites.
Had dat allemaal even op een laag pitje gezet. Het is zo frustrerend. Maar nu ben ik er weer actief mee bezig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:28:28 #202
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32171404
Sja dat solliciteren, breek me de bek niet open. Ik heb een jaar lang lopen solliciteren om uiteindelijk deze baan te krijgen. Ik mag niet klagen, heb tenminste werk, maar wat zit ik hier ongelukkig.
Maar alles beter dan thuis zitten en solliciteren, sollciitatiegesprekken die een automatisme worden, en boze brieven krijgen als je een handtekening bent vergeten te zetten op je werkbriefje.
En dan willen ze straks ook nog na een jaar je uitkering stoppen... alsof je voor je lol thuis zit zeker, alsof je voor niks solliciteert.
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:37:24 #203
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32171550
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:28 schreef Bastard het volgende:
Sja dat solliciteren, breek me de bek niet open. Ik heb een jaar lang lopen solliciteren om uiteindelijk deze baan te krijgen. Ik mag niet klagen, heb tenminste werk, maar wat zit ik hier ongelukkig.
Maar alles beter dan thuis zitten en solliciteren, sollciitatiegesprekken die een automatisme worden, en boze brieven krijgen als je een handtekening bent vergeten te zetten op je werkbriefje.
En dan willen ze straks ook nog na een jaar je uitkering stoppen... alsof je voor je lol thuis zit zeker, alsof je voor niks solliciteert.
helaas is dat bij sommige mensen wel het geval

maar ik ben ook heeeeeel blij met me werk
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:52:15 #204
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32171780
Ooit moet de economie toch weer aantrekken of niet? Ik bedoel. De tijden kunnen niet slecht blijven. Mij hebben ze gezegd dat het over 2 jaar beter gaat. Ik zit dus in de wao nog mede door het slechte klimaat op de arbeidsmarkt, is ook een factor die meespeelt.

Thuis zitten is niet alles, maar dan moet je maar het beste ervan maken. Heb niet de druk van het solliciteren dus dat gezeik met werkbriefje hoef ik niet te doen.

Nu zijn het de werkgevers die kieskeuriger zijn dan wat dan ook, straks zijn het misschien weer de werknemers die bepalen waar de werkgever aan moet voldoen in zekere mate. Ik bedoel. Het recht van de sterkste geldt. Dus als er te weinig krachten zijn dan zullen werkgevers weer op zoek moeten.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:58:31 #205
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32171886
economie trekt langzaam weer aan
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:03:52 #206
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32171996
Gaat ook langzamer. Die ene boost toen was vooral door het internet of niet? Toen dacht iedereen dat internet het ultieme ging worden toch? Is wel uitgegroeid door online shops en providers maar volgens mij was dat toen ff een luchtbel.

Dus nu is het misschien tijd voor een nieuw iets? Ik bedoel. Een heel nieuw iets. Een nieuwe sector dus.

Ik denk dat er een nieuwe sector moet ontstaan ergens. Dat er ergens een groot gat is dat nog ontdekt moet worden. En dan krijg je misschien weer honderdduizenden mensen aan het werk.

Ik zou bij God niet weten wat voor sector. Ik weet wel dat er iets bij moet komen op een bepaalde manier. Alles ligt stil als je het mij vraagt. Er zijn te weinig impulsen ook.

Misschien een sector waar dromen geproduceerd worden of illusies Dat er een sector komt die zich gaat bezig houden met uitbreiding van de aardoppervlakte zonder dat er meer aarde is. Van alles kan het zijn. Ik weet het niet. Ik denk wel dat er ooit wat bij komt dat de wereld gaat veranderen nog op vele gebieden. Ik weet niet goed. Ik denk dus een of ander iets. Maar dan op high teck gebied Wie weet. Ik weet het niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 11-11-2005 10:09:12 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:09:11 #207
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32172102
games. een station gewijd 24/7 aan games. dat is pas een gat in de markt. snap niet dat idioten zoals van de ende er niet op gesprongen zijn tot nu toe.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:12:41 #208
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32172173
Games ook inderdaad Je ziet alleen af en toe op the box en tmf iets over games. Veronica had dat volgens mij ook. Maar dan is dat maar een half uur per dag. En er zijn veel games.

Over games, ik vraag me af hoe de gaming-industry in de toekomst eruit gaat zien Over een pakweg 20 jaar, hoe je dan kunt gamen. Volgens mij zit je dan helemaal in het spel of iets dergelijks. Dat je niet meer achter de computer zit maar in het spel. Dat je dan actiever deelneemt aan het spel. Dat het spel een soort werkelijkheid is. Zoals de film Jumanji een beetje, krijg je ineens een tijger in je huiskamer die uit het spel is gesprongen

Maar dan krijg je weer het risico dat je niet meer uit het spel kunt komen, zit je vast in pac-man

Misschien kun je dan in het spel zelf, zaken produceren en maken, en vervolgens terug nemen naar de werkelijkheid. Hoef je nooit meer naar de winkel. Je gaat gewoon ff het spel in en komt met de meest vreemde spullen thuis.

Denk dan ook dat je je eigen spel kunt maken helemaal. Je hebt dan een breder aanbod van spellen. Dan krijg je dus droomwerelden waar je in kunt leven.

En waarom zou dat ethisch gezien slecht zijn? Scheelt een hoop ruimte op aarde. Krijgt de natuur de aarde terug en gaat de mensheid de virtuele wereld in. Waar je elkaar nog altijd kunt ontmoeten omdat je een soort apparaat met je meedraagt continu.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:25:16 #209
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32172453
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:09 schreef Enyalius het volgende:
games. een station gewijd 24/7 aan games. dat is pas een gat in de markt. snap niet dat idioten zoals van de ende er niet op gesprongen zijn tot nu toe.
ja zoveel boeiende games komen er ook uit dat je er 24/7 naar gaat kijken... gamen is leuk... naar games kijken is alweer een stukje minder grappig
stay frosty
pi_32172480
Bastard, waar blijft je beeb ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:27:51 #211
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32172510
Zelf gamen is leuker

Maar toch een programma over welke games allemaal bestaan. En terug gaan in de tijd naar het commodore 64 tijdperk en iedere oude game weer naar boven halen. En dan mensen laten gamen tegen elkaar overal. Maar dat gebeurt op internet al.

Toch zie ik richting de toekomst vele mogelijkheden in virtuele werelden. Het hele virtuele dus.

Dan kan Jamiroqai wel zeggen van. "Future may not be virtual insanity" maar wat wilt hij dan? Met zijn ferrari patsen? Geef mij maar een virtuele straaljager of iets dat nog sneller is
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:32:23 #212
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32172615
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:26 schreef Mirage het volgende:
beeb ? FOTOS!
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:34:14 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32172650
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:26 schreef Mirage het volgende:
Wist ik het maar Mirage
Tis niet dat het nog heel lang kan gaan duren ofzo.. maar de uitgerekende datum zijn we inmiddels gepasseerd.

Is hier een helderziende die aan kan geven wanneer ze komt?
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:35:40 #214
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32172685
16 november 2005

Nee ik kreeg 16 door. Maar spijker me niet vast. Toen je vroeg krijgt iemand wat door dacht ik direct aan 16. Maar dat kan ook een foute calculatie zijn. En daarbij ben ik niet zo helderziend. Alleen heldervoelend. Of helderdenkend.

Good luck and fun with the baby alvast!!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:36:13 #215
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32172698
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wist ik het maar Mirage
Tis niet dat het nog heel lang kan gaan duren ofzo.. maar de uitgerekende datum zijn we inmiddels gepasseerd.

Is hier een helderziende die aan kan geven wanneer ze komt?
when i snap my fingers... her water will break

*snap*
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:40:13 #216
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32172781
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:35 schreef Dromenvanger het volgende:
16 november 2005

Nee ik kreeg 16 door. Maar spijker me niet vast. Toen je vroeg krijgt iemand wat door dacht ik direct aan 16. Maar dat kan ook een foute calculatie zijn. En daarbij ben ik niet zo helderziend. Alleen heldervoelend. Of helderdenkend.

Good luck and fun with the baby alvast!!!
Ik ben helemaal niks
Maar "gokte" zelf ineens op de 11e.. en dat is vandaag.
16 is ook grappig, dat is 2 maal 8 (binnenpretje)
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:41:32 #217
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32172807
Come to think of it.. wat is een helderdenkende eigenlijk?
The truth was in here.
pi_32172854
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

helaas is dat bij sommige mensen wel het geval

maar ik ben ook heeeeeel blij met me werk
Ja, ik ken het. Ken mensen die nog nooit gewerkt hebben. Altijd een uitkering hebben gehad.
Niet homdat ze gewoon geen werk kregen maar omdat ze de druk van werk "niet aan konden".
Mar ze hadden het nog nooit gedaan. Dus vanwaar de ervaring van druk?
Hoezo druk? Die mensen zou ik het liefst even een tijdje naar Afrika sturen. Ga daar maar eens kijken wat de druk is als je daar geen werk kunt vinden. Dat is pas druk. Zie maar es te overleven met werk, daar en stel je voor hoe dat is zonder baan. En leer relativeren.

Ik merk bij de sociale dienst ook wel dat men me bijna vreemd aankijkt als ik kom met mijn stapels sollicitaties van maanden. (in het kader van heronderzoek wordt dat met enige regelmaat gevraagd) Blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:43:52 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32172858
helderdenkend?
Iemand die weet wat andere denken ofzo?

Geen idee.

En Nokwanda, Bij het CWI zijn ze inderdaad ook niet veel gewend. Ik ben daar (gelukkig) nog niet vaak geweest maar ik heb een hekel aan uitkering trekken en ben bereid elke schijtbaan aan te nemen. Dus ik vertel dat bij het 1e gesprek dat het me echt niet boeit welk werk het is en dat ik al een flink aantal sollicitaties had lopen (2 dagen nadat ik ontslag gekregen had ) en die man zat echt zo te kijken van wtf

[ Bericht 75% gewijzigd door Metro2005 op 11-11-2005 10:50:37 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:44:24 #220
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32172869
Dat de gedachtes helder zijn. Dat er geen chaos heerst in het denken. Dat het denken gesmeerd loopt. Dat het denken rustig en luchtig van aard is. Dat je minder stress ervaart bij het denken.

Dat is mijn interpretatie ervan. Ik zeg vaker van, ik voel me helder van geest. In principe is dan mijn denken goed geregeld. En helder zijn van denken voelt bij mij als zeker aan. Bij het heldere denken heb ik ook vaak een oplossing voor problemen, dan denk ik te weten hoe de vork in de steel zit en zijn er geen vraagtekens meer.

Dat ene met getal 16 was een ingeving. Het kwam ineens bij me naar boven. Uit het niets. Dat kan ook te maken hebben met iets anders natuurlijk. Dat 16 voor iets anders staat. Misschien krijg ik ooit wel een kind dat op de 16e geboren gaat worden, of ga ik zelf dood op de 16e. Of wat dan ook.

Daarom moet je 16 niet serieus nemen. Misschien is het helemaal niets. Of misschien wel toevallig, maar dan kan het toeval zijn

Helder denken voelt ook wel eens aan alsof de puzzel op de plek valt. Dan zijn er soms van die momenten hier dan lijkt alles op de plek te vallen. Dan is het een moment van verstandsverbijstering ook
pi_32172922
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:41 schreef Bastard het volgende:
Come to think of it.. wat is een helderdenkende eigenlijk?
Come to think of it. De grens tussen denken en voelen is soms dun. Dus bestaat helderdenkend wel? is dat niet een onderdeel van heldervoelend zijn en waar ligt de grens, als die er al is?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_32172949
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat de gedachtes helder zijn. Dat er geen chaos heerst in het denken. Dat het denken gesmeerd loopt. Dat het denken rustig en luchtig van aard is. Dat je minder stress ervaart bij het denken.

Dat is mijn interpretatie ervan. Ik zeg vaker van, ik voel me helder van geest. In principe is dan mijn denken goed geregeld. En helder zijn van denken voelt bij mij als zeker aan. Bij het heldere denken heb ik ook vaak een oplossing voor problemen, dan denk ik te weten hoe de vork in de steel zit en zijn er geen vraagtekens meer.

Dat ene met getal 16 was een ingeving. Het kwam ineens bij me naar boven. Uit het niets. Dat kan ook te maken hebben met iets anders natuurlijk. Dat 16 voor iets anders staat. Misschien krijg ik ooit wel een kind dat op de 16e geboren gaat worden, of ga ik zelf dood op de 16e. Of wat dan ook.

Daarom moet je 16 niet serieus nemen. Misschien is het helemaal niets. Of misschien wel toevallig, maar dan kan het toeval zijn

Helder denken voelt ook wel eens aan alsof de puzzel op de plek valt. Dan zijn er soms van die momenten hier dan lijkt alles op de plek te vallen. Dan is het een moment van verstandsverbijstering ook
Of misschien moet ik nog 16 sollicitatiebrieven schrijven voor ik werk vind
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:48:56 #223
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32172966
Voelen en denken ligt inderdaad dicht bij elkaar. Dat past ook in elkaar. X marks the spot is het dan.

Voel je je helder dan denk je vanzelf ook helder
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:49:36 #224
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32172981
helderdenkend bestaat niet. heldervoelend en helderwetend wel
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:09 #225
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32172991
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:48 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Of misschien moet ik nog 16 sollicitatiebrieven schrijven voor ik werk vind
Dat kan ook

16 is een willekeurig getal. Willekeur. Zoals de lotto-getallen vallen. Maar misschien zit die 16 toch ergens daarboven te zweven en moet die 16 nog vallen ergens?

Toch eens de lotto getallen invullen weer. Misschien pluk ik de juiste wel eruit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:50:13 #226
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32172994
Nee nee, ik hang je er ook niet aan op hoor
Er zijn wel meer dingen in het verleden voorspelt aan me,.. meeste klopte wel. En de nabije toekomst zal ook uitwijzen of de rest klopte.

Grappig dat Helderdenken.. dat is eigenlijk zoiets als van.. plop er komt iets in je hoofd, geen idee waar vandaan, maar ergens klinkt het als waarheid.
Lastig ergens om te onderscheiden wellicht, als je bedenkt dat alles in je hersenen aan elkaar is gekoppeld met woorden of tekens.
Denk aan een varken-roze-meisje-bloemetje-madeliefje-grasveld-grasspriet-groen- etc. etc.
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:52:45 #227
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32173053
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:49 schreef Enyalius het volgende:
helderdenkend bestaat niet. heldervoelend en helderwetend wel
Is misschien wel waar Bij het denken is het meestal een proces dat optreedt. Dus bij weten is het wat anders jah. Dan is het helderwetend

Interessant om over na te denken. Maar dan wel met een helder verstand. Toch over dat helder denken, als je niet helder kunt denken, dan kom je toch niet tot het heldere weten? Je kunt pas helder weten als het denken enigszins goed loopt.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:52:54 #228
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32173056
Mensen zeggen tegen mij wel eens dat ik dingen heel goed kan aanvoelen.
Hoe mensen zijn, wat hun gedachte's zijn, hoe ze in het leven staan, dat is wellicht dan ook een vorm van heldervoelen?
Of een hele gezonde dosis mensenkennis, die ik eigenlijk altijd al heb gehad.
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:54:50 #229
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32173106
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:50 schreef Bastard het volgende:
Nee nee, ik hang je er ook niet aan op hoor
Er zijn wel meer dingen in het verleden voorspelt aan me,.. meeste klopte wel. En de nabije toekomst zal ook uitwijzen of de rest klopte.

Grappig dat Helderdenken.. dat is eigenlijk zoiets als van.. plop er komt iets in je hoofd, geen idee waar vandaan, maar ergens klinkt het als waarheid.
Lastig ergens om te onderscheiden wellicht, als je bedenkt dat alles in je hersenen aan elkaar is gekoppeld met woorden of tekens.
Denk aan een varken-roze-meisje-bloemetje-madeliefje-grasveld-grasspriet-groen- etc. etc.
Er zit van alles in het hoofd inderdaad, allemaal zaken die gekoppeld zijn aan elkaar. En als al die koppelingen goed lopen, dan kun je sneller tot een conclusie komen. Precies zoals jij het zegt Maar dan ben je misschien helder wetend, of je weet gewoon hoe het in elkaar steekt.

Het hoeft niet meteen helder te zijn, het is misschien zo dat je het antwoord weet

Het woord helder maakt het dan wat mooier, omdat helderheid schoon is. Schoon betekent geen vuiligheid. En geen conflicten in mijn eigen geval.

Conflicten in mijn denken, dat heb ik altijd gehad.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:58:42 #230
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32173212
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:52 schreef Bastard het volgende:
Mensen zeggen tegen mij wel eens dat ik dingen heel goed kan aanvoelen.
Hoe mensen zijn, wat hun gedachte's zijn, hoe ze in het leven staan, dat is wellicht dan ook een vorm van heldervoelen?
Of een hele gezonde dosis mensenkennis, die ik eigenlijk altijd al heb gehad.
Heb ik ook vaker. Soms ben ik mensen aan het aanvullen tijdens een gesprek. Dan komen ze niet op het woord en zeg ik het woord voor ze. Best irritante karaktertrek. Of ze komen niet uit hun hele woorden en zitten vast, dan vul ik ze aan als het te lang duurt voordat ze zich kunnen uitdrukken. Heb nog nooit gehad dat mensen het irritant vonden, ze gingen daarna meestal gewoon door met het gesprek.

Alles aanvoelen kan vermoeiend zijn, daarom sluit ik me ook vaker af. Ik wil in principe zo normaal mogelijk functioneren dus afsluiten is belangrijk in een aantal gevallen.

Toch grappig over dat heldere. Sommige zullen het als arrogant zien als je over helder praat, maar bij mij is het een primaire levensbehoefte en aan dagelijks streven om het te worden.

Gisteren ging het daar dus over, over arrogantie. Ik ben dus niet arrogant. Ik streef naar een goed gevoel en naar een goed denken Arrogantie zorgt voor een fout gevoel. En door arrogant te zijn, ben je niet meer neutraal en ik denk dat je alleen in neutraliteit helder kunt zien of weten of wat dan ook.

Over dat heldervoelen als je mensen goed inschat. Dat is misschien weer helder weten of helder zien?

Helder weten en helder zien dat ligt toch ook dicht bij elkaar? Als je de oplossing ziet, dan weet je hem namelijk ook
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:12:27 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32173550
Ach ik hoef er ook geen plaatje aan te hangen voor mezelf hoor.. noem het maar stevige intuitie, dat is mooi zat.
En inderdaad, weten wat de mensen dan gaan zeggen ook.. of als mensen wat zeggen, weten wat ze eigenlijk anders willen zeggen. En als je dat dan aangeeft staan je ze zo aan te kijken van wat fijn dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik probeer mensen ook wel eens een idee aan te geven, maar wel op zon manier dat ze het zelf hebben verzonnen als het ware.
The truth was in here.
pi_32173692
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:12 schreef Bastard het volgende:
Ach ik hoef er ook geen plaatje aan te hangen voor mezelf hoor.. noem het maar stevige intuitie, dat is mooi zat.
En inderdaad, weten wat de mensen dan gaan zeggen ook.. of als mensen wat zeggen, weten wat ze eigenlijk anders willen zeggen. En als je dat dan aangeeft staan je ze zo aan te kijken van wat fijn dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik probeer mensen ook wel eens een idee aan te geven, maar wel op zon manier dat ze het zelf hebben verzonnen als het ware.
Soms ook niet. Als je weet wat ze bewust niet uitspreken.
Dan is het soms op je tong bijten om dat niet hardop te zeggen.

En hoe men het wilt noemen... ach.... is ook maar een naam. Een hokje. Denken en voelen zijn niet perse taalgeralateerd of woordgerelateerd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:20:17 #233
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32173741
Intuitie heeft met het hele gebeuren te maken dus is de verzamelterm

Instincten zijn heel wat anders, ik wilde eerst instinct noemen maar dat heeft toch meer met overleven te maken of niet?

Net geld op de rekening gekregen Kan er weer tegenaan deze maand. Doet toch wel goed wat geld, al is het geen top-salaris het blijft fijn dat geld op de rekening staat nu.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:24:28 #234
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32173853
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En hoe men het wilt noemen... ach.... is ook maar een naam. Een hokje. Denken en voelen zijn niet perse taalgeralateerd of woordgerelateerd.
Klopt

Je kunt ook denken in stilte, dan laat je de gedachte stromen. Bij stilte is er geen taal nodig. Maar dan denk je toch niet? Bij denken denk je ergens aan, maar dan kan ook de gedachte niet vatbaar zijn voor taal. Dan is het een proces richting een doel.

Toch heeft denken veel te maken met taal. Omdat je gedachtes dan in woorden kunt uitdrukken en tastbaar kunt maken meer.

Zo nu heb ik genoeg gedacht Straks ff naar het centrum hier, naar de stad. Ik noem het centrum. Misschien wat kopen. Geld mag best eens rollen.
pi_32174638
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Klopt

Je kunt ook denken in stilte, dan laat je de gedachte stromen. Bij stilte is er geen taal nodig. Maar dan denk je toch niet? Bij denken denk je ergens aan, maar dan kan ook de gedachte niet vatbaar zijn voor taal. Dan is het een proces richting een doel.

Toch heeft denken veel te maken met taal. Omdat je gedachtes dan in woorden kunt uitdrukken en tastbaar kunt maken meer.

Zo nu heb ik genoeg gedacht Straks ff naar het centrum hier, naar de stad. Ik noem het centrum. Misschien wat kopen. Geld mag best eens rollen.
Gedachten omzetten in taal is ook denken. Mar van een heel ander niveau.
In mijn geval is het plaatje vaak compleet. Krijg het zo duidelijk aangeleverd. Alleen zijn er geen woorden voor. Of ik zie ze iig niet op dat moment. Soms later wel. Maar dan is het hele proces van plaatje naar woorden in een totaal ander stadium.

Toen ik erg jong was, ook in mijn puberteit nog, kon ik dat niet. Ik zag heel duidelijk maar kon het niet onder woorden brengen. Kende niet genoeg metaforen, was nog niet creatief genoeg met taal.
Dat heb ik in de loop der tijd wel wat beter onder de knie gekregen.

Eigenlijk leerde ik dat omdat ik met veel zwarte zuid afrikanen op ging trekken. Zulu, Sesotho, Xhosa, Setswana hebben allemaal een rijke traditie aan uitgebreide metaforen om dingen uit te drukken die symbolisch zijn. Men heeft dat ook in het engels ontwikkeld. Dat verrijkt de taal zodanig dat het ook voor mij makkelijker werd om maffe dingen uit te drukken. Ik ben er zelfs zo goed in geworden dat zelfs zuid afrikanen zelf me regelmatig bewonderend aankijken.

Eloquence my dears..... poetic eloquence.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:30:27 #236
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32175531
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:54 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Gedachten omzetten in taal is ook denken. Mar van een heel ander niveau.
In mijn geval is het plaatje vaak compleet. Krijg het zo duidelijk aangeleverd. Alleen zijn er geen woorden voor. Of ik zie ze iig niet op dat moment. Soms later wel. Maar dan is het hele proces van plaatje naar woorden in een totaal ander stadium.

Toen ik erg jong was, ook in mijn puberteit nog, kon ik dat niet. Ik zag heel duidelijk maar kon het niet onder woorden brengen. Kende niet genoeg metaforen, was nog niet creatief genoeg met taal.
Dat heb ik in de loop der tijd wel wat beter onder de knie gekregen.

Eigenlijk leerde ik dat omdat ik met veel zwarte zuid afrikanen op ging trekken. Zulu, Sesotho, Xhosa, Setswana hebben allemaal een rijke traditie aan uitgebreide metaforen om dingen uit te drukken die symbolisch zijn. Men heeft dat ook in het engels ontwikkeld. Dat verrijkt de taal zodanig dat het ook voor mij makkelijker werd om maffe dingen uit te drukken. Ik ben er zelfs zo goed in geworden dat zelfs zuid afrikanen zelf me regelmatig bewonderend aankijken.

Eloquence my dears..... poetic eloquence.
Heb je lang geleefd daar in Afrika? Ik heb niet alles meegekregen over je tijd daar of hier met die Afrikanen. Praten die ook dan een beetje zoals het Nederlands die zwarte mensen? Ik zie vaak op tv alleen de blanke mensen afrikaans praten met een Nederlands tintje. Of hebben die een eigen taal. Taalkunde Het kan werelden openen. Of in gebarentaal maar dat is iets beperkter.

Dansen doe je toch ook? Dat kun je toch ook zien als taal of niet? Dan druk je jezelf ook uit.

Ik precies hetzelfde wat betreft de beperktheid van het uitdrukken van mezelf hoe de wereld op me overkwam, ik bedoel, ik zag wel van alles maar kon het ook niet een plek geven. De wereld vroeger kon ik ook niet beschrijven. De wereld was ook klein op dat moment en niet duidelijk Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. Door de wereld beter te bekijken en begrippen toe te kennen aan wat ik zie, krijg ik een sterker beeld voor ogen. Dan voel ik me dus ook niet zo wazig in gedachtes.

Symbolisme is mooi. Een symbool. Symbolen De wereld wordt soms duidelijker hier.

Zo nu tijd om ff offline te gaan. Knop uit van de pc en straks weer aanwezig zijn. Meteen eens zoeken naar een of andere opleiding. Vandaag is een dag dat ik verandering in het leven wil. Mezelf breder wil orienteren ook.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:41:03 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32175831
Vlgs mij he, als je Dromenvanger irl kent, en je maakt een dag met hem mee, ben je aan het einde van de dag bekaf!
Wat kan hij lullen!
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:06:49 #238
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32176452
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:41 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij he, als je Dromenvanger irl kent, en je maakt een dag met hem mee, ben je aan het einde van de dag bekaf!
Wat kan hij lullen!
stay frosty
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:11:47 #239
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32176610

Valt mee hoor, ik ben in het echt rustiger hoewel ik dat drukke toch wel in me heb een beetje

Net ff naar de winkel geweest, Omega tabletten gehaald waar vis-olie inzit. Schijnt goed te zijn om de hersens mee te smeren. Is tevens goed voor het hart en voor de huid. Maar het gaat me meer om de hersens

Sigaren gekocht en lotto-formulier met 5 rijtjes en kans op de mega jackpot. Ik zeg maar zo, wie niet waagt die niet wint. Wat ik met het geld zou doen weet ik niet. Een huis laten bouwen helemaal ingericht naar wens, een soort tempel laten bouwen maar dan met alle luxe, thuis-bioscoop, sauna, zwembad en nog meer.

Toch hou ik graag het gesprek levendig. Dus ook op een feest kan ik niet tegen stiltes. Sowieso is de stilte soms beangstigend omdat ik dan ga denken zonder reden.

Maak me alleen enigszins zorgen over mijn CV dat een gat bevat door mijn uitval op de arbeidsmarkt. Maar omdat ik positief ben zeg ik, in de toekomst groeit de economie helemaal op en willen ze me wel hebben. Dat ze nu nee zeggen wil niet zeggen dat ze straks nee zeggen. Gebrek aan arbeidservaring was het ook, maar wat moeten studenten dan niet zeggen?
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:57:38 #240
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32178003
Zelf hou ik wel van stilte.
Drukte aan mijn hoofd zorgt dat ik mezelf niet eens meer kan horen denken.
Een bomvol restaurant vind ik ook echt niks, loop me alleen maar te irriteren aan het lawaai, kan gesprekspartners niet verstaan ook al zitten ze tegenover mij.
Een tvzender met schreeuwende reklame, of een radio 538 mijdt ik.. allemaal dingen die schreeuwen om aandacht en ervoor zorgen dat je zelf niet meer kan/mag denken.
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:21 #241
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32178097
zelfde. rust en stilte kan ik wat mee. drukte negeer ik...en vragen mensen waarom ik stil ben. sorry, maar heb er gewoon geen behoefte aan. of als er een dodelijke stilte valt dan kan ik met een erg droge opmerking weer alles op gang krijgen
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:05:29 #242
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178236
Ik hou misschien er ook wel van om die stilte te hebben. Ik heb het dus misschien meer over stilte tijdens de verveling Als ik niets te doen heb, ik moet dus altijd wat om handen hebben. 1 minuut niet weten wat ik moet doen zorgt al voor onrust.

Nu zit ik veel online nog Erg veel. Maar dat heeft weer z'n redenen. Sporten af en toe Maar sporten, sporten, jah sporten, wat is dat.

Net een brommer hier continu bezig met opvoeren, dan kan ik ook naar buiten gaan en zeggen dat ie moet kappen en nu wel direct meteen. Dan begint het te irriteren ook.

Stilte bij contact tussen 2 mensen vind ik trouwens wel irritant, tijdens een feest is herrie ook niet aangenaam altijd. Maar zit je te ouwehoeren en valt er 20 minuten een stilte dan is dat zenuwachtig makend op een bepaalde manier. Zoals dat bij de kapper ook is. Dan ontstaat er zo'n spanning. Zo'n ongewenste spanning. Dan ben ik blij dat ik wat spraakzamer ben de laatste tijd, vroeger naar de kapper gaan was een hel. Tegenwoordig niet meer.

Zoals in Pulp Fiction Dan beeld Mia Wallace zo'n vierkant uit. Don't be a. En dan stippelt ze dat zo in de lucht en zie je een vierkant
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:06:48 #243
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32178264
heb ik ook niet echt last van. kan uren achter elkaar op 1 plek blijven zitten zonder iets te bewegen. beetje kijken naar andere mensen, muziek luisteren en als ik me verveel dan ga ik gewoon astraal en ga wat anders doen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:08:26 #244
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178311
Dan verveel je je dus niet Dan ben je alsnog bezig. Echte verveling is dat je niet met jezelf overweg kunt. Dan wordt je bijna gek als het ware ook. Niet dat ik dat zo vaak heb, maar soms vielen de haren wel eens bijna uit hier.

Zo ik ga ff nieuws lezen dan maar. Of een leven zoeken buiten internet
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:09:45 #245
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32178354
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef Enyalius het volgende:
zelfde. rust en stilte kan ik wat mee. drukte negeer ik...en vragen mensen waarom ik stil ben. sorry, maar heb er gewoon geen behoefte aan. of als er een dodelijke stilte valt dan kan ik met een erg droge opmerking weer alles op gang krijgen
Hoe drukker de mensen om mij heen, hoe stiller ik dan ook word .
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:09:46 #246
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_32178355
als je niet met jezelf over weg kan zit er iets heel erg fout in je
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:14:15 #247
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178506
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hoe drukker de mensen om mij heen, hoe stiller ik dan ook word .
Dat komt omdat je dan geen kans tot praten krijgt

Nee, ze zeggen wel eens, mensen die kunnen luisteren zijn ook belangrijk. Ik heb tijden met mezelf in de knoei gezeten omdat ik zo stil was. Heb er ooit een topic over geopend hier, dat ging over stille mensen.

Toen zat ik er dus mee dat ik stil en introvert was. En sinds een tijd is dat omgeslagen naar meer extrovert. Hoewel het dan bij praten in het echt, een kwestie is van een combinatie zoeken. Een goed gesprek is dat je de ander ook laat praten. En ruimte geeft ook.

Zouden ze in de politiek ook moeten doen. Maar daar hebben ze die voorzitter voor.

Het probleem in deze wereld, zou denk ik snel zijn opgelost als mensen leren luisteren en praten en luisteren en praten. Volgens mij wordt er te weinig geluisterd. Dat soms mensen tegen een muur aanpraten in het echt.

Online niet, want dan lees je. Praten is iets heel anders.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:14:33 #248
8372 Bastard
Persona non grata
pi_32178518
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan verveel je je dus niet Dan ben je alsnog bezig. Echte verveling is dat je niet met jezelf overweg kunt. Dan wordt je bijna gek als het ware ook. Niet dat ik dat zo vaak heb, maar soms vielen de haren wel eens bijna uit hier.

Zo ik ga ff nieuws lezen dan maar. Of een leven zoeken buiten internet
Koop een Xbox
The truth was in here.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:15:24 #249
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178553
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:09 schreef Enyalius het volgende:
als je niet met jezelf over weg kan zit er iets heel erg fout in je
Gebeurt niet vaak Het was ook fout toen. Ik heb een hele tijd slecht in mijn vel gezeten. Ik had geen hoop meer op de toekomst. Nu zeg ik van, ik wil een studie afronden nog, van mijn part compleet opnieuw beginnen met een studie.

Maar dat komt vanzelf wel.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:17:35 #250
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32178633
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Koop een Xbox
Die wil ik ook een keer hebben Maar ik zit nu vaker op de pc te gamen. Maar dan ben ik vaak ongeduldig en lokt Fok! weer, ik heb dus vaak behoefte aan een discussie of gesprek om verder te komen in mijn denken. En wat ik hier meekrijg gebruik ik in het echte leven weer. Ik word soms wat wijzer hier. Hoewel wijsheid ook maar betrekkelijk is. In ieder geval zie ik het als helend proces een beetje.

Ik heb ook mezelf leren uitdrukken via internet. Ik kon mezelf niet goed uitdrukken van te voren. Ik kwam niet goed uit de woorden. Ik had de woorden wel. Maar ze kwamen niet uit mijn mond.

Sinds ik dus mezelf via schrift heb leren uit te drukken, is het andere ook gekomen. Alsof een kooi is open gezet op een of andere manier

Op de pc speel ik trouwens graag adventure games, games met een verhaal erin zodat ik helemaal in het spel zit Games waar een andere wereld naar voren komt ook.

Ik lul dus in het echt helemaal niet zo veel zoals ik al zei. Maar het is dus een kwestie van dat gebroken gedoe herstellen door middel van mezelf uit te drukken. Ik voel me al heler dan ooit te voren. Ik was altijd een gebroken ziel of iets dergelijks. Weet niet hoe mijn geest vroeger was en wat er mis was. Ik heb in ieder geval iets moeten doorbreken in mijn hele hebben en houden.

Zo ik ga ff roken buiten. De zon schijnt Waarempel het wordt mooi weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')