Opmerkelijk vond ik. Na even wat verder 'spitten' kwam ik al snel meer tegenquote:
Archaeologists find European pyramid
A team of American and Bosnian archaeologists claim to have found two new pyramids buried under hills in Central Europe.
The scientists say they found ancient labyrinths and other sand stone buildings under two unusually shaped hills in central Bosnia.
They believe the ruins indicate the hills were once human settlements, probably built by a stone age "super" civilisation tens of thousands of years ago.
They are now trying to locate ancient stairs that would lead them to the entry of the pyramids.
One News
Deze Semir Osmanagic is al een aantal jaren bezig overtuigd de Visocica-heuvel in werkelijkheid een oud bouwwerk is, maar krijgt vooral veel weerstand vanuit 'gevestigde' hoek die meent dat eventuele opgravingen alleen maar schade aanricht. Zo liggen er wat ruines uit de middeleeuwen en een oud kerkhofje.quote:
OSMANAGAIC: WE HAVE ALREADY DUG OUT THE FIRST STAIR OF THE PYRAMID
VISOKO, October 26 (FENA) – Archeological activities have began on hill Visocica near Visoko, which holds the remains of the medieval royal town of Visoki, and the aim is to confirm the existence of the first European pyramid.
Hill Visocica hides the first European pyramid of monumental proportions, claims author of the book “Bosnian pyramid of the Sun” Semir Osmanagic, which was promoted yesterday in Sarajevo.
Osmanagic on Wednesday told Fena that this facility has an accession plateau wide 40 and long 200 meters built of stone plates. The access plateau is in the form of stairs leading to the pyramid.
The basis for the claim that Visocica holds a most valuable archeological monument is seen in a series of construction anomalies determined during research conducted in August. These anomalies indicate that the hill was not created naturally, but by man.
Apart from the “pyramid of the Sun”, Osmanagic claims that a smaller pyramid, which he calls “pyramid of the Moon” is located in the area opposite to Visocica, which again confirms that pyramids were always built in pairs.
“We have already dug out one stair of the pyramid and we will continue working on the second stair”, says Osmanagic.
Osmanagic was unable to answer when the pyramid would see the light of day, adding that digging out of the wider sections of pyramid only would depend on additional funds.
Moet dat? Ik haat dat mergenquote:Op dinsdag 8 november 2005 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ah, hier: Archeologen leggen oudste Europese beschaving bloot Ik ga even een merge vragen. Kan prima daarbij gefriemeld worden
Liever niet.quote:
Volgens mij is het een Inca piramide uit Mexico (waarvan de Inca's overigens zeiden dat ze die niet gebouwd hadden).quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:31 schreef Murazor4096 het volgende:
Dat plaatje lijkt trouwens meer de ziggurat van Ur in Irak.
De Inca's zijn toch dood, hoe kunnen ze dat dan gezegd hebbenquote:Op dinsdag 8 november 2005 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Volgens mij is het een Inca piramide uit Mexico (waarvan de Inca's overigens zeiden dat ze die niet gebouwd hadden).
't Is in ieder geval niet die uit Ur, ik zie dat die een heel andere trapgang heeft:quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Volgens mij is het een Inca piramide uit Mexico (waarvan de Inca's overigens zeiden dat ze die niet gebouwd hadden).
Een Inca piramide in Mexico?quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Plaatjes? Bewijs?quote:OSMANAGAIC: WE HAVE ALREADY DUG OUT THE FIRST STAIR OF THE PYRAMID
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een Inca piramide in Mexico?
Dát zou pas nieuws zijn!
Waar de Aztec iig gelijk aan hadden is dat de stad lang voor hen was gebouwd door een onbekend volk.quote:
The Aztecs encountered by the Spanish conquistadors in 1519 reported that they were not the first occupants of Mexico. Aztec stories and legends told of being preceded by people they called the Toltecs, and before the Toltecs, of an epoch when the land was a paradise inhabited by the gods and the ancestors of humans.
The Aztecs said that the gods had met at the great, ruined city of Teotihuacan to create our present era by sacrificing themselves for the benefit of humanity.
Teotihuacan
Er is tenminste eentje die daar heilig in gelooft. De rest van ons zal moeten wachten of hij werkelijk iets aantreft daar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een driehoekige heuvel is DUS een pyramide?
Ja. Waarom zou je een beslissing maken of het waar is of niet voordat je er meer van weet.quote:Op woensdag 9 november 2005 07:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Men beweert de eerste laag te hebben blootgelegd. Er is geen beeldmateriaal te vinden van die eerste laag. Is het dan raar dat ik het niet geloof?
Omdat een dergelijke vondst anders veel groter in de media geweest zou zijn. Als die man al 20 jaar loopt te roepen dat het een pyramide is en hij graaft een laag op, en hij heeft gelijk, me dunkt dat hij dan de media zou overspoelen met bewijzen van zijn gelijk. Alles wat nu te vinden is, is een obscuur berichtje op een even obscure site. Sorry, maar ik heb iets meer bewijs nodig dan dat.quote:Op woensdag 9 november 2005 07:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja. Waarom zou je een beslissing maken of het waar is of niet voordat je er meer van weet.
Gewoon afwachtenquote:Op woensdag 9 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat een dergelijke vondst anders veel groter in de media geweest zou zijn. Als die man al 20 jaar loopt te roepen dat het een pyramide is en hij graaft een laag op, en hij heeft gelijk, me dunkt dat hij dan de media zou overspoelen met bewijzen van zijn gelijk. Alles wat nu te vinden is, is een obscuur berichtje op een even obscure site. Sorry, maar ik heb iets meer bewijs nodig dan dat.
Dus is de TT op zijn minst suggestief. Er is helemaal geen bewijs voor het 'vinden' en al helemaal niet dat het een pyramide is.quote:
lolquote:Op woensdag 9 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat een dergelijke vondst anders veel groter in de media geweest zou zijn. Als die man al 20 jaar loopt te roepen dat het een pyramide is en hij graaft een laag op, en hij heeft gelijk, me dunkt dat hij dan de media zou overspoelen met bewijzen van zijn gelijk. Alles wat nu te vinden is, is een obscuur berichtje op een even obscure site. Sorry, maar ik heb iets meer bewijs nodig dan dat.
Nee. De geschiedenis leert, dat het onwaarschijnlijke kan gebeuren. Ik geloof het gewoon niet, omdat het me zeer sterk lijkt, dat een prehistorische superbeschaving zou verdwijnen zonder het minste spoor achter te laten.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
lol
Ik heb uberhaupt meer bewijs nodig voor ik zeg dat ik het wel of niet geloof.
Is het niet genoeg om, in jouw geval, te zeggen dat het je (hoogst) onwaarschijnlijk lijkt?
Sommigen geloven (als we het dan toch een geloofskwestie maken) dat die aanwijzingen allang gevonden zijn maar als 'anomalies' aan de kant worden geschoven.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. De geschiedenis leert, dat het onwaarschijnlijke kan gebeuren. Ik geloof het gewoon niet, omdat het me zeer sterk lijkt, dat een prehistorische superbeschaving zou verdwijnen zonder het minste spoor achter te laten.
Afgezien van het feit dat de C14 methode totaal onbetrouwbaar is (wat ook weer een heleboel anomalieën verklaart; veel oude vondsten zijn daarmee gedateerd en foutief gedateerd zodat modern gedateerde vondsten anomalieën lijken) ben ik erg benieuwd naar die aanwijzingen. Von Däniken, anyone?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sommigen geloven (als we het dan toch een geloofskwestie maken) dat die aanwijzingen allang gevonden zijn maar als 'anomalies' aan de kant worden geschoven.
Bovendien kun je stenen bouwwerken niet met de C14 methode dateren.
Ik denk dat het woordje super wel gevoeglijk weggelaten kan worden, het staat lekker sensationeel in het eerste berichtje maar ik heb nergens kunnen vinden dat de ontdekker die term gebruikt. Advanced ja, highly advanced voor die tijd, ook dat heb ik wel zien staan, maar super?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. De geschiedenis leert, dat het onwaarschijnlijke kan gebeuren. Ik geloof het gewoon niet, omdat het me zeer sterk lijkt, dat een prehistorische superbeschaving zou verdwijnen zonder het minste spoor achter te laten.
Wel ja, geljk labeltjes plakken. "Von Danicken" erop en het kan in de looney-bin.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat de C14 methode totaal onbetrouwbaar is (wat ook weer een heleboel anomalieën verklaart; veel oude vondsten zijn daarmee gedateerd en foutief gedateerd zodat modern gedateerde vondsten anomalieën lijken) ben ik erg benieuwd naar die aanwijzingen. Von Däniken, anyone?
Zet je er een vraagteken achter.quote:Op woensdag 9 november 2005 08:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus is de TT op zijn minst suggestief. Er is helemaal geen bewijs voor het 'vinden' en al helemaal niet dat het een pyramide is.
En terecht. De man heeft nog niks aan bewijs geproduceerd.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mocht meneer O. met zijn plaatjes komen, dan zal ik de eerste zijn om hem gelijk te geven. Tot die tijd bekijk ik het geheel met de nodige historische / wetenschappelijke scepsis.
Het is meer de 'neerbuigendheid' die eruit spreekt.quote:De vergelijking met Von Daniken staat er wat ongelukkig.
Vandaar ook dat je vast hier en daar wat structuren zult vinden. Een piramide van 12000 jaar oud is natuurlijk een lachertje. Hij heeft niets van bewijs, geen foto, geen ertefact niet eens een scherfje aardewerk. Maar natuurlijk wel al zeer gedetailleerde tekeningen en zelfs een datering. Hij zou boringen gezet hebben waaruit de opbaouw van de heuvel bleek. Nu mag je mij eens vertellen hoe je zo een handboor door van die grote stenen heen krijgt. Bovendien als je die tekeningen kunt maken aan de hand van wat boringen kan hij de rest van de wereld wat leren.quote:Op maandag 24 april 2006 19:37 schreef NathraX het volgende:
Volgens het BBC bericht was de berg in de middeleeuwen de hoofdstad van Bosnië. Dit fort was gebouwd op een Romeinse uitkijkpost welke weer was gebouwd op een ruïne van een oudere beschaving. Het is dus al een tijdje in gebruik geweest.
In de eerste plaats de theorie dat 12.000 jaar geleden de sphinx in het sterrenbeeld leeuw zou staan. Hoe komen de onderzoekers erachter door net zolang met de sterrenhemel te draaien totdat de sphinx in het sterrenbeeld leeuw staat. Amehoela zo kan ik het ook als het op 20.000 jaar zou uitkomen zouden ze dat aangeven als datering. Snap je wat ik bedoel. Dit is geen bewijs.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je een voorbeeld wilt hebben, de Sphinx wordt toegeschreven aan Khafre, zo'n 2500 v.C. Dit is nergens op gebasseerd. Er zijn geen geschriften, geen inscripties, helemaal niks waar uit uit zou kunnen worden gemaakt dat hij de Sphinx heeft laten bouwen. Er is zelfs geen enkele aanwijzing wie hem uberhaupt heeft gebouwd. Op basis van erosiesporen plaatsen sommigen hem nu op minstens 12.000 jaar oud. Kan niet, zeggen de egyptologen. Waarom niet? Omdat het niet in ons 'plaatje' past.
[..]
Nee dat is jammer genoeg niet het geval, de sfinx wordt pas vanaf het nieuwe rijk in bronnen genoemd. Wel is het zo dat de omliggende gebouwen van Chafra's piramide complex (daltempel, sfinxtempel) gebouwd zijn uit het steen waar de sfinx zelf uit gebouwd is. Hier uit zou je dus kunnen afleiden dat de sfinx even oud is als de piramidecomplexen van Gizeh, en van de piramides zelf zijn wel weer bronnen bekend die echt 2000 v.C. als bouwdatum aangeven.quote:Op maandag 24 april 2006 21:40 schreef Zemi77 het volgende:
Ten derde zijn er bronnen die dateren van voor de bouw van de piramiden en van de bouw van de piramiden zelf. Of de bouw van de sphinx erin genoemd wordt weet ik niet, maar als de sphinx er al stond dan zou deze toch zeker genoemd zijn. En dan hadden de onderzoekers toch een heel sterk punt gehad.
Dat is ook niet zo raar gezien het feit dat de heuvel al eeuwen bewoond is. Als er inderdaad een oud paleis oid heeft gestaan dan is het niet meer dan logisch dat er artefacten in de grond zitten. Bewerkte stenen horen daar ook bij. Een ondergrondse pyramide van 12.000 jaar oud hoort daar niet bij. Je snapt hopelijk wel waarom archeologen beginnen te steigeren als een malloot een archeologische belangrijke vindplaats vernietigd, omdat hij op zoek is naar een non-existente pyramide.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
In het andere topic heeft iemand foto's gepost van een vriend van hem die bij de opgravingen was.
[afbeelding]
Die stenen zien er toch aardig bewerkt uit..
Het filmpje doet het niet bij mij.. Is ie er alweer af intussen?quote:Op zaterdag 29 april 2006 17:56 schreef Sitethief het volgende:
Nog een video, van CNN
http://edition.cnn.com/video/player/player.html?url=/video/world/2006/04/24/burns.bosnia.pyramid.cnn&wm=10
Dit overtuigt mij niet bepaald, het commentaar doet mij denken aan mensen die iets willen zien. Er is een lichte afvlakking van de helling te zien maar dat kan net zo goed een natuurlijk fenomeen zijn. Als de helling een constante hoek had gehad kon dat net zo goed als bewijs voor de aanwezigheid van een pyramide zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:23 schreef Marietje_34 het volgende:
't lijkt er toch wel verdomd veel op dat dit een echte piramide is...
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |