was de brand misschien op de verkeerde locatie?quote:
Lekker volledig ongefundeerd mij dingen in de schoenen schuiven... je zou zo bij het CDA kunnenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je weet schijnbaar niet wat democratie is Shivo aan je laatste zin...
Dit zou de reactie van Verdonk op de uitlatingen in de spandoeken kunnen zijn, alleen moet je CDA dan weglaten...quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:02 schreef Shivo het volgende:
[..]
Lekker volledig ongefundeerd mij dingen in de schoenen schuiven... je zou zo bij het CDA kunnen![]()
Sterke retoriek voor een visserquote:Op dinsdag 8 november 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dit zou de reactie van Verdonk op de uitlatingen in de spandoeken kunnen zijn, alleen moet je CDA dan weglaten...
Kom maar terug als je IQ boven de 100 is Shivo, anders verdoe ik mijn tijd..
ongefundeerd is u niet onbekend, anders had je niets over het CDA of Verdonk te zeggen. want als je daar over begint, vergeet dan niet de acht jaar paars te noemen die ervoor gezorgd hebben dat 1 minister nu alle shit mag opruimen, dat zij dat in feite beter doet dan die gasten de 8 jaar ervoor en meer asielzoekers spaart dan die gasten voor haar, daar hoor je jou dan even net niet over.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:02 schreef Shivo het volgende:
[..]
Lekker volledig ongefundeerd mij dingen in de schoenen schuiven... je zou zo bij het CDA kunnen![]()
Dat soort populistische opmerkingen zijn zo 2002... Mag ik je er even aan herinneren dat voor Paars we 300 jaar CDA hebben gehad en dat de gastarbeiders toch onder CDA/ARP/KVP hier naartoe zijn gehaald? Maar toen was jij ws nog niet geboren, dus logisch dat je dat ontgaat.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:20 schreef kawotski het volgende:
[..]
ongefundeerd is u niet onbekend, anders had je niets over het CDA of Verdonk te zeggen. want als je daar over begint, vergeet dan niet de acht jaar paars te noemen die ervoor gezorgd hebben dat 1 minister nu alle shit mag opruimen, dat zij dat in feite beter doet dan die gasten de 8 jaar ervoor en meer asielzoekers spaart dan die gasten voor haar, daar hoor je jou dan even net niet over.
Beetje incidentjes vergroten dat is wat je NA Pim Fortuyn ziet. Van een mug een Olifant maken, alles buiten proporties en beneden alle peil. Iemand die spreekt verheffen tot Populist. Als je het niet kunt winnen..........
zeg dan niets..
..of kom met wat beters...
300 jaar? We hebben pas sinds eind 19e eeuw poltiieke partijen? En een redelijke democratie bestaat pas sinds 1848.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat soort populistische opmerkingen zijn zo 2002... Mag ik je er even aan herinneren dat voor Paars we 300 jaar CDA hebben gehad en dat de gastarbeiders toch onder CDA/ARP/KVP hier naartoe zijn gehaald? Maar toen was jij ws nog niet geboren, dus logisch dat je dat ontgaat.
ja, zo ontgaat me nu ook ff welk punt je nu probeert te maken.. ??quote:Op woensdag 9 november 2005 09:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat soort populistische opmerkingen zijn zo 2002... Mag ik je er even aan herinneren dat voor Paars we 300 jaar CDA hebben gehad en dat de gastarbeiders toch onder CDA/ARP/KVP hier naartoe zijn gehaald? Maar toen was jij ws nog niet geboren, dus logisch dat je dat ontgaat.
:\ :\ :\ !!!quote:Op donderdag 10 november 2005 22:09 schreef Tarak het volgende:
[..]
300 jaar? We hebben pas sinds eind 19e eeuw poltiieke partijen? En een redelijke democratie bestaat pas sinds 1848.
nee hoor, gewoon uitvoerring van de wet.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:30 schreef SCH het volgende:
Ik heb me vandaag weer doodgeschaamd voor dit 'mens'.
"We gaan nu overlevenden van de brand uitzetten omdat we ze niet meer nodig hebben voor het onderzoek"
Het woord onmenselijk is een understatement voor deze minister, hier passen alleen kwalificaties waarvoor je normalitair geband zou worden op Fok! Ongelooflijk dat dit mogelijk is in ons land.
Lol. Onder CDA/ARP/KVP? No way. CDA = ARP/KVP. Oftewel, dat is dezelfde partij. En die regeerden toen alleen maar om het enige linkse kabinet in Nederland ooit te steunen aangezien die geen meerderheid konden vormen. Het enige linkse kabinet heeft dus de trend gezet onder Van Uyl en PvdA. Ondanks dat jij misschien wel geboren was vertel je gewoon dingen die niet waar zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Bron? Kan me hier weinig bij voorstellen.quote:Op maandag 7 november 2005 20:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
ze heeft meer asielzoekers de toegang tot het land gegeven dan ministers voor haar..
Jij wilt ze liever vasthouden? Opgesloten in een vreemd land? Weg van hun familie en vrienden. Die mensen hebben een trauma opgelopen, misschien wel claustrofobie en jij wil ze langer in een hokje vasthouden? Juist daar -in die omgeving- waar ze zijn getraumatiseerd? Laat die mensen toch lekker vrij in hun eigen land, in hun eigen vertrouwde omgeving en bij eigen familieleden.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:30 schreef SCH het volgende:
Ik heb me vandaag weer doodgeschaamd voor dit 'mens'.
"We gaan nu overlevenden van de brand uitzetten omdat we ze niet meer nodig hebben voor het onderzoek"
Het woord onmenselijk is een understatement voor deze minister, hier passen alleen kwalificaties waarvoor je normalitair geband zou worden op Fok! Ongelooflijk dat dit mogelijk is in ons land.
Ik dacht dat je 'rechts' was, maar je bent gewoon een cynicus.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jij wilt ze liever vasthouden? Opgesloten in een vreemd land? Weg van hun familie en vrienden. Die mensen hebben een trauma opgelopen, misschien wel claustrofobie en jij wil ze langer in een hokje vasthouden? Juist daar -in die omgeving- waar ze zijn getraumatiseerd? Laat die mensen toch lekker vrij in hun eigen land, in hun eigen vertrouwde omgeving en bij eigen familieleden.
Is het zo'n gekke zienswijze dan? Interessant zou trouwens zijn om te weten hoe de personen in kwestie er zelf over denken. En dan bedoel ik de mening van de personen zelf, niet de mening die ze door de asieladvocaten ingefluisterd is.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik dacht dat je 'rechts' was, maar je bent gewoon een cynicus.
Oh, het is menslievend bedoeld?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
Jij wilt ze liever vasthouden? Opgesloten in een vreemd land? Weg van hun familie en vrienden. Die mensen hebben een trauma opgelopen, misschien wel claustrofobie en jij wil ze langer in een hokje vasthouden? Juist daar -in die omgeving- waar ze zijn getraumatiseerd? Laat die mensen toch lekker vrij in hun eigen land, in hun eigen vertrouwde omgeving en bij eigen familieleden.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:48 schreef Mannee het volgende:
Het is een harteloze bitch!
http://weblog.fok.nl/blog/9023
Bah, ik had het nog niet gelezen, maar dit is nou precies wat ik bedoel. Hoezo "ongelooflijk dat dit mogelijk is in dit land"?? Wat?!quote:Op donderdag 10 november 2005 22:30 schreef SCH het volgende:
Ik heb me vandaag weer doodgeschaamd voor dit 'mens'. "We gaan nu overlevenden van de brand uitzetten omdat we ze niet meer nodig hebben voor het onderzoek"
Het woord onmenselijk is een understatement voor deze minister, hier passen alleen kwalificaties waarvoor je normalitair geband zou worden op Fok! Ongelooflijk dat dit mogelijk is in ons land.![]()
Is het onderzoek al verschenen dan?quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:41 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat een gejank zeg... Het onderzoek zal ze ook afwachten: als het onderzoek begint en ze zijn daarvoor niet meer nodig, zullen ze alsnog uitgezet worden. Op welk punt heeft ze dan gelogen?
Als het onderzoek begint? Het onderzoek moet eerst klaar zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nee hoor, net zo min als dat er mensen zijn uitgezet. Dat zal pas gebeuren als het onderzoek begint en duidelijk is voor wie het mogelijk is te vertrekken. Lijkt me volstrekt logisch eigenlijk.
Precies, de brandstichter is ook al gevonden. Men moet zich nu gewoon aan de wet houden en die schrijft voor dat ze moeten worden uitgezet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:25 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als blijkt dat mensen op geen enkele manier nodig zijn voor het onderzoek, kun je ze toch wel uitzetten? Zal me eerlijk gezegd ook een zorg zijn, wanneer dat wordt gedaan.
quote:
Bronquote:Verdonk hervat uitzetting gevangenen Schiphol
Minister Rita Verdonk (VVD) voor Vreemdelingenzaken hervat de uitzetting van de gedetineerden die de brand op Schiphol-Oost hebben overleefd. De minister heeft van de technische recherche te horen gekregen dat veel van de overlevenden niet meer nodig zijn voor het nog lopende onderzoek.
Verdonk had de uitzetting vlak na de brand uitgesteld, in ieder geval in afwachting van de uitkomsten van het technisch onderzoek naar de brand. Nu de gedetineerden niet meer nodig zijn voor het onderzoek, kunnen zij worden uitgezet.
Zorgvuldige toetsing
De bewindsvrouw zei dat bij uitzetting altijd sprake is van individuele waarborgen. Na de schorsing vervolgde Verdonk haar spreektijd om nog uit te leggen dat het een zorgvuldige toetsing wordt, waarbij ze alle factoren over de calamiteit zal meewegen.
Omdat je nog altijd beter in een Nederlandse gevangenis kan zitten dan in een Iraanse.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
Bron
Waarom wil jij ze dan nog zo graag opgesloten houden? Ze zijn getraumatiseerd in de gevangenis en jij wilt ze daar langer in vasthouden? Waarom in vredesnaam?
Ik wil ze helemaal niet in de gevangenis houden, de meesten horen daar niet te zitten omdat ze niks misdaan hebben. Maar ze horen niet nu tegen hun wil te worden uitgezet omdat is toegezegd dat ze het onderzoek zouden afwachten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
[..]
Bron
Waarom wil jij ze dan nog zo graag opgesloten houden? Ze zijn getraumatiseerd in de gevangenis en jij wilt ze daar langer in vasthouden? Waarom in vredesnaam?
Dat de brand is aangestoken neemt niet weg dat de overheid geen schuld, aansprakelijkheid of verantwoordleijkheid heeft voor slachtoffers, nabestaanden en mensen die het hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:32 schreef Unlike het volgende:
[..]
Precies, de brandstichter is ook al gevonden. Men moet zich nu gewoon aan de wet houden en die schrijft voor dat ze moeten worden uitgezet.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil ze helemaal niet in de gevangenis houden, de meesten horen daar niet te zitten omdat ze niks misdaan hebben. Maar ze horen niet nu tegen hun wil te worden uitgezet omdat is toegezegd dat ze het onderzoek zouden afwachten.
Nee, het is rechtvaardigheid. Het gaat om mensen en niet om nummers, zoals jij blijkbaar denkt. Steeds meer Nederlanders schamen zich dood over wat hier gebeurt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit?Die mensen worden toch uitgezet (daarom zaten ze in die gevangenis bij Schiphol, ze wachtte hun uitzetting af) dus wat maakt het nou uit of je ze langer dan gepland in de gevangenis vasthoudt of nu al uitzet. Voor het onderzoek zijn ze niet nodig, dat zegt de technische recherge zelf, dus waarom zou je ze omwille van dat onderzoek dan toch nog vasthouden? De reden is toch weggevallen? Is ze eens pragmatisch en niet zo standvastig, is het weer niet goed. Spijkers op laag water zoeken. Dat is het.
Dat worden ze wellicht ook, afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek, zoals door de minister toegezegd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:25 schreef Christine het volgende:
maar ik ben het er wel mee eens dat ze gewoon als normaal uitgezet moeten worden.
Geen argumentatie.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is rechtvaardigheid. Het gaat om mensen en niet om nummers, zoals jij blijkbaar denkt. Steeds meer Nederlanders schamen zich dood over wat hier gebeurt.
Hoezo hebben ze daar recht voor? Waar kan jij dat in het wetboek vinden? De minister handelt naar de wet.quote:Het zijn mensen die getraumatiseerd zijn en de minister heeft toegezegd dat ze tot na het onderzoek hier zouden blijven. Hoezo "niet nodig"- daar gaat het verdomme helemaal niet om - het gaat erom dat we moeten weten wat er is gebeurd en dat die mensen daar ook recht op hebben.
Geen argumentatie.quote:Die zin alleen al: "ze zijn niet meer nodig" - echt onvoorstelbaar![]()
Persoonlijke aanvallen, wederom geen argumentatie.quote:Spijkers op laag water? Ja, als het om mensen gaat, ben ik graag zorgvudlig itt de nieuwe rechtse hardheid die geen zak om mensen geeft maar denkt dat het stoer is om over lijken te gaan. Het kan mensen als Verdonk en sizzler geen zak schelen wat die mensen meegemaakt zijn. Walgelijke hypocriete en onmenselijke onmensen zijn. Het is harde taal maar het is wel zo. Als je zo denkt over mensen dan ben je in mijn ogen een illegaal.
Waarom zou de uitkomst van het onderzoek van invloed kunnen zijn op de beslissing om de vreemdelingen al dan niet uit te zetten?quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat worden ze wellicht ook, afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek, zoals door de minister toegezegd.
Maar blijkbaar vind jij het niet erg als ministers liegen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009158.html#morequote:Schande, schande, schande!
Links kan er nog steeds niet over uit.
Hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk dat de harteloze minister Rita Verdonk de overlevenden van de afschuwelijke brand in het detentiecentrum van Schiphol gewoon op het vliegtuig wil zetten. Waarom nou geen generaal pardon? Schande, schande, schande!
En dus zullen we de komende week weer worden bestookt met schrijnende voorbeelden.
We noemen het Staatsjournaal, Barend en Van Dorp, Netwerk en het Radio 1 Journaal.
Airtime zat dus, tijd voor wat airtime van onze tegendraadse Brusselmans...
Niet linksom dan rechtsom
Je moet het maar verzinnen. Je hele leven de meest krankzinnige en wereldvreemde ideeën bedenken en toch blijven menen dat je gewauwel er werkelijk toe doen. Ex-minister van ontwikkelingssamenwerking Jan Pronk blijft de mensheid verbazen. Voor de verandering heeft Pronk het weer eens met de minder bedeelden te doen en natuurlijk moet dit grootse voornemen via de geijkte kanalen tot het volk worden gebracht.
Deze keer is Pronk te vinden op de lijst van ‘een royaal gebaar', het dartelende pennenclubje van schrijfster Marion Bloem. Dit progressieve deel van Nederland, dat zelf jarenlang het debat over immigratie en integratie aan banden legde, weigert zich neer te leggen bij het democratisch genomen en door de rechter getoetste beleid van minister Verdonk.
Alle overlevenden van de ramzalige – maar toch echt aangestoken – brand dienen per omgaande een verblijfsvergunning te ontvangen. Bovendien dient de minister volgens de aanklacht ook nog even strafrechterlijk te worden vervolgd wegens dood door schuld. Een voorspelbaar hoofdstuk in het hedendaagse slachtofferisme in Nederland.
Pronk ondertussen, is de vleesgeworden personificatie van oud links en verantwoordelijk voor een beleid van jarenlang sussen, vooruitschuiven en bagatelliseren. Hoe vernederend moet het voor een rechtlijnig minister zijn, het loeiende geweten van zo’n onnozele draaikont te moeten aanhoren? Om nog maar te zwijgen over de verheven geesten Freek de Jonge en Geert Mak die in al hun nobelheid besloten zich eveneens aan te sluiten in de kruistocht tegen de harteloze Verdonk en haar onmenselijke beleid.
In de belevingswerelden van deze grootheden is Verdonk een sadist die genot ontleent aan het uitzetten van wanhopige sloebers. Dat die getikte malloten deze bekwame minister als zodanig menen te moeten beschouwen, moet zelfs vanuit haar perspectief een bedenkelijk genoegen zijn. Volgens recente peilingen is Verdonk veruit de populairste minister van deze regering.
Dat juist Pronk als prominent PVDA coryfee voorop loopt in deze parade van ongewassen treurigheid is gezien de huidige sfeer in Den Haag dubieus. De traditionele protestpartijen Groen Links en SP zien al maanden knarsetandend aan hoe de sociaal democraten in elke peiling zetels winnen, maar er in de achterkamertjes ronduit voor uit komen het huidige beleid min of meer te steunen. Zoals dat bij de sanering in de sociale voorzieningen overigens niet anders is.
Voor de camera’s kan Wouter Bos uiterst bekwaam met een plooi in zijn gezicht een zalvend verhaal afsteken. In werkelijkheid zit hij met een onvermurwbare achterban die het zichzelf handhaven tot de kunst heeft verheven. Veel van hetzelfde lijkt dan ook het credo bij de volgende verkiezingen. Of de VVD moet Rita naar voren schuiven als lijsttrekker…
Brusselmans
Heb je een bron over die verhalen? Want dat is onzin. Er is zo'n verkeerd beeld over wat voor soort mensen daar zitten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:30 schreef Christine het volgende:
[..]
Waarom zou de uitkomst van het onderzoek van invloed kunnen zijn op de beslissing om de vreemdelingen al dan niet uit te zetten?[/q1uote]
Waarom zegt ze dat dan toe?
[quote]
Als je hun verhalen mag geloven, hebben ze allemaal wel veel ergere dingen meegemaakt dan deze brand, en dat was al geen basis om ze een status te verlenen.
Ja, ik heb een bron over die verhalen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je een bron over die verhalen? Want dat is onzin. Er is zo'n verkeerd beeld over wat voor soort mensen daar zitten.
Lijkt me sterk, want volgens meet je nauwelijks wie daar zitten. Uit welke landen zaten er de meeste mensen dan volgens jou? Het gaat hier voor het grootste deel echt niet om mensen die een oorlog hebben meegemaakt hoor maar om Oekrainers, Bulgaren, Roemenen etc.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:40 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja, ik heb een bron over die verhalen.
Wat is jouw bron dat het onzin zou zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |