quote:Op maandag 7 november 2005 17:48 schreef Meki het volgende:
1 dode gevallen
maar er zijn minder auto´s in brand gestoken dan de vorige nacht
quote:Op maandag 7 november 2005 17:50 schreef highway101 het volgende:
1408 auto's vannacht tegen 1295 gisternacht.
ik was aan het zoeken. Ik wist dat het een record was wederom. Plus 1 dode. Het wordt er dus zeker niet beter op.quote:Op maandag 7 november 2005 17:50 schreef highway101 het volgende:
1408 auto's vannacht tegen 1295 gisternacht.
dat geldt voor mij wel aangezien ik in frankrijk woon inmiddels. al heb ik altijd al gedacht dat het een keer moest gaan knallen, alleen niet letterlijk natuurlijkquote:Op maandag 7 november 2005 17:57 schreef Soul79 het volgende:
Jeetje wat een gedoe allemaal.
'Die racistische Amerikanen toch, zoiets zou bij ons niet gebeuren.
Ik kan me de zelfgenoegzaamheid wel herinneren van de Franse politici en intellectuelen die zich verkneukelden over de vermeende rellen in New Orleans. "Kijk toch eens waar dat Amerikaanse systeem toe leidt".quote:Op maandag 7 november 2005 17:57 schreef Soul79 het volgende:
Ik kan me nog wel de Europese zelfgenoegzaamheid herinneren tijdens de Rodney King rellen in Los Angeles in 1992.
Deze rellen hebben ook niks met racisme te makenquote:Op maandag 7 november 2005 17:57 schreef Soul79 het volgende:
Ik kan me nog wel de Europese zelfgenoegzaamheid herinneren tijdens de Rodney King rellen in Los Angeles in 1992.
In hele Parijs '?quote:Op maandag 7 november 2005 18:04 schreef michiel_merk het volgende:
avond klok in parijs, werd tijd
alsof dat specifiek geldt voor de franse regeringquote:Op maandag 7 november 2005 18:06 schreef klez het volgende:
[..]
Ik kan me de zelfgenoegzaamheid wel herinneren van de Franse politici en intellectuelen die zich verkneukelden over de vermeende rellen in New Orleans. "Kijk toch eens waar dat Amerikaanse systeem toe leidt".![]()
Is ingesteld, schijnbaar.quote:Op maandag 7 november 2005 17:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
aah.. kijk.. daar was ik niet opgekomen.
Nee, in één van die buitenwijken.quote:
Ons West-Europeanen.quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, in één van die buitenwijken.
En terecht. Nou hard optreden tegen die gasten.
Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ik gok dat ze helemaal lak hebben aan die avondklok.
Het grappige is dat dat ook werd gezegd van die rellen. En in wezen klopte dat ook, het ging voor een belangrijk deel meer om succesvol vs. onsuccesvol dan om blank vs. zwart. Daarom vlogen juist zoveel winkels van Koreaanse immigranten in brand, omdat zij wel succesvol waren in de Amerikaanse samenleving.quote:Op maandag 7 november 2005 18:08 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Deze rellen hebben ook niks met racisme te maken![]()
Heel goed. Nu maar hopen dat dát indruk maakt.quote:Op maandag 7 november 2005 18:15 schreef Meki het volgende:
ER IS FATWA gesproken tegen deze onmenselijke dieren
quote:Banlieues : deux jeunes de la banlieue bordelaise condamnés à des peines de trois mois et six mois de prison ferme pour des faits commis dans la nuit de samedi à dimanche
Zo... da's tenminste aanpakken.. nu die anderen nog.quote:Twee jongeren zijn veroordeeld tot 3 en 6 maanden gevangenisstraf naar aanleiding van de rellen in de voorsteden van Bordeaux in de nacht van zaterdag op zondag.
Daarbij lopen ze al jaren te roepen dat ze (de moslims) gaan beginnen als ze met genoeg mensen zijn, en aangezien ze in frankrijk 8,3% van de bevolking zijn en in die buitenwijken een zeer grote meerderheid zijn (80-90%) was dit wel een aardig moment om te beginnen, ook in Denemarken en in Nederland roepen ze al jaren dat ze de democratie omver gaan werpen.quote:Op maandag 7 november 2005 13:49 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Zolang het alleen Moslims zijn die, al molotovcocktail gooiend, Allah Akhbar schreeuwen, lijkt religie me wel een issue... Of is het toeval dat er geen Christenen, Joden en atheisten mee doen?
Overigens is het wel zo dat het gaat om groepen jongeren die niet representatief zijn voor de Islamitische gemeenschap. Maar om nou je kop in het zand te steken door te zeggen dat religie er niets mee te maken heeft... Die jongeren roepen zelf dat ze met deze acties alleen maar de Koran volgen..
Nee duidelijk niet..quote:Op maandag 7 november 2005 18:08 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Deze rellen hebben ook niks met racisme te maken![]()
Ja, ik wellicht na 1 nacht al. Maar als ik opgestookt wordt.. wie weet..quote:Op maandag 7 november 2005 18:21 schreef sp3c het volgende:
ik snap niet wat die mensen bezielt om iedere nacht naar buiten te trekken en de boel kort en klein te staan, na 2 dagen heb je er wel genoeg van lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |