Vind je het gek?quote:Op maandag 7 november 2005 00:47 schreef partyyboyy het volgende:
Het blijft hier toch aardig stil!
Ik dacht ik geef de voorzet, mag iemand anders hem inkoppen!quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 00:54 schreef innepin het volgende:
fulltime moslim
Oh ja ik heb ook nog een paar jaar in een shoarmazaak/pizzeria gewerkt. Dan passeren er nogal wat Moslims de revue, maar echt allemaal even relaxed.quote:Op maandag 7 november 2005 00:54 schreef innepin het volgende:
Ik heb twee en een half jaar in een pizzeria gewerkt waar alle fulltimers moslim waren/zijn, en ik heb er een geweldige tijd gehadAllemaal hartstikke gezellig.
Hoor ik hier een negatief ondertoontje?quote:Op maandag 7 november 2005 00:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ze staan wel heel anders in het leven altijd.
Ik geloof dat jij vooral hoort wat je wil horenquote:Op maandag 7 november 2005 00:59 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoor ik hier een negatief ondertoontje?
Totaal niet. Ze leven volgens de Koran. Wij zijn nou eenmaal veel vrijer en ruimdenkender, als West-Europeanen. In die zin anders.quote:Op maandag 7 november 2005 00:59 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoor ik hier een negatief ondertoontje?
Van dat soort groepjes 16 jarigen is het vaak nog maar de vraag of ze überhaupt (praktiserend) Moslim zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef MouseOver het volgende:
Het zijn gewoon voornamelijk de 16 jarige jongetjes in groepen die lastig zijn. Los heb je geen kind aan ze, en zijn ze trouwens ook opmerkelijk beleefd.
Bron? Wat je nu post is namelijk apenkul en waarschijnlijk op je eigen ervaringen gebaseerd.quote:Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef MouseOver het volgende:
Het zijn gewoon voornamelijk de 16 jarige jongetjes in groepen die lastig zijn. Los heb je geen kind aan ze, en zijn ze trouwens ook opmerkelijk beleefd.
Volgens mij werd er ook om persoonlijke ervaringen gevraagd nietwaar?quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bron? Wat je nu post is namelijk apenkul en waarschijnlijk op je eigen ervaringen gebaseerd.
Zolang je in het goede team zat was er nooit iets aan de hand inderdaad.quote:Op maandag 7 november 2005 00:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik voetbalde vroeger ook altijd met Marokkaantjes. Geen centje pijn. Allemaal fatsoenlijke gasten.
Euhm, welke leeftijdsgroepen zorgen dan voor het slechte imago?quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bron? Wat je nu post is namelijk apenkul en waarschijnlijk op je eigen ervaringen gebaseerd.
Doe maar eens googlen op groepsgedrag voor je bron. Niets menselijk is de moslimjeugd vreemd. Het is mens eigen om met een groep meer te durven en het is ook simpele groepsdynamica dat mensen zich gaan uitsloven en gedrag gaan vertonen wat ze individueel nooit zouden vertonen. Doen apen en wolven trouwens ook.quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit je post. Jouw post komt over als een conclusie of statement gebaseerd op een bron. Hoe weet je trouwens dat ze 16 zijn; Vroeg je aan hen hoe oud ze waren toen ze je lastig vielen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Volgens mij werd er ook om persoonlijke ervaringen gevraagd nietwaar?
Ik ook. Kil en afstandelijk.quote:Op maandag 7 november 2005 00:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik benader mensen van Arabische afkomst dan ook, zoals ieder ander.
Tussen de 11 en 25 is al een stuk aannemelijker.quote:Op maandag 7 november 2005 01:07 schreef Woffel het volgende:
[..]
Euhm, welke leeftijdsgroepen zorgen dan voor het slechte imago?
ts >> Woorden met een d op het eind schrijven!
Ik doelde niet zo zeer op het groepsgedrag.quote:Op maandag 7 november 2005 01:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Doe maar eens googlen op groepsgedrag voor je bron. Niets menselijk is de moslimjeugd vreemd. Het is mens eigen om met een groep meer te durven en het is ook simpele groepsdynamica dat mensen zich gaan uitsloven en gedrag gaan vertonen wat ze individueel nooit zouden vertonen. Doen apen en wolven trouwens ook.
Vind je het wezenlijk relevant of ze wellicht 15 of 17 waren?quote:Op maandag 7 november 2005 01:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit je post. Jouw post komt over als een conclusie of statement gebaseerd op een bron. Hoe weet je trouwens dat ze 16 zijn; Vroeg je aan hen hoe oud ze waren toen ze je lastig vielen?
Goh, waar dan op?quote:Op maandag 7 november 2005 01:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik doelde niet zo zeer op het groepsgedrag.
Er is een groot verschil tussen 13, 16 en 22. Vind jij soms van niet?quote:Op maandag 7 november 2005 01:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vind je het wezenlijk relevant of ze wellicht 15 of 17 waren?![]()
Dat heb ik je al eens eerder op FOK! zien posten, en dat is meer dan een week geleden, het lijkt me dus helder dat je hier een grove leugen verspreidt. Vraag me niet waarom ik het onthouden heb trouwens.quote:Op maandag 7 november 2005 00:47 schreef Insomaniac het volgende:
Dan mijn positieve moslim-ervaring van de week; vorige week dinsdag zat ik in de IC naar Amsterdam, in de stiltecoupe. Spitstrein, dus veel mensen waaronder ook een groepje van 4 Marokkaantjes van een jaar of 16 die vrij luidruchtig waren. De mensen om me heen (keurige blankes) vonden dit vrij storend (boze blikken ed) maar deden niets. Ik ben naar de jongens toegelopen en heb ze gevraagd of ze stiller wilden zijn, omdat ze in de stiltecoupé zaten. Wat bleek? Ze wisten niet dat het de stiltecoupé was en gingen braaf naar een andere coupé. Een van de jongens sliste zelfs nog "sorry mevrouw".
Het zijn soms net gewoon mensen, waar je mee kan praten!!
.
In de oorspronkelijke context nauwelijks, om eerlijk te zijn. Maar als jij ervan overtuigd bent dat 22 jarigen in groepsverband vervelender zijn stoort het me verder niet om dat tegen je als spreekwoordelijk etiketje te gebruiken.quote:Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen 13, 16 en 22. Vind jij soms van niet?
Laten we daar Diba, Boussaboun en Bouaouzan eens tegenover stellen. Een beetje nuance is in deze discussie volgens mij wel op z'n plaats, niet?quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vind de gedragingen van Ismael Aisatti en Ibrahim Affelay (17 en 19 jaar) van PSV nogal treffend, als voorbeeld. Dit zijn naar mijn idee stereotype Moslim jongeren. Je ziet dat die gasten super onderdanig zijn als er een grote Ollander met een camera op z'n schouder, ze om een mening vraagt. Die gasten hebben een opvallend laag ego en je kan wel merken dat ze veel respect is ingepeperd, van huis uit. Er gaat zoveel respect en fatsoen vanuit, dat het zich omzet in een soort onderdanige kwetsbaarheid.
Ook vind ik ze een bepaald ongeloof uitstralen, om het feit dat ze openlijk geprezen en gerespecteerd worden.
Ik denk dat jonge Moslims zo in principe de straat worden opgestuurd. Maar ze worden zovaak teleurgesteld, dat er frustraties en een sterke rancune ontstaan. Op deze manier gaan ze zich verzetten. Hebben we dat ergens niet aan onszelf te danken? Want je ziet het dus vaak genoeg, het kan kennelijk wel.
Beetje generaliserend overdreven verhaal.quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vind de gedragingen van Ismael Aisatti en Ibrahim Affelay (17 en 19 jaar) van PSV nogal treffend, als voorbeeld. Dit zijn naar mijn idee stereotype Moslim jongeren. Je ziet dat die gasten super onderdanig zijn als er een grote Ollander met een camera op z'n schouder, ze om een mening vraagt. Die gasten hebben een opvallend laag ego en je kan wel merken dat ze veel respect is ingepeperd, van huis uit. Er gaat zoveel respect en fatsoen vanuit, dat het zich omzet in een soort onderdanige kwetsbaarheid.
Ook vind ik ze een bepaald ongeloof uitstralen, om het feit dat ze openlijk geprezen en gerespecteerd worden.
Ik denk dat jonge Moslims zo in principe de straat worden opgestuurd. Maar ze worden zovaak teleurgesteld, dat er frustraties en een sterke rancune ontstaan. Op deze manier gaan ze zich verzetten. Hebben we dat ergens niet aan onszelf te danken? Want je ziet het dus vaak genoeg, het kan kennelijk wel.
Heh, godver wat doe je nou? De hand in eigen boezem steken? Het is natuurlijk nooit onze eigen schuld en natuurlijk hoeven wij niet ons steentje bij te dragen aan een positiever klimaat. Het is immers de schuld van links, paars, Cohen, Groenlinks, Greenpeace en het journaal. Wij als burgers zijn vrij van elke smet, wat heeft ons stelselmatig negeren en afzeiken van moslims nou te maken met al die problemen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hebben we dat ergens niet aan onszelf te danken?
Zullen we het erop houden dat veel moslims pas op het moment dat ze gaan trouwen in een brave borst veranderen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
In de oorspronkelijke context nauwelijks, om eerlijk te zijn. Maar als jij ervan overtuigd bent dat 22 jarigen in groepsverband vervelender zijn stoort het me verder niet om dat tegen je als spreekwoordelijk etiketje te gebruiken.
Zullen we het erop houden dat ze allemaal best vriendelijk zijn, maar dat 22 jarigen in groepen wel eens wat vervelend kunnen doen?
Ik zie sowieso Diba en Bouaouzan nooit voor een camera verschijnen, dus de vergelijking kan niet gemaakt worden.quote:Op maandag 7 november 2005 01:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Laten we daar Diba, Boussaboun en Bouaouzan eens tegenover stellen. Een beetje nuance is in deze discussie volgens mij wel op z'n plaats, niet?
Bedoel je dit nu serieus of mis ik het sarcasmequote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zullen we het erop houden dat veel moslims pas op het moment dat ze gaan trouwen in een brave borst veranderen?
quote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zullen we het erop houden dat veel moslims hangjeugd en andere kleine straatcrimineeltjes pas op het moment dat ze gaan trouwen in een brave borst veranderen?
Waarom zie ik nou nooit bijstandsjongeren in groepsverband tienermeisjes lastig vallen of winkelcentra molesteren?quote:Op maandag 7 november 2005 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik denk dat de kloof ontstaat op het punt dat Moslim jongeren zien, dat de Nederlandse equivalenten van ze verwijderd raken. Moslims in Nederland, begeven zich praktisch allemaal in de sociale onderklasse. Er moet hard gewerkt worden voor de centen in die families. Nederlandse jongeren krijgen sneller mooie dingen, bijbaantjes, kansen om te studeren. Als dit zou is, zou je kunnen bekijken of de kloof te maken heeft met hoogconjuctuur.
Als ik als jonge, arme Marokkaan ook een scooter wil. Hoe moet ik dat dan aanpakken? Mijn ouders hebben helemaal geen geld. Werk kan ik niet krijgen, omdat ze me niet willen. Wat blijft er nu over? Elke dag word je geconfronteerd met het feit dat je niks te bieden hebt.
Er ontstaat een punt waarop zo'n jonge Moslim spreekwoordelijk met de vuist op tafel slaat en bereid is grenzen te overschrijden, om toch die scooter of playstation te kunnen krijgen.
Omdat je dan de andere kant uitkijkt?quote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zie ik nou nooit bijstandsjongeren in groepsverband tienermeisjes lastig vallen of winkelcentra molesteren?
Dus omdat onze Ali gefrustreerd is, ligt het niet aan hem?quote:Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik zie sowieso Diba en Bouaouzan nooit voor een camera verschijnen, dus de vergelijking kan niet gemaakt worden.
Boussabon is van een andere generatie, maar ergens ook wel gefrustreerd heb ik uit z'n woorden begrepen.
Goh, dan heb ik nog wel wat mensen die ik aan je wil voorstellen. Dat Den Haag in je profiel is zeker een grapje? Of zit je opgesloten in een kelder in de vogelwijk?quote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zie ik nou nooit bijstandsjongeren in groepsverband tienermeisjes lastig vallen of winkelcentra molesteren?
Dat zal het zijn.quote:
Laakkwartier.quote:Op maandag 7 november 2005 01:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, dan heb ik nog wel wat mensen die ik aan je wil voorstellen. Dat Den Haag in je profiel is zeker een grapje? Of zit je opgesloten in een kelder in de vogelwijk?
Als ik hem kan vinden dan heb ik nog wel ergens een speech van Godfried Bomans voor je, van een jaar of 30, 35 geleden. Ging alleen over gewone Nederlandse jongens, maar dat is geen bezwaar neem ik aan?quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Omdat ze minder in groepen opereren. In een groep gaat men veel verder, dan individueel. Dat heet haantjesgedrag. Zet twintig Tokkies bij elkaar bij een wijkcentrum voor Marokkaanse huismoeders en je hebt 't zelfde effect.quote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Geen bezwaar, maar irrelevant.quote:Op maandag 7 november 2005 01:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als ik hem kan vinden dan heb ik nog wel ergens een speech van Godfried Bomans voor je, van een jaar of 30, 35 geleden. Ging alleen over gewone Nederlandse jongens, maar dat is geen bezwaar neem ik aan?
Moet je eens vragen of 'het Monster' je voorstelt aan een paar van z'n maatjes.quote:
Molukkers lopen ook vaak in groepen. Suri's en Chinezen ook. Die komen nooit op grote schaal negatief in het nieuws. Dat ligt aan de opvoeding en cultuur.quote:Op maandag 7 november 2005 01:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Omdat ze minder in groepen opereren. In een groep gaat men veel verder, dan individueel. Dat heet haantjesgedrag. Zet twintig Tokkies bij elkaar bij een wijkcentrum voor Marokkaanse huismoeders en je hebt 't zelfde effect.
Exact. Bottomline is dat er niks mis mee is. Ze hebben ook gewoon het respect, zoals wij etnische Nederlanders dat van onze ouders hebben meegekregen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:20 schreef DrieMaalDrie het volgende:
[..]
Beetje generaliserend overdreven verhaal.
En daarbij, heb je bijvoorbeeld Robben wel eens een interview zien geven in zijn FC Groningen-tijd? Dat ging even verlegen en schuw. Het zal dus eerder met de leeftijd en de spanning te maken hebben, dan met cultuur en geloof. Zoals je zelf al zei; het zijn heel gewone jongens.
Dit topic is dus gewoon een veredeld oud-links pamflet: Zij zijn zwak, dus ligt het aan ons.quote:Op maandag 7 november 2005 01:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Exact. Bottomline is dat er niks mis mee is. Ze hebben ook gewoon het respect, zoals wij etnische Nederlanders dat van onze ouders hebben meegekregen.
Alleen zodra men kansloos raakt, in de maatschappij, komen de frustraties op tafel. En daar valt best iets voor te zeggen.
Ga jij maar eens in Assen of Hoogezand kijken. Kliekvorming van Molukkers. Zelfde gezeik.quote:Op maandag 7 november 2005 01:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Molukkers lopen ook vaak in groepen. Suri's en Chinezen ook. Die komen nooit op grote schaal negatief in het nieuws. Dat ligt aan de opvoeding en cultuur.
Groepen Molukkers niet op grote schaal negatief in het nieuws? Van welke planeet kom jij?quote:Op maandag 7 november 2005 01:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Molukkers lopen ook vaak in groepen. Suri's en Chinezen ook. Die komen nooit op grote schaal negatief in het nieuws. Dat ligt aan de opvoeding en cultuur.
Ik pis al in m'n broekquote:Op maandag 7 november 2005 01:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Moet je eens vragen of 'het Monster' je voorstelt aan een paar van z'n maatjes.
Ik ken al die "enclaves" toevallig en de problemen zijn niet met elkaar te vergelijken..quote:Op maandag 7 november 2005 01:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ga jij maar eens in Assen of Hoogezand kijken. Kliekvorming van Molukkers. Zelfde gezeik.
De enclaves zijn veel kleiner en groter verspreid, dus er gebeurt absoluut gezien minder.
Dat waar niks mis mee is?quote:Op maandag 7 november 2005 01:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Exact. Bottomline is dat er niks mis mee is.
Het is alleen de vraag in hoeverre elk individu er zelf voor verantwoordelijk is dat hij in een dergelijke positie geraken is.quote:Alleen zodra men kansloos raakt, in de maatschappij, komen de frustraties op tafel. En daar valt best iets voor te zeggen.
quote:Op maandag 7 november 2005 01:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit topic is dus gewoon een veredeld oud-links pamflet: Zij zijn zwak, dus ligt het aan ons.
Ik kan je persoonlijk melden dat het Monster een vrij sympthieke vent is, een aantal van zijn maatjes daar zou je echter zeker voor in je broek moeten pissen als je verstandig bent.....quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 01:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Groepen Molukkers niet op grote schaal negatief in het nieuws?anno 2005 Van welke planeet kom jij?Uit een multicultureel nest.
En de Surinamers waren de Marokkanen van de jaren '70 en '80 wat betreft negatieve beeldvorming via de media en andere kanalenAndere tijden, al ben ik het met je eens dat de beeldvorming soms wat aan de negatieve kant is.
Dat ben ik met Balkenende eens. Dat is echter iets anders dan wat jij allemaal uitkraamt.quote:Op maandag 7 november 2005 01:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
[afbeelding]
We moeten met elkaar in debat gaan. We moeten elkaars problemen met elkaar bespreken en daar afspraken over maken en oplossingen op bedenken. Er is geen zij en er is geen wij. We zijn allemaal Nederlanders en de kloof die er nu is, moet verkleind worden. Er moet ruimte zijn voor dialogen en respect moet de grondtoon zijn....
Ik verzin het terplekke hoor.quote:Op maandag 7 november 2005 01:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat ben ik met Balkenende eens. Dat is echter iets anders dan wat jij allemaal uitkraamt.
quote:Op maandag 7 november 2005 01:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Uit een slecht geinformeerd multicultureel nest
Ik woon toch echt aan de Allard Piersonlaan. Overigens heb ik er slechts een kamer en kom ik oorspronkelijk niet uit DH.quote:Op maandag 7 november 2005 01:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan je persoonlijk melden dat het Monster een vrij sympthieke vent is, een aantal van zijn maatjes daar zou je echter zeker voor in je broek moeten pissen als je verstandig bent.....
Maar goed, ik geloof er geen reet van dat je uit Den Haag en uit Laak komt....
Ik heb er een gruwelijke hekel aan om problemen van etnische minderheden direct aan welvaart te koppelen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik verzin het terplekke hoor.
Ik verkeer anders met grote regelmaat tussen Marokkanen en er zijn hele aardige bij. Echter hoor ik ook regelmatig dat joden dood moeten, homoseksualiteit een perverse ziekte is en dat een docent van mij een "kankerbolle" is omdat hij een Marokkaan de toegang tot het college weigert vanwege het feit dat deze student ruim een half uur te laat is.quote:
Dan kan ik je aanraden om eens vaker de deur uit te gaan. Den Haag is namelijk 1 groot broeinest van 'white trash', waaronder ikzelf trouwensquote:Op maandag 7 november 2005 01:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik woon toch echt aan de Allard Piersonlaan. Overigens heb ik er slechts een kamer en kom ik oorspronkelijk niet uit DH.
Dat is dan waarschijnlijk aan de gebrekkige mensenkennis die je in dit topic toont te danken...quote:Ik pis voor niemand in de broek.
Ik doelde even op de Molukkers waarover je het net had.....quote:Op maandag 7 november 2005 01:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik verkeer anders met grote regelmaat tussen Marokkanen en er zijn hele aardige bij. Echter hoor ik ook regelmatig dat joden dood moeten, homoseksualiteit een perverse ziekte is en dat een docent van mij een "kankerbolle" is omdat hij een Marokkaan de toegang tot het college weigert vanwege het feit dat deze student ruim een half uur te laat is.
Verdiep je eens in de rol van de Joden in de geschiedenis.quote:Op maandag 7 november 2005 01:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik verkeer anders met grote regelmaat tussen Marokkanen en er zijn hele aardige bij. Echter hoor ik ook regelmatig dat joden dood moeten, homoseksualiteit een perverse ziekte is en dat een docent van mij een "kankerbolle" is omdat hij een Marokkaan de toegang tot het college weigert vanwege het feit dat deze student ruim een half uur te laat is.
Vertel eens...quote:Op maandag 7 november 2005 01:49 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de rol van de Joden in de geschiedenis.![]()
Lees je eens in over het incident met de USS Liberty bijvoorbeeld, om iets actueels te noemen.quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 01:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dan kan ik je aanraden om eens vaker de deur uit te gaan. Den Haag is namelijk 1 groot broeinest van 'white trash', waaronder ikzelf trouwens. Ik woon boven white trash.
Maak kennis met ze en leer de invloed van sociaal klasse op het tuig-gehalte van een persoon of een gemeenschap. Ik vind het eerder een gebrek aan opvoeding en intelligentie.
In Laak zit je al goed, Het Zuiderpark op een mooie zaterdag is ook goed, Duindorp is leuk, tegenwoordig is ook Ypenburg leuk lesmateriaal.... Dat zijn inderdaad vervelende wijken. Er zijn echter behoorlijke verschillen tussen 'white trash' en 'white mocro trash' om het maar even zo te noemen. Zo vergeet je dat Marokkanen die financieel/intellectueel níet kansloos zijn, nog voor de grootste problemen zorgen.
[..]
Dat is dan waarschijnlijk aan de gebrekkige mensenkennis die je in dit topic toont te danken...
Angst is een slechte raadgever
Ow oke Israel had dat bootje inderdaad nooit mogen aanvallen, ik ben overtuigd; DOOD MOETEN DIE JODEN! DOOD!quote:Op maandag 7 november 2005 01:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Lees je eens in over het incident met de USS Liberty bijvoorbeeld, om iets actueels te noemen.
De Molukkers van nu komen vrijwel nooit negatief in het nieuws. De Molukkers van toen hadden een geldige reden.quote:Op maandag 7 november 2005 01:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik doelde even op de Molukkers waarover je het net had.....
Poets 't niet uit jongen. Als Cairo was genuked, waren er mogelijk tientallen miljoenen doden gevallen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:55 schreef DrieMaalDrie het volgende:
[..]
Ow oke Israel had dat bootje inderdaad nooit mogen aanvallen, ik ben overtuigd; DOOD MOETEN DIE JODEN! DOOD!
quote:Op maandag 7 november 2005 01:49 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de rol van de Joden in de geschiedenis.![]()
Verdiep je eens in de rol van Arabieren en Turken in de geschiedenis.
Homoseksualiteit afzeiken is ouwerwets en bekrompen. Het zal nog wel een paar generaties duren voor dit volledig geaccepteerd wordt. Kwestie van tijd.
Bullshit natuurlijk. Eeuwen geleden waren er delen van de wereld waar homoseksualiteit werd geaccepteerd. In het op grote schaal mensenrechten schendende China doet vrijwel niemand er moeilijk over.
Goh, kankerbolle zeggen. Een schande. Zal die bekrompen heikneuter van een docent 't er wel naar gemaakt hebben.
Ik zat zelf in die ruimte en vóór die jongen waren ook al enkele andere studenten te laat, die dan ook niet meer binnen kwamen. De docent zei alleen maar dat die jongen te laat was en dat hij helaas niet meer binnen mocht komen. Vervolgens zei de jongen "kankerbolle" tegen hem en rende toen gauw weg.![]()
Alsjeblieft zeg. In welk verband staat dit met de Jodenhaat die er nog steeds heerst onder Islamitische individuen? Hier gaat exact dezelfde redenatie aan vooraf als veel mensen aanvoeren om moslims te haten...quote:Op maandag 7 november 2005 01:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Poets 't niet uit jongen. Als Cairo was genuked, waren er mogelijk tientallen miljoenen doden gevallen.
Dat is pas terreur.
Dat zou net zo gerechtvaardigd zijn geweest als de bombardementen op Nagasaki. Egypte viel Israël immers eerst aan en niet andersom.quote:Op maandag 7 november 2005 01:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Poets 't niet uit jongen. Als Cairo was genuked, waren er mogelijk tientallen miljoenen doden gevallen.
Dat is pas terreur.
Dus jij wil beweren dat de verfoeide moslimrassen (om het beestje maar even die naam te geven) gewoon minder intelligent zijn? Formuleer dat iets anders en je hebt een ban te pakken.quote:Op maandag 7 november 2005 01:54 schreef cultheld het volgende:
Ik vind het eerder een gebrek aan opvoeding en intelligentie.
Ypenburg????quote:Dat zijn inderdaad vervelende wijken.
Ja? Vertel? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk achterstands jongeren die voor problemen zorgen. Een groep die ik zeker niet niet echt financieel kansrijk wil noemen. En intellectueel misschien wel, maar qua educatie zeker niet. Maar goed: we doelen hier op de Mohammed B's en Samir A's? Die hebben namelijk helemaal niet zo veel op hun geweten: 1 moord en wat dreigbrieven en een dag lang een afgesloten Laak. De hooligans van Veendam hebben meer op hun geweten.....quote:Er zijn echter behoorlijke verschillen tussen 'white trash' en 'white mocro trash' om het maar even zo te noemen. Zo vergeet je dat Marokkanen die financieel/intellectueel níet kansloos zijn, nog voor de grootste problemen zorgen.
Angst is 1 van de oerinstincten die uitermate belangrijk is voor de overlevingskansen van groepen en individuen. Als je geen angst zou kennen dan is je levensverwachting niet langer dan 3 jaar ofzo.......quote:Angst is een slechte raadgever[..]
Onzin. Overigens zien veel moslims (Marokkanen en Turken o.a.) zichzelf niet als kleurling. Veel Arabieren beschouwen zichzelf als blanken en zien negers nog steeds als slaven. Mijn bron? Een heleboel (islamitische) negers van nu en de historie van toen. Die tocht van een Zuid-Afrikaanse moslim op Discovery al eens gezien in Mekka? Alle negers werden daar als outcasts behandeld door de rest, want slaven.quote:Op maandag 7 november 2005 02:05 schreef Koenholio het volgende:
Jammer dat 'moslim' zo langzamerhand een synoniem aan het worden is voor 'buitenlander'/'kleurling'.
In Frankrijk schijnen ze het momenteel wel aardig met elkaar te kunnen vindenquote:Op maandag 7 november 2005 02:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Onzin. Overigens zien veel moslims (Marokkanen en Turken o.a.) zichzelf niet als kleurling. Veel Arabieren beschouwen zichzelf als blanken en zien negers nog steeds als slaven. Mijn bron? Een heleboel (islamitische) negers van nu en de historie van toen. Die tocht van een Zuid-Afrikaanse moslim op Discovery al eens gezien in Mekka? Alle negers werden daar als outcasts behandeld door de rest, want slaven.
quote:Op maandag 7 november 2005 02:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus jij wil beweren dat de verfoeide moslimrassen (om het beestje maar even die naam te geven) gewoon minder intelligent zijn? Formuleer dat iets anders en je hebt een ban te pakken.
Gebruik alsjeblieft nooit meer van je leven het woord "dus" , want conclusief kun je niet trekken.
Daarnaast zijn opvoeding en en mate van educatie belangijke onderdelen in het sociale klasse verhaal.... Dus Marokkaanse ouders voeden slecht op omdat ze arm zijn? HBO's en universiteiten in Nederland leiden tot lagere sociale klasses?
[..]
Ypenburg????
[..]
Ja? Vertel? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk achterstands jongeren die voor problemen zorgen. Definieer achterstand.
Een groep die ik zeker niet niet echt financieel kansrijk wil noemen. En intellectueel misschien wel, maar qua educatie zeker niet. Maar goed: we doelen hier op de Mohammed B's en Samir A's? Die hebben namelijk helemaal niet zo veel op hun geweten: 1 moord en wat dreigbrieven en een dag lang een afgesloten Laak. De hooligans van Veendam hebben meer op hun geweten..... Walgelijke vergelijking en reactie.
[..]
Angst is 1 van de oerinstincten die uitermate belangrijk is voor de overlevingskansen van groepen en individuen. Als je geen angst zou kennen dan is je levensverwachting niet langer dan 3 jaar ofzo....... Klopt, maar ik heb echt geen angst voor tokkies of zo.
Ik ken de absolute details niet van deze rellen, dus ga daar niet eens op in. Maar je bent het dus met me eens dat veel Arabieren vol zitten met minachting, discriminatie en racisme?quote:Op maandag 7 november 2005 02:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In Frankrijk schijnen ze het momenteel wel aardig met elkaar te kunnen vinden
Uit deze reactie blijkt eigenlijk alleen maar onkunde. Jammerquote:Op maandag 7 november 2005 02:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In Frankrijk schijnen ze het momenteel wel aardig met elkaar te kunnen vinden
Dat was min of meer wat je daar mee poogde te beweren anders.quote:Op maandag 7 november 2005 02:16 schreef cultheld het volgende:
Gebruik alsjeblieft nooit meer van je leven het woord "dus" , want conclusief kun je niet trekken.
Volgens mij snap jij het fenomeen Sociale Klasse niet helemaal. Lees je eerst maar eens in.quote:Dus Marokkaanse ouders voeden slecht op omdat ze arm zijn? HBO's en universiteiten in Nederland leiden tot lagere sociale klasses?
Nee hoor, dat is het simpel op een rijtje zetten van de feiten: feitelijk is er in Nederland slechts 1 moord en wat bedreigingen en verboden wapenbezit toe te schrijven aan de tientallen/honderdtallen zo niet duizendtallen radicale Moslims in Nederland. En daar mee is het dus feitelijk gezien een hele brave groep. De gemiddelde harde kern van een eerste divisieclub heeft meer op z'n kerfstok. Dat is een hele objectieve weergave van de feiten. Natuurlijk weet ik ook dat er meer aan de hand is. Maar de feiten zeggen iets anders. Iets heel anders. De kans dat je door een Pitbull wordt doodgebeten is vele malen groter dan dat je ook maar een beetje overlast hebt van een radicale moslims.....quote:Walgelijke vergelijking en reactie.
De Arabier bestaat niet. Arabie is een geografisch gebied. De Arabier is een samenklontering van vele nationaliteiten, tientallen rassen, honderden volkeren en tienduizenden, zoniet honderduizenden stammen en groeperingen.quote:Op maandag 7 november 2005 02:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ken de absolute details niet van deze rellen, dus ga daar niet eens op in. Maar je bent het dus met me eens dat veel Arabieren vol zitten met minachting, discriminatie en racisme?
Vertel mij eens in welke islamitische landen Joden, Christenen en Moslims al eeuwen vreedzaam naast elkaar leven tot op de dag van vandaag?quote:Op maandag 7 november 2005 02:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De Arabier bestaat niet. Arabie is een geografisch gebied. De Arabier is een samenklontering van vele nationaliteiten, tientallen rassen, honderden volkeren en tienduizenden, zoniet honderduizenden stammen en groeperingen.
En die laatste stammen en groeperingen cultuur. En de duizenden verschillende vertakkingen van de Islam zorgen ervoor dat er inderdaad veel onderlinge haat en neit is. Zowel tussen de Arabieren en Moslims onderling als naar andere rassen, volkeren en geloven. Die haat is echter per stam of groepering anders. En vaak niet ook gewoon aanwezig. Vergeet niet dat in het grootste gedeelte van de Islamitische wereld Christenen, Joden en Moslim al eeuwen vreedzaam samenleven. En dat een groot deel van de Islamitische wereld bestaat uit negers en "negerlanden". Dat een gedeelte die discrimineert is zeker waar, maar de overgrote meerderheid doet dat niet. Die zien ze gewoon als broeders.
De bewering dat westerlingen (laten we ze blanken noemen) gemiddeld een hoger IQ hebben dan Arabieren en/of zwarten is enkel gebleken uit dubieuse op de westersecultuur toegespitse testen met niet vergelijkbare testpopulaties. Daarnaast behoren enkele Arabische universiteiten nog steeds tot hoogstaangeschrevenen (is dat een bestaand woord?). De bewering dat ze stil staan en onderontwikkeld zijn gaat dus zeker niet over de hele linie op. Zo behoord de universiteit van Tehran in het "achterlijke" Iran tot de beste ter wereld. En zijn er over de hele wereld Arabische wetenschappers actief bij vooraanstaande instellingen en universiteiten, ook in Nederland.quote:Op maandag 7 november 2005 02:36 schreef cultheld het volgende:
Ooit waren de Arabieren de grondleggers van de beschaving. Door eeuwenlange (islamitische) dictaturen heeft er abrupt een flinke vertraging plaatsgevonden in de ontwikkeling van de Arabieren. De gemiddelde Arabier van nu is minder intelligent dan de gemiddelde Westerling. Wat is daar racistisch aan? Dat is gewoon te staven met feiten hoor..
Objectief gezien hebben ze maar bar weinig op hun kerfstok. En de kans dat je slachtoffer wordt van één van hen is ook miniem. Dat mensen dus banger zijn voor een vrouw in burqa dan voor een hondsdolle Pittbull of een auto die met 80 km/u door de bebouwde kom rijdt geeft dus ook te denken.......quote:En de impact van de moord op Van Gogh en de, gelukkig niet uitgevoerde, plannen van de Hofstadgroep hadden/hebben een grotere impact op de maatschappij dan de daden van voetbalrelschoppers of Hell's Angels. Als je dat verschil niet eens kunt bevatten, dan heeft verder discussiëren denk ik weinig zin.
Ga eens naar Marokko in plaats van naar Kreta, Salou of Marmaris deze zomer. Om maar eens één van die oh-zo-verfoeide landen te noemen. Het zal je verbazen.....quote:Op maandag 7 november 2005 02:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vertel mij eens in welke islamitische landen Joden, Christenen en Moslims al eeuwen vreedzaam naast elkaar leven tot op de dag van vandaag?
Natuurlijk zijn er nog steeds gerenommeerde Arabische universiteiten. Ik doel er meer op dat de gemiddelde Arabier tegenwoordig achterlijker is dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 7 november 2005 02:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De bewering dat westerlingen (laten we ze blanken noemen) gemiddeld een hoger IQ hebben dan Arabieren en/of zwarten is enkele gebleken uit dubieuse op de westersecultuur toegespitse testen met op niet vergelijkbare testpopulaties. Daarnaast behoren enkele Arabische universiteiten nog steeds tot hoogstaangeschrevenen (is dat een bestaand woord?). De bewering dat ze stil staan en onderontwikkeld zijn gaat dus zeker niet over de hele linie op. Zo behoord de universiteit van Tehran in het "achterlijke" Iran tot de beste ter wereld. En zijn er over de hele wereld Arabische wetenschappers actief bij vooraanstaande instellingen en universiteiten, ook in Nederland.
[..]
Objectief gezien hebben ze maar bar weinig op hun kerfstok. En de kans dat je slachtoffer wordt van één van hen is ook miniem. Dat mensen dus banger zijn voor een vrouw in burqa dan voor een hondsdolle Pittbull of een auto die met 80 km/u door de bebouwde kom rijdt geeft dus ook te denken.......
Heb je een bron?quote:Op maandag 7 november 2005 02:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ga eens naar Marokko in plaats van naar Kreta, Salou of Marmaris deze zomer. Om maar eens één van die oh-zo-verfoeide landen te noemen. Het zal je verbazen.....
En ook in Israel-Palestina zijn Joodse-Palestijnsarabische vriendschappen, huwelijken en kinderen aan de orde van de dag trouwens.
Wat bepaald wat achterlijk is en wat niet? Onze westerse bril en onze westere oogkleppen?quote:Op maandag 7 november 2005 02:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er nog steeds gerenommeerde Arabische universiteiten. Ik doel er meer op dat de gemiddelde Arabier tegenwoordig achterlijker is dan de gemiddelde Nederlander.
Objectief gezien bedreigen zij de democratie en rechtsstaat.
Ik heb wel een indicatie. Noem me één geslaagd Arabisch land.quote:Op maandag 7 november 2005 02:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat bepaald wat achterlijk is en wat niet? Onze westerse bril en onze westere oogkleppen?
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst? Ik kan zo snel niet een www.happyjewsandchristianslivinginmaroccoaresofuckinghappy.com voor je googlen. Maar www.klm.nl en dat het knopje "tickets naar Marokko" en een frans woordenboek en een leuke Marokkaanse vriend van je als tolk zijn een mooi begin om zelf veldonderzoek te doen.quote:
Geslaagd is maar net een kwestie van waaraan je succes afmeetquote:Op maandag 7 november 2005 02:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb wel een indicatie. Noem me één geslaagd Arabisch land.
Ik kan je wel wat edities van HP/De Tijd aanbevelen.quote:Op maandag 7 november 2005 03:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Heb jij een bron die het tegendeel bewijst? Ik kan zo snel niet een www.happyjewsandchristianslivinginmaroccoaresofuckinghappy.com voor je googlen. Maar www.klm.nl en dat het koopje tickets naar Marokko en een frans woordenboek en een leuke Marokkaanse vriend van je als tolk zijn een mooi begin om zelf veldonderzoek te doen.
Ook cijfertjes voor 't Israelisch-Palestijnse verhaaltje heb ik niet onder m'n bookmarks staan. Maar reken er maar op dat die dingen de orde van de dag zijn in veel van de grensstreken.
Goh? Typ eens een stukje over voor me alsjeblieft?quote:Op maandag 7 november 2005 03:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kan je wel wat edities van HP/De Tijd aanbevelen.
Einde oefening voor 'm.quote:Op maandag 7 november 2005 10:11 schreef Bloody_Hell het volgende:
Daar is Choumacher weer met zijn zeer intelligente mening. En als jij zo doorgaat jongetje lig jij strax ok 6 meter onder de grond. Alhoewel, de moeite om je te begraven zal wel niemand nemen, dus zal het wel 6 meter grofvuil zijn waar je onder komt te liggen.
het probleem is niet dat die tas gejat word of die klagende Nederlanders. het probleem is dat u het allemaal maar normaal lijktt te vinden dat die tas gejat word. normen en waarden meneer!quote:Op maandag 7 november 2005 10:27 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ja, was ik effe vergeten. Ik vind dat je zeker wel gelijk hebt. Dat mensen zelfs hun tassen in het begin van de winkel neerzetten heb ik ook al vaker meegemaakt. Ik heb ook al eens gehoord dat iemand dus zijn tas naast de ingang had gezet om problemen te voorkomen, en toen zij terugkwam was de tas gejat!
En maar klagen over buitenlanders, daar zijn alle Nederlanders goed in. Ik ben zelf geen buitenlander maar ik ken er heel veel, van verschillende nationaliteiten. En met de meeste van hun kan ik beter opschieten dan met Nederlanders. Het probleem is vooral de jeugd, daar moeten ze eens wat meer aan doen!!
Ze proppen je alleen altijd zo vol met eten.quote:Op maandag 7 november 2005 01:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Kom maar eens thuis bij een Moslim. Dan word je een stuk beter behandeld dan als je binnenstapt bij je gereformeerde Hollandse overbuurman.
Ik kwam dennis ophalen voor voetbal training. Moest ik 3 kwartier voor deur wachten omdat ze aan het eten warenquote:Op maandag 7 november 2005 10:38 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ze proppen je alleen altijd zo vol met eten..
"Nog thee, schat? Koffie? Nog meer yoghurt? Isse met echte *huppeldepup* uit Marokko hoor! Isse heeeeeel lekker he? Ja! Nog koekje? Blijf je eten? Isse genoeg voor jou hoor! Kom je morgen weer? Wil je cous cous mee voor thuis?"
En dan gepluk aan mijn hoogblonde kind.. "Ooooooh zo mooi haar. Oooooh, wat ben je mooi kind he? Ja! *zoen knuffel smak lebber* Zooooo mooie prinses! *knuffel pluk zoen pluk knuffel*"
Vent van van de avondwinkel is precies hetzelfde als mijn dochter binnenloopt voor een snoepje. "Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej prinseeeeeeeeees!" *kind verstart* " Isse lekker weer buiten? Nee? Isse koud? Welke snoepje wil jij, prinses?"
Vorige keer had ik eens geen sigaretten nodig, maar een pak kattenvoer. "Isse wel een grote Marlboro, he buurvrouw?". Geweldig, ik lach me rot...
laat me raden:quote:Op maandag 7 november 2005 10:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
De shoarma aan de overkant heeft me wel eens korting gegeven.
OMG, als ik jouw post lees, hoop ik dat de slogan "de maatschappij dat ben jij" niet op jou van toepassing is.. Je kunt aardig generaliseren, maar dat is dan ook alles...quote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
een hoop onzinnig en ongefundeerd geblaat
kk zehmel ik ga je schlaaaaaanquote:Op maandag 7 november 2005 00:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik heb een paar (goed geïntegreerde) Marokkaanse vrienden, en die zijn gewoon 'normaal'
.
SPACEMAN89 ALS JE DIT LEEST WOELA EWA WE GAAN SAMEN COUS COUS ETEN AH ZEHMEL!
je post in combinatie met je sig?quote:Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
De meest intelligente man die ik ken is mijn islamitische Iraakse overbuurman. Hij is een succesvolle zakenman, en zo ontzettend zachtaardig en lief. Iemand die over om het even welk onderwerp altijd een zinvolle bijdrage aan een discussie kan leveren. Wat ik wel moeilijk vind als ik bij hen thuis ben, is dat ik soms het gevoel heb om door een muur van beleefdheid heen moet prikken. Maar, ik denk dat dat vooral een cultuurverschil is..
Ik heb wel eens een moskee bezocht, op een dansavond. (volgens mij de Sunnieten, toch, die zo enthousiast in het rond draaien?) Was heel erg indrukwekkend om te zien.quote:Op maandag 7 november 2005 01:09 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen er eigenlijk wel eens in een moskee zijn geweest?
Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de bezoekjes daar.
Hierbij is de eerdere stelling dat Nederlanders intelligenter zijn dan Marokkanen wat mij betreft ontkracht. Volgens mij haal jij het gemiddelde IQ van den blancke mensch meer omlaag dan 30 jostibands en 100 Gerard Joling's zouden doen.quote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
Oh kijk eens aan onze lelijke aap is een Likse geitenwollen sok. Aha nou komt de aap uit de mouw. Of ben je zelf een makkokaan? Je stemt zeker GL of niet Scheitewollesok?? Van die Makkokaantjes verdedigen terwijl ze half Nederland terroriseren. Jij bent ECHT leip wist je dat. Meisjes lastigvallen ect. Ja nu ga je zeker zeggen ehh Nederlanders vallen ook meisjes lastig he. Ga maar eens aan meisjes vragen (als je ze kent) door wie ze hoofdzakelijk lastig gevallen worden.
Jij hebt een ervaring dat iemand in de trein ging klagen over lawaai en dat ze sorry zeiden?? Nou ik ken een verhaal dat iemand tegen een makkokaan iets zei omdat hij een oud vrouwtje bijna omver reed. Volgens mij ligt hij nou ergens 6 meter onder de grond. En Anja Joos die door 6 (!) van die gasten dood is getrapt??Dus jij vindt het logisch dat als een makkokaan een scooter wil, en daar geen geld voor heeft met de vuist op tafel slaat en maar gaat stelen?? Jij bent echt niet goed wijs he? Wat dacht je van accepteren dat je niet alles kunt hebben wat je wilt en met je poten van andermans spullen afblijven mafkees.
Weet je ik schijt gewoon op die gasten, ik ga ZEKER GEERT WILDERS stemmen en hoop dat ze snel OPROTTEN.
turkije? Soefies!quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een moskee bezocht, op een dansavond. (volgens mij de Sunnieten, toch, die zo enthousiast in het rond draaien?) Was heel erg indrukwekkend om te zien.
Maak je er goed bewust van dat ze het ontzettend fijn vinden als jij laat merken dat jij je "thuis" voelt.quote:Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat ik wel moeilijk vind als ik bij hen thuis ben, is dat ik soms het gevoel heb om door een muur van beleefdheid heen moet prikken. Maar, ik denk dat dat vooral een cultuurverschil is..
quote:Op maandag 7 november 2005 10:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kwam dennis ophalen voor voetbal training. Moest ik 3 kwartier voor deur wachten omdat ze aan het eten waren![]()
afvraagt of jij (moslim) kinderen ook weert tijdens etenstijd.quote:Op maandag 7 november 2005 12:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
![]()
![]()
* Mirage rolt valt haar stoel van het lachen !
quote:Op maandag 7 november 2005 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
afvraagt of jij (moslim) kinderen ook weert tijdens etenstijd.![]()
Heette jouw kind maar dennisquote:Op maandag 7 november 2005 12:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij mij is iedereen welkom op ieder gewenst moment binnen te vallen, mits ze zich aanpassen aan datgene wat op dat moment in de planning zat.
B.v. ik wilde net boodschappen gaan doen, ik laat mijn kind van 6 nog niet alleen thuis, dus kind èn vriendje zullen allebei mee moeten met toestemming van eigen moeder (tenzij het vriendje ervoor kiest dan liever later terug te komen), als ik ga eten dan kan degene die binnenloopt aanschuiven en een hapje meeeten of even iets anders gaan doen naar eigen keuze. Voorwaarde is wel dat mijn tafelmanieren dan van kracht zijn en mijn kind dus moet blijven zitten tot het klaar is met eten.
etc etc..
Bij ons thuis is het volgens sommige mensen heel vrij, toch zijn er wat regels binnen die vrijheid waar ik wel wil dat aan gehouden wordt.
Soefi's.quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een moskee bezocht, op een dansavond. (volgens mij de Sunnieten, toch, die zo enthousiast in het rond draaien?) Was heel erg indrukwekkend om te zien.
Arabieren behoren volgens de gebruikelijke rassenindeling tot het kaukasische (blanke) ras. Marokkanen/Noord Afrikanen zijn weer een mix van Arabieren / Afrikanen. Sommigen zullen dus tot het blanke ras behoren, anderen tot het zwarte ras, en weer anderen zijn een mix van beiden.quote:Op maandag 7 november 2005 02:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Onzin. Overigens zien veel moslims (Marokkanen en Turken o.a.) zichzelf niet als kleurling. Veel Arabieren beschouwen zichzelf als blanken en zien negers nog steeds als slaven. Mijn bron? Een heleboel (islamitische) negers van nu en de historie van toen. Die tocht van een Zuid-Afrikaanse moslim op Discovery al eens gezien in Mekka? Alle negers werden daar als outcasts behandeld door de rest, want slaven.
Wat hebben deze verhalen die je hier post in hemelsnaam te maken met andere goede ervaringen die mensen met Moslims hebben gehadquote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
Nou ik ken een verhaal dat iemand tegen een makkokaan iets zei omdat hij een oud vrouwtje bijna omver reed. Volgens mij ligt hij nou ergens 6 meter onder de grond. En Anja Joos die door 6 (!) van die gasten dood is getrapt??Dus jij vindt het logisch dat als een makkokaan een scooter wil, en daar geen geld voor heeft met de vuist op tafel slaat en maar gaat stelen?? Jij bent echt niet goed wijs he? Wat dacht je van accepteren dat je niet alles kunt hebben wat je wilt en met je poten van andermans spullen afblijven mafkees.
bovendien zit hij eerst marokkanen uit te nodigen om thuis te komen eten en dan krijg je weer zo`n reactiequote:Op maandag 7 november 2005 15:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat hebben deze verhalen die je hier post in hemelsnaam te maken met andere goede ervaringen die mensen met Moslims hebben gehad
Volgens mij heb jij serieuze hulp van een dokter nodig Choumacher, want er zit iets niet helemaal goed in dat gefrustreerde hoofdje van je. Wellicht een paar te harde klappen tegen het hoofd gekregen van een paar foute Marokkanen? Zou EN die aversie van je EN die hersenkronkel van je verklaren.
M'n broertje is net lastiggevallen door een groep jongeren toen hij op weg naar huis was. Ohja, het waren geen Marokkanen maar Nederlanders. Ik weet niet wat jij hebt meegemaakt, maar het is heel kortzichtig om zo te reageren. Ik ben ook wel eens lastiggevallen door zo een groep domme scholieren, die geen interessantere hobby's hebben, maar ik ga hierdoor echt niet de conclusie trekken dat alle Nederlandse jongeren zo zijn. Probleemjongeren zijn er helaas overal. Leuke mensen ook (al zijn die tegenwoordig iets moeilijker te vindenquote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
Oh kijk eens aan onze lelijke aap is een Likse geitenwollen sok. Aha nou komt de aap uit de mouw. Of ben je zelf een makkokaan? Je stemt zeker GL of niet Scheitewollesok?? Van die Makkokaantjes verdedigen terwijl ze half Nederland terroriseren. Jij bent ECHT leip wist je dat. Meisjes lastigvallen ect. Ja nu ga je zeker zeggen ehh Nederlanders vallen ook meisjes lastig he. Ga maar eens aan meisjes vragen (als je ze kent) door wie ze hoofdzakelijk lastig gevallen worden.
Jij hebt een ervaring dat iemand in de trein ging klagen over lawaai en dat ze sorry zeiden?? Nou ik ken een verhaal dat iemand tegen een makkokaan iets zei omdat hij een oud vrouwtje bijna omver reed. Volgens mij ligt hij nou ergens 6 meter onder de grond. En Anja Joos die door 6 (!) van die gasten dood is getrapt??Dus jij vindt het logisch dat als een makkokaan een scooter wil, en daar geen geld voor heeft met de vuist op tafel slaat en maar gaat stelen?? Jij bent echt niet goed wijs he? Wat dacht je van accepteren dat je niet alles kunt hebben wat je wilt en met je poten van andermans spullen afblijven mafkees.
Weet je ik schijt gewoon op die gasten, ik ga ZEKER GEERT WILDERS stemmen en hoop dat ze snel OPROTTEN.
Zo beschouw ik het helemaal niet eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2005 20:13 schreef MUUS het volgende:
Maar eigenlijk is dit ook een beetje een vreemd topic. Door een speciaal topic te openen over moslims die wel aardig zijn, plaats je ze toch ook in een aparte positie? Alsof het iets bijzonders is?
Niemand opent een apart topic om te vertellen dat er ook aardige Friezen of Hagenezen zijn. (Don't go there.... )
Beetje aapjes kijken.... "Oh kijk schat, een aardige moslim".
*Ergens* net zo suf als een speciaal topic openen om ze af te zeiken..
quote:Op maandag 7 november 2005 20:13 schreef MUUS het volgende:
Maar eigenlijk is dit ook een beetje een vreemd topic. Door een speciaal topic te openen over moslims die wel aardig zijn, plaats je ze toch ook in een aparte positie? Alsof het iets bijzonders is?
Niemand opent een apart topic om te vertellen dat er ook aardige Friezen of Hagenezen zijn. (Don't go there.... )
Beetje aapjes kijken.... "Oh kijk schat, een aardige moslim".
*Ergens* net zo suf als een speciaal topic openen om ze af te zeiken..
Eens dus.quote:Op maandag 7 november 2005 01:20 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Ik geloof dat jij meer door een moslim/niet-molsim - bril kijkt dan menig ander in dit topic.![]()
Door het apart over aardige moslims te gaan hebben, maak je toch juist onderscheid?quote:Op maandag 7 november 2005 20:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zo beschouw ik het helemaal niet eigenlijk.
Ik denk dat ie met dit topic probeert te bewijzen dat moslims niet per definitie verkeerde mensen zijn, wat natuurlijk een open deur is.quote:Op maandag 7 november 2005 20:19 schreef MUUS het volgende:
[..]
Door het apart over aardige moslims te gaan hebben, maak je toch juist onderscheid?
Ik krijg het idee dat onze Sjon een punt probeert te maken. Of ik ben gewoon achterdochtig, dat kan ook nog..
Wat een open deur zou moeten zijn, maar het desalniettemin lang niet altijd is. En dan vind ik "niet per definitie verkeerde mensen" nog behoorlijk zwakjes geformuleerd.quote:Op maandag 7 november 2005 20:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik denk dat ie met dit topic probeert te bewijzen dat moslims niet per definitie verkeerde mensen zijn, wat natuurlijk een open deur is.
Och, ik was dat massale gezeik gewoon ff goed zat. Eventjes wat tegengas op deze manier.quote:Op maandag 7 november 2005 20:19 schreef MUUS het volgende:
[..]
Door het apart over aardige moslims te gaan hebben, maak je toch juist onderscheid?
Ik krijg het idee dat onze Sjon een punt probeert te maken. Of ik ben gewoon achterdochtig, dat kan ook nog..
Alsof ik dat niet doe. Zoals ik recent nog in de 'Agressieve MArokkanen' topic in KLB gepost heb, zou ik bijvoorbeeld ook niet m'n rug gaan toekeren naar een nieuw persoon op m'n werk omdat deze toevallig Marokkaans is, als een persoon me op straat de weg vraagt negeer ik hem ook niet omdat hij er Marokkaans uitziet, enzovoorts. Ik leg mensen sowieso nooit wat in de weg, ook moslims/Marokkanen niet. Tóch wordt ik echter steeds maar weer door door dé zelfde etniciteit lastig gevallen. Van simpel uitschelden tot bekogeld worden met volle blikjes cola, eikeltjes en steentjes en bedreigt worden. Ik kan uren doorgaan waarom ik zo'n hekel aan dat volk heb, maar dan ben ik dadelijk weer een racist (Wat kots ik op dat woord).quote:Op maandag 7 november 2005 00:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dit mag ook wel eens gezegd worden.
Ik heb vaak het idee dat ik de enige ben op deze wereld, die louter positieve ervaringen heeft met Moslims. Ik benader mensen van Arabische afkomst dan ook, zoals ieder ander.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb niet meer of minder problemen met moslims dan met andere gelovige mensen. Ik was laatst bij een vriendin van me thuis en haar buurman is ook moslim. Die man is altijd vriendelijk, lachen, gedag zeggen en op een gegeven moment kwam hij met een hele schotel zelfgebakken dingetjes aanzetten, voor ons. Dat we ons een paar dagen geleden de tering schrokken omdat hij een schapenschedel in vier stukken in de wasbak liet weken hebben we hem dan ook onmiddelijk vergeven
.
Nee, maar wel met een white trash teefje.quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:52 schreef Ringo het volgende:
Niks mis met moslims, zolang ze niet uit de bek meuren of in portieken pissen. Het is trouwens ook niet dat ik er specifiek op let, zo van 'ben jij moslim? Ja? O, en je ziet er anders zo sympathiek uit...'
Het kan me eigenlijk de bout hachelen in wat voor god iemand gelooft. Ik vraag ook niemand naar zijn favoriete pornosite.
Overigens heb ik de laatste tijd nogal veel last van irritante kaaskoppen.
Heeft iemand positieve ervaringen met kaaskoppen?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:59 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nee, maar wel met een white trash teefje.
Ze heeft niet als een viswijf in mijn oor staan tetteren toen ik per ongeluk tegen haar op liep![]()
Als Jassan een woordgrap/speling is van Jas an (Jas aan) dan zijn ze echt geintegreerd !quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:05 schreef Ratt het volgende:
bij Hassan Jassan kunnen ze heel goed kleren maken
leugenaar....quote:Op maandag 7 november 2005 00:47 schreef Insomaniac het volgende:
Goed topic JFH!
Op m'n 16e had ik nogal wat ijzer in m'n gezicht en ik werd dan ook steevast als potentiële dief behandeld in winkels. Nu heb ik een ongeschonden smoeltje en heb ik nergens meer last van, maar ik kan me nog erg goed herinneren dat het niet fijn winkelt als mensen je meteen vol achterdocht aanstaren..
Dan mijn positieve moslim-ervaring van de week; vorige week dinsdag zat ik in de IC naar Amsterdam, in de stiltecoupe. Spitstrein, dus veel mensen waaronder ook een groepje van 4 Marokkaantjes van een jaar of 16 die vrij luidruchtig waren. De mensen om me heen (keurige blankes) vonden dit vrij storend (boze blikken ed) maar deden niets. Ik ben naar de jongens toegelopen en heb ze gevraagd of ze stiller wilden zijn, omdat ze in de stiltecoupé zaten. Wat bleek? Ze wisten niet dat het de stiltecoupé was en gingen braaf naar een andere coupé. Een van de jongens sliste zelfs nog "sorry mevrouw".
Het zijn soms net gewoon mensen, waar je mee kan praten!!
.
Had ook al een deja-vu gevoel bij dat stukje. Stond volgens mij ooit eens in R&P.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef Boekelmans het volgende:
[..]
leugenaar....
dat vertelde je een half jaartje ook al, maar nu is het ineens vorige week?
nogmaals: leugenaar...
Whahaha, haar once in a lifetime positieve conversatie met moslims waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:05 schreef Boekelmans het volgende:
[..]
leugenaar....
dat vertelde je een half jaartje ook al, maar nu is het ineens vorige week?
nogmaals: leugenaar...
Moet je eens weten dat dit gesprek door haar Marokkaanse vriend aangespoord is toen ze eerst niet durfde.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:17 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Had ook al een deja-vu gevoel bij dat stukje. Stond volgens mij ooit eens in R&P.
Knap dat ie in het donker kan zien dat het Marokkanen waren. Ik vind mensen die sowieso blijkbaar altijd met zekerheid de nationaliteit kunnen vast stellen aan de hand van iemand's uiterlijk heel knap. Maar verder een walgelijk verhaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Whahaha, haar once in a lifetime positieve conversatie met moslims waarschijnlijk.
Oh, een leuke die ik hier wel ff spontaan wil neerzetten.
Afgelopen maandagavond in Den Haag (nabij de HHS) liep een vriend van mij twee engelen van Marokkanen tegen het lijf. 1 van hen vroeg aan hem hoe laat het was in uiterst dubieus Nederlands, maar wat doet dat er toe.Hij vertelt hoe laat het is en de uiterst vriendelijke Marokkaan zegt: "Huh, wat vaag. Laat es zien" , waarop hij die vriend van mij nadert en een pistool op z'n buik drukt en laadt tegen zijn buik aan. "En nu alles afgeven". Die vriend van mij geeft het af moet zich omdraaien en krijgt nog een trap in z'n rug. "En nu die kant uit lopen en niet omkijken anders kill ik je" , terwijl hij en z'n maat het op een lopen zetten. Topgozers die jongens, met heel erg veel respect voor Nederlanders
Ze spraken met een Marokkaans accent en zo donker was het niet, want hij vertelde mij dat hij hun gezichten uit die van 5000 Marokkanen zou kunnen herkennen. Ik ben zelf half indo, maar ik herken echt wel het verschil tussen een Marokkaan en een Turk, wat logisch is omdat zij van een ander continent komen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Knap dat ie in het donker kan zien dat het Marokkanen waren. Ik vind mensen die sowieso blijkbaar altijd met zekerheid de nationaliteit kunnen vast stellen aan de hand van iemand's uiterlijk heel knap. Maar verder een walgelijk verhaal natuurlijk.
Mwaw, denken het verschil te zien en daadwerkelijk het verschil zien is knap hoor. Vroeger was iedereen een Turk en tegenwoordig is iedereen een Marokkaan. Mijn vriendin is een typische Berber, echt veel duidelijker kan niet. Maar toch is ze volgens mensen die het "zeker altijd 1000% kunnen zien" vaak Spaans, Grieks of Turksquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze spraken met een Marokkaans accent en zo donker was het niet, want hij vertelde mij dat hij hun gezichten uit die van 5000 Marokkanen zou kunnen herkennen. Ik ben zelf half indo, maar ik herken echt wel het verschil tussen een Marokkaan en een Turk, wat logisch is omdat zij van een ander continent komen.Ze zijn overigens niet gepakt
![]()
Ja, want onstabiliteit in de Arabische en Moslimwereld zorgt ervoor dat fundamentalische en anti-Westerse sentimenten meer voet aan de grond krijgen. En daar is natuurlijk heel de wereld bij gebaatquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:59 schreef Sputnik het volgende:
Als moslims tegen elkaar oorlog gaan voeren dan is dat best positief nieuws
Nee, het zegt wat over de Moslims die jij hebt ontmoet. Meer niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb pas 1 Moslim ontmoet die leren belangrijk vind
Dat zegt wel wat over de rest.
Ja joh, als ik bijvoorbeeld in een achterstandswijk zou wonen en met veel Moslims spreek ik ook uit ervaring. Maakt mijn ervaring echter niet automatisch representatiefquote:En omdat ik in een internationale wijk woon met evenveel katholieken als Moslims en op school ook veel Moslims in mijn klas heb gehad spreek ik uit heel veel ervaring.
Veel positief valt er niet te melden.
Zelf onder de aardigste zit een dief..
Ik was gisteren weer bij die vriendin en kwam toevallig de buurman ook tegen op de gang. Mijn nieuwsgierigheid won het van me en zodoende heb ik gevraagd wat er nou precies in de wasbak lag, en wat je daar nou voor eetbaars mee kon maken. HIj glimlachte breed naar me en zei dat het een schaap was, en dat hij er soep van heeft gemaakt. Nouja, zoiets. Maar het was wel heel lekker volgens hemquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb niet meer of minder problemen met moslims dan met andere gelovige mensen. Ik was laatst bij een vriendin van me thuis en haar buurman is ook moslim. Die man is altijd vriendelijk, lachen, gedag zeggen en op een gegeven moment kwam hij met een hele schotel zelfgebakken dingetjes aanzetten, voor ons. Dat we ons een paar dagen geleden de tering schrokken omdat hij een schapenschedel in vier stukken in de wasbak liet weken hebben we hem dan ook onmiddelijk vergeven
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |