Vind je het gek?quote:Op maandag 7 november 2005 00:47 schreef partyyboyy het volgende:
Het blijft hier toch aardig stil!
Ik dacht ik geef de voorzet, mag iemand anders hem inkoppen!quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 00:54 schreef innepin het volgende:
fulltime moslim
Oh ja ik heb ook nog een paar jaar in een shoarmazaak/pizzeria gewerkt. Dan passeren er nogal wat Moslims de revue, maar echt allemaal even relaxed.quote:Op maandag 7 november 2005 00:54 schreef innepin het volgende:
Ik heb twee en een half jaar in een pizzeria gewerkt waar alle fulltimers moslim waren/zijn, en ik heb er een geweldige tijd gehadAllemaal hartstikke gezellig.
Hoor ik hier een negatief ondertoontje?quote:Op maandag 7 november 2005 00:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ze staan wel heel anders in het leven altijd.
Ik geloof dat jij vooral hoort wat je wil horenquote:Op maandag 7 november 2005 00:59 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoor ik hier een negatief ondertoontje?
Totaal niet. Ze leven volgens de Koran. Wij zijn nou eenmaal veel vrijer en ruimdenkender, als West-Europeanen. In die zin anders.quote:Op maandag 7 november 2005 00:59 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoor ik hier een negatief ondertoontje?
Van dat soort groepjes 16 jarigen is het vaak nog maar de vraag of ze überhaupt (praktiserend) Moslim zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef MouseOver het volgende:
Het zijn gewoon voornamelijk de 16 jarige jongetjes in groepen die lastig zijn. Los heb je geen kind aan ze, en zijn ze trouwens ook opmerkelijk beleefd.
Bron? Wat je nu post is namelijk apenkul en waarschijnlijk op je eigen ervaringen gebaseerd.quote:Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef MouseOver het volgende:
Het zijn gewoon voornamelijk de 16 jarige jongetjes in groepen die lastig zijn. Los heb je geen kind aan ze, en zijn ze trouwens ook opmerkelijk beleefd.
Volgens mij werd er ook om persoonlijke ervaringen gevraagd nietwaar?quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bron? Wat je nu post is namelijk apenkul en waarschijnlijk op je eigen ervaringen gebaseerd.
Zolang je in het goede team zat was er nooit iets aan de hand inderdaad.quote:Op maandag 7 november 2005 00:53 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik voetbalde vroeger ook altijd met Marokkaantjes. Geen centje pijn. Allemaal fatsoenlijke gasten.
Euhm, welke leeftijdsgroepen zorgen dan voor het slechte imago?quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bron? Wat je nu post is namelijk apenkul en waarschijnlijk op je eigen ervaringen gebaseerd.
Doe maar eens googlen op groepsgedrag voor je bron. Niets menselijk is de moslimjeugd vreemd. Het is mens eigen om met een groep meer te durven en het is ook simpele groepsdynamica dat mensen zich gaan uitsloven en gedrag gaan vertonen wat ze individueel nooit zouden vertonen. Doen apen en wolven trouwens ook.quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit je post. Jouw post komt over als een conclusie of statement gebaseerd op een bron. Hoe weet je trouwens dat ze 16 zijn; Vroeg je aan hen hoe oud ze waren toen ze je lastig vielen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Volgens mij werd er ook om persoonlijke ervaringen gevraagd nietwaar?
Ik ook. Kil en afstandelijk.quote:Op maandag 7 november 2005 00:41 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik benader mensen van Arabische afkomst dan ook, zoals ieder ander.
Tussen de 11 en 25 is al een stuk aannemelijker.quote:Op maandag 7 november 2005 01:07 schreef Woffel het volgende:
[..]
Euhm, welke leeftijdsgroepen zorgen dan voor het slechte imago?
ts >> Woorden met een d op het eind schrijven!
Ik doelde niet zo zeer op het groepsgedrag.quote:Op maandag 7 november 2005 01:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Doe maar eens googlen op groepsgedrag voor je bron. Niets menselijk is de moslimjeugd vreemd. Het is mens eigen om met een groep meer te durven en het is ook simpele groepsdynamica dat mensen zich gaan uitsloven en gedrag gaan vertonen wat ze individueel nooit zouden vertonen. Doen apen en wolven trouwens ook.
Vind je het wezenlijk relevant of ze wellicht 15 of 17 waren?quote:Op maandag 7 november 2005 01:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit je post. Jouw post komt over als een conclusie of statement gebaseerd op een bron. Hoe weet je trouwens dat ze 16 zijn; Vroeg je aan hen hoe oud ze waren toen ze je lastig vielen?
Goh, waar dan op?quote:Op maandag 7 november 2005 01:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik doelde niet zo zeer op het groepsgedrag.
Er is een groot verschil tussen 13, 16 en 22. Vind jij soms van niet?quote:Op maandag 7 november 2005 01:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vind je het wezenlijk relevant of ze wellicht 15 of 17 waren?![]()
Dat heb ik je al eens eerder op FOK! zien posten, en dat is meer dan een week geleden, het lijkt me dus helder dat je hier een grove leugen verspreidt. Vraag me niet waarom ik het onthouden heb trouwens.quote:Op maandag 7 november 2005 00:47 schreef Insomaniac het volgende:
Dan mijn positieve moslim-ervaring van de week; vorige week dinsdag zat ik in de IC naar Amsterdam, in de stiltecoupe. Spitstrein, dus veel mensen waaronder ook een groepje van 4 Marokkaantjes van een jaar of 16 die vrij luidruchtig waren. De mensen om me heen (keurige blankes) vonden dit vrij storend (boze blikken ed) maar deden niets. Ik ben naar de jongens toegelopen en heb ze gevraagd of ze stiller wilden zijn, omdat ze in de stiltecoupé zaten. Wat bleek? Ze wisten niet dat het de stiltecoupé was en gingen braaf naar een andere coupé. Een van de jongens sliste zelfs nog "sorry mevrouw".
Het zijn soms net gewoon mensen, waar je mee kan praten!!
.
In de oorspronkelijke context nauwelijks, om eerlijk te zijn. Maar als jij ervan overtuigd bent dat 22 jarigen in groepsverband vervelender zijn stoort het me verder niet om dat tegen je als spreekwoordelijk etiketje te gebruiken.quote:Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen 13, 16 en 22. Vind jij soms van niet?
Laten we daar Diba, Boussaboun en Bouaouzan eens tegenover stellen. Een beetje nuance is in deze discussie volgens mij wel op z'n plaats, niet?quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vind de gedragingen van Ismael Aisatti en Ibrahim Affelay (17 en 19 jaar) van PSV nogal treffend, als voorbeeld. Dit zijn naar mijn idee stereotype Moslim jongeren. Je ziet dat die gasten super onderdanig zijn als er een grote Ollander met een camera op z'n schouder, ze om een mening vraagt. Die gasten hebben een opvallend laag ego en je kan wel merken dat ze veel respect is ingepeperd, van huis uit. Er gaat zoveel respect en fatsoen vanuit, dat het zich omzet in een soort onderdanige kwetsbaarheid.
Ook vind ik ze een bepaald ongeloof uitstralen, om het feit dat ze openlijk geprezen en gerespecteerd worden.
Ik denk dat jonge Moslims zo in principe de straat worden opgestuurd. Maar ze worden zovaak teleurgesteld, dat er frustraties en een sterke rancune ontstaan. Op deze manier gaan ze zich verzetten. Hebben we dat ergens niet aan onszelf te danken? Want je ziet het dus vaak genoeg, het kan kennelijk wel.
Beetje generaliserend overdreven verhaal.quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik vind de gedragingen van Ismael Aisatti en Ibrahim Affelay (17 en 19 jaar) van PSV nogal treffend, als voorbeeld. Dit zijn naar mijn idee stereotype Moslim jongeren. Je ziet dat die gasten super onderdanig zijn als er een grote Ollander met een camera op z'n schouder, ze om een mening vraagt. Die gasten hebben een opvallend laag ego en je kan wel merken dat ze veel respect is ingepeperd, van huis uit. Er gaat zoveel respect en fatsoen vanuit, dat het zich omzet in een soort onderdanige kwetsbaarheid.
Ook vind ik ze een bepaald ongeloof uitstralen, om het feit dat ze openlijk geprezen en gerespecteerd worden.
Ik denk dat jonge Moslims zo in principe de straat worden opgestuurd. Maar ze worden zovaak teleurgesteld, dat er frustraties en een sterke rancune ontstaan. Op deze manier gaan ze zich verzetten. Hebben we dat ergens niet aan onszelf te danken? Want je ziet het dus vaak genoeg, het kan kennelijk wel.
Heh, godver wat doe je nou? De hand in eigen boezem steken? Het is natuurlijk nooit onze eigen schuld en natuurlijk hoeven wij niet ons steentje bij te dragen aan een positiever klimaat. Het is immers de schuld van links, paars, Cohen, Groenlinks, Greenpeace en het journaal. Wij als burgers zijn vrij van elke smet, wat heeft ons stelselmatig negeren en afzeiken van moslims nou te maken met al die problemen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hebben we dat ergens niet aan onszelf te danken?
Zullen we het erop houden dat veel moslims pas op het moment dat ze gaan trouwen in een brave borst veranderen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
In de oorspronkelijke context nauwelijks, om eerlijk te zijn. Maar als jij ervan overtuigd bent dat 22 jarigen in groepsverband vervelender zijn stoort het me verder niet om dat tegen je als spreekwoordelijk etiketje te gebruiken.
Zullen we het erop houden dat ze allemaal best vriendelijk zijn, maar dat 22 jarigen in groepen wel eens wat vervelend kunnen doen?
Ik zie sowieso Diba en Bouaouzan nooit voor een camera verschijnen, dus de vergelijking kan niet gemaakt worden.quote:Op maandag 7 november 2005 01:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Laten we daar Diba, Boussaboun en Bouaouzan eens tegenover stellen. Een beetje nuance is in deze discussie volgens mij wel op z'n plaats, niet?
Bedoel je dit nu serieus of mis ik het sarcasmequote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zullen we het erop houden dat veel moslims pas op het moment dat ze gaan trouwen in een brave borst veranderen?
quote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zullen we het erop houden dat veel moslims hangjeugd en andere kleine straatcrimineeltjes pas op het moment dat ze gaan trouwen in een brave borst veranderen?
Waarom zie ik nou nooit bijstandsjongeren in groepsverband tienermeisjes lastig vallen of winkelcentra molesteren?quote:Op maandag 7 november 2005 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik denk dat de kloof ontstaat op het punt dat Moslim jongeren zien, dat de Nederlandse equivalenten van ze verwijderd raken. Moslims in Nederland, begeven zich praktisch allemaal in de sociale onderklasse. Er moet hard gewerkt worden voor de centen in die families. Nederlandse jongeren krijgen sneller mooie dingen, bijbaantjes, kansen om te studeren. Als dit zou is, zou je kunnen bekijken of de kloof te maken heeft met hoogconjuctuur.
Als ik als jonge, arme Marokkaan ook een scooter wil. Hoe moet ik dat dan aanpakken? Mijn ouders hebben helemaal geen geld. Werk kan ik niet krijgen, omdat ze me niet willen. Wat blijft er nu over? Elke dag word je geconfronteerd met het feit dat je niks te bieden hebt.
Er ontstaat een punt waarop zo'n jonge Moslim spreekwoordelijk met de vuist op tafel slaat en bereid is grenzen te overschrijden, om toch die scooter of playstation te kunnen krijgen.
Omdat je dan de andere kant uitkijkt?quote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zie ik nou nooit bijstandsjongeren in groepsverband tienermeisjes lastig vallen of winkelcentra molesteren?
Dus omdat onze Ali gefrustreerd is, ligt het niet aan hem?quote:Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik zie sowieso Diba en Bouaouzan nooit voor een camera verschijnen, dus de vergelijking kan niet gemaakt worden.
Boussabon is van een andere generatie, maar ergens ook wel gefrustreerd heb ik uit z'n woorden begrepen.
Goh, dan heb ik nog wel wat mensen die ik aan je wil voorstellen. Dat Den Haag in je profiel is zeker een grapje? Of zit je opgesloten in een kelder in de vogelwijk?quote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zie ik nou nooit bijstandsjongeren in groepsverband tienermeisjes lastig vallen of winkelcentra molesteren?
Dat zal het zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |