je post in combinatie met je sig?quote:Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
De meest intelligente man die ik ken is mijn islamitische Iraakse overbuurman. Hij is een succesvolle zakenman, en zo ontzettend zachtaardig en lief. Iemand die over om het even welk onderwerp altijd een zinvolle bijdrage aan een discussie kan leveren. Wat ik wel moeilijk vind als ik bij hen thuis ben, is dat ik soms het gevoel heb om door een muur van beleefdheid heen moet prikken. Maar, ik denk dat dat vooral een cultuurverschil is..
Ik heb wel eens een moskee bezocht, op een dansavond. (volgens mij de Sunnieten, toch, die zo enthousiast in het rond draaien?) Was heel erg indrukwekkend om te zien.quote:Op maandag 7 november 2005 01:09 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen er eigenlijk wel eens in een moskee zijn geweest?
Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de bezoekjes daar.
Hierbij is de eerdere stelling dat Nederlanders intelligenter zijn dan Marokkanen wat mij betreft ontkracht. Volgens mij haal jij het gemiddelde IQ van den blancke mensch meer omlaag dan 30 jostibands en 100 Gerard Joling's zouden doen.quote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
Oh kijk eens aan onze lelijke aap is een Likse geitenwollen sok. Aha nou komt de aap uit de mouw. Of ben je zelf een makkokaan? Je stemt zeker GL of niet Scheitewollesok?? Van die Makkokaantjes verdedigen terwijl ze half Nederland terroriseren. Jij bent ECHT leip wist je dat. Meisjes lastigvallen ect. Ja nu ga je zeker zeggen ehh Nederlanders vallen ook meisjes lastig he. Ga maar eens aan meisjes vragen (als je ze kent) door wie ze hoofdzakelijk lastig gevallen worden.
Jij hebt een ervaring dat iemand in de trein ging klagen over lawaai en dat ze sorry zeiden?? Nou ik ken een verhaal dat iemand tegen een makkokaan iets zei omdat hij een oud vrouwtje bijna omver reed. Volgens mij ligt hij nou ergens 6 meter onder de grond. En Anja Joos die door 6 (!) van die gasten dood is getrapt??Dus jij vindt het logisch dat als een makkokaan een scooter wil, en daar geen geld voor heeft met de vuist op tafel slaat en maar gaat stelen?? Jij bent echt niet goed wijs he? Wat dacht je van accepteren dat je niet alles kunt hebben wat je wilt en met je poten van andermans spullen afblijven mafkees.
Weet je ik schijt gewoon op die gasten, ik ga ZEKER GEERT WILDERS stemmen en hoop dat ze snel OPROTTEN.
turkije? Soefies!quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een moskee bezocht, op een dansavond. (volgens mij de Sunnieten, toch, die zo enthousiast in het rond draaien?) Was heel erg indrukwekkend om te zien.
Maak je er goed bewust van dat ze het ontzettend fijn vinden als jij laat merken dat jij je "thuis" voelt.quote:Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat ik wel moeilijk vind als ik bij hen thuis ben, is dat ik soms het gevoel heb om door een muur van beleefdheid heen moet prikken. Maar, ik denk dat dat vooral een cultuurverschil is..
quote:Op maandag 7 november 2005 10:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kwam dennis ophalen voor voetbal training. Moest ik 3 kwartier voor deur wachten omdat ze aan het eten waren![]()
afvraagt of jij (moslim) kinderen ook weert tijdens etenstijd.quote:Op maandag 7 november 2005 12:35 schreef Mirage het volgende:
[..]
![]()
![]()
* Mirage rolt valt haar stoel van het lachen !
quote:Op maandag 7 november 2005 12:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
afvraagt of jij (moslim) kinderen ook weert tijdens etenstijd.![]()
Heette jouw kind maar dennisquote:Op maandag 7 november 2005 12:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij mij is iedereen welkom op ieder gewenst moment binnen te vallen, mits ze zich aanpassen aan datgene wat op dat moment in de planning zat.
B.v. ik wilde net boodschappen gaan doen, ik laat mijn kind van 6 nog niet alleen thuis, dus kind èn vriendje zullen allebei mee moeten met toestemming van eigen moeder (tenzij het vriendje ervoor kiest dan liever later terug te komen), als ik ga eten dan kan degene die binnenloopt aanschuiven en een hapje meeeten of even iets anders gaan doen naar eigen keuze. Voorwaarde is wel dat mijn tafelmanieren dan van kracht zijn en mijn kind dus moet blijven zitten tot het klaar is met eten.
etc etc..
Bij ons thuis is het volgens sommige mensen heel vrij, toch zijn er wat regels binnen die vrijheid waar ik wel wil dat aan gehouden wordt.
Soefi's.quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een moskee bezocht, op een dansavond. (volgens mij de Sunnieten, toch, die zo enthousiast in het rond draaien?) Was heel erg indrukwekkend om te zien.
Arabieren behoren volgens de gebruikelijke rassenindeling tot het kaukasische (blanke) ras. Marokkanen/Noord Afrikanen zijn weer een mix van Arabieren / Afrikanen. Sommigen zullen dus tot het blanke ras behoren, anderen tot het zwarte ras, en weer anderen zijn een mix van beiden.quote:Op maandag 7 november 2005 02:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Onzin. Overigens zien veel moslims (Marokkanen en Turken o.a.) zichzelf niet als kleurling. Veel Arabieren beschouwen zichzelf als blanken en zien negers nog steeds als slaven. Mijn bron? Een heleboel (islamitische) negers van nu en de historie van toen. Die tocht van een Zuid-Afrikaanse moslim op Discovery al eens gezien in Mekka? Alle negers werden daar als outcasts behandeld door de rest, want slaven.
Wat hebben deze verhalen die je hier post in hemelsnaam te maken met andere goede ervaringen die mensen met Moslims hebben gehadquote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
Nou ik ken een verhaal dat iemand tegen een makkokaan iets zei omdat hij een oud vrouwtje bijna omver reed. Volgens mij ligt hij nou ergens 6 meter onder de grond. En Anja Joos die door 6 (!) van die gasten dood is getrapt??Dus jij vindt het logisch dat als een makkokaan een scooter wil, en daar geen geld voor heeft met de vuist op tafel slaat en maar gaat stelen?? Jij bent echt niet goed wijs he? Wat dacht je van accepteren dat je niet alles kunt hebben wat je wilt en met je poten van andermans spullen afblijven mafkees.
bovendien zit hij eerst marokkanen uit te nodigen om thuis te komen eten en dan krijg je weer zo`n reactiequote:Op maandag 7 november 2005 15:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat hebben deze verhalen die je hier post in hemelsnaam te maken met andere goede ervaringen die mensen met Moslims hebben gehad
Volgens mij heb jij serieuze hulp van een dokter nodig Choumacher, want er zit iets niet helemaal goed in dat gefrustreerde hoofdje van je. Wellicht een paar te harde klappen tegen het hoofd gekregen van een paar foute Marokkanen? Zou EN die aversie van je EN die hersenkronkel van je verklaren.
M'n broertje is net lastiggevallen door een groep jongeren toen hij op weg naar huis was. Ohja, het waren geen Marokkanen maar Nederlanders. Ik weet niet wat jij hebt meegemaakt, maar het is heel kortzichtig om zo te reageren. Ik ben ook wel eens lastiggevallen door zo een groep domme scholieren, die geen interessantere hobby's hebben, maar ik ga hierdoor echt niet de conclusie trekken dat alle Nederlandse jongeren zo zijn. Probleemjongeren zijn er helaas overal. Leuke mensen ook (al zijn die tegenwoordig iets moeilijker te vindenquote:Op maandag 7 november 2005 06:44 schreef Choumacher het volgende:
Oh kijk eens aan onze lelijke aap is een Likse geitenwollen sok. Aha nou komt de aap uit de mouw. Of ben je zelf een makkokaan? Je stemt zeker GL of niet Scheitewollesok?? Van die Makkokaantjes verdedigen terwijl ze half Nederland terroriseren. Jij bent ECHT leip wist je dat. Meisjes lastigvallen ect. Ja nu ga je zeker zeggen ehh Nederlanders vallen ook meisjes lastig he. Ga maar eens aan meisjes vragen (als je ze kent) door wie ze hoofdzakelijk lastig gevallen worden.
Jij hebt een ervaring dat iemand in de trein ging klagen over lawaai en dat ze sorry zeiden?? Nou ik ken een verhaal dat iemand tegen een makkokaan iets zei omdat hij een oud vrouwtje bijna omver reed. Volgens mij ligt hij nou ergens 6 meter onder de grond. En Anja Joos die door 6 (!) van die gasten dood is getrapt??Dus jij vindt het logisch dat als een makkokaan een scooter wil, en daar geen geld voor heeft met de vuist op tafel slaat en maar gaat stelen?? Jij bent echt niet goed wijs he? Wat dacht je van accepteren dat je niet alles kunt hebben wat je wilt en met je poten van andermans spullen afblijven mafkees.
Weet je ik schijt gewoon op die gasten, ik ga ZEKER GEERT WILDERS stemmen en hoop dat ze snel OPROTTEN.
Zo beschouw ik het helemaal niet eigenlijk.quote:Op maandag 7 november 2005 20:13 schreef MUUS het volgende:
Maar eigenlijk is dit ook een beetje een vreemd topic. Door een speciaal topic te openen over moslims die wel aardig zijn, plaats je ze toch ook in een aparte positie? Alsof het iets bijzonders is?
Niemand opent een apart topic om te vertellen dat er ook aardige Friezen of Hagenezen zijn. (Don't go there.... )
Beetje aapjes kijken.... "Oh kijk schat, een aardige moslim".
*Ergens* net zo suf als een speciaal topic openen om ze af te zeiken..
quote:Op maandag 7 november 2005 20:13 schreef MUUS het volgende:
Maar eigenlijk is dit ook een beetje een vreemd topic. Door een speciaal topic te openen over moslims die wel aardig zijn, plaats je ze toch ook in een aparte positie? Alsof het iets bijzonders is?
Niemand opent een apart topic om te vertellen dat er ook aardige Friezen of Hagenezen zijn. (Don't go there.... )
Beetje aapjes kijken.... "Oh kijk schat, een aardige moslim".
*Ergens* net zo suf als een speciaal topic openen om ze af te zeiken..
Eens dus.quote:Op maandag 7 november 2005 01:20 schreef DrieMaalDrie het volgende:
Ik geloof dat jij meer door een moslim/niet-molsim - bril kijkt dan menig ander in dit topic.![]()
Door het apart over aardige moslims te gaan hebben, maak je toch juist onderscheid?quote:Op maandag 7 november 2005 20:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zo beschouw ik het helemaal niet eigenlijk.
Ik denk dat ie met dit topic probeert te bewijzen dat moslims niet per definitie verkeerde mensen zijn, wat natuurlijk een open deur is.quote:Op maandag 7 november 2005 20:19 schreef MUUS het volgende:
[..]
Door het apart over aardige moslims te gaan hebben, maak je toch juist onderscheid?
Ik krijg het idee dat onze Sjon een punt probeert te maken. Of ik ben gewoon achterdochtig, dat kan ook nog..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |