Ja, maar in Frankrijk heb je meer ghettovorming. te vergelijken met de vroegere Bronx in New York (de problemen zijn daar voorbij, New York is de veiligste grote stad van Amerika).quote:Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat heeft met schaalgrootte te maken natuurlijk.
Dat een zo'n vrouwtje kan zorgen dat het steeds slechter gaat. Integreren begint toch echt bij jezelf.quote:Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Frankrijk is het erger gesteld met de integratie
in Nederland tot nu toe niet . alleen Hirsi maakt het steeds erger
Ik reageer al niet meer op 'm.. als ik wat zeg is het niet waar en als ik een stelling heb, reageert ie niet meer.quote:Op zondag 6 november 2005 12:48 schreef klez het volgende:
[..]
Dat een zo'n vrouwtje kan zorgen dat het steeds slechter gaat. Integreren begint toch echt bij jezelf.
Jammer. Ik vond dat je zowaar wat zinnige dingen aan het posten was tot hier toe.
Hirsi is vergelijkbaar als Sarqozyquote:Op zondag 6 november 2005 12:48 schreef klez het volgende:
[..]
Dat een zo'n vrouwtje kan zorgen dat het steeds slechter gaat. Integreren begint toch echt bij jezelf.
Jammer. Ik vond dat je zowaar wat zinnige dingen aan het posten was tot hier toe.
viel me op. Volgens mij heeft ie wat te verbergenquote:Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef ExTec het volgende:
Meneer JahJah gedroeg zich zeer correct.
Op het saaie af eigenlijk.
Zijn we niet van em gewend.
Ze waren ook illegaal, terugsturen had het voorkomen.quote:Op zondag 6 november 2005 12:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hij heeft gelijk
kijk maar naar de branden bij de negers 2 maanden geleden
ze wonen in zeer slechte omstandigheden
Je weet wie het zegt, iemand die genegeerd moet worden.quote:Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef nozem het volgende:
Geen ghetto's in Nederland? Lijkt me onzin. Wijken waar je jezelf amper nog als blanke kan vertonen en die wemelen van gewelddadige hangjeugd, waar veel mensen onder de armoedegrens leven en die tevens bolwerken zijn van grootschaligere criminele activiteiten doen me toch verdomd veel aan ghetto's denken.
Amsterdam-Oost gaat volgens mij richting een ghettoquote:Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef nozem het volgende:
Geen ghetto's in Nederland? Lijkt me onzin. Wijken waar je jezelf amper nog als blanke kan vertonen en die wemelen van gewelddadige hangjeugd, waar veel mensen onder de armoedegrens leven en die tevens bolwerken zijn van grootschaligere criminele activiteiten doen me toch verdomd veel aan ghetto's denken.
Jah - maar ik was vorige jaar daar in Parijs waar nu de rellen zijnquote:Op zondag 6 november 2005 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze waren ook illegaal, terugsturen had het voorkomen.
Klinkt dus verdraaid veel als amsterdam ZO...quote:Op zondag 6 november 2005 12:53 schreef Meki het volgende:
Ik zag alleen Negers en N-afrikanen geen enkel autochtoon
die zal ook wel geschrokken zijn van wat er in Frankrijk is gebeurd, die is bang dat xenofoben (niet hekelend bedoeld) teveel gehoord gaan worden nu, Jahjah houdt zijn ZIJ tegen WIJ-stokpaardje voorlopig op stal nuquote:Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef ExTec het volgende:
Meneer JahJah gedroeg zich zeer correct.
Op het saaie af eigenlijk.
Zijn we niet van em gewend.
Geluk bij een ongelukquote:Op zondag 6 november 2005 13:00 schreef nozem het volgende:
Absurd dat er nog geen slachtoffers gevallen zijn trouwens.
Jepquote:Op zondag 6 november 2005 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klinkt dus verdraaid veel als amsterdam ZO...
ik denk ook dat jah jah inbindt nu hij ziet dat zijn opstokerige gedrag tot meer polarisatie lijdt. de dappere strijder jah jah is zo te zien nog niet helemaal klaar voor de echte confrontatie. bladerdeeg. schuldbewust en geveinst slachtoffer at the same time.quote:Op zondag 6 november 2005 13:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
die zal ook wel geschrokken zijn van wat er in Frankrijk is gebeurd, die is bang dat xenofoben (niet hekelend bedoeld) teveel gehoord gaan worden nu, Jahjah houdt zijn ZIJ tegen WIJ-stokpaardje voorlopig op stal nu
heb je een bron?quote:Op zondag 6 november 2005 13:05 schreef RZero het volgende:
Er is een slachtoffer geval. 65 jarige man.
Jij weet uiteraard beter met wie ik over straat ging dan ikzelf.quote:Op zondag 6 november 2005 12:46 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Niet moeilijk als je enkel met hitsige kereltjes te maken hebt die geen flauw idee hebben hoe zicht te gedragen en nooit maar dan ook nooit zie je hun zusters/meisjes/maagden.
Dus nu is het een burgeroorlog zoals ik hier eerder lasquote:Op zondag 6 november 2005 13:05 schreef RZero het volgende:
Er is een slachtoffer geval. 65 jarige man.
Gedeeltelijk wel natuurlijk. Als je echter kijkt naar het percentage allochtonen in Nederland en Frankrijk, moet je toch concluderen dat Nederland het qua spreiding en facilitering een stuk beter heeft aangepakt. De omstandigheden waaronder mensen leven zijn gewoon niet te vergelijken.quote:Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat heeft met schaalgrootte te maken natuurlijk.
volgens jah jah toch wel...quote:Op zondag 6 november 2005 13:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel natuurlijk. Als je echter kijkt naar het percentage allochtonen in Nederland en Frankrijk, moet je toch concluderen dat Nederland het qua spreiding en facilitering een stuk beter heeft aangepakt. De omstandigheden waaronder mensen leven zijn gewoon niet te vergelijken.
heeft iig meer verstand dan Sarkozy blijkt wel, en die laatste is nog wel ministerquote:Op zondag 6 november 2005 13:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk ook dat jah jah inbindt nu hij ziet dat zijn opstokerige gedrag tot meer polarisatie lijdt. de dappere strijder jah jah is zo te zien nog niet helemaal klaar voor de echte confrontatie. bladerdeeg. schuldbewust en geveinst slachtoffer at the same time.
Voor een deel wel, maar als je sommige wijken ziet, dan is het toch niet echt helemaal okee om het maar zacht te zeggen. Hier in Eindhoven hebben ze zo'n buurt inmiddels platgegooid, maar dat is ook geen oplossing, slechts verplaatsing. Een deel zal een andere 'zwarte' wijk intrekken logischerwijs.quote:Op zondag 6 november 2005 13:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel natuurlijk. Als je echter kijkt naar het percentage allochtonen in Nederland en Frankrijk, moet je toch concluderen dat Nederland het qua spreiding en facilitering een stuk beter heeft aangepakt. De omstandigheden waaronder mensen leven zijn gewoon niet te vergelijken.
waaruit blijkt dat? eerst opstoken en dan lafjes terug trekken? is dat verstandig te noemen?quote:Op zondag 6 november 2005 13:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
heeft iig meer verstand dan Sarkozy blijkt wel, en die laatste is nog wel minister![]()
Goh, verbazingwekkende wendingquote:Op zondag 6 november 2005 13:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er waren volgens jou geen ghetto's in NL...![]()
![]()
![]()
hij heeft de relletjes rond driss aangewakkerd, onderschat zijn positie binnen de groep randstaddebielen niet.quote:
je moet het op het goede moment zeggen. Niet, als er in de keukens van de mensen daar elk moment een kwaadwillige kan binnendringen oid, zeggen dat je keihard gaat terugslaan terwijl je dat feitelijk niet kan tegenhouden, alleen de mensen daar zelf.quote:Op zondag 6 november 2005 13:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waaruit blijkt dat? eerst opstoken en dan lafjes terug trekken? is dat verstandig te noemen?
Amsterdam is een getto (zonder Hquote:Op zondag 6 november 2005 13:16 schreef Meki het volgende:
Amsterdam Z-O Is geen GHETTO
maar er wonen alleen negers daar
In Amsterdam-WEST is er een mix van mensen
Ik 'zie' niet echt wat die minister te verwijten valt.quote:Op zondag 6 november 2005 13:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
heeft iig meer verstand dan Sarkozy blijkt wel, en die laatste is nog wel minister![]()
Ja, dan ging ik ook maar auto's, gebouwen en vrouwen in de brand steken, dat zal ze lerenquote:Op zondag 6 november 2005 13:21 schreef Meki het volgende:
De jongens in Paris worden elke dag gek gemaakt met
laat je papieren even zien
DAGELIJKS 10 keer ofzo
ja, okay.. die vrouw ja..quote:Op zondag 6 november 2005 13:20 schreef RZero het volgende:
Hmm die 65 jarige bleek toch 'slechts' het slachtoffer te zijn van een ordinaire beroving.
Je zou kunnen zeggen dat het meeviel maar ik denk dat die halfverbrande vrouw er anders over denkt,
foei zeg.. steek maar in de fik dan.quote:Op zondag 6 november 2005 13:21 schreef Meki het volgende:
DAGELIJKS 10 keer ofzo
Hmm, dan ga ik de NS en de RET ook maar even in de fik steken. Continu vragen om mijn vervoersbewijs! Honden zijn het!quote:Op zondag 6 november 2005 13:21 schreef Meki het volgende:
DAGELIJKS 10 keer ofzo
dat heb je mij niet horen zeggenquote:Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja, dan ging ik ook maar auto's, gebouwen en vrouwen in de brand steken, dat zal ze leren![]()
la haine?quote:Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef Keromane het volgende:
Hoe heet die zwart-wit film van enkele jaren geleden waarin een aantal jongeren gevolgd wordt in zo'n buitenwijk?
Weet ik, maar dan had jouw reactie dus niets met deze discussie te maken. Het komt namelijk over als een excuus voor wat ze nu doen.quote:Op zondag 6 november 2005 13:24 schreef Meki het volgende:
[..]
dat heb je mij niet horen zeggen
en als je de vorige topics meelas dan wist je dat ik voor de harde aanpak was zoals avondklok en het leger in schakelen
gebeurt dat bij alle jongeren daar? en waar gebeurt dit? toch niet als je je dagelijks boodschappen doet denk ik toch?quote:Op zondag 6 november 2005 13:21 schreef Meki het volgende:
DAGELIJKS 10 keer ofzo
la haine? Die gastjes worden op het eind neergeschoten door skinheadsquote:Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef Keromane het volgende:
Hoe heet die zwart-wit film van enkele jaren geleden waarin een aantal jongeren gevolgd wordt in zo'n buitenwijk?
quote:Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef Keromane het volgende:
ziet er niet echt zw uit.quote:
ja ik ken hemquote:
In de op heb ik een aantal achtergrond-verhalen gezet. Inlezen is dus gewoon mogelijk.quote:Op zondag 6 november 2005 13:45 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Waarom komen die rellen dan?![]()
Je leest overal dat ze er zijn. Maar ik heb begrepen dat het allemaal allochtonen zijn?![]()
quote:Vinz, (Vincent Cassel) who is Jewish, is filled with rage. He sees himself as a thug, modeled after Robert DeNiro's "Travis Bickle" from Taxi Driver. Saïd (Saïd Taghmaoui), an Arab, is the trio's constantly-talking voice of reason. Hubert (Hubert Koundé), who is black, is a boxer, quietly pouring his energy into making something of himself and getting out of the ghetto.
A friend of theirs, who has been beaten up in police custody, lies in a coma. Vinz finds a policeman's gun, lost in the riots in their suburb that preface the film, and vows that if their friend dies from his injuries, he will kill a policeman. This sets off a series of events that take the three down a path of destruction. Travelling in to central Paris from the suburbs where they live, the three friends find themselves viewed as social outsiders, and having missed the last train back out to the projects, they are effectively locked out, in the city. Trying, unsuccessfully, to return to their home, they are obliged to sleep in a shopping center. In the morning, they learn that their friend has died in hospital.
For a moment it seems as if Vinz will go through with his boast, but the situation is defused. At the last, returning to their homes, it seems as if all is well, until Vinz is picked up at random by the police, precipitating a last minute confrontation that ends in death and disaster for the trio.
quote:Seine-Saint-Denis has had one of the highest violent crime rates of all French départements. Interior Minister Nicolas Sarkozy said in an October 2005 interview with Le Monde that vandalism and violent crime (including hate crimes) are a matter of daily life in suburbs all over France, and claimed that so far this year 9000 police cars had been stoned, and 20 to 40 cars were torched each night.. The Gendarmerie Nationale reported 2,432 vehicles torched and 12,362 incidents of urban violence in 2004
Het zijn dus de ali'squote:Op zondag 6 november 2005 13:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
In de op heb ik een aantal achtergrond-verhalen gezet. Inlezen is dus gewoon mogelijk.
ik was vorig jaar daar nogquote:Op zondag 6 november 2005 13:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
gebeurt dat bij alle jongeren daar? en waar gebeurt dit? toch niet als je je dagelijks boodschappen doet denk ik toch?
Ook overdag is het lang niet veilig meer.quote:Rebellerende jongeren in de Parijse voorstad Grigny bekogelden zondagmiddag een satellietwagen van de Vlaamse publieke omroep VRT met stenen. Daarbij werd alleen lichte schade aan de ruiten van de wagen toegebracht. Dat meldde een verslaggever van de VRT zondag in het middagjournaal van de publieke omroep.
16 Auto's op klaarlichte dag in lichterlaaie gezet in Strasbourg.quote:Op zondag 6 november 2005 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ook overdag is het lang niet veilig meer.
vandaag? bron?quote:Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef highway101 het volgende:
[..]
16 Auto's op klaarlichte dag in lichterlaaie gezet in Strasbourg.
Ik ben bang dat dit soort idioten sowieso niet meer naar school gaan, en geen baan hebben. Overdag slapen, 's nachts rellen dus...quote:Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de rellen nu de komende week gaan blijven doorgaan, morgen is de herfstvakantie in Frankrijk voorbij en moeten een groot deel van die relschoppers terug naar school normaal gezien ...
School? Of ze zaten niet op school, of ze zijn nu platgebrand.. dus die vlieger zal wel niet op gaan.quote:Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de rellen nu de komende week gaan blijven doorgaan, morgen is de herfstvakantie in Frankrijk voorbij en moeten een groot deel van die relschoppers terug naar school normaal gezien ...
En dan stuurde de VRT eigenlijk zelfs nog héél bewust een reportage-ploeg die zelf van allochtone afkomst is daarheen ...quote:Op zondag 6 november 2005 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ook overdag is het lang niet veilig meer.
ik denk dat een heel klein deel daadwerkelijk onderwijs volgt. waarom zou je als je met criminaliteit ook je boterham kan verdienen?quote:Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zo zie je maar.. anarchie dus.quote:Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan stuurde de VRT eigenlijk zelfs nog héél bewust een reportage-ploeg die zelf van allochtone afkomst is daarheen ...
La haine is echt een moordfilm. Letterlijk...quote:Op zondag 6 november 2005 13:44 schreef Keromane het volgende:
[..]
Dat is hem, bedankt.
Aanrader.
[afbeelding]
[afbeelding]
en degene die in noord-frankrijk op school zitten leren nederlands omdat de werksituatie daar vrij hopeloos is. En wij maar frans lerenquote:Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat een heel klein deel daadwerkelijk onderwijs volgt. waarom zou je als je met criminaliteit ook je boterham kan verdienen?
Hoewel je het tegendeel zou verwachten zegt men toch dat in Frankrijk in die wijken de schoolplicht tot nog toe eigenlijk altijd heel goed werd opgevolgd hoor, met eigenlijk vrij weinig spijbelaars. Alleen maar afwachten wat voor invloed deze rellen nu daarop hebben natuurlijk ...quote:Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef highway101 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit soort idioten sowieso niet meer naar school gaan, en geen baan hebben. Overdag slapen, 's nachts rellen dus...![]()
Ze leren er trouwens niet echt "Nederlands" maar "Flamand" , oftewel Vlaams, en dat is eigenlijk de oorspronkelijke taal uit de streek , en hetgene wat men over de grens in West-Vlaanderen waar wél veel werk is nog altijd spreekt.quote:Op zondag 6 november 2005 14:19 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
en degene die in noord-frankrijk op school zitten leren nederlands omdat de werksituatie daar vrij hopeloos is. En wij maar frans leren![]()
Effe zoeken... ik las het op één van de tientallen nieuwssites die ik bezocht heb vandaag..quote:
Ben ik dus niet de enigequote:Op zondag 6 november 2005 14:21 schreef highway101 het volgende:
[..]
Effe zoeken... ik las het op één van de tientallen nieuwssites die ik bezocht heb vandaag..
die zal ik in de op zetten en in Fok!Wiki OP.quote:Op zondag 6 november 2005 14:25 schreef highway101 het volgende:
Op wikipedia is ook een artikel aan dit onderwerp gewijdt. Het wordt constant geupdate, en met een hoop links naar andere media.
2005 Paris Suburb Riots
waarom leren ze hen niet hoofdzakelijk arabisch? want dat is toch het gebied waar ze straks naartoe moeten.quote:Op zondag 6 november 2005 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze leren er trouwens niet echt "Nederlands" maar "Flamand" , oftewel Vlaams, en dat is eigenlijk de oorspronkelijke taal uit de streek , en hetgene wat men over de grens in West-Vlaanderen waar wél veel werk is nog altijd spreekt.
Volgens mij lukt het ze niet om vooruit te kijken.quote:Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom leren ze hen niet hoofdzakelijk arabisch? want dat is toch het gebied waar ze straks naartoe moeten.
wat bedoel je?quote:Op zondag 6 november 2005 14:34 schreef Meki het volgende:
Brussel die zit tegen een laag randje aan
http://www.fortwayne.com/mld/journalgazette/13096242.htmquote:Op zondag 6 november 2005 14:21 schreef highway101 het volgende:
[..]
Effe zoeken... ik las het op één van de tientallen nieuwssites die ik bezocht heb vandaag..
Dat lijkt wel de algehele tendens inderdaadquote:Op zondag 6 november 2005 14:37 schreef zoalshetis het volgende:
wat maakt het uit als je hele bek gedrapeerd is met een shawl? dan kan je alles maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |