abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32020888
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat heeft met schaalgrootte te maken natuurlijk.
Ja, maar in Frankrijk heb je meer ghettovorming. te vergelijken met de vroegere Bronx in New York (de problemen zijn daar voorbij, New York is de veiligste grote stad van Amerika).
In Toulouse schijn je zelfs een moslimwijk te hebben met een hek eromheen.. weet niet of 't waar is..
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 6 november 2005 @ 12:48:51 #202
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32020905
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Frankrijk is het erger gesteld met de integratie

in Nederland tot nu toe niet . alleen Hirsi maakt het steeds erger
Dat een zo'n vrouwtje kan zorgen dat het steeds slechter gaat. Integreren begint toch echt bij jezelf.
Jammer. Ik vond dat je zowaar wat zinnige dingen aan het posten was tot hier toe.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_32020914
Frankrijk is erger dan Nederland

ik denk dat het wel binnen een week de rellen afgelopen is maar dan moet Frankrijk de problemen aanpakken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32020930
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:48 schreef klez het volgende:

[..]

Dat een zo'n vrouwtje kan zorgen dat het steeds slechter gaat. Integreren begint toch echt bij jezelf.
Jammer. Ik vond dat je zowaar wat zinnige dingen aan het posten was tot hier toe.
Ik reageer al niet meer op 'm.. als ik wat zeg is het niet waar en als ik een stelling heb, reageert ie niet meer.
  zondag 6 november 2005 @ 12:49:56 #205
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32020938
Als het zo slecht is met de banlieus hoe komt het dat ze allen een auto hebben?
Dat de flats klein zijn om in te wonen, klopt, maar alle bewoning is piepklein in Fr.
Werk is er ook genoeg(immigratie blijft volop aantrekken), je moet enkel willen en of kunnen natuurlijk.
  zondag 6 november 2005 @ 12:50:03 #206
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_32020944
Meneer JahJah gedroeg zich zeer correct.

Op het saaie af eigenlijk.

Zijn we niet van em gewend.
&lt;signature here&gt;.
pi_32020957
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:48 schreef klez het volgende:

[..]

Hirsi is vergelijkbaar als Sarqozy

Sarqozy gebruikt alleen getuig woorden Hirsi die pakt alleen Moslims keihard aan zonder een succes
pi_32020961
Geen ghetto's in Nederland? Lijkt me onzin. Wijken waar je jezelf amper nog als blanke kan vertonen en die wemelen van gewelddadige hangjeugd, waar veel mensen onder de armoedegrens leven en die tevens bolwerken zijn van grootschaligere criminele activiteiten doen me toch verdomd veel aan ghetto's denken.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32020967
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef ExTec het volgende:

viel me op. Volgens mij heeft ie wat te verbergen

zie PI
pi_32020991
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hij heeft gelijk

kijk maar naar de branden bij de negers 2 maanden geleden
ze wonen in zeer slechte omstandigheden
Ze waren ook illegaal, terugsturen had het voorkomen.
pi_32020993
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef nozem het volgende:
Geen ghetto's in Nederland? Lijkt me onzin. Wijken waar je jezelf amper nog als blanke kan vertonen en die wemelen van gewelddadige hangjeugd, waar veel mensen onder de armoedegrens leven en die tevens bolwerken zijn van grootschaligere criminele activiteiten doen me toch verdomd veel aan ghetto's denken.
Je weet wie het zegt, iemand die genegeerd moet worden.
pi_32021008
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef nozem het volgende:
Amsterdam-Oost gaat volgens mij richting een ghetto
Ghetto is gevaarlijk dat hebben we gezien in New York en mogelijke Parijs
  zondag 6 november 2005 @ 12:52:39 #213
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32021021
waar je jezelf amper nog als blanke kan vertonen en die wemelen van gewelddadige hangjeugd, waar veel mensen onder de armoedegrens leven en die tevens bolwerken zijn van grootschaligere criminele activiteiten doen me toch verdomd veel aan ghetto's denken.

R'dam bij valavond
  zondag 6 november 2005 @ 12:53:30 #214
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32021053
Wat we hier in Frankrijk te zien krijgen is het zoveelste bewijs dat de o zo verheerlijkte multiculturele maatschappij altijd gedoemd is om te mislukken wanneer de verschillende culturen niet strak in het gareel worden gehouden. Een voorbeeld van een geslaagde multiculturele maatschappij is bv Singapore. Da's een land waar je kunt kiezen tussen 2 dagen bak of 200 uren werkstraf als je een papiertje op straat gooit... De situatie in Frankrijk, en de andere Westeuropese landen met grote aanwezigheid van allochtonen, is helemaal anders. Daar halen de politiek-correcten al jarenlang het wierookvat (jaja!) boven zodra het om andere culturen gaat dan de eigen cultuur. Alles wat vreemd is, is een verrijking, mensen! En wie het daar niet mee eens is, is een racist en een nazi! Iedere vreemdeling die hier aanspoelt, zorgt voor massa's werk en zal later voor ons pensioen zorgen, weet je wel! En als er eens eentje tussenzit die in drugs handelt of ramkraken pleegt, ochgot, da's een sukkelaar die nog niet genoeg vertroeteld is, een slachtoffer van racisme en onverdraagzaamheid die geen gelijkwaardige kans heeft gekregen en dringend nog wat meer moet gesubsidieerd worden. En de massale werkloosheid onder de allochtonen zullen we oplossen door quota op te leggen aan de overheid en de werkgevers wat betreft het aantal allochtonen onder hun werknemers en anderzijds nog zoveel mogelijk immigranten bij binnen te laten. En uiteraard is het verboden om allochtone misdadigers terug te sturen naar land van herkomst, want da's racisme. Waarom zou je ook, als de dader van een handtasroof rapper uit het politiebureau is dan het slachtoffer? Hoe zwaarder z'n misdaad, hoe meer de dader moet beklaagd worden als slachtoffer van de maatschappij (zelfs autochtonen kunnen van deze excuus-truus-regeling gebruik maken, tenzij het slachtoffer allochtoon is!).
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_32021068
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze waren ook illegaal, terugsturen had het voorkomen.
Jah - maar ik was vorige jaar daar in Parijs waar nu de rellen zijn
Ik zag alleen Negers en N-afrikanen geen enkel autochtoon
pi_32021153
Ik denk dat dit in Nederland ook kan gebeuren, ik denk zelfs dat het binnen een paar jaar gaat gebeuren, maar dan wel een stuk kleinschaliger. Ook denk ik dat we het beter onder controlle kunnen houden en dat we het niet 10 dagen laten duren.
  zondag 6 november 2005 @ 12:57:38 #217
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_32021171
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:53 schreef Meki het volgende:

Ik zag alleen Negers en N-afrikanen geen enkel autochtoon
Klinkt dus verdraaid veel als amsterdam ZO...
&lt;signature here&gt;.
pi_32021242

French riot police officers patrol in a housing complex of Les Mureaux, northwest of Paris, Saturday, Nov. 5, 2005 on the tenth day of unrest. Vandals torched at least 22 vehicles in Paris as urban unrest, in its 10th night, spread late Saturday and early Sunday from the poor suburbs into the capital, France's nerve center and seat of power, officials said. (AP Photo/Francois Mori)
pi_32021274

Clichy-Sous-Bois residents, some wearing t-shirts reading 'Death for Nothing', as they walk for the peace Saturday, Oct. 29, 2005, after riots erupted between youths and security forces in the Clichy-Sous-Bois suburb of Paris, France. Hundreds of angry youths went on the rampage Friday, setting fire to cars and shop fronts, after two of their peers died when they were electrocuted while fleeing police. (AP Photo/Christophe Ena)
pi_32021279
Absurd dat er nog geen slachtoffers gevallen zijn trouwens.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32021289
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:50 schreef ExTec het volgende:

die zal ook wel geschrokken zijn van wat er in Frankrijk is gebeurd, die is bang dat xenofoben (niet hekelend bedoeld) teveel gehoord gaan worden nu, Jahjah houdt zijn ZIJ tegen WIJ-stokpaardje voorlopig op stal nu
pi_32021313
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:00 schreef nozem het volgende:
Absurd dat er nog geen slachtoffers gevallen zijn trouwens.
Geluk bij een ongeluk
pi_32021335
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klinkt dus verdraaid veel als amsterdam ZO...
Jep
pi_32021397

French riot police patrol a neighbourhood after a car was set ablaze in Les Mureaux, west of Paris November 5, 2005. Two schools were burnt and hundreds of cars set on fire in cities across France in a tenth night of rioting in poor suburban areas that went into the early hours of Sunday, the Interior Ministry said.

French riot police patrol a neighbourhood after a car was set ablaze in Les Mureaux, west of Paris November 5, 2005. Two schools were burnt and hundreds of cars set on fire in cities across France in a tenth night of rioting in poor suburban areas that went into the early hours of Sunday, the Interior Ministry said.
  zondag 6 november 2005 @ 13:05:25 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32021415
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

die zal ook wel geschrokken zijn van wat er in Frankrijk is gebeurd, die is bang dat xenofoben (niet hekelend bedoeld) teveel gehoord gaan worden nu, Jahjah houdt zijn ZIJ tegen WIJ-stokpaardje voorlopig op stal nu
ik denk ook dat jah jah inbindt nu hij ziet dat zijn opstokerige gedrag tot meer polarisatie lijdt. de dappere strijder jah jah is zo te zien nog niet helemaal klaar voor de echte confrontatie. bladerdeeg. schuldbewust en geveinst slachtoffer at the same time.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32021417
Er is een slachtoffer geval. 65 jarige man.
pi_32021432
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:05 schreef RZero het volgende:
heb je een bron?
  zondag 6 november 2005 @ 13:06:35 #228
80268 kLowJow
That's Gay
pi_32021443
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:46 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Niet moeilijk als je enkel met hitsige kereltjes te maken hebt die geen flauw idee hebben hoe zicht te gedragen en nooit maar dan ook nooit zie je hun zusters/meisjes/maagden.
Jij weet uiteraard beter met wie ik over straat ging dan ikzelf.
pi_32021451
Ben het nu aan het zoeken
pi_32021475
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:05 schreef RZero het volgende:
Dus nu is het een burgeroorlog zoals ik hier eerder las
  zondag 6 november 2005 @ 13:08:54 #232
80268 kLowJow
That's Gay
pi_32021510
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat heeft met schaalgrootte te maken natuurlijk.
Gedeeltelijk wel natuurlijk. Als je echter kijkt naar het percentage allochtonen in Nederland en Frankrijk, moet je toch concluderen dat Nederland het qua spreiding en facilitering een stuk beter heeft aangepakt. De omstandigheden waaronder mensen leven zijn gewoon niet te vergelijken.
  zondag 6 november 2005 @ 13:09:48 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32021524
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Gedeeltelijk wel natuurlijk. Als je echter kijkt naar het percentage allochtonen in Nederland en Frankrijk, moet je toch concluderen dat Nederland het qua spreiding en facilitering een stuk beter heeft aangepakt. De omstandigheden waaronder mensen leven zijn gewoon niet te vergelijken.
volgens jah jah toch wel...
pi_32021529
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk ook dat jah jah inbindt nu hij ziet dat zijn opstokerige gedrag tot meer polarisatie lijdt. de dappere strijder jah jah is zo te zien nog niet helemaal klaar voor de echte confrontatie. bladerdeeg. schuldbewust en geveinst slachtoffer at the same time.
heeft iig meer verstand dan Sarkozy blijkt wel, en die laatste is nog wel minister
pi_32021541
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Voor een deel wel, maar als je sommige wijken ziet, dan is het toch niet echt helemaal okee om het maar zacht te zeggen. Hier in Eindhoven hebben ze zo'n buurt inmiddels platgegooid, maar dat is ook geen oplossing, slechts verplaatsing. Een deel zal een andere 'zwarte' wijk intrekken logischerwijs.
  zondag 6 november 2005 @ 13:11:20 #236
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_32021573
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Jep
Maar er waren volgens jou geen ghetto's in NL...
&lt;signature here&gt;.
  zondag 6 november 2005 @ 13:12:09 #237
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32021590
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

heeft iig meer verstand dan Sarkozy blijkt wel, en die laatste is nog wel minister
waaruit blijkt dat? eerst opstoken en dan lafjes terug trekken? is dat verstandig te noemen?
pi_32021595
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar er waren volgens jou geen ghetto's in NL...
Goh, verbazingwekkende wending
  zondag 6 november 2005 @ 13:13:07 #239
80268 kLowJow
That's Gay
pi_32021623
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens jah jah toch wel...
Oh... dan heb ik niets gezegd. .
  zondag 6 november 2005 @ 13:15:14 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32021677
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:13 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Oh... dan heb ik niets gezegd. .
hij heeft de relletjes rond driss aangewakkerd, onderschat zijn positie binnen de groep randstaddebielen niet.
pi_32021708
Amsterdam Z-O Is geen GHETTO
maar er wonen alleen negers daar

In Amsterdam-WEST is er een mix van mensen
pi_32021716
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waaruit blijkt dat? eerst opstoken en dan lafjes terug trekken? is dat verstandig te noemen?
je moet het op het goede moment zeggen. Niet, als er in de keukens van de mensen daar elk moment een kwaadwillige kan binnendringen oid, zeggen dat je keihard gaat terugslaan terwijl je dat feitelijk niet kan tegenhouden, alleen de mensen daar zelf.
pi_32021765
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:16 schreef Meki het volgende:
Amsterdam Z-O Is geen GHETTO
maar er wonen alleen negers daar

In Amsterdam-WEST is er een mix van mensen
Amsterdam is een getto (zonder H )
  zondag 6 november 2005 @ 13:20:02 #244
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_32021777
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:09 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Ik 'zie' niet echt wat die minister te verwijten valt.

Waar het mee begon, de slachtoffers van electrocutie, waren op de vlucht voor de politie. Waren aan het voetballen op verboden terrein.

Hoe banaal ook, je hebt je aan de wet te houden, jezelf zielig en onderdrukt vinden is geen excuus.

Als ze niet waren gaan rennen, hadden ze nog geleefd.

En als die knakker ze dan tuig noemt, kan ik em daar helaas geen ongelijk in geven.

Of het het meest 'tactische' was om op dat moment te zeggen, is een andere vraag (nee).

Als Sarkozy nu van het toneel verdwijnt, laat frankrijk zich regeren door de straat.

Dus ik denk niet dat dat gebeurt.
&lt;signature here&gt;.
pi_32021796
Hmm die 65 jarige bleek toch 'slechts' het slachtoffer te zijn van een ordinaire beroving.
Je zou kunnen zeggen dat het meeviel maar ik denk dat die halfverbrande vrouw er anders over denkt,
pi_32021820
De jongens in Paris worden elke dag gek gemaakt met
laat je papieren even zien

DAGELIJKS 10 keer ofzo
pi_32021853
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:21 schreef Meki het volgende:

DAGELIJKS 10 keer ofzo
Ja, dan ging ik ook maar auto's, gebouwen en vrouwen in de brand steken, dat zal ze leren
pi_32021864
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:20 schreef RZero het volgende:
Hmm die 65 jarige bleek toch 'slechts' het slachtoffer te zijn van een ordinaire beroving.
Je zou kunnen zeggen dat het meeviel maar ik denk dat die halfverbrande vrouw er anders over denkt,
ja, okay.. die vrouw ja..
pi_32021872
quote:

DAGELIJKS 10 keer ofzo
foei zeg.. steek maar in de fik dan.
pi_32021888
Hoe heet die zwart-wit film van enkele jaren geleden waarin een aantal jongeren gevolgd wordt in zo'n buitenwijk?
pi_32021902
quote:

DAGELIJKS 10 keer ofzo
Hmm, dan ga ik de NS en de RET ook maar even in de fik steken. Continu vragen om mijn vervoersbewijs! Honden zijn het!
pi_32021911
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ja, dan ging ik ook maar auto's, gebouwen en vrouwen in de brand steken, dat zal ze leren
dat heb je mij niet horen zeggen

en als je de vorige topics meelas dan wist je dat ik voor de harde aanpak was zoals avondklok en het leger in schakelen
  zondag 6 november 2005 @ 13:25:10 #253
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32021919
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:23 schreef Keromane het volgende:
Hoe heet die zwart-wit film van enkele jaren geleden waarin een aantal jongeren gevolgd wordt in zo'n buitenwijk?
la haine?
pi_32021949
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:24 schreef Meki het volgende:

[..]

dat heb je mij niet horen zeggen

en als je de vorige topics meelas dan wist je dat ik voor de harde aanpak was zoals avondklok en het leger in schakelen
Weet ik, maar dan had jouw reactie dus niets met deze discussie te maken. Het komt namelijk over als een excuus voor wat ze nu doen.
pi_32021956
quote:

DAGELIJKS 10 keer ofzo
gebeurt dat bij alle jongeren daar? en waar gebeurt dit? toch niet als je je dagelijks boodschappen doet denk ik toch?
pi_32021990
quote:
la haine? Die gastjes worden op het eind neergeschoten door skinheads
eeeh
pi_32022074
10 keer per dag? Bron?
pi_32022152
quote:
?
pi_32022164
Hoewel ik de boel zeker NIET goedkeur, ben ik wel van mening dat de schuld ook grotendeels bij de franse regering ligt die het zo ver heeft laten komen dat er enorme getto's zijn ontstaan rondom parijs.
Helaas is het nu dus volledig geescaleert. Grote vraag is: alsnog zorgen voor verbeteringen, praten met de jongeren, diplomatiek etc of keihard optreden.

Ik denk dat het het beste is om nu keihard op te treden, om daarna vervolgens grootschalige hervormingen in te voeren.

oh en als Frankrijk slim is zorgen ze er voor dat er geen enkele opstandeling gedood wordt want dan is de boel helemaal los.
Jupiler is goed
  zondag 6 november 2005 @ 13:35:15 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32022184
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:34 schreef Omaha het volgende:

[..]

[afbeelding] ?
ziet er niet echt zw uit.
pi_32022244
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:34 schreef Omaha het volgende:

[..]

[afbeelding] ?
City of God is een Braziliaanse film.
eeeh
pi_32022440
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

la haine?
Dat is hem, bedankt.

Aanrader.

zondag 6 november 2005 @ 13:44:43 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32022458
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:44 schreef Keromane het volgende:

[..]

Dat is hem, bedankt.

Aanrader.
ja ik ken hem
pi_32022470
Waarom komen die rellen dan?

Je leest overal dat ze er zijn. Maar ik heb begrepen dat het allemaal allochtonen zijn?
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32022509
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:45 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Waarom komen die rellen dan?

Je leest overal dat ze er zijn. Maar ik heb begrepen dat het allemaal allochtonen zijn?
In de op heb ik een aantal achtergrond-verhalen gezet. Inlezen is dus gewoon mogelijk.
pi_32022525
http://en.wikipedia.org/wiki/La_Haine
quote:
Vinz, (Vincent Cassel) who is Jewish, is filled with rage. He sees himself as a thug, modeled after Robert DeNiro's "Travis Bickle" from Taxi Driver. Saïd (Saïd Taghmaoui), an Arab, is the trio's constantly-talking voice of reason. Hubert (Hubert Koundé), who is black, is a boxer, quietly pouring his energy into making something of himself and getting out of the ghetto.

A friend of theirs, who has been beaten up in police custody, lies in a coma. Vinz finds a policeman's gun, lost in the riots in their suburb that preface the film, and vows that if their friend dies from his injuries, he will kill a policeman. This sets off a series of events that take the three down a path of destruction. Travelling in to central Paris from the suburbs where they live, the three friends find themselves viewed as social outsiders, and having missed the last train back out to the projects, they are effectively locked out, in the city. Trying, unsuccessfully, to return to their home, they are obliged to sleep in a shopping center. In the morning, they learn that their friend has died in hospital.

For a moment it seems as if Vinz will go through with his boast, but the situation is defused. At the last, returning to their homes, it seems as if all is well, until Vinz is picked up at random by the police, precipitating a last minute confrontation that ends in death and disaster for the trio.
pi_32022602
Ben benieuwd hoe lang dit door blijft gaan..
pi_32022675
quote:
Seine-Saint-Denis has had one of the highest violent crime rates of all French départements. Interior Minister Nicolas Sarkozy said in an October 2005 interview with Le Monde that vandalism and violent crime (including hate crimes) are a matter of daily life in suburbs all over France, and claimed that so far this year 9000 police cars had been stoned, and 20 to 40 cars were torched each night.. The Gendarmerie Nationale reported 2,432 vehicles torched and 12,362 incidents of urban violence in 2004
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32022713
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

In de op heb ik een aantal achtergrond-verhalen gezet. Inlezen is dus gewoon mogelijk.
Het zijn dus de ali's
pi_32023310
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

gebeurt dat bij alle jongeren daar? en waar gebeurt dit? toch niet als je je dagelijks boodschappen doet denk ik toch?
ik was vorig jaar daar nog
en zag het zelf met me ogen

en ze zeiden zelf tegen de media en als je de film La Haine ziet
zo gaat dat in werkelijkheid
pi_32023363
quote:
Rebellerende jongeren in de Parijse voorstad Grigny bekogelden zondagmiddag een satellietwagen van de Vlaamse publieke omroep VRT met stenen. Daarbij werd alleen lichte schade aan de ruiten van de wagen toegebracht. Dat meldde een verslaggever van de VRT zondag in het middagjournaal van de publieke omroep.
Ook overdag is het lang niet veilig meer.
  zondag 6 november 2005 @ 14:16:08 #273
pi_32023386
Ik ben trouwens wel benieuwd of de rellen nu de komende week gaan blijven doorgaan, morgen is de herfstvakantie in Frankrijk voorbij en moeten een groot deel van die relschoppers terug naar school normaal gezien ...
pi_32023390
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

16 Auto's op klaarlichte dag in lichterlaaie gezet in Strasbourg.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32023413
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef highway101 het volgende:

[..]

16 Auto's op klaarlichte dag in lichterlaaie gezet in Strasbourg.
vandaag? bron?
pi_32023431
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de rellen nu de komende week gaan blijven doorgaan, morgen is de herfstvakantie in Frankrijk voorbij en moeten een groot deel van die relschoppers terug naar school normaal gezien ...
Ik ben bang dat dit soort idioten sowieso niet meer naar school gaan, en geen baan hebben. Overdag slapen, 's nachts rellen dus...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32023433
quote:
School? Of ze zaten niet op school, of ze zijn nu platgebrand.. dus die vlieger zal wel niet op gaan.
  zondag 6 november 2005 @ 14:17:27 #278
pi_32023437
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En dan stuurde de VRT eigenlijk zelfs nog héél bewust een reportage-ploeg die zelf van allochtone afkomst is daarheen ...
  zondag 6 november 2005 @ 14:17:39 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32023443
quote:
ik denk dat een heel klein deel daadwerkelijk onderwijs volgt. waarom zou je als je met criminaliteit ook je boterham kan verdienen?
pi_32023451
Een statement maken door auto's in de fik te steken okee, maar gehandicapte vrouwen in de fik steken is not done
http://nieuws.geenstijl.n(...)bij_rellen_pari.html
pi_32023470
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En dan stuurde de VRT eigenlijk zelfs nog héél bewust een reportage-ploeg die zelf van allochtone afkomst is daarheen ...
Zo zie je maar.. anarchie dus.
pi_32023497
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:44 schreef Keromane het volgende:

[..]

Dat is hem, bedankt.

Aanrader.

[afbeelding]

[afbeelding]
La haine is echt een moordfilm. Letterlijk...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32023507
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat een heel klein deel daadwerkelijk onderwijs volgt. waarom zou je als je met criminaliteit ook je boterham kan verdienen?
en degene die in noord-frankrijk op school zitten leren nederlands omdat de werksituatie daar vrij hopeloos is. En wij maar frans leren
  zondag 6 november 2005 @ 14:19:28 #284
pi_32023513
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:17 schreef highway101 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dit soort idioten sowieso niet meer naar school gaan, en geen baan hebben. Overdag slapen, 's nachts rellen dus...
Hoewel je het tegendeel zou verwachten zegt men toch dat in Frankrijk in die wijken de schoolplicht tot nog toe eigenlijk altijd heel goed werd opgevolgd hoor, met eigenlijk vrij weinig spijbelaars. Alleen maar afwachten wat voor invloed deze rellen nu daarop hebben natuurlijk ...
  zondag 6 november 2005 @ 14:21:49 #285
pi_32023579
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:19 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

en degene die in noord-frankrijk op school zitten leren nederlands omdat de werksituatie daar vrij hopeloos is. En wij maar frans leren
Ze leren er trouwens niet echt "Nederlands" maar "Flamand" , oftewel Vlaams, en dat is eigenlijk de oorspronkelijke taal uit de streek , en hetgene wat men over de grens in West-Vlaanderen waar wél veel werk is nog altijd spreekt.
pi_32023582
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:16 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

vandaag? bron?
Effe zoeken... ik las het op één van de tientallen nieuwssites die ik bezocht heb vandaag..
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32023616
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:21 schreef highway101 het volgende:

[..]

Effe zoeken... ik las het op één van de tientallen nieuwssites die ik bezocht heb vandaag..
Ben ik dus niet de enige
pi_32023724
Op wikipedia is ook een artikel aan dit onderwerp gewijdt. Het wordt constant geupdate, en met een hoop links naar andere media.

2005 Paris Suburb Riots
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32023749
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:25 schreef highway101 het volgende:
Op wikipedia is ook een artikel aan dit onderwerp gewijdt. Het wordt constant geupdate, en met een hoop links naar andere media.

2005 Paris Suburb Riots
die zal ik in de op zetten en in Fok!Wiki OP.
  zondag 6 november 2005 @ 14:27:40 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32023783
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze leren er trouwens niet echt "Nederlands" maar "Flamand" , oftewel Vlaams, en dat is eigenlijk de oorspronkelijke taal uit de streek , en hetgene wat men over de grens in West-Vlaanderen waar wél veel werk is nog altijd spreekt.
waarom leren ze hen niet hoofdzakelijk arabisch? want dat is toch het gebied waar ze straks naartoe moeten.
pi_32023841
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom leren ze hen niet hoofdzakelijk arabisch? want dat is toch het gebied waar ze straks naartoe moeten.
Volgens mij lukt het ze niet om vooruit te kijken.
pi_32023896
De pagina op de franse wikipedia is nog wat meer uitgebreidt:

Franse wikipedia
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32023933
wat ik ook zo vermakelijk vond is dat ze die minister van binnelandse zaken aanvallen omdat hij het tuig en uitschot heeft genoemd. ik vind dat nogal een understatement.

maar ja, slinksen blijven allochtoonknuffelen zelfs nadat hun eigen moeder in de fik zou worden gezet door een moslim-fundi
Islam=facisme
pi_32024038
Brussel die zit tegen een laag randje aan
  zondag 6 november 2005 @ 14:35:20 #295
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32024060
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:34 schreef Meki het volgende:
Brussel die zit tegen een laag randje aan
wat bedoel je?
  zondag 6 november 2005 @ 14:36:09 #296
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32024094
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:21 schreef highway101 het volgende:

[..]

http://www.fortwayne.com/mld/journalgazette/13096242.htm

Arson was reported in Nantes in the southwest, the Lille region in the north and Saint-Dizier in the Ardennes region east of Paris. In the eastern city of Strasbourg, 18 cars were set alight in full daylight.
  zondag 6 november 2005 @ 14:37:40 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32024140
@ libris (raactie op zijn post) wat maakt het uit als je hele bek gedrapeerd is met een shawl? dan kan je alles maken.
pi_32024145
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Wachten tot het geweld daar ook los barst, het wordt flink gestimuleerd nu in ieder geval.
pi_32024157
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:37 schreef zoalshetis het volgende:
wat maakt het uit als je hele bek gedrapeerd is met een shawl? dan kan je alles maken.
Dat lijkt wel de algehele tendens inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')