er is geen rechte lijn in 2012. zo wat nu?quote:op vrijdag 18 november 2005 16:59 schreef ticker het volgende:
[..]
tja eigenlijk hoef je het niet na te bereken op die manier, want waar het de maya's om ging in 2012 was niet dat het getal zo mooi was. maar dat hun grootste god "hunab k´u" (wat wij het zwarte gat noemen) in een rechte lijn staat met alle planeten in onze melkweg zonnestelsel.
we moeten dit nu makkelijk kunnen berekenen dus ik zou eigenlijk wel willen weten of dit ook klopt, misschien iemand even nasa een belletje geven?![]()
google eens op "planets alignment" dan zie je dat er pas 1 geweest is (2000), en dat het jaar 2012 nergens voorkomt.quote:op zaterdag 19 november 2005 14:53 schreef ticker het volgende:
ik zie wel dat ze in 10 october 2012 een stuk meer in een rechte lijn staan. kan iemand verklaren waarom de "voorspelling" niet klopt? tot nu toe is alles toch uitgekomen qua standen van planeten, wat er op de maya kalender voorspelt is?
ik leg de twijfel in zo'n geval eerder bij die site, of heb ik het fout?
d'r is toch niks voorspeld, qua onheil rampen en wat dies meer zij?quote:op zaterdag 19 november 2005 14:53 schreef ticker het volgende:
ik zie wel dat ze in 10 october 2012 een stuk meer in een rechte lijn staan. kan iemand verklaren waarom de "voorspelling" niet klopt? tot nu toe is alles toch uitgekomen qua standen van planeten, wat er op de maya kalender voorspelt is?
ik leg de twijfel in zo'n geval eerder bij die site, of heb ik het fout?
misschien heb je er wel over gelezen maar je kent of begrijpt de verbanden dus duidelijk niet.quote:op woensdag 14 december 2005 16:39 schreef dromenvanger het volgende:
op dit moment voorspel ik gewoon 2012 zoals een ander jaar. ik vind het op dit moment gewoon belachelijk al die ophef over een jaar.
maya of niet, het zal me een zorg wezen. het waren net zo goed mensen als ons en wij kunnen ook niet weten wat zich afspeelt in 4050.
tis tevens een reden waarom ik zelden kom nog hier. ik sta met beide benen op de grond nu. ik geloof niet meer in het einde van de wereld zoals we die kennen, ik geloof in een normaal verloop en dus niet in die fabels dat het in 2012 ineens drastisch zal veranderen allemaal.
heb ook genoeg 2012 gezien, die hele datum hangt me de strot uit van hier tot tokyo. zo vaak gelezen over 2012 dat ik bijna zelf ga geloven in het fenomeen.
de terugkomst van het 'alwetende' wordt dan voorspelt door de maya's. en een nieuwe mensheid. evenals door de egyptenaren en bepaalde indianenstammen.quote:op donderdag 1 december 2005 16:57 schreef yosomite het volgende:
d'r is toch niks voorspeld, qua onheil rampen en wat dies meer zij?
het is toch alleen maar het begin van een nieuwe periode.
zoals "wij" de overgang recentelijk hadden van de 20e naar de 21e eeuw.
wat ik denk is dat die vijfde zon staat voor het aantal rassen in hyarchische lijn.quote:21 december 2012. die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'.
de mensheid is dan de 5e ras in een rechte lijn vanaf de originele schepper. (bovenstaande is het scheppingsverhaal volgens de egyptenaren teruggebracht naar een stamboompje).quote:* pauta creating geb and nut,
* geb and nut creating khepera,
* khepera creating the gods (isis and the nommo from sirius),
* the gods creating mankind.
bron
alignment heeft ermee te maken dat de zon naar ik meen richting het centrum van het melkwegstelsel wijst. de sfinx wijst naar het sterrenstelsel aquarius.quote:op zaterdag 19 november 2005 14:59 schreef knarf het volgende:
google eens op "planets alignment" dan zie je dat er pas 1 geweest is (2000), en dat het jaar 2012 nergens voorkomt.
ik denk eerder dat jou gegevens (en sites) "fout" zijn
waarop is dat gebasseerd? het klopt dat er nu een overgang plaatsvind maar de uiteindelijke gebeurtenissen die beschreven worden vinden wel plaats in december 2012.quote:op woensdag 14 december 2005 21:50 schreef francorex het volgende:
als ik het goed begrepen heb heeft het weinig te maken met de datum 21 december 2012, het is de overgang van het ene tijdperk naar het andere, van vissen naar waterman, van de derde dimensie naar de vijfde, de alignment met het centrum van de melkweg en dit begon in 1987 en eindigt in 2012.
maw, we zitten nu in de overgang, de verandering is nu bezig, de aarde "zuiverd" zich nu.
21 december 2012 is een datum, het einde van dit proces niet meer of minder, tegen dan zullen jullie weten wat de overgang inhoud/inhield of niet inhoud/inhield, 2006 zal extremer zijn dan 2005 en 2007 zal extremer zijn dan 2006.
we bouwen stilaan naar een crescendo.
precies..wat er nu momenteel plaatsvind is een voorbereiding en beginfase en is al een tijd bezig, maar wanneer het begint is 21 decembe 2012, lees nou eens de dingen die ze ons hebben achtergelaten mensenquote:op donderdag 15 december 2005 00:19 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
waarop is dat gebasseerd? het klopt dat er nu een overgang plaatsvind maar de uiteindelijke gebeurtenissen die beschreven worden vinden wel plaats in december 2012.
een beetje scherp gesteld, het meeste wat de maya's hebben achtergelaten is vernietigd, misschien leuk om te vermelden, boekenverbranden doet denken aan de wo2 en hitler, wist je dat zo'n 300.000 maya-boeken zijn verbrand, wat rest is slecht een schim van wat er ooit was.quote:op vrijdag 16 december 2005 16:11 schreef killaht het volgende:
[..]
precies..wat er nu momenteel plaatsvind is een voorbereiding en beginfase en is al een tijd bezig, maar wanneer het begint is 21 decembe 2012, lees nou eens de dingen die ze ons hebben achtergelaten mensen
bekende quote, onlangs nog ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waarquote:op vrijdag 16 december 2005 18:23 schreef dj_white_night het volgende:
"strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
and the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
....
platoquote:op vrijdag 16 december 2005 21:13 schreef francorex het volgende:
[..]
bekende quote, onlangs nog ergens tegengekomen, maar ik weet niet meer waar![]()
plz help me out.![]()
quote:op donderdag 29 december 2005 17:04 schreef lachejonge het volgende:
wat ik me dan wel weer afvraag, als de wereld verandert....is tv enzo er nog? niet omdat ik verslaafd ben oid, maar de rest van mijn leven hangt daarvan af, heb net een script af en als dat dan na de verandering weg is dan ben ik aan de goden overgeleverd, serieus.
leuk voor je, maar denk je werkelijk dat er ook maar iets gebeurt?quote:op donderdag 29 december 2005 17:08 schreef lachejonge het volgende:
ja, je kan erom lachen maar sinds ik geboren ben wil ik artiest worden, lekker makkelijk als je voor de rest niks kan.
als je wat gelezen hebt, de reacties hier?quote:op donderdag 29 december 2005 17:13 schreef lachejonge het volgende:
als je alles gelezen hebt dan lijkt het er wel op dat er iets gebeurt. of dat erg of niet erg is weet ik niet. maar het zou wel lekker zijn hoor, als je al jaren een droom hebt en je die nooit meer waar kan maken.
waar sommige mensen zich druk om maken.....quote:op donderdag 29 december 2005 17:13 schreef lachejonge het volgende:
als je alles gelezen hebt dan lijkt het er wel op dat er iets gebeurt. of dat erg of niet erg is weet ik niet. maar het zou wel lekker zijn hoor, als je al jaren een droom hebt en je die nooit meer waar kan maken.
wat er op 21 december 2012 gebeurt dat wacht ik gewoon af. daar kan je nu toch alleen maar over speculeren en niet over uit komen. wat mij veel meer boeit over de maya's is dat zij zoveel meer wisten over het heelal dan wij.quote:op donderdag 29 december 2005 17:22 schreef lachejonge het volgende:
het was een vraag die je ook algemeen kan vragen: zou de wereld dan nog wel 2012 blijven of gaan we met alle ontwikkeling ook terug? de vraag was gericht op iemand die er verstand van zou kunnen hebben, no offense btw.
zelf hoop ik dat er niks gebeurt maar als je alle aanwijzingen (ik ben hier al langer mee bezig hoor, niet alleen dit forum bezocht...) leest dan kom je tot de conclusie dat er een relatief grote kans is dat er echt iets gebeurt. niet alleen de maya's hebben hier iets mee van doen. meer, veel meer bronnen hebben iets met 2012. verschillende volkeren bijv., die elkaar nooit ontmoet hebben.
toch jammer btw, als je vraagt of er wat gebeurt dan zeggen zoveel mensen meteen: "nee, in 1999 zeiden ze dat ook van 2000 en we zijn er nog steeds"...daar maak ik me kwaad om.
wat zou er kunnen gebeuren dat de wereld plotseling stopt, er is geen enkele aanwijzing hiervoor.quote:op donderdag 29 december 2005 17:22 schreef lachejonge het volgende:
het was een vraag die je ook algemeen kan vragen: zou de wereld dan nog wel 2012 blijven of gaan we met alle ontwikkeling ook terug? de vraag was gericht op iemand die er verstand van zou kunnen hebben, no offense btw.
zelf hoop ik dat er niks gebeurt maar als je alle aanwijzingen (ik ben hier al langer mee bezig hoor, niet alleen dit forum bezocht...) leest dan kom je tot de conclusie dat er een relatief grote kans is dat er echt iets gebeurt. niet alleen de maya's hebben hier iets mee van doen. meer, veel meer bronnen hebben iets met 2012. verschillende volkeren bijv., die elkaar nooit ontmoet hebben.
toch jammer btw, als je vraagt of er wat gebeurt dan zeggen zoveel mensen meteen: "nee, in 1999 zeiden ze dat ook van 2000 en we zijn er nog steeds"...daar maak ik me kwaad om.
ze wisten helemaal niet meer over het heelal dan wij; ze hadden een kalender die zelfs nauwkeurig was dan de gregoriaanse kalender, maar dat zegt alleen wat over ons zonnestelsel (waar wij nu ontzettend veel over weten).quote:op donderdag 29 december 2005 17:29 schreef woutervn het volgende:
[..]
wat er op 21 december 2012 gebeurt dat wacht ik gewoon af. daar kan je nu toch alleen maar over speculeren en niet over uit komen. wat mij veel meer boeit over de maya's is dat zij zoveel meer wisten over het heelal dan wij.
quote:the last creation ended on a long count of 13.0.0.0.0. another 13.0.0.0.0 will occur on december 21, 2012, and it has been discussed in many new age articles and books that this will be the end of this creation or something else entirely. however, the maya abbreviated their long counts to just the last five vigesimal places. there were an infinitely larger number of units that were usually not shown. when the larger units were shown (notably on a monument from coba), it is expressed as 13.13.13.13.13.13.13.0.0.0.0, where the larger units are evidently supposed to be 13s in all larger places. in this age we are only approaching 0.0.0.0.0.0.13.0.0.0.0, and the larger places are nowhere near the 13s that would match the end of the last creation.
this is confirmed by a date from palenque, which projects forward in time to 1.0.0.0.0.0, which will occur on october 13, 4772. the classic period maya obviously did not believe that the end of this age would occur in 2012. there will be a baktun ending in 2012, a significant event being the end of a 400 year period, but not the end of the age.
waarom is het zo bijzonder dat de zon op 1 rechte lijn staat, met het midden van de melkweg?quote:op dinsdag 1 augustus 2006 10:00 schreef dongorgon het volgende:
wellicht dat er in peru ons wat staat te wachten:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=556
tevens even een reactie nog op een eerdere post, waar men in de veronderstelling is dat er een planetaire alignment moet plaatstvinden op 21-12-2012. dit is niet juist. het betreft een solaire alignment met het midden van ons melkweg, wat zoveel wil zeggen als; de zon komt in 1 lijn te staan met het midden van onze melkweg. of de aarde daar in de buurt staat, of zelfs tussenin, heb ik echter geen weet van.
precies, mooi staaltje "wetenschap" welke sommige believers vaak aandragen. "in 2012 staat het middelpunt van de melkweg precies in 1 lijn met de zon". dat moet wel belangrijk zijn, en ook al is dat het niet, het klinkt in ieder geval erg belangrijk.quote:op dinsdag 1 augustus 2006 10:36 schreef knarf het volgende:
[..]
waarom is het zo bijzonder dat de zon op 1 rechte lijn staat, met het midden van de melkweg?
dit zijn twee punten en twee punten staan altijd op 1 lijn.
even een plaatje, misschien kunnen ze dan aanwijzen wat er zo bijzonder is:quote:op dinsdag 1 augustus 2006 17:05 schreef the_stranger het volgende:
[..]
precies, mooi staaltje "wetenschap" welke sommige believers vaak aandragen. "in 2012 staat het middelpunt van de melkweg precies in 1 lijn met de zon". dat moet wel belangrijk zijn, en ook al is dat het niet, het klinkt in ieder geval erg belangrijk.
tot dat je eens gaat nadenken.
dat de zon elke dag op 1 lijn staat met het centrum, mag duidelijk zijn, knarf legt het al uit. de zon (en haar planeten) draaien elke 250 miljoen jaar een rondje om het middelpunt. het wordt pas "belangrijk" als er een derde punt precies op de eerder genoemde lijn zou staan. echter je geeft zelf al aan dat je niet weet of de aarde op die lijn staat in 2012, dus het hele gedoe over de lijn zon-middelpunt is nutteloos.
ervan uitgaand dat het vlak van draaiing van ons zonnestelsel enigszins in hetzelfde vlak ligt als de draaiing van de zon om het middelpunt van het melkwegstelsel, dan staat de aarde elk jaar op 1 lijn tussen de zon en het middelpunt en ook elk jaar in het verlengde ervan.
toch wel interessant om te zien dat een vraag uit 2005 nu wordt beantwoord !quote:op zondag 6 november 2005 14:02 schreef dromenvanger het volgende:
trouwens voordat een nieuwe wereld kan ontstaan moet de oude wereld worden afgebroken, hoe gaat dat in zijn werk? valt alles uit elkaar? en hoe valt alles uit elkaar? viel alles maar uit elkaar hier, mijn hele hebben en houdenen daarna iets nieuws krijgen daarvoor in de plaats. een heel nieuw fris gevoel wil ik wel eens. alsof ik gebaden heb in de schone wateren van opschoning en helderheid
ik denk dat mijn bewustzijn oud is en verroest, dus wat mij betreft mag 2012 morgen plaats vinden als het staat voor een hele nieuwe wereld.
zeer zeker!quote:op vrijdag 3 oktober 2008 10:30 schreef omapietje het volgende:
[..]
toch wel interessant om te zien dat een vraag uit 2005 nu wordt beantwoord !
dat maakt dat veel van wat er over 2012 wordt beweerd wel eens de waarheid kan worden.
daar hoef je geen angst voor te hebben : het is gewoon judgement day.
alsof de aarde alleen voor homo's isquote:op zaterdag 11 oktober 2008 09:49 schreef baasvaak. het volgende:
kom op zeg, 2012 is een getal die wij waarnemen. 2012 heeft alleen betekenis voor mensen en waarom zal alleen ons bewustzijn dan veranderen? wat is 2012 voor alleen mensen op het mietige aarde als je naar heel het heelal kijkt? is deze gebeurtenis al ergens anders waargenomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |