Geen bron, ik vind het.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bron?
Ik kan me niet voorstellen dat de PS3 niet ergens in de wereld in 2006 lanceert (Japan waarschijnlijk).quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bron?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:44 schreef H.Flick het volgende:
Ik wil de witte, want met die zwarte ben je langer bezig met poetsen dan met spelen.
Bron! Dat is toch al làng bekend?!quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Bron?
"Graphics processor co-developed by NVIDIA corporation and SCEI"quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Bron! Dat is toch al làng bekend?!
O, ja... dit is trouwens deel 11, niet 12!
Gezorgd dat de "RSX" direct kan communiceren met CELL en met het XDR-geheugen. De G71 kan dit namelijk niet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:56 schreef Retuobak het volgende:
"Graphics processor co-developed by NVIDIA corporation and SCEI"
Wat heeft SCEI gedaan? Gezorgd dat de G71 past in de PS3?
Mmmh, kan idd, hoe lang zou het eigenlijk geduurt hebben voordat ze de G71 aangepast hadden?quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gezorgd dat de "RSX" direct kan communiceren met CELL en met het XDR-geheugen. De G71 kan dit namelijk niet.
Nou ja... SCEI was samen met Nvidia de GPU aan het ontwikkelen terwijl Nvidia ook met de G70 bezig was. Dus waarschijnlijk was het zo dat Nvidia zei van "Hé... we hebben dit nog liggen" en dat Sony zei van "Maar hij moet wel direct met Cell en XDR kunnen communiceren". Dus de RSX is niet echt een aangepaste G70 (of G71), maar ze zijn tegelijk ontwikkeld beide gebaseerd op één bepaald ontwerp.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:19 schreef Retuobak het volgende:
Mmmh, kan idd, hoe lang zou het eigenlijk geduurt hebben voordat ze de G71 aangepast hadden?
Nou dat laatste ben ik het niet echt mee eens, de RSX is wel een redelijke rushjob geweest omdat Sony er achter kwam dat de Cell toch niet helemaal aan de verwachtingen voldeed op het grafische vlak. Toen was nVidia al in de latere stadia van het ontwerp van de G70 (en eigenlijk dus ook de G71, tis tenslotte niet ongelofelijk veel meer dan een die-shrink). Mja toen zei nV idd dit hebben we nog liggen en heeft SCEI waarschijnlijk geholpen met het aanpassen ervan voor de PS3. Uiteindelijk is het natuurlijk wel jammer want er had gewoon meer ingezeten, als je ziet wat ATi heeft bereikt met echt een vooruitstrevend ontwerp (de R500 loopt rondjes om de RSX). Gelukkig dat de Cell ruimschoots compenseert voor de gebreken van de RSX.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:23 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... SCEI was samen met Nvidia de GPU aan het ontwikkelen terwijl Nvidia ook met de G70 bezig was. Dus waarschijnlijk was het zo dat Nvidia zei van "Hé... we hebben dit nog liggen" en dat Sony zei van "Maar hij moet wel direct met Cell en XDR kunnen communiceren". Dus de RSX is niet echt een aangepaste G70 (of G71), maar ze zijn tegelijk ontwikkeld beide gebaseerd op één bepaald ontwerp.
Gaat het een keer niet over HDTV's, mekkert ie nogquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn videokaart is groter dan de jouwe
GAM => Gamesquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:49 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gaat het een keer niet over HDTV's, mekkert ie nog
De R500 is in ieder geval een stuk "flexibeler" dan de RSX, hij geeft developers meer vrijheid. Maar welke van de twee nou eigenlijk "beter" is, valt op dit moment niks zinnigs over te zeggen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:43 schreef Retuobak het volgende:
Nou dat laatste ben ik het niet echt mee eens, de RSX is wel een redelijke rushjob geweest omdat Sony er achter kwam dat de Cell toch niet helemaal aan de verwachtingen voldeed op het grafische vlak. Toen was nVidia al in de latere stadia van het ontwerp van de G70 (en eigenlijk dus ook de G71, tis tenslotte niet ongelofelijk veel meer dan een die-shrink). Mja toen zei nV idd dit hebben we nog liggen en heeft SCEI waarschijnlijk geholpen met het aanpassen ervan voor de PS3. Uiteindelijk is het natuurlijk wel jammer want er had gewoon meer ingezeten, als je ziet wat ATi heeft bereikt met echt een vooruitstrevend ontwerp (de R500 loopt rondjes om de RSX). Gelukkig dat de Cell ruimschoots compenseert voor de gebreken van de RSX.
Iig, dat is wat ik overal lees.
Ik wil grijs, dat past het beste bij mijn nog te kopen home-cinema set en joytech AV centerquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:56 schreef H.Flick het volgende:
Van die technische zooi snap ik niks. Laten we het weer over kleuren gaan hebben. Ik wil een witte
Als je nou even wacht en een fatsoenlijke AV-receiver koopt met HDMI-switching en... een HDTV... dan heb je helemaal niet zo'n lelijk joytech ding nodig!quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil grijs, dat past het beste bij mijn nog te kopen home-cinema set en joytech AV center
Mwoh je kunt er toch best wat over zeggen. De R500 heeft 48 unified pipelines, een ringbus en een programmmeerbare memory controller. Daarnaast is het ontwerp van de R500 veel sterker in dynamic branching, DE feature in Shadermodel 3.0. De G71/RSX heeft 24 traditionele pipelines (dus vergelijkbaar met 32 unified, mocht je met name de programmeerbare memory controller niet meerekenen) en presteert wel behoorlijk goed in games met weinig dynamic branching, maar klapt werkelijk in elkaar qua performance bij grote hoeveelheden daarvan (een reden dat nVidia specifiek developers aanmoedigt de feature niet te gebruiken).quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
De R500 is in ieder geval een stuk "flexibeler" dan de RSX, hij geeft developers meer vrijheid. Maar welke van de twee nou eigenlijk "beter" is, valt op dit moment niks zinnigs over te zeggen.
Mocht het geen rush-job zijn dan vind ik de perspectieven voor nVidia in het performance segment van de desktop GPU markt niet bepaald zonnig. ATi heeft al laten zien wat het in de toekomst kan bieden op de desktop met de R500 (en in veel mindere mate de X1800 serie ook al wel).quote:Ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd was toen in Januari werd aangekondigd dat de PS3 een GPU kreeg waar NVidia aan gewerkt had, maar het schijnt dat de onderhandelingen tussen SCEI en NVidia al véél langer aan de gang waren. Een rush-job zou ik het niet noemen... Of wel!Maar dan kun je iedere console wel een "rush-job" noemen.
Later als ik afgestudeerd ben en ik bestuur NL, dan zal ik zeker dat soort spul kopen. Als student zijnde is een joytech met philips 4:3 tv genoegquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je nou even wacht en een fatsoenlijke AV-receiver koopt met HDMI-switching en... een HDTV... dan heb je helemaal niet zo'n lelijk joytech ding nodig!
Maareh... hij's niet grijs. Hij's zilver!![]()
Weet je wat? Koop dan voorlopig ook maar geen home cinema set!quote:Op zondag 6 november 2005 00:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lul.
Gewoon een 24" TFT kopen. 1080p at your service.quote:Op zondag 6 november 2005 00:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Later als ik afgestudeerd ben en ik bestuur NL, dan zal ik zeker dat soort spul kopen. Als student zijnde is een joytech met philips 4:3 tv genoeg
Lul.
Is dat 16:9 en hoeveel gaat dat me kosten?quote:Op zondag 6 november 2005 00:05 schreef GoStop het volgende:
[..]
Gewoon een 24" TFT kopen. 1080p at your service.![]()
Zo'n Dell 2405FPW kost toch 900+ euro?quote:Op zondag 6 november 2005 00:05 schreef GoStop het volgende:
[..]
Gewoon een 24" TFT kopen. 1080p at your service.![]()
Ik ook! Ondanks dat ik de kleine zilveren PS2 deze generatie verreweg 't mooiste vond, vind ik die zwarte PS3 niet te weerstaan!quote:Op zondag 6 november 2005 00:04 schreef Retuobak het volgende:
Oh en ik wil zwart, past beter bij m'n speakers. En hij is geweldig shiny
Dat wordt dus wachten, ik moet en zal zo'n shiny zwarte hebbenquote:Op zondag 6 november 2005 00:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ook! Ondanks dat ik de kleine zilveren PS2 deze generatie verreweg 't mooiste vond, vind ik die zwarte PS3 niet te weerstaan!O, ja... en mijn speakers zijn ook zwart!
Maar eigenlijk verwacht ik niet dat Sony de PS3 (direct) in drie verschillende kleuren zal lanceren. Volgens mij hebben ze ook nog gezegd dat zilver de standaardkleur gaat worden.
Hopelijk tijdens de MGS4 release!quote:Op zondag 6 november 2005 00:07 schreef Retuobak het volgende:
Dat wordt dus wachten, ik moet en zal zo'n shiny zwarte hebben
Mobile.quote:Op zondag 6 november 2005 00:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hopelijk tijdens de MGS4 release!
Is eigenlijk de enige titel waar ik voorlopig naar uitkijk.
Eigenlijk best erg! Ik kijk toch vooral uit naar vervolgen van franchises.quote:
klopt, klopt..quote:Op zondag 6 november 2005 00:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zo'n Dell 2405FPW kost toch 900+ euro?
Roy is student enzo
edit:
En ja, dat is 16:9
Toch zijn er heel wat toffe titels aangekondigd voor de PS3 hoor (veelal multi-platform, maar dat is zo ver voor de release ook wel enigszins te verwachten)quote:Op zondag 6 november 2005 00:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eigenlijk best erg! Ik kijk toch vooral uit naar vervolgen van franchises.Máár ik kijk ook uit naar de nieuwe (first party) franchises die de PS3 gaat brengen!
Mja, ik vind 900 euro nog steeds wel ERG veel voor een scherm, ik heb het rustig aan gedaan met mijn Viewsonic vp191b voor ietsje meer dan 400 euro. Prachtige kleuren, geen ghosting, tof scherm dusquote:Op zondag 6 november 2005 00:16 schreef GoStop het volgende:
[..]
klopt, klopt..
Heb me onlangs maar de 20" variant aangeschaft.
Net onder de 500 euro leek me netjes voor een bijna 1080p waardig scherm.
( 30 pixels inleveren moet kunnen).
edit:
owjah hij is trouwens 16:10. dus beetje upscalen, of nog steeds balkjes
jij met je omikronquote:Op zondag 6 november 2005 00:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Toch zijn er heel wat toffe titels aangekondigd voor de PS3 hoor (veelal multi-platform, maar dat is zo ver voor de release ook wel enigszins te verwachten)
2 days to vegas, Alan Wake, Condemned, Killzone next-gen, King Kong, MGS4: Guns of the Patriots, Mobile Suit Gundam, Omikron: Karma, Ghost Recon: Advanced Warfighter en Warhawk
En dat zijn alleen de titels die mij interesseren, zat moois dus. Was overigens nog zo'n erg tof uitziende mechgame waar een tijdje geleden trailers van waren, maar kan zo niet op de titel komen.
Zat multi-platform titels die ik zie als eeuwige klassiekers, misschien niet qua graphics, maar daarom kan de game nog steeds erg goed zijn. Ik noem een Fahrenheit (PS2/Xbox/PC) of The Nomad Soul: Omikron (PC/Dreamcast) maar ook bijvoorbeeld King Kong schijnt erg goed te zijn en dat is nog wel een licensed game ook.quote:Op zondag 6 november 2005 00:22 schreef P-Style het volgende:
Ik hou niet zo van multi-platvorm games. Zijn altijd van die "net-niet-games" (of ze zijn gewoon slecht) en ze maken zèlden fatsoenlijk gebruik van de hardware. Ik ervaar first-party en/of exclusives toch als de betere spellen.
Omikronquote:
Ik weet er niet een op te noemen!quote:Op zondag 6 november 2005 00:25 schreef Retuobak het volgende:
Zat multi-platform titels die ik zie als eeuwige klassiekers...
quote:Op zondag 6 november 2005 00:30 schreef Retuobak het volgende:
Fahrenheit.
Allemaal leuk en aardig... maar IK weet er nog steeds geen te noemen!quote:Op zondag 6 november 2005 00:35 schreef GoStop het volgende:
POP: SoT
altijd is overdreven, Metal gear solid 2 is bijvoorbeeld erg goedquote:Op zondag 6 november 2005 00:22 schreef P-Style het volgende:
Ik hou niet zo van multi-platvorm games. Zijn altijd van die "net-niet-games" (of ze zijn gewoon slecht) en ze maken zèlden fatsoenlijk gebruik van de hardware. Ik ervaar first-party en/of exclusives toch als de betere spellen.
Die beschouw ik ook niet echt als multiflatform. MGS2 is volledig geoptimaliseerd voor de PS2 en werd ruim een jaar later nog eens (slecht) geport naar de xbox en de pc.quote:Op zondag 6 november 2005 00:46 schreef Gamedemon het volgende:
altijd is overdreven, Metal gear solid 2 is bijvoorbeeld erg goed
[edit] geen emulatorsquote:Op zondag 6 november 2005 00:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
[..]
en natuurlijk om te kijken hoe 'ie PS1 en PS2 games afspeelt.
Daarvoor moet je naar het centrale Phantom Topi... hmmm...quote:Op maandag 7 november 2005 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
vreemd, ik mis in elke discussie de Phantom trouwens
Dit zou enorm goed nieuws zijn! Helaas denk ik dat het niet waar isquote:Michael Ephraim, the MD of Sony Computer Entertainment Australia, has suggested that PlayStation 3 games may not be region encoded.
This would mark a signficant shift for the company - although PSP games are not region locked, all PSone and PS2 titles come in US, Japanese and PAL flavours.
But speaking to Australian IT, Ephraim said: "If you look at the fact that it will support high-definition TV, which will be a global standard, there's a good likelihood that it will be global region, as for example we've done with the PSP."
Advertisement
Which means you'd be able to stock up on games on trips to the States or, if you're extra global, Japan, and play them in your shiny new PS3 with no trouble at all. Sounds like good news to us - let's just hope Ephraim's prediction comes true.
Bron: Eurogamer
Het is niet zozeer om mensen te stimuleren PS3's te importeren. Maar de PS3 zou dan een universeel apparaat worden. Immers: Iedere PS3 zou dan ieder PS3-spel kunnen spelen. Verder is het ook makkelijker voor developers die dan geen NTSC-PAL (of andersom) conversies meer hoeven te doen voor hun games, wat ze veel geld en tijd bespaart.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:20 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het vreemd dat Sony op deze manier importeren stimuleert terwijl ze eerder met de PSP juist allerlei rechtzaken begonnen zijn tegen het verkopen van geïmporteerde PSPs.
Als dat waar is ga ik toch zeer twijfelen of ik um wel ga kopenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:
Ik lees net in de comments bij Eurogamer dat Sony ook een technologie heeft gepatenteerd waarmee ze ervoor kunnen zorgen dat games maar op 1 machine gespeeld kunnen worden (een soort DRM dus). Dat zou wel de doodsteek betekenen voor de handel in tweede hands games.
Lijkt mij idd niet voor de ps3. Maar als ze het op films toepassen zou ik dat net zo lame vinden.quote:PlayStation 3 won’t play used games?
Posted Nov 8, 2005, 4:45 PM ET by James Ransom-Wiley
Related entries: Culture, PlayStation 3
PlayStation 3The latest rumor, generated from several patent sites, claims that Sony has secured a patent for a disk technology that prevents the use of used, as well as pirated, software. From the registered patent description:
”A device and method for protection of legitimate software against used software and counterfeit software in recording media… A specific title code is read, and if this title code has been registered, the main unit shifts to a normal operation. If the code has not been registered, verification software is initiated… If matching does not occur, the disk is processed as illegitimate software… Since only titles for which legitimate software has actually been purchased and which have been initially registered in the machine table can be used, resale (so-called used software purchase) after purchase by an end-user becomes practically impossible.”
Does Sony plan to employ this technology in the PlayStation 3? Not likely. If so, PS3 owners would not be able to rent (used) games or borrow their friends’ games—or even purchase used games! Sure, the technology could be used for Blu-Ray movies, but for games? It just won’t go down like that… right?
Het is ook al uit 1999.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:26 schreef PandorasBox het volgende:
Het is gewoon een patent bedacht door Ken Kutaragi. Er wordt nergens vermeld dat de Ps3 ervan gebruik zal maken. Gebruikte films en games moeten op elke Ps3 afgespeeld kunnen worden...
Hoe wil je anders een film huren?
Nou... de enige die straks rekening moet houden met NTSC of PAL is de PS3 zelf. Alle games worden 720p en/of 1080p en je PS3 zal dat dan eventueel downscalen naar de NTSC- of PAL-resolutie/frequentie.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:07 schreef H.Flick het volgende:
Bovendien moet hem nog steeds rekening houden met NTSC en PAL omdat nog lang niet iedereen een TV heeft die beide standaarden aankan.
Ik denk dat dat best gaat meevallen hoor. Hoeveel mensen importeren er nou games voor handhelds? Hoeveel mensen importeren er nou (muziek)cd's? Hoeveel mensen importeren er nou pc-games? Er zijn zoveel universele media (en apparaten wat dat betreft) die in het buitenland een stuk goedkoper zijn (zelfs inclusief verzendkosten). En ik denk dat een groot deel van de mensen die straks zullen gaan importeren als de PS3 regiovrij zou gaan worden... dat nú ook al doen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:31 schreef twi het volgende:
Ik denk alleen dat ze hier geen blije gezichten krijgen bij de locale retailers. Ik bedoel, nu krijg je altijd nog vragen of je een game uit het land van zus en zo hier kan spelen. Wanneer je duidelijk maakt dat dat allemaal kan, wordt de drempel om te importeren zo verlaagd dat je eigenlijk je eigen retailers in de vingers gaat snijden. Een winkel runnen kost namelijk nog altijd vele malen meer dan een online wereldwijd postorderbedrijf.
Duur.quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:02 schreef Sjakie01 het volgende:
Weet iemand al hoeveel hij ongeveer moet gaan kosten?
Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Ik kan me namelijk niet herinneren dat Sony óóit een onwerp veranderd heeft van iets waarvan voor de release al plaatjes van zijn vrijgegeven. Behàlve het eerste PSP-concept-plaatje. Maar daar werd ook duidelijk bij vermeld dat het nog een concept was en dat het uiteindelijke ontwerp nog niet af was. Bovendien was daar ook geen tastbaar prototype van, van de PS3 en z'n controller wel.quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:43 schreef Retuobak het volgende:
http://digg.com/gaming/PS(...)cording_to_Sony_exec
'Boemerang' definitief?
Ben benieuwd hoe het ding in de hand ligt, plaatjes zeggen niet alles natuurlijk
De Sidewinder joypad bedoel je denk ik, die leek er wel redelijk op maar de ps3 controller heeft wel een heel erg groter high tech uitstraling.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik meen me te herinneren dat Logitech of Microsoft ook al eens een Boomerang-ontwerp heeft uitgebracht voor PC-joystick.
Geen prioriteit, maar als je dan een HDTV gaat halen zal het prijsverschil tussen 1080p en 720i niet verschrikkelijk groot zijn. En dat tweede scherm, tis leuk voor als je een keertje geld over houdt zeg maarquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:26 schreef Retuobak het volgende:
En stukken minder om de vele honderden exclusieve PC titels te spelen
Overigens, zelfs als ik een goed betalende baan had, (2) 1080p TV's kopen zou dan nog steeds geen prioriteit van me zijn. Ik zie naast de PS3 het voordeel ervan niet, en 2500 euro+ is wel heel erg veel geld.
Yup, en met Mashed, of met een sporttitel (voetbal, basketbal) is daar niets mis mee.quote:Dat de PS3 hdd krijgt is idd mooi, en al stukken handiger dan al die memory kaartjes die imho toch belachelijk klein zijn. Speel je trouwens met z'n 7en op een scherm dan?
Ik kan dan weer enorm genieten van een Zone Of The Enders, Devil May Cry of Onimusha. Kwestie van smaak.quote:GTA:SA is verder idd een erg leuke titel, eentje die er nog beter uit ziet op m'n PC na bijv. de 10x draw distance mod(en dan nog steeds enorm veel FPS weet te halen). En tja, ik geef puur de voorkeur aan Westerse games, ik heb niks met een Final Fantasy ofzo. Des te meer met een GTA of Battlefield
.
GTA4 gaat er komen, Rockstar wil met een compleet nieuw concept komen. Volgens hen is de traditionele GTA nu klaar, het is tijd voor de volgende stapquote:Halo vind ik idd ook geen toptitel, het SP leveldesign is op z'n zachtst gezegd bedroevend. Maar MGS doet me evenmin wat. GTA 4 als launchtitel, en het was interesse x10 geweest (en x20 als het met MP was).
Dát is voor mij het grootste mysterie van de PS3. Serieus, 7 is zo'n gek getalquote:Tsja, 7 joypads tegelijk, dan vraag ik me meteen af waarom niet 8?
WTF???!! Die spelen we nu zelfs nog regelmatig met multitap. Ik dacht dat geen hond ooit van dat spel gehoord had. (we spelen wel maar 5 banen: Canyon 2, Highway 2, Jungle 2, Egypt 2 en Artic 2. De rest is te kort of te saai, en banen met bootjes zijn kut)quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:00 schreef peristilius het volgende:
Speelde op de PS1 altijd Circuit Breakers, betere multiplayer spellen bestaan gewoon niet.
Ben benieuwd wat de telefoons van mensen doen in de buurt van een PS3quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Had iets met Bluetooth te maken, je kan maximaal acht apparaten tegelijk met elkaar verbinden ofzoiets.
Circuit Breakers met multitap.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:05 schreef NutKees het volgende:
[..]
WTF???!! Die spelen we nu zelfs nog regelmatig met multitap. Ik dacht dat geen hond ooit van dat spel gehoord had. (we spelen wel maar 5 banen: Canyon 2, Highway 2, Jungle 2, Egypt 2 en Artic 2. De rest is te kort of te saai, en banen met bootjes zijn kut)
Doe er dan 6.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Had iets met Bluetooth te maken, je kan maximaal acht apparaten tegelijk met elkaar verbinden ofzoiets.
dan krijg je weer zeikerds die gaan miepen over dat de BlueTooth van PS3 minderwaardig is, omdat normale BlueTooth apparaten 7 anderen kan verbinden..........quote:
Voor 800 euro heb je trouwens nog lang geen HD TV hoor, dus wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:26 schreef bas_ragger het volgende:
Wat een gezeik allemaal. Volgens mij worden de ps3 en de 360 ongeveer het zelfde. Ook kwa graphics. Het probleem word waarschijnlijk dat bedrijven niet genoeg geld in een game kunnen stoppen om de volledige grafische kracht van die apparaten te gebruiken. Want het word echt heel erg duur om spellen voor de next gen te maken. Ik denk dat de echte next gen machine de revolution word. Of je die zapper nou leuk vind of niet. En ze ondersteunen geen HD-TV. Nou en. Ik heb verloopig toch geen ¤800,- om neer te leggen voor een LCD tv. Want die moet je wel hebben om van die graphics te genieten. Voor die ¤800,- koop ik liever een shit lading aan leuke spellen. Tja wat kan mij het ook bomme. Ik zie het wel over een jaar.
Het is ook altijd watquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan krijg je weer zeikerds die gaan miepen over dat de BlueTooth van PS3 minderwaardig is, omdat normale BlueTooth apparaten 7 anderen kan verbinden..........
Ja he? Ik zat daar ook te denken van, konden ze niks beters bedenken?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef P-Style het volgende:
Die tien redenen van IGN om te wachten op de PS3 had ik laatst ook gelezen, ja. En ondanks dat ikzelf inderdaad wacht op de PS3... vond ik die redenen die IGN gaf stuk voor stuk belachelijk!
Inderdaad. De meesten zijn makkelijk te weerleggen!quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:50 schreef Retuobak het volgende:
Ja he? Ik zat daar ook te denken van, konden ze niks beters bedenken?
Hmmm... het zijn wel de woorden van Howard Stinger, maar een prijskaartje tussen de 300 en 400 dollar is werkelijk... spotgoedkoop!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:09 schreef SocialDisorder het volgende:
PS3 zal tussen de 300 en 400 euro kosten, wereldwijde release lijkt van de baan
Stel je niet aan!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
SpotgoedkoopNet zo spotgoedkoop als de 360, maar veel duurder dan de PS2 was. Nu zit er wel Blue Ray in en andere hardware shit, maar ze kunnen het gewoon niet duurder maken. Anders koopt niemand het.
400*2,20 = 880 guldenquote:Op woensdag 23 november 2005 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
SpotgoedkoopNet zo spotgoedkoop als de 360, maar veel duurder dan de PS2 was. Nu zit er wel Blue Ray in en andere hardware shit, maar ze kunnen het gewoon niet duurder maken. Anders koopt niemand het.
Klopt, maar in Amerika was de PS2 $299,- bij de launch.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
400*2,20 = 880 gulden
introductieprijs PS2: FL 1249,- FL 1149,-
Ik ook!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik haal m'n consoles over het algemeen in Europa
en ja, sorry, hij was 1149.....
2007 babyquote:In een ander interview liet Stringer al weten dat de PS3 in de lente van 2006 in Japan verkrijgbaar zal zijn en in de Verenigde Staten tegen november van dat jaar. Een Europese release is nog onzeker, maar zal naar verwachting na de Amerikaanse lancering volgen.
Het is uiteraard maar afwachten of de wereldwijde release van MS succesvol gaat verlopen.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:09 schreef Retuobak het volgende:
2007 baby
Microsoft zal wel blij zijn met de gigantische voorsprong die ze gaan pakken in Europa vanwege het feit dat de PS3 hier wel in april 2007 ofzo zal komen. Ik blijf het echt diep triest vinden, altijd die drang van Sony om Europa te fucken, als MS wereldwijd kan releasen, waarom Sony niet? Ze hebben tijd zat gehad om voldoende fabs neer te poten voor een wereldwijde release.
Het zal er dus wel weer op neerkomen dat Sony Japan pakt en dat de Westerse wereld nog spannend zal worden.
Tja... Kijk dat de PS3 hier pas zo laat komt vind ik nog niet eens zo héél erg. Dat 'ie hier verlopig niet verkijgbaar is, terwijl 'ie al wèl een tijdje in Japan uit is, is minder leuk. Dat voelt gewoon "niet eerlijk"! Maar Sony heeft z'n thuisland altijd als testplatvorm gebruikt voor z'n consoles. Dat is nou eenmaal hun strategie. En daar willen ze nog niet van afwijken.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:23 schreef Retuobak het volgende:
Tja kijk P-Style, ik heb liever weinig consoles dan geen consoles. De wereldwijde launch van MS mag dan niet perfect zijn, maar Europa wordt voor de verandering niet zwaar genaaid (wel een beetje though).
Ach wellicht kan het nog met firmware upgrades bijgeschaafd worden, net als bij de PSP, wat opzich best goed werkt!quote:Op woensdag 23 november 2005 10:37 schreef Retuobak het volgende:
Och, ze zullen wel gewoon denken, we doen deze en deze implementatie van Blu-ray, en als het de rest niet bevalt dan kunnen ze m'n reet kussen, aanpassen zullen ze toch wel aan een apparaat dat tientallen miljoenen keren over de toonbank zal vliegen.
Is idd een mogelijkheid, maar goed, ik kan me er niet druk om maken. Ik kan me er meer om druk maken dat de PS3 hier pas in 2007 komtquote:Op woensdag 23 november 2005 10:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach wellicht kan het nog met firmware upgrades bijgeschaafd worden, net als bij de PSP, wat opzich best goed werkt!
quote:Op woensdag 23 november 2005 12:19 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik importeer hem wel uit de VS. Bevalt me ook prima met mijn PStwo.
Goed bezig daar bij CNNquote:CNN drops PS3 price story as Stringer comments are confuted
No comments on pricing or availability from Sony boss after all
Comments published in a CNN article yesterday purporting to be from Sony CEO Howard Stringer regarding the planned pricing for PlayStation 3 have been removed after it emerged that he had not said anything on the question.
The article, which is attributed to FORTUNE senior editor Peter Lewis and was published on the CNN Money website, referenced a new interview with Stringer which has been published in Fortune magazine.
However, in the original version of the article, Lewis cited Stringer as saying that the PS3 would be priced between $300 and $400, and would launch in the middle of next year in Japan, followed by a US launch a couple of months later.
It transpires that no such information was discussed in the original FORTUNE interview - and CNN Money has now pulled the quotes, placing an addendum on the article which says that "Stringer has not commented publicly on how much the PS3 is expected to cost, or how soon it will appear in the US after the Japanese launch in spring 2006."
So where did the information come from, then? The culprit appears to be a Hollywood Reporter article on another interview with Stringer, which appeared a few weeks ago and also appeared to attribute pricing and availability information to the Sony CEO.
However, on closer inspection, the article was actually citing an anonymous source within Sony - a fine detail which the CNN article apparently missed, setting the whole rumour mill rolling once again.
To date, then, the only official comments on PS3 pricing have come in the form of admonishments from Sony Computer Entertainment boss Ken Kutaragi that the new hardware will be expensive - although some commentators feel that these statements are more an indication of Sony's desire to keep the PS2 selling strongly than any real indication of PS3's price point.
Ik vond het al zo goedkoop...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ah, dat 400$ verhaaltje was dus afkomstig uit iemands duim.
Goed bezig daar bij CNN.
Als het aan Kutaragi ligt, dan wìllen we er ook voor werken!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 14:39 schreef Retuobak het volgende:
Ja ik ook P-Style, goede kans dat we er toch voor moeten werken
Dat wil ik ook best, de hoeveelheid tijd die ik wil steken in voor een PS3 werken valt echter nog te bezienquote:Op woensdag 23 november 2005 14:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als het aan Kutaragi ligt, dan wìllen we er ook voor werken!!!
Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
PS3 is het probleem niet, een behoorlijke HDTV is een groter probleem.....
Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik geloof nog steeds dat het best zou kunnen hoor.
Ja, daar heb je een punt.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro.
Als ze daar een kale PS3 tegenover zetten voor 500 euro kunnen ze het wel schudden.
Achja... de één investeert heel veel in pc-hardware, de ander in hardware om z'n console-ervaring te verrijken!quote:Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor.
Ik denk niet dat de PS3 heel kaal zal zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef peristilius het volgende:
Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro.
Als ze daar een kale PS3 tegenover zetten voor 500 euro kunnen ze het wel schudden.
Ik verwacht eigenlijk géén toptitels bij de PS3 launch!quote:Op woensdag 23 november 2005 17:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, daar heb je een punt.
En er zijn dan ook al een hele hoop games beschikbaar. Het is nog maar de vraag of er echte toptitels bij de launch zitten. De ps2 launch was niet echt indrukwekkend namelijk.
X-Squad en die geweldige fighter van Squarequote:Op woensdag 23 november 2005 17:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, daar heb je een punt.
En er zijn dan ook al een hele hoop games beschikbaar. Het is nog maar de vraag of er echte toptitels bij de launch zitten. De ps2 launch was niet echt indrukwekkend namelijk.
Je bedoelt "The Bouncer", die schijnbaar in 2 tot 3 uurtjes rond te spelen was!quote:Op donderdag 24 november 2005 02:53 schreef MMaRsu het volgende:
X-Squad en die geweldige fighter van Square
Ja idd, supergame was datquote:Op donderdag 24 november 2005 02:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je bedoelt "The Bouncer", die schijnbaar in 2 tot 3 uurtjes rond te spelen was!
Dan begrijp ik niet wat de pers zo loopt te bitchen dat je nog moet wachten met een X360.quote:Op donderdag 24 november 2005 02:31 schreef P-Style het volgende:
Ik verwacht eigenlijk géén toptitels bij de PS3 launch!
De pers moet gewoon z'n bek houden! Die mafkezen weten nooit waar de over lullen.quote:Op donderdag 24 november 2005 07:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dan begrijp ik niet wat de pers zo loopt te bitchen dat je nog moet wachten met een X360.
Want op de BR speler na geldt alles ook voor de ps3, me dunkt. Dat HDTV verhaal geldt hier namelijk ook gewoon.
Inderdaad, gamesitesquote:Op donderdag 24 november 2005 08:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
De pers moet gewoon z'n bek houden! Die mafkezen weten nooit waar de over lullen.
...en een lijstje met 10 redenen om op de Revolution te wachten trouwens.quote:Op donderdag 24 november 2005 08:50 schreef SocialDisorder het volgende:
er staat overigens ook een lijstje met 10 redenen om wel een X360 te kopen op IGN, voor alle azijnpissers die zo'n lijstje veel te serieus nemen......
Of waarom je nog 15 jaar vooruit kan met de huidige generatie consoles!quote:Op donderdag 24 november 2005 08:59 schreef SocialDisorder het volgende:
binnenkort zal er ook wel een lijstje te vinden zijn waarom je eigenlijk die hele next-gen over moet slaan en op de volgende next-gen moet wachten
40! Kut PC'squote:
Als je geen HDTV heb kan je de Xbox 360 net zo goed laten liggen.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor.
Gelulquote:Op donderdag 24 november 2005 09:43 schreef bas_ragger het volgende:
[..]
Als je geen HDTV heb kan je de Xbox 360 net zo goed laten liggen.
Hier een uitspraak op IGN: Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest.
Dan koop je een xbox 360 en geen HDTV dan ziet het er bijna net zo uit als je ouwe xbox![]()
Wie heeft het hier nou weer over de xbox 360?!?quote:Op donderdag 24 november 2005 09:43 schreef bas_ragger het volgende:
Hier een uitspraak op IGN: Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest.
Dan koop je een xbox 360 en geen HDTV dan ziet het er bijna net zo uit als je ouwe xbox![]()
Wat dacht je van "Dé reden om je PC te upgraden is wel dit fantastische 16 kleuren scherm, gegarandeerd dat het de komende 50 jaar niet beter dan dit wordt."quote:Op donderdag 24 november 2005 09:40 schreef Retuobak het volgende:
30 jaar?
Met redenen als "Ponskaarten zijn niet meer ideaal voor gamen, je hebt nu toetsenborden, zeker een reden om te upgraden"?
kleurquote:Op donderdag 24 november 2005 09:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Wat dacht je van "Dé reden om je PC te upgraden is wel dit fantastische 16 kleuren scherm, gegarandeerd dat het de komende 50 jaar niet beter dan dit wordt."
toch blij dat ik het topic heb geopendquote:Op donderdag 24 november 2005 10:02 schreef P-Style het volgende:
Daar is het HDTV in combinatie met consoles-topic voor!
Ik vind IGN net zo betrouwbaar als de Telegraaf. Helaas kan je met websites je achterste niet afvegen na een stevig potje ontlasten.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:43 schreef bas_ragger het volgende:
[..]
Als dit aanslaat en betaalbaar is, is BR en HD-DVD inmiddels allang weer achterhaald. Is het grote voordeel van de ps3, de BR-speler ook niet echt relevant meer..quote:300GB disc set to challenge DVD
Holographics enters the mainstream
Ken Young, vnunet.com 25 Nov 2005
ADVERTISEMENT
A computer disc about the size of a DVD that can hold 60 times more data will go on sale in 2006, according to its American developer InPhase Technologies, a Lucent spin off.
The discs, holding 300GB each, use so-called Tapestry holographic memory technology to store data by interference of light. They are also able to read and write data at 10 times the speed of a normal DVD.
InPhase Technologies has formed an alliance with Hitachi/Maxell to market and sell the discs. The first public demonstration was held at the International Broadcast Equipment Exhibition last week in Tokyo.
Tapestry can store more than 26 hours of broadcast-quality high-definition video on a single 300GB disk, recorded at a data rate of 160Mbps. The discs are 13cm in diameter and a little wider and thicker than conventional DVDs.
Normal DVDs record data by measuring microscopic ridges on the surface of a spinning disc. Two competing successors to the DVD format - Blu-ray and HD-DVD - use the same technique, but exploit shorter wavelengths of light to cram more information onto the surface.
The Tapestry system uses light from a single laser split into two beams: the signal beam and the reference beam. The hologram is formed where these two beams intersect in the recording medium.
The process for encoding data onto the signal beam is accomplished by a device called a spatial light modulator, which translates the electronic data of 0s and 1s into an optical 'checkerboard' pattern of light and dark pixels. The data is arranged in an array or 'page' of around a million bits.
At the point of intersection of the reference beam and the signal beam, the hologram is recorded in the light sensitive storage medium. A chemical reaction occurs in the medium when the bright elements of the signal beam intersect the reference beam, causing the hologram.
By varying the reference beam angle, wavelength or media position many different holograms can be recorded in the same volume of material.
Ze verwachten met deze techniek in 2010 op 1.6TB per schijfje te zittenquote:
Najaquote:Op maandag 28 november 2005 09:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze verwachten met deze techniek in 2010 op 1.6TB per schijfje te zitten.
quote:Op maandag 28 november 2005 09:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
NajaDat is serieus van het pad
Ik vraag me alleen af hoe snel je dan data kan vinden op een disc? Veel opslag is leuk, maar moet er dan niet langer geladen worden?
Das rap genoeg, me dunktquote:They are also able to read and write data at 10 times the speed of a normal DVD.
In een ander artikeltje las ik dat verwacht wordt dat de 1.6TB schijfjes ongeveer 100$ gaan kosten.quote:Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Jammer dat er niets over kras-gevoeligheid en productiekosten vermeld worden in het artikel. Het lijkt mij dat die in 2006 flink hoger liggen dan bij de BR het geval is.....
Mijn DVD boxen, wat doe jequote:Op maandag 28 november 2005 10:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
De potentie is ongekend. Je kan hele seizoenen van series op 1 schijfje uitbrengen in HDTV formaat!
Als de drive geen zijkanten heeft wel ja!quote:Op maandag 28 november 2005 11:19 schreef Retuobak het volgende:
13cm past net binnen een 5,25" drive?
Een inch is 2.54 centimeter, 2.54x5.25=13.335 centimeter. Oftewel er is slechts 3 millimeter ruimte over om de behuizing van de drive te maken. Aangezien je ook nog loopwerk moet maken van zowel de laser als de tray zou dit lastig kunnen zijn. Bovendien is het voor laptops nog problematischer. Voor een reeds bestaande laptop zal het haast onmogelijk worden om een drive voor 13 cm discs te maken.quote:Op maandag 28 november 2005 11:19 schreef Retuobak het volgende:
13cm past net binnen een 5,25" drive?
Waarom 13cm in massaproductie gooien als het onmogelijk is om het te gebruiken voor drives die bijv. passen in 5,25" bays? Zelfs voor professioneel gebruik mis je dan sales...quote:Op maandag 28 november 2005 11:28 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Een inch is 2.54 centimeter, 2.54x5.25=13.335 centimeter. Oftewel er is slechts 3 millimeter ruimte over om de behuizing van de drive te maken. Aangezien je ook nog loopwerk moet maken van zowel de laser als de tray zou dit lastig kunnen zijn. Bovendien is het voor laptops nog problematischer. Voor een reeds bestaande laptop zal het haast onmogelijk worden om een drive voor 13 cm discs te maken.
1.6TB is meer dan 340 gewone DVD's.quote:Op maandag 28 november 2005 10:46 schreef Retuobak het volgende:
100$ is wel veel, maar dat zal nog wel enorm zakken wanneer de massaproductie ECHT op gang komt.
Klopt, maar het is anders als je straks een film koopt, waarvan het schijfje alléén al $100,- en je nog niet eens voor de film zèlf hebt betaald.quote:Op maandag 28 november 2005 11:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
1.6TB is meer dan 340 gewone DVD's.
Dan vind ik 100$ echt HEEL weinig. We hebben het over 1600 GB he?.
Opvolger van BR?quote:Op maandag 28 november 2005 11:12 schreef P-Style het volgende:
Leuk en aardig die holo-disc, maar voorlopig is dit alleen voor de professionele markt, heeft het een dubieuze diameter van 13cm ipv 12 cm waardoor het onmogelijk is een 5,25" pc-drive te maken hiervoor, is het voorlopig nog niet te betalen en last but not least... is er geen ènkele filmmaatschappij mee bezig.
De techniek klinkt zondermeer bijzonder goed!Maar het zal geen concurrent worden voor blu-ray, waarschijnlijk een opvolger, zodra ze de opslagcapaciteit nòg verder hebben opgekrikt èn ze schijfjes gaan produceren met een diameter van 12cm!
Waarom zouden ze films op een 1.6TB schijf zettenquote:Op maandag 28 november 2005 11:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt, maar het is anders als je straks een film koopt, waarvan het schijfje alléén al $100,- en je nog niet eens voor de film zèlf hebt betaald.
Denk dat dit voorlopig alleen gebruikt gaat worden voor (professionele) backup en dat soort zaken.
Ze zijn al bezig, dus.quote:Optware also plans to release a holographic disk product for streaming video that's targeted at the film and broadcast industries..
Precies. Maar volgens diezelfde redenatie is de opslagcapacteit van Blu-Ray ook genoeg.quote:Op maandag 28 november 2005 11:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom zouden ze films op een 1.6TB schijf zetten.
Ze zullen wel in meerdere formaten komen natuurlijk. Als 200GB genoeg is voor een film, zullen films wel op die schijfjes komen. Die zullen dan ook stukken goedkoper zijn.
Zodra het over games gaat dan waarschuwen we je wel!quote:Op maandag 28 november 2005 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
=> DIG?
Heb je ook een link naar de rest van het artikel?quote:Op maandag 28 november 2005 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uit een ander artikel.
Ze zijn al bezig, dus.
En het schijnt dat het ook nog es relatief goedkoop te maken is.
Sommigen zien het als mogelijk bedreiging voor Blu-ray. En zoals je weet zijn Blu-ray en de PS3 onlosmakelijk met elkaar verbonden!quote:Op maandag 28 november 2005 11:46 schreef SocialDisorder het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat een holo-disc met PS3 of next-gen consoles in general te maken heeft?
als er een DVD-laser ingebouwd wordt wel. De eerste speler van Samsung (dacht ik) zal iig BR & DVD ondersteunen, PS3 zal ook DVD en BR af kunnen spelen.quote:Op maandag 28 november 2005 11:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kan een BLu Ray eigenlijk ook DVD lezen?
Dat schaalt beter, hele series op 1 schijfjequote:Op maandag 28 november 2005 11:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies. Maar volgens diezelfde redenatie is de opslagcapacteit van Blu-Ray ook genoeg. [afbeelding]
Gelul.quote:Op maandag 5 december 2005 11:40 schreef kepler het volgende:
als dit echt waar is:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=7995
nu is het wachten op echte ingame beelden
ik denk het persoonlijk ook, maar de directeur van die studio heeft het toch echt gezegdquote:Op maandag 5 december 2005 11:44 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Gelul.
Serieus.
Ik ben een behoorlijke Sony-fanboy; maar dit is gewoon onmogelijk.
De fillrate van de 6800 is bij lange na niet genoeg om dat soort beelden realtime weer te geven.
En mocht die Cell-architectuur zo snel zijn dat hij die fluids ( opspuitend modder ) zonder problemen kan verwerken dan hadden we dat allang in tech demos gezien.
ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzoquote:Op maandag 5 december 2005 11:54 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik ben in elk geval benieuwd. Ik was al onder de indruk van het water in het bad van de Rubber ducky-demo en de Eye-Toy2-demo.
Als dit lukt, en ik leg de nadruk op ALS, dan heeft Sony een geweldige prestatie neergelegd met IBM, Toshiba en NVidia.
Als je het interview leest, ze hebben een hoop CPU-intensieve processen uitgeschakeld (hopelijk zetten ze die weer aan rond de releasequote:Op maandag 5 december 2005 11:53 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk het persoonlijk ook, maar de directeur van die studio heeft het toch echt gezegd
Misschien dat het realtime gerenderd is
Maar als het echt waar is dan moeten zulke graphics toch ook mogelijk zijn op de High-End PC's? (aangezien dit op een alpha-kit draait, lijkt me een high-end PC)
In januari zouden toch de eerste speelbare demo-units beschikbaar zijn tijdens een game-show in Las Vegas?quote:Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef kepler het volgende:
[..]
ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzo)
maar dit beloofd veel goeds
Zoals je al zegt; alpha-kits zijn gewoon pc's met zoveel mogelijk overeenkomende specs.quote:Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef kepler het volgende:
[..]
ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzo)
maar dit beloofd veel goeds
als het goed is wel. Er is nog niks bevestigd, maar Sony heeft wel gezegd dat de PS3 erbij is op de CES in Las Vegas. Of dit filmpjes, demo of ingame filmpjes zijn weet nog niemandquote:Op maandag 5 december 2005 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
In januari zouden toch de eerste speelbare demo-units beschikbaar zijn tijdens een game-show in Las Vegas?
dus uiteindelijk is het nog steeds pre-rendered, omdat je anders nooit een filmpje kunt maken met rijdende (er is geen AI ) en crashende auto's (nog geen physics)quote:Op maandag 5 december 2005 11:59 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Zoals je al zegt; alpha-kits zijn gewoon pc's met zoveel mogelijk overeenkomende specs.
De debugcode en het ontbreken van optimalisaties zorgen er zelfs voor dat het allemaal niet zo vloeiend werkt als met een uit de fabriek rollend exemplaar.
Feit is dat de complexe berekeningen die nodig zijn om zaken als de auto die tegen die boom uiteenspat, het modder dat echt als een fluid reageert, etc, momenteel nog niet mogelijk zijn om in realtime weer te geven.
1 2 3 | function crash(car1) end if |
Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime.quote:Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef SocialDisorder het volgende:
rijden en crashen is te programmeren. De code ligt er al. Physics en AI zijn niets meer dan systemen om code automatisch onder bepaalde omstandigheden aan te roepen. Zij hebben (waarschijnlijk) een rits code geklopt waarmee de race gesimuleerd werd.
De crashende auto is ook een stuk code dat getriggerd wordt (denk ik).
Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven.quote:Fluids zijn standaard physics die tegenwoordig standaard hardware-matig in videokaarten zit ingebakken.
Dus jij wilt zeggen dat een script net zo processor-intensief is als Physics en AI? Goh.....quote:Op maandag 5 december 2005 12:24 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime.
Je kunt dit soort dingen wel scripten maar dat heeft 0,0 invloed op de performance.
En laten nou net die shading en reflectie zorgen voor het realisme van het waterquote:[..]
Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven.
Enkel de shading en reflectie-maps worden door de videokaart uitgevoerd, het zware rekenwerk wordt puur door de cpu(s) gedaan.
maar dan is het dus niet realtimequote:Op maandag 5 december 2005 12:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat een script net zo processor-intensief is als Physics en AI? Goh.....
hij bedoelt dus stromend water (of een andere vloeistof)quote:En laten nou net die shading en reflectie zorgen voor het realisme van het water
Het is niet in-game. Maar het is wel gerenderd met de game-engine (volgens de CEO dan, ik moet het nog zien). Het is mogelijk om de AI en Physics uit te schakelen, en nog steeds een real-time rendering te maken, met hulp van scripts.quote:
Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem.quote:[..]
hij bedoelt dus stromend water (of een andere vloeistof)
Nogmaals; scripts zorgen niet voor snelheidswinst.quote:Op maandag 5 december 2005 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het is niet in-game. Maar het is wel gerenderd met de game-engine (volgens de CEO dan, ik moet het nog zien). Het is mogelijk om de AI en Physics uit te schakelen, en nog steeds een real-time rendering te maken, met hulp van scripts.
Geen mens die het zal kunnen spelen, maar je kan dan in elk geval zien hoe de graphics-engine van het spel z'n werk doet.
[..]
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Havok, maar dat het realtime fluids ondersteund is gewoon onzin.quote:Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem.
ik vraag het me af. Echt stromende vloeistoffen (Zoals bijvoorbeeld een waterval ofzo) is echt moeilijk te simuleren, het is zelfs nog onmogelijk.quote:Op maandag 5 december 2005 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem.
In de techdemo's niet.quote:Op maandag 5 december 2005 12:54 schreef kepler het volgende:
[..]
ik vraag het me af. Echt stromende vloeistoffen (Zoals bijvoorbeeld een waterval ofzo) is echt moeilijk te simuleren, het is zelfs nog onmogelijk.
Die rubber-duck demo is wel mooi, maar lieten ze ook opspattend water zien enzo?
Och komop, ik val je toch ook niet persoonlijk aan?quote:Op maandag 5 december 2005 13:20 schreef SocialDisorder het volgende:
InsertCredit is animator bij Pixar merk ik..........
Ten eerste zeg ik ook niet dat het nooit zal kunnen, enkel dat het nu nog niet kan.quote:Op maandag 5 december 2005 13:48 schreef SocialDisorder het volgende:
nee, maar je loopt hier onzin te verkondigen alsof je zelf dagelijks met 3D werkt. En zelfs dan loop je te blaten.
Profi 3D-animators verkondigden trots dat normal-maps nooit real-time gerendered zouden kunnen worden. Pats, Doom3.
id Software verkondigt vervolgens dat de PS2 dit nooit aan zou kunnen, pats Black.
Volumtrix zijn te faken. Dat leerde ik al toen ik nog met Truespace werkte. Havok is een physics engine, waarmee ik binnen 30 minuten water door een pijp heb laten lopen.
Sleutel er een beetje aan, en het is best mogelijk om dit realtime te doen, zeker op een machine met de kracht als de PS3-alpha-unit. Laat staan de final build.
Games werken al jaren met de tricks to the eye. Het oog is ontzettend makkelijk te belazeren, zeker in high-speed games. Voor een high-end animatie staan andere standaarden en eisen dan voor games.quote:Op maandag 5 december 2005 14:01 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Ten eerste zeg ik ook niet dat het nooit zal kunnen, enkel dat het nu nog niet kan.
En er is nogal een verschil tussen het berekenen van stromend water met minimale variabelen en het omploegen van grond zoals de auto's in de trailer doen.
Nu moet ik toegeven dat ik geen gamedevver ben, maar ik werk al jaren met high-end physics en 3d apps voor o.a. MTV en de BBC.
Het zou wel zo prettig zijn als je niet met beschuldigingen gaat strooien en even aangeeft waar ik dan zou 'lopen te blaten'.
Goed.quote:Op maandag 5 december 2005 14:09 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Games werken al jaren met de tricks to the eye. Het oog is ontzettend makkelijk te belazeren, zeker in high-speed games. Voor een high-end animatie staan andere standaarden en eisen dan voor games.
Het omploegen van de grond is vrij simpel; je hebt enerzijds de grond waar een normal/bump-map op toegepast wordt, en deze map krijgt dezelfde x-richting als de band op dat moment. Vervolgens koppel je een particle-spray aan de banden die bruine smurrie schieten.
Dan heb je ook nog een systeem nodig waarmee je kunt berekenen hoeveel modder er op de objecten in de omgeving terecht komt. En ook dit hoeft niet tot op de mm precies (wat je wel in een film zou eisen), aangezien gamers allang blij zijn met dirt op de voertuigen en rijders.
Jouw vakgebied en game-development zijn totaal niet te vergelijken. Wat de mensen van Dreamworks ook hebben ervaren toen zij gingen meewerken aan het spel rond Shrek.
-edit- en je blaat in elk topic wel iets
Je hebt in zoverre gelijk dat dit soort graphics mogelijk zijn, mits het gebruk van allerlei trucs ( wat shaders e.d. gewoon zijn ). Niet dat dit erg is, integendeel.quote:Op maandag 5 december 2005 14:28 schreef SocialDisorder het volgende:
zoals ik al zei, het HOEFT niet foto-realistisch te zijn. Voor een game is een soepele frame-rate belangrijker dan realisme. Stel je eens voor dat ze advent children kwaliteit in de Final Fantasy 7 op de PS1 hadden gestopt (in game)...........
De demo's van Killzone PS3, Devil May Cry 4 en Ni-Oh komen anders behoorlijk dicht in de buurt. Om nog maar te zwijgen van Gears of War. Als je de ontwikkeling van de Cell een beetje gevolgd hebt, dan zou je kunnen weten dat dit soort graphics mogelijk zijn (is ook bevestigd door het hoofd development van Epic, toch geen kleintje op het gebied van gaming).
Misschien beter de dev-kit handleiding gelezen?quote:Op maandag 5 december 2005 14:40 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Je hebt in zoverre gelijk dat dit soort graphics mogelijk zijn, mits het gebruk van allerlei trucs ( wat shaders e.d. gewoon zijn ). Niet dat dit erg is, integendeel.
Maar waar ik een beetje op doel is dat wanneer je de HD-trailer van MGS4 ziet, je duidelijk low-res textures gebruikt ziet worden. Het ziet er nog steeds fantastisch uit, maar het is niet fotorealistisch.
Wat me dan aan de trailer van MotorStorm stoort is dat deze geen sporen vertoont van game-eigen-trucs. Waarom lukt het daar wel om volumetric fog te gebruiken en bij mgs 4 niet?
quote:Op maandag 5 december 2005 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Misschien beter de dev-kit handleiding gelezen?
Heb je toevallig een technisch artikel over Black? Het ziet er wel strak uit, zeker voor de ps2, maar de normal-mapping zie ik niet direct terug.quote:Serieus; Naughty Dog deed ook dingen met de PS2 die anderen niet voor mogelijk hielden. Criterion doet het op dit moment met Black; niemand dacht dat Normal Mapping mogelijk was op de PS2.
Dank je.quote:Op maandag 5 december 2005 15:26 schreef SocialDisorder het volgende:
ik kan het artikel over black en de normal maps even niet terug vinden (plus baas die loopt te zeiken over games op het werk). Je houd hem tegoed.
Hahaha, ik zal het in gedachten houdenquote:Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Dank je.
Begin ook voor jezelf, freelance is de bomb.
Ik weet niet wat je precies onder scripten verstaat, maar er is heus wel wat winst te boeken op bepaalde plekken! Bijv met reactor, de ingebakken 'natuurwettenmachine' van 3d studio max werkt het als volgt als je bijv door een bak water een bootje laat varen: eerst berekent hij hoe het water zal gaan bewegen. Dit kost tijd en gaat niet realtime. Maar vervolgens slaat hij de keyframes van de animtie op. En dan kun je het in een soort halve realtime met openGL bekijken. Natuurlijk heb je hier niets als je zelf het bootje bestuurd in een game, maarvoor prachtige ingame filmpjes heb je er wel wat aan. Aangezien men zo'n ingame filmpje scripted noemt...quote:Op maandag 5 december 2005 12:24 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime.
Je kunt dit soort dingen wel scripten maar dat heeft 0,0 invloed op de performance.
[..]
Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven.
Enkel de shading en reflectie-maps worden door de videokaart uitgevoerd, het zware rekenwerk wordt puur door de cpu(s) gedaan.
Maakt hij daadwerkelijk gebruik van keyframes of is het een cache?quote:Op maandag 5 december 2005 17:40 schreef menesis het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies onder scripten verstaat, maar er is heus wel wat winst te boeken op bepaalde plekken! Bijv met reactor, de ingebakken 'natuurwettenmachine' van 3d studio max werkt het als volgt als je bijv door een bak water een bootje laat varen: eerst berekent hij hoe het water zal gaan bewegen. Dit kost tijd en gaat niet realtime. Maar vervolgens slaat hij de keyframes van de animtie op. En dan kun je het in een soort halve realtime met openGL bekijken. Natuurlijk heb je hier niets als je zelf het bootje bestuurd in een game, maarvoor prachtige ingame filmpjes heb je er wel wat aan. Aangezien men zo'n ingame filmpje scripted noemt...
1 vraagje nog;quote:Op maandag 5 december 2005 18:47 schreef menesis het volgende:
keyframes, als ik hem opnieuw open is het water nog steeds geanimeerd. bovendien is er een optie 'clear keyframes' dus lijkt me wel duidelijk
Gewoon leukquote:Op maandag 5 december 2005 21:49 schreef menesis het volgende:
Als je dingen veranderd moet je de zooi overnieuw laten berekenen. Maar het lijkt mij dat dat ook anders te programmeren is. Stel dat er een extra object door het water zou gaan varen, dan zou je eigenlijk die golven bij de bestaande golven kunnen 'optellen', veel meer heb je niet nodig denk ik.
Vanwaar de grote interesse als ik vragen mag?
Je gaat de fillrates van een 6800SLI op een PC-moederbordje vergelijken met Alpha-devkits van de PS3 die draait op een Cell en 6800 SLI, en qua architectuur volledig anders in elkaar steekt.quote:Op maandag 5 december 2005 11:44 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Gelul.
Serieus.
Ik ben een behoorlijke Sony-fanboy; maar dit is gewoon onmogelijk.
De fillrate van de 6800 is bij lange na niet genoeg om dat soort beelden realtime weer te geven.
En mocht die Cell-architectuur zo snel zijn dat hij die fluids ( opspuitend modder ) zonder problemen kan verwerken dan hadden we dat allang in tech demos gezien.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 02:30 schreef PandorasBox het volgende:
Motorstorm gameplay zal dus ongeveer zo uit komen te zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
niet bepaald. Alle media aandacht wordt nu op de PS2 gefocust, om zo een beetje wind uit de 360-zeilen te nemen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vinden jullie het niet gek dat er een paar maanden voor de release nog steeds helemaal niets aan daadwerkelijke gameplay te zien is?
Dat het voor Sony beter is dat mensen nu een PS2 kopen ipv een 360 is vrij logisch, maar er is al best wel een gekte bezig rond de 360 om dat apparaat zo snel mogelijk in huis te krijgen. Die mensen moet je met PS3 gameplay beelden overtuigen om nog geen 360 te halen, maar gewoon te wachten op de PS3. Dat er nog veel PS2's worden verkocht is leuk, maar de kosten van de PS3 moeten ook terugverdiend worden en van veel mensen verwacht ik niet dat als ze nu nog een PS2 kopen dat ze over een jaar al een PS3 gaan kopen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
niet bepaald. Alle media aandacht wordt nu op de PS2 gefocust, om zo een beetje wind uit de 360-zeilen te nemen.
Het is niet meer dan logisch dat ze even wachten met PS3-beelden tot na de feestdagen, om zo te voorkomen dat mensen die een console willen, gaan wachten op de PS3. Beter is het dat mensen nu een PS2 kopen, en over een jaar de PS3 in huis gaan halen.
Neuh, Nintendo doet precies hetzelfde. Bovendien, wanneer kwam M$ met ingame beelden eigenlijk?quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vinden jullie het niet gek dat er een paar maanden voor de release nog steeds helemaal niets aan daadwerkelijke gameplay te zien is?
Leuker is het natuurlijk dat MS nu gaat lopen paraderen met zoveel X360s verkocht, en straks na de launch van de PS3 het aantal verkochte 360-games in een vrije val te zien gerakenquote:Op dinsdag 6 december 2005 09:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat het voor Sony beter is dat mensen nu een PS2 kopen ipv een 360 is vrij logisch, maar er is al best wel een gekte bezig rond de 360 om dat apparaat zo snel mogelijk in huis te krijgen. Die mensen moet je met PS3 gameplay beelden overtuigen om nog geen 360 te halen, maar gewoon te wachten op de PS3. Dat er nog veel PS2's worden verkocht is leuk, maar de kosten van de PS3 moeten ook terugverdiend worden en van veel mensen verwacht ik niet dat als ze nu nog een PS2 kopen dat ze over een jaar al een PS3 gaan kopen.
Toch zeker een half jaar van te voren waren er al ingame beelden van games als Kameo en CoD2.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Neuh, Nintendo doet precies hetzelfde. Bovendien, wanneer kwam M$ met ingame beelden eigenlijk?
Ik denk dat dat vooral af gaat hangen van de prijs van de ps3.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Leuker is het natuurlijk dat MS nu gaat lopen paraderen met zoveel X360s verkocht, en straks na de launch van de PS3 het aantal verkochte 360-games in een vrije val te zien geraken
Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral af gaat hangen van de prijs van de ps3.
Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2.
Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemenquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was.
Welke hoge prijs?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2.
Tja alleen in Europa voor een hoge prijs, rest van de wereld voor een schappelijke prijsquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:45 schreef SocialDisorder het volgende:
In Europa ging hij voor beduidend meer over de toonbank (FL 1149,- als ik het goed heb).
Hoop doet leven zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 6 december 2005 02:30 schreef PandorasBox het volgende:
Motorstorm gameplay zal dus ongeveer zo uit komen te zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
Tegen de tijd dat ie hier komt is PES6 en RE5 wsl al uit.quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemen
Right back at ya! Xbot!quote:
Welke Westerse exclusives (Dus ECHT exclusive, niet GTA exclusive en ook niet console-exclusive) zou Sony dan hebben die wel interessant zijn? Ik kan eigenlijk alleen Japanse reeksen bedenken zoals FF. Kortom, waarom zou ik een PS3 kopen terwijl ik al een best aardige PC en een Xbox 360 heb staan?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:39 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemen
nou dat noem ik niet echt een exclusieve topper. Deel 1 kreeg gem een 7.2 op de PS2.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:03 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik noem een Killzone......
Wat is er mis met Japanse reeksen? Voor mij is de PS2 bijvoorbeeld vooral interessant door Japanse games. Denk aan een gigantische berg RPG's, Metal Gear Solid en ook wel een beetje Katamari.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:23 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Welke Westerse exclusives (Dus ECHT exclusive, niet GTA exclusive en ook niet console-exclusive) zou Sony dan hebben die wel interessant zijn? Ik kan eigenlijk alleen Japanse reeksen bedenken zoals FF. Kortom, waarom zou ik een PS3 kopen terwijl ik al een best aardige PC en een Xbox 360 heb staan?
Japanse games heb ik absoluut niks meequote:Op dinsdag 6 december 2005 13:09 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Wat is er mis met Japanse reeksen? Voor mij is de PS2 bijvoorbeeld vooral interessant door Japanse games. Denk aan een gigantische berg RPG's, Metal Gear Solid en ook wel een beetje Katamari.
Far Cryquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:
En op de Xbox exclusive shooters die beter zijn? Name 1. En niet aankomen met Halo, want qua level-design en variatie heeft Killzone Halo een lesje geleerd.
Mwoh, Een jaartje na de PS2 kwam toch de o zo fantastische Xbox uit? En waarom is die dan onevenredig veel minder verkocht?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was.
ik zeg niet perse dat Halo beter is dan Killzone (dat is gewoon een mening), maar dat er genoeg keus is aan goede shooters op de PC en de 360. Killzone is dus geen reden om een PS3 aan te schaffen. Kies dan CoD2, PD0, Gears of War, Halo 3, Far Cry 2, FEAR, enz.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:
hij vroeg om interessante westerse exclusives. Een 7.2 voor deel 1 is voor mij voldoende om deel 2 op z'n minst interessant te noemen.
Toppers kun je op dit moment niet aanwijzen, aangezien niets speelbaar is. En op de Xbox exclusive shooters die beter zijn? Name 1. En niet aankomen met Halo, want qua level-design en variatie heeft Killzone Halo een lesje geleerd.
Veel nieuwsgieriger ben ik trouwens naar de reden waarom kabouter alleen westerse titels wil horen.
Huh, ik kan me herinneren dat hij hier ooit 1100 gulden kostte? Of laat m'n geheugen mij nu in de steek?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:44 schreef Tain het volgende:
[..]
Welke hoge prijs?
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Price_history
US$299.99 (October 26, 2000, Launch Price)
Ja Sony fuckte Europa destijds hard.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:20 schreef menesis het volgende:
[..]
Huh, ik kan me herinneren dat hij hier ooit 1100 gulden kostte? Of laat m'n geheugen mij nu in de steek?
het begint een beetje een "ja maar dit systeem heeft dit, en dit systeem heeft dat, ja maar dat heb je al op de PC"-discussie te worden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:17 schreef kepler het volgende:
[..]
ik zeg niet perse dat Halo beter is dan Killzone (dat is gewoon een mening), maar dat er genoeg keus is aan goede shooters op de PC en de 360. Killzone is dus geen reden om een PS3 aan te schaffen. Kies dan CoD2, PD0, Gears of War, Halo 3, Far Cry 2, FEAR, enz.
ik heb het precies andersom en ik ben het totaal met je eensquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het begint een beetje een "ja maar dit systeem heeft dit, en dit systeem heeft dat, ja maar dat heb je al op de PC"-discussie te worden.
Het komt er gewoon op neer dat het een kwestie van smaak is. Ik geil gewoon op de Japanse games. Klaar. Geef mij een Zone Of The Enders en ik vergeet dat ik naar m'n werk moet. Duw een Halo in m'n klauwen en ik ga klusjes verzinnen om maar niet Halo te hoeven spelen.
Devil May Cry kan ik tot in den treure spelen, terwijl er gewoon niets soortgelijks op de X360 is wat daar bij in de buurt komt.
Zo zijn er miljoenen met mij, en andersom zullen er vast ook miljoenen zijn. Who gives a flying fuck what the other guy is playing? As long as you're buying a X360 with my money, I couldn't care less.
Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halenquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Final Fantasy, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Tekken, Soul Calibur, WarHawk, MotorStorm, I-8, Killing Day, Ni-Oh, Killzone, Gundam World.
Zie hier 11 redenen om op de PS3 te wachten. Als dit je niet aanspreekt, who cares?
Ik zie er ook één Metal gear solidquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halen
Ik zie er ook één, dat I-8 lijkt me niet onaardig, maar goed we zien wel of dat wat wordtquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halen
En Gundam danquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zie er ook één, dat I-8 lijkt me niet onaardig, maar goed we zien wel of dat wat wordt.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:47 schreef Retuobak het volgende:
Ah, ben ik in de war, 2 redenen it is
Mecha's zijn eigenlijk het enige Japanse wat ik wel leuk vind in games, lekker beuken.
Steel Batallion wil ik nog steeds een keer spelen eigenlijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik heb ooit bijna een 2e hands Xbox met die mechgame die met die enorme joystick/controlpad/cockpit geleverd werd gekocht
gebrek aan ruimte was de reden dat de koop niet doorging overigens
Ah, maar XBOX360 games die hoger dan een 8 scoren zijn wel matig?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:
hij vroeg om interessante westerse exclusives. Een 7.2 voor deel 1 is voor mij voldoende om deel 2 op z'n minst interessant te noemen.
Waar baseer je op dat MotorStorm een toffe game gaat worden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Final Fantasy, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Tekken, Soul Calibur, WarHawk, MotorStorm, I-8, Killing Day, Ni-Oh, Killzone, Gundam World.
Zie hier 11 redenen om op de PS3 te wachten. Als dit je niet aanspreekt, who cares?
Dirt racingquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat MotorStorm een toffe game gaat worden.
Je haalt um nou al een paar keer aan maar je weet er werkelijk waar nog helemaal niets van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |