abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32641078
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waarom zouden ze films op een 1.6TB schijf zetten .
Ze zullen wel in meerdere formaten komen natuurlijk. Als 200GB genoeg is voor een film, zullen films wel op die schijfjes komen. Die zullen dan ook stukken goedkoper zijn.
Precies. Maar volgens diezelfde redenatie is de opslagcapacteit van Blu-Ray ook genoeg.
pi_32641118
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
=> DIG?
Zodra het over games gaat dan waarschuwen we je wel!
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Uit een ander artikel.
Ze zijn al bezig, dus.
En het schijnt dat het ook nog es relatief goedkoop te maken is.
Heb je ook een link naar de rest van het artikel?
pi_32641124
kan iemand mij uitleggen wat een holo-disc met PS3 of next-gen consoles in general te maken heeft?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32641213
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:46 schreef SocialDisorder het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat een holo-disc met PS3 of next-gen consoles in general te maken heeft?
Sommigen zien het als mogelijk bedreiging voor Blu-ray. En zoals je weet zijn Blu-ray en de PS3 onlosmakelijk met elkaar verbonden!
pi_32641251
dat weet ik, maar ik denk niet dat mensen massaal de PS3 links laten liggen omdat er geen Holo in zit. Dan zouden mensen ook de X360 links moeten liggen omdat er geen Holo, HDDvd or BR in zit.

Daarom snap ik niet wat dit in het PS3-topic moet.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32641272
Tsja dan nog zou de ps3 de grootste opslag medium hebben, ook al bestaat er iets beters, er is geen console die iets beters heeft dan Blu-ray.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  maandag 28 november 2005 @ 11:59:23 #207
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32641372
Kan een BLu Ray eigenlijk ook DVD lezen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32641506
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kan een BLu Ray eigenlijk ook DVD lezen?
als er een DVD-laser ingebouwd wordt wel. De eerste speler van Samsung (dacht ik) zal iig BR & DVD ondersteunen, PS3 zal ook DVD en BR af kunnen spelen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32641541
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Precies. Maar volgens diezelfde redenatie is de opslagcapacteit van Blu-Ray ook genoeg. [afbeelding]
Dat schaalt beter, hele series op 1 schijfje
Daarnaast ook een hogere snelheid.
  maandag 5 december 2005 @ 11:40:12 #210
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32830535
als dit echt waar is:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=7995



nu is het wachten op echte ingame beelden
The line is a dot to you!
pi_32830629
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:40 schreef kepler het volgende:
als dit echt waar is:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=7995



nu is het wachten op echte ingame beelden
Gelul.

Serieus.

Ik ben een behoorlijke Sony-fanboy; maar dit is gewoon onmogelijk.
De fillrate van de 6800 is bij lange na niet genoeg om dat soort beelden realtime weer te geven.

En mocht die Cell-architectuur zo snel zijn dat hij die fluids ( opspuitend modder ) zonder problemen kan verwerken dan hadden we dat allang in tech demos gezien.
  maandag 5 december 2005 @ 11:53:41 #212
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32830850
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:44 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Gelul.

Serieus.

Ik ben een behoorlijke Sony-fanboy; maar dit is gewoon onmogelijk.
De fillrate van de 6800 is bij lange na niet genoeg om dat soort beelden realtime weer te geven.

En mocht die Cell-architectuur zo snel zijn dat hij die fluids ( opspuitend modder ) zonder problemen kan verwerken dan hadden we dat allang in tech demos gezien.
ik denk het persoonlijk ook, maar de directeur van die studio heeft het toch echt gezegd

Misschien dat het realtime gerenderd is

Maar als het echt waar is dan moeten zulke graphics toch ook mogelijk zijn op de High-End PC's? (aangezien dit op een alpha-kit draait, lijkt me een high-end PC)
The line is a dot to you!
pi_32830868
Ik ben in elk geval benieuwd. Ik was al onder de indruk van het water in het bad van de Rubber ducky-demo en de Eye-Toy2-demo.
Als dit lukt, en ik leg de nadruk op ALS, dan heeft Sony een geweldige prestatie neergelegd met IBM, Toshiba en NVidia.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 5 december 2005 @ 11:55:30 #214
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32830889
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:54 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik ben in elk geval benieuwd. Ik was al onder de indruk van het water in het bad van de Rubber ducky-demo en de Eye-Toy2-demo.
Als dit lukt, en ik leg de nadruk op ALS, dan heeft Sony een geweldige prestatie neergelegd met IBM, Toshiba en NVidia.
ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzo )

maar dit beloofd veel goeds
The line is a dot to you!
pi_32830899
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:53 schreef kepler het volgende:

[..]

ik denk het persoonlijk ook, maar de directeur van die studio heeft het toch echt gezegd

Misschien dat het realtime gerenderd is

Maar als het echt waar is dan moeten zulke graphics toch ook mogelijk zijn op de High-End PC's? (aangezien dit op een alpha-kit draait, lijkt me een high-end PC)
Als je het interview leest, ze hebben een hoop CPU-intensieve processen uitgeschakeld (hopelijk zetten ze die weer aan rond de release ) daar is een hoop snelheid mee te boeken.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32830945
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef kepler het volgende:

[..]

ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzo )

maar dit beloofd veel goeds
In januari zouden toch de eerste speelbare demo-units beschikbaar zijn tijdens een game-show in Las Vegas?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32830971
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:55 schreef kepler het volgende:

[..]

ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzo )

maar dit beloofd veel goeds
Zoals je al zegt; alpha-kits zijn gewoon pc's met zoveel mogelijk overeenkomende specs.
De debugcode en het ontbreken van optimalisaties zorgen er zelfs voor dat het allemaal niet zo vloeiend werkt als met een uit de fabriek rollend exemplaar.

Feit is dat de complexe berekeningen die nodig zijn om zaken als de auto die tegen die boom uiteenspat, het modder dat echt als een fluid reageert, etc, momenteel nog niet mogelijk zijn om in realtime weer te geven.
  maandag 5 december 2005 @ 12:01:46 #218
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32831015
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

In januari zouden toch de eerste speelbare demo-units beschikbaar zijn tijdens een game-show in Las Vegas?
als het goed is wel. Er is nog niks bevestigd, maar Sony heeft wel gezegd dat de PS3 erbij is op de CES in Las Vegas. Of dit filmpjes, demo of ingame filmpjes zijn weet nog niemand
The line is a dot to you!
  maandag 5 december 2005 @ 12:02:03 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32831025
Ik geloof het wel! PS3 FTW ! 360 am d00med!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 5 december 2005 @ 12:02:53 #220
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32831043
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:59 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Zoals je al zegt; alpha-kits zijn gewoon pc's met zoveel mogelijk overeenkomende specs.
De debugcode en het ontbreken van optimalisaties zorgen er zelfs voor dat het allemaal niet zo vloeiend werkt als met een uit de fabriek rollend exemplaar.

Feit is dat de complexe berekeningen die nodig zijn om zaken als de auto die tegen die boom uiteenspat, het modder dat echt als een fluid reageert, etc, momenteel nog niet mogelijk zijn om in realtime weer te geven.
dus uiteindelijk is het nog steeds pre-rendered, omdat je anders nooit een filmpje kunt maken met rijdende (er is geen AI ) en crashende auto's (nog geen physics)
The line is a dot to you!
pi_32831245
rijden en crashen is te programmeren. De code ligt er al. Physics en AI zijn niets meer dan systemen om code automatisch onder bepaalde omstandigheden aan te roepen. Zij hebben (waarschijnlijk) een rits code geklopt waarmee de race gesimuleerd werd.
De crashende auto is ook een stuk code dat getriggerd wordt (denk ik).
1
2
3
if car1._x == 452 then
 function crash(car1)
end if


Fluids zijn standaard physics die tegenwoordig standaard hardware-matig in videokaarten zit ingebakken.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32831391
PS3 BELIEVE
pi_32831565
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:12 schreef SocialDisorder het volgende:
rijden en crashen is te programmeren. De code ligt er al. Physics en AI zijn niets meer dan systemen om code automatisch onder bepaalde omstandigheden aan te roepen. Zij hebben (waarschijnlijk) een rits code geklopt waarmee de race gesimuleerd werd.
De crashende auto is ook een stuk code dat getriggerd wordt (denk ik).
Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime.
Je kunt dit soort dingen wel scripten maar dat heeft 0,0 invloed op de performance.
quote:
Fluids zijn standaard physics die tegenwoordig standaard hardware-matig in videokaarten zit ingebakken.
Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven.
Enkel de shading en reflectie-maps worden door de videokaart uitgevoerd, het zware rekenwerk wordt puur door de cpu(s) gedaan.
pi_32831681
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:24 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime.
Je kunt dit soort dingen wel scripten maar dat heeft 0,0 invloed op de performance.
Dus jij wilt zeggen dat een script net zo processor-intensief is als Physics en AI? Goh.....
quote:
[..]

Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven.
Enkel de shading en reflectie-maps worden door de videokaart uitgevoerd, het zware rekenwerk wordt puur door de cpu(s) gedaan.
En laten nou net die shading en reflectie zorgen voor het realisme van het water
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 5 december 2005 @ 12:31:54 #225
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32831760
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat een script net zo processor-intensief is als Physics en AI? Goh.....
maar dan is het dus niet realtime
quote:
En laten nou net die shading en reflectie zorgen voor het realisme van het water
hij bedoelt dus stromend water (of een andere vloeistof)
The line is a dot to you!
pi_32831903
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:31 schreef kepler het volgende:

[..]

maar dan is het dus niet realtime
Het is niet in-game. Maar het is wel gerenderd met de game-engine (volgens de CEO dan, ik moet het nog zien). Het is mogelijk om de AI en Physics uit te schakelen, en nog steeds een real-time rendering te maken, met hulp van scripts.
Geen mens die het zal kunnen spelen, maar je kan dan in elk geval zien hoe de graphics-engine van het spel z'n werk doet.
quote:
[..]

hij bedoelt dus stromend water (of een andere vloeistof)
Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32832083
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Het is niet in-game. Maar het is wel gerenderd met de game-engine (volgens de CEO dan, ik moet het nog zien). Het is mogelijk om de AI en Physics uit te schakelen, en nog steeds een real-time rendering te maken, met hulp van scripts.
Geen mens die het zal kunnen spelen, maar je kan dan in elk geval zien hoe de graphics-engine van het spel z'n werk doet.
[..]
Nogmaals; scripts zorgen niet voor snelheidswinst.
Je kunt niet zeggen; we schakelen de physics uit en scripten die.
quote:
Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Havok, maar dat het realtime fluids ondersteund is gewoon onzin.
Er is nog geen stuk software dat dat realtime kan.

De tech demo van de Cell-processor met die eendjes is bijzonder aardig, maar als je dat vergelijkt met het opspattend modder in de MotorStorm demo dan zit daar een wereld van verschil tussen.
  maandag 5 december 2005 @ 12:54:35 #228
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32832415
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:


Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem.
ik vraag het me af. Echt stromende vloeistoffen (Zoals bijvoorbeeld een waterval ofzo) is echt moeilijk te simuleren, het is zelfs nog onmogelijk.

Die rubber-duck demo is wel mooi, maar lieten ze ook opspattend water zien enzo?
The line is a dot to you!
pi_32832546
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:54 schreef kepler het volgende:

[..]

ik vraag het me af. Echt stromende vloeistoffen (Zoals bijvoorbeeld een waterval ofzo) is echt moeilijk te simuleren, het is zelfs nog onmogelijk.

Die rubber-duck demo is wel mooi, maar lieten ze ook opspattend water zien enzo?
In de techdemo's niet.
De MotorStorm trailer showt gewoon zaken die nu nog niet relatime mogelijk zijn.

Ik heb aardig wat ervaring met dit soort effecten en als je ziet hoe gruwelijk veel optimalisaties je nodig hebt om dit zelfs in een niet-realtime omgeving te renderen dan wordt je ziek.

Let ook eens op de volumetric fog die gebruikt wordt voor het stof in de vlakte.
Erg fraai, maar niet realtime mogelijk.
pi_32833226
InsertCredit is animator bij Pixar merk ik..........
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32833454
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:20 schreef SocialDisorder het volgende:
InsertCredit is animator bij Pixar merk ik..........
Och komop, ik val je toch ook niet persoonlijk aan?
pi_32833991
nee, maar je loopt hier onzin te verkondigen alsof je zelf dagelijks met 3D werkt. En zelfs dan loop je te blaten.
Profi 3D-animators verkondigden trots dat normal-maps nooit real-time gerendered zouden kunnen worden. Pats, Doom3.
id Software verkondigt vervolgens dat de PS2 dit nooit aan zou kunnen, pats Black.

Volumtrix zijn te faken. Dat leerde ik al toen ik nog met Truespace werkte. Havok is een physics engine, waarmee ik binnen 30 minuten water door een pijp heb laten lopen.
Sleutel er een beetje aan, en het is best mogelijk om dit realtime te doen, zeker op een machine met de kracht als de PS3-alpha-unit. Laat staan de final build.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32834357
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:48 schreef SocialDisorder het volgende:
nee, maar je loopt hier onzin te verkondigen alsof je zelf dagelijks met 3D werkt. En zelfs dan loop je te blaten.
Profi 3D-animators verkondigden trots dat normal-maps nooit real-time gerendered zouden kunnen worden. Pats, Doom3.
id Software verkondigt vervolgens dat de PS2 dit nooit aan zou kunnen, pats Black.

Volumtrix zijn te faken. Dat leerde ik al toen ik nog met Truespace werkte. Havok is een physics engine, waarmee ik binnen 30 minuten water door een pijp heb laten lopen.
Sleutel er een beetje aan, en het is best mogelijk om dit realtime te doen, zeker op een machine met de kracht als de PS3-alpha-unit. Laat staan de final build.
Ten eerste zeg ik ook niet dat het nooit zal kunnen, enkel dat het nu nog niet kan.
En er is nogal een verschil tussen het berekenen van stromend water met minimale variabelen en het omploegen van grond zoals de auto's in de trailer doen.

Nu moet ik toegeven dat ik geen gamedevver ben, maar ik werk al jaren met high-end physics en 3d apps voor o.a. MTV en de BBC.

Het zou wel zo prettig zijn als je niet met beschuldigingen gaat strooien en even aangeeft waar ik dan zou 'lopen te blaten'.
pi_32834558
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:01 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik ook niet dat het nooit zal kunnen, enkel dat het nu nog niet kan.
En er is nogal een verschil tussen het berekenen van stromend water met minimale variabelen en het omploegen van grond zoals de auto's in de trailer doen.

Nu moet ik toegeven dat ik geen gamedevver ben, maar ik werk al jaren met high-end physics en 3d apps voor o.a. MTV en de BBC.

Het zou wel zo prettig zijn als je niet met beschuldigingen gaat strooien en even aangeeft waar ik dan zou 'lopen te blaten'.
Games werken al jaren met de tricks to the eye. Het oog is ontzettend makkelijk te belazeren, zeker in high-speed games. Voor een high-end animatie staan andere standaarden en eisen dan voor games.
Het omploegen van de grond is vrij simpel; je hebt enerzijds de grond waar een normal/bump-map op toegepast wordt, en deze map krijgt dezelfde x-richting als de band op dat moment. Vervolgens koppel je een particle-spray aan de banden die bruine smurrie schieten.
Dan heb je ook nog een systeem nodig waarmee je kunt berekenen hoeveel modder er op de objecten in de omgeving terecht komt. En ook dit hoeft niet tot op de mm precies (wat je wel in een film zou eisen), aangezien gamers allang blij zijn met dirt op de voertuigen en rijders.

Jouw vakgebied en game-development zijn totaal niet te vergelijken. Wat de mensen van Dreamworks ook hebben ervaren toen zij gingen meewerken aan het spel rond Shrek.

-edit- en je blaat in elk topic wel iets
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32834744
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Games werken al jaren met de tricks to the eye. Het oog is ontzettend makkelijk te belazeren, zeker in high-speed games. Voor een high-end animatie staan andere standaarden en eisen dan voor games.
Het omploegen van de grond is vrij simpel; je hebt enerzijds de grond waar een normal/bump-map op toegepast wordt, en deze map krijgt dezelfde x-richting als de band op dat moment. Vervolgens koppel je een particle-spray aan de banden die bruine smurrie schieten.
Dan heb je ook nog een systeem nodig waarmee je kunt berekenen hoeveel modder er op de objecten in de omgeving terecht komt. En ook dit hoeft niet tot op de mm precies (wat je wel in een film zou eisen), aangezien gamers allang blij zijn met dirt op de voertuigen en rijders.

Jouw vakgebied en game-development zijn totaal niet te vergelijken. Wat de mensen van Dreamworks ook hebben ervaren toen zij gingen meewerken aan het spel rond Shrek.

-edit- en je blaat in elk topic wel iets
Goed.
Het is dan even wachten op een HD-versie van de demo, of ingame-footage.
Dan moet je kunnen zien dat het niet fotorealistisch is. Daarvoor zijn de huidige videos gewoon niet scherp genoeg.

Wat me het meest dwarszit is eigenlijk dat er geen enkele developer ook maar in de buurt van dit soort graphics komt.
Mocht Sony het echt klaarspelen dan is dat een waar huzarenstukje en wordt de ps3 net zo'n hit als z'n voorgangers.
pi_32835084
zoals ik al zei, het HOEFT niet foto-realistisch te zijn. Voor een game is een soepele frame-rate belangrijker dan realisme. Stel je eens voor dat ze advent children kwaliteit in de Final Fantasy 7 op de PS1 hadden gestopt (in game)...........

De demo's van Killzone PS3, Devil May Cry 4 en Ni-Oh komen anders behoorlijk dicht in de buurt. Om nog maar te zwijgen van Gears of War. Als je de ontwikkeling van de Cell een beetje gevolgd hebt, dan zou je kunnen weten dat dit soort graphics mogelijk zijn (is ook bevestigd door het hoofd development van Epic, toch geen kleintje op het gebied van gaming).
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32835368
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:28 schreef SocialDisorder het volgende:
zoals ik al zei, het HOEFT niet foto-realistisch te zijn. Voor een game is een soepele frame-rate belangrijker dan realisme. Stel je eens voor dat ze advent children kwaliteit in de Final Fantasy 7 op de PS1 hadden gestopt (in game)...........

De demo's van Killzone PS3, Devil May Cry 4 en Ni-Oh komen anders behoorlijk dicht in de buurt. Om nog maar te zwijgen van Gears of War. Als je de ontwikkeling van de Cell een beetje gevolgd hebt, dan zou je kunnen weten dat dit soort graphics mogelijk zijn (is ook bevestigd door het hoofd development van Epic, toch geen kleintje op het gebied van gaming).
Je hebt in zoverre gelijk dat dit soort graphics mogelijk zijn, mits het gebruk van allerlei trucs ( wat shaders e.d. gewoon zijn ). Niet dat dit erg is, integendeel.
Maar waar ik een beetje op doel is dat wanneer je de HD-trailer van MGS4 ziet, je duidelijk low-res textures gebruikt ziet worden. Het ziet er nog steeds fantastisch uit, maar het is niet fotorealistisch.
Wat me dan aan de trailer van MotorStorm stoort is dat deze geen sporen vertoont van game-eigen-trucs. Waarom lukt het daar wel om volumetric fog te gebruiken en bij mgs 4 niet?
pi_32835719
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:40 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Je hebt in zoverre gelijk dat dit soort graphics mogelijk zijn, mits het gebruk van allerlei trucs ( wat shaders e.d. gewoon zijn ). Niet dat dit erg is, integendeel.
Maar waar ik een beetje op doel is dat wanneer je de HD-trailer van MGS4 ziet, je duidelijk low-res textures gebruikt ziet worden. Het ziet er nog steeds fantastisch uit, maar het is niet fotorealistisch.
Wat me dan aan de trailer van MotorStorm stoort is dat deze geen sporen vertoont van game-eigen-trucs. Waarom lukt het daar wel om volumetric fog te gebruiken en bij mgs 4 niet?
Misschien beter de dev-kit handleiding gelezen?

Serieus; Naughty Dog deed ook dingen met de PS2 die anderen niet voor mogelijk hielden. Criterion doet het op dit moment met Black; niemand dacht dat Normal Mapping mogelijk was op de PS2.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32835748
Gears of War vind je in de buurt komen SocialDisorder? Ik moet de eerste ingame beelden nog zien van iets dat ook maar in de buurt komt van dat Motorstorm filmpje, des te meer reden om niet te geloven dat het er echt zo uit gaat zien uiteindelijk.
pi_32835851
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Misschien beter de dev-kit handleiding gelezen?
quote:
Serieus; Naughty Dog deed ook dingen met de PS2 die anderen niet voor mogelijk hielden. Criterion doet het op dit moment met Black; niemand dacht dat Normal Mapping mogelijk was op de PS2.
Heb je toevallig een technisch artikel over Black? Het ziet er wel strak uit, zeker voor de ps2, maar de normal-mapping zie ik niet direct terug.
pi_32836060
Even tussendoor; rechts-klik-save-target-as
voor de gehele Killzone 2 trailer.

Langer dan welke versie die ik tot nu toe gezien heb.
Ziekelijk.

en ingame
pi_32836567
ik kan het artikel over black en de normal maps even niet terug vinden (plus baas die loopt te zeiken over games op het werk). Je houd hem tegoed.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32836790
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:26 schreef SocialDisorder het volgende:
ik kan het artikel over black en de normal maps even niet terug vinden (plus baas die loopt te zeiken over games op het werk). Je houd hem tegoed.
Dank je.

Begin ook voor jezelf, freelance is de bomb .
pi_32837138
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Dank je.

Begin ook voor jezelf, freelance is de bomb .
Hahaha, ik zal het in gedachten houden
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32840112
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:24 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime.
Je kunt dit soort dingen wel scripten maar dat heeft 0,0 invloed op de performance.
[..]

Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven.
Enkel de shading en reflectie-maps worden door de videokaart uitgevoerd, het zware rekenwerk wordt puur door de cpu(s) gedaan.
Ik weet niet wat je precies onder scripten verstaat, maar er is heus wel wat winst te boeken op bepaalde plekken! Bijv met reactor, de ingebakken 'natuurwettenmachine' van 3d studio max werkt het als volgt als je bijv door een bak water een bootje laat varen: eerst berekent hij hoe het water zal gaan bewegen. Dit kost tijd en gaat niet realtime. Maar vervolgens slaat hij de keyframes van de animtie op. En dan kun je het in een soort halve realtime met openGL bekijken. Natuurlijk heb je hier niets als je zelf het bootje bestuurd in een game, maarvoor prachtige ingame filmpjes heb je er wel wat aan. Aangezien men zo'n ingame filmpje scripted noemt...
pi_32840607
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:40 schreef menesis het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je precies onder scripten verstaat, maar er is heus wel wat winst te boeken op bepaalde plekken! Bijv met reactor, de ingebakken 'natuurwettenmachine' van 3d studio max werkt het als volgt als je bijv door een bak water een bootje laat varen: eerst berekent hij hoe het water zal gaan bewegen. Dit kost tijd en gaat niet realtime. Maar vervolgens slaat hij de keyframes van de animtie op. En dan kun je het in een soort halve realtime met openGL bekijken. Natuurlijk heb je hier niets als je zelf het bootje bestuurd in een game, maarvoor prachtige ingame filmpjes heb je er wel wat aan. Aangezien men zo'n ingame filmpje scripted noemt...
Maakt hij daadwerkelijk gebruik van keyframes of is het een cache?

leuke 'discussie' trouwens
pi_32841896
keyframes, als ik hem opnieuw open is het water nog steeds geanimeerd. bovendien is er een optie 'clear keyframes' dus lijkt me wel duidelijk
pi_32847064
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:47 schreef menesis het volgende:
keyframes, als ik hem opnieuw open is het water nog steeds geanimeerd. bovendien is er een optie 'clear keyframes' dus lijkt me wel duidelijk
1 vraagje nog;
Wanneer je de parameters van het water enigsinds verandert, of er een element aan toevoegd, vervallen dan de keyframes? dwz gaat hij opnieuw de beweging renderen om nieuwe keyframes te maken?
pi_32847186
Als je dingen veranderd moet je de zooi overnieuw laten berekenen (dit gebeurd pas nadat je op 'create animation hebt geklikt en daarmee vervalt de vorige animatie van het water).
Maar het lijkt mij dat dat ook anders te programmeren is. Stel dat er een extra object door het water zou gaan varen, dan zou je eigenlijk die golven bij de bestaande golven kunnen 'optellen', veel meer heb je niet nodig denk ik.
Vanwaar de grote interesse als ik vragen mag?
pi_32847297
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:49 schreef menesis het volgende:
Als je dingen veranderd moet je de zooi overnieuw laten berekenen. Maar het lijkt mij dat dat ook anders te programmeren is. Stel dat er een extra object door het water zou gaan varen, dan zou je eigenlijk die golven bij de bestaande golven kunnen 'optellen', veel meer heb je niet nodig denk ik.
Vanwaar de grote interesse als ik vragen mag?
Gewoon leuk .

Werk zelf met o.a. Boujou en Fusion5 voor het maken van special effect shots voor TV;
dit heeft meer raakvlakken dan ik dacht.
pi_32851550
ja das waar! En er komen alleen maar meer raakvlakken met het krachtiger worden van die consoles! Ik vraag me af hoe dat eigenlijk met die 3d modellers gaat, want die moeten steeds mooiere modellen met steeds meer poly's maken. Misschien gaat de games industrie in de toekomst hun mensen bij pixar halen zeg maar
pi_32853684
Motorstorm gameplay zal dus ongeveer zo uit komen te zien:





...and you shall see.
pi_32853903
quote:
Op maandag 5 december 2005 11:44 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Gelul.

Serieus.

Ik ben een behoorlijke Sony-fanboy; maar dit is gewoon onmogelijk.
De fillrate van de 6800 is bij lange na niet genoeg om dat soort beelden realtime weer te geven.

En mocht die Cell-architectuur zo snel zijn dat hij die fluids ( opspuitend modder ) zonder problemen kan verwerken dan hadden we dat allang in tech demos gezien.
Je gaat de fillrates van een 6800SLI op een PC-moederbordje vergelijken met Alpha-devkits van de PS3 die draait op een Cell en 6800 SLI, en qua architectuur volledig anders in elkaar steekt.

Juist omtrent de grafische bandbreedtes zijn enorme veranderingen ingezet m.b.t. de PS3, middels de Rambus-communicatie tussen geheugen/CPU/GPU, het geheugen zelf en het botlleneckloze karakter van dit soort specifieke moederbordjes waar alles op geplakt wordt. Door wat simpel te gaan vergelijken met een super hi-end PC waar jij mee speelt, kom je nog niet eens in de buurt van de bandbreedtes die men hiermee gaat behalen. Bovendien heb je nooit met een Cell gewerkt, je kan dus niet oordelen over het wel of niet mogelijk is.
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:56:28 #254
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32854471
Vinden jullie het niet gek dat er een paar maanden voor de release nog steeds helemaal niets aan daadwerkelijke gameplay te zien is?
-
  dinsdag 6 december 2005 @ 07:57:13 #255
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32854477
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 02:30 schreef PandorasBox het volgende:
Motorstorm gameplay zal dus ongeveer zo uit komen te zien:


[afbeelding]


[afbeelding]
.
Ja, vast.
-
pi_32855376
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 07:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vinden jullie het niet gek dat er een paar maanden voor de release nog steeds helemaal niets aan daadwerkelijke gameplay te zien is?
niet bepaald. Alle media aandacht wordt nu op de PS2 gefocust, om zo een beetje wind uit de 360-zeilen te nemen.
Het is niet meer dan logisch dat ze even wachten met PS3-beelden tot na de feestdagen, om zo te voorkomen dat mensen die een console willen, gaan wachten op de PS3. Beter is het dat mensen nu een PS2 kopen, en over een jaar de PS3 in huis gaan halen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32855625
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:20 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

niet bepaald. Alle media aandacht wordt nu op de PS2 gefocust, om zo een beetje wind uit de 360-zeilen te nemen.
Het is niet meer dan logisch dat ze even wachten met PS3-beelden tot na de feestdagen, om zo te voorkomen dat mensen die een console willen, gaan wachten op de PS3. Beter is het dat mensen nu een PS2 kopen, en over een jaar de PS3 in huis gaan halen.
Dat het voor Sony beter is dat mensen nu een PS2 kopen ipv een 360 is vrij logisch, maar er is al best wel een gekte bezig rond de 360 om dat apparaat zo snel mogelijk in huis te krijgen. Die mensen moet je met PS3 gameplay beelden overtuigen om nog geen 360 te halen, maar gewoon te wachten op de PS3. Dat er nog veel PS2's worden verkocht is leuk, maar de kosten van de PS3 moeten ook terugverdiend worden en van veel mensen verwacht ik niet dat als ze nu nog een PS2 kopen dat ze over een jaar al een PS3 gaan kopen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:38:52 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32856994
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 07:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Vinden jullie het niet gek dat er een paar maanden voor de release nog steeds helemaal niets aan daadwerkelijke gameplay te zien is?
Neuh, Nintendo doet precies hetzelfde. Bovendien, wanneer kwam M$ met ingame beelden eigenlijk?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32857655
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:33 schreef Tain het volgende:

[..]

Dat het voor Sony beter is dat mensen nu een PS2 kopen ipv een 360 is vrij logisch, maar er is al best wel een gekte bezig rond de 360 om dat apparaat zo snel mogelijk in huis te krijgen. Die mensen moet je met PS3 gameplay beelden overtuigen om nog geen 360 te halen, maar gewoon te wachten op de PS3. Dat er nog veel PS2's worden verkocht is leuk, maar de kosten van de PS3 moeten ook terugverdiend worden en van veel mensen verwacht ik niet dat als ze nu nog een PS2 kopen dat ze over een jaar al een PS3 gaan kopen.
Leuker is het natuurlijk dat MS nu gaat lopen paraderen met zoveel X360s verkocht, en straks na de launch van de PS3 het aantal verkochte 360-games in een vrije val te zien geraken
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:19:43 #260
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32857948
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:38 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Neuh, Nintendo doet precies hetzelfde. Bovendien, wanneer kwam M$ met ingame beelden eigenlijk?
Toch zeker een half jaar van te voren waren er al ingame beelden van games als Kameo en CoD2.
-
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:20:21 #261
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32857957
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Leuker is het natuurlijk dat MS nu gaat lopen paraderen met zoveel X360s verkocht, en straks na de launch van de PS3 het aantal verkochte 360-games in een vrije val te zien geraken
Ik denk dat dat vooral af gaat hangen van de prijs van de ps3.
-
pi_32858151
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik denk dat dat vooral af gaat hangen van de prijs van de ps3.
Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:34:13 #263
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32858280
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:28 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2.
Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was.
-
pi_32858410
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was.
Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemen
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32858528
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:28 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2.
Welke hoge prijs?
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Price_history

US$299.99 (October 26, 2000, Launch Price)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_32858558
In Europa ging hij voor beduidend meer over de toonbank (FL 1149,- als ik het goed heb).
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32858600
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:45 schreef SocialDisorder het volgende:
In Europa ging hij voor beduidend meer over de toonbank (FL 1149,- als ik het goed heb).
Tja alleen in Europa voor een hoge prijs, rest van de wereld voor een schappelijke prijs
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_32858805
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 02:30 schreef PandorasBox het volgende:
Motorstorm gameplay zal dus ongeveer zo uit komen te zien:


[afbeelding]


[afbeelding]
Hoop doet leven zullen we maar zeggen
Ik probeer toch over het algemeen realistischer te blijven
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:14:43 #269
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32859204
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:39 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemen
Tegen de tijd dat ie hier komt is PES6 en RE5 wsl al uit.
En nog een hele hoop andere games.
Maar blijf vooral blind .
-
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:18:52 #270
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32859281
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:14 schreef Dr.Daggla het volgende:


Maar blijf vooral blind .
Right back at ya! Xbot!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32859362
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:39 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemen
Welke Westerse exclusives (Dus ECHT exclusive, niet GTA exclusive en ook niet console-exclusive) zou Sony dan hebben die wel interessant zijn? Ik kan eigenlijk alleen Japanse reeksen bedenken zoals FF. Kortom, waarom zou ik een PS3 kopen terwijl ik al een best aardige PC en een Xbox 360 heb staan?
pi_32860227
Ik noem een Killzone......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:06:04 #273
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32860290
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:03 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik noem een Killzone......
nou dat noem ik niet echt een exclusieve topper. Deel 1 kreeg gem een 7.2 op de PS2.
Op de PC en de Xbox 360 zijn genoeg FPS te vinden die op gelijke hoogte staan met (of beter zijn dan) Killzone
The line is a dot to you!
pi_32860373
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:23 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Welke Westerse exclusives (Dus ECHT exclusive, niet GTA exclusive en ook niet console-exclusive) zou Sony dan hebben die wel interessant zijn? Ik kan eigenlijk alleen Japanse reeksen bedenken zoals FF. Kortom, waarom zou ik een PS3 kopen terwijl ik al een best aardige PC en een Xbox 360 heb staan?
Wat is er mis met Japanse reeksen? Voor mij is de PS2 bijvoorbeeld vooral interessant door Japanse games. Denk aan een gigantische berg RPG's, Metal Gear Solid en ook wel een beetje Katamari.
pi_32860424
hij vroeg om interessante westerse exclusives. Een 7.2 voor deel 1 is voor mij voldoende om deel 2 op z'n minst interessant te noemen.
Toppers kun je op dit moment niet aanwijzen, aangezien niets speelbaar is. En op de Xbox exclusive shooters die beter zijn? Name 1. En niet aankomen met Halo, want qua level-design en variatie heeft Killzone Halo een lesje geleerd.

Veel nieuwsgieriger ben ik trouwens naar de reden waarom kabouter alleen westerse titels wil horen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32860433
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:09 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Wat is er mis met Japanse reeksen? Voor mij is de PS2 bijvoorbeeld vooral interessant door Japanse games. Denk aan een gigantische berg RPG's, Metal Gear Solid en ook wel een beetje Katamari.
Japanse games heb ik absoluut niks mee
Denk dat in totaal een stuk of 3 me er hebben weten te interesseren
En Killzone was niet direct een topgame, op de PC verschijnen jaarlijks tientallen veel betere shooters.
pi_32860462
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:
En op de Xbox exclusive shooters die beter zijn? Name 1. En niet aankomen met Halo, want qua level-design en variatie heeft Killzone Halo een lesje geleerd.
Far Cry
pi_32860556
ach, je kan zeggen wat je wil, maar zolang playstation de GTA en MGS reeks in huis heeft, is en blijft playstation voor mij de winnaar van alle consoles!
pi_32860575
Tja, GTA blijf ik geen exclusive vinden, dat halve jaartje wachten op de PC versie is voor mij geen probleem als je alle voordelen ziet (mods, MP3 speler etc.)
pi_32860606
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was.
Mwoh, Een jaartje na de PS2 kwam toch de o zo fantastische Xbox uit? En waarom is die dan onevenredig veel minder verkocht?
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:17:39 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32860607
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:
hij vroeg om interessante westerse exclusives. Een 7.2 voor deel 1 is voor mij voldoende om deel 2 op z'n minst interessant te noemen.
Toppers kun je op dit moment niet aanwijzen, aangezien niets speelbaar is. En op de Xbox exclusive shooters die beter zijn? Name 1. En niet aankomen met Halo, want qua level-design en variatie heeft Killzone Halo een lesje geleerd.

Veel nieuwsgieriger ben ik trouwens naar de reden waarom kabouter alleen westerse titels wil horen.
ik zeg niet perse dat Halo beter is dan Killzone (dat is gewoon een mening), maar dat er genoeg keus is aan goede shooters op de PC en de 360. Killzone is dus geen reden om een PS3 aan te schaffen. Kies dan CoD2, PD0, Gears of War, Halo 3, Far Cry 2, FEAR, enz.
The line is a dot to you!
pi_32860682
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:44 schreef Tain het volgende:

[..]

Welke hoge prijs?
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Price_history

US$299.99 (October 26, 2000, Launch Price)
Huh, ik kan me herinneren dat hij hier ooit 1100 gulden kostte? Of laat m'n geheugen mij nu in de steek?
pi_32860703
Final Fantasy, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Tekken, Soul Calibur, WarHawk, MotorStorm, I-8, Killing Day, Ni-Oh, Killzone, Gundam World.

Zie hier 11 redenen om op de PS3 te wachten. Als dit je niet aanspreekt, who cares?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32860733
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:20 schreef menesis het volgende:

[..]

Huh, ik kan me herinneren dat hij hier ooit 1100 gulden kostte? Of laat m'n geheugen mij nu in de steek?
Ja Sony fuckte Europa destijds hard.
Overigens mag het duidelijk zijn dat Sony de vorige generatie won wegens de grotere mainstream appeal, het grotere gamesaanbod, de marketing, de naam en de prijs
pi_32860882
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:17 schreef kepler het volgende:

[..]

ik zeg niet perse dat Halo beter is dan Killzone (dat is gewoon een mening), maar dat er genoeg keus is aan goede shooters op de PC en de 360. Killzone is dus geen reden om een PS3 aan te schaffen. Kies dan CoD2, PD0, Gears of War, Halo 3, Far Cry 2, FEAR, enz.
het begint een beetje een "ja maar dit systeem heeft dit, en dit systeem heeft dat, ja maar dat heb je al op de PC"-discussie te worden.

Het komt er gewoon op neer dat het een kwestie van smaak is. Ik geil gewoon op de Japanse games. Klaar. Geef mij een Zone Of The Enders en ik vergeet dat ik naar m'n werk moet. Duw een Halo in m'n klauwen en ik ga klusjes verzinnen om maar niet Halo te hoeven spelen.
Devil May Cry kan ik tot in den treure spelen, terwijl er gewoon niets soortgelijks op de X360 is wat daar bij in de buurt komt.

Zo zijn er miljoenen met mij, en andersom zullen er vast ook miljoenen zijn. Who gives a flying fuck what the other guy is playing? As long as you're not buying a X360 with my money, I couldn't care less.

[ Bericht 0% gewijzigd door SocialDisorder op 06-12-2005 13:39:49 ]
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:31:04 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32860933
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

het begint een beetje een "ja maar dit systeem heeft dit, en dit systeem heeft dat, ja maar dat heb je al op de PC"-discussie te worden.

Het komt er gewoon op neer dat het een kwestie van smaak is. Ik geil gewoon op de Japanse games. Klaar. Geef mij een Zone Of The Enders en ik vergeet dat ik naar m'n werk moet. Duw een Halo in m'n klauwen en ik ga klusjes verzinnen om maar niet Halo te hoeven spelen.
Devil May Cry kan ik tot in den treure spelen, terwijl er gewoon niets soortgelijks op de X360 is wat daar bij in de buurt komt.

Zo zijn er miljoenen met mij, en andersom zullen er vast ook miljoenen zijn. Who gives a flying fuck what the other guy is playing? As long as you're buying a X360 with my money, I couldn't care less.
ik heb het precies andersom en ik ben het totaal met je eens
The line is a dot to you!
pi_32861041
zullen we het dan weer gewoon over de PS3 hebben en kappen met het PS3 vs Xbox360 vs Revolution vs PC vs PS2 vs Xbox vs PSP vs Atari 2600 geklooi?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:36:37 #288
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32861076
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Final Fantasy, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Tekken, Soul Calibur, WarHawk, MotorStorm, I-8, Killing Day, Ni-Oh, Killzone, Gundam World.

Zie hier 11 redenen om op de PS3 te wachten. Als dit je niet aanspreekt, who cares?
Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:39:25 #289
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_32861158
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halen
Ik zie er ook één Metal gear solid wat een topgame
pi_32861165
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halen
Ik zie er ook één, dat I-8 lijkt me niet onaardig, maar goed we zien wel of dat wat wordt .
pi_32861205
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:39 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik zie er ook één, dat I-8 lijkt me niet onaardig, maar goed we zien wel of dat wat wordt .
En Gundam dan
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_32861229
Ik zie er een hele hoop, maar niet per se in dat rijtje.

PS3

En ze wachten ook nog een tijdje met het uitbrengen van het apparaat, wat ik heel aardig vind, omdat ik dan misschien zelf genoeg geld heb bij de launch.
Kan ik eindelijk een keer een launchconsole halen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_32861236
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:41 schreef Tain het volgende:

[..]

En Gundam dan
Die is niet exclusive dacht ik
pi_32861290
Gundam is exclusive, Bandai heeft een contract met Sony tot 2010.

Jij bedoelt waarschijnlijk Armored Core.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32861357
Ah, ben ik in de war, 2 redenen it is
Mecha's zijn eigenlijk het enige Japanse wat ik wel leuk vind in games, lekker beuken .
pi_32861554
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:47 schreef Retuobak het volgende:
Ah, ben ik in de war, 2 redenen it is
Mecha's zijn eigenlijk het enige Japanse wat ik wel leuk vind in games, lekker beuken .


Ik heb ooit bijna een 2e hands Xbox met die mechgame die met die enorme joystick/controlpad/cockpit geleverd werd gekocht

gebrek aan ruimte was de reden dat de koop niet doorging overigens
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32861718
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:54 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]



Ik heb ooit bijna een 2e hands Xbox met die mechgame die met die enorme joystick/controlpad/cockpit geleverd werd gekocht

gebrek aan ruimte was de reden dat de koop niet doorging overigens
Steel Batallion wil ik nog steeds een keer spelen eigenlijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_32861772
Echt fantastisch spel. Ging zelfs zo ver in de simulatie dat als je niet op tijd op eject drukte bij vernietiging van je mech, al je save-games gedelete werden
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:07:07 #299
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32861848
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:10 schreef SocialDisorder het volgende:
hij vroeg om interessante westerse exclusives. Een 7.2 voor deel 1 is voor mij voldoende om deel 2 op z'n minst interessant te noemen.
Ah, maar XBOX360 games die hoger dan een 8 scoren zijn wel matig?
Je bent zo heerlijk objectief altijd .
-
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:08:05 #300
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_32861872
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Final Fantasy, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Tekken, Soul Calibur, WarHawk, MotorStorm, I-8, Killing Day, Ni-Oh, Killzone, Gundam World.

Zie hier 11 redenen om op de PS3 te wachten. Als dit je niet aanspreekt, who cares?
Waar baseer je op dat MotorStorm een toffe game gaat worden.
Je haalt um nou al een paar keer aan maar je weet er werkelijk waar nog helemaal niets van .
-
pi_32861969
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat MotorStorm een toffe game gaat worden.
Je haalt um nou al een paar keer aan maar je weet er werkelijk waar nog helemaal niets van .
Dirt racing
screens en movies

Op het gameplayvlak kan het nog alle kanten op natuurlijk. Het idee en het concept is alvast goed.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')