WTF???!! Die spelen we nu zelfs nog regelmatig met multitap. Ik dacht dat geen hond ooit van dat spel gehoord had. (we spelen wel maar 5 banen: Canyon 2, Highway 2, Jungle 2, Egypt 2 en Artic 2. De rest is te kort of te saai, en banen met bootjes zijn kut)quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:00 schreef peristilius het volgende:
Speelde op de PS1 altijd Circuit Breakers, betere multiplayer spellen bestaan gewoon niet.
Ben benieuwd wat de telefoons van mensen doen in de buurt van een PS3quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Had iets met Bluetooth te maken, je kan maximaal acht apparaten tegelijk met elkaar verbinden ofzoiets.
Circuit Breakers met multitap.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:05 schreef NutKees het volgende:
[..]
WTF???!! Die spelen we nu zelfs nog regelmatig met multitap. Ik dacht dat geen hond ooit van dat spel gehoord had. (we spelen wel maar 5 banen: Canyon 2, Highway 2, Jungle 2, Egypt 2 en Artic 2. De rest is te kort of te saai, en banen met bootjes zijn kut)
Doe er dan 6.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Had iets met Bluetooth te maken, je kan maximaal acht apparaten tegelijk met elkaar verbinden ofzoiets.
dan krijg je weer zeikerds die gaan miepen over dat de BlueTooth van PS3 minderwaardig is, omdat normale BlueTooth apparaten 7 anderen kan verbinden..........quote:
Voor 800 euro heb je trouwens nog lang geen HD TV hoor, dus wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:26 schreef bas_ragger het volgende:
Wat een gezeik allemaal. Volgens mij worden de ps3 en de 360 ongeveer het zelfde. Ook kwa graphics. Het probleem word waarschijnlijk dat bedrijven niet genoeg geld in een game kunnen stoppen om de volledige grafische kracht van die apparaten te gebruiken. Want het word echt heel erg duur om spellen voor de next gen te maken. Ik denk dat de echte next gen machine de revolution word. Of je die zapper nou leuk vind of niet. En ze ondersteunen geen HD-TV. Nou en. Ik heb verloopig toch geen ¤800,- om neer te leggen voor een LCD tv. Want die moet je wel hebben om van die graphics te genieten. Voor die ¤800,- koop ik liever een shit lading aan leuke spellen. Tja wat kan mij het ook bomme. Ik zie het wel over een jaar.
Het is ook altijd watquote:Op dinsdag 22 november 2005 13:33 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan krijg je weer zeikerds die gaan miepen over dat de BlueTooth van PS3 minderwaardig is, omdat normale BlueTooth apparaten 7 anderen kan verbinden..........
Ja he? Ik zat daar ook te denken van, konden ze niks beters bedenken?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:49 schreef P-Style het volgende:
Die tien redenen van IGN om te wachten op de PS3 had ik laatst ook gelezen, ja. En ondanks dat ikzelf inderdaad wacht op de PS3... vond ik die redenen die IGN gaf stuk voor stuk belachelijk!
Inderdaad. De meesten zijn makkelijk te weerleggen!quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:50 schreef Retuobak het volgende:
Ja he? Ik zat daar ook te denken van, konden ze niks beters bedenken?
Hmmm... het zijn wel de woorden van Howard Stinger, maar een prijskaartje tussen de 300 en 400 dollar is werkelijk... spotgoedkoop!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:09 schreef SocialDisorder het volgende:
PS3 zal tussen de 300 en 400 euro kosten, wereldwijde release lijkt van de baan
Stel je niet aan!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
SpotgoedkoopNet zo spotgoedkoop als de 360, maar veel duurder dan de PS2 was. Nu zit er wel Blue Ray in en andere hardware shit, maar ze kunnen het gewoon niet duurder maken. Anders koopt niemand het.
400*2,20 = 880 guldenquote:Op woensdag 23 november 2005 09:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
SpotgoedkoopNet zo spotgoedkoop als de 360, maar veel duurder dan de PS2 was. Nu zit er wel Blue Ray in en andere hardware shit, maar ze kunnen het gewoon niet duurder maken. Anders koopt niemand het.
Klopt, maar in Amerika was de PS2 $299,- bij de launch.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
400*2,20 = 880 gulden
introductieprijs PS2: FL 1249,- FL 1149,-
Ik ook!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik haal m'n consoles over het algemeen in Europa
en ja, sorry, hij was 1149.....
2007 babyquote:In een ander interview liet Stringer al weten dat de PS3 in de lente van 2006 in Japan verkrijgbaar zal zijn en in de Verenigde Staten tegen november van dat jaar. Een Europese release is nog onzeker, maar zal naar verwachting na de Amerikaanse lancering volgen.
Het is uiteraard maar afwachten of de wereldwijde release van MS succesvol gaat verlopen.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:09 schreef Retuobak het volgende:
2007 baby
Microsoft zal wel blij zijn met de gigantische voorsprong die ze gaan pakken in Europa vanwege het feit dat de PS3 hier wel in april 2007 ofzo zal komen. Ik blijf het echt diep triest vinden, altijd die drang van Sony om Europa te fucken, als MS wereldwijd kan releasen, waarom Sony niet? Ze hebben tijd zat gehad om voldoende fabs neer te poten voor een wereldwijde release.
Het zal er dus wel weer op neerkomen dat Sony Japan pakt en dat de Westerse wereld nog spannend zal worden.
Tja... Kijk dat de PS3 hier pas zo laat komt vind ik nog niet eens zo héél erg. Dat 'ie hier verlopig niet verkijgbaar is, terwijl 'ie al wèl een tijdje in Japan uit is, is minder leuk. Dat voelt gewoon "niet eerlijk"! Maar Sony heeft z'n thuisland altijd als testplatvorm gebruikt voor z'n consoles. Dat is nou eenmaal hun strategie. En daar willen ze nog niet van afwijken.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:23 schreef Retuobak het volgende:
Tja kijk P-Style, ik heb liever weinig consoles dan geen consoles. De wereldwijde launch van MS mag dan niet perfect zijn, maar Europa wordt voor de verandering niet zwaar genaaid (wel een beetje though).
Ach wellicht kan het nog met firmware upgrades bijgeschaafd worden, net als bij de PSP, wat opzich best goed werkt!quote:Op woensdag 23 november 2005 10:37 schreef Retuobak het volgende:
Och, ze zullen wel gewoon denken, we doen deze en deze implementatie van Blu-ray, en als het de rest niet bevalt dan kunnen ze m'n reet kussen, aanpassen zullen ze toch wel aan een apparaat dat tientallen miljoenen keren over de toonbank zal vliegen.
Is idd een mogelijkheid, maar goed, ik kan me er niet druk om maken. Ik kan me er meer om druk maken dat de PS3 hier pas in 2007 komtquote:Op woensdag 23 november 2005 10:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach wellicht kan het nog met firmware upgrades bijgeschaafd worden, net als bij de PSP, wat opzich best goed werkt!
quote:Op woensdag 23 november 2005 12:19 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik importeer hem wel uit de VS. Bevalt me ook prima met mijn PStwo.
Goed bezig daar bij CNNquote:CNN drops PS3 price story as Stringer comments are confuted
No comments on pricing or availability from Sony boss after all
Comments published in a CNN article yesterday purporting to be from Sony CEO Howard Stringer regarding the planned pricing for PlayStation 3 have been removed after it emerged that he had not said anything on the question.
The article, which is attributed to FORTUNE senior editor Peter Lewis and was published on the CNN Money website, referenced a new interview with Stringer which has been published in Fortune magazine.
However, in the original version of the article, Lewis cited Stringer as saying that the PS3 would be priced between $300 and $400, and would launch in the middle of next year in Japan, followed by a US launch a couple of months later.
It transpires that no such information was discussed in the original FORTUNE interview - and CNN Money has now pulled the quotes, placing an addendum on the article which says that "Stringer has not commented publicly on how much the PS3 is expected to cost, or how soon it will appear in the US after the Japanese launch in spring 2006."
So where did the information come from, then? The culprit appears to be a Hollywood Reporter article on another interview with Stringer, which appeared a few weeks ago and also appeared to attribute pricing and availability information to the Sony CEO.
However, on closer inspection, the article was actually citing an anonymous source within Sony - a fine detail which the CNN article apparently missed, setting the whole rumour mill rolling once again.
To date, then, the only official comments on PS3 pricing have come in the form of admonishments from Sony Computer Entertainment boss Ken Kutaragi that the new hardware will be expensive - although some commentators feel that these statements are more an indication of Sony's desire to keep the PS2 selling strongly than any real indication of PS3's price point.
Ik vond het al zo goedkoop...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ah, dat 400$ verhaaltje was dus afkomstig uit iemands duim.
Goed bezig daar bij CNN.
Als het aan Kutaragi ligt, dan wìllen we er ook voor werken!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 14:39 schreef Retuobak het volgende:
Ja ik ook P-Style, goede kans dat we er toch voor moeten werken
Dat wil ik ook best, de hoeveelheid tijd die ik wil steken in voor een PS3 werken valt echter nog te bezienquote:Op woensdag 23 november 2005 14:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als het aan Kutaragi ligt, dan wìllen we er ook voor werken!!!
Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
PS3 is het probleem niet, een behoorlijke HDTV is een groter probleem.....
Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik geloof nog steeds dat het best zou kunnen hoor.
Ja, daar heb je een punt.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef peristilius het volgende:
[..]
Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro.
Als ze daar een kale PS3 tegenover zetten voor 500 euro kunnen ze het wel schudden.
Achja... de één investeert heel veel in pc-hardware, de ander in hardware om z'n console-ervaring te verrijken!quote:Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef Retuobak het volgende:
Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor.
Ik denk niet dat de PS3 heel kaal zal zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:54 schreef peristilius het volgende:
Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro.
Als ze daar een kale PS3 tegenover zetten voor 500 euro kunnen ze het wel schudden.
Ik verwacht eigenlijk géén toptitels bij de PS3 launch!quote:Op woensdag 23 november 2005 17:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, daar heb je een punt.
En er zijn dan ook al een hele hoop games beschikbaar. Het is nog maar de vraag of er echte toptitels bij de launch zitten. De ps2 launch was niet echt indrukwekkend namelijk.
X-Squad en die geweldige fighter van Squarequote:Op woensdag 23 november 2005 17:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, daar heb je een punt.
En er zijn dan ook al een hele hoop games beschikbaar. Het is nog maar de vraag of er echte toptitels bij de launch zitten. De ps2 launch was niet echt indrukwekkend namelijk.
Je bedoelt "The Bouncer", die schijnbaar in 2 tot 3 uurtjes rond te spelen was!quote:Op donderdag 24 november 2005 02:53 schreef MMaRsu het volgende:
X-Squad en die geweldige fighter van Square
Ja idd, supergame was datquote:Op donderdag 24 november 2005 02:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je bedoelt "The Bouncer", die schijnbaar in 2 tot 3 uurtjes rond te spelen was!
Dan begrijp ik niet wat de pers zo loopt te bitchen dat je nog moet wachten met een X360.quote:Op donderdag 24 november 2005 02:31 schreef P-Style het volgende:
Ik verwacht eigenlijk géén toptitels bij de PS3 launch!
De pers moet gewoon z'n bek houden! Die mafkezen weten nooit waar de over lullen.quote:Op donderdag 24 november 2005 07:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dan begrijp ik niet wat de pers zo loopt te bitchen dat je nog moet wachten met een X360.
Want op de BR speler na geldt alles ook voor de ps3, me dunkt. Dat HDTV verhaal geldt hier namelijk ook gewoon.
Inderdaad, gamesitesquote:Op donderdag 24 november 2005 08:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
De pers moet gewoon z'n bek houden! Die mafkezen weten nooit waar de over lullen.
...en een lijstje met 10 redenen om op de Revolution te wachten trouwens.quote:Op donderdag 24 november 2005 08:50 schreef SocialDisorder het volgende:
er staat overigens ook een lijstje met 10 redenen om wel een X360 te kopen op IGN, voor alle azijnpissers die zo'n lijstje veel te serieus nemen......
Of waarom je nog 15 jaar vooruit kan met de huidige generatie consoles!quote:Op donderdag 24 november 2005 08:59 schreef SocialDisorder het volgende:
binnenkort zal er ook wel een lijstje te vinden zijn waarom je eigenlijk die hele next-gen over moet slaan en op de volgende next-gen moet wachten
40! Kut PC'squote:
Als je geen HDTV heb kan je de Xbox 360 net zo goed laten liggen.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor.
Gelulquote:Op donderdag 24 november 2005 09:43 schreef bas_ragger het volgende:
[..]
Als je geen HDTV heb kan je de Xbox 360 net zo goed laten liggen.
Hier een uitspraak op IGN: Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest.
Dan koop je een xbox 360 en geen HDTV dan ziet het er bijna net zo uit als je ouwe xbox![]()
Wie heeft het hier nou weer over de xbox 360?!?quote:Op donderdag 24 november 2005 09:43 schreef bas_ragger het volgende:
Hier een uitspraak op IGN: Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest.
Dan koop je een xbox 360 en geen HDTV dan ziet het er bijna net zo uit als je ouwe xbox![]()
Wat dacht je van "Dé reden om je PC te upgraden is wel dit fantastische 16 kleuren scherm, gegarandeerd dat het de komende 50 jaar niet beter dan dit wordt."quote:Op donderdag 24 november 2005 09:40 schreef Retuobak het volgende:
30 jaar?
Met redenen als "Ponskaarten zijn niet meer ideaal voor gamen, je hebt nu toetsenborden, zeker een reden om te upgraden"?
kleurquote:Op donderdag 24 november 2005 09:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Wat dacht je van "Dé reden om je PC te upgraden is wel dit fantastische 16 kleuren scherm, gegarandeerd dat het de komende 50 jaar niet beter dan dit wordt."
toch blij dat ik het topic heb geopendquote:Op donderdag 24 november 2005 10:02 schreef P-Style het volgende:
Daar is het HDTV in combinatie met consoles-topic voor!
Ik vind IGN net zo betrouwbaar als de Telegraaf. Helaas kan je met websites je achterste niet afvegen na een stevig potje ontlasten.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:43 schreef bas_ragger het volgende:
[..]
Als dit aanslaat en betaalbaar is, is BR en HD-DVD inmiddels allang weer achterhaald. Is het grote voordeel van de ps3, de BR-speler ook niet echt relevant meer..quote:300GB disc set to challenge DVD
Holographics enters the mainstream
Ken Young, vnunet.com 25 Nov 2005
ADVERTISEMENT
A computer disc about the size of a DVD that can hold 60 times more data will go on sale in 2006, according to its American developer InPhase Technologies, a Lucent spin off.
The discs, holding 300GB each, use so-called Tapestry holographic memory technology to store data by interference of light. They are also able to read and write data at 10 times the speed of a normal DVD.
InPhase Technologies has formed an alliance with Hitachi/Maxell to market and sell the discs. The first public demonstration was held at the International Broadcast Equipment Exhibition last week in Tokyo.
Tapestry can store more than 26 hours of broadcast-quality high-definition video on a single 300GB disk, recorded at a data rate of 160Mbps. The discs are 13cm in diameter and a little wider and thicker than conventional DVDs.
Normal DVDs record data by measuring microscopic ridges on the surface of a spinning disc. Two competing successors to the DVD format - Blu-ray and HD-DVD - use the same technique, but exploit shorter wavelengths of light to cram more information onto the surface.
The Tapestry system uses light from a single laser split into two beams: the signal beam and the reference beam. The hologram is formed where these two beams intersect in the recording medium.
The process for encoding data onto the signal beam is accomplished by a device called a spatial light modulator, which translates the electronic data of 0s and 1s into an optical 'checkerboard' pattern of light and dark pixels. The data is arranged in an array or 'page' of around a million bits.
At the point of intersection of the reference beam and the signal beam, the hologram is recorded in the light sensitive storage medium. A chemical reaction occurs in the medium when the bright elements of the signal beam intersect the reference beam, causing the hologram.
By varying the reference beam angle, wavelength or media position many different holograms can be recorded in the same volume of material.
Ze verwachten met deze techniek in 2010 op 1.6TB per schijfje te zittenquote:
Najaquote:Op maandag 28 november 2005 09:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze verwachten met deze techniek in 2010 op 1.6TB per schijfje te zitten.
quote:Op maandag 28 november 2005 09:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
NajaDat is serieus van het pad
Ik vraag me alleen af hoe snel je dan data kan vinden op een disc? Veel opslag is leuk, maar moet er dan niet langer geladen worden?
Das rap genoeg, me dunktquote:They are also able to read and write data at 10 times the speed of a normal DVD.
In een ander artikeltje las ik dat verwacht wordt dat de 1.6TB schijfjes ongeveer 100$ gaan kosten.quote:Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Jammer dat er niets over kras-gevoeligheid en productiekosten vermeld worden in het artikel. Het lijkt mij dat die in 2006 flink hoger liggen dan bij de BR het geval is.....
Mijn DVD boxen, wat doe jequote:Op maandag 28 november 2005 10:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
De potentie is ongekend. Je kan hele seizoenen van series op 1 schijfje uitbrengen in HDTV formaat!
Als de drive geen zijkanten heeft wel ja!quote:Op maandag 28 november 2005 11:19 schreef Retuobak het volgende:
13cm past net binnen een 5,25" drive?
Een inch is 2.54 centimeter, 2.54x5.25=13.335 centimeter. Oftewel er is slechts 3 millimeter ruimte over om de behuizing van de drive te maken. Aangezien je ook nog loopwerk moet maken van zowel de laser als de tray zou dit lastig kunnen zijn. Bovendien is het voor laptops nog problematischer. Voor een reeds bestaande laptop zal het haast onmogelijk worden om een drive voor 13 cm discs te maken.quote:Op maandag 28 november 2005 11:19 schreef Retuobak het volgende:
13cm past net binnen een 5,25" drive?
Waarom 13cm in massaproductie gooien als het onmogelijk is om het te gebruiken voor drives die bijv. passen in 5,25" bays? Zelfs voor professioneel gebruik mis je dan sales...quote:Op maandag 28 november 2005 11:28 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Een inch is 2.54 centimeter, 2.54x5.25=13.335 centimeter. Oftewel er is slechts 3 millimeter ruimte over om de behuizing van de drive te maken. Aangezien je ook nog loopwerk moet maken van zowel de laser als de tray zou dit lastig kunnen zijn. Bovendien is het voor laptops nog problematischer. Voor een reeds bestaande laptop zal het haast onmogelijk worden om een drive voor 13 cm discs te maken.
1.6TB is meer dan 340 gewone DVD's.quote:Op maandag 28 november 2005 10:46 schreef Retuobak het volgende:
100$ is wel veel, maar dat zal nog wel enorm zakken wanneer de massaproductie ECHT op gang komt.
Klopt, maar het is anders als je straks een film koopt, waarvan het schijfje alléén al $100,- en je nog niet eens voor de film zèlf hebt betaald.quote:Op maandag 28 november 2005 11:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
1.6TB is meer dan 340 gewone DVD's.
Dan vind ik 100$ echt HEEL weinig. We hebben het over 1600 GB he?.
Opvolger van BR?quote:Op maandag 28 november 2005 11:12 schreef P-Style het volgende:
Leuk en aardig die holo-disc, maar voorlopig is dit alleen voor de professionele markt, heeft het een dubieuze diameter van 13cm ipv 12 cm waardoor het onmogelijk is een 5,25" pc-drive te maken hiervoor, is het voorlopig nog niet te betalen en last but not least... is er geen ènkele filmmaatschappij mee bezig.
De techniek klinkt zondermeer bijzonder goed!Maar het zal geen concurrent worden voor blu-ray, waarschijnlijk een opvolger, zodra ze de opslagcapaciteit nòg verder hebben opgekrikt èn ze schijfjes gaan produceren met een diameter van 12cm!
Waarom zouden ze films op een 1.6TB schijf zettenquote:Op maandag 28 november 2005 11:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt, maar het is anders als je straks een film koopt, waarvan het schijfje alléén al $100,- en je nog niet eens voor de film zèlf hebt betaald.
Denk dat dit voorlopig alleen gebruikt gaat worden voor (professionele) backup en dat soort zaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |