Stiekem overgeclockedquote:Op zaterdag 5 november 2005 21:44 schreef zakjapannertje het volgende:bij mijn ouders bleek ook zoiets, hadden een AMD Athlon 900 gekocht bleek het een Athlon 950 te zijn, gelijk terug naar de winkel natuurlijk
Ik snap ook niets van dat overclocken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:53 schreef zakjapannertje het volgende:
dat is altijd een onvervulbare wens gebleven
Ik snap de fascinatie met chaostheorie niet. Ik heb toch een tijdje natuurkunde gestudeerd, en die chaos boeit me echt voor geen meter. Net zoals die knakker in die rolstoel. Het is allemaal wel zo godsgruwelijk saai, ik val er gewoon bij in slaap. Geef mij maar toegepaste natuurkunde.quote:
Ik bouw het liever zelf, zodat alle componenten goed op elkaar aansluiten. Ik heb er ook redelijk wat ervaring mee, ik heb nog nooit een compleet systeem gekocht. Vanaf de P-1 ben ik al begonnen met bouwen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:46 schreef MrX1982 het volgende:
Zelf bouwen zie ik niet zo zitten. Geld is opzich geen probleem. De vraag is alleen of ik er geld voor over heb
Als ik een nieuwe pc neem koop ik wel een compleet nieuw systeem. Mijn huidige pc is gewoon te oud en is eigenlijk wel toe aan vervanging, zeker als je kijkt naar de nieuwste games.
Als je er ervaring mee hebt kan je idd je systeem beter zelf bouwen. Bij alternate.nl kan je een pc samenstellen en die zetten ze dan voor ¤50 in elkaar. Dat is natuurlijk geen geld.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:56 schreef Drugshond het volgende:
Ik bouw het liever zelf, zodat alle componenten goed op elkaar aansluiten. Ik heb er ook redelijk wat ervaring mee, ik heb nog nooit een compleet systeem gekocht. Vanaf de P-1 ben ik al begonnen met bouwen.
Bij een compleet systeem sta ik al snel te vloeken dat de fabrikant er features erop heeft gezet die niet schaalbaar of te licht zijn.
Ik ga ook geein discussie aan in een computerzaak. Zeker niet als ze met verkooptechnieken gaan beginnen (die gast loop ik als eerste voorbij)
Ik heb meestal 1 vraag.Hier heb ik een geprint lijstje , lever maar uit wat jullie uit kunnen leveren (en ik wil 5 % korting).
Totaal bedrag is ongeveer 2500 euro als jullie alles op voorraad hebben, en kijk mij maar eens lief aan.
15 minuten later zat ik alweer in de auto. Vol met dozen op de achterbank.
Ik heb er amper fatsoenlijk les in gehad (chaostheorie dan), en ben er toch in geīntresseerd, ik zie vanzelf wel of het wat is, niet?quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap de fascinatie met chaostheorie niet. Ik heb toch een tijdje natuurkunde gestudeerd, en die chaos boeit me echt voor geen meter. Net zoals die knakker in die rolstoel. Het is allemaal wel zo godsgruwelijk saai, ik val er gewoon bij in slaap. Geef mij maar toegepaste natuurkunde.
op de PC waar ik nu voor de monitor zit heb ik wel wat kunnen klooien, maar heb het netjes gehouden met de moederbordsoftware die het testte hoever het over de limiet kon gaan. Meer dan een 1800+ kon ik van deze standaard 1700+ niet maken uiteindelijk, maar dat was niet stabiel te houden op een hete zomerdag met 100% CPU-gebruik, dus deze draait nu altijd 1700+.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik snap ook niets van dat overclocken.
Maar ik ben dan ook geen tweaker![]()
Bij vlagen grappig. Maar het is jammer dat Paul de Leeuw er alleen voor staat, een combinatie met Paul Witteman oid zou wel eens leuk zijn bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik kan er niet om lachen, eerlijk gezegd.
Daar heb je dus ook weinig aan als je processor te warm wordt. Ik ben blij dat ik nooit begonnen ben aan dat tweaken. Ik durf te wedden dat bij de eerste poging mijn processor meteen doorbrandquote:Op zaterdag 5 november 2005 21:59 schreef zakjapannertje het volgende:
op de PC waar ik nu voor de monitor zit heb ik wel wat kunnen klooien, maar heb het netjes gehouden met de moederbordsoftware die het testte hoever het over de limiet kon gaan. Meer dan een 1800+ kon ik van deze standaard 1700+ niet maken uiteindelijk, maar dat was niet stabiel te houden op een hete zomerdag met 100% CPU-gebruik, dus deze draait nu altijd 1700+.
Ben jij van de weeromstuit ook tachtig geworden, dat je zulke seniele stommiteiten uitkraait?quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:00 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Bij vlagen grappig. Maar het is jammer dat Paul de Leeuw er alleen voor staat, een combinatie met Paul Witteman oid zou wel eens leuk zijn bijvoorbeeld.
ik mis AZ in het verhaal, maar misschien goed ookquote:Op zaterdag 5 november 2005 21:59 schreef Monidique het volgende:
Gedoucht, tanden gepoetst, nu ga ik Babylon 5 kijken en daarna slapen.
50 euro is geen geld voor assembly. Ik heb behoorlijk moeten stoeien met stekkertjes en handboekjes + internet. En achteraf hou je verschrikkelijk veel rommel over.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
Als je er ervaring mee hebt kan je idd je systeem beter zelf bouwen. Bij alternate.nl kan je een pc samenstellen en die zetten ze dan voor ¤50 in elkaar. Dat is natuurlijk geen geld.
Vraag me af of die dual core wel nodig is. 64 bits rekenen wordt pas geschikt met Vista. En dual gaat wel sneller (geen factor 2) maar de kostprijs ook.quote:Vandaar dat als ik een nieuwe pc koop ik het gewoon laat doen. Ik twijfel alleen een beetje tussen de nieuwe dual core amd of gewoon een amd 64.
Johan, heb jij niet wat energie kwijt te raken ofzo?quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ben jij van de weeromstuit ook tachtig geworden, dat je zulke seniele stommiteiten uitkraait?
Klinkt als een cooler die de beperkende factor is.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:59 schreef zakjapannertje het volgende:
op de PC waar ik nu voor de monitor zit heb ik wel wat kunnen klooien, maar heb het netjes gehouden met de moederbordsoftware die het testte hoever het over de limiet kon gaan. Meer dan een 1800+ kon ik van deze standaard 1700+ niet maken uiteindelijk, maar dat was niet stabiel te houden op een hete zomerdag met 100% CPU-gebruik, dus deze draait nu altijd 1700+.
Was dat aankomende Longhorn nou net niet gebouwd voor 64 bits?quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
50 euro is geen geld voor assembly. Ik heb behoorlijk moeten stoeien met stekkertjes en handboekjes + internet. En achteraf hou je verschrikkelijk veel rommel over.
[..]
Vraag me af of die dual core wel nodig is. 64 bits rekenen wordt pas geschikt met Vista. En dual gaat wel sneller (geen factor 2) maar de kostprijs ook.
En voor games heb je het zeker (nog) niet nodig.
Dan steek ik er liever ¤50 in en dan heb je een kant en klare pc.quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:06 schreef Drugshond het volgende:
50 euro is geen geld voor assembly. Ik heb behoorlijk moeten stoeien met stekkertjes en handboekjes + internet. En achteraf hou je verschrikkelijk veel rommel over.
Ja vandaar mijn twijfel. Ze zeggen wel dat dual core de toekomst heeft maar daar heb je nu vrij weinig aan. Daarnaast zijn ze duurder dan een gewone Athlon64 processor. Maar ik twijfel nog gewoon even verder. Duur is twijfelen iig nietquote:Vraag me af of die dual core wel nodig is. 64 bits rekenen wordt pas geschikt met Vista. En dual gaat wel sneller (geen factor 2) maar de kostprijs ook.
En voor games heb je het zeker (nog) niet nodig.
zou kunnen, het is zo'n Coolermaster dingetje dat ik gratis erbij gekregen hebquote:Op zaterdag 5 november 2005 22:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klinkt als een cooler die de beperkende factor is.
Dit soort dingenquote:Op zaterdag 5 november 2005 22:16 schreef Tafkahs het volgende:
Ik begrijp niet waarom die pc's zoveel stroom moeten vreten, het slaat echt nergens op. Wat moet je in vredesnaam met een voeding die 450 Watt vreet.. Als ie nou kon stofzuigen ofzo..
Wat denk je dat ik aan het doen ben? Leedvermaak!quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Johan, heb jij niet wat energie kwijt te raken ofzo?
je gebruikt niet die 450 Watt atlijd, alleen bij het opstarten ofzo, maar het kan idd. heel wat minder, vooral Intel heeft daar last van maar die komt eind volgend jaar met echt alternatieve oplossing. Hoe dat met de videokaarten zit weet ik niet maar het gaat daar ook schrikbarend warm aan toe.quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:16 schreef Tafkahs het volgende:
Ik begrijp niet waarom die pc's zoveel stroom moeten vreten, het slaat echt nergens op. Wat moet je in vredesnaam met een voeding die 450 Watt vreet.. Als ie nou kon stofzuigen ofzo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |