abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43275917
Ik ben er zeker bij, blijft lachen die wedstrijd. Ben benieuwd hoe de rooien het doen onder hun nieuwe trainer.
pi_43322537
Gadverdamme uitgerekend dit weekend ben ik weg
Bloed, zweet en tranen!
pi_43322826
Ik dus ook

Maarja, hopelijk ben ik er de volgende keer weer.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 7 november 2006 @ 16:15:38 #104
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43327451
Ik ben er bij ik film het toevallig weer voor RTV Utrecht komen jullie me gezellig een handje geven ? ik sta bovenaan de tribune of op het veld, tot dan fokkertjes
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_43328181
Natuurlijk ben ik er bij
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_43334306
Mooi debuut voor Cees Lok natuurlijk als trainer. Ben wel benieuwd of ie bij de Vogels ook gaat counteren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43334629
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:33 schreef methodmich het volgende:
Mooi debuut voor Cees Lok natuurlijk als trainer. Ben wel benieuwd of ie bij de Vogels ook gaat counteren.
Verdedigen kunnen we niet echt dus het zou mijn erg vreemd lijken als het zou gebeuren.
pi_43334673
Het is wel Cees' stijl. Maar ik denk niet dat de fans dat pikken!
www.thuisuiteten.nl
pi_43338758
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:40 schreef methodmich het volgende:
Het is wel Cees' stijl. Maar ik denk niet dat de fans dat pikken!
Ik ben wel nieuwsgierig hoe Spakenburg gaat spelen nu ze er zelf ook beter voorstaan. Hopenlijk niet meer teveel tijdrekken en dom schoppen. En ja, schoppen is heel wat anders dan veel inzet.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 november 2006 @ 03:38:16 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_43348912
Mijn visboer is van de rooien. Dus mogen die winnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 8 november 2006 @ 07:55:59 #111
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43349388
Daar moet ik nog eens heen die match...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_43349859
quote:
Op woensdag 8 november 2006 07:55 schreef DarkShine het volgende:
Ik ook

Ik ben trouwens voor de rooien. Mooi shirt hebben die
pi_43350299

Briljant
  woensdag 8 november 2006 @ 10:40:39 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43361624
quote:
Op woensdag 8 november 2006 07:55 schreef DarkShine het volgende:
GA.. en laat je verassen
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_43362668
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:40 schreef pfaf het volgende:
Aaah, leuk hij komt er weer aan.
Maar zonder vuurwerk.
Actie van De Sonneman lijkt helaas niet te helpen nee....
www.thuisuiteten.nl
pi_43362780
Misschien halen ze de Middeleeuwse kanonnen weer van stal
pi_43364945
quote:
Voorbeschouwing Spakenburg - IJsselmeervogels

Woensdag 8 november 2006

Aanstaande zaterdag is het weer zover. Onder enorme publieke belangstelling zal de derby der derby's weer worden gespeeld. Was de beladenheid van deze kraker altijd al tot in het extreme, dit keer gaat het nog enkele treden hoger. De stand op de ranglijst en de verschillen tussen beide topelftallen zijn zo gering dat de verwachtingen bijna buitenproportioneel zijn.

Bij IJsselmeervogels maakt trainer Cees Lok zijn debuut. Zelfs de gelouterde Lok zal even achter zijn oren krabben bij het zien en voelen van zoveel emoties in en rondom het veld. De kersverse trainer zal met zijn ervaren manschappen volle bak moeten gaan in het hol van de leeuw. Ook zijn collega aan de andere kant weet als geen ander dat juist deze wedstrijd een reputatie kan maken of breken. Erik Assink maakte als coach van IJsselmeervogels in het seizoen 1994-1995 reeds twee derby's mee. Hij stapte nog nooit als winnaar van het veld. Beide wedstrijden eindigden in een gelijkspel. De eerste werd bij IJsselmeervogels gespeeld. In een teleurstellende wedstrijd kwamen beide teams niet verder dan een 0-0 gelijkspel. De return was veel aantrekkelijker. Gijs Bos zette IJsselmeervogels al vroeg in de wedstrijd op voorsprong . De koploer vergat daarna het karwei vroegtijdig af te maken en zag een opportunistisch Spakenburg de regie gaandeweg het duel overnemen. De verdiende gelijkmaker viel twaalf minuten voor het einde. Melrik Beukers scoorde op fraaie wijze zijn eerste derbydoelpunt. Drie minuten voor het einde kreeg Spakenburg een penalty en leek alsnog winnaar te worden van het meeslepende duel. Melrik Beukers plaatste zich achter de bal maar kreeg bezoek van medespeler Theo de Graaf die de aanvoerder kwam vertellen zich absoluut zeker te voelen en daarom de strafschop graag wilde nemen. De afloop is bekend. Theo de Graaf miste en werd daar nog jarenlang aan herinnerd. IJsselmeervogels had aan het gelijke spel voldoende om runner-up Spakenburg achter zich te houden en zou uiteindelijk afdelingskampioen worden en twee maanden later zelfs landskampioen.

Afgelopen zaterdag boekte IJsselmeervogels een makkelijke, maar daarom niet minder belangrijke, overwinning op hekkensluiter SSV'65. Na afloop werd afscheid genomen van de net niet heilig verklaarde Willem Leushuis. Met deze overwinning verstevigde de landskampioen ook nog eens de koppositie omdat de concurrentie punten liet liggen. Quick Boys verloor op eigen veld toch wel verrassend van Sparta Nijkerk (2-4) en Hoek kwam tegen laagvlieger Geinoord niet verder dan een 2-2 gelijkspel. Als laatste verspeelde Spakenburg twee punten tegen het Zeeuwse Kloetinge. De ‘blauwen' kwamen niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Niettemin kan Spakenburg, als het haar twee inhaalduels wint, langszij komen bij de ‘rooie' landskampioen.

Zover is het echter nog niet. Eerst het duel van aanstaande zaterdag. In het elftal van trainer Cees Lok is doelman Paul Verboom een vraagteken. Zijn botsing met Niels Paardekooper in het duel met SSV'65 en de hersenschudding die de goalie daaraan overhield is mogelijk een spelbreker voor aanstaande zaterdag. De eveneens uitgevallen linksback Henri de Graaf heeft meer kans op een basisplaats. Daarnaast is ook het meespelen van Christian Opschoor geen zekerheid. De rest van de selectie is fit en blakend van zelfvertrouwen. Als scheidsrechter is Cees van Duijn aangesteld. De leidsman is afkomstig uit Katwijk en zal om drie uur laten aftrappen voor hopelijk een aantrekkelijke en sportieve wedstrijd, die wederom door heel Nederland met positieve verwondering en licht jaloerse ogen wordt bekeken. U bent van harte welkom op sportpark De Westmaat te Spakenburg!
Deze komt wel van de 'rooie' kant
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 november 2006 @ 18:22:13 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_43366424
net op editie NL een stukkie, over deze wedstrijd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_43373958
Pierre Tosch onzeker voor de derby
pi_43374646
F1Bas, wat was er nou precies afgelopen zaterdag gebeurt? Supporters van Spakenburg hadden een lid van IJsselmeervogels in elkaar gebeukt ofzo?
pi_43375926
Er is een lid van de sfeercomissie van de rooie in elkaar geslagen door aanhangers van de blauwe.
pi_43379009
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef Stansfield het volgende:
Er is een lid van de sfeercomissie van de rooie in elkaar geslagen door aanhangers van de blauwe.
Ja klopt, met 15 man tegen 1 ofzo
pi_43382671
Wtf, is dat tegenwoordig zelfs ook bij amateurwedstrijden..?!
  Trouwste user 2022 donderdag 9 november 2006 @ 00:59:21 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_43382702
quote:
Op woensdag 8 november 2006 22:04 schreef Stansfield het volgende:
Gezellig.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43390956
De kaartjes zijn trouwens al binnen

Voor de mensen van 'buitenaf' die gaan, wees er op tijd bij als je een beetje een leuke plek wilt hebben.

[ Bericht 36% gewijzigd door F1Bas op 09-11-2006 12:47:51 ]
pi_43395001
De selectie van Rijnsburgse Boys komt ook kijken. Geen idee waarom die zelf vrij zijn.
pi_43399267
jah naja... het probleem is dus dat die gast in elkaar geslagen is en het dik rellen word hiero waarschijnlijk...

s'avonds zal het ook wel niet zo gezellig worden, k vind het maar een laffe streek van die gasten dat ze dat gedaan hebben... tis ff afwachten wat het word, k ga wel ff kijken denk ik tis toch hier in de plaats.
k heb niet echt zin in relletjes hier eigk
pi_43399298
oh k heb trouwes wel vanuit meerdere bronnen gehoort dat de rooien even een revanche gaan nemen
(kwa beuken)
wel grappig opzich, zaterdag beuken en zondag weer naast elkaar in de kerk
  donderdag 9 november 2006 @ 16:36:00 #130
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43399325
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:34 schreef C2C het volgende:
jah naja... het probleem is dus dat die gast in elkaar geslagen is en het dik rellen word hiero waarschijnlijk...

s'avonds zal het ook wel niet zo gezellig worden, k vind het maar een laffe streek van die gasten dat ze dat gedaan hebben... tis ff afwachten wat het word, k ga wel ff kijken denk ik tis toch hier in de plaats.
k heb niet echt zin in relletjes hier eigk
Een echte spakenburger! Blauw of rood?
pi_43399543
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Een echte spakenburger! Blauw of rood?
hehe geen van beiden, k doe met alle 2 de feesten mee
magoed tis altijd zuipen, als je blauw of rood bent en je verliest dan ist evengoed nog een goed excuus om de kroeg in te duiken

k houd jullie zowiezo wel even op de hoogte morgen
k ben vooral benieuwd naar s'avonds want dan is er de grootste kans op echt vechten...
pi_43404307
Ik hoorde dat er geen kaarten meer te krijgen zijn. Klopt dat?
pi_43404379
Op de dag van de wedstrijd kun je volgens mij nog gewoon kaarten kopen aan de kassa, dat deed ik afgelopen jaren iig wel
pi_43404500
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:02 schreef HPayne het volgende:
Op de dag van de wedstrijd kun je volgens mij nog gewoon kaarten kopen aan de kassa, dat deed ik afgelopen jaren iig wel
Ik ben benieuwd. Want we willen toch wel even gaan kijken zaterdag
pi_43404857
Je zal niet de enige zijn, ze verwachtten zo'n 8000 mensen, tis dat me eigen cluppie moet spelen anders was ik ook zeker gegaan
pi_43405044
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:30 schreef F1Bas het volgende:
De selectie van Rijnsburgse Boys komt ook kijken. Geen idee waarom die zelf vrij zijn.
Spelen vanavond voor de beker.
www.thuisuiteten.nl
pi_43405175
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:02 schreef HPayne het volgende:
jep dat klopt, gaat meestal prima
pi_43405233
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:22 schreef C2C het volgende:

[..]

jep dat klopt, gaat meestal prima
Ok bedankt
pi_43406023
Mijn kaartje wordt nu ook gehaald.
pi_43406124
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:24 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Ok bedankt
Wees niet bang, gewoon een beetje op tijd komen en geen problemen.

Leuk dat je komt

En dat vechten gaat echt niet gebeuren.
pi_43406999
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:46 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Wees niet bang, gewoon een beetje op tijd komen en geen problemen.

Leuk dat je komt

En dat vechten gaat echt niet gebeuren.
hmm.. nou die kans is er echt wel hoor, vooral savonds na wat drank
pi_43407453
2 amateurploegen tegen elkaar, nou wow
pi_43407568
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:22 schreef DrDentz het volgende:
2 amateurploegen tegen elkaar, nou wow
jij bent er duidelijk nog nooit bijgeweest, en weet ook niet over wat voor amateurploegen we het hier hebben
pi_43407625
nee ben ook geen spakenburger
pi_43408302
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:26 schreef DrDentz het volgende:
er is wel eens een documentaire over op tv geweest, zou je eigenlijk is moeten zien
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 november 2006 @ 01:24:08 #146
7889 tong80
Spleenheup
pi_43417679
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:41 schreef C2C het volgende:

[..]

er is wel eens een documentaire over op tv geweest, zou je eigenlijk is moeten zien
Was geweldig. Dat echtpaar met een blauwe en rooie die thuis niet over voetbal praatten omdat er dan een scheiding in het verschiet zou liggen

pi_43418110
http://www.nos.nl/nosstud(...)1934roodofblauw.html

Daar kun je het nog eens terugkijken
pi_43418156
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben ook geen Spakenburger, maar dit is een wedstrijd waar je gewoon een keer bij geweest moet zijn. Ik heb er zin in

Trouwens F1Bas, ik kom morgen jou cluppie aanmoedigen hoor. Al is het alleen maar omdat ik dat shirt zo mooi vind
pi_43418214
Hmm ik heb die docu ook weleens gezien, maar het blijven twee amateurclubs die tegen elkaar spelen... gaat nergens om, zou ook geen speler van een van beide ploegen op kunnen noemen
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:36:03 #150
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43429413
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 08:08 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Trouwens F1Bas, ik kom morgen jou cluppie aanmoedigen hoor. Al is het alleen maar omdat ik dat shirt zo mooi vind
Mooi

Ik zou een beetje(schuin) achter de goal gaan staan, aan de kant van de 'rooien' supporters. (Vlak)bij de vlag van Midden Noord. Daar sta ik ook en daar wordt de meeste sfeer gemaakt.

O ja, na afloop is er bij de rooien kantine en leuk feestje, zeker bij een mooie overwinning. De spelers zullen er ook zijn.

Iedereen is welkom!
pi_43430410
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 08:38 schreef DrDentz het volgende:
Hmm ik heb die docu ook weleens gezien, maar het blijven twee amateurclubs die tegen elkaar spelen... gaat nergens om, zou ook geen speler van een van beide ploegen op kunnen noemen
Gaat nergens om??
Dan heb je de docu waarschijnlijk toch niet gezien..
pi_43430934
Waar gaat het ook alweer om dan?
pi_43431100
Tis sowieso een competitiewedstrijd, tussen ongeveer 2 van de beste amateurs van Nederland, in de hoogste klasse van het amateurvoetbal, plus het feit dat de eerste plaats op het spel staat
En natuurlijk zoveel supporters in een betrekkelijk klein plaatsje is uniek, de velden van beide clubs liggen vlak naast elkaar.
Dit is zegmaar de Feyenoord Ajax van het amateurvoetbal, en dan ook nog eens een derby...
pi_43431213
Maar voor de neutrale Talpa-voetbalkijker als ik dus niet bijster interessant, denk niet dat er veel mensen buiten Spakenburg wakker liggen om wie er nu met de eer van de Spakenburgse derby gaat strijken
pi_43431381
Nee bij deze wedstrijd gaat het meer om de sfeer, dus voor op tv zal het minder interessant zijn dan dat je er zelf bij bent.. Maarja je moet het meegemaakt hebben denk ik om er over te oordelen

Trouwens voor een neutrale Talpa-voetbalkijker als jij heb je zelfs wel een eigen mening!
pi_43431469
Je onderschat de neutrale Talpa-voetbalkijkers
pi_43431658
Haha ja wist niet dat je dat tegenwoordig ook nog had; neutrale Talpa kijkers, nog beinvloedbaar dus...
Maar vraag me af als je neutraal bent, welke wedstrijden vind je dan wel interresant om naar te kijken
pi_43431802
RKC-Feyenoord ofzo, gewoon als een soort ramptoerist
pi_43431975
Kijk nu zitten we op 1 lijn!!
pi_43436062
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:52 schreef HPayne het volgende:
Dit is zegmaar de Feyenoord Ajax van het amateurvoetbal, en dan ook nog eens een derby...
Gaat misschien zelfs nog wel wat verder qua rivaliteit.
www.thuisuiteten.nl
pi_43436817
Tegen wie moet Spakenburg in de beker?
pi_43436906
Niemand, zijn er in de eerste ronde uitgeschoten door Türkiyemspor. IJsselmeervogels verloor in de tweede ronde van NAC.
www.thuisuiteten.nl
pi_43436918
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:17 schreef methodmich het volgende:
Niemand, zijn er in de eerste ronde uitgeschoten door Türkiyemspor. IJsselmeervogels verloor in de tweede ronde van NAC.
Helemaal wel Amateurbeker.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 november 2006 @ 20:18:44 #165
80791 crew  Paul
pi_43436931
Komt er een fokmeet morgen ?
pi_43436985
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Komt er een fokmeet morgen ?
Zou kkvet zijn Maar ik moet zelf ballen
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 november 2006 @ 20:24:01 #167
80791 crew  Paul
pi_43437127
Wie komen er nou WEL morgen
pi_43437574
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:15 schreef Borkydude het volgende:
Tegen wie moet Spakenburg in de beker?
pi_43443379
Ik ben er, alleen een fokmeet lijkt me lastig in die drukte.
pi_43443524
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben er, alleen een fokmeet lijkt me lastig in die drukte.
Ben je blauw of rood?
pi_43443595
Blauw natuurlijk
pi_43443925
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:04 schreef Stansfield het volgende:
Blauw natuurlijk
pi_43448195
We gaan er zo vandoor!

Hup Vogels
pi_43448602
ASWH wordt nu herkeurd.

Als ze een beetje snel zijn kom ik misschien nog naar de derby.
pi_43449238
Niet nodig Panic!
quote:
Het is weer D-day in Bunschoten-Spakenburg

10 november
Spakenburg-IJsselmeervogels, is meer introductie nodig? Alles is weer in stelling gebracht om duizenden voetballiefhebbers mee te laten genieten van de 'moeder' aller wedstrijden. Zo zendt zaterdagavond de lokale TV voor wie niet wil of kan komen kijken de wedstrijd in zijn geheel uit.

Wie zich 's middags wel in de drukte van D(erby)-day stort, zal tot in de poriën doordrongen raken van het 'sfeertje'. Het blijft altijd wonderbaarlijk om te zien hoe supporters tonen wat ze in hun hart voelen. Behalve in hun kleding leven de fans zich uit met spuitbussen om lijf en leden in de passende tint te verven. Onschuldig en aandoenlijk vermaak en met een extra douchebeurtje 's avonds is het er weer af. Althans aan de buitenkant, want aangeboren rood of blauw spoelt niet zo gemakkelijk uit. Behalve om prestige en aanzien in het dorp gaat het deze keer ook wel degelijk om de ranglijst. IJsselmeervogels is koploper, maar Spakenburg heeft met nog twee inhaalduels (tegen Hoek en SSV '65) tegoed evenveel verliespunten. Cees Lok, afgelopen week aan de slag gegaan als opvolger van de naar Koeweit vertrokken Willem Leushuis, had zich geen leukere wedstrijd kunnen bedenken om te beginnen als trainer van de 'Vogels'. Lok staat wel meteen voor de keuze wie het doel moet verdedigen. Eerste doelman Paul Verboom is voorlopig uitgeschakeld. Jaap de Feijter (33) en Mirco Bovo (24) zijn de alternatieven.

Ook voor Erik Assink heeft de derby een extra lading. Hij beleefde er eerder twee mee in het seizoen 1994-95, zijn eerste jaar van zijn succesperiode als trainer bij IJsselmeervogels. Beide duels eindigden destijds onbeslist, aan de rode zijde van het sportpark de Westmaat 0-0, aan de blauwe kant 1-1. Daarna vond de KNVB het voorlopig welletjes met dat 'gesodemieter' tussen die buren en koppelde de twee clubs pas in 2002 weer aan elkaar. De eerste vier duels vanaf die tijd won Spakenburg. IJsselmeervogels trok vervolgens drie keer aan het langste eind en het laatste gevecht in de competitie op 1 april van dit jaar eindigde in 0-0. Op 9 mei troffen Spakenburg en IJsselmeervogels elkaar nog een keer, maar dat was maar een doordeweeks bekerwedstrijdje met 'slechts' 5000 toeschouwers. Spakenburg was iets gemener en trok met 1-0 een lange neus naar de buurman, die zijn benen spaarde voor de nog komende wedstrijden om het landskampioenschap. De 'rooien' voegden uiteindelijk weer twee titels (zaterdag en algeheel) toe aan hun al zo rijke verzameling, wat weer de nodige groene ogen van jaloezie zal hebben opgeleverd in het andere kamp. Het dorp werd afgelopen weekeinde zelfs opgeschrikt door een mishandeling van een 'rooie' supporter door vermoedelijk 'blauwe vrienden'. Nooit weg een beetje rivaliteit.
www.thuisuiteten.nl
pi_43449254
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:18 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Helemaal wel Amateurbeker.
Zeg dat dan. Tegen Zwaluwen Utrecht op 6 december.
www.thuisuiteten.nl
pi_43449581
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 11:47 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zeg dat dan. Tegen Zwaluwen Utrecht op 6 december.
Precies. En wie gaat er mee als reservekeeper bij Zwaluwen?
pi_43449618
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:06 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Precies. En wie gaat er mee als reservekeeper bij Zwaluwen?
Dat zal wel ene Borkydude zijn dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_43449639
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:07 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat zal wel ene Borkydude zijn dan.

Is het veld al gekeurd?
pi_43449644
Van Spakenburg of van ons? Beide duels gaan door.
www.thuisuiteten.nl
pi_43449656
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 12:09 schreef methodmich het volgende:
Van Spakenburg of van ons? Beide duels gaan door.
Beter.

Vogels
pi_43456605
De Vogels hebben gewonnen door 2 doelpunten van Jeffrey Winter
pi_43456704
quote:
Wat ik kon zien van opkomst spakenburg en ijsselmeervogels was dat ijsselmeervogels rode fakkels/vuurpotten had die het veld op gegooid werden en dat spakenburg confetti had.

Maar de wind stond volgens mij heel stevig want de rook was zo weg en de confetti vloog heel het veld over en vloog er zelfs van af!
quote:
Onrustig langs de zijlijn..na een overtreding onstond er een discussie tussen de supporters..en spelers van ijsselmeervogels(die in spakenburg geboren zijn..andere zeiden niks) bemoeide zich ermee..en stewards kwamen er bij..maar het werd gesust..

Die emotie's wat schitterend allemaal!
pi_43456808
zo net terug, leuke wedstrijd, spannend de 3e helft begon wel wat eerder dan gepland
pi_43456815
(nu ff thuis strax weer lekker het dorp in)
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 17:37:05 #186
7889 tong80
Spleenheup
pi_43456978
Ik was met opzet om 16.40 uur naar m'n visboer gegaan. Hij is een rooie z'n personeel zijn blauwen. Even lekker geluld en toen kreeg ie 5 minuten voor tijd een smsje dat het 1-2 was geworden. Felle discussies braken er los. Erg leuk.

pi_43457226
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:37 schreef tong80 het volgende:
Ik was met opzet om 16.40 uur naar m'n visboer gegaan. Hij is een rooie z'n personeel zijn blauwen. Even lekker geluld en toen kreeg ie 5 minuten voor tijd een smsje dat het 1-2 was geworden. Felle discussies braken er los. Erg leuk.

whaha, dat geloof ik graag, welke visboer en welke markt?
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 november 2006 @ 18:00:04 #188
7889 tong80
Spleenheup
pi_43457558
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:46 schreef C2C het volgende:

[..]

whaha, dat geloof ik graag, welke visboer en welke markt?
In Zaltbommel, zijn ouders stonden er eerst een jaar of 30 hij heeft het overgenomen. Duitz heet ie geloof ik.

pi_43457570
Henk van Steeg die bij zwolle zat?
pi_43457628
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

In Zaltbommel, zijn ouders stonden er eerst een jaar of 30 hij heeft het overgenomen. Duitz heet ie geloof ik.

ah okey, k ken er wel een hoop maar die niet
pi_43458213
Erg leuk om een keer mee te maken dit. Zeker niet de laatste keer geweest dat ik bij de derby was. En de vogels hebben gewonnen

Niet dat ik zo fanatiek ben voor de vogels en ik heb verder ook niet gejuicht voor ze ofzo, maar het is erg mooi om te zien dit. Echt fantastisch
pi_43458325
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:29 schreef the_hunter het volgende:
Erg leuk om een keer mee te maken dit. Zeker niet de laatste keer geweest dat ik bij de derby was. En de vogels hebben gewonnen

Niet dat ik zo fanatiek ben voor de vogels en ik heb verder ook niet gejuicht voor ze ofzo, maar het is erg mooi om te zien dit. Echt fantastisch
het sfeertje er om heen he tis niet te vergelijken
pi_43459038
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:00 schreef De_Ananas het volgende:
Henk van Steeg die bij zwolle zat?
Ja, maar die zit inmiddels al bij Sparta Nijkerk.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 11 november 2006 @ 20:02:49 #194
80791 crew  Paul
pi_43460639
Hebben jullie mij nog gezien met de camera ik ging voor de wedstrijd langs het rode en blauwe vak en tijdens stond ik boven ik draaide voor rtv utrecht
pi_43461943
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 20:02 schreef paultjuhhh het volgende:
Hebben jullie mij nog gezien met de camera ik ging voor de wedstrijd langs het rode en blauwe vak en tijdens stond ik boven ik draaide voor rtv utrecht
ja ik heb jou gezien geloof ik, je had een beetje een skater achtige look (ik weet niet of ik het zo goed formuleer) ik stond bij de ingang met nog 2 jongens, er waren 2 lange en 1 korte met krullen, (die andere lange met achterover gekamt haar) en ik maar dat kan je wel zien in het fotoboek
jij liep toen zo de ingang in en toen stond ik m'n cola sonnema weg te klokken
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 11 november 2006 @ 21:14:55 #196
80791 crew  Paul
pi_43462758
Zijn er al foto's online ergens?
pi_43465629
Jezus, echt geen idee waar ik moet beginnen na zo'n schitterende dag. Zelfs bij het algeheel amateurkampioenschap was het niet zo groot feest

Om 12 uur stond ik al met een vriend(degene waarmee ik elke wedstrijd ga) in het rooie café de Fuuk. Daarvoor nog even 2 lekkere visjes gegeten, zoals het hoort qua Spakenburgse traditie. Het was al bijna helemaal vol en er was al superveel sfeer met veel drank en zang. Op een gegeven momenten was het wel erg druk en warm dus zijn we nog even naar de rooie kantine geweest en daarna naar het veld toe. Tot zover was het eigenlijk al geslaagd.

Toen maar even een leuk plekje gaan zoeken, we stonden waar Midden Noord ook stond. Al 3 kwartier voor de wedstrijd begon was het al heel veel zingen en feest maken, dit was erg leuk. Bijna alle ex-spelers van vorig seizoen waren bij de wedstrijd aanwezig; Steinraht, Taylor, van Manen, Jan de Graaf. Sterker nog, Steinraht en Taylor stonden voor ons op de staantribune. Die hebben bijna de hele eerst helft mee staan springen en zingen. Dat was natuurlijk erg leuk want je kon gewoon met ze over de wedstrijd kletsen. Taylor was niet de grootste vriend van Onyeike, die kreeg de laatste derby nog een elleboogstoot van hem. Bij de 0-1 gingen Steinraht en Taylor allebei onderuit omdat iedereen door elkaar aan het springen was haha.

Over de wedstrijd zal ik het niet hebben, het verslag met foto's komt hierna. De overwinning was wel onterecht maar ik moet zeggen dat het daardoor nog beter aanvoelt. Spakenburg had veel meer balbezit en ook meer kansen al hadden ze mede door het balbezit nog meer kansen kunnen krijgen. Nu was het meer op hoop van zege de bal voor de pot gooien. IJsselmeervogels heeft misschien 2 echte kansen gehad en dat waren meteen goals. Een ongehoord rendement, normaal is het altijd veel kansen en weinig goals.

Na afloop natuurlijk een erg groot feest op het veld. Jeffrey door zijn 2 goals natuurlijk op de schouders. Daarna meteen door gegaan naar de megagrote feesttent bij de IJsselmeervogelskantine.. Daar was het, zoals iedereen vast wel kan begrijpen, een groot feest. Om 19 uur kwam de selectie daar ook op het podium en dat maakte het feestje compleet.

Ik heb dus echt een topdag gehad, eentje die ik nooit meer zal vergeten
pi_43465829
Wedstrijdverslag + foto's van VoZ:
quote:
Spakenburg vergeet vaker te scoren

11 november
Als een dief in de nacht slopen de spelers van IJsselmeervogels met een glimlach op hun gezicht de kleedkamer van buurman Spakenburg uit. Zij hadden gedaan wat Spakenburg verzuimde te doen, namelijk de kansen omzetten in doelpunten.

Voorafgaande aan de wedstrijd, ook wel de moeder der derby's genoemd, hadden beide supporterskampen weer alles uit de kast gehaald om deze wedstrijd zo mooi mogelijk te omlijsten. Confettikanonnen, rookpotten en slierten in de meest mogelijke uitvoeringen van blauw-wit of rood-wit verhoogden de ambiance en de ruim 8.000 aanwezige toeschouwers keken reikhalzend uit naar de aftrap.

Vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Cees van Duijn startte de thuisclub aanvallend en hield het IJsselmeervogels op eigen helft, maar werd het nog niet echt gevaarlijk. Vooral de zeer behendige Erik Homan bezorgde de verdediging van IJsselmeervogels het nodige werk.

Bijna uit het niets kwamen de bezoekers op voorsprong. Een ingooi van 'Vogels'-aanvoerder Jeroen Rijsdijk, halverwege de helft van Spakenburg, werd door de 'blauw-witte' verdediging niet goed beoordeeld. Jeffrey Winter omzeilde de buitenspelval en kwam oog in oog met keeper Khalid Benlahsen te staan. De spits rondde koelbloedig af: 0-1. Na deze tegenslag moest de thuisclub even bijkomen, maar ging het onverdroten door met aanvallen. Dit werd uiteindelijk in de 26ste minuut beloond toen Mustafa Aksit een pass van Donovan Mijnals binnenschoot: 1-1.

Kans op kans creëerde Spakenburg, maar even zoveel keren werden deze kansen om zeep geholpen. Vlak voor rust kreeg Karim El Kaddouri misschien wel de beste kans toen hij met een vrij veld voor zich de bal afgaf, waar hij zelf had moeten schieten. Nu werd de bal tot corner verwerkt.

In de tweede helft was het spelbeeld niet anders. Spakenburg viel aan en IJsselmeervogels hield zich bijna alleen bezig met verdedigen. Ook nu kwam het doelpunt van IJsselmeervogels volslagen onverwacht. Een spaarzame aanval van de bezoekers werd met een schitterend hakje van Jeffrey Winter doeltreffend afgerond: 1-2.

De thuisclub gooide nu alles op alles om een nederlaag te voorkomen en zette nog meer druk op de aanval. Hachelijke taferelen speelden zich af voor het doel van 'Vogels'-doelman Mirco Bovo die de geblesseerde Paul Verboom verving. Zelfs zijn 'blauwe' collega stak vlak voor tijd het veld over om de aanvallers te ondersteunen, maar het mocht allemaal niet baten. Scheidsrechter Cees van Duijn, die overigens samen met zijn assistenten de arbitrage prima voor elkaar had, vond het welletjes en maakte een einde aan deze sportieve ontmoeting.

In de nababbel sloeg Spakenburg-trainer Erik Assink misschien wel de spijker op z'n kop toen hij opmerkte dat vanmiddag bij Spakenburg alles klopte, alleen de uitslag niet.

pi_43472056
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 21:14 schreef paultjuhhh het volgende:
Zijn er al foto's online ergens?
was het jou die ik heb gezien?
  zondag 12 november 2006 @ 12:25:14 #200
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_43472510
Hier moet ik toch een keer naar toe als ik het zo lees.
NAAR HET ANDERE FORUM!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')