abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43429413
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 08:08 schreef the_hunter het volgende:

[..]

Trouwens F1Bas, ik kom morgen jou cluppie aanmoedigen hoor. Al is het alleen maar omdat ik dat shirt zo mooi vind
Mooi

Ik zou een beetje(schuin) achter de goal gaan staan, aan de kant van de 'rooien' supporters. (Vlak)bij de vlag van Midden Noord. Daar sta ik ook en daar wordt de meeste sfeer gemaakt.

O ja, na afloop is er bij de rooien kantine en leuk feestje, zeker bij een mooie overwinning. De spelers zullen er ook zijn.

Iedereen is welkom!
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_43430410
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 08:38 schreef DrDentz het volgende:
Hmm ik heb die docu ook weleens gezien, maar het blijven twee amateurclubs die tegen elkaar spelen... gaat nergens om, zou ook geen speler van een van beide ploegen op kunnen noemen
Gaat nergens om??
Dan heb je de docu waarschijnlijk toch niet gezien..
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_43430934
Waar gaat het ook alweer om dan?
pi_43431100
Tis sowieso een competitiewedstrijd, tussen ongeveer 2 van de beste amateurs van Nederland, in de hoogste klasse van het amateurvoetbal, plus het feit dat de eerste plaats op het spel staat
En natuurlijk zoveel supporters in een betrekkelijk klein plaatsje is uniek, de velden van beide clubs liggen vlak naast elkaar.
Dit is zegmaar de Feyenoord Ajax van het amateurvoetbal, en dan ook nog eens een derby...
pi_43431213
Maar voor de neutrale Talpa-voetbalkijker als ik dus niet bijster interessant, denk niet dat er veel mensen buiten Spakenburg wakker liggen om wie er nu met de eer van de Spakenburgse derby gaat strijken
pi_43431381
Nee bij deze wedstrijd gaat het meer om de sfeer, dus voor op tv zal het minder interessant zijn dan dat je er zelf bij bent.. Maarja je moet het meegemaakt hebben denk ik om er over te oordelen

Trouwens voor een neutrale Talpa-voetbalkijker als jij heb je zelfs wel een eigen mening!
pi_43431469
Je onderschat de neutrale Talpa-voetbalkijkers
pi_43431658
Haha ja wist niet dat je dat tegenwoordig ook nog had; neutrale Talpa kijkers, nog beinvloedbaar dus...
Maar vraag me af als je neutraal bent, welke wedstrijden vind je dan wel interresant om naar te kijken
pi_43431802
RKC-Feyenoord ofzo, gewoon als een soort ramptoerist
pi_43431975
Kijk nu zitten we op 1 lijn!!
pi_43436062
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:52 schreef HPayne het volgende:
Dit is zegmaar de Feyenoord Ajax van het amateurvoetbal, en dan ook nog eens een derby...
Gaat misschien zelfs nog wel wat verder qua rivaliteit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43436817
Tegen wie moet Spakenburg in de beker?
pi_43436906
Niemand, zijn er in de eerste ronde uitgeschoten door Türkiyemspor. IJsselmeervogels verloor in de tweede ronde van NAC.
www.thuisuiteten.nl
pi_43436918
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:17 schreef methodmich het volgende:
Niemand, zijn er in de eerste ronde uitgeschoten door Türkiyemspor. IJsselmeervogels verloor in de tweede ronde van NAC.
Helemaal wel Amateurbeker.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 november 2006 @ 20:18:44 #165
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43436931
Komt er een fokmeet morgen ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_43436985
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:18 schreef paultjuhhh het volgende:
Komt er een fokmeet morgen ?
Zou kkvet zijn Maar ik moet zelf ballen
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 10 november 2006 @ 20:24:01 #167
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43437127
Wie komen er nou WEL morgen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_43437574
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:15 schreef Borkydude het volgende:
Tegen wie moet Spakenburg in de beker?
pi_43443379
Ik ben er, alleen een fokmeet lijkt me lastig in die drukte.
pi_43443524
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben er, alleen een fokmeet lijkt me lastig in die drukte.
Ben je blauw of rood?
pi_43443595
Blauw natuurlijk
pi_43443925
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:04 schreef Stansfield het volgende:
Blauw natuurlijk
pi_43448195
We gaan er zo vandoor!

Hup Vogels
pi_43448602
ASWH wordt nu herkeurd.

Als ze een beetje snel zijn kom ik misschien nog naar de derby.
pi_43449238
Niet nodig Panic!
quote:
Het is weer D-day in Bunschoten-Spakenburg

10 november
Spakenburg-IJsselmeervogels, is meer introductie nodig? Alles is weer in stelling gebracht om duizenden voetballiefhebbers mee te laten genieten van de 'moeder' aller wedstrijden. Zo zendt zaterdagavond de lokale TV voor wie niet wil of kan komen kijken de wedstrijd in zijn geheel uit.

Wie zich 's middags wel in de drukte van D(erby)-day stort, zal tot in de poriën doordrongen raken van het 'sfeertje'. Het blijft altijd wonderbaarlijk om te zien hoe supporters tonen wat ze in hun hart voelen. Behalve in hun kleding leven de fans zich uit met spuitbussen om lijf en leden in de passende tint te verven. Onschuldig en aandoenlijk vermaak en met een extra douchebeurtje 's avonds is het er weer af. Althans aan de buitenkant, want aangeboren rood of blauw spoelt niet zo gemakkelijk uit. Behalve om prestige en aanzien in het dorp gaat het deze keer ook wel degelijk om de ranglijst. IJsselmeervogels is koploper, maar Spakenburg heeft met nog twee inhaalduels (tegen Hoek en SSV '65) tegoed evenveel verliespunten. Cees Lok, afgelopen week aan de slag gegaan als opvolger van de naar Koeweit vertrokken Willem Leushuis, had zich geen leukere wedstrijd kunnen bedenken om te beginnen als trainer van de 'Vogels'. Lok staat wel meteen voor de keuze wie het doel moet verdedigen. Eerste doelman Paul Verboom is voorlopig uitgeschakeld. Jaap de Feijter (33) en Mirco Bovo (24) zijn de alternatieven.

Ook voor Erik Assink heeft de derby een extra lading. Hij beleefde er eerder twee mee in het seizoen 1994-95, zijn eerste jaar van zijn succesperiode als trainer bij IJsselmeervogels. Beide duels eindigden destijds onbeslist, aan de rode zijde van het sportpark de Westmaat 0-0, aan de blauwe kant 1-1. Daarna vond de KNVB het voorlopig welletjes met dat 'gesodemieter' tussen die buren en koppelde de twee clubs pas in 2002 weer aan elkaar. De eerste vier duels vanaf die tijd won Spakenburg. IJsselmeervogels trok vervolgens drie keer aan het langste eind en het laatste gevecht in de competitie op 1 april van dit jaar eindigde in 0-0. Op 9 mei troffen Spakenburg en IJsselmeervogels elkaar nog een keer, maar dat was maar een doordeweeks bekerwedstrijdje met 'slechts' 5000 toeschouwers. Spakenburg was iets gemener en trok met 1-0 een lange neus naar de buurman, die zijn benen spaarde voor de nog komende wedstrijden om het landskampioenschap. De 'rooien' voegden uiteindelijk weer twee titels (zaterdag en algeheel) toe aan hun al zo rijke verzameling, wat weer de nodige groene ogen van jaloezie zal hebben opgeleverd in het andere kamp. Het dorp werd afgelopen weekeinde zelfs opgeschrikt door een mishandeling van een 'rooie' supporter door vermoedelijk 'blauwe vrienden'. Nooit weg een beetje rivaliteit.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')