abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33397744
Trouwen . Dat moet je dus echt nooit doen. Toppunt van triestheid om je liefde te moeten bezegelen met een of ander sneu ritueel.
pi_33398383
Niks geen triestheid aan p.
pi_33398460
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:38 schreef Bluezz het volgende:
Niks geen triestheid aan p.
.
  zondag 25 december 2005 @ 19:19:36 #204
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_33398889
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:44 schreef pberends het volgende:

[..]

.
Schatje, ik weet dat je met mij wilde trouwen, maar Knut is het nu eenmaal geworden. Voor jou komt de ware ook echt wel hoor
pi_33398951
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:19 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Schatje, ik weet dat je met mij wilde trouwen, maar Knut is het nu eenmaal geworden. Voor jou komt de ware ook echt wel hoor
.

Die's al geweest, zie fotoboek.
pi_33402787
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:48 schreef Martineke het volgende:

[..]

nee geen fotoos in de tuin was er een tuin dan??
uhh weet niet of ik dat gezegd heb hoor, maar was wel leuk
Jaaaa, het stadhuis heeft een hele mooie tuin, met een hele mooie fontein erin...
Wist ik ook niet hoor, hij ligt omsloten door gebouwen, kan je dus niet zien van buitenaf...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 25 december 2005 @ 23:28:12 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33403001
Martineke! Wat zagen jullie er leuk uit! Het pak van je is gaaf zeg!
pi_33403055

[ Bericht 100% gewijzigd door Blues op 25-12-2005 23:46:48 (doe ff normaal zeg) ]
pi_33531503
Ik ben ziek ik hoop dat ik woensdag wel beter ben, want anders moet ik het jurken passen verschuiven
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_33614724
Even een vraagje, ik heb niet alle topics doorgespit maar ik hoop dat het niet al 1000x gevraagd is.

Doen mensen tegenwoordig nog aan bruidslijsten? Zo'n lijst die je bij een winkel neerlegt, met dingen die je cadeau wilt krijgen. En wat wordt er dan zoal op gezet?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_33618714
quote:
Op maandag 2 januari 2006 00:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Even een vraagje, ik heb niet alle topics doorgespit maar ik hoop dat het niet al 1000x gevraagd is.

Doen mensen tegenwoordig nog aan bruidslijsten? Zo'n lijst die je bij een winkel neerlegt, met dingen die je cadeau wilt krijgen. En wat wordt er dan zoal op gezet?
Zeker weten Tinuviel en ik zijn er net mee begonnen, omdat we nog 5 (!) maanden te gaan hebben. Omdat we allebei een vrij compleet huishouden hebben (zij haar flatje in Berlijn, ik de flat hier), hebben we voornamelijk wat duurdere dingen nodig. Dus zullen we (waarschijnlijk) afspreken met o.a. de Bijenkorf, de Blokker en een juwelier voor het zilver, dat mensen ook "mee" betalen kunnen aan de duurdere dingen.
pi_33622115
Wij hebben niet zo'n lijst en gaan er ook geen gebruik van maken

Jurken passen woensdag gaat gewoon door Hoe dan ook, vrijdag erg veel zieker geworden met als gevolg dat ik een kijkoperatie heb gehad!
Beetje balen wel Ik heb het zelfs nog gezegt tegen die chirurg, ja maar het komt me nu niet zo goed uit want...... jurken passen........woensdag........werken zaterdag
Wordt ik wakken uit die narcose vraagt de zuster, is er iemand die op je wacht? Ja mijn vriend, mijn aanstaande want we gaan trouwen en toen sliep ik weer

Wat een muts ben ik
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_33622238
Haha Beaker... dromen rondom je trouwen is heel normaal, zeker als je ook nog die gezondheidstrubbels erbij hebt lees ik
  maandag 2 januari 2006 @ 12:53:57 #214
54772 Silmarwen
pi_33622295
We hebben de trouwkaartjes af
De ringen gaan we deze maand kopen en de trouwlocatie en feestlocatie zijn gereserveerd. We gaan 7 maart in ondertrouw en 16 februari wordt mijn trouwjurk op maat gemaakt in de winkel.
Trouwauto hadden we al geregeld, cadeau's voor de getuigen weten we ook al (kan ik niet vertellen omdat 3 getuigen op FOK! mee lezen )

We moeten nog wat cadeau's verzinnen en afsc\heidscadeautjes voor de gasten, de bloemen moeten nog geregeld worden, de kapper en visagist voor de dag en Knut gaat deze maand zijn pak kopen.

Nog maar 5 maanden
  maandag 2 januari 2006 @ 12:57:31 #215
54772 Silmarwen
pi_33622409
Ow wij doen niet aan cadeau's, we wonen al samen en hebben dus al heel veel spullen. Ik weet wel dat we van een aantal mensen wel cadeau's krijgen die we ook kunnen gebruiken

We hebben een envelopje op de bruidskaarten staan. Ow die gaan trouwens in februari op de bus.
Wat een hoop geregel he, maar ik heb er echt geweldig veel zin in
  maandag 2 januari 2006 @ 14:13:01 #216
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33624643
Juist omdat we toch al zoveel hadden hebben wij wel gekozen voor een lijst. Bij een winkel hebben we allerlei spullen (en een mooi servies) uitgekozen en mensen konden via internet het cadeau kiezen. De winkel deed de persoonlijke boodschap etc erbij. Toen alle cadeaus op waren (we hadden veel gasten) kon er gekozen worden voor cadeaubonnen. Ik vond het super om het zo te doen. Wij hebben geen dingen gekregen die we eigenlijk niet mooi vonden!
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 14:22:50 #217
43556 miss_dynastie
pi_33624959
quote:
Op maandag 2 januari 2006 00:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ja hoor, maar ik voel me als gast niet verplicht om me daaraan te houden. Het is in elk geval handig als men er ook wat goedkopere dingen opzet, bijv. theelepeltjes in plaats van alleen de kop en schotel van 35 euro
pi_33625192
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja hoor, maar ik voel me als gast niet verplicht om me daaraan te houden. Het is in elk geval handig als men er ook wat goedkopere dingen opzet, bijv. theelepeltjes in plaats van alleen de kop en schotel van 35 euro
Normaal gesproken hoor je dat mensen daar superdure Wedgwood-serviezen opzetten enzo, maar dat zijn mensen die voor de rest alles al hebben. Als mijn vriend en ik trouwen moeten we eigenlijk heel onze 'gewone' uitzet nog bij elkaar sparen, dus lijkt het me handiger om gewoon alledaagse nuttige dingen te vragen, en dat valt vanzelf in verschillende prijsklassen. Is dat erg ongebruikelijk?
  maandag 2 januari 2006 @ 14:34:55 #219
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_33625375
Nee joh, je kan niet voor niks ook bij de Blokker zo'n lijst laten maken

Ik zit er ook over te denken om zoiets te doen, of gewoon geld te vragen, omdat we eik alles wat je normaal vraagt bij een huwelijk al hebben.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 14:58:57 #220
43556 miss_dynastie
pi_33626181
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Als mijn vriend en ik trouwen moeten we eigenlijk heel onze 'gewone' uitzet nog bij elkaar sparen, dus lijkt het me handiger om gewoon alledaagse nuttige dingen te vragen, en dat valt vanzelf in verschillende prijsklassen. Is dat erg ongebruikelijk?
Ik weet niet of het ongebruikelijk is, lijkt me niet hoor. Ik zou er in elk geval wel blij mee zijn als ik een lijst met dingen in verschillende prijsklassen voorgelegd krijg, toch leuker dan uitwijken naar een cadeaubon omdat je de cadeaus veel te duur vindt . En ik persoonlijk vind het leuk om dingen te geven, dus zelf meenemen uit de winkel en op de bruiloft geven, niet in een mand laten bezorgen (of hoe dat ook werkt).
  maandag 2 januari 2006 @ 15:00:07 #221
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33626220
Wij hadden ook kleine dingen en kleine cadeaubonnen erop staan. Het gaat er ook niet om wat iemand geeft. Ik kreeg van onze gasten wel terug dat ze het wel fijn vonden hoor, ze hadden anders niet altijd geweten wat ze ons moesten geven.
Lekker douchen!
  maandag 2 januari 2006 @ 15:40:52 #222
54772 Silmarwen
pi_33627626
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:34 schreef pluisje het volgende:
Nee joh, je kan niet voor niks ook bij de Blokker zo'n lijst laten maken

Ik zit er ook over te denken om zoiets te doen, of gewoon geld te vragen, omdat we eik alles wat je normaal vraagt bij een huwelijk al hebben.
Wij gaan geld vragen, dat is gewoon veel praktischer. Straks krijg ik 2 espresso apparaten terwijl we er al een hebben, etc. En zo''n lijst maken voel ik me niet prettig bij. Mensen moet zelf weten welk bedrag ze willen besteden en niet een vaststaand iets. Zo denk ik er iig over
  maandag 2 januari 2006 @ 15:43:23 #223
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_33627708
Ik vind het zo grappig dat jullie gaan trouwen, silmarwen

En dat is meelachen he, niet uitlachen Ben superbenieuwd naar de foto's en zo
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:44:40 #224
54772 Silmarwen
pi_33627743
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:43 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het zo grappig dat jullie gaan trouwen, silmarwen

En dat is meelachen he, niet uitlachen Ben superbenieuwd naar de foto's en zo

Volgens mij hadden weinig mensen gedacht dat Knut ooit zou trouwen

Foto's gaan we zeker plaatsen Mijn jurk is zo mooi

of mag je dat niet zeggen van je eigen jurk
  maandag 2 januari 2006 @ 15:45:29 #225
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_33627769
Ik vind het ook wel lastig om een lijst te maken, maar ik zou dan iig in verschillende prijsklasses dingen erop zetten, beginnend bij een tientje ofzo.
Liever zou ik gewoon geld vragen, maar ja, er zijn ook weer mensen die dat weer niet leuk vinden om te geven...

Lastig...
  maandag 2 januari 2006 @ 15:47:09 #226
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_33627825
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:44 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Volgens mij hadden weinig mensen gedacht dat Knut ooit zou trouwen

Foto's gaan we zeker plaatsen Mijn jurk is zo mooi

of mag je dat niet zeggen van je eigen jurk
neuh, dat had ik dan wel weer verwacht

En dat moet je zeker zeggen joh, lijkt me ook geweldig eindelijk een excuus te hebben voor zo'n geweldige jurk. Trouwen hoeft in de komende 5 tot 10 jaar nog niet, maar zo'n jurk
pi_33628073
Mijn broertje heeft ook geld gevraagd, want ze hebben alles al, maar hadden wel net een jaar een nieuw huis. Nu kunnen ze de enige verdieping die ze nog moesten verbouwen doen.

Wij zullen denk ik ook geld gaan vragen want ook hier hebben we alles al wel. Alhoewel een nieuwe wasmachine wel erg uit zou komen gezien deze om de week een draadje los heeft hangenmaar die is van mijn vorige huwelijk en daar hingen ook heel wat draadjes aan los, dus niet zo gek
pi_33628454
Wij vragen ook geld, want we willen graag fietsen kopen want die hebben we niet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 16:09:14 #229
43556 miss_dynastie
pi_33628600
Als je echt een doel hebt of gewoon graag geld wilt zou ik dat gewoon op de kaart zetten of een los briefje bij de uitnodiging doen.
Niet zoals een ex-collega die een hekel had aan bloemen en planten erop zetten 'liever geen bloemen of planten, want wij gaan op huwelijksreis'. Ze kreeg namelijk heel veel plantenbonnen, omdat er mensen waren die dachten dat ze er juist wel van hielden alleen nu even niet i.v.m. de reis Duidelijk zijn dus
  maandag 2 januari 2006 @ 16:13:24 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33628709
Wij hadden niets op de uitnodiging gezet.
Ik vind dat zelf altijd een beetje hebberig staan.

En als mensen het ons vroeger zeiden we 'Of tuinbonnen of geld, want we willen nog een mooie lamp voor boven de tafel kopen'.
Op het feestje zelf hebben we van alles en nog wat gekregen en daar zaten ook gewoon hele leuke, gekke en lieve dingen bij.
  † In Memoriam † maandag 2 januari 2006 @ 16:23:51 #231
43556 miss_dynastie
pi_33629076
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind dat zelf altijd een beetje hebberig staan.
Ik zit er echt tussenin, aan de ene kant vind ik het hebberig, aan de andere kant verstandig . Het ligt er dan vooral aan hoe het vermeld staat. Als er gewoon staat:
'Cadeausuggestie? Wij sparen voor nieuwe fietsen!' vind ik dat helemaal niet vervelend, staat er
'Geen cadeaus, want wij sparen voor nieuwe fietsen' dan zou ik wel wat nijdig worden zoiets hadden een achterneef en nicht op hun kaart gezet, alleen wilden zij geen fietsen maar ik weet ook niet meer wat wel.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:28:20 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33629239
Ja, dat is ook wel waar miss_d. Met het eerste zou ik idd minder moeite hebben.
Ik vind vooral die envelopjes altijd een beetje hypocrieterig. We willen graag geld maar durven dat niet hardop te zeggen. nofi
  maandag 2 januari 2006 @ 16:31:23 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33629365
Wij zetten er ook een envelopje op want verder weet ik het echt niet en we hebben alles al dus tja.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:32:33 #234
54772 Silmarwen
pi_33629420
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is ook wel waar miss_d. Met het eerste zou ik idd minder moeite hebben.
Ik vind vooral die envelopjes altijd een beetje hypocrieterig. We willen graag geld maar durven dat niet hardop te zeggen. nofi

Wat moet je anders doen? "Wij willen geld en geen cadeau's s.v.p."
  maandag 2 januari 2006 @ 16:36:27 #235
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_33629545
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

"SHOW ME THE MONEY"
  maandag 2 januari 2006 @ 16:36:50 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33629555
quote:

Ik zou gewoon niks erop zetten...
Maar goed, dat is voor iedereen anders. Daarom zei ik ook 'nofi'.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:40:07 #237
54772 Silmarwen
pi_33629655
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zou gewoon niks erop zetten...
Maar goed, dat is voor iedereen anders. Daarom zei ik ook 'nofi'.
Nee dat snap ik wel hoor Ik vat het ook niet lullig op. Ik vind een envelopje ook minder maar we willen liever geld Dan kun je zelf uitzoeken wat je leuk vindt. Cadeaubonnen zijn ook prima hoor Maar ik voel me zo rot als je allemaal eisen gaat stellen
  maandag 2 januari 2006 @ 16:42:22 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33629708
I hear ya! Het is ook gewoo lastig.

He, maar Anitra... hoeveel mensen had je broer dan trouwens uitgenodigd als hij er een complete verbouwing van heeft kunnen betalen? Of begeeft hij zich binnen zeer gegoede kringen?
  maandag 2 januari 2006 @ 18:10:06 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_33632224
Ja precies, ik wil de gastenlijst van zijn trouwerij ook wel voor die van mij... (niet dat die al gepland is overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_33632700
Mensen mogen toch zelf weten wat ze willen geven?

Zo denk ik erover.. mss te makkelijk, maar wij vertrouwden degene die we uitnodigden genoeg om zelf te beslissen hoe of wat
  maandag 2 januari 2006 @ 18:30:44 #241
54772 Silmarwen
pi_33632867
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:25 schreef Bluezz het volgende:

Zo denk ik erover.. mss te makkelijk, maar wij vertrouwden degene die we uitnodigden genoeg om zelf te beslissen hoe of wat
Alsof wij onze gasten niet vetrouwen
pi_33632939
Nee zo bedoel ik het niet, kwam mss wat rottig uit mijn toetsen.
We vertrouwden erop dat er geen vreselijk onbenullige, overbodige dingen werden gegeven, of 6 peper en zoutstellen

Maar envelopjes of een lijst met wensen... heb IK gewoon moeite mee.
Ze moeten zelf maar kijken wat ze willen geven, als ze iets willen geven

Wij zijn mee uit eten genomen door een broer van golfer bijvoorbeeld.
We kregen een zelfgemaakt trouwboekje met fotootjes. Een beschilderde fles wijn... etc etc.
Dát is juist het leuke vind ik.

-edit- toevoeging
  maandag 2 januari 2006 @ 18:38:27 #243
54772 Silmarwen
pi_33633113
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:32 schreef Bluezz het volgende:
Nee zo bedoel ik het niet, kwam mss wat rottig uit mijn toetsen.
We vertrouwden erop dat er geen vreselijk onbenullige, overbodige dingen werden gegeven, of 6 peper en zoutstellen

Maar envelopjes of een lijst met wensen... heb IK gewoon moeite mee.
Ze moeten zelf maar kijken wat ze willen geven, als ze iets willen geven

Wij zijn mee uit eten genomen door een broer van golfer bijvoorbeeld.
We kregen een zelfgemaakt trouwboekje met fotootjes. Een beschilderde fles wijn... etc etc.
Dát is juist het leuke vind ik.

-edit- toevoeging
Dat zijn wel leuke dingen inderdaad
  maandag 2 januari 2006 @ 18:39:39 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_33633143
Ik wil geld en die leuke dingen

Ach, het blijft gewoon moeilijk. Zeker als je al gesetteld bent heb je kans dat je dingen krijgt die je al hebt, maar aan de andere kant, de mensen die je uitnodigt WETEN toch dat je gesetteld bent?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_33633232
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:39 schreef Troel het volgende:
Ik wil geld en die leuke dingen

Ach, het blijft gewoon moeilijk. Zeker als je al gesetteld bent heb je kans dat je dingen krijgt die je al hebt, maar aan de andere kant, de mensen die je uitnodigt WETEN toch dat je gesetteld bent?
Dát bedoel ik
pi_33635218
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:25 schreef Bluezz het volgende:

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk pas echt samenwonen als we trouwen (laat samenwonen of jong trouwen, het is maar hoe je het wilt zien). Dan krijg je dus allemaal mensen die dingen willen kopen voor in ons nieuwe huis, wat op zich natuurlijk heel goed bedoeld is, maar het is niet handig als je dan allemaal dingen krijgt die je eigenlijk niet wilt hebben, of die je al hebt. Veel van dat soort dingen wil je toch het liefst zelf uitzoeken, want zelfs de keuze van een koffiezetapparaat kan heel persoonlijk zijn.
Daarom vind ik zo'n lijst toch wel een uitkomst. Veel mensen vinden het niet leuk om geld te geven, maar ik vind het zelf vaak lastig genoeg om iets uit te zoeken voor een ander, zeker als het gaat om iets voor in huis of een gebruiksvoorwerp. Dat ligt toch wat lastiger dan een bos bloemen of een fles drank.
pi_33635386
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
I hear ya! Het is ook gewoo lastig.

He, maar Anitra... hoeveel mensen had je broer dan trouwens uitgenodigd als hij er een complete verbouwing van heeft kunnen betalen? Of begeeft hij zich binnen zeer gegoede kringen?
Mijn schoonzus zat het dus gisteren te vertellen dat ze toen ze de envelopjes open maakten zich rot geschrokken zijn. Er waren max 100 man op het feest, maar toen ze buit bekeken bleken dus in diverse envelopjes 200 euro te zitten En in heel veel 150 of 100.
Voelde me toen behoorlijk dom toen ik het hoorde en ik "maar" 50 euro gegeven had

Hier zitten trouwens niet de envelopjes van mijn ouders, haar moeder en mijn oom bij die zullen wel een beetje meer inhoud gehad hebben

Het was igg net te weinig voor een groot dakkapel, maar genoeg om van de zolder van 1 kamer 2 kamers te maken en de vloer te leggen + wastafel aan te leggen.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:52:00 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33635487
200 Euro!
Hoewel het bij mij heel welkom zou zijn zou ik het ook zwaar overdone vinden!
Ik vind 100 Euro al een behoorlijke som en zou zelf ook niet hoger komen dan 50 Euro tenzij het wel heeeeeeeeeeeeeel speciale mensen zouden zijn.
pi_33635615
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
200 Euro!
Hoewel het bij mij heel welkom zou zijn zou ik het ook zwaar overdone vinden!
Ik vind 100 Euro al een behoorlijke som en zou zelf ook niet hoger komen dan 50 Euro tenzij het wel heeeeeeeeeeeeeel speciale mensen zouden zijn.
Precies en ze waren ook behoorlijk geschrokken van het bedrag.

Dus 50 euro is een goed bedrag? Voelde me ineens zo krenterig gisteren omdat het wel mijn broertje is, maar aan de andere kant veel contact hebben we niet.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:59:35 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33635753
Ja natuurlijk is dat een goed bedrag!

Het is ruim 100 gulden, wat ik een behoorlijk bedrag vind (considering dat ik voor een verjaardag met een kadootje toch wel rond de 15 euro probeer te blijven).
En daarnaast... als dat jouw limiet is, dan is het toch sowieso goed.
Niet iedereen kan zomaar even 100 euro of zo missen, toch?
  maandag 2 januari 2006 @ 20:50:51 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_33637377
Zo, hier ook weer het een en ander geregeld nadat het een beetje stil lag ivm de feestdagen.

Kapper is vastgelegd. Blijkt ook make-up te doen en komt voor 10 euro extra ook nog aan huis. Ideaal dus.

Vandaag in ondertrouw gegaan. Was wel grappig en leuk maar stelde niet heel veel voor (maar dat hadden we ook niet verwacht).

Ringen uitgezocht (nog niet besteld) en ik ben er al helemaal verliefd op

Wij vragen overigens ook geld. Alleen zetten wij dat niet op de uitnodiging maar in de CMbrief.
pi_33642841
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ja natuurlijk is dat een goed bedrag!

Het is ruim 100 gulden, wat ik een behoorlijk bedrag vind (considering dat ik voor een verjaardag met een kadootje toch wel rond de 15 euro probeer te blijven).
En daarnaast... als dat jouw limiet is, dan is het toch sowieso goed.
Niet iedereen kan zomaar even 100 euro of zo missen, toch?
Niet echt nee

Kyara gefeliciteerd met je ondertouw
pi_33651560
In ondertrouw hoef ik niet te gaan..
In februari een afspraak met de Gemeente over hoe wij de ceremonie willen indelen..
In maart komt de kapster langs voor een proefkapsel voor mij en mn bruidsmeisje..
Nog even een afspraak maken met mn nichtje om een jurkje voor dr te kopen..
De ringen zijn binnen en liggen klaar.. Nog even en dan zijn ze een stuk dunner zo vaak poets ik ze op
Zaterdag gaan we de reis boeken.. 18 januari hebben we een gesprekje over onze trouwkaartjes (ik heb ze zelf ontworpen maar moeten even weten hoe ik ze moet aanleveren)..
Want ze moeten in speciale envelopjes

Enige wat er nog geregeld moet worden zijn de bloemen en het make up..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:12:43 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33651833
Tally? Hoezo hoeven jullie niet in ondertrouw?
Dat is toch verplicht in Nederland?
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 10:17:42 #255
43556 miss_dynastie
pi_33651914
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef Anitra het volgende:

[..]

Precies en ze waren ook behoorlijk geschrokken van het bedrag.

Dus 50 euro is een goed bedrag? Voelde me ineens zo krenterig gisteren omdat het wel mijn broertje is, maar aan de andere kant veel contact hebben we niet.
Nee joh, helemaal niet doen! 50 euro is een heel net bedrag. Bovendien, als je voor elke bruiloft en nou weet ik wel dat dit je broer is, maar dat geldt voor die 100-200 euro mensen niet 100 euro of meer moet geven, schrik je je toch dood elke keer dat een uitnodiging door de bus valt Ik wel tenminste, al die verplichtingen die je elkaar dan oplegt...

Overigens las ik op een ander forum laatst over iemand die uitgenodigd was in een wat duurdere locatie. Had daar ook met de inhoud van haar envelopje rekening mee gehouden. Aan het einde van de avond kwam de rekening... alleen de eerste twee drankjes waren op kosten van het bruidspaar Het zal wel aan mijn slechte karakter liggen, maar ik was mooi mijn envelopje terug gaan halen met de mededeling 'mijn excuses, die moet ik terug hebben, ik dacht dat jullie voor de rekening zouden zorgen'. Zoiets vind ik toch wel heel erg
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:20:57 #256
54772 Silmarwen
pi_33651968
Dat vind ik wel asociaal ja. De drank staat op onze kosten, maar we doen alleen binnenlandsgedestilleerd. Dus geen whiskey's enzo. Bier wijn jenever cola etc is wel op onze kosten.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:21:27 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33651976

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar ik geloof niet dat ik nog heel goede vriendjes zou zijn met dat bruidspaar!
Ik bedoel... dat ze dat al op die manier doen vind ik een beetje vreemd (eigenlijk vind het niet kunnen), maar dan hoor je iig er wel duidelijk voor te zorgen dat al je gasten daarvan op de hoogte zijn!
pi_33651977
dat zoiets gedaan wordt, je eigen rekening betalen vind ik al bizar, maar dat het dan ook niet vooraf verteld is is nog veel vreemder
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2006 @ 10:24:58 #259
43556 miss_dynastie
pi_33652039
Ik denk dat ze verwacht hadden dat niemand zou komen als ze het van tevoren aangekondigd hadden Ik zou in elk geval niet gaan.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:41:16 #260
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33652362
De drankjes zelf laten betalen doe dan iets simpelers als je het niet kan betalen ofzo. Wij gaan wel alleen maar binnenlands gedistileerd doen.

Verder zag ik net op een website iemand die thuis je haar en makeup komt doen en ook je nagels in 1 pakket! ben benieuwd wat de kosten zijn.
pi_33654180
dat is wel heel erg idd!
Dat zou ik ook nooit doen. Mijn broertje heeft met locatie behoorlijk mazzel gehad omdat zijn schoonmoeder beheerder is van het zalending bij ons in het dorp en zelf zit hij in de horeca precies naast het stadhuis waar ze getrouwd zijn, dus daar hadden we de verzamelplek.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:11:06 #262
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33660641
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
De drankjes zelf laten betalen doe dan iets simpelers als je het niet kan betalen ofzo. Wij gaan wel alleen maar binnenlands gedistileerd doen.

Verder zag ik net op een website iemand die thuis je haar en makeup komt doen en ook je nagels in 1 pakket! ben benieuwd wat de kosten zijn.
Het kost ¤ 150 all in vind ik niet veel met acryl nagels en al ik had er dit ook voor uitgetrokken.

Weer iets geregeld volgende week bellen voor de details enzo want nu ben ik niet erg bij stem ben namelijk erg verkouden
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:30:39 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_33665486
Ik zou ook niet blij worden van zo'n bruiloft. Echt lomp om dat ook niet van te voren aan te geven zeg.

Ik vind 50 euro ook een prima bedrag hoor. 100 of 200 euro vind ik echt veel...
pi_33669522
Morgen jurken passen Ik ben helemaal zenuwachtig Heb vandaag wel tig keer "mijn"jurk bekeken in het boek en op internet Nu maar hopen dat hij staat, want het zou toch een bummer zijn als hij in het echt niet zo leuk is of hij staat voor geen meter al ga ik daar wel vanuit
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:39:13 #265
54772 Silmarwen
pi_33669597
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 19:37 schreef Beaker het volgende:
Morgen jurken passen Ik ben helemaal zenuwachtig Heb vandaag wel tig keer "mijn"jurk bekeken in het boek en op internet Nu maar hopen dat hij staat, want het zou toch een bummer zijn als hij in het echt niet zo leuk is of hij staat voor geen meter al ga ik daar wel vanuit
Geniet er gewoon van. Ik vond het heerlijk. 16 februari mag ik hem weer aan Dan gaan ze hem vermaken enzo
pi_33669839
quote:

[..]

Wij zijn altijd open voor pecuniaire bijdragen
of
Tegoedbonnen van de Nederlandsche Bank zijn altijd goed.
pi_33672539
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:12 schreef Brighteyes het volgende:
Tally? Hoezo hoeven jullie niet in ondertrouw?
Dat is toch verplicht in Nederland?
Wij trouwen eigenlijk niet echt..
Wij hebben een omzetting van een contract..
Klinkt kil.. Maar word een geregistreerd partnerschap omgezet in een huwelijk..
Eigenlijk ben ik dus al getrouwd..
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:26:24 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33672577
Aha, dat verklaart het.
Enneh... helemaal niet kil toch?
Dat contract is/was kil en nu lekker warm trouwen!
pi_33672693
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
Overigens las ik op een ander forum laatst over iemand die uitgenodigd was in een wat duurdere locatie. Had daar ook met de inhoud van haar envelopje rekening mee gehouden. Aan het einde van de avond kwam de rekening... alleen de eerste twee drankjes waren op kosten van het bruidspaar Het zal wel aan mijn slechte karakter liggen, maar ik was mooi mijn envelopje terug gaan halen met de mededeling 'mijn excuses, die moet ik terug hebben, ik dacht dat jullie voor de rekening zouden zorgen'. Zoiets vind ik toch wel heel erg
Dit ken ik ook..
Ik werd vorig jaar uitgenodigd bij een huwelijk in Engeland..
Ik kon helaas niet en heb mijn kadootje aan een vriendin van me gegeven die wel ging..

Zij een reis geboekt met vliegtuig naar Engeland.. Zij een auto gehuurd om naar het plaatsje te rijden..
Kosten een heleboel.. Maar ach.. Een huwelijk in Engeland meemaken is toch wel erg leuk..
Dus geen probleem.. Kadootjes gekocht..
Eenmaal in Engeland aangekomen kreeg zij eerst te horen dat zij de hele dag was uitgenodig en of zij kon komen om 2 uur bij een kerkje..
Zij dr naar toe.. Na de ceremonie in de kerk werden er foto's gemaakt..
Na de foto's werd er gezegd dat ze om 8 uur bij het feest mocht zijn..
Mee-eten mocht ze niet.. Nou oke.. Kroeg opgezocht en daar eten..
Terug naar het feest... Eerste 2 drankjes kreeg ze inderdaad..
Bij het 3de drankje werd er vriendelijk verzocht haar portomonnee te trekken om deze te betalen..
Zij helemaal verbaasd.. Is daarna ook meteen weggegaan om een kroeg in te duiken..
Om daar dan maar een feestje te bouwen...
pi_33672768
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Aha, dat verklaart het.
Enneh... helemaal niet kil toch?
Dat contract is/was kil en nu lekker warm trouwen!
Nee het is ook helemaal niet kil.. Klinkt het wel..
Daarom hebben wij er ook voor gekozen om mijn naam aan te houden na het gereg partnerschap..
En bij het echte huwelijk wil ik wel graag zijn naam aannemen..
Om het toch nog een beetje officieel te doen..

In februari kunnen wij aangeven bij de Gemeente hoe wij de ceremonie willen laten verlopen..
Wij willen net doen alsof het een normaal huwelijk is.. Dus ook getuigen laten tekenen..
Dat terwijl dat niet gebruikelijk is en eigenlijk ook helemaal nergens voor nodig is..
Dit papiertje mogen wij dan zelf meenemen voor in het plakboek
pi_33672820
Ik word helemaal week bij het uitzoeken van een jurkje voor mn nichtje..
Ik heb een vrouwtje gevonden die jurkjes maakt en mij een site heeft gegeven met voorbeelden en jurkjes die ze al heeft

www.bruidskind.nl *zucht*
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:34:48 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33672837
Dat klinkt wel leuk dan Tally!
Dat maakt het gewoon allemaal een heel stukje echter enzo!

Wat moet die vriendin van jou in Engeland een 'kater' gehad hebben zeg!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 21:37:22 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33672937
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:34 schreef Tally het volgende:
Ik word helemaal week bij het uitzoeken van een jurkje voor mn nichtje..
Ik heb een vrouwtje gevonden die jurkjes maakt en mij een site heeft gegeven met voorbeelden en jurkjes die ze al heeft

www.bruidskind.nl *zucht*
Daar staan echt zulke lieve jurkjes tussen!
pi_33673071
Ik vergeet voor het gemakt even dat ik voor mn neefje ook nog een James Bond pak moet kopen..
Zo noem ik het maar anders wil die hem niet aan
pi_33673594
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Daar staan echt zulke lieve jurkjes tussen!
Maar ook hele vreselijke...
pi_33674341
De isabella MY GOD
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:13:40 #277
54772 Silmarwen
pi_33674387
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:12 schreef Bluezz het volgende:
De isabella MY GOD
Het eerste wat ik dacht was kampvolk. Niet helemaal mijn smaak iig
Die Brigitte is wel cute
pi_33674476
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:12 schreef Bluezz het volgende:
De isabella MY GOD
Ik vind die Yvonne nou ook niet echt dat je zegt van ehhhh.....
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:17:45 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33674536
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:55 schreef Igraine het volgende:
Maar ook hele vreselijke...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:19:20 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33674596
Ik ben niet veel verder dan de eerste paar gekomen.
Ik vind Angela (anders dan de naam doet vermoeden) erg schattig namelijk.
Maar Isabelle is echt vreselijk!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:00:42 #281
1087 Merisse
broddeltante
pi_33676441
Vrienden van ons trouwen vrijdag en nou ben ik op zoek naar een mooie wens/quote/uitspraak om op een wijnetiket te zetten (ideetje ceremoniemeester). Weet misschien iemand er een?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_33684861
Merisse misschien een leuk spreukenboekje bekijken? Daar staan vast hele mooie in

Leuke dag iig vrijdag!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:50:02 #283
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33687054
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:00 schreef Merisse het volgende:
Vrienden van ons trouwen vrijdag en nou ben ik op zoek naar een mooie wens/quote/uitspraak om op een wijnetiket te zetten (ideetje ceremoniemeester). Weet misschien iemand er een?
Bij ons hadden de ceremoniemeesters ook zoiets geregeld. Gelukkig mochten de gasten de etiketten op de wijn laten zitten (zodat wij ook konden zien welke wijn we aan het drinken waren). Ze hadden kleine kaartjes meegestuurd die de gasten aan de fles konden bevestigen. Dit vond ik wel een leuke:
Het geheim van een goed huwelijk?
Respect voor elkaar
Tijd nemen voor elkaar
en...
af en toe wat water bij de wijn
Lekker douchen!
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:23:27 #284
1087 Merisse
broddeltante
pi_33691924
Dies leuk sjak!
Beakertie, ik heb geen spreukenboekje

Ik zit trouwens ook een beetje met wat ik aan moet. Ik heb vorig jaar een schitterende oranjerode zijden rok + topje zonder mouwen met een stola erbij aangeschaft voor een bruiloft waarbij de dresscode dames in het lang was. Maar ik ben zo bang dat als ik 'm nu aantrek ik
1. kou vat
2. over the top ben aangezien de bruid een beetje een praktisch type is
Van de andere kant is het ook zonde om 'm in de kast te laten hangen... Twijfel, twijfel
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:31:02 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33692256
Outfit klinkt helemaal prima!
Over the top zou ik me niet zo heel druk over maken.
Mss alleen kijken of je iets anders voor erop kan vinden? Mss mooi zwart truitje met lange mouwen of zo, maar wel met hele mooie brede wijde open hals of zo?
pi_33702400
Ik heb hem!! Ik heb hem!!
De gene die il wilde passen heb ik gepast en zou het ook worden omdat hij gewoon als gegoten zat, maar safe the best for last zeggen ze en dat heb ik dus maar gedaan en uiteindelijk heb ik dus voor een heel andere jurk gekozen

Merisse, op internet kun je ook spreuken opzoeken succes!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_33704069
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:34 schreef Beaker het volgende:
Ik heb hem!! Ik heb hem!!
De gene die il wilde passen heb ik gepast en zou het ook worden omdat hij gewoon als gegoten zat, maar safe the best for last zeggen ze en dat heb ik dus maar gedaan en uiteindelijk heb ik dus voor een heel andere jurk gekozen

Merisse, op internet kun je ook spreuken opzoeken succes!
leuk, Beaker, gefeliciteerd!
pi_33733130
Heeft iemand hier misschien nog het boekje:

wat bij de vorige uitgave van Bruid & Bruidegom Magazine zat?

En zou diegene het misschien naar mij willen opsturen tegen (on-)kostenvergoeding?
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:51:04 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33734149
Leuk beaker!

En toch hoor je dat vaker he, dat mensen uiteindelijk voor een totaal andere jurk gaan dan ze oorspronkelijk in gedachten hadden.
pi_33735979
Ik was er van overtuigd dat het de eerste jurk zou worden, want die was al zo mooi Heb net nog even de foto's bekeken en ik zie er echt prachtig uit ..... al zeg ik het zelf

Het moment was ook heel mooi, ik had kippevel, moeders kreeg tranen in haar ogen en mijn schoonmoeder was er stil van!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_33737660
Beaker geslaagd voor een jurk
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:39:26 #292
1087 Merisse
broddeltante
pi_33737795
Leuk Beaker! Geweldig is dat he bruidsjurken passen,
Ik weet nog dat ik dacht toen ik mezelf in de spiegel zag: WOW ben ik dat!
pi_33772579
Inderdaad Merisse, en nu ik de foto's terug bekijk sta ik er ook helemaal stralend op

Het is overigens wel een jurk van Linea Rafaelli geworden (nieuwe collectie, jurk was die week binnen gekomen en ik was de eerste die hem aan had en maar meteen kocht )
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_33793148
Vanmiddag gaan we de locatie bekijken waar we de receptie gaan houden en daarna het eten met de groep Zal er foto's van maken
Overigens hebben we gekozen voor een Dixie / Jazzbandje die komt spelen tijdens de receptie
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:35:34 #295
54772 Silmarwen
pi_33794774
Trouwringen gekocht
Inscriptie is 15 mei 2006 met de naam van partner erin

[ Bericht 3% gewijzigd door Silmarwen op 07-01-2006 12:53:26 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:50:14 #296
3358 pluisje
Mevrouw Mans
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:53:37 #297
54772 Silmarwen
pi_33795284
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:50 schreef pluisje het volgende:
2005?
2006 zelfs
pi_33802326
Huwelijksreis is net geboekt..
Een 5 sterren hotel in de Algarve Portugal..
Voor 2 en halve week!
  zondag 8 januari 2006 @ 18:27:30 #299
15869 gr8w8
Better by design.
pi_33838934
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:35 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwringen gekocht
Inscriptie is 15 mei 2006 met de naam van partner erin
* gr8w8 pakt agenda.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_33840204
Tally, je huwelijksreis klinkt super

De locatie waar wij ons feest gaan geven staat nu definitief vast Zijn er gisteren geweest en het was er super!!!
Als het mooi weer is eten we buiten aan het water en zal de receptie ook deels buiten gehouden worden. Daarnaast hebben ze ook een ouderwetse ijskar voor schepijs, en omdat we er niet uit komen welk badankje we nu moeten nemen krijgt iedereen bij vertrek een ijsje

Dit is het:

[ Bericht 13% gewijzigd door Beaker op 08-01-2006 19:18:52 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')