Ik zag er hier al twee cases voorbij fietsen, die van StefanP en nummerzoveel. Allebei hun broers, toevallig zeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ben ik heel raar als ik zeg dat ik echt niemand ken die dat heeft meegemaakt?
Aha, de Voorbibsberber.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
heb ik nu al 4 keer uitgelegd: Temperamentvolle/Trotse Volbloed Arabier
daar Asociale Kut Marrokaan of Noord Afrikaanse Teringlijders Op Sportschoenen niet politiek correct is.
Wat maakt misdaden in de islamitische cultuur zoveel ernstiger dan die in de westerse cultuur?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:25 schreef Viajero het volgende:
En nogmaals, culturen vergelijken met zoveel mogelijk info kan handig zijn. Maar aqppels uit de ene cultuur vergelijken met peren uit de andere is dat niet.
Dus je vindt dat ik je maar gewoon moet geloven?quote:Op zaterdag 12 november 2005 06:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Andre , je hebt echt een verdraaide kijk op het hele gedoe..
en nee ik heb geen zin om het voor 1 persoon uit te leggen waarom het niet zo is van
Ik heb het over het vergelijken van misdaden uit cultuur A die honderd (of 1000, of 50 of 10) jaar geleden plaatsvonden met misdaden uit cultuur B die vandaag plaatsvinden.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:50 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat maakt misdaden in de islamitische cultuur zoveel ernstiger dan die in de westerse cultuur?
Heb jij enig idee wat er de afgelopen jaren in Irak heeft plaatsgevonden? Of op Guantánamo Bay?quote:Op maandag 14 november 2005 11:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb het over het vergelijken van misdaden uit cultuur A die honderd (of 1000, of 50 of 10) jaar geleden plaatsvonden met misdaden uit cultuur B die vandaag plaatsvinden.
Dat maakt een vergelijking oneerlijk.
Je verwart nu een bevrijdingsoorlog met misdaden, maar qua chronologie begin je in elk geval accurater te worden, gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 november 2005 21:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat er de afgelopen jaren in Irak heeft plaatsgevonden? Of op Guantánamo Bay?
Hierin herken ik mij.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Andre70 het volgende:
Nog niet zo gek lang geleden was het me allemaal heel erg duidelijk. Alle mensen zijn in essentie gelijk. In iedere mens is een kern van goedheid. Conflicten tussen culturen zijn in eerste instantie een gevolg van juist diegenen die weigeren zich in een andere cultuur te verdiepen en hiervoor begrip op te brengen. Toen op feestjes het gesundenes Volksempfinden hoogtij begon te vieren was ik juist diegene die dit met rationele argumenten probeerde te bestrijden.
Ik was in Auschwitz geweest. Ik wist waartoe haat en domheid konden leiden. Zelfs twijfelen was voor mij niet mogelijk. Ik was geen racist. Punt.
Ik herken ook de twijfel over de waarde van culturen.quote:In het café zit ik tegenover een vriendin.
'Maar het is hun cultúúr.' betoogd ze.
Zonder iets te zeggen staar ik voor me uit. De negende van Beethoven, Goethe met zijn Faust, een invalide vrouw met benzine overgieten om vervolgens in brand te steken. Is daar echt geen onderscheid tussen te maken? Kan aan cultuur echt geen waardeoordeel gegeven worden? Ik wíl wel, maar het gaat me steeds moeilijker af om onbevooroordeeld te kunnen blijven. Misschien heb ík het wel mis.
Volgens mij gooi je wat dingen door elkaar. Het *niet* gelijkwaardig achten van culturen maakt je geen racist.quote:Ik wil nog steeds geen racist zijn. Alle mensen gelijk beoordelen en met een open blik de wereld inkijken.
Maar het wordt wel steeds moeilijker.
Houd je open blik, en sluit je ogen niet voor vragen en problemen. We zullen sowieso met elkaar moeten leven, in 2040 zal de heilstaat nog niet zijn uitgebroken. Ook 2000 jaar voorhouden van aards paradijs door christelijke voorgangers heeft dit niet gebracht, links zal het niet brengen, evenmin als rechts. Modderen, doormodderen en naarmate je ouder wordt vallen kinderlijke zekerheden van je af.quote:Tegenover me zit mijn vriendin. In haar schoot mijn ongeboren zoon of dochter. Hoe zal het zijn in 2040, als hij 35 is? Zal alles dan op zijn pootjes terecht gekomen zijn en leven we allemaal gelukkig in een multikulturele samenleving? Zoals links ons al zo lang beloofd? Snel reken ik uit dat er rond die tijd misschien wel 4 miljoen moslims in Nederland wonen. Probeer te hopen dat het probleem misschien niet aan een teveel maar aan een tekort aan allochtonen ligt. Als we allemaal net zo sterk zijn hebben we geen keus meer. We zullen dan wel móeten met elkaar samen te leven. Ik doe mijn best mezelf te geloven. Het is niet makkelijk.
Ik wil nog steeds geen racist zijn. Alle mensen gelijk beoordelen en met een open blik de wereld inkijken.
Een aanzienlijk deel van de Irakezen ziet geen verschil. Mischien dat jij daar eens over na moet denken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 09:33 schreef Viajero het volgende:
Je verwart nu een bevrijdingsoorlog met misdaden, maar qua chronologie begin je in elk geval accurater te worden, gefeliciteerd!![]()
Truth is in the eye of the beholder...quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de Irakezen ziet geen verschil. Mischien dat jij daar eens over na moet denken.
Dus jij bent van mening dat terminologie de aard van het beestje verandert. Nee, dat is een goede instelling. Uiteraard is het zonder proces opsluiten van verdachten van terrorisme, het negeren van mensenrechten en het gebruik van vernietigingswapens vergelijkbaar met napalm op burgerdoelen zonder meer gerechtvaardigd als het gaat om de Amerikaanse 'war on terrorism'. Sterker nog, de mensen die gemarteld en vernederd werden in Abu Ghraib en de slachtoffers van aanvallen in Fallujah met chemische wapens die je huid eraf pellen of wegsmelten moeten niet klagen, ze zijn immers bevrijd!quote:Op dinsdag 15 november 2005 09:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je verwart nu een bevrijdingsoorlog met misdaden, maar qua chronologie begin je in elk geval accurater te worden, gefeliciteerd!![]()
Het grote verschil is dat CNN nu wel mag uitzenden vanuit Iraq. Als alles wat Saddam daar deed net zo prominent op CNN zou zijn gekomen zou er geen zendtijd genoeg zijn..quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:04 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat terminologie de aard van het beestje verandert. Nee, dat is een goede instelling. Uiteraard is het zonder proces opsluiten van verdachten van terrorisme, het negeren van mensenrechten en het gebruik van vernietigingswapens vergelijkbaar met napalm op burgerdoelen zonder meer gerechtvaardigd als het gaat om de Amerikaanse 'war on terrorism'. Sterker nog, de mensen die gemarteld en vernederd werden in Abu Ghraib en de slachtoffers van aanvallen in Fallujah met chemische wapens die je huid eraf pellen of wegsmelten moeten niet klagen, ze zijn immers bevrijd!![]()
Natuurlijk is het in principe vanuit westers oogpunt goed om een dictator te verwijderen; de vraag is echter of er in de plaats daarvoor een democratie zal ontwikkelen. Het gevaar is heel groot dat dat niet zal gebeuren, gezien de onenigheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen en de aanhoudende zelfmoordaanslagen. Zo ondubbelzinnig zijn die 'positieve effecten' nog niet, ik zie vooral onrust en onstabiliteit. De VS heeft zich in een wespennest gestoken waar het niets mee te maken had.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat CNN nu wel mag uitzenden vanuit Iraq. Als alles wat Saddam daar deed net zo prominent op CNN zou zijn gekomen zou er geen zendtijd genoeg zijn..
Als CNN evenveel waarde zou hechten aan het leven van een zwarte Afrikaan die door een Arabier wordt gemarteld als dat van een Irakees die door een Amerikaan wordt gemarteld dan zou Abu Ghraib een vijf minuten item zijn zonder herhaling..
Als je je wereldbeeld laat bepalen door het aantal zendminuten dat een item op CNN (lees: de westerse media) krijgt dan heb je inderdaad een heel ander wereldbeeld dan ik.
Ik zeg niet dat ik de dingen die jij noemt goedkeur, alleen dat het absoluut niet in verhouding is met wat elders gebeurt, en ook niet met de positieve aspecten van her verwijderen van Saddam. Daar hoor je nauwelijks iets over op CNN.
Maar goed dat 90% van de autochtone kinderen er ongeveer nog 3 x zo erg over denken als hemquote:Op zaterdag 12 november 2005 06:43 schreef BaajGuardian het volgende:
Andre , je hebt echt een verdraaide kijk op het hele gedoe..
en nee ik heb geen zin om het voor 1 persoon uit te leggen waarom het niet zo is van
onze goede lieve christelijke barmhartigheid heeft hun zo erg geholpen
en nu zijn ze zomaar uit het niets boos op ons!!!
man je lijkt wel een kind...met zon observatie
Er is zich al een democratie aan het ontwikkelen. Kijk je geen nieuws? Zelfs op CNN zijn de verkiezingen te zien hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:50 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Natuurlijk is het in principe vanuit westers oogpunt goed om een dictator te verwijderen; de vraag is echter of er in de plaats daarvoor een democratie zal ontwikkelen.
Onzin, Saddam weigerde mee te werken aan inspecties. Als hij niks te verbergen had, waarom werkte hij dan niet mee? Achteraf is het makkelijk praten.quote:Het gevaar is heel groot dat dat niet zal gebeuren, gezien de onenigheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen en de aanhoudende zelfmoordaanslagen. Zo ondubbelzinnig zijn die 'positieve effecten' nog niet, ik zie vooral onrust en onstabiliteit. De VS heeft zich in een wespennest gestoken waar het niets mee te maken had.
Het gaat mij erom dat de naar eigen zeggen liberaalste, beste en menslievendste democratie ter aarde die eventjes haar superieure waarden zal overbrengen naar andere landen liegt over de ware redenen een oorlog te beginnen met Irak,
Het verschil is dat de VS niet op burgerdoelen mikt, maar als terroristen zich in burgerdoelen verschuilen heb je weinig keus.quote:ongeoorloofd een ander land binnenvalt (waar ze overigens nogal een handje van hebben), verdachten van terrorisme zonder enige vorm van proces opsluit en wapens gebruikt op burgerdoelen waar de hele oorlog nou juist om begonnen was: ze wilden niet dat Irak diezelfde wapens zou gebruiken.
Verkiezingen in Iraq, Lebanon en Egypte. Gaza pullout. Hoezo een potje? Dat noem ik toch echt vooruitgang, en dat was zonder de Amerikanen niet gebeurd.quote:Begrijp goed dat de VS zich opstelt als het icoon van de westerse samenleving en dat het dus erg belangrijk is als juist dit icoon er zo'n potje van maakt in het Midden-Oosten.
Dat is inderdaad niet goed. Toch is het heel selectief alleen telkens over Amerika te praten, tijdens Saddam vond niemand het een probleem dat er Iraqis gemarteld en vermoord werden.quote:Is het overigens ook niet opvallend als het land dat zich opstelt als het beste wat het westen te bieden heeft misdaden tegen de mensheid pleegt waar wij ons voor moeten schamen?
Ik vind het niet onbetekenend. Maar in verhouding met Darfur is het een stuk minder erg.quote:En waarom staat het niet in verhouding als ik vragen mag? Wat maakt deze misdaden zo onbetekenend volgens jou?
Omdat ze daar geen schijn van kans op hebben. De slachtoffers van Islamitisch terrorisme zien er trouwens net zo uit als jij beschrijft.quote:Ik zie geen enkel Arabisch land bijvoorbeeld Frankrijk bezetten om het even mores te leren. Ik zie geen gruwelijke beelden van Duitsers die zo onidentificeerbaar verminkt zijn dat de huid groen, bruin, rood en grijs verkleurd is, er half af ligt en je zo de contouren van een skelet kan herkennen, geen foto's van naakte Italianen met een zwarte kap over hun hoofd en een man met een baard en hoofddoek en een duim opgestoken die er lachend naast staat.
De misdaden die Saddam op hetzelfde volk pleegde waren een stuk erger. Maar dat zag je niet op CNN, omdat CNN dan Iraq uitgetrapt zou worden.quote:Noem jij eens misdaden die vergelijkbaar zijn met misdaden van deze proportie.
Maar goed dat 90% van de autochtone kinderen niet alleen maar met allochtonen omgaat, zodat ze tenminste nog foutloos Nederlands kunnen praten en schrijven.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:56 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Maar goed dat 90% van de autochtone kinderen er ongeveer nog 3 x zo erg over denken als hem![]()
90% van de autochtone kinderen praat en schrijft foutloos Nederlands?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar goed dat 90% van de autochtone kinderen niet alleen maar met allochtonen omgaat, zodat ze tenminste nog foutloos Nederlands kunnen praten en schrijven.
Verkiezingen, dat zegt echt niets. Adolf Hitler is democratisch verkozen. Laten we eerst zien wat er van Irak terecht komt nadat de soldaten verdwenen zijn; of het dan een nog ergere puinhoop wordt of dat het een stabiele democratie wordt.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er is zich al een democratie aan het ontwikkelen. Kijk je geen nieuws? Zelfs op CNN zijn de verkiezingen te zien hoor.
Dus dan val je maar even een land binnen?quote:Onzin, Saddam weigerde mee te werken aan inspecties. Als hij niks te verbergen had, waarom werkte hij dan niet mee? Achteraf is het makkelijk praten.
En wie bewijst dat er onder de verkoolde lijken terroristen waren?quote:Het verschil is dat de VS niet op burgerdoelen mikt, maar als terroristen zich in burgerdoelen verschuilen heb je weinig keus.
Je vergeet Iran en de toename aan zelfmoordaanslagen. Bovendien is het vanuit een historisch perspectief niet verantwoord te gaan beredeneren wat er zou zijn gebeurd als een bepaalde factor niet mee had gespeeld; de mens kan niet voorspellen wat er gebeurt.quote:Verkiezingen in Iraq, Lebanon en Egypte. Gaza pullout. Hoezo een potje? Dat noem ik toch echt vooruitgang, en dat was zonder de Amerikanen niet gebeurd.
Het is eveneens verkeerd om selectief slechts over de misdaden van een andere cultuur te praten. Ik zag je een aantal posts geleden wat Amerika doet nog vergoeilijken als een bevrijdingsoorlog. Daar denken bepaalde mensen toch anders over.quote:Dat is inderdaad niet goed. Toch is het heel selectief alleen telkens over Amerika te praten, tijdens Saddam vond niemand het een probleem dat er Iraqis gemarteld en vermoord werden.
In Darfur vind nog steeds niemand het een probleem dat er zwarte Afrikanen worden vermoord, gemarteld en verdreven..
Waarom?quote:Ik vind het niet onbetekenend. Maar in verhouding met Darfur is het een stuk minder erg.
Is het feit dat Amerika wel een ander land kan binnenvallen dan een verzachtende omstandigheid?quote:Omdat ze daar geen schijn van kans op hebben.
Vertel mij eens over die misdaden. En dit bedoel ik serieus, dit is geen rhetorische vraagquote:De slachtoffers van Islamitisch terrorisme zien er trouwens net zo uit als jij beschrijft.
De misdaden die Saddam op hetzelfde volk pleegde waren een stuk erger. Maar dat zag je niet op CNN, omdat CNN dan Iraq uitgetrapt zou worden.
Gast, geef een zinnig antwoord ( wat dus met dit topic te maken heeft ) of ga een site openen waar je in je eentje correct nederlands tegen jezelf kan praten..quote:[..]
Maar goed dat 90% van de autochtone kinderen niet alleen maar met allochtonen omgaat, zodat ze tenminste nog foutloos Nederlands kunnen praten en schrijven.
Zonder te willen zeuren over correct Nederlands, ik begrijp werkelijk niet wat je hier bedoelt.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:56 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Maar goed dat 90% van de autochtone kinderen er ongeveer nog 3 x zo erg over denken als hem![]()
Tweede kamer verkiezingen, dat zegt echt niets. Adolf Hitler is democratisch verkozen. Sorry, maar je kan alles wel met Hitler vergelijken. Dit is echt een waardeloos argument.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:16 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Verkiezingen, dat zegt echt niets. Adolf Hitler is democratisch verkozen. Laten we eerst zien wat er van Irak terecht komt nadat de soldaten verdwenen zijn; of het dan een nog ergere puinhoop wordt of dat het een stabiele democratie wordt.
[..]
Dan maar even? Nee, een land dat zowel tegen een buurland als tegen zijn eigen bevolking chemische wapens gebruikt en niet meewerkt aan inspecties is gewoon gevaarlijk.quote:Dus dan val je maar even een land binnen?
[..]
Nee, hier heb je helemaal gelijk in. Amerika viel gewoon voor de grap een stad met alleen burgers aan, gewoon omdat ze daar zin in hadden en het leuk vinden burgers te vermoorden.quote:En wie bewijst dat er onder de verkoolde lijken terroristen waren?
[..]
Is het de schuld van Amerika dat Iran zo'n achterlijk land is?quote:Je vergeet Iran en de toename aan zelfmoordaanslagen. Bovendien is het vanuit een historisch perspectief niet verantwoord te gaan beredeneren wat er zou zijn gebeurd als een bepaalde factor niet mee had gespeeld; de mens kan niet voorspellen wat er gebeurt.
[..]
Ik keur ook de Amerikaanse misdaden af, maar wil graag het perspectief laten zien. De gevestigde media nablaten wordt hier al genoeg gedaan.quote:Het is eveneens verkeerd om selectief slechts over de misdaden van een andere cultuur te praten.
Vooral Islamitische radicalen, Sunnis die niet meer ongestraft Shias en Koerden kunnen uitbuiten, anti-Amerikaanse Europeanen en anti-Bush Amerikanen.quote:Ik zag je een aantal posts geleden wat Amerika doet nog vergoeilijken als een bevrijdingsoorlog. Daar denken bepaalde mensen toch anders over.
Toch zie ik 80% van de tijd kritiek op Amerika, en hoor je over Darfur zo af en toe iets.quote:Bovendien, het feit dat er minder aandacht wordt besteed door de media aan het Saddam regime en de problematiek in Darfur wilt nog niet zeggen dat dat niet erg wordt gevonden, of dat dat wordt goedgekeurd..
[..]
Ten eerste omdat de aantallen beduidend lager liggen.quote:Waarom?
[..]
Nee, maar jij zei dat Arabische landen niet Frankrijk etc. aanvallen.quote:Is het feit dat Amerika wel een ander land kan binnenvallen dan een verzachtende omstandigheid?
[..]
Van een "betrouwbare" linkse, overtuigd anti-Amerikaanse bron:quote:Vertel mij eens over die misdaden. En dit bedoel ik serieus, dit is geen rhetorische vraagBlijkbaar heb jij beelden gezien die ik niet heb gezien (en over je CNN, dat kijk ik haast nooit, en het is Irak, niet Iraq, spreek Nederlands!), daar wil ik wel wat over weten.
Je weet (dat is nu wel te zien), zeer weinig over die regio en de denkwijze aldaar.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:14 schreef Viajero het volgende:
Iran (niet Arabisch maar van hetzelfde laken een pak)
Of je verwijst alles met ook maar de geringste verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog naar de prullenmand zonder door te hebben waar het argument over gaat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Tweede kamer verkiezingen, dat zegt echt niets. Adolf Hitler is democratisch verkozen. Sorry, maar je kan alles wel met Hitler vergelijken. Dit is echt een waardeloos argument.
Even een oude klassieker voor je:
"If all else fails, compare your opponent to Adolf Hitler"
Uiteraard is het vooruitgang, maar het risico is dat het tijdelijk kan zijn. Als de soldaten Irak verlaten en er ontketent zich een woeste burgeroorlog waarna zich Saddam II op de troon nestelt heeft Amerika een tweede Vietnam op zijn rekening, bij wijze van spreken. Maarre, all power to the USA als ze dit tot een goed einde weten te brengen. Misschien zijn ze dan bereid om ook andere regio's op hun karakteristieke onconventionele wijze te helpen, en dan zonder eigenbelang?quote:Er zijn verkiezingen, en dat is vooruitgang in vergelijking met de dictatuur die er daarvoor was.
Je kan natuurlijk alles wat daar gebeurt negatief zien, maar geef dat dan even aan, dan hou ik op met deze discussie.
Toch is Amerika uniek in de opvatting dat dat een inval rechtvaardigt en gezien Amerika's geschiedenis ben ik vrij argwanend.quote:Dan maar even? Nee, een land dat zowel tegen een buurland als tegen zijn eigen bevolking chemische wapens gebruikt en niet meewerkt aan inspecties is gewoon gevaarlijk.
Ik weet niet of jij een idee hebt hoe Amerikaanse soldaten in Vietnam hebben huisgehouden? Daar maakte het werkelijk geen flikker uit of het rebellen waren of niet, alle Vietnamezen waren potentieel doelwit. Ik weet niet of dat dat in Irak ook het geval is, maar de beelden doen mij vrezen voor het ergste.quote:Nee, hier heb je helemaal gelijk in. Amerika viel gewoon voor de grap een stad met alleen burgers aan, gewoon omdat ze daar zin in hadden en het leuk vinden burgers te vermoorden.
Wat heeft het voor nut om een land bij voorbaat achterlijk te noemen? Iran, wat eerst een land was wat gekenmerkt werd door onderdrukking van de bevolking, leek op weg te zijn naar verlichting a la Turkije, maar na de laatste verkiezingen lijkt het weer in een diepe put van haat tegenover het westen weg te zakken. Dat is gewoon jammer.quote:Is het de schuld van Amerika dat Iran zo'n achterlijk land is?
Gaan smijten met termen als 'achterlijke cultuur' ookquote:Ik keur ook de Amerikaanse misdaden af, maar wil graag het perspectief laten zien. De gevestigde media nablaten wordt hier al genoeg gedaan.
Ik zie mij niet als anti-Amerikaan en zelfs niet in alle gevallen als anti-Bush (maar wel vrijwel altijdquote:anti-Amerikaanse Europeanen en anti-Bush Amerikanen.
Kortom, een hele lijst van mensen met gebrek aan historisch besef.
Wat er in het Midden-Oosten gebeurt kan mondiale gevolgen hebben (of, gezien de zelfmoordaanslagen overal en nergens, heeft dat al) en een lokaal conflict als Darfur niet.quote:Toch zie ik 80% van de tijd kritiek op Amerika, en hoor je over Darfur zo af en toe iets.
Is dat een rechtvaardiging om het dan maar zelf te doen?quote:Nee, maar jij zei dat Arabische landen niet Frankrijk etc. aanvallen.
Mijn antwoord daarop is dat dat ook voor een groot deel is omdat ze dat niet kunnen.
Iran (niet Arabisch maar van hetzelfde laken een pak) en Syrië zouden maar wat graag het westen aanvallen, en Irak voor de oorlog ook. Dit hebben ze ook meermalen verklaard.
Ok, einde discussie Black_Tulip.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:35 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Of je verwijst alles met ook maar de geringste verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog naar de prullenmand zonder door te hebben waar het argument over gaat.
Nogmaals, ik zal pas juichen zodra Irak een stabiele democratie is. Dat er verkiezingen zijn is een zeer goed teken, maar geen bewijs dat het nu plotseling goed gaat. Duitsland gleed door de verkiezingen juist af naar een dictatuur. En Tweede Kamerverkiezingen zijn in dit verband juist niet te vergelijken met de verkiezingen van de Weimar Republiek, omdat Nederland een stabiele democratie kent en Duitsland op dat moment (en Irak nu) niet.
En als je een beetje oplet, had je door dat ik niet jou met Adolf Hitler vergeleek. Of zag je dat wel, maar negeerde je het omdat je zonodig dat citaat van je daar neer wilde plempen?
[..]
Uiteraard is het vooruitgang, maar het risico is dat het tijdelijk kan zijn. Als de soldaten Irak verlaten en er ontketent zich een woeste burgeroorlog waarna zich Saddam II op de troon nestelt heeft Amerika een tweede Vietnam op zijn rekening, bij wijze van spreken. Maarre, all power to the USA als ze dit tot een goed einde weten te brengen. Misschien zijn ze dan bereid om ook andere regio's op hun karakteristieke onconventionele wijze te helpen, en dan zonder eigenbelang?
[..]
Toch is Amerika uniek in de opvatting dat dat een inval rechtvaardigt en gezien Amerika's geschiedenis ben ik vrij argwanend.
[..]
Ik weet niet of jij een idee hebt hoe Amerikaanse soldaten in Vietnam hebben huisgehouden? Daar maakte het werkelijk geen flikker uit of het rebellen waren of niet, alle Vietnamezen waren potentieel doelwit. Ik weet niet of dat dat in Irak ook het geval is, maar de beelden doen mij vrezen voor het ergste.
[..]
Wat heeft het voor nut om een land bij voorbaat achterlijk te noemen? Iran, wat eerst een land was wat gekenmerkt werd door onderdrukking van de bevolking, leek op weg te zijn naar verlichting a la Turkije, maar na de laatste verkiezingen lijkt het weer in een diepe put van haat tegenover het westen weg te zakken. Dat is gewoon jammer.
[..]
Gaan smijten met termen als 'achterlijke cultuur' ook![]()
[..]
Ik zie mij niet als anti-Amerikaan en zelfs niet in alle gevallen als anti-Bush (maar wel vrijwel altijd), maar eerder als een criticus van Amerika's huidige buitenlandse beleid op grond van Amerika's geschiedenis.
[..]
Wat er in het Midden-Oosten gebeurt kan mondiale gevolgen hebben (of, gezien de zelfmoordaanslagen overal en nergens, heeft dat al) en een lokaal conflict als Darfur niet.
[..]
Is dat een rechtvaardiging om het dan maar zelf te doen?
Je bent ook echt niet in staat tot nuance he?quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, einde discussie Black_Tulip.
Je hebt helemaal gelijk, het was in Iraq allemaal veel beter onder Saddam.
Ik zou zeggen start een actie om hem terug te krijgen.
Als je historisch gezien de VS niet vertrouwd ben je helaas een slachtoffer van anti-Amerikaanse propaganda.
Of had je liever onder de Nazi's of de Communisten geleefd? En dat is toch wel recente geschiedenis hoor.
Bedenk even aan wie je de vrijheid om hier anti-Amerikaanse onzin te posten te danken hebt.
*Voorspelling: Black_Tulip gaat antwoorden dat ze Saddam helemaal niet terug wil. Zo standaard. De enigen die ook echt iets gedaan hebben aan Saddam zijn de Amerikanen. En helaas was een bevrijding van Iraq door een schaapsherder die alle Iraqis in lammetjes veranderde geen optie.
Natuurlijk was een invasie niet de beste optie, het was echter wel de minst slechte.
Welke nuance? Er waren twee opties: Saddam of de VS.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:45 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Je bent ook echt niet in staat tot nuance he?
Je kan ook zeggen dat Amerika misschien ooit wel eens iets goeds heeft gedaan?quote:En nog iets, Viajero, dat Amerika's geschiedenis niet slechts bestaat uit heldenverhalen als de Tweede Wereldoorlog en de Koude Oorlog is helaas een feit. Noch zijn wij moreel verplicht alles wat Amerika doet zonder blikken of blozen goed te keuren omdat we nu geen Duits of Russisch spreken.
Dat bedoel ik met gebrek aan nuancequote:Op vrijdag 18 november 2005 14:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Welke nuance? Er waren twee opties: Saddam of de VS.
Mijn keuze is duidelijk, jouw jeuze is duidelijk.
quote:Hoe je vol van kritiek kan zijn op de VS zonder ook maar een slecht woord over Saddam te uiten,
En dat heb ik niet gezegd! Ik zwijg over wat volgens mij toch wel duidelijk is, namelijk dat Amerika wel een flinke veer in de reet verdient vanwege de Tweede Wereldoorlog en dat Saddam natuurlijk ook geen pretje was, maar moeten dat soort dingen nou echt nadrukkelijk kenbaar gemaakt worden?quote:en beweren dat het nu niet beter gaat dan onder Saddam is mij een compleet raadsel.
Dat heb ik al gedaan, dankje.quote:Lees de link van Amnesty in mijneerdere post eens zou ik zeggen.
Uiteraard, maar daar ging het hier niet over. Ik bracht Amerika en Irak ter sprake om toe te lichten dat wij ook niet heilig zijn. Gek genoeg schijn je dat geheel niet op te merken. Ik heb het vermoeden dat je alleen maar leest wat je wil lezen.quote:Je kan ook zeggen dat Amerika misschien ooit wel eens iets goeds heeft gedaan?
Omdat je niet in staat bent tot nuance zie je niet meer dan negativisme en anti-Amerikanisme. Dat is jammer.quote:Maar goed, tegen jou negativisme en anti-Amerikanisme kan ik niet op.
Als ik wil duidelijk maken dat wij ook geen engeltjes zijn, is het dan logisch om juist te beginnen over die dingen die wel goed voltooid zijn?quote:Je kan jezelf wel als niet anti-Amerikaans beschouwen, maar ik heb je niet één positief woord over Amerika horen zeggen, en heel veel negatieve.
Volgens mij heb jij geen idee waar je over praat. Lees je eens in over, ik noem maar wat, de Monroe doctrine (de theorie dat slechts Amerika zich mocht bemoeien met Latijns-Amerika en verdere omgeving) en over het gedrag wat Amerika in die regio heeft vertoond. Inderdaad echt geweldig dat ze het zo'n goed idee vonden dat ze zich ook maar gingen bemoeien met andere regio's. En ondertusen mopperen dat ze de politieagent ter wereld zijn...quote:Wees blij dat je geen idee hebt waarover je praat...
Noem dan eens een andere optie. Een realistische.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:14 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met gebrek aan nuanceEr zijn nooit slechts twee opties en dat ik niet onverdeeld blij ben over Amerika's aanpak wilt niet zeggen dat ik liever wil dat Saddam terugkeert.
[..]
Ja, dat gebeurt namelijk veel te weinig. Als je de laatste paar jaar de media en forums volgt lijkt het echt alsof Amerika het slechtse en gevaarlijkste land ter wereld is, en Saddam misschien een beetje onvriendelijk maar niet zo'n kwaaie peer.quote:[..]
En dat heb ik niet gezegd! Ik zwijg over wat volgens mij toch wel duidelijk is, namelijk dat Amerika wel een flinke veer in de reet verdient vanwege de Tweede Wereldoorlog en dat Saddam natuurlijk ook geen pretje was, maar moeten dat soort dingen nou echt nadrukkelijk kenbaar gemaakt worden?
[..]
Maar je kijkt niet naar de verhoudingen... Als je alleen leest wat je schrijft komt het toch echt over als een anti-Amerikaanse tirade. Misschien moet je dingen toch iets duidelijker kenbaar maken.quote:Dat heb ik al gedaan, dankje.
[..]
Uiteraard, maar daar ging het hier niet over. Ik bracht Amerika en Irak ter sprake om toe te lichten dat wij ook niet heilig zijn. Gek genoeg schijn je dat geheel niet op te merken. Ik heb het vermoeden dat je alleen maar leest wat je wil lezen.
[..]
Geef één voorbeeld uit je eerdere posts van positivisme of een opmerking over Amerika die niet anti-Amerika is dan.quote:Omdat je niet in staat bent tot nuance zie je niet meer dan negativisme en anti-Amerikanisme. Dat is jammer.
[..]
Daar heb je een punt, maar alles wat je hoort over de VS is zo negatief de laatste paar jaar.quote:Als ik wil duidelijk maken dat wij ook geen engeltjes zijn, is het dan logisch om juist te beginnen over die dingen die wel goed voltooid zijn?
[..]
Waarom zouden Frankrijk en Engeland meer recht hebben op zich bemoeien met Latijns-Amerika dan de VS? Dat is waar de Monroe doctrine over gaat, America for the Americans.quote:Volgens mij heb jij geen idee waar je over praat. Lees je eens in over, ik noem maar wat, de Monroe doctrine (de theorie dat slechts Amerika zich mocht bemoeien met Latijns-Amerika en verdere omgeving) en over het gedrag wat Amerika in die regio heeft vertoond. Inderdaad echt geweldig dat ze het zo'n goed idee vonden dat ze zich ook maar gingen bemoeien met andere regio's. En ondertusen mopperen dat ze de politieagent ter wereld zijn...
Punt is dat niemand het recht heeft zich te bemoeien (lees: omverwerpen van) met democratisch gekozen regeringen. America for the Americans...was het maar zo, dan hadden de Indianen de macht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:43 schreef Viajero het volgende:
Waarom zouden Frankrijk en Engeland meer recht hebben op zich bemoeien met Latijns-Amerika dan de VS? Dat is waar de Monroe doctrine over gaat, America for the Americans.
Zo, vertel, welk ander land behalve de USSR heeft net zo veel dicators aan de macht geholpen en aan de macht gehouden dan?quote:Het Amerikaanse gedrag in Latijns -Amerika is inderdaad niet altijd fraai geweest, maar in vergelijking met anderen valt het ook wel weer mee hoor.
Zelfs infiltreren en het (laten) liquideren van Saddam (hoewel ook niet heel erg tactisch) zou een betere oplossing zijn geweest, zeker gecombineerd met het stimuleren van een opstand van de bevolking. Uiteraard veroorzaakt dat ook een enorme puinzooi, maar zeker als het onbekend blijft wie de kogel heeft gelost kan je je handen wassen in onschuld terwijl Irak wordt gedwongen om de problemen zelf op te lossen. Ik ben geen strateeg, dus excuses voor de tekortkomingen van dit idee, ik weet even niets beters.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Noem dan eens een andere optie. Een realistische.
Ik heb een dergelijke discussie ook wel op een Amerikaans forum gehad waar ik van alle kanten werd aangevallen vanwege mijn "anti-Amerikaanse" opvattingenquote:Ja, dat gebeurt namelijk veel te weinig. Als je de laatste paar jaar de media en forums volgt lijkt het echt alsof Amerika het slechtse en gevaarlijkste land ter wereld is, en Saddam misschien een beetje onvriendelijk maar niet zo'n kwaaie peer.
Is dit beter?quote:Maar je kijkt niet naar de verhoudingen... Als je alleen leest wat je schrijft komt het toch echt over als een anti-Amerikaanse tirade. Misschien moet je dingen toch iets duidelijker kenbaar maken.
Ik zal je nu wel iets geven, maar niet geheel positief: wij mogen op onze blote knietjes danken dat er een grootmacht bestaat die bereid is om voor de rest van de wereld de kastanjes uit het vuur te halen, en klagen en jammeren dat tact ontbreekt en dat ze slechts lijken in te grijpen wanneer ze er zelf voordeel uit kunnen halen.quote:Geef één voorbeeld uit je eerdere posts van positivisme of een opmerking over Amerika die niet anti-Amerika is dan.
Ik denk dat je moet oppassen met wie je anti-Amerikaans noemt, het is een zeer oppervlakkig label wat vaker niet dan wel van toepassing is. Verder leent Amerika zich voor kritiek vanwege de arrogante opvatting andere landen te moeten bezetten, terwijl landen als Sudan, China en Rusland vooral in hun eigen binnenland dingen uithalen die niet door de beugel kunnen.quote:Daar heb je een punt, maar alles wat je hoort over de VS is zo negatief de laatste paar jaar.
Het lijkt daarom alsof er niets positiefs gebeurt, en dat vind ik zo kwalijk. Mensen baseren hun mening op wat ze horen, en als je alleen maar de slechte dingen over de VS laat horen worden mensen anti-Amerikaans.
Terwijl de VS dat niet verdienen. Echt, er is veel meer aanleiding om anti-Sudanees, anti-Chinees of anti-Russisch te worden, maar daar hoor je zo weinig over.
Zoals Tijger_m al duidelijk heeft benadrukt gaat het erom dat Amerika hun directe omgeving zodanig als invloedssfeer beschouwt dat ze de helft van Mexico hebben ingepikt (en diverse eilanden), en ze van alle landen in Latijns-Amerika verlangen dat zij een regering hebben die Amerika goedkeurt (om wat voor dubieuze redenen dan ook), of dat nou goed is voor het land of niet, anders grijpt Amerika in. Dat heeft behoorlijk wat ellende veroorzaakt en het is iets wat noch Frankrijk, noch Engeland, noch Amerika zich kan permitteren.quote:Waarom zouden Frankrijk en Engeland meer recht hebben op zich bemoeien met Latijns-Amerika dan de VS? Dat is waar de Monroe doctrine over gaat, America for the Americans.
Het Amerikaanse gedrag in Latijns -Amerika is inderdaad niet altijd fraai geweest, maar in vergelijking met anderen valt het ook wel weer mee hoor.
Prettig weekendquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:11 schreef Viajero het volgende:
Goede post Black_Tulip, helaas nu geen tijd voor reageren..
evt in het weekend.
Goed weekend!
Ik zie niet waarom het een contradictie in zou houden, lees het nog 'ns goed, het is minder paradoxaal dan je denkt. Voor de goede orde: ik ben het dus met je eens hoor.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Nee, niet echt. Dat zou het contradictorish doen lijken, terwijl het geen contradcitie is. De liberaal-democratische cultuur waar ik het over he is immers geen cultuur zoals de andere culturen, aangezien cultuur doorgaans een inhoudelijke invulling impliceert. Het enige wat superieur is aan de westerse cultuur is dat ze liberaal-democratisch is. Voor al het overige, m.a.w. de inhoudelijke invulling van die vrijheid, is de westerse cultuur niet superieur.
Andre for presidentquote:Op zondag 6 november 2005 00:00 schreef Andre70 het volgende:
Van de TS:
Na er nog eens 24 uur over nagedacht te hebben: voor iedereen komt eens het kantelpunt.
Voor sommigen al vroeg, wonen in een wijk met een moslimmeerderheid heeft hen al overtuigd dat de islam en het vrije westen niet samengaan.
Voor anderen kwam het later. Luxor, New York, Madrid, Bali of Beslan. Stuk voor stuk oorlogsverklaringen aan het vrije westen.
Al deze keren heb ik de andere wang toegekeerd. Gehoopt dat met dialoog het ergste voorkomen kon worden. All deze keren is ons vertrouwen beschaamd.
Het is niet niks wat er op het spel staat. Zoals LXIV verwoordde:
[..]
Dit is iets wat de moeite waard is om voor te vechten. Het was beter geweest als we deze idealen zonder strijd hadden kunnen behouden, nog beter als andere culturen deze idealen overgenomen hadden. Dit is echter niet gebeurd.
Op de een of andere manier jaloers op dit succes, gefaald om zelf iets te bereiken zijn ze er op over gegaan om te proberen dit alles te vernietigen. Zoals wel vaker bij jalouzie gebeurt.
Er is hier betoogd dat we niet genoeg gedaan zouden hebben om de integratie te bevorderen, ze onvoldoende kansen gegeven zouden hebben hun achterstand weg te werken.
Daar ben ik het niet mee eens. Zelfs nu nog is het zo dat voor een islamitisch kind 70% meer geld ter beschikking staat op de basisschool. Zelfs nu nog betalen Nederlanders uit "de provincie" veel belastinggeld om allerlei integratieprojecten in de randstad te bekostigen. Dit allemaal zonder resultaat. De uitgestoken hand werd, soms letterlijk (Verdonk), keer op keer geweigerd.
Ook het opnieuw, voor de zoveelste keer, aangaan van de dialoog heeft voor mij zijn bekoring verloren. Wat heeft dit voor zin zolang veel moslimorganisaties weigeren om terreurdaden of de straatterreur van jongeren eenduidig te veroordelen? Zoals Chamberlain tot zijn spijt heeft moeten erkennen: ooit komt het praten een einde. Appeasement, het Engelse woord voor pappen en nathouden.
Rest tot slot nog de geschiedenis om te overwegen. Welke les kunnen we trekken uit de verschrikkelijke jodenvervolging uit de jaren 30-40. Misschien is de les hieruit wel dat een volk zich niet eindeloos moet laten jennen. Dat als het eenmaal duidelijk geworden is dat de tegenstander op jouw vernietiging uit is, er verzet gepleegd moet worden. En we onszelf niet als makke lammeren naar de slachtbank moeten laten leiden.
Het is met spijt in mijn hart dat ik deze conclusie trek, want ik had het graag anders gezien.
De Islam is uit op de vernietiging van alles waar wij met onze westerse normen voor staan. Meerdere malen zijn we met een handschoen in het gezicht geslagen.
Het met benzine overgieten en vervolgens in brand steken van een invalide vrouw is voor míj het kantelpunt geweest.
De handschoen, ik raap hem op.
André.
Maar feit is wel dat wij op dit moment nu eenmaal een multikulturele samenleving hebben, of we hier nu achteraf blij mee zijn of niet, en dus binnen deze MKS wél verder moeten.Daarom zal er toch een oplossing gezocht moeten worden binnen de MKS.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:00 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat een cultuur van verdraagzaamheid de oplossing was, de Westerse maatschappij stond hier dan ook symbool voor, en verdraagzaamheid zou het hoogste streven voor de Nederlandse maatschappij moeten zijn.
(...) .
Dat wil niet zeggen een totaal isolationisme, maar wel tot de conclusie komen dan de ideale multiculturele samenleving een illusie is geweest, waar wij mensen nooit toe in staat zijn geweest.![]()
mischien is dit juist precies waarom de moslims escaleren?quote:Rest tot slot nog de geschiedenis om te overwegen. Welke les kunnen we trekken uit de verschrikkelijke jodenvervolging uit de jaren 30-40. Misschien is de les hieruit wel dat een volk zich niet eindeloos moet laten jennen. Dat als het eenmaal duidelijk geworden is dat de tegenstander op jouw vernietiging uit is, er verzet gepleegd moet worden. En we onszelf niet als makke lammeren naar de slachtbank moeten laten leiden.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:06 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat wettelijk verplicht stellen?
Of een privilege systeem, waarbij dingen als uitkering uiteraard een privilege zijn.
Was je ooit nog serieus van plan om te reageren op die post?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:11 schreef Viajero het volgende:
Goede post Black_Tulip, helaas nu geen tijd voor reageren..
evt in het weekend.
Goed weekend!
Nee, inderdaad, maar als je het mij vraagt, hebben beide kanten schuld.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:48 schreef Andre70 het volgende:
Ondertussen is alles met die cartoonrellen er ook niet beter op geworden.![]()
Spijkers en koppen en zo.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:14 schreef Floripas het volgende:
Mak zei: "Nu associeert de hele moslimwereld democratie en vrijheden met grove blasfemie."
Nee, daar ben ik het niet mee eens (al moest ik de betekenis van 'spijkers zoeken op laag water' opzoeken om weer te weten wat dat ook alweer betekent).quote:Op maandag 20 februari 2006 20:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, en laag water, gezellig, hè?
Nee, ik ben het met je eens. Ik bedoelde dat Ayaan Hirsi Ali spijkers op laag water zoekt.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:09 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens (al moest ik de betekenis van 'spijkers zoeken op laag water' opzoeken om weer te weten wat dat ook alweer betekent).
Hoezo is zijn uitspraak achterdochtig? Je kunt toch aan het geweld zien dat de boodschap over wat vrijheid van meningsuiting precies is niet helemaal goed overkomt? Net zoals wij maar niet willen begrijpen dat het beledigen van de profeet Mohammed voor hen echt not-done is.
Aha. Ik neem aan dat Ayaan boos was geworden op Geert? Wat zei ze?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik ben het met je eens. Ik bedoelde dat Ayaan Hirsi Ali spijkers op laag water zoekt.
Bravo!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:31 schreef Barcas het volgende:
Je voorkomt racist te worden door ieder individu te beoordelen op zijn individuele merites, en niet op de misdragingen van de groep van waaruit hij voortkomt.
En als kleine aanvulling hierop: Je verstand te blijven gebruiken en geen oogkleppen opzetten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:31 schreef Barcas het volgende:
Je voorkomt racist te worden door ieder individu te beoordelen op zijn individuele merites, en niet op de misdragingen van de groep van waaruit hij voortkomt.
Hoort deze post niet in De islam als sociaal-darwinistische succesformule.?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=3014581497309209211&q=hitler
Een docu over de achtergrond van "Sociaal Darwinisme" en waarom dit nou niet bepaald een frisse opvatting is. Het gaat ook in over "raciale hygiëne" (), eugenetica en de mensen die dit verzonnen/verspreid hebben. Ook komt het occultisme aan bod wat hiermee verweven werd. Een aanrader vanaf ongeveer minuut 33.
Omdat je dat al bent, gezamenlijk met je jodenhaat.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
waarom word ik geen racist jegens Nederlanders ???
Nou ?
Ach man zet geen onzin neer, je kent hem niet eens.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:14 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Omdat je dat al bent, gezamenlijk met je jodenhaat.
Dan zou het gewoon dom zijn om hier te komen wonen.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
waarom word ik geen racist jegens Nederlanders ???
Nou ?
tuurlijk, schuif het maar weer op de mediaquote:Op zondag 26 maart 2006 11:42 schreef izzypizzy het volgende:
ontopic:
blijf ieder mens als een individu zien....![]()
Nederlanders kunnen er ook wat van hoor, maar dankzij de media ontstaat er gewoon een massale moslimhaat....
jij hoort het met mij eens te zijnquote:Op zondag 26 maart 2006 11:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tuurlijk, schuif het maar weer op de media![]()
Ben ik ook wel, maar normaliter zet een Moslim jouw mening neer, dus ja vroeg of laat zou er toch een reactie komen van:quote:
ik zie veel opgekropte woede,quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:45 schreef desiredbard het volgende:
Ach, dan ben ik maar racistisch....maar ik boycot moslim landen als vacantie land..... ik ga toch zeker geen cent in hun economie spenderen.
Ik ben dat moslim gezeik meer dan zat.
Ik hoop dat mijn bloemetje voor de begrafenis van Milosovic nog aangekomen is
En dat zegt dat de Islam fascisitsch is?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:45 schreef desiredbard het volgende:
Iemand die naar een tweede Holocaust in Europa verlangtquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:45 schreef desiredbard het volgende:
Wie riepen er ook al weer een islamitische staat uit midden op de Balkan en begonnen dorpen te zuiveren van niet-moslims? Doe mij eens helpen herinneren?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
En dat zegt dat de Islam fascisitsch is?
Vertel. Hoe ging dat dan?quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:23 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Wie riepen er ook al weer een islamitische staat uit midden op de Balkan en begonnen dorpen te zuiveren van niet-moslims? Doe mij eens helpen herinneren?
Ik zeg "de meeste zullen wel op die mening terug komen"quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:32 schreef Gebleekte het volgende:
Ook merk ik dat er een nieuwe generatie op komst is ( de jongeren van ong. 14 tm 20 ) die echt een onwijze hekel heeft aan buitelanders, omdat ze zo vaak slecht in het nieuws zijn, ik zeg 'eigen schuld'.
Tja, het is vervelend, en laten we hopen dat dit pubergedrag is, maar het laat niet weg dat het wel verontrustend isquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:16 schreef Dwightx het volgende:
[..]
Ik zeg "de meeste zullen wel op die mening terug komen"
Beetje afzetten tegen maatschappij niets meerquote:Op zaterdag 1 april 2006 09:32 schreef Gebleekte het volgende:
Ook merk ik dat er een nieuwe generatie op komst is ( de jongeren van ong. 14 tm 20 ) die echt een onwijze hekel heeft aan buitelanders, omdat ze zo vaak slecht in het nieuws zijn, ik zeg 'eigen schuld'.
Buiten dat Mak na zijn laatste boek uberhaupt niet meer serieus genomen hoeft te worden zegt Raymond: "Nu associeert de hele Westerse wereld islam met haat en geweld."quote:Op maandag 20 februari 2006 20:14 schreef Floripas het volgende:
Mak zei: "Nu associeert de hele moslimwereld democratie en vrijheden met grove blasfemie."
Ik denk dat TS dat al wel was. Wie zo'n titel verzint... Een mens wordt niet per ongeluk racistisch. En als je het niet wil worden, zul je het ook niet bijna worden, laat staan helemaal.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
is de TS inmiddels een racist geworden? Ik bedoel, dit topic loopt nu al een tijdje.
Nee.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
is de TS inmiddels een racist geworden? Ik bedoel, dit topic loopt nu al een tijdje.
Dus jij baseert jouw mening over het al dan niet inferieur betitilen van een bevolkingsgroep op wat de media schrijft?quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:06 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Nee.Gelukkig niet.
.
Het is de laatste tijd iig ook weer rustig in de media.![]()
O die wordt absoluut sterk beinvloed door de media. Maar als het gaat om een standpunt als ieder mens individueel beoordelen, dan kan de media daar weinig aan veranderen...quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:11 schreef Andre70 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het ging onder meer ook over de invloed van de media op de beeldvorming. Een invloed waaraan je jezelf maar moeilijk kan ontrekken.
Denk je dat jouw mening helemaal onafhankelijk van de media gevormd wordt? Die invloed is er bij iedereen, al is het maar onbewust.
Ah goed. Maar toch laat je je denk ik leiden door incidenten. Een beetje de mensen waar Wilders op hoopt.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:06 schreef Andre70 het volgende:
[..]
Nee.Gelukkig niet.
.
Het is de laatste tijd iig ook weer rustig in de media.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |