abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31969094
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Mooi, alweer een teletoeter minder tussen die josti's in het stadion.
Dat zijn juist de grootste fans van Van Basten. Ajax-publiek
pi_31969110
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:23 schreef SCH het volgende:
Ik heb Emanuelson nu verscheidene malen zien spelen en vraag me echt af waarom zo'n iemand maar direct weer voor Oranje wordt geselecteerd. Hij doet het aardig maar hij laat ook veel steekjes vallen, logisch op zijn leeftijd. Gewoon een aardige voetballer die zich best kan ontwikkelen maar vroeger moest je echt heel goed zijn om mee te doen met Oranje.
En dat is helaas verleden tijd, tegenwoordig doen de besten niet meer mee, maar worden de spelers geselecteerd die het minst presteren, of als je bij ajax speelt
Ga nooit in discussie met een idioot, want ze weten nooit wanneer jij gelijk hebt
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:10:38 #103
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31970682
Waarom nou niet van Bommel.
pi_31971184
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:25 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

En dat is helaas verleden tijd, tegenwoordig doen de besten niet meer mee, maar worden de spelers geselecteerd die het minst presteren, of als je bij ajax speelt
Betere en talentvollere linksbacks zijn gewoon niet voorhanden. Daarom is de keuze voor Urby logisch.
That's all folks!
pi_31971213
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:25 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

Maar voorlopig zijn we nog ongeslagen, best knap als je de minste spelers selecteert
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:30:13 #106
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31971237
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:10 schreef ShaoliN het volgende:
Waarom nou niet van Bommel.
Hij is derde keuze na Landzaat en Sneijder. En terecht

Urby is derde keuze na Van Bronckhorst en De Cler, vandaar dat hij is geselecteerd (De Cler geblesseerd).
pi_31971363
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:11 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Lichteraan hoe je het ziet
hihi
ontopic: tis allemaal de schuld van schippie en stanley
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:33:48 #108
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973033
Waarom Van Bommel meenemen als je ook Seedorf mee kan nemen. De man die niet nu eens 3 weken schittert in Spanje, maar iemand die jaar in jaar in de topelftallen van Europa een basisplaats heeft. Als er iemand een plek verdient is dat Seedorf natuurlijk.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31973101
Het geval Seedorf doet er gelukkig niet meer toe.
That's all folks!
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:38:23 #110
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31973202
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:35 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar het is wel een gevalletje van selectieve verontwaardiging natuurlijk Je hoort niemand over Seedorf en iedereen over Van Bommel, terwijl ook laatstgenoemde nou nooit echt bijzonder boven zichzelf is uitgestegen in Oranje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:39:23 #111
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973240
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:21 schreef MasterM26 het volgende:
Hoe dan ook, het beleid van van Basten deugt voor geen meter en op de een of andere manier blijft ie ajax een handje boven het hoofd houden
het is gewoon niet meer leuk om op deze manier naar het nederlands elftal te kijken, de lol is er aardig vanaf
Alsof Ajaxfan BLIJ moeten zijn met de selectie van hun spelers. Als het aan mij ligt wordt er geen enkele Ajacied geselecteert en walsen ze allemaal zo fris als een hoentje over de uitgeperste selecties van andere clubs heen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:40:20 #112
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973264
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:35 schreef -Vaduz- het volgende:
En waarom niet? Seedorf heeft een betere staat van dienst dan Van Bommel.
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:42:19 #113
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31973335
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:38 schreef twi het volgende:

[..]

Maar het is wel een gevalletje van selectieve verontwaardiging natuurlijk Je hoort niemand over Seedorf en iedereen over Van Bommel, terwijl ook laatstgenoemde nou nooit echt bijzonder boven zichzelf is uitgestegen in Oranje
Gevalletje Seedorf is ook al een stukje ouder. Volgend jaar als v Bommel dan nog steeds niet weer geselecteerd is zul je er waarschijnlijk ook minder mensen over horen. Daarbij waren de resultaten wat minder toen Seedorf speelde, dat speelt ook mee.

Landzaat vind ik in Oranje ook bijna nooit sterk spelen, zie niet in waarom v Bommel zijn plek niet in zou kunnen nemen als hij goed blijft spelen in Spanje. Urby vind ik ook nog wel logisch gezien de lage bezetting op linksachter. Maar nogmaals, Babel snap ik niet...VoH trouwens ook niet echt, maar ok ze zitten er bij.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:43:19 #114
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973374
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:23 schreef SCH het volgende:
Ik heb Emanuelson nu verscheidene malen zien spelen en vraag me echt af waarom zo'n iemand maar direct weer voor Oranje wordt geselecteerd. Hij doet het aardig maar hij laat ook veel steekjes vallen, logisch op zijn leeftijd. Gewoon een aardige voetballer die zich best kan ontwikkelen maar vroeger moest je echt heel goed zijn om mee te doen met Oranje.
Mij maakt het eigenlijk geen moer uit wie er nou precies geselecteerd wordt - als er maar gewonnen wordt. En dat is Marco vooralsnog gelukt.

Urby is lijkt mij voor op de reserve bank geselecteerd. Wie zou jij daar voor meewillen nemen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:44:08 #115
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973407
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:42 schreef Noca het volgende:

[..]

Gevalletje Seedorf is ook al een stukje ouder.
Ik geloof dat ze maar 1 jaartje schelen ...
pi_31973425
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:40 schreef Doc het volgende:

[..]

En waarom niet? Seedorf heeft een betere staat van dienst dan Van Bommel.
Laat hem maar lekker voetballen bij Milan, in Oranje zal het nooit wat meer worden met hem. Hij heeft z'n kansen verspeeld.
That's all folks!
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:46:32 #117
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31973493
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:44 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze maar 1 jaartje schelen ...
Daarom zeg ik ook "Als van Bommel volgend jaar... "
pi_31973497
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:29 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Maar voorlopig zijn we nog ongeslagen, best knap als je de minste spelers selecteert
dat is ook niet zo moeilijk gezien de tegenstanders die we gehad hebben, het grote werk moet nog komen, en met dit elftal red je dat gewoon niet, waarom ziet niemand dat toch
Ga nooit in discussie met een idioot, want ze weten nooit wanneer jij gelijk hebt
pi_31973547
Hoe zou jij het dan willen MasterM26?

Marco is nu een groep aan het creeeren die alles voor elkaar over heeft. Lijkt me niet dat hij dan slecht bezig is.
That's all folks!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:51:27 #120
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973653
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:44 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Laat hem maar lekker voetballen bij Milan, in Oranje zal het nooit wat meer worden met hem. Hij heeft z'n kansen verspeeld.
Als je dat van Seedorf vind dan kan je dat ook van Van Bommel zeggen - lekker laten ballen in Barcelona. Die heeft ook al een hele verzameling (34) international wedstrijden achter zijn naam staan staan waarvan het merendeel niet succesvol.

In 1998 en 2000 toen NL iets mooier speelde was Seedorf er nog bij. In de periode toen Van Bommel bij het NLs elftal kwam tt Van Gaal geloof ik werd het minder ... (niet dat ik hierbij geloof in een causaal verband ...).

Daarnaast heeft Seedorf onder Van Basten niet eens de KANS gekregen om zich te bewijzzen ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:55:55 #121
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973801
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:46 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

dat is ook niet zo moeilijk gezien de tegenstanders die we gehad hebben, het grote werk moet nog komen, en met dit elftal red je dat gewoon niet, waarom ziet niemand dat toch
Je bedoelt dat toppers als Noord-Ierland en Servie-Montenegro niet in onze poule zaten, waar de landen waar jij van denkt dan NL per definitie het onderspit tegen delft (Engeland, Spanje) toch wel eehl veel moeite mee hadden ...

Ik denk dat Tsjechie toch wel sterker is dan N-I of S-M ...
pi_31973815
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe zou jij het dan willen MasterM26?

Marco is nu een groep aan het creeeren die alles voor elkaar over heeft. Lijkt me niet dat hij dan slecht bezig is.
Ik begrijp gewoon niet waarom die zoveel op ajax leunt, die club presteert ronduit slecht en nog zijn ze hofleverancier
Nog een keer over van Bommel: Die kerel speelt de sterren van de hemel, is geselecteerd voor beste voetballer dus je mag verwachten dat hij er gewoon bijhoort.
Dan heb je nog van Castelen, die speelt ook zeer goed de laatste tijd, maar ik heb het idee dat hij niet wordt geselecteerd omdat hij bij Feyenoord speelt. Zat ie bij ajax dan zat hij er zeker bij,
snap je wat ik bedoel?
En zo kan ik nog wel even doorgaan, het is gewoon een ajax-kontelikker
En dat is zo jammer

Want zo geweldig heeft Nederland niet gespeeld hoor, ze hebben vaak geluk gehad
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 21:58:26 #123
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31973883
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:56 schreef MasterM26 het volgende:

[..]

Ik begrijp gewoon niet waarom die zoveel op ajax leunt, die club presteert ronduit slecht en nog zijn ze hofleverancier
Ik begrijp niet waarom je denkt dat Ajaxfans het allemaal geweldig vinden dat zoveel Ajacieden geselecteerd worden.

Nog een keer over van Bommel: alle argumenten om Van Bommel wel en niet te selecteren gelden even hard voor Seedorf ...
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:58:36 #124
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31973889
Castelen zit er toch bij?
pi_31973939
Een opmerking: Castelen zit er wel bij.

Verder vind ik de uitverkiezing van Babel belachelijk, maar van de andere Ajacieden logisch.
That's all folks!
pi_31973945
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:58 schreef twi het volgende:
Castelen zit er toch bij?
Is dat zo? dan heb ik niks gezegd
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:01:36 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31973991
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:56 schreef MasterM26 het volgende:

Dan heb je nog van Castelen, die speelt ook zeer goed de laatste tijd, maar ik heb het idee dat hij niet wordt geselecteerd omdat hij bij Feyenoord speelt. Zat ie bij ajax dan zat hij er zeker bij,
snap je wat ik bedoel?
Hij heet Castelen en als je een beetje had opgelet bij de selectie, dan zie je zijn naam er gewoon bij staan hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:02:16 #128
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31974012
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Een opmerking: Castelen zit er wel bij.

Verder vind ik de uitverkiezing van Babel belachelijk, maar van de andere Ajacieden logisch.
Juist, Babel presteert niet zo heel goed (alhoewel hij de laatste 2 wedstrijden wat dreigender is). Hij speelt echter wel een aantal wedstrijden linksbuiten. En om nu gelijk van der Meyde te selecteren nu hij net een wedstrijdje heeft gespeeld in Liverpool....Welke andere linksbuiten had er anders meegenomen moeten worden?
pi_31974061
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij heet Castelen en als je een beetje had opgelet bij de selectie, dan zie je zijn naam er gewoon bij staan hoor.
dat is dan toch nog een pluspuntje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 22:05:49 #130
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31974120
Merk trouwens op dat van de NL-ers die PSV - AC Milan gestart zijn alleen Affaly en Aissati niet geselecteerd in het A-team. Die spelen echter wel in Jong Oranje. Dus alle mogelijke NL-ers die voor PSV goed genoeg waren in de CL zijn geselecteerd in het NLs elftal. Dat gold niet voor de Ajacieden.

En toch blijven die PSV-fans klagen ...

Lamey is Nigeriaan
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:07:34 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31974163
Van Bommel behoort nog tot het PSV kliekje. Valt nog mee dat ze niet zeuren dat Zenden niet is geselecteerd. Alhoewel, had wel een goede linksbuiten kunnen zijn
pi_31974207
Lamey zou voor Nigeria uit kunnen komen maar er is nog niks beslist. Nederland zou tot op heden nog kunnen.
That's all folks!
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:10:19 #133
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31974243
Emanuelson is beter, dus dat is geen discussie.
pi_31974267
Nee inderdaad.
That's all folks!
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:15:52 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31974397
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:05 schreef Doc het volgende:
Merk trouwens op dat van de NL-ers die PSV - AC Milan gestart zijn alleen Affaly en Aissati niet geselecteerd in het A-team. Die spelen echter wel in Jong Oranje. Dus alle mogelijke NL-ers die voor PSV goed genoeg waren in de CL zijn geselecteerd in het NLs elftal. Dat gold niet voor de Ajacieden.

Die zitten al zoveel jaren in hun Calimerocomplex-stramien, dat krijg je er niet zo makkelijk uit, die gewoonte om verontwaardigd richting Van Basten/Ajax te piepen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31974420
clubs doen niet er niet toe, kwaliteit en drive wel... Van Basten zat op EK'88 ook aanvankelijk op de bank... maar Van Bommel krijgt die kans vooralsnog niet... ik zie niet in waarom hem zelfs die plaats niet gegund is... alleen DAT is geen discussie
pi_31975023
Emanuelson kan je beter van Bommel linksback zetten.

Hoop dat Emanuelson laat zien tegen de Italianen dat hij te licht is tegen echte spitsen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:37:21 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31975100
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Emanuelson kan je beter van Bommel linksback zetten.

Hoop dat Emanuelson laat zien tegen de Italianen dat hij te licht is tegen echte spitsen.
Hij zal, als hij niet gewoon op de reservebank zit, bij Van Basten niet als back maar als middenvelder spelen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31975397
Urby is backup linksback, Gio staat gewoon in de basis. Kom zeg. De Cler is even een paar weken eruit want anders was hij gewoon 2e linksback.

Ik vind het veel gekker dat die aankloter Babel erbij zit. Dramaspeler. Castelen terecht terug. En Landzaat is dit seizoen helemaal nog niet in topvorm, dus had van Bommel makkelijk eens erbij gekund, Sneijder is ook veel meer een spelmaker dan dat ie rechtshalf is.
pi_31975462
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij zal, als hij niet gewoon op de reservebank zit, bij Van Basten niet als back maar als middenvelder spelen.
Hoe kom je daar nou bij. Hij roept net op het Sportjournaal dat ie gewoon 3e back is.

Je bent in de war met Foppe en Jong Oranje, waar ie middenvelder is.
pi_31976388
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan is hij helemaal gek.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:11:09 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31976437
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:46 schreef Edenoniphobic het volgende:

Hoe kom je daar nou bij. Hij roept net op het Sportjournaal dat ie gewoon 3e back is.

Je bent in de war met Foppe en Jong Oranje, waar ie middenvelder is.
Je hebt gelijk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31979805
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Iedere bondscoach zal dat zeggen en proberen te doen en in die zin vind ik het een nogal inhoudsloze en wat pathetische kreet.
pi_31979892
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:05 schreef Doc het volgende:

Heeft het nu ineens wel met clubbelang te maken?

Ik ben geen PSV-fan maar het valt gewoon op dat Ajax-spelers veel meer krediet hebben (zie de selectie van Babel, het dwangmatige vasthouden aan Heitinga eerder) bij Van Basten en dat is geen goed uitgangspunt voor een bondscoach en al helemaal niet goed voor het beste elftal. Iedere neutrale voetballiefhebber zou zeggen dat Van Bommel erbij hoort. Als Van Basten dat niet vindt moet hij met een goede verklaring komen - de enige juiste is dat hij hem niet uit kan staan om dat hij te kritisch is en hun karakters botsen en hij niet zo kneedbaar is als veel jonkies voor wie Marco een icoon is. Laat hij het lef hebben om dat te zeggen, dan heb ik bewondering voor hem. Je mag best iemand om die redenen niet selecteren, vind ik. Maar zeg dat dan: nu verschuilt hij zich achter praatjes voor vaak.
pi_31980432
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Iedere bondscoach zal dat zeggen en proberen te doen en in die zin vind ik het een nogal inhoudsloze en wat pathetische kreet.
Maar hij heeft het toch, mede door z'n status, wel voor elkaar gekregen om een groepsgevoel te creeeren. Elke Oranje speler heeft het erover, kan geen toeval zijn.

Ik kan begrijpen dat je denkt dat hij niet eerlijk is tegen mensen. (lees: van Bommel) Dat zou ook goed kunnen, maar je zult het helaas nooit weten. Hij brengt inderdaad geen helderheid op sommige gebieden, dat is jammer inderdaad.

Een Ajax voorkeur lijkt hij ook wel te hebben, vooral door Babel opnieuw op te roepen ziet het er wel zo naar uit. De overige Ajax-geselecteerden vind ik logisch. Maar dan kun je inderdaad ook denken aan Afellay en Aissati en nog een paar. Waarom zij niet erbij? En de kwestie over het wel of niet selecteren van Ooijer voedt de discussie ook weer.

Ook Van Basten maakt fouten en heeft zijn nukken, het is nou eenmaal zo.
That's all folks!
pi_31980458
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:14 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Maar hij heeft het toch, mede door z'n status, wel voor elkaar gekregen om een groepsgevoel te creeeren. Elke Oranje speler heeft het erover, kan geen toeval zijn.
Ja hehe, anders worden ze niet meer opgeroepen
pi_31980495
Dat kun je zo uitleggen, maar ook anders.
That's all folks!
pi_31980679
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat kun je zo uitleggen, maar ook anders.
Nee hoor, dan discrimineer je alleen maar meer. Van Basten heeft voor Ajax bloed gekozen, Nederland moet het daarmee doen. Had Cruijff z'n zaakjes beter voor elkaar gehad in de ArenA, dan had Ajax plus wat spitsen uit het buitenland namens Nederland naar het WK gegaan

Geen blad voor de mond nemen, dat is des KNVB
pi_31984657
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is zo'n lulkoek.
Punt 1 is het "groepsgevoel" altijd goed als de resultaten goed zijn. Daar hoef je dan echt niet zoveel meer aan te doen hoor. Dan wordt er gewoon veel meer van mekaar geaccepteerd. Maar wordt er dadelijk op het WK de eerste wedstrijd verloren dan is het gekanker niet van de lucht.
Punt 2 gaat geen enkele speler nu zeggen dat de sfeer klote is en dat ze marco maar een sneue incompetente jandoedel vinden, want ze willen allemaal dolgraag naar het WK.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:19:57 #150
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31985353
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:07 schreef twi het volgende:
Valt nog mee dat ze niet zeuren dat Zenden niet is geselecteerd. Alhoewel, had wel een goede linksbuiten kunnen zijn
Je brengt me op een idee: ik moet klagen dat Marco iets tegen LFC heeft!

(Afhankelijk van hoe het verder draait dit seizoen IS Zenden natuurlijk best een optie )
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:22:15 #151
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31985397
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:16 schreef getikte_rik het volgende:
clubs doen niet er niet toe, kwaliteit en drive wel... Van Basten zat op EK'88 ook aanvankelijk op de bank... maar Van Bommel krijgt die kans vooralsnog niet... ik zie niet in waarom hem zelfs die plaats niet gegund is... alleen DAT is geen discussie
VanBommel heeft onder Van Basten meer kansen gekregen dat Seedorf. Van Bommel heeft tenminste nog zicht op een plek in de selectie op het WK06 terwijl het voor Seedorf echt voorbij lijkt. En Seedorf heeft zeker kwalitiet en drive!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:25:13 #152
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31985467
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Urby is backup linksback, Gio staat gewoon in de basis. Kom zeg. De Cler is even een paar weken eruit want anders was hij gewoon 2e linksback.

Ik vind het veel gekker dat die aankloter Babel erbij zit. Dramaspeler. Castelen terecht terug. En Landzaat is dit seizoen helemaal nog niet in topvorm, dus had van Bommel makkelijk eens erbij gekund, Sneijder is ook veel meer een spelmaker dan dat ie rechtshalf is.
Helemaal mee eens trouwens.

Hoewel ik vind dat Van Basten Seedorf ook best een kans had kunnen geven

(dat Landzaat meegaat heeft er misschien ik mee te maken dat van Batsen komend jaar aan de loyaliteit wil werken ... ?)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:45:28 #153
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31985974
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:52 schreef SCH het volgende:

Heeft het nu ineens wel met clubbelang te maken?

Ik ben geen PSV-fan maar het valt gewoon op dat Ajax-spelers veel meer krediet hebben (zie de selectie van Babel, het dwangmatige vasthouden aan Heitinga eerder) bij Van Basten en dat is geen goed uitgangspunt voor een bondscoach en al helemaal niet goed voor het beste elftal.
Wat ik laat zien met dat iedere NL-er van PSV geselecteerd is, dat het club belang van Marco van Basten best wel meevalt, maar dat er gewoon wat minder NL-ers bij PSV zitten. En Lucius is zelfs geselecteerd!
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:52 schreef SCH het volgende:

Iedere neutrale voetballiefhebber zou zeggen dat Van Bommel erbij hoort. Als Van Basten dat niet vindt moet hij met een goede verklaring komen - de enige juiste is dat hij hem niet uit kan staan om dat hij te kritisch is en hun karakters botsen en hij niet zo kneedbaar is als veel jonkies voor wie Marco een icoon is. Laat hij het lef hebben om dat te zeggen, dan heb ik bewondering voor hem. Je mag best iemand om die redenen niet selecteren, vind ik. Maar zeg dat dan: nu verschuilt hij zich achter praatjes voor vaak.
Iedere neutrale voetballiefhebber -zeker in het buitenland- zou ook zeggen dat Seedorf erbij hoort. Maar vraag je een verklaring waarom Seedorf zelfs nog nooit enige kans heeft gekregen?

En als-ie eens uitlegt waarom-ie Van Bommel niet wil dan wordt er weer geklaagd datt-ie publiekelijk de speler afvalt en is het ook niet goed. En wat die praatjes betreft: Marco van Basten geeft zelf ook toe dat-ie soms maar wat zegt. Daar vind ik zelf ook weinig mis mee en gezien het het feit dat hij het in dat verband toch altijd fout doet bij mensen die Van Bommel (of Seedorf ) er in willen hebben ook begrijpelijk.
pi_31986152
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:45 schreef Doc het volgende:
Iedere neutrale voetballiefhebber -zeker in het buitenland- zou ook zeggen dat Seedorf erbij hoort. Maar vraag je een verklaring waarom Seedorf zelfs nog nooit enige kans heeft gekregen?
Dat vraag ik me af, Seedorf is de laatste jaren niet echt een voetballer die opvalt. Hij speelt in een club die opvalt, dat is wat anders.
quote:
En als-ie eens uitlegt waarom-ie Van Bommel niet wil dan wordt er weer geklaagd datt-ie publiekelijk de speler afvalt en is het ook niet goed. En wat die praatjes betreft: Marco van Basten geeft zelf ook toe dat-ie soms maar wat zegt. Daar vind ik zelf ook weinig mis mee en gezien het het feit dat hij het in dat verband toch altijd fout doet bij mensen die Van Bommel (of Seedorf ) er in willen hebben ook begrijpelijk.
Ja zo kun je alles doodlullen natuurlijk.
We hebben het over zijn uitspraken en verklaringen en als we het daar dan echt over gaan hebben dan moeten we het ineens helemaal niet serieus nemen "want hij zegt soms maar wat".

Dat zegt op zich dan wel weer genoeg. Eerlijkheid duurt het langst, daar komt Van Basten ook nog wel achter.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 11:57:11 #155
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31986326
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:27 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nee hoor, dan discrimineer je alleen maar meer. Van Basten heeft voor Ajax bloed gekozen, Nederland moet het daarmee doen. Had Cruijff z'n zaakjes beter voor elkaar gehad in de ArenA, dan had Ajax plus wat spitsen uit het buitenland namens Nederland naar het WK gegaan

Geen blad voor de mond nemen, dat is des KNVB
De enige NL die dit seizoen meer dan 3 wedstrijden gepeeld had voor PSV die niet geselecteerd is, is Affelay voor de rest zijn alle NL-ers die vaker voor PSV spelen allemaal geselecteerd of geselecteerd geweest, netzoals bij Ajax. Dat er meer Ajacieden geselecteerd worden heeft er onder andere mee te maken dat er meer NL-ers in het eerste van Ajax spelen.
pi_31986386
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:57 schreef Doc het volgende:
at er meer Ajacieden geselecteerd worden heeft er onder andere mee te maken dat er meer NL-ers in het eerste van Ajax spelen.
Er komen steeds nieuwe redenen om het ajaxbeleid van Van Basten recht te praten. Enkele maanden geleden ging het er voortdurend over dat Van Basten Ajax zo goed zou kennen. Nu is er weer wat nieuws van stal gehaald. Of valt dit ook in de categorie "soms zomaar wat zeggen"?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:02:27 #157
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31986516
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, Seedorf is de laatste jaren niet echt een voetballer die opvalt. Hij speelt in een club die opvalt, dat is wat anders.
Seedorf is een van de 3 spelers die dit seizoen alle wedstrijden van een van de beste clubs van de werled gespeeld heeft. Hij is daar een elementaire speler. Meer dan Van Bommel dat is bij Barca. Dat hij meer aandacht krijgt ligt aan de focus van NL rond de Van Bommel discussie. Maar Seedorf is belangrijker voor Milan dan Van Bommel voor Barca.
quote:

Ja zo kun je alles doodlullen natuurlijk.
Ja zo kan je het "doodlullen" omdat het helemaal waar is wat ik zeg natuurlijk.
pi_31986597
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:02 schreef Doc het volgende:

[..]

Seedorf is een van de 3 spelers die dit seizoen alle wedstrijden van een van de beste clubs van de werled gespeeld heeft. Hij is daar een elementaire speler. Meer dan Van Bommel dat is bij Barca. Dat hij meer aandacht krijgt ligt aan de focus van NL rond de Van Bommel discussie. Maar Seedorf is belangrijker voor Milan dan Van Bommel voor Barca.
Dat is jouw mening, veel mensen zien dat anders.
quote:
Ja zo kan je het "doodlullen" omdat het helemaal waar is wat ik zeg natuurlijk.

Tuurlijk, het is allemaal altijd helemaal waar wat Doc zegt -
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:05:46 #159
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31986634
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Er komen steeds nieuwe redenen om het ajaxbeleid van Van Basten recht te praten. Enkele maanden geleden ging het er voortdurend over dat Van Basten Ajax zo goed zou kennen. Nu is er weer wat nieuws van stal gehaald. Of valt dit ook in de categorie "soms zomaar wat zeggen"?
Nee, ik ben het eens rationeel en inhoudelijk nagegaan en ben gaan tellen en zie dat rationeel en inhoudelijk het dus zo is dat iedere NLse PSV-er die meer dan 3 wedstrijden speelde geselecteerd is op Affaly nog na (en dat is een kwestie van tijd en positie - zie Urby) en dat rationeel en inhoudelijk gezien PSV niet achtergesteld wordt.

Kan je ook rationeel en inhoudelijk op ingaan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:09:11 #160
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31986730
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, veel mensen zien dat anders.
Het is niet mijn mening maar een feit dat Seedorf een van de 3 spelers is die alle competitie die alle wedstrijden van de comptitie gespeeld hebben dit seizoen hoor. En het is ook niet alleen mijn mening mar het valt cijfermatig te onder bopuwen dat AC Milan een van de beste clubs in de wereld is hoor. Als Seedorf niet belangrijk voor dat team zou zijn zou hij echt niet al die wedstrijden spelen hoor
quote:

Ja, want inhoudelijk heb je er niets tegen in kunnen brengen.
pi_31986749
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:05 schreef Doc het volgende:

[..]

Nee, ik ben het eens rationeel en inhoudelijk nagegaan en ben gaan tellen en zie dat rationeel en inhoudelijk het dus zo is dat iedere NLse PSV-er die meer dan 3 wedstrijden speelde geselecteerd is op Affaly nog na (en dat is een kwestie van tijd en positie - zie Urby) en dat rationeel en inhoudelijk gezien PSV niet achtergesteld wordt.

Kan je ook rationeel en inhoudelijk op ingaan?
]
Je speelt weer op de persoon - laat maar dan.
pi_31986785
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Urby is lijkt mij voor op de reserve bank geselecteerd. Wie zou jij daar voor meewillen nemen?
Welnee, gewoon basis. En terecht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:12:02 #163
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31986818
quote:

We hebben het over zijn uitspraken en verklaringen en als we het daar dan echt over gaan hebben dan moeten we het ineens helemaal niet serieus nemen "want hij zegt soms maar wat".

Dat zegt op zich dan wel weer genoeg. Eerlijkheid duurt het langst, daar komt Van Basten ook nog wel achter.
Hij is zo eerlijk dat hij toegeeft dat hij soms maar wat zegt.

het punt is dat-ie rondom Van Bommel het allleen maal fout kan doen. Als-ie er inhoudelijk op ingaat valt-ie de speler af, doet-ie dat niet dan geeft-ie geen verklaring en is het ook niet goed.
pi_31986863
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:09 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is niet mijn mening maar een feit dat Seedorf een van de 3 spelers is die alle competitie die alle wedstrijden van de comptitie gespeeld hebben dit seizoen hoor. En het is ook niet alleen mijn mening mar het valt cijfermatig te onder bopuwen dat AC Milan een van de beste clubs in de wereld is hoor. Als Seedorf niet belangrijk voor dat team zou zijn zou hij echt niet al die wedstrijden spelen hoor
Docje, je lult je zelf zo ontzettend tegen telkens weer.

Erst was het logisch dat Ajax bevoordeeld werd want van Van Basten kende Ajkax immers beter. Nu is dat ineens niet meer zo.

Eerst was het helemaal niet belangrijk hoe een speler (lees Van BOmmel het bij een club deed - hij moest gewoon in het team passen) maar nu ga je ineens cijfermatig onderbouwen dat een andere speler er wel bij moet.

Het past wel bij voetbalfans die dwangmatig alles in hun eigen straatje praten en niet van een afstandje naar de situatie kunnen kijken.

Als Van Basten Seedorf en Van Bommel niet wil selecteren, dan moet ie dat vooral niet doen. Maar laat hij er eerlijk over zijn en zeggen wat zijn motivatie is. Maar dat doet hij volgens jou ook niet, hij zegt immer "zomaar wat".
quote:
Juist wel, jij diskwalificeert de discussie en je discussiepartners door te stellen dat we de uitspraken van Van Basten niet serieus moeten nemen. Dan sla je de discussie dood en dat is jammer, doe maar niet
pi_31986876
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Hij is zo eerlijk dat hij toegeeft dat hij soms maar wat zegt.
Hoe kan je dat nou zeggen????
quote:
het punt is dat-ie rondom Van Bommel het allleen maal fout kan doen. Als-ie er inhoudelijk op ingaat valt-ie de speler af, doet-ie dat niet dan geeft-ie geen verklaring en is het ook niet goed.
Onzin, gewoon eerlijk zijn. Nu zet je hem in de slachtofferrol, de arme Marco kan het toch nooit goed doen. Gossie
pi_31986888
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:11 schreef methodmich het volgende:

[..]

Welnee, gewoon basis. En terecht.
Meen je dat? Die jongen heeft nog vrijwel niks laten zien MM.
pi_31986896
De beste speler bij PSV - Ajax, de beste Ajacied in de CL tot nu toe en dit hele seizoen. Prima speler hoor SCH.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:17:06 #168
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_31986948
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:09 schreef Doc het volgende:

[..]

[..]

Seedorf is in het verleden een moeilijke jongen gebleken als het gaat om Oranje. Daarnaast is het een goeie voor Italiaans voetbal, maar echt niet voor het Nederlandse voetbal omdat Seedorf aanvallend te zwak is. 9 van zijn 10 schoten op doel gaan huizenhoog over. En een echte verdedigende middenvelder is het ook niet. Hij hoort terecht niet in Oranje.

And thus gaat de vergelijking met Van Bommel niet op, want Van Bommel heeft die kwaliteiten wél. En dan moet Van Basten hem niet in de punt naar achter zetten, maar rechts op het middenveld. Dan heb je daar een all-round speler staan die het verschil maakt tussen net wél en net niet. Van Bommel is technisch sterk, dynamisch, uitstekend schot en een meester in steekballetjes. Hoort er gewoon bij.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:17:51 #169
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31986961
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

]
Je speelt weer op de persoon - laat maar dan.
in tegendeel

Ik probeer de discussie juist weer inhoudelijk en rationeel te krijgen

Dat is wat anders dan inhoudelijke opmerkingen voor lul proberenb te zetten omdat je die inhoudelijke argumentyen nooit eerder gehoord had zoals je in die post ervoor deed
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:58 schreef SCH het volgende:

Jij maakt een opmerking als
quote:

en klaagt dat ik het op de man speel door de vragen of de discussie inhoudelijjk en rationeel kan blijven.
pi_31987026
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:17 schreef Doc het volgende:
en klaagt dat ik het op de man speel door de vragen of de discussie inhoudelijjk en rationeel kan blijven.
Jij trollt toch zelf door te stellen dat "wat ik zeg is helemaal waar". Of wou je dat een serieus argument noemen? Misschien ben je dat zelf gewoon gaan vinden en pikt je omgeving het maar in de grote mensen wereld voldoet zo'n 'argument' echt niet
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:20:39 #171
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987034
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Door eerlijk te zijn.
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:14 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Onzin, gewoon eerlijk zijn. Nu zet je hem in de slachtofferrol, de arme Marco kan het toch nooit goed doen. Gossie
Hij is eerlijk geweest toen hij inhoudelijk zei waarom hij Van Bommel niet selecteerde. En jij vond dat toen onfatsoenlijk en publiekelijk eeen speler af vallen.
pi_31987058
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:15 schreef methodmich het volgende:
De beste speler bij PSV - Ajax, de beste Ajacied in de CL tot nu toe en dit hele seizoen. Prima speler hoor SCH.
Hou op man, ik ga aan je geestelijke vermogens twijfelen
Ik vond hem dinsdag ook al weer zo slecht. Hij komt zijn man nauwelijks voorbij, heeft geen echte actie en toont weinig initiatief.
pi_31987094
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:20 schreef Doc het volgende:
Hij is eerlijk geweest toen hij inhoudelijk zei waarom hij Van Bommel niet selecteerde. En jij vond dat toen onfatsoenlijk en publiekelijk eeen speler af vallen.
Dat is niet waar. Hij heeft nooit gezegd dat hij gewoon niet met Van Bommel op kan schieten, dat hij hem niet mag en dat hij hem slecht vindt voor de groep en dat hij geen mensen duldt die wel eens tegen hem ingaan. Hij heeft het dan wat vaag over iemand die de opdrachten niet uitvoert.

Dat is geen eerlijkheid maar lafheid.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:23:57 #174
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987135
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij trollt toch zelf door te stellen dat "wat ik zeg is helemaal waar". Of wou je dat een serieus argument noemen? Misschien ben je dat zelf gewoon gaan vinden en pikt je omgeving het maar in de grote mensen wereld voldoet zo'n 'argument' echt niet
Dat is geen troll omdat ik geen enkele inhoudelijk tegenargument gezien had op wat ik gezegd had namelijk:
1) Als Van Basten eerlijk zegt waarom-ie van Van Bommel niet sselecteert ben je verontwaardig; hij valt de speler publiekelijk aan.
2) ls van Basten niets uitlegt is het niet goed.

Is een van beide (1) of (2) niet waar?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:25:08 #175
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987163
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat, mijn beste SCH, dat is nou op de man spelen ...
pi_31987179
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vond hem dinsdag ook al weer zo slecht. Hij komt zijn man nauwelijks voorbij, heeft geen echte actie en toont weinig initiatief.
Nou, dan denk ik dat je een ander hebt gezien hoor. Een assist, een inleidende actie. Hij toont juist heel veel initiatief, sinds Hatem weg is gaat alles ineens over links. Dat is niet voor niets.
www.thuisuiteten.nl
pi_31987197
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat, mijn beste SCH, dat is nou op de man spelen ...
MM vat dat niet zo op hoor, die heeft iets meer humor (en ja, die laatste 5 woorden, dat is wel heel bewust op de man spelen )
pi_31987216
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:25 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nou, dan denk ik dat je een ander hebt gezien hoor. Een assist, een inleidende actie. Hij toont juist heel veel initiatief, sinds Hatem weg is gaat alles ineens over links. Dat is niet voor niets.
Dat zie ik ook, maar zoveel komt daar toch niet uit??? Ik vond hem tegen Arsenal bv. echt de slechtste man op het veld, oorzaak van veel stuklopende acties.
pi_31987238
Doc, ik waardeer je betrokkenheid, maar ik kan wel voor mezelf opkomen als dat nodig is.
www.thuisuiteten.nl
pi_31987262
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zie ik ook, maar zoveel komt daar toch niet uit??? Ik vond hem tegen Arsenal bv. echt de slechtste man op het veld, oorzaak van veel stuklopende acties.
De slechtste vond ik hem toen niet, wel minder dan normaal. Maar goed, toen had heel Ajax niets te vertellen. Hij is nog erg jong en samen met Drost kan hij straks gewoon samen in Oranje op links.
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:28:42 #181
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987265
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Hij heeft nooit gezegd dat hij gewoon niet met Van Bommel op kan schieten, dat hij hem niet mag en dat hij hem slecht vindt voor de groep en dat hij geen mensen duldt die wel eens tegen hem ingaan. Hij heeft het dan wat vaag over iemand die de opdrachten niet uitvoert.
Dat zijn de redenen waarom jij denkt dat het zo is, maar hoe kom je erbij dat dat de werkelijke redenen zijn?
pi_31987290
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat is geen troll omdat ik geen enkele inhoudelijk tegenargument gezien had op wat ik gezegd had namelijk:
1) Als Van Basten eerlijk zegt waarom-ie van Van Bommel niet sselecteert ben je verontwaardig; hij valt de speler publiekelijk aan.
2) ls van Basten niets uitlegt is het niet goed.

Is een van beide (1) of (2) niet waar?
Als je de tegenargumenten niet gezien hebt, dan weiger je dus gewoon om te lezen.

Ik heb je uitgelegd dat "hij zegt soms zomaar wat" een enorme zwaktebod is en dat je daarmee de discussie platlegt. Als ik iets over zijn uitsrpaken zou zeggen dan wordt dat dus teruggekaatst met "maar dat was nou weer zo'n moment dat hij zomaar wat zei". Misschien kan hij of jij voortaan even aangeven welke momenten dat precies zijn.

Van Basten is een volwassen vent. Hij zou heel eerlijk kunnen uitleggen dat hij Van Bommel niet moet om persoonlijke redenen en dan zijn we daarmee klaar. Hetzelfde geldt troiuwens voor Seedorf (want het zal je verbazen maar wat mij betreft hoor die zeker ook in Oranje thuis).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:29:55 #183
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987291
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:27 schreef methodmich het volgende:
Doc, ik waardeer je betrokkenheid, maar ik kan wel voor mezelf opkomen als dat nodig is.
Snap ik hoor, maar het viel me op dat SCH dat doet terwijl hij bij mij klaagt dat ik op man zou spelen
pi_31987305
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:28 schreef methodmich het volgende:
Hij is nog erg jong en samen met Drost kan hij straks gewoon samen in Oranje op links.
Oh zeker, al moeten we dat van Drost nog zien. Maar straks is wat anders dan nu
pi_31987321
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:29 schreef Doc het volgende:

[..]

Snap ik hoor, maar het viel me op dat SCH dat doet terwijl hij bij mij klaagt dat ik op man zou spelen
Het was dus geen op de man spelen maar de manier waarop MM en ik met elkaar praten, het zou je sieren dat er niet bij te betrekken
pi_31987355
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh tegen Arsenal, dus gelukkig ben je lekker actueel bezig, dat is meer dan 4 weken geleden man, hij speelt nu echt een klap beter.

Of ie beter is als van Bommel op het middenveld, weet ik niet denk dat van Bommel wel meer kwaliteit heeft maar Emanuelson past beter in het team waarschijnlijk volgens van Basten. En we hebben op het afgelopen EK kunnen zien dat een goed team beter is dan een hoop individuele goede spelers die een team moeten vormen (ik doel dus op Griekenland dat kampioen werd he).

Dat constante gezeik op van Basten slaat echt helemaal nergens op, hij heeft de beste kwalificatiereeks ooit achter de rug met Oranje en nog schreeuwen mensen om zijn vertrek omdat hij 1 speler niet selecteert. Wat is dat toch voor belachlijke zooi.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:33:00 #187
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31987364
Ik was nou ook niet bepaald gecharmeerd van Seedorf afgelopen dinsdag. Hij kon het bijna niet doen tegen een tiener...

Wat ik wel raar vind is dat v Basten roept dat v Bommel zich moet bewijzen. Hij heeft het toch niet slecht gedaan de laatste paar wedstrijden...en misschien wel een uitverkiezing verdient. Nu zullen de meesten gaan roepen: 'In die paar wedstrijden kun je je niet bewijzen!". Maar waarom kon een Babel of Maduro dat wel na een paar wedstrijden in het eerste?
Hij heeft zich, in de maatstaven van van Basten, bewezen. Dan moet hij ook de kans krijgen in Oranje.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:33:41 #188
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987381
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:29 schreef SCH het volgende:
Als je de tegenargumenten niet gezien hebt, dan weiger je dus gewoon om te lezen.

Ik heb je uitgelegd dat "hij zegt soms zomaar wat" een enorme zwaktebod is en dat je daarmee de discussie platlegt. Als ik iets over zijn uitsrpaken zou zeggen dan wordt dat dus teruggekaatst met "maar dat was nou weer zo'n moment dat hij zomaar wat zei". Misschien kan hij of jij voortaan even aangeven welke momenten dat precies zijn.

Van Basten is een volwassen vent. Hij zou heel eerlijk kunnen uitleggen dat hij Van Bommel niet moet om persoonlijke redenen en dan zijn we daarmee klaar. Hetzelfde geldt troiuwens voor Seedorf (want het zal je verbazen maar wat mij betreft hoor die zeker ook in Oranje thuis).
Ik heb gelezen en ik heb er ook opgeantwoord - zie hierboven ergens.

Maar even over die opmerkingen (1) en (2). Zijn die correct of niet?

Dat je Seedorf in Oranje wil verbaast me niet want het verhaal rond Seedorf en Van Bommel is vrijwel hetzelfde. Als het aan mij ligt worden trouwens beiden geselecteerd - ik zou in iedre geval als ik bondscoach was beiden selecteren - maar ik ben niet verontwaardigd of zo als Marco van Basten dat niet doet.
pi_31987405
Van Basten zei al dat Van Bommel zich moest bewijzen toen hij vorig seizoen de beste speler in de Nederlandse competitie was. Blijkbaar ligt de lat voor hem hoger.

Dat is dus niet eerlijk en consequent dat neem ik zijne Van Bastigheid kwalijk
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:35:06 #190
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987421
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het was dus geen op de man spelen maar de manier waarop MM en ik met elkaar praten, het zou je sieren dat er niet bij te betrekken
Maar zoals ik je benaderde was toch ook de manier waarop wij met elkaar praten?
pi_31987439
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:33 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik heb gelezen en ik heb er ook opgeantwoord - zie hierboven ergens.

Maar even over die opmerkingen (1) en (2). Zijn die correct of niet?

Dat je Seedorf in Oranje wil verbaast me niet want het verhaal rond Seedorf en Van Bommel is vrijwel hetzelfde. Als het aan mij ligt worden trouwens beiden geselecteerd - ik zou in iedre geval als ik bondscoach was beiden selecteren - maar ik ben niet verontwaardigd of zo als Marco van Basten dat niet doet.
Zullen we het er dan maar op houden dat we het over een fundamentele kwestie (selectie van 2 dragende middenvelders) eens zijn. En ik ben ook niet verontwaardigd als Van Basten dat niet doet (nog een eens-puntje) - maar wel over de manier waarop hij dat motiveert.

Nou - kunnen we zo de zaterdag in?
pi_31987451
Ik ben blij dat Seedorf er niet meer bijzit, die jongen stuurde bij Oranje de hele tactiek in de war omdat hij deed wat hij dacht dat het beste voor het elftal was.

Verder zie ik de keren dat ik hem zie spelen op de televisie dat hij vaak de boel vertraagd. Bij Milan zullen ze dat niet erg vinden, bij Oranje moet ik daar niet aan denen.
That's all folks!
pi_31987457
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar zoals ik je benaderde was toch ook de manier waarop wij met elkaar praten?
Da's ook wel weer zo en ik vind het best, alleen komt er dan weer een modje jammeren dat we uit de poppenhoek moeten.
pi_31987481
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef SCH het volgende:
Van Basten zei al dat Van Bommel zich moest bewijzen toen hij vorig seizoen de beste speler in de Nederlandse competitie was. Blijkbaar ligt de lat voor hem hoger.

Vorig jaar speelde van Bommel ook een paar keer mee in Oranje en bakte er niks van, hij was echt compleet onzichtbaar. Dat was toen ie bij psv heel goed speelde. Van BAsten ziet dat en denkt daarom dat van Bommel echt meer moet laten zien zodat ie gewoon niet meer om hem heen kan. Maar van Basten kijkt naar het teambelang en je kunt er over door blijven zeiken maar van Bommel gedijt gewoon niet goed in Oranje, net als Seedorf.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:38:00 #195
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987497
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef SCH het volgende:

Toen hij vorig seizoen beste speler van de NLSe competite was, is hij ook geselecteerd.

Nu in Barcelona moet hij zich nog bewijzen in een ander systeem waar hij niet de ster van team is.
pi_31987541
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:38 schreef Doc het volgende:

[..]

Toen hij vorig seizoen beste speler van de NLSe competite was, is hij ook geselecteerd.

Nu in Barcelona moet hij zich nog bewijzen in een ander systeem waar hij niet de ster van team is.
Een speler verliest niet ineens kwaliteit omdat hij in een ander team speelt. Het zijn gewoon nogal vage en incosequente verklaringen van Van Bommel, waarschijnlijk in zo'n 'moment'
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:40:48 #197
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987565
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Zullen we het er dan maar op houden dat we het over een fundamentele kwestie (selectie van 2 dragende middenvelders) eens zijn. En ik ben ook niet verontwaardigd als Van Basten dat niet doet (nog een eens-puntje) - maar wel over de manier waarop hij dat motiveert.
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef SCH het volgende:
Nou - kunnen we zo de zaterdag in?
Nou, ik ben alleen nieuwsgierig of opmerking (1) en (2) correct waren of niet eigenlijk.

Een kort ja of nee is voldoende hoor
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:41:35 #198
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31987589
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:37 schreef erikh het volgende:

[..]

Vorig jaar speelde van Bommel ook een paar keer mee in Oranje en bakte er niks van, hij was echt compleet onzichtbaar.
Vind je dat eigenlijk zelf of is dat je aangepraat? Zo slecht was hij helemaal niet. Tuurlijk, je hebt je mindere wedstrijden, dat had en heeft Landzaat ook.
Ik heb weinig mensen gezien die dit beweerden voordat v Bommel niet meer geselecteerd werd.
pi_31987594
2 is waar, 1 niet.

Krijg ik er een cijfer voor?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 12:42:41 #200
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31987615
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Een speler verliest niet ineens kwaliteit omdat hij in een ander team speelt. Het zijn gewoon nogal vage en incosequente verklaringen van Van Bommel, waarschijnlijk in zo'n 'moment'
Een speler in een ander systeem en waarbij andere spelers in dienst van hem spelen of juist niet kan enorm uitmaken. Dat is volgens mij een van de redenen waarom Makaay het amper goed doet in het NLs elftal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')