Game on.quote:Urby Emanuelson debuteert in Oranje-selectie
4/11/2005 12:45
Hij was al verbaasd over zijn plaats in de voorlopige selectie. En nu mag Urby Emanuelson zich ook daadwerkelijk gaan melden in het Oranje-kamp. Arjen Robben, Edgar Davids en Mark van Bommel zijn niet van de partij.
De carrière van Emanuelson verloopt stormachtig. De negentienjarige linksback van Ajax leek voorbestemd voor een jaar rijpen buiten Amsterdam, maar mag zich inmiddels een vaste waarde noemen in de ploeg van Danny Blind.
Desondanks was hij verrast door zijn uitverkiezing in de voorlopige selectie voor het Nederlands elftal, die heeft geleid tot een uitnodiging voor de interland tegen Italië. Emanuelson dankt zijn selectie mede aan de absentie van Tim de Cler. De AZ-back staat aan de kant met een hamstringblessure.
Ondanks zijn goede spel bij Barcelona kreeg Mark van Bommel wederom geen uitnodiging. Ook Edgar Davids hoeft zich maandag niet te melden in Noordwijk. De middenvelder van Tottenham Hotspur moet plaatsmaken voor Phillip Cocu, die vanwege zijn schorsing tegen Tsjechië en Macedonië niet van de partij was. Nederland treedt in de Arena ook aan zonder Arjen Robben. De frêle linksbuiten van Chelsea is niet opgenomen in de selectie.
André Ooijer is ook terug in Oranje-selectie. De PSV-verdediger komt in de plaats van Barry Opdam, die geblesseerd aan de kant staat. Twee andere opvallende namen zijn Joris Mathijsen en Romeo Castelen. De AZ-verdediger en Feyenoord-aanvaller ontbraken mede door blessures het laatste half jaar in de Oranje-selectie. Vooral Mathijsen rekende niet op een uitnodiging, aangezien hij pas één wedstrijd heeft gespeeld na zijn knieblessure.
Nederland speelt zaterdag 12 november de vriendschappelijke interland tegen Italië. De wedstrijd wordt gespeeld in de Amsterdam Arena.
Selectie Nederland
Doel: Henk Timmer (AZ), Edwin van der Sar (Manchester United).
Verdediging: Nigel de Jong, Urby Emanuelson (Ajax), Joris Mathijsen, Ron Vlaar (beiden AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Khalid Boulahrouz (HSV), André Ooijer (PSV) en Jan Kromkamp (Villarreal).
Middenveld: Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (allen Ajax), Denny Landzaat (AZ), Rafael van der Vaart (HSV), George Boateng (Middlesbrough) en Phillip Cocu (PSV).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Romeo Castelen en Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:10 schreef twi het volgende:
Geheel terechte selectie. Emanuelson doet 't gewoon prima, Maduro is een van de betere verdedigende middenvelders die we beschikbaar hebben en Babel is de enige echt heel snelle aanvaller voorhanden. Compleet logische selectie dus, met uitzondering van Boateng. Daar had best Heitinga voor in de plaats gemogen.
Met Boateng eruit ben ik het nog wel eens, maar Heitinga erin is wel het meest slechte alternatief.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:10 schreef twi het volgende:
Geheel terechte selectie. Emanuelson doet 't gewoon prima, Maduro is een van de betere verdedigende middenvelders die we beschikbaar hebben en Babel is de enige echt heel snelle aanvaller voorhanden. Compleet logische selectie dus, met uitzondering van Boateng. Daar had best Heitinga voor in de plaats gemogen.
Die middenvelder die deze week in z'n eentje beter speelde dan heel Ajax hoort inderdaad niet in Oranje thuis.quote:
waarom?quote:Nederland treedt in de Arena ook aan zonder Arjen Robben. De frêle linksbuiten van Chelsea is niet opgenomen in de selectie.
Knap dat jij de wedstrijden van Barcelona hebt gezien. Schotel?quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:12 schreef superdude05 het volgende:
Die middenvelder die deze week in z'n eentje beter speelde dan heel Ajax hoort inderdaad niet in Oranje thuis.
Ik oordeel liever zelf in plaats van anderen achterna te praten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:14 schreef superdude05 het volgende:
Een samenvatting en vele verslagen die allemaal hetzelfde zeiden zijn genoeg.
Dit kan je toch niet serieus menen of wel?quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:10 schreef twi het volgende:
Compleet logische selectie dus, met uitzondering van Boateng. Daar had best Heitinga voor in de plaats gemogen.
Hap nou gewoon lulquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:16 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dit kan je toch niet serieus menen of wel?
hehquote:
Robben is geblesseerd.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:11 schreef Mr.Mills het volgende:
Goeie selectie, alleen vreemd dat Robben er niet bij zit
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:23 schreef cultheld het volgende:
Wat een kutselectie. Ik mis Heitinga, Stekelenburg, Lindenbergh, Boerrigter, Anita, Goossens en Sarpong.
Klopt helemaal. Met uitzondering als Ooijer misschien en heel heeeel misschien Vennegoor als breekijzer, voor Cocu hebben mintens 5 betere alternatievenquote:Wat doen die Vennegoor, Cocu en Ooijer in Oranje? Daar win je toch nóóóóit een WK mee.
Da's een PSV-er dus dan weet jet het wel bij Marco van Basten: automatisch geselecteerdquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:25 schreef DIGGER het volgende:
VoH heeft hier ook helemaal niets tussen te zoeken.
Is dit ironie, of nuanceer jij om het nuanceren? Ruud en Sar zitten er bij omdat ze een enorme positieve invloed hebben op de groepssfeer in en buiten het veld. Wat Emanuelson betreft heb je gelijk. Maar die laatste opmerking van je slaat alles.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:27 schreef Dylan Dog het volgende:
Kan me goed vinden in de selectie, vind het net als twi wel jammer dat Heitinga er niet bij is. Hij speelt toch behoorlijk de laatste weken. Verder verbaas ik me over de selectie van Van Nistelrooy, die speelt al weken als een krant. En waarom zit Van der Sar erbij? Iemand de blunders gezien tegen Middlesborough? Als Urby blijft spelen, hebben we Van Bronkhorst niet meer nodig, wat een geweldenaar! En wie heeft Van Bommel nodig als je een topfitte en in vorm zijnde Landzaat hebt?
Redelijk ermee eens.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:25 schreef DIGGER het volgende:
Maar Babel hoort gewoon niet in oranje, en in deze vorm niet eens in een voorselectie.
Ik weet niet of je wedstrijden van Ajax hebt bekeken (lijkt me zeer sterk met je anti-neuzen instelling), maar Emanuelson doet het gewoon erg, erg goed als linksbacks. En de linksbacks in onze selectie zijn op 1 vinger te tellen. Letterlijk dus.quote:De selectie van Maduro is tegenstrijdig met die van Emanuelson, waar ie wel ervoor kiest een nieuw iemand een kans te geven (hoewel hij in mijn ogen te licht, niet goed genoeg is).
Dat is overdreven, daarom hapt er ook niemand op m'n eerste post, omdat Heitinga gewoon onze eigen Jordi Hoogstrate is. Hoort er dus absoluut niet bij met deze faalangst.quote:In die zin verbazingwekkend dat Heitinga er niet tussenstaat daar die ook maar opgeroepen bleef worden, als had z'n reet de afdruk van de latjes van de reservebank aangenomen.
Bekende verhaal, heeft weinig zin meer om over te discussieren.quote:van Bommel
Kuijt speelt anders de laatste weken ook ontzettend zwak, wat dat betreft zou ik niet echt een Nederlandse spits kunnen noemen die het wel goed doet dit seizoen.quote:Als Marco een beetje lef heeft, zet ie trouwens de totaal uit vorm zijnde RvN op de bank en begint ie met Kuijt in de Spits.
Ja dan had je mij ook wel kunnen selecterenquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:30 schreef cultheld het volgende:
Ruud en Sar zitten er bij omdat ze een enorme positieve invloed hebben op de groepssfeer in en buiten het veld.
Mwah, je hoeft het niet ondersteboven te kieperen. Wanneer Afellay en Huntelaar het hele seizoen door zo blijven spelen, dan is het alleen maar fijn dat ze er al een keer bij zijn geweest, in rustige omstandigheden aan iedereen kunnen werken en om kunnen gaan. Voor Van Basten is het alleen maar fijn om te zien wat die jongens nou echt precies kunnen en hoe ze het op trainingen doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:22 schreef twi het volgende:
Maar even serieus, Afellay had inderdaad wel uitgenodigd mogen worden. Aissati, het spijt me maar hij heeft mij echt nog niet overtuigd. Daarvoor moet je meer kunnen dan tegen Milan je zenuwen onder controle kunnen houden. En zoveel heeft PSV niet tegen Milan laten zien in goed opbouwend aanvallend perspectief.
Ooijer had natuurlijk gewoon in plaats van Boateng geselecteerd moeten worden, voor de rest weet je hoe de vlag van van Bommel staat wat betreft het Nederlands Elftal en vind ik er dus geen verrassingen meer tussen zitten.
Oefenen met Jenner, Huntelaar, Aissati (en dus ook een beetje Afellay) en dergelijke is natuurlijk prachtig, maar dat is voor na het WK tenzij beiden echt iets gaan doen waardoor je ze niet meer kunt negeren. Tot die tijd moet je gewoon met de huidige groep blijven werken waar je al anderhalf jaar mee bezig bent.
We hebben nog maar een handvol oefenwedstrijden tot het WK, en die moet je gewoon ten volle benutten om met de huidige groep een elftal te smeden wat nog beter op elkaar ingespeeld kan raken. Die vrij schaarse oefenpotjes moet je dan niet gebruiken om de hele groep weer ondersteboven te kieperen en opnieuw te beginnen.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:34 schreef Stew het volgende:
Stiekum denk ik eigenlijk dat van Basten een contract heeft met SBS6 en Talpa en dat zijn selectiemethodieken er op zijn gericht om een zo groot mogelijke amusementswaarde te hebben.
En gezien alle discussie's gaat 'm dat erg goed af.....
Heel veel liever Huntelaar dan Makaay. Hoe kan je een 442 spits boven een 433 spits zetten?quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:39 schreef twi het volgende:
Wanneer Afellay en Huntelaar zo door blijven spelen, heb ik alsnog liever Van Nistelrooij, Makaay en Kuijt als 9's mee naar het WK, en Cocu, van Bommel, Landzaat, Davids, Sneijder, Van der Vaart en Maduro en De Jong als middenvelders. De enige reden om anderen mee te nemen is dus een zware blessure.
Je conclusie is net zo simpel als je interpretatie van mijn post.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:44 schreef twi het volgende:
Komt hij met z'n Luirink. Je hebt vorige week dus toevallig een naam horen vallen. Misschien dat je van de week even hier naartoe kunt komen? Ik heb nog een repeater nodig voor m'n netwerkje.
Babel moet bij Ajax uitgroeien, daarom neemt Van Basten hem aan de arm. Als Babel geen potentie had, zou ie dat niet doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:25 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Maar Babel hoort gewoon niet in oranje, en in deze vorm niet eens in een voorselectie.
VoH heeft hier ook helemaal niets tussen te zoeken.
Maduro speelt dit seizoen tot nu toe ook gewoon duidelijk ondermaats, als van Basten consequent was had ie hem niet mee moeten nemen en iemand anders die gelegenheid moeten geven.
Van Bommel is anti-Ajacieden, dat gaat botsen. Davids heeft kennelijk geen goede invloed binnen de groep. Vennegoor of hesselink is een type speler als van Hooijdonk, altijd handig om er bij te hebben. De selectie van Boateng is mysterieus, kennelijk ook een bruikbaar puzzlestukje.quote:Het feit dat van Bommel er weer niet bij zit, terwijl meneer bij alle UEFA/FIFA/CL awards in de voorselectie zit als zo ongeveer de enige Nederlandse speler en op dit moment je bij Barca doet vergeten dat Deco daar doorgaans speelde is gewoon triest. Het middenveld van Barca is keurig in balans, speelt goed, van Bommel scoort, geeft assist, maar ja, hij had beter minder goed kunnen spelen maar wel bij die neuzen, dan was ie geselecteerd.
Wel Boateng en niet Davids? Merkwaardig, denk dat Davids 10 keer zo waardevol is, zelfs al zou hij niet spelen.
In Den Bosch aan het trainen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:47 schreef Alessandro het volgende:
Waar is Davids???
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:28 schreef Jajong het volgende:
Ik lach om t feit dat Davids er niet bij zit. zijn selectiebeleid is om te janken, en dat zeg ik als Ajacied.
In Engeland.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:47 schreef Alessandro het volgende:
Waar is Davids???
Hoog kwaliteit manquote:Op vrijdag 4 november 2005 14:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Je bijdrage is weer van een uitmuntende (hoog) kwaliteit hives!
Wat denk je cult?quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is dit ironie, of nuanceer jij om het nuanceren?
Ironie. Maar ik vind Emanuelson serieus goed.quote:
Hiviequote:Op vrijdag 4 november 2005 15:00 schreef Robar het volgende:
[..]
He houd je erbuiten, dit was een bewuste schrijfwijze, Hivie snapt me tenminste wel![]()
whehehe, dat jij gelijk aan een nicht denkt, ik denk aan een typvoutquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:09 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Hivie
Nu lijk je net een nicht
mijn andere top bijdrage kwam voort uit een tvp![]()
Helemaal mee eens. Weg met van Basten!quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:23 schreef cultheld het volgende:
Wat doen die Vennegoor, Cocu en Ooijer in Oranje? Daar win je toch nóóóóit een WK mee.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:16 schreef Robar het volgende:
[..]
whehehe, dat jij gelijk aan een nicht denkt, ik denk aan een typvout
wat vind je dan echt van van Basten?quote:Damn, niemand eens met mijn redenen dat MvB een goede bondscoach is
Ik vind dat van Basten het tot nu toe prima doet, maar ik heb ook af en toe vraagtekens bij zijn selectiebeleid. Nu bij deze laatste selectie vind ik hem niet helemaal consequent. Maar ik heb aanzienlijk minder problemen met hem dan een hoop anderen in dit topic . . .quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:22 schreef The_Hives het volgende:
[..]
[..]
wat vind je dan echt van van Basten?
Je hoort nu toch ook niemand erover dat Aissati nu al is opgeroepen voor Jong Oranje? Dat jochie heeft ook nog maar 2 wedstrijden gespeeld. Is toch net zo debiel?quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:54 schreef SCH het volgende:
MasterM26 heeft volledig gelijk en je ziet het ook aan de reacties hier. Als Babel bij PSV zou spelen zouden mensen zich echt rotlachen om zijn selectie, maar nu vinden Ajacieden dat ineens volstrekt aanvaardbaar.
We hebben tot nu toe alleen maar kut gespeeld en blijkbaar willen we dat blijven doen. Van BOmmel niet oproepen getuigt van grote minachting en persoonlijk onvermogen van Van Basten, hij kan zich niet over persoonlijke dingen heenzetten en dat is een grote zwakte. Of hij moet daar eerlijk over zijn.
Hij heeft een verklaring ervoor afgegeven en Boateng staat niet op de plek van Van Bommel:quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:55 schreef GODSasuke het volgende:
Het is toch werkelijk niet te geloven dat van Basten Boateng selecteert boven van Bommel. Heeft hij strond in de ogen ofzo? Elke mongool kan zien dat van Bommel weer in goeie vorm is en dus een meerwaarde kan hebben voor het Nederland elftal.
van Basten wordt steeds ongeloofwaardiger![]()
quote:"In de selectie zijn alle posities
dubbel bezet.Wij maken een rijtje met
spelers,daarin komt Van Bommel achter
Landzaat en Sneijder",zo lichtte Marco
van Basten zijn selectie nog eens toe.
Wat zijn keuze betreft voor Vennegoor
of Hesselink in plaats van Roy Makaay,
zei de bondscoach dat de PSV'er beter
te gebruiken is op een groot toernooi:
"Dat zag je tegen AC Milan.Hij hield
constant twee verdedigers bezig.Op die
manier willen wij hem ook gebruiken."
Opvallend is de selectie van Mathijsen,
die na lang blessureleed pas weer één
wedstrijd voor AZ speelde.Van Basten:
"Hij profiteert nu van het feit dat hij
eerder een goede indruk gemaakt heeft."
Ik zie niks over Boateng staan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij heeft een verklaring ervoor afgegeven en Boateng staat niet op de plek van Van Bommel:
[..]
Tegen Engeland heeft de selectei van de heer Van Basten al gespeeld en dat werd een gelijkspel, dus "gigantisch onderuit" valt wel mee. Maar goed, Engeland verliest ook van Noord-Ierland en weet met moeite van Oostenrijk te winnen ...quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:52 schreef MasterM26 het volgende:
En dan kan iedereen wel roepen dat we bijna alles gewonnen hebben onder van Basten, maar de tegenstanders van formaat moeten nog komen, tegen teams als Brazilië, Argentinië, Engeland, Spanje of Portugal win je nooit met dit team. Dan ga je gigantisch onderuit.![]()
Maduro is niet zozeer uit vorm als wel op de verkeerde plek op gesteld als-ie centraal in de verdediging speelt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:55 schreef peksin het volgende:
Vlaar en boateng hebben niks te zoeken in Oranje. Iemand psv-az gezien? Vlaar werd volledig overlopen door Kone. Zit niet voor niks op de bank. Boateng is niet slecht ofzo, maar ja Bommel, Affelay en Davids zijn veeel beter. Landzaat en vooral Maduro uit vorm, dus nog een reden om Bommel terug te halen. Emanuelson is wel terecht, er is geen alternatief. Babel er uit, Huntelaar er bij. Vennegoor er uit, dan maar extra middenvelder er bij.
Landzaat - Sneijder - Van Bommelquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie niks over Boateng staan.
Sneijder en Landzaat boven Van Bommel stellen, laten we er maar niks meer over zeggen![]()
Eerst is het een prutser en daarna heeft ie opeens veel waarde voor het Nederlands elftal?quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:32 schreef Shreyas het volgende:
Prachtig dit, Van Bommel is er gewoon wéér niet bij![]()
Voor dit soort momenten volg je het voetbal, dit is nou echt genieten.
Maar de pret is van korte duur, denk ik. Van Bommel gaat toch wel mee naar het WK, Van Basten tergt Van Bommel deze periode, hij zal bij Barcelona alles doen om te schitteren en hoewel ik geen fan van die prutser ben moet ik erkennen dat hij de afgelopen weken puike wedstrijden heeft gespeeld voor Barcelona en hij heeft 2 mooie goals gemaakt.
Als dit zo doorgaat dan hebben we op het WK een getergde Van Bommel die zich voor 200% inzet, die gaat voor iedere bal en vecht voor iedere meter op het middenveld. En zo wil Van Basten hem ook hebben, want dan is Van Bommel op zijn best en dan kan hij zeker waarde hebben voor Oranje.
Tja, rupsen worden ook vlinders.....quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:33 schreef superdude05 het volgende:
[..]
Eerst is het een prutser en daarna heeft ie opeens veel waarde voor het Nederlands elftal?
Davids als linksbackquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:00 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Emanuelson
Boateng
Babel
Op bovenstaande namen na ben ik het redelijk eens met de selectie. Maar Boateng <=> Bommel, Babel <=> Makaay en Emanuelson <=> Davids, en dan heb je al een stuk betere selectie
In de zonequote:Op vrijdag 4 november 2005 18:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Davids als linksback
Dan toch echt liever Emanuelson.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:10 schreef twi het volgende:
Compleet logische selectie dus, met uitzondering van Boateng. Daar had best Heitinga voor in de plaats gemogen.
quote:
Wanneer begint je tirade over Foppe?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:59 schreef SCH het volgende:
Maar alsjeblieft ook geen Huntelaar in plaats van Babel.
Moet ik me ook nog boos maken over Jong Oranje??? Man ik heb het al zo druk met Marcoquote:Op vrijdag 4 november 2005 19:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wanneer begint je tirade over Foppe?
Die selecteert ook een broekie voor de meest belangrijke wedstrijd van Jong Oranje.
Het zou je wel een iemand maken met principes en niet met een anti-Ajax/Van Basten bril.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet ik me ook nog boos maken over Jong Oranje??? Man ik heb het al zo druk met Marco![]()
Onzin, dan zou ik me eerst moeten verdiepen in het selectiebeleid van Jong Oranje. Is dat niet bedoeld voor jong talent dan?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het zou je wel een iemand maken met principes en niet met een anti-Ajax/Van Basten bril.
Lichteraan hoe je het ziet. Jouw principe is dat iemand die amper een wedstrijd in een eerste elftal heeft gespeeld, wordt opgeroepen voor het nationale elftal. Babel, Maduro, Emanuelson, etc. Aissati heeft nog maar twee wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld en zit nu al bij Jong Oranje, wat de belangrijkste wedstrijd moet gaan spelen, waarvoor Foppe zelfs al die talenten die bij de A-selectie zitten, graag bij zou willen hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, dan zou ik me eerst moeten verdiepen in het selectiebeleid van Jong Oranje. Is dat niet bedoeld voor jong talent dan?
Zullen we fan van Trinidad worden?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:21 schreef MasterM26 het volgende:
Hoe dan ook, het beleid van van Basten deugt voor geen meter en op de een of andere manier blijft ie ajax een handje boven het hoofd houden![]()
het is gewoon niet meer leuk om op deze manier naar het nederlands elftal te kijken, de lol is er aardig vanaf![]()
Daar heb je een puntquote:
Mooi, alweer een teletoeter minder tussen die josti's in het stadion.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:21 schreef MasterM26 het volgende:
het is gewoon niet meer leuk om op deze manier naar het nederlands elftal te kijken, de lol is er aardig vanaf![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |