Dat komt door de detailhandel.quote:Op zondag 6 november 2005 10:21 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Oh nu moeten we maar importeren omdat het hier onbetaalbaar is. Hoe kan het dan dat games daar wel goedkoper kunnen, terwijl die productiekosten toch zoooo hoog zijn?![]()
Daarnaast heeft niet iedereen de beschikking over een credit card, en dat is denk ik maar goed ook voor sommige mensen.
Is import ook niet verboden? (zie regeltje This product may only be used and sold in Japan only) Wat me destijds erg opviel.quote:Op zondag 6 november 2005 10:33 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Dat komt door de detailhandel.(gcshop bewijst dat het goedkoop kan bv.)
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaalquote:Op zondag 6 november 2005 10:38 schreef Vagere_Hein het volgende:
Volgens mij mogen detailhandelaren niet importeren en opniew verkopen. Daar zijn idd meerdere rechtszaken over geweest. Als consument mag je gewoon dingen bestellen in het buitenland.
Je mag de chips kopen en zelf inbouwen. Verder bestaan er bootdisks (bv. freeloader voor de cube), waarmee je legaal importgames kunt spelen.quote:Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaal
Spellen uit de UK zijn probleemloos af te spelen. En bij Play.com en CD-Wow dus vaak ook veel goedkoper.quote:Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaal
uhm.. detail handel verdienen op gamesquote:Op zondag 6 november 2005 10:50 schreef Fliepke het volgende:
Winkels verdienen nog best aardig op een game hoor. Ik heb wel eens lijstje van de distributeur zijn liggen bij de gamesshop. Ik zag alleen maar prijzen van 35-45 euro staan eigenlijk. Het vreemde was dus wel dat ze allemaal anders waren
Bron?quote:Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm.. detail handel verdienen op games
er zit als je geluk hebt een marge van 5-10% op ofzo (de distributeurs prijs is ongv 35 euro) dat is dus helemaal niks...
bron:quote:Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bron?
Dit is wat ik gewoon voor mijn neus zag liggen op de balie terwijl die kerel aan de lijn was met de distributeur.
Dat gaat dus met elkaar hand in hand. Jij download het, de bedrijven beveiligen het beter. Als iedereen braaf zou kopen hadden ze het ook nooit beveiligdquote:Op zondag 6 november 2005 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen beveiliging an sich, maar zodra het legale gebruikers problemen op gaat leveren koop ik het gewoon niet....
Dat blijft zo.quote:Momenteel helaas wel ja...
En zo blijft alles bij het oudequote:Op zondag 6 november 2005 15:03 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dat gaat dus met elkaar hand in hand. Jij download het, de bedrijven beveiligen het beter.
Dus eigenlijk ben jij gewoon nooit bereid om er iets voor te gaan betalen en boeit de hele discussie je geen reet.quote:Op zondag 6 november 2005 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En zo blijft alles bij het oudeGeweldig toch?
Ik ben wel bereid om ergens voor te betalen en doe dat ook met enige regelmaat, maar je zal me geen cd's van Sony meer zien kopen voorlopig...quote:Op zondag 6 november 2005 15:08 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben jij gewoon nooit bereid om er iets voor te gaan betalen en boeit de hele discussie je geen reet.
Zo ben ik al maanden bezig met Guild Wars, daar zul je me ook zeker niet over horen zeurenquote:Op zondag 6 november 2005 15:09 schreef H.Flick het volgende:
Als je na en uur al genoeg hebt van een game is het inderdaad geen 60 euro waard, maar er zijn ook heel veel games waar je tientallen uren mee bezig kunt zijn en dan is het weer niet duur.
idd!quote:Op zondag 6 november 2005 13:15 schreef H.Flick het volgende:
Nogmaals... de prijzen van games zijn helemaal niet te hoog. De prijzen van nieuwe games zijn misschien hoog, maar je kunt ook even wachten met kopen want binnen enkele maanden is de prijs vaak al gigantisch gezakt. En als je het aantal speeluur vergelijkt met de prijs is het ook helemaal niet duur.
ik weet niet naar wat voor flutfilms jij gaat maar de meeste echt goee films zijn minimaal 2 uur...quote:Op zondag 6 november 2005 17:47 schreef speedfreakssj het volgende:
`da's wel zo maar neem doom 3 of quake 4.
laten we zeggen 15 uur speltijd.
da's ~4 per uur.
de meeste bioscoopfilms zijn tegenwoordig net 90 minuten dus tja, ik vind het wel duur,
Kwaliteit heeft niet altijd te maken met de duur. Tim Burton's The Nightmare Before Christmas duurt maar zo'n 80 minuten, maar is toch een geweldige film.quote:Op zondag 6 november 2005 18:26 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet naar wat voor flutfilms jij gaat maar de meeste echt goee films zijn minimaal 2 uur...
Wat wil jij nou NIET snappen aan:quote:Op zondag 6 november 2005 10:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het gaat er vor de laatste keer om dat je weinig krijgt voor de prijs die je moet betalen. Dat heb ik al 10.000 keer eerder gezegd.![]()
Maar goed, lezen of inlezen kunnen de meesten niet. Daarnaast zit deze kneus te zeiken over warez, terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik er GEEN warez topic van wil maken. Ik mag aannemen dat bepaalde crew leden opmerkingen over warez dan ook verwijderen.![]()
Maar wat krijg je? Ze doen gezellig mee. Kijk eens in het call of duty 2 topic. De kneuzen die pretenderen altijd netjes games te kopen voor ¤60,-- spelen daar opeens een game wat nog helemaal niet uit is in Nederland. Raar eh?![]()
Ook crew dus.![]()
Het motto is, je mag wel over warez praten, maar je mag het niet zeggen. Inderdaad een onduidelijk beleid.
Nogmaals, dit topic ging over het feit dat je tegenwoordig erg weinig krijgt, terwijl je steeds meer moet betalen. Stonden games vroeger op een relatief dure cardridge, nu staan ze op een dvdrom schijf. Het vreemde is ook dat cardridges niet werden gekopieerd vroeger. En toch mochten we 150 gulden betalen. Nu gooit men de hoge prijzen op het illegaal downloaden van games, terwijl volgens sommigen de prijzen zeker niet naar beneden zijn gegaan.
En wat jij van Roi vindt moet je zelf weten, hij zet zich hier als crew lid als een kneus neer.
Sorry?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
Kunnen of willen mensen eerdergenoemde dingen niet doen, dan zijn het verwende, analfabete, incompetente paupers die niet moet zeiken.
Klein rekenfoutje:quote:Op donderdag 17 november 2005 02:32 schreef Dagonet het volgende:
Voor 60 euro heb ik rustig zo'n 6000 blz aan boeken, aangezien ik elk boek toch minstens drie keer lees zijn dat 18000 blz. Bij een gemiddelde leessnelheid van 100 pagina's per minuut ben ik 180 uur verder, er zijn maar weinig spellen die zo'n levensduur hebben.
jij vind een stijging van 90-100gulden naar 60 euro een lichte stijging??quote:Op maandag 7 november 2005 03:50 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wat wil jij nou NIET snappen aan:
1. dat de prijs slechts zeer licht gestegen is;
2. dat er tegenwoordig véél meer geld in het maken van games zit dan voorheen.
Logisch dat je elk boek 3x moet lezen als je 100 pagina's per minuut probeert te lezenquote:Op donderdag 17 november 2005 02:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er wordt in dit topic trouwens regelmatig een link gelegd naar boeken en films. Voor 60 euro heb ik rustig zo'n 6000 blz aan boeken, aangezien ik elk boek toch minstens drie keer lees zijn dat 18000 blz. Bij een gemiddelde leessnelheid van 100 pagina's per minuut ben ik 180 uur verder, er zijn maar weinig spellen die zo'n levensduur hebben.
Mensen paupers noemen is misschien ietwat overdreven inderdaad, maar als iemand een game geen 60 euro waard vind dan moet je hem pas kopen als ie goedkoper is. Games worden tegenwoordig relatief snel goedkoper.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Sorry?
Ik vind het belachelijk dat een spel als CoD2, waar je vrij snel doorheen bent en dat karig verpakt is, 55 euro neerlegt, dat is het mij zeker niet waard. Als je dan vergelijkt met wat er bij bijvoorbeeld Infocom spellen zat en duidelijk kon, op een winstgevende manier, spellen waar je veel intensiever mee bezig was, die veel meer waar voor je geld leverden dan is het op z'n minst frappant te noemen.
Prima als iemand dat ervoor over heeft maar om mij dan een verwende, analfabete incompetente pauper te noemen vind ik een belachelijk overdreven reactie van jou.
Een boek wordt maar door één iemand gemaakt, games door teams van soms wel 100 man. Bovendien is het zo dat je bij games zélf het verloop kan bepalen, in een boek moet je maar simpelweg accepteren wat er staatquote:Iemand die klaagt over de prijs/kwaliteits verhouding die naar zijn mening scheef ligt is niet per definitie een zeikerd.
Er wordt in dit topic trouwens regelmatig een link gelegd naar boeken en films. Voor 60 euro heb ik rustig zo'n 6000 blz aan boeken, aangezien ik elk boek toch minstens drie keer lees zijn dat 18000 blz. Bij een gemiddelde leessnelheid van 100 pagina's per minuut ben ik 180 uur verder, er zijn maar weinig spellen die zo'n levensduur hebben.
Voor een nieuw boek betaal je snel 20 - 30 euro, als je ervan uitgaat dat een redelijk dik boek ongeveer 500 pagina's heeft heb je voor 60 euro maar zo'n 1000 - 1500 pagina's. Je kunt vast wel dikkere boeken vinden, maar datzelfde geldt ook voor games.quote:Op donderdag 17 november 2005 02:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Boeken die ik koop zijn hooguit 12 euro het stuk ongeveer. Net als je met games goedkopere manieren hebt (import bijvoorbeeld) scheelt het enorm veel als je de Engelstalige versies leest.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:52 schreef peristilius het volgende:
[..]
Voor een nieuw boek betaal je snel 20 - 30 euro, als je ervan uitgaat dat een redelijk dik boek ongeveer 500 pagina's heeft heb je voor 60 euro maar zo'n 1000 - 1500 pagina's. Je kunt vast wel dikkere boeken vinden, maar datzelfde geldt ook voor games.
euh, jaquote:Ik hoop trouwens dat je 100 pagina's per uur bedoelt.
Waarom dan niet op een lagere prijs beginnen en die langer volhouden?quote:Op donderdag 17 november 2005 08:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen paupers noemen is misschien ietwat overdreven inderdaad, maar als iemand een game geen 60 euro waard vind dan moet je hem pas kopen als ie goedkoper is. Games worden tegenwoordig relatief snel goedkoper.
Zie vorige post, mbt het werk (en even over uitzonderingen als RCT heenkijkend die jaren in top10 van best verkochte spellen heeft gestaan en door 1 man geschreven is). En bij spellen zelf het verloop kunnen bepalen? Dat is maar bij heel weinig spellen zo, het gros geeft je de illusie en misschien 2 of 3 manieren om verder te komen maar uiteindelijk staat de route en het verloop net zo vast als in een boek. Springen wanneer je wil en besluiten om eerst het mannetje links en daarna de rechtse neer te schieten is niet echt vrijheid natuurlijk.quote:Een boek wordt maar door één iemand gemaakt, games door teams van soms wel 100 man. Bovendien is het zo dat je bij games zélf het verloop kan bepalen, in een boek moet je maar simpelweg accepteren wat er staat
Ach Dago, ik zet dat een beetje aan om een tegenreactie te geven op de OP.quote:
Zoals ik al aangaf is de enige manier om er iets aan te doen het niet kopen van games of het afwachten tot de prijs gedaald is. Indien je het er niet voor over hebt (zoals jij dus) dan val je niet binnen de groep die ik aangaf. Accepteer je echter niet dat de opties die ik noemde de enige zijn die je tot je beschikking hebt dan val je - en het is extra zwaar aangezet - onder het eerdergenoemde.quote:Ik vind het belachelijk dat een spel als CoD2, waar je vrij snel doorheen bent en dat karig verpakt is, 55 euro neerlegt, dat is het mij zeker niet waard. Als je dan vergelijkt met wat er bij bijvoorbeeld Infocom spellen zat en duidelijk kon, op een winstgevende manier, spellen waar je veel intensiever mee bezig was, die veel meer waar voor je geld leverden dan is het op z'n minst frappant te noemen.
Prima als iemand dat ervoor over heeft maar om mij dan een verwende, analfabete incompetente pauper te noemen vind ik een belachelijk overdreven reactie van jou. Iemand die klaagt over de prijs/kwaliteits verhouding die naar zijn mening scheef ligt is niet per definitie een zeikerd.
De risico's en de kosten liggen bij boeken natuurlijk veel lager dan bij games. Wat dat betreft zijn boeken nog duur. Dat je 6000 bladzijden aan klassiekers voor 60 euro kunt krijgen is bovendien niet vreemd, aangezien die al lang terugverdiend zijn. Maar hetzelfde geldt voor gamesklassiekers, die je voor een Euro of 5 in de winkel kunt krijgen. Uiteraard is deze situatie niet één op één te vergelijken aangezien boeken nooit 'oud' worden (en de vraag relatief hoog zal blijven, waardoor de prijs weer lager kan liggen) terwijl games dat wel worden, waardoor reproductie niet zo erg voor de hand ligt als dit bij boeken het geval is.quote:Er wordt in dit topic trouwens regelmatig een link gelegd naar boeken en films. Voor 60 euro heb ik rustig zo'n 6000 blz aan boeken, aangezien ik elk boek toch minstens drie keer lees zijn dat 18000 blz. Bij een gemiddelde leessnelheid van 100 pagina's per minuut ben ik 180 uur verder, er zijn maar weinig spellen die zo'n levensduur hebben.
Dat je het chargerend bedoelde snap ik ook wel, maar het komt nogal rot overquote:Op donderdag 17 november 2005 16:42 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ach Dago, ik zet dat een beetje aan om een tegenreactie te geven op de OP.Er werd nog net niet gerefereerd aan het grootkapitaal.
In sommige gevallen heb ik het er echter wel voor over, een verzorgd spel als Civ IV, met dikke handleiding en een spel waarvan ik weet dat ik het over een paar jaar rustig nog eens uit de kast trek vind ik geen enkel probleem, zelfde bijv. met RCT2, heel herspeelbaar, maar veel spellen hebben dat toch een stuk minder.quote:Zoals ik al aangaf is de enige manier om er iets aan te doen het niet kopen van games of het afwachten tot de prijs gedaald is. Indien je het er niet voor over hebt (zoals jij dus) dan val je niet binnen de groep die ik aangaf. Accepteer je echter niet dat de opties die ik noemde de enige zijn die je tot je beschikking hebt dan val je - en het is extra zwaar aangezet - onder het eerdergenoemde.
Mwach, daar kan je je in vergissen hoor, een schrijver die de hele wereld afreist en maanden zo niet jaren aan het researchen is en dan maar moet hopen dat het wat oplevert...quote:De risico's en de kosten liggen bij boeken natuurlijk veel lager dan bij games.
Ik heb het niet over klassiekers maar gewoon gloednieuwe, net uitgekomen boekenquote:Wat dat betreft zijn boeken nog duur. Dat je 6000 bladzijden aan klassiekers voor 60 euro kunt krijgen is bovendien niet vreemd, aangezien die al lang terugverdiend zijn. Maar hetzelfde geldt voor gamesklassiekers, die je voor een Euro of 5 in de winkel kunt krijgen. Uiteraard is deze situatie niet één op één te vergelijken aangezien boeken nooit 'oud' worden (en de vraag relatief hoog zal blijven, waardoor de prijs weer lager kan liggen) terwijl games dat wel worden, waardoor reproductie niet zo erg voor de hand ligt als dit bij boeken het geval is.
ik weet niet hoor maar bijna alle console spellen die ik zie zijn meer als 60 euro...quote:Op donderdag 17 november 2005 16:45 schreef Kiff het volgende:
Veel zin om dit topic helemaal door te lezen heb ik niet.... maar games zijn volgens mijn berekening juist 32% goedkoper dan 13 jaar terug.
NES/SNES games waren standaard rond de 150 gulden (met uitschieters naar 189 gulden!). Bij 2 procent inflatie per jaar, gedurende 13 jaar, zou een "normale" prijs tegenwoordig dus 194 gulden zijn. De huidige prijs is echter 132 gulden (60 euro). Dat is 32 procent goedkoper dan de prijs die we gewend waren te betalen voor games 13 jaar terug.
Verder geldt natuurlijk dat het voor degenen die nog steeds games kopen (en dat 13 jaar terug al deden) nog goedkoper is geworden; omdat ze tegenwoordig meer verdienen dan destijds met bollenpellen/krantenwijk. Verder is het makkelijker om prijzen te vergelijken (internet) en worden spellen veel sneller afgeprijsd.
Ja idd dat slaat gewoon nergens op.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:13 schreef PLAE@ het volgende:
Muismatten van ¤30,- dat is pas overdreven
muahahah![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |