abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:52:23 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957250
Sommige games zijn dus al de ¤60,-- grens voorbij
ik wil er geen warez topic van maken, maar het lijkt me dat je met de huidige prijzen het niet legaal downloaden van games alleen maar in de hand werkt. Zeker ook hoe de games worden geleverd. Vaak alleen maar deeltjes 2, 3 of zelfs een 4. Met een karig doosje en een klein velletje met systeem eisen. Wat een schril contrast met vroeger toen men games nog leverde in prachtige boxes met uitgebreide boeken erbij.
Ik vind het de ¤60,-- niet meer waard eerlijk gezegd. Er is meer dan zat verdiend aan games, gezien de kantoren waarin men tegenwoordig verblijft.
Als je de prijs nu rond de 20 a 25 euro doet zal de drang groter zijn om daadwerkelijk naar de winkel te gaan om te kopen.
From feudal serf to spender.
pi_31957329
60 euro zou voor mij ook te duur zijn. Maar dan koop ik maar wat minder games.
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:56:10 #3
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_31957369
Toen ik Super Mario Bros. 3 voor mijn verjaardag kreeg kostte het fl150,- en ik kon er echt niet mee zitten dat ik geen andere cadeautjes kreeg .

De prijzen zijn dus niet echt spectaculair gestegen.
Oh
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:56:41 #4
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957383
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
ah tof, weer een "ik-probeer-warez-goed-te-praten-met-non-argumenten-topic"
ruis flikker op met dit kut argument en leer eens lezen
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:00:46 #5
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_31957508
Schijnbaar hebben mensen het geld er nog voor over. Anders zou de biz niet meer bestaan he. Slotje
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:02:16 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957549
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:00 schreef Rodie83 het volgende:
Schijnbaar hebben mensen het geld er nog voor over. Anders zou de biz niet meer bestaan he. Slotje
Je hebt denk ik geen keus. Mensen met kinderen die hun kind bepaalde dingen niet willen ontzeggen. Ik bedoel, ¤60,-- kun je best missen, alleen kijk eens naar wat je eigenlijk krijgt.
pi_31957572
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:02 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je hebt denk ik geen keus. Mensen met kinderen die hun kind bepaalde dingen niet willen ontzeggen. Ik bedoel, ¤60,-- kun je best missen, alleen kijk eens naar wat je eigenlijk krijgt.
Een game waar soms door 100 man, voor 4 jaar aan gewerkt is.
Zoiets?
pi_31957702
Drol op, toen ik vroeger een spelletje voor mijn NES ging kopen was ik ook al 120 gulden kwijt, dus niet miepen.
pi_31957734
De prijzen zijn inderdaad te gek voor woorden op dit moment.
Ik koop ook alleen nog maar spellen in de winkel waar ik een on-line key voor nodig heb.

Ik koop ze alleen al niet om het feit dat die kutkop van een Peter r. d. Vries mij probeert te intimideren met die kut B.I.G. campagne van hem.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:08:33 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957767
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:03 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Een game waar soms door 100 man, voor 4 jaar aan gewerkt is.
Zoiets?
Ja nu zeg je iets leuks eigenlijk.
Waren we vroeger niet helemaal gek van dat gele menneke met een hap eruit? Kijk eens hoe simpel of het gemaakt was in vergelijking met de huidige games. Of een game als Pong. Maar het hield mensen wel dagen zoniet weken of maanden aan hun tv gekluisterd. Nu ben je bijna verplicht om elk jaar een upgrade aan je pc uit te voeren omdat deze het anders niet meer kan bijbenen.
Dus zijn die graphics nu wel zo nodig geweest? ook met mindere graphics konden we ons prima vermaken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:09:12 #11
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_31957786
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Drol op, toen ik vroeger een spelletje voor mijn NES ging kopen was ik ook al 120 gulden kwijt, dus niet miepen.
Mensen met meer dan 6 spellen voor hun NES waren helemaal 'the man' toen
Oh
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:10:30 #12
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957838
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja maar zoals met alle dingen zou het eigenlijk zo moeten zijn dat als het langer op de markt is het ook goedkoper zou moeten kunnen. Maar ik heb het idee dat we door de maatstaf van de huidige graphics zoveel geld moeten betalen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:12:25 #13
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957911
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:09 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Mensen met meer dan 6 spellen voor hun NES waren helemaal 'the man' toen
Ja, console games zijn altijd al een stuk duurder geweest. Ik heb het, hoewel het niet in de TT staat, over pc games.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:15:10 #14
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_31958001
quote:

[..]

Je hebt de keus tussen het geld er voor over hebben en het geld er niet voor over hebben. Overigens is die prijs van ¤ 60 dikke bullshit. Kijk op www.dimplus.nl, weinig games die de 60 euro aan tikken. Zelfs xbox 360 spellen zitten voor het grootste gedeelte onder de 60 euro, om het nog niet te hebben over PC games.

Het is heel simpel: als je legaal wilt gamen moet je betalen voor die games, wat ze ook kosten. Het is niet aan jou om de prijs te bepalen. Op je laatste reactie: ja, men wil nieuwe games met mooie graphics, surround geluid, enzovoorts. Als men dat niet zou willen werden die games niet verkocht en zat iedereen thuis nog lekker pacman te spelen.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_31958255
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:56 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ruis flikker op met dit kut argument en leer eens lezen
.

je doet alsof spellen spelen een primaire levensbehoefte voor je is. En dat is het niet.
Het is een kwestie van een keuze maken, of het geld overhebben voor een spel en het kopen, of het geld er niet voor over hebben en het niet kopen.

en zoals hierboven ook al vermeld word, die 60 euro is, zeker voor pc games, vrij overdreven.
Scheren is voor schapen!
pi_31958727
PC games worden zeker wel duurder hoor paarse_paashaas, kijk naar bijvoorbeeld call of duty 2, 60 eurie in de doorsnee winkel.
En hij heeft ook gelijk over wat je er tegenwoordig bij krijgt.
Je mag blij zijn als de handleiding er op papier bij zit, veel nieuwe games die stoppen het in een PDF file op de cd, enige wat jij dan meer heb dan een downloader is een officieel hoesje
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_31959012
quote:
Je hebt denk ik geen keus.
Fout! Gamen is geen eerste levensbehoefte (al lijkt het soms van wel ) dus je hebt wel degelijk een keus: kopen of niet kopen.
Niet kopen kan ook "ik wacht wel tot het goedkoper is" betekenen

De gemakkelijkheid en de zeer geringe pakkans om "even een downloadje" te doen maakt het natuurlijk wel verleidelijk om illegaal bezig te gaan. Dat maakt het nog niet minder illegaal of opeens gedoogd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:47:42 #18
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_31959138
ik kan elke maand 1 game kopen en 2 zaterdagen stappen, en ik heb nogwel een huis te onderhouden. Niet zeuren dus over die prijs!
Giggity giggity giggity!
pi_31959226
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:15 schreef Rodie83 het volgende:

Het is niet aan jou om de prijs te bepalen.
Nou, als niemand meer games koopt voor die prijs en we houden dat minstens een half jaartje vol, dan moet je eens zien hoe snel de uitgevers overgaan op andere constructies. Ik kan me niet voorstellen dat niet verkochte games geen verlies betekent voor de fabrikanten en middenstanders.

Als we nu eens allemaal massaal (heel europa) afspreken om geen games boven de 30 euro te kopen, dan stort de markt vanzelf in.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:52:07 #20
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959292
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef remcheese het volgende:
ik kan elke maand 1 game kopen en 2 zaterdagen stappen, en ik heb nogwel een huis te onderhouden. Niet zeuren dus over die prijs!
Ja, en als de games goedkoper zouden zijn zou je of meer kunnen zuipen of meer games kunnen kopen.
Als we dan zo gaan beginnen
Als je interesse gamen is, dan heb je dus geen keus. Zeker niet in het online gedeelte. Pak dan maar eens een game uit de budgetbakken, geen hond meer die dan nog die games speelt door het grote aanbod. En kan men voor ¤60,-- er nu geen uitgebreide documentatie bijdoen? Vroeger kon dat ook voor nog minder geld. Nu krijg je elke game in een standaard dvd doosje
Dus is het dan niet zo dat we dik moeten betalen voor graphics?
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:54:40 #21
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959396
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nou, als niemand meer games koopt voor die prijs en we houden dat minstens een half jaartje vol, dan moet je eens zien hoe snel de uitgevers overgaan op andere constructies. Ik kan me niet voorstellen dat niet verkochte games geen verlies betekent voor de fabrikanten en middenstanders.

Als we nu eens allemaal massaal (heel europa) afspreken om geen games boven de 30 euro te kopen, dan stort de markt vanzelf in.
het gaat zelfs erger worden ben ik bang. Straks kun je alleen nog maar games downloaden vanaf officiele sites. De nieuwe King Kong game gaat al op die manier naar de gamers toe. Dus wat krijg ik dan? Enkel wat software zonder documentatie voor misschien een ¤30,-- a ¤40,-- euro.
pi_31959440
en de games kunnen zoiezo goedkoper hier, import uit amerika is veel goedkoper! scheelt al snel 20 euro op een console game
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:56:10 #23
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_31959444
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:52 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, en als de games goedkoper zouden zijn zou je of meer kunnen zuipen of meer games kunnen kopen.
Als we dan zo gaan beginnen
Als je interesse gamen is, dan heb je dus geen keus. Zeker niet in het online gedeelte. Pak dan maar eens een game uit de budgetbakken, geen hond meer die dan nog die games speelt door het grote aanbod. En kan men voor ¤60,-- er nu geen uitgebreide documentatie bijdoen? Vroeger kon dat ook voor nog minder geld. Nu krijg je elke game in een standaard dvd doosje
Dus is het dan niet zo dat we dik moeten betalen voor graphics?
Inderdaad, vroeger kreeg je een mooie kartonnen doos met uitgebreide documentatie erin, soms zelfs kaarten en andere leuke extra's (baldurs gate ).
Tegenwoordig krijg je een DVD doosje met een velletje papier

Dat die games zo duur zijn heeft ook te maken met het downloaden, mensen downloaden onder andere omdat spellen zo duur zijn.
Gevolg: Spellenmakers kunnen het hoofd maar net boven water houden en moeten dus meer vragen voor games.
Viceuze cirkel.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_31959475
Die dvd-doosjes zijn er vooral omdat de winkels dan met minder plek meer games neer kunnen zetten... heb jij alle grote kartonnen dozen bewaard waar games vroeger in zaten?
Als er een degelijke handleiding bij zit ben ik tevreden. en met een beetje zoeken betaal je zelfs voor consolegames geen 60 euro
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:58:08 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959498
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Quarks het volgende:

[..]

Inderdaad, vroeger kreeg je een mooie kartonnen doos met uitgebreide documentatie erin, soms zelfs kaarten en andere leuke extra's (baldurs gate ).
Tegenwoordig krijg je een DVD doosje met een velletje papier

Dat die games zo duur zijn heeft ook te maken met het downloaden, mensen downloaden onder andere omdat spellen zo duur zijn.
Gevolg: Spellenmakers kunnen het hoofd maar net boven water houden en moeten dus meer vragen voor games.
Viceuze cirkel.
Gooien spellenmakers het niet iets te snel op het downloaden?
Dan moeten ze de zaak beter gaan beveiligen
Het is een makkelijk excuus om de prijzen kunstmatig hoog te houden door altijd maar te zeggen dat het door de downloaders komt. Dat is gewoon niet waar.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:00:16 #26
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959567
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Die dvd-doosjes zijn er vooral omdat de winkels dan met minder plek meer games neer kunnen zetten... heb jij alle grote kartonnen dozen bewaard waar games vroeger in zaten?
Als er een degelijke handleiding bij zit ben ik tevreden. en met een beetje zoeken betaal je zelfs voor consolegames geen 60 euro
Oh? en webwinkels dan? Ik zie nu bij de mediamarkt 10 games opelkaar liggen in dvd formaat. Dit mogen er toch ook best 6 zijn?
Ja, ik bewaar de dozen wel die ik krijg bij games. Net zoals ik dozen bewaar waar mijn computer en toebehoren in zijn geleverd.
pi_31959788
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:00 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Oh? en webwinkels dan? Ik zie nu bij de mediamarkt 10 games opelkaar liggen in dvd formaat. Dit mogen er toch ook best 6 zijn?
Ja, ik bewaar de dozen wel die ik krijg bij games. Net zoals ik dozen bewaar waar mijn computer en toebehoren in zijn geleverd.
Ik geloof niet dat fabrikanten twee versies van een gameverpakking gaan maken...
En ja ik bewaar de dozen ook, maar als ik zie wat voor plek ze hier op zolder innemen inmiddels is tegen het zieke aan... het is vooral het kostenplaatje mbt het vervoer en de plek in de winkel die het inneemt. Om dan een mediamarkt met 8km2 aan winkelruimte als voorbeeld te nemen is een beetje flauw. Denk aan een FRS midden in het centrum; voor 1 oude game-doos kun je toch 3 dvd-doosjes naast mekaar zetten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:12:42 #28
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959938
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat fabrikanten twee versies van een gameverpakking gaan maken...
En ja ik bewaar de dozen ook, maar als ik zie wat voor plek ze hier op zolder innemen inmiddels is tegen het zieke aan... het is vooral het kostenplaatje mbt het vervoer en de plek in de winkel die het inneemt. Om dan een mediamarkt met 8km2 aan winkelruimte als voorbeeld te nemen is een beetje flauw. Denk aan een FRS midden in het centrum; voor 1 oude game-doos kun je toch 3 dvd-doosjes naast mekaar zetten.
Maar ik mag toch aannemen dat de meeste gamers de oude dozen liever hebben dan de nieuwe nietszeggende doosjes? Waarom gaat men niet naar die doelgroep luisteren? En nogmaals, als het allemaal om kosten gaat zoals jij ze noemt zou het dus eigenlijk betekeken dat de prijs wel wat naar beneden kunnen.
pi_31960165
De prijs wordt voornamelijk bepaald door de uitgever, pas in tweede instantie door de winkel die ze verkoopt. Prijzen voor consolegames zijn ook omlaag gegaan de afgelopen jaren. (kan het exacte nieuwsbericht zo snel niet vinden) dus dat klopt ook.
Maar de dvd-hoesjes hebben dus 2 praktische kanten:
1. je kunt er meer van verschepen (ongeveer 6 dvd-hoesjes ipv 1 grote oude gamedoos)
2. de winkeliers hebben er baat bij omdat ze een groter assortiment aan games neer kunnen zetten

Fabricage-kosten van een kartonnen doos ten opzichte van een dvd-hoesje zijn nagenoeg gelijk dus daar zit geen voordeel in.
pi_31960275
Over wat er tegenwoordig bij de games zit geleverd kan ik wel inkomen dat het erg karig is.

Het laatste spel dat ik gekocht heb is GTA San Andreas(PC), die was 45 of 50 euro, maar er zat wel een mooie verpakking en goede documentatie bij. Dan heb ik het er wel voor over.
Ik heb wel dat als ik een game legaal koop dat ik deze meer speel dan een andere illegale game.

Maarr ja...ik heb makkelijk praten...ik ben te lui om games te downloaden...ik krijg ze gewoon
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_31960421
Ik vind 60¤ tegenwoordig voor een game een prima hoogte (alhoewel ik zelf vaak niet meer dan 40¤ ergens voor betaal; kwestie van goed zoeken).

Het punt is dat PC games vroeger ook rond de 100 gulden kosten, varierend van 89,95 tot 119,95. Reken dat om naar euro's en dan zit je op 40-55¤. Dan spreken we over minstens 15 jaar geleden.

Verreken dat met de inflatie van nu en de prijzen zijn eigenlijk zo goed als niks gestegen, ondanks dat de productiekosten flink gestegen zijn.

In dat licht vind ik een prijs van 60¤ prima!
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:28:01 #32
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31960447
De enige reden dat ik nog 60 euro voor een game betaal is dat ik alleen nog de absolute toppers koop aangezien ik niet veel meer game tegenwoordig. Hoger dan 60 euro vind ik ook vrij absurd eerlijk gezegd.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:33:17 #33
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_31962321
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:56 schreef OpenDeur het volgende:
Toen ik Super Mario Bros. 3 voor mijn verjaardag kreeg kostte het fl150,- en ik kon er echt niet mee zitten dat ik geen andere cadeautjes kreeg .

De prijzen zijn dus niet echt spectaculair gestegen.
De prijzen voor spellen die op relatief veel duurdere cartdridges stonden niet nee , maar tegenwoordig staat het op een flut cdtje/dvdtje , daarbij had je voreger ook nog zoiets als homeconsoles die met goedkopere mediums werkten (cassette/diskette) en dat waren ovber het algemeen voor die tijd ook goede tot zeer goede games die nieuw tussen de 15 en 50 gulden uitkwamen , wel een verschil dus.
pi_31962560
Dat was meer tegen piraterij, omdat veel mensen toen niet eens wisten dat je ook pc spellen kon kopen ipv kopieren.
pi_31962652
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat was meer tegen piraterij, omdat veel mensen toen niet eens wisten dat je ook pc spellen kon kopen ipv kopieren.
Wat ook niet zo vreemd was, aangezien je je vaak een apelens moest zoeken voordat je uberhaupt een pc spel in de winkel tegenkwam...
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:47:04 #36
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31962693
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De prijzen voor spellen die op relatief veel duurdere cartdridges stonden niet nee , maar tegenwoordig staat het op een flut cdtje/dvdtje , daarbij had je voreger ook nog zoiets als homeconsoles die met goedkopere mediums werkten (cassette/diskette) en dat waren ovber het algemeen voor die tijd ook goede tot zeer goede games die nieuw tussen de 15 en 50 gulden uitkwamen , wel een verschil dus.
Dat is ook nog eens een goed punt. De prijzen van dvdroms en cdroms zijn enorm gezakt. Alleen de dual layer dvd schijven zijn nog aan de prijzige kant. Dus nog een argument dat de prijzen lager kunnen. Teven gebruikt men vaak dezelfde engine voor meerdere games, dus ook dat is kostenbesparend. Dat alles in combinatie met goedkopere logistieke kosten en productiekosten laat denk ik zien dat games veel en veel goedkoper zouden moeten. En ook kunnen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:48:12 #37
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31962730
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Wat ook niet zo vreemd was, aangezien je je vaak een apelens moest zoeken voordat je uberhaupt een pc spel in de winkel tegenkwam...
De games waren er zeker wel. Ik zocht me vroeger rot naar originele software voor de Amiga computers en moest helaas constateren dat er alleen pc software te vinden was.
pi_31962878
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:48 schreef S1nn3rz het volgende:
De games waren er zeker wel. Ik zocht me vroeger rot naar originele software voor de Amiga computers en moest helaas constateren dat er alleen pc software te vinden was.
In mijn begintijd voor de PC ('88/'90?) had ik dat juist andersom....ik werd doodgegooid met Amiga software, maar pc software (ja, zakelijke programma's wel..) was amper ergens te vinden...
Mijn gekochte spellen uit die tijd kwamen dan ook zowat allemaal uit Amerika vandaan...
pi_31962881
In de SNES-tijd betaalde je voor sommige games tussen de 120-220 gulden. Dat is net zoveel en meer als dat het nu is. Wat mij opvalt is dat Xbox en PS2 games soms wel 67 euro kosten :x, dat soort spellen laat ik dan ook liggen. Vaak helpt het al de spellen bij een onlineshop te kopen, daar zijn ze vaak 10 euro goedkoper. Wat ik erg duur vind zijn de GBA-games, die kosten zo 30 euro , voor 20 euro meer heb je een NGC spel. PC-games zijn aardig stabiel qua prijs, zo rond de 50-55 euro heb je een topgame te pakken. Vroeger betaalde je 100 gulden voor een PC-game; klein verschil met nu dus.

Tja, als je het niet kunt betalen dan moet je maar wachten tot ze zijn afgeprijsd naar 10-15 euro .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:56:20 #40
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31962973
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Steeven het volgende:

Tja, als je het niet kunt betalen dan moet je maar wachten tot ze zijn afgeprijsd naar 10-15 euro .
het gaat er nogmaals niet om of je het wel of niet kunt betalen, maar of de prijzen nog wel gerechtvaardigd zijn voor hetgeen je tegenwoordig krijgt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:04:31 #41
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_31963240
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Steeven het volgende:
In de SNES-tijd betaalde je voor sommige games tussen de 120-220 gulden. Dat is net zoveel en meer als dat het nu is. Wat mij opvalt is dat Xbox en PS2 games soms wel 67 euro kosten :x, dat soort spellen laat ik dan ook liggen. Vaak helpt het al de spellen bij een onlineshop te kopen, daar zijn ze vaak 10 euro goedkoper. Wat ik erg duur vind zijn de GBA-games, die kosten zo 30 euro , voor 20 euro meer heb je een NGC spel. PC-games zijn aardig stabiel qua prijs, zo rond de 50-55 euro heb je een topgame te pakken. Vroeger betaalde je 100 gulden voor een PC-game; klein verschil met nu dus.

30? Ik heb gba launchtitels zijn liggen voor 50
push it to the limit
pi_31963248
Games zijn niet erg goedkoop, waarschijnlijk zouden ze wel goedkoper kunnen, maar een game is ook niet echt goedkoop om te maken. Waarom maken ze dan geen simpele games met slechte graphics? Omdat de consument dit niet pikt, omdat er zoiets bestaat als concurrentie en omdat developers veel tijd in een stukje kunst mogen steken.

Als je eens bekijkt hoelang je jezelf kunt vermaken met een game is het de prijs echt wel waard. Voor een nieuwe DVD betaal je makkelijk ¤20,- en het houdt je maar een paar uur zoet. Boeken gaan tegenwoordig ook al voor zo'n ¤30,- over de toonbank. Geef mij dan maar een goede game waar ik tientallen tot honderden uren plezier van heb.

Ja, games zijn duur, ze kunnen zelfs ook nog goedkoper. Wat niet?
Het is maar net wat je er voor over hebt en ik heb er, samen met heel wat mensen hier, zeker wel ¤60,- voor over.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_31966813
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:56 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

het gaat er nogmaals niet om of je het wel of niet kunt betalen, maar of de prijzen nog wel gerechtvaardigd zijn voor hetgeen je tegenwoordig krijgt.
Dat is dan een nutteloze vraag. Als de prijzen namelijk niet gerechtvaardigd zijn, dan staat het je enkel vrij om games niet meer te kopen voor die prijs. Dat is namelijk de enige inspraak die jij op de prijs van een product hebt.

Verder begint dat verongelijkte en verwende gezeik over de prijzen van games een beetje oud nieuws te worden. Wat is er gebeurd met de eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je genoeg geld verdient en dat je goede aankoopbeslissingen maakt? Dat betekent veel reviews lezen, demo's spelen, afgeprijsde games kopen en importeren. Kunnen of willen mensen eerdergenoemde dingen niet doen, dan zijn het verwende, analfabete, incompetente paupers die niet moet zeiken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:35:37 #44
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_31969482
Ik vind 60 euro ook te duur voor een spel... daarom maar even wachten met de nieuwste games, er zijn genoeg toppers te vinden voor 30 euro of anders maar 2e hands.
Bernie en ik zijn tof.
pi_31978099
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:05 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Dat is dan een nutteloze vraag. Als de prijzen namelijk niet gerechtvaardigd zijn, dan staat het je enkel vrij om games niet meer te kopen voor die prijs.
Ik koop ze ook niet zolang de prijzen zo hoog blijven en ik niet eens een fatsoenlijke kopie kan draaien. Dan maar illegaal spelen Suits me, kost het me nagenoeg niks en er zijn toch nog meer dan genoeg idioten die hun geld er wel graag aan uitgeven, iedereen blij .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31978480
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik koop ze ook niet zolang de prijzen zo hoog blijven en ik niet eens een fatsoenlijke kopie kan draaien. Dan maar illegaal spelen Suits me, kost het me nagenoeg niks en er zijn toch nog meer dan genoeg idioten die hun geld er wel graag aan uitgeven, iedereen blij .
Hoe pas jij de moraal in die visie?
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:11:43 #47
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_31978618
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Stelen is als er morgen een zwerver mijn auto jat dan maakt het me niks uit want voor die zwerver is de auto toch te duur.
push it to the limit
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:13:36 #48
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31978696
Muismatten van ¤30,- dat is pas overdreven

muahahah
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:19:39 #49
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_31978912
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:04 schreef peristilius het volgende:
Games zijn niet erg goedkoop, waarschijnlijk zouden ze wel goedkoper kunnen, maar een game is ook niet echt goedkoop om te maken. Waarom maken ze dan geen simpele games met slechte graphics? Omdat de consument dit niet pikt, omdat er zoiets bestaat als concurrentie en omdat developers veel tijd in een stukje kunst mogen steken.

Als je eens bekijkt hoelang je jezelf kunt vermaken met een game is het de prijs echt wel waard. Voor een nieuwe DVD betaal je makkelijk ¤20,- en het houdt je maar een paar uur zoet. Boeken gaan tegenwoordig ook al voor zo'n ¤30,- over de toonbank. Geef mij dan maar een goede game waar ik tientallen tot honderden uren plezier van heb.

Ja, games zijn duur, ze kunnen zelfs ook nog goedkoper. Wat niet?
Het is maar net wat je er voor over hebt en ik heb er, samen met heel wat mensen hier, zeker wel ¤60,- voor over.
Hier sluit ik me echt helemaal bij aan .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_31983423
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:08 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Hoe pas jij de moraal in die visie?
Heel simpel: niet. Uitgevers doen hoegenaamd niks om het leven van gamers te veraangenamen en de kopieerbeveiligingen lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Geen enkel bedrijf gaat mij bijvoorbeeld vertellen wat voor software ik mag draaien op mijn computer. Doen ze dat wel, dan koop ik hun rommel niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')