Oh? en webwinkels dan?quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:57 schreef Ceased2Be het volgende:
Die dvd-doosjes zijn er vooral omdat de winkels dan met minder plek meer games neer kunnen zetten... heb jij alle grote kartonnen dozen bewaard waar games vroeger in zaten?
Als er een degelijke handleiding bij zit ben ik tevreden. en met een beetje zoeken betaal je zelfs voor consolegames geen 60 euro
Ik geloof niet dat fabrikanten twee versies van een gameverpakking gaan maken...quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Oh? en webwinkels dan?Ik zie nu bij de mediamarkt 10 games opelkaar liggen in dvd formaat. Dit mogen er toch ook best 6 zijn?
Ja, ik bewaar de dozen wel die ik krijg bij games. Net zoals ik dozen bewaar waar mijn computer en toebehoren in zijn geleverd.
Maar ik mag toch aannemen dat de meeste gamers de oude dozen liever hebben dan de nieuwe nietszeggende doosjes? Waarom gaat men niet naar die doelgroep luisteren? En nogmaals, als het allemaal om kosten gaat zoals jij ze noemt zou het dus eigenlijk betekeken dat de prijs wel wat naar beneden kunnen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat fabrikanten twee versies van een gameverpakking gaan maken...
En ja ik bewaar de dozen ook, maar als ik zie wat voor plek ze hier op zolder innemen inmiddels is tegen het zieke aan... het is vooral het kostenplaatje mbt het vervoer en de plek in de winkel die het inneemt. Om dan een mediamarkt met 8km2 aan winkelruimte als voorbeeld te nemen is een beetje flauw. Denk aan een FRS midden in het centrum; voor 1 oude game-doos kun je toch 3 dvd-doosjes naast mekaar zetten.
De prijzen voor spellen die op relatief veel duurdere cartdridges stonden niet nee , maar tegenwoordig staat het op een flut cdtje/dvdtje , daarbij had je voreger ook nog zoiets als homeconsoles die met goedkopere mediums werkten (cassette/diskette) en dat waren ovber het algemeen voor die tijd ook goede tot zeer goede games die nieuw tussen de 15 en 50 gulden uitkwamen , wel een verschil dus.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:56 schreef OpenDeur het volgende:
Toen ik Super Mario Bros. 3 voor mijn verjaardag kreeg kostte het fl150,- en ik kon er echt niet mee zitten dat ik geen andere cadeautjes kreeg.
De prijzen zijn dus niet echt spectaculair gestegen.
Wat ook niet zo vreemd was, aangezien je je vaak een apelens moest zoeken voordat je uberhaupt een pc spel in de winkel tegenkwam...quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:42 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat was meer tegen piraterij, omdat veel mensen toen niet eens wisten dat je ook pc spellen kon kopen ipv kopieren.
Dat is ook nog eens een goed punt. De prijzen van dvdroms en cdroms zijn enorm gezakt. Alleen de dual layer dvd schijven zijn nog aan de prijzige kant. Dus nog een argument dat de prijzen lager kunnen. Teven gebruikt men vaak dezelfde engine voor meerdere games, dus ook dat is kostenbesparend. Dat alles in combinatie met goedkopere logistieke kosten en productiekosten laat denk ik zien dat games veel en veel goedkoper zouden moeten. En ook kunnen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De prijzen voor spellen die op relatief veel duurdere cartdridges stonden niet nee , maar tegenwoordig staat het op een flut cdtje/dvdtje , daarbij had je voreger ook nog zoiets als homeconsoles die met goedkopere mediums werkten (cassette/diskette) en dat waren ovber het algemeen voor die tijd ook goede tot zeer goede games die nieuw tussen de 15 en 50 gulden uitkwamen , wel een verschil dus.
De games waren er zeker wel. Ik zocht me vroeger rot naar originele software voor de Amiga computers en moest helaas constateren dat er alleen pc software te vinden was.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat ook niet zo vreemd was, aangezien je je vaak een apelens moest zoeken voordat je uberhaupt een pc spel in de winkel tegenkwam...
In mijn begintijd voor de PC ('88/'90?) had ik dat juist andersom....ik werd doodgegooid met Amiga software, maar pc software (ja, zakelijke programma's wel..) was amper ergens te vinden...quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:48 schreef S1nn3rz het volgende:
De games waren er zeker wel. Ik zocht me vroeger rot naar originele software voor de Amiga computers en moest helaas constateren dat er alleen pc software te vinden was.![]()
het gaat er nogmaals niet om of je het wel of niet kunt betalen, maar of de prijzen nog wel gerechtvaardigd zijn voor hetgeen je tegenwoordig krijgt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Steeven het volgende:
Tja, als je het niet kunt betalen dan moet je maar wachten tot ze zijn afgeprijsd naar 10-15 euro.
30? Ik heb gba launchtitels zijn liggen voor 50quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Steeven het volgende:
In de SNES-tijd betaalde je voor sommige games tussen de 120-220 gulden. Dat is net zoveel en meer als dat het nu is. Wat mij opvalt is dat Xbox en PS2 games soms wel 67 euro kosten :x, dat soort spellen laat ik dan ook liggen. Vaak helpt het al de spellen bij een onlineshop te kopen, daar zijn ze vaak 10 euro goedkoper. Wat ik erg duur vind zijn de GBA-games, die kosten zo 30 euro, voor 20 euro meer heb je een NGC spel. PC-games zijn aardig stabiel qua prijs, zo rond de 50-55 euro heb je een topgame te pakken. Vroeger betaalde je 100 gulden voor een PC-game; klein verschil met nu dus.
Tja, als je het niet kunt betalen dan moet je maar wachten tot ze zijn afgeprijsd naar 10-15 euro.
Dat is dan een nutteloze vraag.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:56 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
het gaat er nogmaals niet om of je het wel of niet kunt betalen, maar of de prijzen nog wel gerechtvaardigd zijn voor hetgeen je tegenwoordig krijgt.
Ik koop ze ook niet zolang de prijzen zo hoog blijven en ik niet eens een fatsoenlijke kopie kan draaien. Dan maar illegaal spelenquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Dat is dan een nutteloze vraag.Als de prijzen namelijk niet gerechtvaardigd zijn, dan staat het je enkel vrij om games niet meer te kopen voor die prijs.
Hoe pas jij de moraal in die visie?quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik koop ze ook niet zolang de prijzen zo hoog blijven en ik niet eens een fatsoenlijke kopie kan draaien. Dan maar illegaal spelenSuits me, kost het me nagenoeg niks en er zijn toch nog meer dan genoeg idioten die hun geld er wel graag aan uitgeven, iedereen blij
.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stelen is![]()
als er morgen een zwerver mijn auto jat dan maakt het me niks uit want voor die zwerver is de auto toch te duur.
Hier sluit ik me echt helemaal bij aanquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:04 schreef peristilius het volgende:
Games zijn niet erg goedkoop, waarschijnlijk zouden ze wel goedkoper kunnen, maar een game is ook niet echt goedkoop om te maken. Waarom maken ze dan geen simpele games met slechte graphics? Omdat de consument dit niet pikt, omdat er zoiets bestaat als concurrentie en omdat developers veel tijd in een stukje kunst mogen steken.
Als je eens bekijkt hoelang je jezelf kunt vermaken met een game is het de prijs echt wel waard. Voor een nieuwe DVD betaal je makkelijk ¤20,- en het houdt je maar een paar uur zoet. Boeken gaan tegenwoordig ook al voor zo'n ¤30,- over de toonbank. Geef mij dan maar een goede game waar ik tientallen tot honderden uren plezier van heb.
Ja, games zijn duur, ze kunnen zelfs ook nog goedkoper. Wat niet?
Het is maar net wat je er voor over hebt en ik heb er, samen met heel wat mensen hier, zeker wel ¤60,- voor over.![]()
Heel simpel: niet. Uitgevers doen hoegenaamd niks om het leven van gamers te veraangenamen en de kopieerbeveiligingen lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Geen enkel bedrijf gaat mij bijvoorbeeld vertellen wat voor software ik mag draaien op mijn computer. Doen ze dat wel, dan koop ik hun rommel niet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:08 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Hoe pas jij de moraal in die visie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |