abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:52:23 #1
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957250
Sommige games zijn dus al de ¤60,-- grens voorbij
ik wil er geen warez topic van maken, maar het lijkt me dat je met de huidige prijzen het niet legaal downloaden van games alleen maar in de hand werkt. Zeker ook hoe de games worden geleverd. Vaak alleen maar deeltjes 2, 3 of zelfs een 4. Met een karig doosje en een klein velletje met systeem eisen. Wat een schril contrast met vroeger toen men games nog leverde in prachtige boxes met uitgebreide boeken erbij.
Ik vind het de ¤60,-- niet meer waard eerlijk gezegd. Er is meer dan zat verdiend aan games, gezien de kantoren waarin men tegenwoordig verblijft.
Als je de prijs nu rond de 20 a 25 euro doet zal de drang groter zijn om daadwerkelijk naar de winkel te gaan om te kopen.
From feudal serf to spender.
pi_31957329
60 euro zou voor mij ook te duur zijn. Maar dan koop ik maar wat minder games.
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:56:10 #3
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_31957369
Toen ik Super Mario Bros. 3 voor mijn verjaardag kreeg kostte het fl150,- en ik kon er echt niet mee zitten dat ik geen andere cadeautjes kreeg .

De prijzen zijn dus niet echt spectaculair gestegen.
Oh
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:56:41 #4
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957383
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
ah tof, weer een "ik-probeer-warez-goed-te-praten-met-non-argumenten-topic"
ruis flikker op met dit kut argument en leer eens lezen
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:00:46 #5
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_31957508
Schijnbaar hebben mensen het geld er nog voor over. Anders zou de biz niet meer bestaan he. Slotje
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:02:16 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957549
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:00 schreef Rodie83 het volgende:
Schijnbaar hebben mensen het geld er nog voor over. Anders zou de biz niet meer bestaan he. Slotje
Je hebt denk ik geen keus. Mensen met kinderen die hun kind bepaalde dingen niet willen ontzeggen. Ik bedoel, ¤60,-- kun je best missen, alleen kijk eens naar wat je eigenlijk krijgt.
pi_31957572
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:02 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je hebt denk ik geen keus. Mensen met kinderen die hun kind bepaalde dingen niet willen ontzeggen. Ik bedoel, ¤60,-- kun je best missen, alleen kijk eens naar wat je eigenlijk krijgt.
Een game waar soms door 100 man, voor 4 jaar aan gewerkt is.
Zoiets?
pi_31957702
Drol op, toen ik vroeger een spelletje voor mijn NES ging kopen was ik ook al 120 gulden kwijt, dus niet miepen.
pi_31957734
De prijzen zijn inderdaad te gek voor woorden op dit moment.
Ik koop ook alleen nog maar spellen in de winkel waar ik een on-line key voor nodig heb.

Ik koop ze alleen al niet om het feit dat die kutkop van een Peter r. d. Vries mij probeert te intimideren met die kut B.I.G. campagne van hem.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:08:33 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957767
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:03 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Een game waar soms door 100 man, voor 4 jaar aan gewerkt is.
Zoiets?
Ja nu zeg je iets leuks eigenlijk.
Waren we vroeger niet helemaal gek van dat gele menneke met een hap eruit? Kijk eens hoe simpel of het gemaakt was in vergelijking met de huidige games. Of een game als Pong. Maar het hield mensen wel dagen zoniet weken of maanden aan hun tv gekluisterd. Nu ben je bijna verplicht om elk jaar een upgrade aan je pc uit te voeren omdat deze het anders niet meer kan bijbenen.
Dus zijn die graphics nu wel zo nodig geweest? ook met mindere graphics konden we ons prima vermaken.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:09:12 #11
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_31957786
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Drol op, toen ik vroeger een spelletje voor mijn NES ging kopen was ik ook al 120 gulden kwijt, dus niet miepen.
Mensen met meer dan 6 spellen voor hun NES waren helemaal 'the man' toen
Oh
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:10:30 #12
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957838
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Ja maar zoals met alle dingen zou het eigenlijk zo moeten zijn dat als het langer op de markt is het ook goedkoper zou moeten kunnen. Maar ik heb het idee dat we door de maatstaf van de huidige graphics zoveel geld moeten betalen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:12:25 #13
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31957911
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:09 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Mensen met meer dan 6 spellen voor hun NES waren helemaal 'the man' toen
Ja, console games zijn altijd al een stuk duurder geweest. Ik heb het, hoewel het niet in de TT staat, over pc games.
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:15:10 #14
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_31958001
quote:

[..]

Je hebt de keus tussen het geld er voor over hebben en het geld er niet voor over hebben. Overigens is die prijs van ¤ 60 dikke bullshit. Kijk op www.dimplus.nl, weinig games die de 60 euro aan tikken. Zelfs xbox 360 spellen zitten voor het grootste gedeelte onder de 60 euro, om het nog niet te hebben over PC games.

Het is heel simpel: als je legaal wilt gamen moet je betalen voor die games, wat ze ook kosten. Het is niet aan jou om de prijs te bepalen. Op je laatste reactie: ja, men wil nieuwe games met mooie graphics, surround geluid, enzovoorts. Als men dat niet zou willen werden die games niet verkocht en zat iedereen thuis nog lekker pacman te spelen.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_31958255
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:56 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ruis flikker op met dit kut argument en leer eens lezen
.

je doet alsof spellen spelen een primaire levensbehoefte voor je is. En dat is het niet.
Het is een kwestie van een keuze maken, of het geld overhebben voor een spel en het kopen, of het geld er niet voor over hebben en het niet kopen.

en zoals hierboven ook al vermeld word, die 60 euro is, zeker voor pc games, vrij overdreven.
Scheren is voor schapen!
pi_31958727
PC games worden zeker wel duurder hoor paarse_paashaas, kijk naar bijvoorbeeld call of duty 2, 60 eurie in de doorsnee winkel.
En hij heeft ook gelijk over wat je er tegenwoordig bij krijgt.
Je mag blij zijn als de handleiding er op papier bij zit, veel nieuwe games die stoppen het in een PDF file op de cd, enige wat jij dan meer heb dan een downloader is een officieel hoesje
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_31959012
quote:
Je hebt denk ik geen keus.
Fout! Gamen is geen eerste levensbehoefte (al lijkt het soms van wel ) dus je hebt wel degelijk een keus: kopen of niet kopen.
Niet kopen kan ook "ik wacht wel tot het goedkoper is" betekenen

De gemakkelijkheid en de zeer geringe pakkans om "even een downloadje" te doen maakt het natuurlijk wel verleidelijk om illegaal bezig te gaan. Dat maakt het nog niet minder illegaal of opeens gedoogd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:47:42 #18
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_31959138
ik kan elke maand 1 game kopen en 2 zaterdagen stappen, en ik heb nogwel een huis te onderhouden. Niet zeuren dus over die prijs!
Giggity giggity giggity!
pi_31959226
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:15 schreef Rodie83 het volgende:

Het is niet aan jou om de prijs te bepalen.
Nou, als niemand meer games koopt voor die prijs en we houden dat minstens een half jaartje vol, dan moet je eens zien hoe snel de uitgevers overgaan op andere constructies. Ik kan me niet voorstellen dat niet verkochte games geen verlies betekent voor de fabrikanten en middenstanders.

Als we nu eens allemaal massaal (heel europa) afspreken om geen games boven de 30 euro te kopen, dan stort de markt vanzelf in.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:52:07 #20
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959292
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:47 schreef remcheese het volgende:
ik kan elke maand 1 game kopen en 2 zaterdagen stappen, en ik heb nogwel een huis te onderhouden. Niet zeuren dus over die prijs!
Ja, en als de games goedkoper zouden zijn zou je of meer kunnen zuipen of meer games kunnen kopen.
Als we dan zo gaan beginnen
Als je interesse gamen is, dan heb je dus geen keus. Zeker niet in het online gedeelte. Pak dan maar eens een game uit de budgetbakken, geen hond meer die dan nog die games speelt door het grote aanbod. En kan men voor ¤60,-- er nu geen uitgebreide documentatie bijdoen? Vroeger kon dat ook voor nog minder geld. Nu krijg je elke game in een standaard dvd doosje
Dus is het dan niet zo dat we dik moeten betalen voor graphics?
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:54:40 #21
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959396
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nou, als niemand meer games koopt voor die prijs en we houden dat minstens een half jaartje vol, dan moet je eens zien hoe snel de uitgevers overgaan op andere constructies. Ik kan me niet voorstellen dat niet verkochte games geen verlies betekent voor de fabrikanten en middenstanders.

Als we nu eens allemaal massaal (heel europa) afspreken om geen games boven de 30 euro te kopen, dan stort de markt vanzelf in.
het gaat zelfs erger worden ben ik bang. Straks kun je alleen nog maar games downloaden vanaf officiele sites. De nieuwe King Kong game gaat al op die manier naar de gamers toe. Dus wat krijg ik dan? Enkel wat software zonder documentatie voor misschien een ¤30,-- a ¤40,-- euro.
pi_31959440
en de games kunnen zoiezo goedkoper hier, import uit amerika is veel goedkoper! scheelt al snel 20 euro op een console game
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:56:10 #23
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_31959444
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:52 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, en als de games goedkoper zouden zijn zou je of meer kunnen zuipen of meer games kunnen kopen.
Als we dan zo gaan beginnen
Als je interesse gamen is, dan heb je dus geen keus. Zeker niet in het online gedeelte. Pak dan maar eens een game uit de budgetbakken, geen hond meer die dan nog die games speelt door het grote aanbod. En kan men voor ¤60,-- er nu geen uitgebreide documentatie bijdoen? Vroeger kon dat ook voor nog minder geld. Nu krijg je elke game in een standaard dvd doosje
Dus is het dan niet zo dat we dik moeten betalen voor graphics?
Inderdaad, vroeger kreeg je een mooie kartonnen doos met uitgebreide documentatie erin, soms zelfs kaarten en andere leuke extra's (baldurs gate ).
Tegenwoordig krijg je een DVD doosje met een velletje papier

Dat die games zo duur zijn heeft ook te maken met het downloaden, mensen downloaden onder andere omdat spellen zo duur zijn.
Gevolg: Spellenmakers kunnen het hoofd maar net boven water houden en moeten dus meer vragen voor games.
Viceuze cirkel.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_31959475
Die dvd-doosjes zijn er vooral omdat de winkels dan met minder plek meer games neer kunnen zetten... heb jij alle grote kartonnen dozen bewaard waar games vroeger in zaten?
Als er een degelijke handleiding bij zit ben ik tevreden. en met een beetje zoeken betaal je zelfs voor consolegames geen 60 euro
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:58:08 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_31959498
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:56 schreef Quarks het volgende:

[..]

Inderdaad, vroeger kreeg je een mooie kartonnen doos met uitgebreide documentatie erin, soms zelfs kaarten en andere leuke extra's (baldurs gate ).
Tegenwoordig krijg je een DVD doosje met een velletje papier

Dat die games zo duur zijn heeft ook te maken met het downloaden, mensen downloaden onder andere omdat spellen zo duur zijn.
Gevolg: Spellenmakers kunnen het hoofd maar net boven water houden en moeten dus meer vragen voor games.
Viceuze cirkel.
Gooien spellenmakers het niet iets te snel op het downloaden?
Dan moeten ze de zaak beter gaan beveiligen
Het is een makkelijk excuus om de prijzen kunstmatig hoog te houden door altijd maar te zeggen dat het door de downloaders komt. Dat is gewoon niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')