Kijk, daar gaat het allemaal om, die wil je hebben!quote:Op zondag 6 november 2005 10:13 schreef Retuobak het volgende:
Daarentegen heb je ook een Civilization IV, misschien wel 1000 uur speelplezier voor 30 euro. En de meeste games vermaak je je echt nog wel 20+ uur mee, zeker als er multiplayer in zit.
Het gaat er vor de laatste keer om dat je weinig krijgt voor de prijs die je moet betalen. Dat heb ik al 10.000 keer eerder gezegd.quote:Op zondag 6 november 2005 09:59 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Neen.
Je zou bijv. ook eens een keertje een game kunnen huren alvorens hem te kopen. De meeste videotheken oid verhuren ook games. Aan de hand van die ervaring kan je bepalen of de game wel goed genoeg is. En daarnaast vergis je je ook enorm in de ontwikkelingskosten voor een game. deze rijzen inmiddels zowat de pan uit en zijn astronomisch hoog vergeleken met vroeger.
Zover ik weet loopt games.fok.nl nog geen eens zo superslecht, en ik snap ook niet helemaal (helemaal niet) waarom je met zo'n argument op de proppen komt. Wat is de connectie tussen games.fok.nl en jouw verhaal
En Roy is tof![]()
Oh nu moeten we maar importeren omdat het hier onbetaalbaar is. Hoe kan het dan dat games daar wel goedkoper kunnen, terwijl die productiekosten toch zoooo hoog zijn?quote:Op zondag 6 november 2005 10:20 schreef Tomasso het volgende:
Ooit wel eens van de term "importeren" gehoord? Nee? I rest my case...
En dan nog, Roy blijft tof
Je hebt niet bij elke internet winkel een CC nodig. Daarnaast zijn er meerdere winkels in Nederland die import software/hardware verkopen.quote:Op zondag 6 november 2005 10:21 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Oh nu moeten we maar importeren omdat het hier onbetaalbaar is. Hoe kan het dan dat games daar wel goedkoper kunnen, terwijl die productiekosten toch zoooo hoog zijn?![]()
Daarnaast heeft niet iedereen de beschikking over een credit card, en dat is denk ik maar goed ook voor sommige mensen.
Ja tegen een hoge prijs inderdaad. Maar dat geeft geen antwoord op min vraag. Jij stelt dat de productiekosten enorm hoog zijn.quote:Op zondag 6 november 2005 10:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Je hebt niet bij elke internet winkel een CC nodig. Daarnaast zijn er meerdere winkels in Nederland die import software/hardware verkopen.
Er kan best over doorgepraat worden (alhoewel het, zoals meerdere keren hier gezegd, wel meevalt met de prijzen van games aangezien games een intrinsieke waarde hebben), maar je handelingsmogelijkheden zijn nogal beperkt daarna.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Oud nieuws? Dus er is veel over gesproken, het leeft dus wel degelijk bij gamers. Maar er wordt 0 komma 0 aan gedaan. Raar he dat mensen er dan over blijven doorpraten.
En zoals ik zei heb je dan dus de keuze om af te wachten totdat de game in prijs daalt (of om te importeren).quote:Het heeft niet met genoeg geld hebben te maken, dat zei ik ook al eerder. Het heeft er mee te maken dat voor die ¤60,-- alles er wel erg karig uit ziet.
No offense maar dat vind ik een standaardredenatie die gebruikt wordt door slechte reviewers en mensen die niet goed nagedacht hebben over hoe een review in elkaar hoort te zitten. Een review bestaat wat mij betreft uit twee delen: een 'body' waar geen enkele (in ieder geval vrijwel geen) mening in voorkomt. Hierin wordt objectief beschreven wat de goede en slechte punten van een game zijn, waarom en evt. voor wie. Vervolgens heb je de conclusie waar de reviewer een weging maakt van alle punten en die hier een waardeoordeel van maakt. In principe is het echter zo dat je je, zonder de conclusie te lezen, een oordeel kunt vormen over de kwaliteit van de game. De weging van de verschillende factoren neem je dan zelf voor je rekening.quote:Mja, een review is een mening van een persoon die de game heeft getest.
Als inhoudelijke eindverantwoordelijke voor de reviews op FOK!games hoor ik graag hoe het beter kan.quote:No offence, maar als ik sommige reviews lees op fok, dan zijn die van niveau lik mijn vestje
Denk je niet dat dit meer te maken heeft met de gebruikerservaring en het feit dat je nu ouder bent? Ik vind het iig een enorme statement die je moet onderbouwen met meer dan aannames.quote:Dus wat voor hem geweldig kan zijn hoeft voor mij in de praktijk niets voor te stellen.
Daarnaast worden games gemiddeld voor maar 20% gespeeld voordat gamers het naast zich neer leggen. Dat gebeurde vroeger bijna niet. Dan zat je maandenlang voor de buis met je favo game om het einde te kunnen zien. Dus dat er kwaliteit geleverd wordt voor dat geld is dus niet waar.
Inclusief inflatie waren de games toch helemaal niet goedkoper vroeger? De gemiddelde jaarinflatie tussen 1988 en 2004was 2,405882%, waardoor je bij een verkoopprijs van 120 gulden nu op 81,57 euro uitkomt. Lijkt me een verkeerde aanname dus.quote:Ik wil nogmaals benadrukken dat ik er geen warez topic van wil maken. Echter zie ik enkele mods daar wel leuk aan mee doen. Misschien kan dat achterwege blijven, het gaat mij nogmaals om het feit dat je erg weinig krijgt voor de ¤60,-- euro in tegenstelling tot vroeger toen de games ook nog eens goedkoper waren.
Belastingen...quote:Op zondag 6 november 2005 10:26 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja tegen een hoge prijs inderdaad. Maar dat geeft geen antwoord op min vraag. Jij stelt dat de productiekosten enorm hoog zijn.
Dus een product wordt in de VS gemaakt. In Nederland kost ie ¤60,-- inclusief verzenden en als je deze game in Japan zou kopen ¤40,- Dat doet dus niets af aan de productiekosten die er gemaakt zijn voor een game.
Dat komt door de detailhandel.quote:Op zondag 6 november 2005 10:21 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Oh nu moeten we maar importeren omdat het hier onbetaalbaar is. Hoe kan het dan dat games daar wel goedkoper kunnen, terwijl die productiekosten toch zoooo hoog zijn?![]()
Daarnaast heeft niet iedereen de beschikking over een credit card, en dat is denk ik maar goed ook voor sommige mensen.
Is import ook niet verboden? (zie regeltje This product may only be used and sold in Japan only) Wat me destijds erg opviel.quote:Op zondag 6 november 2005 10:33 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Dat komt door de detailhandel.(gcshop bewijst dat het goedkoop kan bv.)
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaalquote:Op zondag 6 november 2005 10:38 schreef Vagere_Hein het volgende:
Volgens mij mogen detailhandelaren niet importeren en opniew verkopen. Daar zijn idd meerdere rechtszaken over geweest. Als consument mag je gewoon dingen bestellen in het buitenland.
Je mag de chips kopen en zelf inbouwen. Verder bestaan er bootdisks (bv. freeloader voor de cube), waarmee je legaal importgames kunt spelen.quote:Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaal
Spellen uit de UK zijn probleemloos af te spelen. En bij Play.com en CD-Wow dus vaak ook veel goedkoper.quote:Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaal
uhm.. detail handel verdienen op gamesquote:Op zondag 6 november 2005 10:50 schreef Fliepke het volgende:
Winkels verdienen nog best aardig op een game hoor. Ik heb wel eens lijstje van de distributeur zijn liggen bij de gamesshop. Ik zag alleen maar prijzen van 35-45 euro staan eigenlijk. Het vreemde was dus wel dat ze allemaal anders waren
Bron?quote:Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef mschol het volgende:
[..]
uhm.. detail handel verdienen op games
er zit als je geluk hebt een marge van 5-10% op ofzo (de distributeurs prijs is ongv 35 euro) dat is dus helemaal niks...
bron:quote:Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bron?
Dit is wat ik gewoon voor mijn neus zag liggen op de balie terwijl die kerel aan de lijn was met de distributeur.
Dat gaat dus met elkaar hand in hand. Jij download het, de bedrijven beveiligen het beter. Als iedereen braaf zou kopen hadden ze het ook nooit beveiligdquote:Op zondag 6 november 2005 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen beveiliging an sich, maar zodra het legale gebruikers problemen op gaat leveren koop ik het gewoon niet....
Dat blijft zo.quote:Momenteel helaas wel ja...
En zo blijft alles bij het oudequote:Op zondag 6 november 2005 15:03 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dat gaat dus met elkaar hand in hand. Jij download het, de bedrijven beveiligen het beter.
Dus eigenlijk ben jij gewoon nooit bereid om er iets voor te gaan betalen en boeit de hele discussie je geen reet.quote:Op zondag 6 november 2005 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En zo blijft alles bij het oudeGeweldig toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |