abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32017722
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:13 schreef Retuobak het volgende:
Daarentegen heb je ook een Civilization IV, misschien wel 1000 uur speelplezier voor 30 euro. En de meeste games vermaak je je echt nog wel 20+ uur mee, zeker als er multiplayer in zit.
Kijk, daar gaat het allemaal om, die wil je hebben!
Ook al zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die een videofilm voor 5 euro kopen en die tientallen keren zien.
pi_32017730
Een demo is niet mogelijk bij elk spel, bij sommige games zou een demo gewoon absoluut geen goed beeld geven van de volledige versie. Zeg maar eens hoe je van een Civilization een goede demo zou willen maken.
  zondag 6 november 2005 @ 10:17:08 #93
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_32017752
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:59 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Neen.

Je zou bijv. ook eens een keertje een game kunnen huren alvorens hem te kopen. De meeste videotheken oid verhuren ook games. Aan de hand van die ervaring kan je bepalen of de game wel goed genoeg is. En daarnaast vergis je je ook enorm in de ontwikkelingskosten voor een game. deze rijzen inmiddels zowat de pan uit en zijn astronomisch hoog vergeleken met vroeger.

Zover ik weet loopt games.fok.nl nog geen eens zo superslecht, en ik snap ook niet helemaal (helemaal niet) waarom je met zo'n argument op de proppen komt. Wat is de connectie tussen games.fok.nl en jouw verhaal

En Roy is tof
Het gaat er vor de laatste keer om dat je weinig krijgt voor de prijs die je moet betalen. Dat heb ik al 10.000 keer eerder gezegd.
Maar goed, lezen of inlezen kunnen de meesten niet. Daarnaast zit deze kneus te zeiken over warez, terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik er GEEN warez topic van wil maken. Ik mag aannemen dat bepaalde crew leden opmerkingen over warez dan ook verwijderen.
Maar wat krijg je? Ze doen gezellig mee. Kijk eens in het call of duty 2 topic. De kneuzen die pretenderen altijd netjes games te kopen voor ¤60,-- spelen daar opeens een game wat nog helemaal niet uit is in Nederland. Raar eh?
Ook crew dus.
Het motto is, je mag wel over warez praten, maar je mag het niet zeggen. Inderdaad een onduidelijk beleid.
Nogmaals, dit topic ging over het feit dat je tegenwoordig erg weinig krijgt, terwijl je steeds meer moet betalen. Stonden games vroeger op een relatief dure cardridge, nu staan ze op een dvdrom schijf. Het vreemde is ook dat cardridges niet werden gekopieerd vroeger. En toch mochten we 150 gulden betalen. Nu gooit men de hoge prijzen op het illegaal downloaden van games, terwijl volgens sommigen de prijzen zeker niet naar beneden zijn gegaan.

En wat jij van Roi vindt moet je zelf weten, hij zet zich hier als crew lid als een kneus neer.
From feudal serf to spender.
  zondag 6 november 2005 @ 10:20:08 #94
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32017781
Ooit wel eens van de term "importeren" gehoord? Nee? I rest my case...

En dan nog, Roy blijft tof
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zondag 6 november 2005 @ 10:21:46 #95
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_32017802
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:20 schreef Tomasso het volgende:
Ooit wel eens van de term "importeren" gehoord? Nee? I rest my case...

En dan nog, Roy blijft tof
Oh nu moeten we maar importeren omdat het hier onbetaalbaar is. Hoe kan het dan dat games daar wel goedkoper kunnen, terwijl die productiekosten toch zoooo hoog zijn?
Daarnaast heeft niet iedereen de beschikking over een credit card, en dat is denk ik maar goed ook voor sommige mensen.
  zondag 6 november 2005 @ 10:24:06 #96
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32017833
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:21 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Oh nu moeten we maar importeren omdat het hier onbetaalbaar is. Hoe kan het dan dat games daar wel goedkoper kunnen, terwijl die productiekosten toch zoooo hoog zijn?
Daarnaast heeft niet iedereen de beschikking over een credit card, en dat is denk ik maar goed ook voor sommige mensen.
Je hebt niet bij elke internet winkel een CC nodig. Daarnaast zijn er meerdere winkels in Nederland die import software/hardware verkopen.
  zondag 6 november 2005 @ 10:26:02 #97
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_32017865
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:24 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Je hebt niet bij elke internet winkel een CC nodig. Daarnaast zijn er meerdere winkels in Nederland die import software/hardware verkopen.
Ja tegen een hoge prijs inderdaad. Maar dat geeft geen antwoord op min vraag. Jij stelt dat de productiekosten enorm hoog zijn.
Dus een product wordt in de VS gemaakt. In Nederland kost ie ¤60,-- inclusief verzenden en als je deze game in Japan zou kopen ¤40,- Dat doet dus niets af aan de productiekosten die er gemaakt zijn voor een game.
pi_32017873
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Oud nieuws? Dus er is veel over gesproken, het leeft dus wel degelijk bij gamers. Maar er wordt 0 komma 0 aan gedaan. Raar he dat mensen er dan over blijven doorpraten.
Er kan best over doorgepraat worden (alhoewel het, zoals meerdere keren hier gezegd, wel meevalt met de prijzen van games aangezien games een intrinsieke waarde hebben), maar je handelingsmogelijkheden zijn nogal beperkt daarna.
quote:
Het heeft niet met genoeg geld hebben te maken, dat zei ik ook al eerder. Het heeft er mee te maken dat voor die ¤60,-- alles er wel erg karig uit ziet.
En zoals ik zei heb je dan dus de keuze om af te wachten totdat de game in prijs daalt (of om te importeren).
quote:
Mja, een review is een mening van een persoon die de game heeft getest.
No offense maar dat vind ik een standaardredenatie die gebruikt wordt door slechte reviewers en mensen die niet goed nagedacht hebben over hoe een review in elkaar hoort te zitten. Een review bestaat wat mij betreft uit twee delen: een 'body' waar geen enkele (in ieder geval vrijwel geen) mening in voorkomt. Hierin wordt objectief beschreven wat de goede en slechte punten van een game zijn, waarom en evt. voor wie. Vervolgens heb je de conclusie waar de reviewer een weging maakt van alle punten en die hier een waardeoordeel van maakt. In principe is het echter zo dat je je, zonder de conclusie te lezen, een oordeel kunt vormen over de kwaliteit van de game. De weging van de verschillende factoren neem je dan zelf voor je rekening.
quote:
No offence, maar als ik sommige reviews lees op fok, dan zijn die van niveau lik mijn vestje
Als inhoudelijke eindverantwoordelijke voor de reviews op FOK!games hoor ik graag hoe het beter kan.
quote:
Dus wat voor hem geweldig kan zijn hoeft voor mij in de praktijk niets voor te stellen.
Daarnaast worden games gemiddeld voor maar 20% gespeeld voordat gamers het naast zich neer leggen. Dat gebeurde vroeger bijna niet. Dan zat je maandenlang voor de buis met je favo game om het einde te kunnen zien. Dus dat er kwaliteit geleverd wordt voor dat geld is dus niet waar.
Denk je niet dat dit meer te maken heeft met de gebruikerservaring en het feit dat je nu ouder bent? Ik vind het iig een enorme statement die je moet onderbouwen met meer dan aannames.
quote:
Ik wil nogmaals benadrukken dat ik er geen warez topic van wil maken. Echter zie ik enkele mods daar wel leuk aan mee doen. Misschien kan dat achterwege blijven, het gaat mij nogmaals om het feit dat je erg weinig krijgt voor de ¤60,-- euro in tegenstelling tot vroeger toen de games ook nog eens goedkoper waren.
Inclusief inflatie waren de games toch helemaal niet goedkoper vroeger? De gemiddelde jaarinflatie tussen 1988 en 2004was 2,405882%, waardoor je bij een verkoopprijs van 120 gulden nu op 81,57 euro uitkomt. Lijkt me een verkeerde aanname dus. (bron)
  zondag 6 november 2005 @ 10:27:07 #99
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_32017874
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:26 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja tegen een hoge prijs inderdaad. Maar dat geeft geen antwoord op min vraag. Jij stelt dat de productiekosten enorm hoog zijn.
Dus een product wordt in de VS gemaakt. In Nederland kost ie ¤60,-- inclusief verzenden en als je deze game in Japan zou kopen ¤40,- Dat doet dus niets af aan de productiekosten die er gemaakt zijn voor een game.
Belastingen...
pi_32017887
1. Je vergelijkt internetwinkels in Amerika met gewone winkels hier (een gcshop is bijvoorbeeld vaak stukken goedkoper dan de free record shop)
2. Je vergeet dat bij Amerikaanse prijzen van internetwinkels geen BTW zit omdat dit gewoonweg niet bestaat in de meeste staten
pi_32017953
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:21 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Dat komt door de detailhandel. (gcshop bewijst dat het goedkoop kan bv.)
pi_32017979
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:33 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Dat komt door de detailhandel. (gcshop bewijst dat het goedkoop kan bv.)
Is import ook niet verboden? (zie regeltje This product may only be used and sold in Japan only) Wat me destijds erg opviel.
pi_32018003
Volgens mij mogen detailhandelaren niet importeren en opniew verkopen. Daar zijn idd meerdere rechtszaken over geweest. Als consument mag je gewoon dingen bestellen in het buitenland.
  zondag 6 november 2005 @ 10:50:25 #104
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32018133
Winkels verdienen nog best aardig op een game hoor. Ik heb wel eens lijstje van de distributeur zijn liggen bij de gamesshop. Ik zag alleen maar prijzen van 35-45 euro staan eigenlijk. Het vreemde was dus wel dat ze allemaal anders waren
pi_32018270
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:38 schreef Vagere_Hein het volgende:
Volgens mij mogen detailhandelaren niet importeren en opniew verkopen. Daar zijn idd meerdere rechtszaken over geweest. Als consument mag je gewoon dingen bestellen in het buitenland.
En hoe wil je deze gaan spelen? Chip modden is immers ook illegaal
pi_32018324
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Je mag de chips kopen en zelf inbouwen. Verder bestaan er bootdisks (bv. freeloader voor de cube), waarmee je legaal importgames kunt spelen.
  zondag 6 november 2005 @ 11:06:43 #107
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_32018340
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Spellen uit de UK zijn probleemloos af te spelen. En bij Play.com en CD-Wow dus vaak ook veel goedkoper.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_32018356
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:50 schreef Fliepke het volgende:
Winkels verdienen nog best aardig op een game hoor. Ik heb wel eens lijstje van de distributeur zijn liggen bij de gamesshop. Ik zag alleen maar prijzen van 35-45 euro staan eigenlijk. Het vreemde was dus wel dat ze allemaal anders waren
uhm.. detail handel verdienen op games

er zit als je geluk hebt een marge van 5-10% op ofzo (de distributeurs prijs is ongv 35 euro) dat is dus helemaal niks...
  zondag 6 november 2005 @ 11:08:57 #109
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32018368
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef mschol het volgende:

[..]

uhm.. detail handel verdienen op games

er zit als je geluk hebt een marge van 5-10% op ofzo (de distributeurs prijs is ongv 35 euro) dat is dus helemaal niks...
Bron?
Dit is wat ik gewoon voor mijn neus zag liggen op de balie terwijl die kerel aan de lijn was met de distributeur.
pi_32018408
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bron?
Dit is wat ik gewoon voor mijn neus zag liggen op de balie terwijl die kerel aan de lijn was met de distributeur.
bron:

een broer met een winkel die geen pc games is gaan verkopen omdat de marges te klein zijn...:)
console spellen daarin tegen verdienen ze beter op om dat dat toch wel gekocht moet worden (i.v.m. nagenoeg niet te kopieerewn zijn enzo..)
  zondag 6 november 2005 @ 11:42:24 #111
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32019001
oh dan
wat dit was dus bij een gamesshop die ook ongeveer alleen maar consolegames verkoopt hehehe.
De enige pc games die je daar aantreft zijn dingen als WoW, Doom, etc. De hele grote titels dus
  zondag 6 november 2005 @ 13:15:19 #112
100496 H.Flick
Turn-based
pi_32021681
Nogmaals... de prijzen van games zijn helemaal niet te hoog. De prijzen van nieuwe games zijn misschien hoog, maar je kunt ook even wachten met kopen want binnen enkele maanden is de prijs vaak al gigantisch gezakt. En als je het aantal speeluur vergelijkt met de prijs is het ook helemaal niet duur.
pi_32023583
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Beweer ik dat ergens? Nee...
Maar S1nn3rz wel
pi_32025020
Op verzoek van TS heel wat warez gezeik verwijderd. Zou het in dit topic gewoon over de prijs kunnen gaan in plaats van de zoveelste warez discussie zonder einde, anders gaat hij op slot?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  zondag 6 november 2005 @ 15:03:52 #115
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32025031
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen beveiliging an sich, maar zodra het legale gebruikers problemen op gaat leveren koop ik het gewoon niet....
Dat gaat dus met elkaar hand in hand. Jij download het, de bedrijven beveiligen het beter. Als iedereen braaf zou kopen hadden ze het ook nooit beveiligd
quote:
Momenteel helaas wel ja...
Dat blijft zo.
  zondag 6 november 2005 @ 15:05:34 #116
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32025097
Nog wat overgebleven warez gezever verwijderd.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_32025146
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:03 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dat gaat dus met elkaar hand in hand. Jij download het, de bedrijven beveiligen het beter.
En zo blijft alles bij het oude Geweldig toch?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_32025155
Er zijn maar zelden games die dat geld waard zijn.
Ik probeer ze vaak even en als het wat is koop ik hem echt wel.
Ik weiger voor elke game 50 a 60 euro neer te teller om vervolgends na 1 uur er al genoeg van te hebben.
  zondag 6 november 2005 @ 15:08:51 #119
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32025210
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En zo blijft alles bij het oude Geweldig toch?
Dus eigenlijk ben jij gewoon nooit bereid om er iets voor te gaan betalen en boeit de hele discussie je geen reet.
  zondag 6 november 2005 @ 15:09:56 #120
100496 H.Flick
Turn-based
pi_32025241
Je kunt ook demo's proberen, of reviews lezen om er achter te komen of een game het geld waard is. Is nog leuker ook, want dan heb je ook nog een beetje voorpret .

Als je na en uur al genoeg hebt van een game is het inderdaad geen 60 euro waard, maar er zijn ook heel veel games waar je tientallen uren mee bezig kunt zijn en dan is het weer niet duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')