Je ontkent dat hij marxist is geweest?quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:59 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
U hebt kennelijk nog nooit een onderhoud met de heer Fortuijn gehad.
het woord"zijn"stond niet tussen haakjes. Goede vrind.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
(geweest) zou ik niet zo snel zeggen als ik halsema en duyvendak aanhoor.
ok je hebt een punt. een heel goed punt zelfs. vergeet populisten pur sang niet he?quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:00 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
het woord"zijn"stond niet tussen haakjes. Goede vrind.
nee.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Je ontkent dat hij marxist is geweest?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:01 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
nee.
Waarop baseert u dat?
Ik zeg alleen dat U nog nooit een onderhoud met de heer Foruijn hebt gehad.
zo vroeg? ik heb niet eens het oprotliedje gehoord.quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:37 schreef Tafkahs het volgende:
ga weg, we zijn gesloten
quote:Op zaterdag 5 november 2005 05:50 schreef Lyrebird het volgende:
Leon de Winter heeft een leuke column over Job Cohen.
goed gesproken. helemaal mee eensquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:55 schreef sizzler het volgende:
Amsterdam is een moeilijke stad om te besturen. Daar is een sterke persoonlijkheid voor nodig. En dat is Cohen. Maar Amsterdam is ook al jaren een broeinest voor criminelen. De terreurdreiging is nieuw, maar als je jarenlang softdrugs en prostitutie gedoogt en je laat de boel maar op zijn beloop gaan zonder de regie in handen te hebben dan creëer je een uitstekend klimaat voor georganiseerde criminaliteit om buiten alle proporties te groeien. Niet voor niets is de Amserdamse onderwereld er één van wereldformaat. Iedereen weet sinds de boekjes van Bart Middelburg wie wie is in de georganiseerde criminaliteit, maar de politie heeft al jaren het nakijken. Iedere Amsterdamse burgemeester die dit probleem niet oppakt is imo niet daadkrachtig genoeg.
Hetzelfde geldt voor het verminderen van sociale spanningen. In de media komt toch het beeld naar voren dat hij de wijken laat verloederen, alleen aandacht besteedt aan de allochtone kant van de brug en de overlast van hangjongeren niet daadkrachtig genoeg aanpakt. Rotterdam is wat dat betreft veel ambitieuzer met veiligheid en huisvesting bezig. Weliswaar getriggerd door LR, maar Opstelten gaat daar goed mee om. Bij Cohen heb ik meer het idee dat het reactief is (achteraf thee drinken) ipv preventief (overlast aanpakken, preventief fouilleren, gemengde wijken bevorderen etc.) zoals in Rotterdam.
Goede column.quote:Op zaterdag 5 november 2005 05:50 schreef Lyrebird het volgende:
Leon de Winter heeft een leuke column over Job Cohen.
alsof er in rotterdam geen zware criminelen hebben. dat is een wereldhaven, daar komt alle zware criminaliteit samenquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
Zou Opstelten dan wel raad hebben geweten met de Mieremetten e.d. sizzler?
who cares about die jongens? we hebben het over beleid dat dagelijk een stempel drukt op de amsterdamse burger.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
en dat maakt het des te knapper wat meneer Opstelten allemaal presteert. Rotterdam is een veel moielijkere stad dan Amsterdan, die ook zeker moeilijk isquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:10 schreef schanuleke het volgende:
[..]
alsof er in rotterdam geen zware criminelen hebben. dat is een wereldhaven, daar komt alle zware criminaliteit samen
Weet ik niet. Maar hji heeft de Keileweg wel gesloten en lijkt zich meer te bekommeren om de verslaafden. Als Cohen de wallen nou eens zou aanpakken (een bron van criminelen) dan spreken we elkaar wel weer.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef SCH het volgende:
overigens heeft mevrouw Van den Anker hier ook heel veel mee te maken. zij is echt een topvrouw. met de allerbeste bedoelingen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar hji heeft de Keileweg wel gesloten en lijkt zich meer te bekommeren om de verslaafden.
Je redeneert nogal eenzijdig richting Opstelten toe. In Amsterdam is vorig jaar de tippelzone Theemsweg gesloten. Er zijn de laatste jaren verschillende politie-acties geweest op de Wallen. Er is nieuw beleid ten aanzien van veelplegers, waardoor deze sneller en langer de cel indraaien. Amsterdam doet al enkele jaren mee aan preventief fouilleren. Er is meer aandacht gekomen voor jeugdcriminaliteit.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar hji heeft de Keileweg wel gesloten en lijkt zich meer te bekommeren om de verslaafden. Als Cohen de wallen nou eens zou aanpakken (een bron van criminelen) dan spreken we elkaar wel weer.
Heel goed dus dat de Hells Angels nu aangepakt worden!!!quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar hji heeft de Keileweg wel gesloten en lijkt zich meer te bekommeren om de verslaafden. Als Cohen de wallen nou eens zou aanpakken (een bron van criminelen) dan spreken we elkaar wel weer.
Absoluut. Jammer alleen van de manier waarop dat tot stand is gekomen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Heel goed dus dat de Hells Angels nu aangepakt worden!!!![]()
ik stel voor dat ze eerst eens zorgen dat raddraaiers worden opgepakt en correct worden berecht die mensen uit hun buurt verjagen, zonder dat daar aangifte, met gevaar voor eigen leven voor hoeft te gebeuren. dat is sociaal gezien (en ze zijn sterk & sociaal) toch de eerste behoefte?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Absoluut. Jammer alleen van de manier waarop dat tot stand is gekomen.
Hopelijk kan de Amserdamse politie nu ook eindelijk iets tegen de georganiseerde criminaliteit doen. Tot dusver hebben ze niet één liquidatie op kunnen lossen. Niet één.
dat heeft geen pioriteit. daar haalt meneer Cohen de kranten niet mee.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stel voor dat ze eerst eens zorgen dat raddraaiers worden opgepakt en correct worden berecht die mensen uit hun buurt verjagen, zonder dat daar aangifte, met gevaar voor eigen leven voor hoeft te gebeuren. dat is sociaal gezien (en ze zijn sterk & sociaal) toch de eerste behoefte?
Ja tuurlijk, in Rotterdam ging het wel allemaal over een vloeiend paadje.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Absoluut. Jammer alleen van de manier waarop dat tot stand is gekomen.
De Nederlandse bevolking vindt dat trouwens ook wel prima zo.quote:Hopelijk kan de Amserdamse politie nu ook eindelijk iets tegen de georganiseerde criminaliteit doen. Tot dusver hebben ze niet één liquidatie op kunnen lossen. Niet één.
sterker nog het zou het toekomstige electoraat tegen de borst stuiten. en als er een ding is bij de pvda dan is het wel de grootste blijven. daar doen ze alles voor.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef schanuleke het volgende:
[..]
dat heeft geen pioriteit. daar haalt meneer Cohen de kranten niet mee.
Ik stel voor dat we dit soort cliches niet meer gebruiken en geen valse voorstelling van zaken geven. Kom dan met concrete cijfers en voorbeelden en stel niet voor alsof er dagelijks mensen uit hun buurt verjaagd worden door anderen. Er vertrekken mensen, dat is hun goed recht.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stel voor dat ze eerst eens zorgen dat raddraaiers worden opgepakt en correct worden berecht die mensen uit hun buurt verjagen, zonder dat daar aangifte, met gevaar voor eigen leven voor hoeft te gebeuren. dat is sociaal gezien (en ze zijn sterk & sociaal) toch de eerste behoefte?
Ja, dat is ook echt een lokale zaak die je op het bordje van Cohen kunt schuivenquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hopelijk kan de Amserdamse politie nu ook eindelijk iets tegen de georganiseerde criminaliteit doen. Tot dusver hebben ze niet één liquidatie op kunnen lossen. Niet één.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dit soort cliches niet meer gebruiken en geen valse voorstelling van zaken geven. Kom dan met concrete cijfers en voorbeelden en stel niet voor alsof er dagelijks mensen uit hun buurt verjaagd worden door anderen. Er vertrekken mensen, dat is hun goed recht.
Popje, het gebeurt in Oost-Kapelle aan de Greppel en Tietkutsteraveen ook.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dagelijks is niet im frage, dat het gebeurt is een een feit. en dat maakt burgers vertrouwensloos in dit amsterdam.
Dat lieve dorpje waar ik woon is in tien a vijftien jaar tijd 10% inwoners kwijtgeraakt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Popje, het gebeurt in Oost-Kapelle aan de Greppel en Tietkutsteraveen ook.
ook mensen die worden weggejaagd uit hun buurt?quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Popje, het gebeurt in Oost-Kapelle aan de Greppel en Tietkutsteraveen ook.
Ik vraag me af of die invallen voldoende zijn geweest. Dit soort problemen moet je met de wortel uitroeien. Daar moet ik daar overigens wel bij zeggen dat Den Haag op prostitutiegebied ook laksheid te verwijten valt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:33 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je redeneert nogal eenzijdig richting Opstelten toe. In Amsterdam is vorig jaar de tippelzone Theemsweg gesloten. Er zijn de laatste jaren verschillende politie-acties geweest op de Wallen.
Het is een stap in de goede richting, maar als er tegelijkertijd berichten in de media blijven komen van een burgemeester die niet adequaat optreedt tegen de kutmarokkaantjes waar Oudkerk al aan refereerde of de verloedering van wijken en buurten niet tegengaat dan is dat toch het dominerende beeld dat ontstaat.quote:Er is nieuw beleid ten aanzien van veelplegers, waardoor deze sneller en langer de cel indraaien. Amsterdam doet al enkele jaren mee aan preventief fouilleren. Er is meer aandacht gekomen voor jeugdcriminaliteit.
Er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen "een broeinest" en "jamaar daar zitten ze ook". De hele wallen is in criminele handen en wordt gedomineerd door drugs en vrouwenhandel. De meeste topcriminelen zijn niet voor niets begonnen in Amsterdam, niet in Rotterdam. Amsterdam heeft ook veel meer te maken met deze problemen dan Rotterdam. En zoals ik al zei: waar het gaat om de aanpak van georganiseerde criminaliteit heeft de Amsterdamse politie al jarenlang het nakijken. Terwijl de eerste de beste Parool-journalist er begin jaren '90 al boekjes over schreef (die later verplichte literatuur werden voor nieuwe rechercemedewerkers). Waarom lopen Robert 'Mink' Kok, Willem Holleeder, Ferdi Elsas en Etienne Urka er nog rond?quote:Broeinest voor criminelen? Tsja, de georganiseerde misdaad vind je ook wel in de Rotterdamse haven.
een van hen loopt niet rond. die zit in het gevang.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef sizzler het volgende:
Waarom lopen Robert 'Mink' Kok, Willem Holleeder, Ferdi Elsas en Etienne Urka er nog rond?
Ja. Cohen is het hoofd van de politie en is in die functie, samen met de hoofdcommissaris, belast met de criminaliteit in zijn stad. Maar dit soort gevallen is voor mij inderdaad een reden om vóór een landelijke politie te zijn. waar Cohen weer tegen isquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ja, dat is ook echt een lokale zaak die je op het bordje van Cohen kunt schuiven
niks. hij heeft een apparaat in dienst dat veel goeds over hem vertelt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:17 schreef sizzler het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Cohen dan wél een terechte winnaar is.
Welke uitmuntende prestaties heeft hij geleverd die hem onderscheiden van andere burgemeesters?
ach, in amsterdam worden ze geluiquideerd waar je bij staat.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:20 schreef harrie1 het volgende:
en terecht
je ziet maar weer in frankrijk waar het toe kan lijdenleiden
Het blijft georganiseerde misdaad, wat moeilijk uit te roeien is. Maar je kunt moeilijk beweren dat de criminelen op de Wallen ongemoeid worden gelaten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die invallen voldoende zijn geweest. Dit soort problemen moet je met de wortel uitroeien.
De media vergroot incidenten uit, en heeft het nauwelijks over structureel beleid. Maar wat doet, om maar even de vergelijking Rotterdam versus Amsterdam te blijven aanhalen, Rotterdam nu meer tegen jeugdcriminaliteit dan Amsterdam? En hoe zit het met die verloedering, is dat niet gewoon een vooroordeel dat dat in Amsterdam zoveel slechter gesteld zou zijn?quote:Het is een stap in de goede richting, maar als er tegelijkertijd berichten in de media blijven komen van een burgemeester die niet adequaat optreedt tegen de kutmarokkaantjes waar Oudkerk al aan refereerde of de verloedering van wijken en buurten niet tegengaat dan is dat toch het dominerende beeld dat ontstaat.
Mink Kok zit in de bak, Ferdi Elsas heeft zijn straf uitgezeten. En wat die laatste in het rijtje doet snap ik ook niet helemaal. Je hebt het hier ook niet echt over lokale criminaliteit, dit zijn mensen die nationaal, zo niet internationaal opereerden. Woonden in België of in Thailand, lieten hun drugs via Rotterdam of Schiphol het land in komen, werden vermoord in Amsterdam, maar ook in Hoorn, Zandvoort, Amstelveen en Pattaya. Wat dat heeft te maken met het beleid van Job Cohen is me niet erg helder.quote:Er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen "een broeinest" en "jamaar daar zitten ze ook". De hele wallen is in criminele handen en wordt gedomineerd door drugs en vrouwenhandel. De meeste topcriminelen zijn niet voor niets begonnen in Amsterdam, niet in Rotterdam. Amsterdam heeft ook veel meer te maken met deze problemen dan Rotterdam. En zoals ik al zei: waar het gaat om de aanpak van georganiseerde criminaliteit heeft de Amsterdamse politie al jarenlang het nakijken. Terwijl de eerste de beste Parool-journalist er begin jaren '90 al boekjes over schreef (die later verplichte literatuur werden voor nieuwe rechercemedewerkers). Waarom lopen Robert 'Mink' Kok, Willem Holleeder, Ferdi Elsas en Etienne Urka er nog rond?
dat vraag ik me ook af. ik heb nog geen enkele reden gehoord waarom meneer Cohen dat zou verdienen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:17 schreef sizzler het volgende:
Welke uitmuntende prestaties heeft hij geleverd die hem onderscheiden van andere burgemeesters?
in een stad zonder allochtonen jaquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:14 schreef SCH het volgende:
Denk wel dat het terecht is al blijven dit soort lijstjes onzinnig.
Amsterdam is een moeilijke stad en ik vind dat hij doet wat hij moet doen.
Hij zou wel eens iets minder knorrig kunnen zijn. Ik zie niet veel burgemeesters die hem evenaren maar hij heeft het als burgemeester van de grootste stad wel wat makkelijker om in the picture te kopen.
Jaap Pop van Haarlem is ook goed, Jacques Wallage is volgens mij een hele bekwame burgemeester, Albertine van Vliet van Amersfoort is ook een hele goede.
in Rotterdam is het juist erger en dat komt omdat de bevolking in Rotterdam ook veel armer is. dat is al heel lang zoquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:29 schreef Kozzmic het volgende:De media vergroot incidenten uit, en heeft het nauwelijks over structureel beleid. Maar wat doet, om maar even de vergelijking Rotterdam versus Amsterdam te blijven aanhalen, Rotterdam nu meer tegen jeugdcriminaliteit dan Amsterdam? En hoe zit het met die verloedering, is dat niet gewoon een vooroordeel dat dat in Amsterdam zoveel slechter gesteld zou zijn?
voor zoiets heb je eerder een internationale politie met ruime bevoegdheden nodig, bv. Vier vermoorde topgangsters uit Nederland woonden officieel in Neerpelt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar dit soort gevallen is voor mij inderdaad een reden om vóór een landelijke politie te zijn. waar Cohen weer tegen is
Zie ook de uitzending van Nova hierover.
Ik weet niet of Cohen de meest terechte winnaar is, daarvoor heb ik te weinig inzicht in de kwaliteiten van andere burgemeesters. Waar het me in deze discussie vooral om gaat is dat veel van de kritiek op Cohen in de media en van de zogenaamde rechtse 'denkers' en hun volgelingen imho onterecht is. De boel bij elkaar houden is geen 'pappen en nathouden', het is juist bij uitstek de rol van een burgemeester. Slap beleid op het gebied van migratie of criminaliteit is ook onzin.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:17 schreef sizzler het volgende:
Dan zal het wel aan de media liggen. Maar als je als burgemeester na spanningen tussen bevolkingsgroepen alleen aan de allochtone kant van de brug die je wilt bouwen bezoekt dan help je dat uitvergrootte beeld in de media ook niet echt tegen te gaan. In tegendeel.quote:
dat ben ik helemaal met u eens.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:53 schreef Kozzmic het volgende:
Behalve dat Opstelten natuurlijk te stellen heeft met zo'n racistische paljas als Pastors, wat dat betreft scoort Opstelten bij mij nog wel een puntje omdat hij ondanks Pastors toch als een burgervader voor alle Rotterdammers probeert te functioneren.
Hoe kom je erbij dat Cohen alleen allochtonen opzoekt? Verdiep je je er eerst eens in voordat je lukraak wat beweert.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan de media liggen. Maar als je als burgemeester na spanningen tussen bevolkingsgroepen alleen aan de allochtone kant van de brug die je wilt bouwen bezoekt dan help je dat uitvergrootte beeld in de media ook niet echt tegen te gaan. In tegendeel.
Dat is niet het punt. De vraag is of men er elders wel in slaagt om wat tegen de georganiseerde misdaad te doen, bijvoorbeeld in Neerpelt waar ze wonen, of in Rotterdam waar de drugs het land binnenkomt, of in Hoorn en Zandvoort waar ook liquidaties zijn geweest.quote:De georganiseerde criminaliteit is misschien internationaler geworden, maar heeft nog steeds een oorsprong in Amsterdam. Als er in Amserdam iemand wordt omgelegd, dan is het de taak van de Amserdamse politie om daar iets tegen te doen. Vooralsnog lukt ze dat niet.
IJburg, KNSM-eiland, Westerpark, Amsterdam-Zuidoost, Amsterdam-West, diverse kleinschalige bouwprojecten in het centrum en de oude wijken. Er wordt in AMsterdam meer gebouwd dan enkel kantoren. En dat huisjesmelkers in Rotterdam harder worden aangepakt is ook al zo'n Sizzler-onwaardige losse flodder, zie bijvoorbeeld bron, bron of bron.quote:Een ander voorbeeld: In Amsterdam is de woningnood groter dan in Rotterdam, maar juist in de laatste stad zie je een gestructureerde aanpak van huisjesmelkers, verhuur aan illegalen en het tegengaan van verloedering dmv ambitieuze projecten. Amsterdam wordt voornamelijk volgebouwd met lege kantoren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |