1. Hans Wiegel Trofee - Beste discussievoerder. - Parabola vind ik een goede, maar die zie ik te weinig om echt wat over te kunnen zeggen. Daardoor kies ik voor
sigme. Zij weet duidelijk haar standpunt uit te dragen en volhardt in het verdedigen ervan.
2. Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder. - Zonder enige twijfel, hoewel hij al een paar maanden weg is,
Diego_Armando_Maradonna.
3. Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis". - Vermoedelijk
freako.
4. Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener. -
Hallulama.
5. Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl. - Vorig jaar ryan3, dit jaar
rm-rf.
6. Elco Brinkman Trofee - Meest geschikte 'kroonprins' (oftewel toekomstige mod). - Lastige, maar doe maar
du_ke.
7. Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. - Makkelijk:
George_butters.
8. Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest? - Het resultaat van het feit dat er vooral rechtse users zijn vertrokken: Lithion,
kaalhei, PJORourke, sjun.
9. Peter R De Vries Trofee - Beste nieuwkomer. - Lodewijk-Napoleon, sigme of Floripas?
Floripas, omdat ze kennis meebrengt, juiste vragen stelt en *ahum* zeer actief meediscussieert (ofschoon ze te vaak vervalt in slowchat
![]()
).
10. Boris Dittrich Trofee - Beste vrouwelijke user. - Silmarwen. Weet van zich af te bijten en als ze meedoet in een discussie is het vaak to the point en inhoudelijk sterk.
11. Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn). -
Mannee.
12. Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar. - Duh..
du_ke ![]()
13. Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user. -
SCHthabit.
14. Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user. -
McCarthyCANARIS.
15. Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob -
McCarthy.
16. Frans Weisglas Trofee - De user die het meeste dronken in POL (SC) rondhangt -
DoG[.
17. Ad Melkert Trofee - De zuurste user -
SCH, omdat hij met regelmaat vervalt in zuur gezeur over de menselijkheid van discussiepartners.
18. Strom Thurmond Trofee - De oudste rot in het vak -
geen idee.
19. Jan Marijnissen Trofee - User die de meest nutteloze topics opent -
BHFH.
De Femke Halsema trofee - User die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje -
SCH.
De Thom de Graaf trofee, voor de user die het meest sneu is behandeld -
Sidekick.
De Alexander Pechtold trofee, voor de user met de grote bek zonder iets te bereiken -
McCarthy. Ik herinner me een mailtje naar een omroepzender met een hoop gescheld.
![]()
De Ayaan Hirsi Ali trofee, voor de user die het langst over een onderwerp blijft zeiken - Ook deze valt wmb
McCarthy ten deel, omdat hij veel topics opent met slechts 1 onderwerp.
De Martin Bril trofee, voor de user die het meest achter de feiten aanloopt -
geen idee.