Net zo duur als 30 jr geleden. Europese marktwerking, weet je nog.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:08 schreef sizzler het volgende:
Nou. Weet je wel niet hoe duur die hoeren van tegenwoordig zijn?
Ach, ik heb drie jaar lang als bijbaantje op een incassoafdeling gewerkt. Het zou je verbazen hoeveel schuld mensen kunnen maken....quote:
Die mensen stonden ook niet voorraan toen god de hersens uitdeelde.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:12 schreef sizzler het volgende:
Ach, ik heb drie jaar lang als bijbaantje op een incassoafdeling gewerkt. Het zou je verbazen hoeveel schuld mensen kunnen maken....
Ja, d'r worden daar hele gezinnen geterroriseerd en huizen afgebrand omdat ze niet blank zijn, op dagelijkse basis....quote:
Nee, wel nieuwe verhalen, zo zou de situatie onhoudbaar zijn geworden nadat op een van de eerste dagen de politie een traangasgranaat in een moskee zou hebben geschoten. Of dat waar is of het een fantasie-verhaaltje is om de situatie uit de hand te laten lopen is niet bekend.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:43 schreef Pracissor het volgende:
zijn er weer nieuwe rellen/beelden?
quote:London's Paris is Burning - Artist(Band):The Clash
Paris is burning! Paris is burning!
All across the town, all across the night
Everybody's driving with full headlights
Black or white turn it on, face the new religion
Everybody's sitting 'round watching television!
Paris is burning with boredom now
Paris is burning dial 99999
I'm up and down the Westway, in an' out the lights
What a great traffic system - it's so bright
I can't think of a better way to spend the night
Then speeding around underneath the yellow lights
Paris is burning with boredom now
Now I'm in the subway and I'm looking for the flat
This one leads to this block, this one leads to that
The wind howls through the empty blocks looking for a home
I run through the empty stone because I'm all alone
Paris is burning with boredom now...
het is al bezigquote:Op donderdag 3 november 2005 10:41 schreef Drugshond het volgende:
Gaat wel lekker daar in Frankrijk (Paris), is dit het toekomstbeeld voor Europa ?
Volgens mij is het een White Riotquote:Op donderdag 3 november 2005 10:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, wel nieuwe verhalen, zo zou de situatie onhoudbaar zijn geworden nadat op een van de eerste dagen de politie een traangasgranaat in een moskee zou hebben geschoten. Of dat waar is of het een fantasie-verhaaltje is om de situatie uit de hand te laten lopen is niet bekend.
- The Clashquote:White riot - I wanna riot
White riot - a riot of my own
White riot - I wanna riot
White riot - a riot of my own
Black man gotta lot a problems
But they don't mind throwing a brick
White people go to school
Where they teach you how to be thick
An' everybody's doing
Just what they're told to
An' nobody wants
To go to jail!
All the power's in the hands
Of people rich enough to buy it
While we walk the street
Too chicken to even try it
Everybody's doing
Just what they're told to
Nobody wants
To go to jail!
Are you taking over
or are you taking orders?
Are you going backwards
Or are you going forwards?
Wat wordt er gedoogd dan?quote:Op donderdag 3 november 2005 10:55 schreef Drugshond het volgende:
Feit blijft wel dat Frankrijk geen antwoord heeft, en dit omgekeerd een voedingsbodem is voor het nationalistisch (wij versus zij) denken. Dit is duidelijk een Coheniaans praktijkvoorbeeld dat gedogen van pappen en nathouden ook tot enorme excessen kan leiden.
De Hugenoten!quote:Op donderdag 3 november 2005 11:20 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het is al bezig
[afbeelding]
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:33 schreef RichardQuest het volgende:
Wat wordt er gedoogd dan?
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef Drugshond het volgende:Ghetto vorming. Gebieden met hun eigen cultuur die losgeweekt worden van de geldende rechtstaat. Slap optreden Discriminatie door werkgevers. Geloofskenmerken als dress-code (versteking van het wij en zij gevoel).
En nog een paar dingen.
Wat heeft dat met Cohen dan wel gedogen te maken?quote:
Overal in Frankrijk gelden dezelfde wetten.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef Drugshond het volgende:
# Gebieden met hun eigen cultuur die losgeweekt worden van de geldende rechtstaat.
Hoe moet het anders?quote:Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef Drugshond het volgende:
# Slap optreden
Ik weet niet of dat hier mee te maken heeft hoor...quote:Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef Drugshond het volgende:
# Discriminatie door werkgevers.
Is dit een geloofskwestie dan?quote:Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef Drugshond het volgende:
# Geloofskenmerken als dress-code (versteking van het wij en zij gevoel).
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?Context=K%7C2005%2D11%2D3&KrantArtikelId=524024quote:Corporaties verplicht om meer te bouwen
Minister Dekker eist zekerheid over woningbouw
RIA ROERINK
DEN HAAG - Minister Sybilla Dekker van Volkshuisvesting is van plan woningcorporaties in het nieuwe corporatiebestel bouwdoelen op te leggen. Met deze doelen wil zij de zekerheid krijgen dat er voldoende huizen worden gebouwd en gerenoveerd.
De VVD-bewindsvrouw zal dat vandaag aankondigen op een congres van Aedes, de brancheorganisatie voor woningcorporaties.
Het kabinet neemt het corporatiebestel ingrijpend op de schop. Kern van het nieuwe stelsel is dat de vrijblijvendheid uit het huidige systeem moet verdwijnen. De productie van nieuwe huizen moet flink omhoog. In Nederland is nog steeds een tekort aan woningen, waardoor er opwaartse druk is op de huizenprijzen.
In het nieuwe stelsel moeten gemeenten en corporaties meerjarige contracten afsluiten over het aantal te bouwen en te renoveren huizen. Minister Dekker wil daarbij echter niet geheel buitenspel blijven. Zij zegt nu van plan te zijn om doelen op te leggen die zij zelf beschouwt als 'redelijke' investeringen voor een corporatie. Daarmee wil Dekker voorkomen dat nieuwbouw en herstructureringen uitblijven wanneer corporaties en gemeenten er niet in slagen prestatiecontracten af te sluiten.
'Zo'n investeringsdoelstelling kan partijen helpen om tot afspraken te komen', staat in de ontwerp-speech van Dekker. 'Maar tegelijkertijd kan dit een corporatie ook beschermen tegen onmogelijke eisen van een gemeente.'
De minister kondigt vandaag aan dat ze in het nieuwe bestel wil kunnen ingrijpen in individuele situaties, bij individuele corporaties. Nu heeft zij ook al een aanwijzingsbevoegdheid, maar in de praktijk kan de minister van Volkshuisvesting zich daar nauwelijks op beroepen.
De politiek is ontevreden over de prestaties van woningcorporaties. Ruim tien jaar geleden zijn de corporaties geprivatiseerd door middel van een zogenoemde bruteringsoperatie. Sindsdien is het aantal door corporaties gebouwde huizen echter flink afgenomen; van 30.000 naar 12.000 per jaar. Dekker zegt dat ze de 'rafels van de bruteringsoperatie' wil 'afzomen', door het stelsel minder vrijblijvend te maken.
Met de wetswijzigingen voor de corporatiesector wil Dekker meer duidelijkheid scheppen over het werkdomein en de verantwoordelijkheden van de corporaties. Zij wil dat corporaties bij hun leest blijven, en niet bijvoorbeeld een commerciële makelaardij opzetten.
De minister lijkt echter moeite te hebben met de precieze vormgeving van haar plannen. In mei beloofde zij de Tweede Kamer nog voor de herfst een voorstel te sturen over de hervorming van het corporatiebestel, nadat de commisie-De Boer erover had geadviseerd. Dekker heeft het parlement deze week om meer tijd gevraagd.
Een extra obstakel bij de vormgeving van het nieuwe bestel is de Europese Commissie. Dekker heeft vorige week gesproken met eurocommissaris Neelie Kroes over Europese mededingingseisen voor de sector. Kroes wil dat er een strikte scheiding komt tussen sociale en commerciële woningbouw.
Verder maakt de VVD-politica vandaag bekend dat het kabinet financiële ondersteuning gaat bieden aan het initiatief waarbij rijke woningcorporaties de armere corporaties helpen. Het daartoe opgerichte Wooninvesteringsfonds (Wif) wordt eenmalig vrijgesteld van overdrachtsbelasting. Het Wif is een vastgoedfonds dat woningen van armere corporaties koopt, zodat zij over geld beschikken voor stedelijke vernieuwing. Met de vrijstelling van de overdrachtsbelasting is naar schatting een tiental miljoen euro's gemoeid.
Adieu vrijblijvendheid
Minister legt bouwdoelen op
Dat 'helpt' gemeenten en corporaties bij het afsluiten van meerjarige bouwcontracten
In individuele gevallen wil de minister in het nieuwe bestel eenvoudiger kunnen ingrijpen
De productie van nieuwbouwwoningen moet flink omhoog
In het huidige bestel bouwen corporaties te weinig huizen
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
Rise of nations.quote:Staat van beleg in zuiden van Thailand
(Novum/AP) - Thailand heeft donderdag de staat van beleg afgekondigd in twee districten van de zuidelijke provincie Songhkla. Het gebied grenst aan drie provincies waar sinds januari vorig jaar meer dan 1.100 doden zijn gevallen in een islamitische opstand. Volgens generaal Khwanchart Klaharn, de militaire commandant voor het zuiden van Thailand, hebben de opstandelingen in de districten Chana en Thepha wapens verstopt en proberen zij het geweld tot Songhkla uit te breiden.
Woensdag zetten de opstandelingen de hoofdstad Narathiwat van de gelijknamige zuidelijke provincie met een reeks bomaanslagen in het donker. In de provincie Pattani werden donderdag op verschillende plaatsen nepbommen gevonden. In Pattani werd in een tas ook het afgesneden hoofd van een boeddhistische monnik aangetroffen.
Vind ik wel, ik open wel een topic.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:46 schreef Chewie het volgende:
Moguh
Is het al weer tijd voor de POL awards?
Ok thnx, wou het ook wel doen maar heb vandaag op mijn werk een beetje weinig tijd voor langere teksten.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:53 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Vind ik wel, ik open wel een topic.
De algemene aanpak, is Coheniaans te noemen.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:45 schreef RichardQuest het volgende:
Wat heeft dat met Cohen dan wel gedogen te maken?
Worden ze ook overal op de juiste manier toegepast ?quote:Overal in Frankrijk gelden dezelfde wetten.
Sociaal/multicultureel moet alles op de schop. Je kunt niet alles onder de mantel der liefde blijven bedekken..quote:Hoe moet het anders?
Wat denk je zelf ? of noem je het liever baldadigheid ?quote:Is dit een geloofskwestie dan?
Doe er ook maar een Joost Tonino award erbij.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:53 schreef RichardQuest het volgende:
Vind ik wel, ik open wel een topic.
Het is al decennia onrustig in die delen van Parijs. Het is, las ik, vroeger wel erger geweest. Meer een probleem van Parijs dan van Frankrijk of Europa.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:41 schreef Drugshond het volgende:
Gaat wel lekker daar in Frankrijk (Paris), is dit het toekomstbeeld voor Europa ?
Waarvoor dan?quote:Op donderdag 3 november 2005 11:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doe er ook maar een Joost Tonino award erbij.
- Die gaat naar DoG -
Wat mij betreft niet, ik tel gewoon het aantal stemmen per persoon per trofee.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:26 schreef MrX1982 het volgende:
Ik weet niet voor alle awards een user. Maar dat is vast niet erg?
Donequote:Op donderdag 3 november 2005 12:29 schreef RichardQuest het volgende:
Wat mij betreft niet, ik tel gewoon het aantal stemmen per persoon per trofee.
Dit soort vragen kun je in dat topic stellen, weet iedereen het meteen
ik was gewoon erg moe, en ik wou veel uitslapenquote:Op woensdag 2 november 2005 23:26 schreef Floripas het volgende:
Dat krijg je op zo'n kinderforum.
*plop*
Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen in zulke landen.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:39 schreef MrX1982 het volgende:
Weet je zeker dat het mannen zijn?
hoax!quote:Op donderdag 3 november 2005 00:42 schreef du_ke het volgende:
RTL5.... amerikanen met stralingsvergifting.
Intrum justitia?quote:Op donderdag 3 november 2005 01:12 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, ik heb drie jaar lang als bijbaantje op een incassoafdeling gewerkt. Het zou je verbazen hoeveel schuld mensen kunnen maken....
Losbandige moraalquote:Op donderdag 3 november 2005 12:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen in zulke landen..
Mijn nominatie heb je iigquote:Op donderdag 3 november 2005 12:49 schreef George-Butters het volgende:
inderdaad!
pb was me vorig jaar net voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |