Simpele zielquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:11 schreef Messenga het volgende:
[..]
Opzich noem je nu 2 marrokanen op.
Voor de rest heb je een ball, beasley, farfan, Koné, Simons, Väyrynen, Alex, Culina, Robert, Gomes.
Moet ik verder gaan?
quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:45 schreef WooZ het volgende:
Wat wordt 't vanavond tegen Sparta? 3-0 hopen we maar
Dude, ten eerste zijn zijn Afellay en Aissati Nederlanders. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat Gullit en Rijkaard Surinamers zijn. Ten tweede is de as van PSV op het veld 9 van de 10 keer Nederlands (of Nederlandstalig > Simons). En ten derde hebben Marokkanen één Rokje en twee Korte broeken.quote:
Zou wel kunnen, maar je begrijpt me wel wanneer ik zeg dat wanneer mensen in Nederland geboren zijn en de intensie hebben er te blijven wonen, dat ze dan gewoon Nederlanders zijn, toch?quote:Op zondag 6 november 2005 04:29 schreef fernando_redondo het volgende:
Gullit is niet in Nederland geboren volgens mij
quote:
Kalou is dan ook niet in Nederland geboren. En waarom zouden A & A niet in Nederlands blijven, afgezien van hun voetbalcarriere?quote:Op zondag 6 november 2005 04:35 schreef fernando_redondo het volgende:
Kalou wordt voor mij nooit geen Nederlander en Aisati en Afellay hebben niet de intentie om in Nederland te blijven
Ze zijn hier gewoon geboren en opgegroeid, waarom zouden die hier niet blijven wonen of terugkeren?quote:Op zondag 6 november 2005 04:43 schreef fernando_redondo het volgende:
Voetbalcarriere is een deel van hun leven en het is maar de vraag of ze na hun carriere terugkeren naar Nederland
Zie Jaap Stamquote:Op zondag 6 november 2005 09:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Omdat het ergens anders in Europa of in Marokko beter vertoeven is
Komop man, Afellay en Aisatti zijn gewoon in Utrecht geboren hoor, die kunnen beter tegen de regen dan tegen de zon...quote:Op zondag 6 november 2005 09:50 schreef fernando_redondo het volgende:
Jaap Stam is geen Nederlander met een buitenlandse achtergrond
Bron: Sunday Heraldquote:Rangers’ chairman decided who played Ball, not McLeish
Philip Dorward finds out why the ex-Rangers defender had to pay to play each game and why he hoped for an injury to team-mate Gregor Vignal
The Michael Ball story is already well-versed. Rangers buy expensive player who gets injured early-doors and then, when he returns after 18 months, Rangers find the clauses in the contract with Everton which mean they can no longer afford to play him, so they try and offload him and he departs in a dramatic deadline day transfer to PSV. End of story?
Well, not quite, because what the player hasn’t talked of before is how the decision not to play him was at David Murray’s behest rather than Alex McLeish’s.
In an exclusive interview with the Sunday Herald in Eindhoven, Ball also reveals how he wished his team-mates would get injured so he could get a game, the fact that he personally had to pay £4,000 a game to play for Rangers, and just who helped get him the move to the Dutch champions.
The narrative begins after Ball had played 44 games in what he calls his ‘first’ season in 2003/04, his eleven 2001 appearances not really counting for him. He was looking forward to his ‘second’ season when suddenly David Murray kick-started the drama.
Part of the £6.5 million deal that took Ball to Ibrox was three payments of £500,000 every time he played 30 games. Rangers paid the first one no problem but rather panicked when they realised they were five games away from another instalment.
“When the season started all of a sudden the management said, ‘Sorry we can’t play you’. Initially no-one even spoke to me and I was like, ‘Why am I not playing?’ Then, before one of the games, the manager said, ‘the chairman wants to speak to you’. He explained the situation, and that’s what killed me,” says the 26 year-old full-back.
“By my 56th game they didn’t want me playing unnecessary games and so they were picking and choosing them for me. It’s funny because I was always on the bench and I’d be hoping that Gregory Vignal would get injured just so I could get a chance to go on and prove a point and say to them, ‘Just pay it!’”
There were plenty of times in the last five months of 2004 where Ball trained all week and went home on a Saturday But, rather than be maudlin, he initially tried to take affirmative action.
“It made me go in and train harder. But then after a while it doesn’t matter what you do – if I became Pele overnight I don’t think I was going to get in the team. You think ‘what is the point?’, but then you hope something will get sorted, which in the end it did.”
Like a fine whodunit, Murray, the player and his agent, Trevor Stevens, sought to solve the mystery. Talk of his contract being ripped up was mooted, as was him not playing at all. In January of this year an interesting compromise was reached.
“Rangers said they’d pay a contribution but they wanted a contribution off myself. I was paying £4,000 every time I played or I came on for Rangers,” explains Ball, who was happy to comply because on £26,000 a week he could afford it, Rangers had stood by him during his injury and it meant playing his part in a league and cup double.
In the end, according to Ball, Rangers paid the £500,000 owed to Everton on the proviso they could see out the deal over the next 30 games with a fee from Rangers and Ball every time he played. Yet, just as he thought the saga was coming to an end, along came another twist.
“We had the same problems at the start of the season where I wasn’t playing, then I played against Celtic, did well and played in the two Champions League games. I was getting dropped because of money. They just wanted me off the wage bill.”
And the catalyst for his departure? Not Dick Advocaat, but Rangers goalkeeper Ronald Waterreus. He initially tipped off his old-team PSV but then informed Ball a few days before the transfer deadline that any deal looked unlikely because he had already played in the Champions League.
So, mid-afternoon on deadline day, he and Stevens were about to board a Midlands-bound flight to meet Birmingham City manager Steve Bruce when Ball’s phone rang; it was the PSV manager Guus Hiddink saying he still wanted to sign him. The only problem was they’d missed the last flight from Glasgow to Holland, however if they got down to London they could still make another. If the film Sliding Doors hadn’t already been written then Ball’s epic tale could have provided the plot.
“We threw it in destiny’s hand, if we made the flight to Holland we went to PSV, if we didn’t then it was a taxi up to Birmingham. But we made it and I ended up signing about ten to 12. It was the bizarrest moment of my life,” he chuckles.
Ball can laugh at it now, especially as he’s fantastically excited about what the future holds. As for Rangers, the moral of the Michael Ball story seems to be don’t touch what you can’t afford.
06 November 2005
Dat beweer ik ook niet maar Spidey zei dat ze graag in Nederland wilde blijven dat is zeker niet zo.quote:Op zondag 6 november 2005 10:08 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Komop man, Afellay en Aisatti zijn gewoon in Utrecht geboren hoor, die kunnen beter tegen de regen dan tegen de zon...
Ik was gisteren zeer tevreden met Koné, hij speelde precies zoals ik denk dat hij het meeste waard is voor de ploeg. Niet door zelf op een doelpunt te jagen maar door als aangever te fungeren. Met zijn techniek, snelheid en fysiek kan hij de beste aangever worden die PSV ooit gehad heeftquote:Op zaterdag 5 november 2005 22:13 schreef Goldboy het volgende:
Mooie 3-punten overwinning. Hoewel de wedstrijd niet echt geweldig was. Kone kon eigenlijk weer niet overtuigen.
Hij had inderdaad wel z'n momenten, maar hij had daarbij ook wel meerdere malen sullig balverlies, slechte aannamens en slecht pases. Maargoed, spitsen leven van hum momenten laten we hopen dat 't er nog wat meer worden.quote:Op zondag 6 november 2005 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik was gisteren zeer tevreden met Koné, hij speelde precies zoals ik denk dat hij het meeste waard is voor de ploeg. Niet door zelf op een doelpunt te jagen maar door als aangever te fungeren. Met zijn techniek, snelheid en fysiek kan hij de beste aangever worden die PSV ooit gehad heeft
Zeer mooi waren zijn 2 assists en het balletje op Alex in de eerste helft die bijna door de keeper heen schoot.
Voor de rest weer een kutwedstrijd. Sparta moest eerst een levensgrote kans krijgen voordat PSV wakker werd. Toen we binnen de minuut op 2-0 stonden ging de handrem er weer op. Het heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen, dat effectieve zakelijke spel. Voordeel: je verspilt geen energie en kan zo langer op alle 3 de fronten maximaal presteren. Nadeel: je kan beter thuis blijven en de samenvatting kijken.
PSV
Who cares, zolang er gewonnen wordt?quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:00 schreef Messenga het volgende:
Opzich he. Opzich heeft PSV een beetje de status van Ajax overgenomen, Wat een buitenlanders legioen
Eindstand ook 1-0quote:Op zondag 6 november 2005 14:00 schreef Neoktheone het volgende:
Ze staan momenteel met 1-0 achter tegen NEC ()
Tihi!quote:
11 December in Rotterdam en 12 april in Eindhovenquote:Op zondag 6 november 2005 15:44 schreef the_legend_killer het volgende:
Wanneer moeten we tegen Feyenoord ?
hier ook niet geluktquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:59 schreef knep het volgende:
Dikke snikkel, niet gelukt met die kaarten.
Om 09u00:30 waren ze al weg.
Maar goed dit had ik eigenlijk al ingecalculeerd, als PSV doorgaat komt er sowieso nog wel een mooie uitwedstrijd.
Zal een belangrijke pot worden.quote:Op zondag 6 november 2005 15:46 schreef Bos81 het volgende:
[..]
11 December in Rotterdam en 12 april in Eindhoven
quote:Op zondag 6 november 2005 14:00 schreef Neoktheone het volgende:
Zo, als Feyenoord nu ook nog punten verliest bij Vitas
Van Ajax hoeven we niets meer te vrezen. Ze staan momenteel met 1-0 achter tegen NEC ()
Ooeeh, jij bent een poly!quote:Op zondag 6 november 2005 15:52 schreef rubbereend het volgende:was er vanmiddag bij in de Goffert, ajax hoef je echt niet meer te tellen, die speelden wel zo enorm beroerd
![]()
Tis toch altijd zo fantastisch gepland voor ons...quote:Op zondag 6 november 2005 16:47 schreef WooZ het volgende:
Wordt een mooie sinterklaasweek vanaf 5 december
De 6e tegen Fener en die zondag erop in de kuip
De competitie is nog lang, nu al roepen dat we kampioen zijn lijkt op randstedelijke arrogantie.quote:Op zondag 6 november 2005 16:31 schreef ErikT het volgende:
Alweer bijna kampioen dus.
Ik kom dan ook uit de randstadquote:Op zondag 6 november 2005 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De competitie is nog lang, nu al roepen dat we kampioen zijn lijkt op randstedelijke arrogantie.
nee helaas, dus dan maar voor de TV en tegen Fener weer in het stadionquote:Op zondag 6 november 2005 17:32 schreef pascalheister het volgende:
mooi weekend
nog gelukt met de kaarten eend?
Ik hoop het wel voor je, dat je deze wedstrijd wel haaltquote:Op zondag 6 november 2005 17:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee helaas, dus dan maar voor de TV en tegen Fener weer in het stadion
quote:Op zondag 6 november 2005 21:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Voor PSV is het te hopen dat er tegen Fener maar 20.000 man of zo zijn
Huh? Je bedoelt 20000 fener fans in de thuiswedstrijd voor PSV?! Lijkt me sterk, volgens mij zijn er al zoveel passe partouts verkocht dat dat al niet mogelijk is. En dan dadelijk ook nog voorrang voor seizoenkaarthouders en leden van de supportersvereniging.quote:Op zondag 6 november 2005 21:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Voor PSV is het te hopen dat er tegen Fener maar 20.000 man of zo zijn
en dan hoop je dat het stadion leeg is?quote:Op zondag 6 november 2005 21:31 schreef fernando_redondo het volgende:
Als PSV wint of PSV gelijkspeelt en Milan wint doet de wedstrijd tegen Fener er niet meer toe
Geen reden voor iemand om minimaal 30 euro te gaan betalenquote:Op zondag 6 november 2005 21:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dan hoop je dat het stadion leeg is?
er staat trouwens nog weldegelijk het één en ander op het spel:
-Geld
-Punten voor de Uefalijst
-Het winnen van de groep
quote:Op zondag 6 november 2005 22:09 schreef fernando_redondo het volgende:
Je ging niet hoor als je geen PP had en PSV al geplaatst is
of gewoon het plezier om naar een wedstrijd te gaanquote:Op zondag 6 november 2005 21:51 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Geen reden voor iemand om minimaal 30 euro te gaan betalen
Dan kan je ook naar PSV - Sparta. Is een stuk goedkoper ookquote:Op zondag 6 november 2005 22:14 schreef pascalheister het volgende:
[..]
of gewoon het plezier om naar een wedstrijd te gaan
Maar heeft niet de sfeer van een CL wedstrijd.quote:Op zondag 6 november 2005 22:34 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Dan kan je ook naar PSV - Sparta. Is een stuk goedkoper ook
idd, maar daar is ook minder makkelijk voor aan kaarten te komenquote:Op zondag 6 november 2005 22:34 schreef fernando_redondo het volgende:
[..]
Dan kan je ook naar PSV - Sparta. Is een stuk goedkoper ook
Dus wel alle CL-wedstrijden bezoeken en het kampioensfeest, maar verder thuis blijven? Ik heb de mogelijkheden niet om wedstrijden van PSV te bezoeken, maar anders zou ik ze allemaal bezoeken. Ik vind het toch wel zo nep om alleen bij de glorie te verschijnen. Wees dan consequent.quote:Op zondag 6 november 2005 23:05 schreef Joenes het volgende:
[..]
Maar heeft niet de sfeer van een CL wedstrijd.
CL wedstrijden bezoeken was jarenlang geen gloriequote:Op maandag 7 november 2005 00:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus wel alle CL-wedstrijden bezoeken en het kampioensfeest, maar verder thuis blijven? Ik heb de mogelijkheden niet om wedstrijden van PSV te bezoeken, maar anders zou ik ze allemaal bezoeken. Ik vind het toch wel zo nep om alleen bij de glorie te verschijnen. Wees dan consequent.
Nee, maar er kwamen toen al wel veel dagjesmensen op af wanneer er een "grote naam" kwam. Erg triest is dat.quote:Op maandag 7 november 2005 00:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CL wedstrijden bezoeken was jarenlang geen glorie
Zie niet in waarom dat triest is...quote:Op maandag 7 november 2005 00:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, maar er kwamen toen al wel veel dagjesmensen op af wanneer er een "grote naam" kwam. Erg triest is dat.
Dat is het ook niet. Niet iedereen kan naar alle wedstrijden van PSV. Het is dan toch logisch dat je je geld opspaart voor de bijzondere wedstrijden, dus de wedsrijden met een grote naam.quote:Op maandag 7 november 2005 03:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zie niet in waarom dat triest is...
dat was toen je weg ging ook al zoquote:Op maandag 7 november 2005 02:40 schreef appelsientje het volgende:
geweldig weekendleuk nieuws allemaal!!
trouwens.... (ik mis dus van alles) Maar lange Jan staat helemaal niet meer in de basis??
Wat een bullshit. Alsof iedereen maar overal tijd en geld voor heeft. Als ik in het geld zwom had ik wel een seizoenkaart, passepartout en met genoeg tijd zou ik ook naar alle wedstrijden in het buitenland gaan. Maar zal ik je eens een geheimpje vertellen? Het is allebei niet zoquote:Op maandag 7 november 2005 00:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus wel alle CL-wedstrijden bezoeken en het kampioensfeest, maar verder thuis blijven? Ik heb de mogelijkheden niet om wedstrijden van PSV te bezoeken, maar anders zou ik ze allemaal bezoeken. Ik vind het toch wel zo nep om alleen bij de glorie te verschijnen. Wees dan consequent.
Omdat de helft van de 'echte' wegbleef. Anders was er geen plaats voor 'dagjesmensen'quote:Op maandag 7 november 2005 00:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, maar er kwamen toen al wel veel dagjesmensen op af wanneer er een "grote naam" kwam. Erg triest is dat.
Hoezo heb je niet de mogelijkheid om wedstrijden van PSV te bezoeken dan?quote:Op maandag 7 november 2005 00:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar hoeveel man zou er nu daadwerkelijk komen als PSV al geplaatst is? De PP-houders, wat Turken en een verdwaalde dagjesman. Dan zal het echt niet uitverkocht raken.quote:Omdat de helft van de 'echte' wegbleef. Anders was er geen plaats voor 'dagjesmensen'
ik heb geen passepartout, maar ik ga wel, ongeacht we geplaatst zijn of niet... DUS.quote:Op zondag 6 november 2005 22:09 schreef fernando_redondo het volgende:
Je ging niet hoor als je geen PP had en PSV al geplaatst is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |