Heb je ook wat achtergrond informatie...quote:Op woensdag 2 november 2005 02:08 schreef cerror het volgende:
Ik ken 3 van de lui die eraan hebben gewerkt.
Qua techniek een aardig tijdje.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Heb je ook wat achtergrond informatie...
Hoe , waarmee, hoelang zijn ze daar mee bezig geweest ?
Thx, en ze verdienen alle respect en lof. Ik wist werkelijk niet wat ik zag en wat er theoretisch mogelijk is (met zo'n belachelijk klein progje). I feel dumb als ik zoiets zie.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:19 schreef cerror het volgende:
Qua techniek een aardig tijdje.
Ze gebruikten hun welgeprezen Werkzeug en zo ik schat een nieuwere packer.
Groep hun demo's: http://www.pouet.net/groups.php?which=322 of http://www.farb-rausch.com/
Voorbeeld voor een 64k demo: http://www.pouet.net/prod.php?which=5569
kb_ is een programmeur oa. voor de synth en verdere coding.
Ryg: Programmeur.
Chaos: Programmeur.
Wayfinder: Muziek.
Er zijn zoveel dingen gedaan op dat niveau.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Thx, en ze verdienen alle respect en lof. Ik wist werkelijk niet wat ik zag en wat er theoretisch mogelijk is (met zo'n belachelijk klein progje). I feel dumb als ik zoiets zie.![]()
Laad-tijd.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:32 schreef P8 het volgende:
wat ik me dan afvraag, als het zo klein kan, waarom moet alles tegenwoordig dan zo groot
Wellicht is dit topic wel een leuke eye-opener, om dergelijk soort werk opnieuw onder de aandacht te plaatsen.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:29 schreef cerror het volgende:
Er zijn zoveel dingen gedaan op dat niveau.
Alleen niemand kent het.
Check daarom pouet.net eens.
Ik heb zelf muzak gemaakt voor een 12k
Tja ik zit sinds '96 in de demoscene (waar dit dus een onderdeel van is) dus ik weet er een beetje over.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wellicht is dit topic wel een leuke eye-opener, om dergelijk soort werk opnieuw onder de aandacht te plaatsen.
Ik zal de genoemde site zeker besnuffelen......
Ik wordt er gewoon zeldzaam stil van, terwijl ik al bijna 10 jr met computers klooi.
Omdat schijfruimte/geheugen geen reet kost en je je spel wel mooier kan maken als je b.v. echte textures gebruikt ipv. gegenereerde.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:32 schreef P8 het volgende:
wat ik me dan afvraag, als het zo klein kan, waarom moet alles tegenwoordig dan zo groot
Ademloosquote:Op woensdag 2 november 2005 02:19 schreef cerror het volgende:
Voorbeeld voor een 64k demo: http://www.pouet.net/prod.php?which=5569
Zo moeilijk zijn ze niet te vinden hoor!quote:Op woensdag 2 november 2005 11:10 schreef vosss het volgende:
Ik heb die een hele tijd geleden al eens gedownload.
Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen he
Die demo's zijn ook geweldig
Vroeger had je (op de amiga500) ook veel demo's, maar die waren wel groter dan 64k, stukken groter zelfs. Toen de pc een beetje qua grafisch gebeuren steeds mooier en beter werd zag je ook vaak in winkels van die demo's lopen om te laten zien waar een pc allemaal toe in staat was.
Een hele tijd later weer had je hele bergen 3d screensavers (ik noem een voodoolights bv), ten tijde van het 3dfx gebeuren was dat.
Dat mis ik eigenlijk een beetje. Zulke screensavers lijken niet meer te bestaan en zulke demo's ook niet.
Juist nu lijkt het me hartstikke gaaf als er demo's gemaakt worden (niet in 64k, no offence) die je GPU flink laten zweten! Weet iemand misschien een paar van zulke demo's of screensavers te vinden?? Cerror misschien, omdat die kennelijk in the scene zit??
Vroeger ...mijn Atari tijd (dat ze net met de 1040STF uit kwamen), had je enorm veel grafische demo's staan op de alternatief verkregen software en dat op diskettes. Toen al een kunst en veelal beginnend op de bootsector en in machinetaal.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:40 schreef cerror het volgende:
[..]
Tja ik zit sinds '96 in de demoscene (waar dit dus een onderdeel van is) dus ik weet er een beetje over.
En het moet inderdaad bekender worden.,
yup, ooit eens gerund op een XP 2500+ met 1 GB ram en een fatsoenlijke videokaart, en het liep nog niet eens echt soepel, wel speelbaar, maar niet echt heel vloeiend.quote:
Assembler en machinetaal voor de atari nog steeds geloof ik.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Vroeger ...mijn Atari tijd (dat ze net met de 1040STF uit kwamen), had je enorm veel grafische demo's staan op de alternatief verkregen software en dat op diskettes. Toen al een kunst en veelal beginnend op de bootsector en in machinetaal.
Ook al gaaf om te zien, als je dat ging debuggen hoe ze destijds de boel al aan het packen waren.
Daarom vraaf ik me na bovenstaand lezend af, welke programmeertaal men dan nu gebruikt.
Pie had destijds voor dat al veel respect, maar dit alles is history
Nog steeds dusquote:Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef cerror het volgende:
[..]
Assembler en machinetaal nog steeds geloof ik.
Ik programmeer niets op m'n atari 1040STf, maar ik maak er wel muziek op.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:04 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Nog steeds dusen is ook de kortste en snelste weg om alles uit de kast te halen aan mogelijkheden
![]()
Ook nog steeds een klassieker.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:08 schreef Kiteless het volgende:
Pfff, dit is pas geschiedenis
http://www.pouet.net/prod.php?which=3218
[afbeelding]
JARIG, ROB IS JA-RIG EN O OH WAT VIEREN WIJ FEEST!quote:
quote:Work sucks, scrollers suck, society sucks, we rule
Thnx ...roept veel herinneringen op, zeer veel zelfsquote:Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef cerror het volgende:
[..]
Assembler en machinetaal voor de atari nog steeds geloof ik.
Zie hier wat screenshots van atari ST demos:
daar was hij destijds ook uitstekend geschikt voor.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:06 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik programmeer niets op m'n atari 1040STf, maar ik maak er wel muziek op.
Op m'n game-dev pc draait ie wel goedquote:Op woensdag 2 november 2005 17:35 schreef Burner2000 het volgende:
Straks maar ff op m'n game pc testen. Op m'n dev pc was de demo niet vooruit te branden.
^- ja, laat anders even duidelijk merken dat je geen idee hebt waar je het over hebtquote:Op woensdag 2 november 2005 21:01 schreef mschol het volgende:
leuk gedaan enzo maar volgens mij gebruiken ze nog geen 30% van alle resources (maak em zeg 200 kb en zorg dat de noieuwe gpu's hun werk kunnen doen)
maar nog best mooi voor een spel van 96kb
quote:Op donderdag 3 november 2005 10:02 schreef Kiteless het volgende:
[..]
^- ja, laat anders even duidelijk merken dat je geen idee hebt waar je het over hebt
Hoezo ?quote:
Mja, gegenereerde data-size zegt ook weinig, als ik kijk naar een paar van m'n 4k-intro's genereren die gemiddeld al tussen de 100 en 500MB aan audiodata... met een stukje code van tussen de 500 en 2000 bytes.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:07 schreef cerror het volgende:
Wat kiteless zegt.
Ik ben dan zelf geen coder maar ik weet wel dat ze meer dan een gig aan resources packen/genereren voor zoiets.
Plastic.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:43 schreef GoStop het volgende:
@ mschol;
Als je je gpu wilt laten zweten; pak deze megademo maar eens: Final Audition![]()
Wil altijd nog eens naar zo'n demoscene-party..
Breakpoint 2006 anyone?![]()
Wat zijn je pc-specs buup?quote:Op donderdag 3 november 2005 14:10 schreef Bupatih het volgende:
Hij doet het niet bij mij.
Hij kapt er al bij het laden mee.
Waar kun je dat makkelijk, snel en overzichtelijk zien?quote:
start -> run -> dxdiag vind ik erg overzichtelijkquote:Op donderdag 3 november 2005 14:14 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Waar kun je dat makkelijk, snel en overzichtelijk zien?
mschol is duidelijker.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:14 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Waar kun je dat makkelijk, snel en overzichtelijk zien?
quote:
Kijk daar hebben we het al.quote:
Oh.quote:Op donderdag 3 november 2005 14:41 schreef Kiteless het volgende:
Bupatih - sorry, maar met maar 1 megagiegel, een GeForce4 MiXer en 256MB geheugen kun je beter demo's van een jaar of 5 geleden downloaden
De meeste demo's worden gemaakt voor de hardware die er is op het moment dat ze uitkomen, dus geen moderne hippe shows op jouw machine ben ik bang
Voorlopig niet zo te zienquote:Op donderdag 3 november 2005 14:07 schreef cerror het volgende:
[..]
Plastic.
Stravaganza mag er ook wel wezen trouwens.
En BP 2006?
Prima, komt er nog een party in NL naast demozone?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |