abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31863936
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uit algemene middelen inderdaad. Dat houdt in dat er met kosten en uitgaven geschoven moet worden. Verder zullen de hogere inkomsten uit reclame en stationsexploitatie meespelen. Michel van Houten komt voor bus en tram uit op een bedrag van 700 miljoen per jaar aan extra kosten. Dat is op te hoesten.
Mm, en de effecten zijn die benoemd?
I´m back.
pi_31863955
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:34 schreef du_ke het volgende:
Voor iedereen zou kunnen maar dan nog ga ik voor een gefaseerde aanpak. In Vlaanderen zijn ze al een mooi eind op weg (waar wel bij vermeld moet worden dat die flink achterliepen op Nederland ze zijn ons nu iig wel voorbij). Maar ach dit is een andere disucussie nu weer verder over kansloos de Vries. Pak maar lekker stemmen weg bij de VVD peter .
Peter R. is wel wat links, maar waarom zouden linkse kiezers in Godsnaam overstappen als ze hun ei heel goed kwijtkunnen bij Bos, Marijnissen en Halsema? Bovendien zal geen linkse kiezer op Peter R. stemmen omdat een dienstplicht veel te rechts is.
pi_31863967
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:34 schreef du_ke het volgende:
Voor iedereen zou kunnen maar dan nog ga ik voor een gefaseerde aanpak. In Vlaanderen zijn ze al een mooi eind op weg (waar wel bij vermeld moet worden dat die flink achterliepen op Nederland ze zijn ons nu iig wel voorbij). Maar ach dit is een andere disucussie nu weer verder over kansloos de Vries. Pak maar lekker stemmen weg bij de VVD peter .
Bij de VVD weg

PrdV lijkt in de verste verte niet eens op de VVD, misschien dat Peter de laatste paar zetels van D66 kan veroveren
pi_31863995
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Peter R. is wel wat links, maar waarom zouden linkse kiezers in Godsnaam overstappen als ze hun ei heel goed kwijtkunnen bij Bos, Marijnissen en Halsema? Bovendien zal geen linkse kiezer op Peter R. stemmen omdat een dienstplicht veel te rechts is.
Sociaaldemocratie ontbreekt het aan visie op de wat langere termijn mbt vergrijzing en problemen van betaalbaarheid van verzorgingsstaat, daarnaast vind ik persoonlijk dat Bos wat te veel touw viert mbt rechts populisme.
I´m back.
pi_31863997
quote:

[..]

En wat is er zo rechts aan het verplicht worden om in dienst te gaan? Klinkt eerder als iets communistisch.
pi_31864000
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, en de effecten zijn die benoemd?
Er is naar dat soort zaken wel het een en ander aan onderzoek gedaan met niet geheel eenduidige uitkomsten. Op drukke trajecten zal het zeker leiden tot minder congestie. In dunner bevolkte gebieden zal het vooral de mobiliteit van b.v. ouderen verbeteren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:47:32 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864011
quote:

[..]

Met schaamrood op de kaken moet ik je bekennen dat ik er nog niet over uit ben, over die sociale dienstplicht.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:49:03 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31864042
quote:

[..]

Hiermee suggereer je dat kiezers per definitie links óf rechts zijn. Dat lijkt me onzin. Iedere kiezer heeft bepaalde standpunten waarmee hij wrs. eerder in een links óf een rechts blok valt, maar er is absoluut geen regel dat je links of rechts moet zijn, en er kunnen dus genoeg mensen zijn die zowel voor een sociale dienstplicht als voor meer ontwikkelingshulp zijn.

Daarnaast lijkt sociale dienstplicht me veel eerder een links dan een rechts fenomeen, aangezien rechts voor weinig overheidsbemoeienis is en links voor veel, en een plicht lijkt me typisch een geval van bemoeienis.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_31864151
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is naar dat soort zaken wel het een en ander aan onderzoek gedaan met niet geheel eenduidige uitkomsten. Op drukke trajecten zal het zeker leiden tot minder congestie. In dunner bevolkte gebieden zal het vooral de mobiliteit van b.v. ouderen verbeteren.
Of je verplaatst de congestie. Er zal maw erg veel geínvesteerd moeten worden.

Voor dunbevolkte gebieden geldt: OV is daar steeds minder fijnmazig geworden de laatste tijd (bus op afroep veelal), omdat men daar vaak onrendabel exploiteert, dwz men laat lege bussen rondrijden.

Ik zou maw voor een dergelijk plan eerst een degelijke studie willen lezen voordat je daarmee de boer op gaat als upstart partij.
I´m back.
pi_31864198
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je kunt best in Den Haag zitten en niet regentesk zijn. Kijk naar de SP, of de ChristenUnie, of de SGP, of de VVD ten tijde van Nijpels, of D66 vóór paars, of de oude PSP.
Daarom stond regentesk ook tussen haakjes en zien volgens peilingen de kiezers bovengenoemde partijen ook als "haagse kliek" en "oude poltiek", wellicht dat dit voor de SP nog een beetje meevalt.
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik denk dat hij eerder stemmen afsnoept van rechts dan van links: hij haalt veel punten aan die ik herken bij rechtse vrienden. Die zeggen vaak: "eigenlijk ben ik een VVDer, maar het zijn van die regenteske ballen en ze begrijpen ook niet dat je in Nederland te krap op elkaar zit om bijvoorbeeld niet het OV en andere infrastructuur centraal en goed te regelen."
Ik denk zelf dat PrdV het helemaal niet redt, hij wordt nu al doodgeknuffeld door zowel links als rechts. Zelf vind ik het in de landelijke politiek wel meevallen met het "regentesk" gedrag, dit zie je en zag je vooral in gemeentes waar een zeer lange tijd dezelfde partij de scepter zwaait zoals Amsterdam, Rotterdam en Groningen (jaja allemaal PvdA maar dit zijn nu net de steden waar ik ervaring mee heb).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2005 12:56:46 ]
pi_31864251
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sociaaldemocratie ontbreekt het aan visie op de wat langere termijn mbt vergrijzing en problemen van betaalbaarheid van verzorgingsstaat, daarnaast vind ik persoonlijk dat Bos wat te veel touw viert mbt rechts populisme.
Wat een onzin. Links heeft een veel beter huishoudboekje dan rechts.
pi_31864312
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Op de wat langere termijn, daar heb ik het nl. over? Hoe overleeft de verzorgingsstaat, of in welke vorm, de demografische hobbel van de vergrijzing...
I´m back.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:00:37 #138
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864315
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Bewijs eens.
pi_31864320
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hiermee suggereer je dat kiezers per definitie links óf rechts zijn. Dat lijkt me onzin. Iedere kiezer heeft bepaalde standpunten waarmee hij wrs. eerder in een links óf een rechts blok valt, maar er is absoluut geen regel dat je links of rechts moet zijn, en er kunnen dus genoeg mensen zijn die zowel voor een sociale dienstplicht als voor meer ontwikkelingshulp zijn.

Daarnaast lijkt sociale dienstplicht me veel eerder een links dan een rechts fenomeen, aangezien rechts voor weinig overheidsbemoeienis is en links voor veel, en een plicht lijkt me typisch een geval van bemoeienis.
Wat op "wetenschappelijk niveau" links of rechts is interesseert bijna niemand in dit land. Het gaat erom wat in dit land als rechts en links gezien wordt en daar hebben we het ook over.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:02:30 #140
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31864366
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:56 schreef Chewie het volgende:

Ik denk zelf dat PrdV het helemaal niet redt, hij wordt nu al doodgeknuffeld door zowel links als rechts. Zelf vind ik het in de landelijke politiek wel meevallen met het "regentesk" gedrag, dit zie je en zag je vooral in gemeentes waar een zeer lange tijd dezelfde partij de scepter zwaait zoals Amsterdam, Rotterdam en Groningen (jaja allemaal PvdA maar dit zijn nu net de steden waar ik ervaring mee heb).
Dat klopt inderdaad wel. De grootste partijen, CDA in het zuiden, PvdA in het noorden, in het westen een lappendeken van VVD, CDA en PvdA, en landelijk de VVD: te lang de macht hebben maakt regentesk. Daarom ben ik ook fel tegenstander van een tweepartijenstelsel.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:02:39 #141
11923 I.R.Baboon
pi_31864372
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat op "wetenschappelijk niveau" links of rechts is interesseert bijna niemand in dit land. Het gaat erom wat in dit land als rechts en links gezien wordt en daar hebben we het ook over.
Dan nog. Sociale Dienstplicht lijkt me niet rechts, en bovendien zie je al meer zwevende kiezers, dus is het niet zo dat mensen per definitie links of rechts gaan stemmen. Daarnaast zijn het natuurlijk ook stomme begrippen.
pi_31864412
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:02 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dan nog. Sociale Dienstplicht lijkt me niet rechts, en bovendien zie je al meer zwevende kiezers, dus is het niet zo dat mensen per definitie links of rechts gaan stemmen. Daarnaast zijn het natuurlijk ook stomme begrippen.
Het zijn stomme begrippen, maar de media hecht er veel waarde aan.

Persoonlijke vrijheid is trouwens iets typisch links, en daarom is een sociale dienstplicht rechts.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:06:07 #143
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_31864463
Peter R de Vries, onze redder in nood, hij zal wel even voor wat opschudding zorgen daar in Den Haag. Ik vind het allemaal zo simpel gedacht. Zie ook onderstaande tekst, vooral het stukje Volk kiest de gevierde jongens over o.a. radicale en versimpelde oplossingen.

De democratie draait dol.. referenda en directe-democratie
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_31864509
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Het zijn stomme begrippen, maar de media hecht er veel waarde aan.

Persoonlijke vrijheid is trouwens iets typisch links, en daarom is een sociale dienstplicht rechts.
Waarom is persoonlijke vrijheid typisch links? Wat een onzin kraam je uit, net als je naamgenoot
pi_31864518
Triest initiatief... Vooral omdat hij net als Fortuyn destijds ook meteen zegt dat hij minstens een x aantal zetels wil halen omdat hij er anders mee op houdt... Maw: het moet wel makkelijk en snel gebeuren, anders hoeft het voor mij niet... Wat een toewijding .

Die 55 punten slaan vooralsnog ook nergens op zolang ze niet ondersteund worden door een echt verkiezingsproggramma met daarin concreet beleid en (financiële) onderbouwing.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31864556
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waarom is persoonlijke vrijheid typisch links? Wat een onzin kraam je uit, net als je naamgenoot
Persoonlijke vrijheid = typisch liberaal = links???
I´m back.
pi_31864586
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De Peter-logica
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:11:53 #148
11923 I.R.Baboon
pi_31864627
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De Peter-logica
Ja, het zal wel aan m'n academische vorming liggen, maar hier snap ik werkelijk helemaal niks van.
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:20:18 #149
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_31864847
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:48 schreef DoctorB het volgende:
En dan dat laffe "Er moeten wel veel mensen achter me staan want anders heb ik er geen zin in"......
DAT laat echt zien wat voor een slappe zak Peter eigenlijk is.
Precies!

Trouwens wordt die opiniepeiling op 16 december ook uitgezonden op SBS6 ofzo? Gepresenteerd door Maurice de Hond?
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_31865599
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op het gebied van persoonlijke vrijheid heeft links het liberalisme veel eerder omarmt dan rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')