Zeikneus, wat boeit dat milieu nou ??!?!?! Ik wil er knaken bij hebben !! Eerst ome Pikko z'n knip spekken en dan komen de bomen wel !!quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:34 schreef Archie. het volgende:
Peter R. de politiek in. Is dat goed of slecht voor ‘het milieu?’
Hij zal zich denk ik flink moeten afzetten tegen de gevestigde partijen in het algemeen. Op zich pakt hij het al goed aan door te stellen noch links noch rechts te zijn. Als je jezelf op een bepaalde positie in het politieke spectrum plaatst, kom je al snel terecht in een zetelstrijd met partijen die in hetzelfde gedeelte van het spectrum opereren. Verder zal hij voor meer succes dan de LPF in ieder geval moeten zorgen dat hij de organisatie van zijn partij beter op orde heeft.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:06 schreef MouseOver het volgende:
Hij heeft wel een paar sterke punten. We hebben de afgelopen jaren gezien dat het goed mogelijk is een partij(tje) aardig neer te zetten en flink wat mediaaandacht te regelen enzo. Ik ben benieuwd wat De Vries in gedachten heeft om ervoor te zorgen dat het bij hem anders loopt dan bij andere pogingen.
Dat laatste zou wel verontrustend moeten zijn voor De Vries. 1 op de 8 overweegt slechts een stem uit te brengen op De Vries. Zelfs als alle mensen het zouden doen die het overwegen kom je nog niet aan de 20 zetels.quote:Publiek en politiek positief over PRDV
Uitgegeven: 31 oktober 2005 20:49
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2005 21:44
DEN HAAG - Het Nederlandse publiek en de gevestigde politieke partijen hebben maandag overwegend positief gereageerd op de komst van de PRDV, de nieuwe politieke partij van misdaadjournalist Peter R. de Vries. De oprichter presenteerde op het Binnenhof in Den Haag zijn plannen, waarbij het gratis openbaar vervoer en de teruggave van het Kwartje van Kok het meest enthousiast werden ontvangen.
De Vries is niet rechts en niet links en wil van alles veranderen, zoveel werd duidelijk uit zijn 55 hervormingsstellingen.
De misdaadjournalist had het plan opgevat om ze op de deur van het Tweede Kamergebouw te hameren, ongeveer zoals de kerkhervormer Maarten Luther exact 488 jaar geleden deed met zijn 95 stellingen aan de deur van de slotkapel in het Duitse Wittenberg.
Ingrijpende veranderingen
Het beveiligingspersoneel van de Kamer ging niet akkoord met de actie. Daarop bevestigde De Vries zijn pamflet op een zelf meegebrachte stellage. De nieuwbakken politicus vindt dat "ingrijpende veranderingen" in Nederland nodig zijn.
Hij pleit onder meer voor een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen, het houden van referenda, het afschaffen van de Eerste Kamer en het verhogen van de kiesdrempel.
Gratis openbaar vervoer
Als de PRDV het voor het zeggen krijgt, gaat het budget voor ontwikkelingssamenwerking omhoog naar 1 procent van het bruto binnenlands product. De gemeentelijke belastingen moeten bevroren worden, het 'kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist en het openbaar vervoer gratis in de strijd tegen de files.
Pensioenleeftijd
Het bijzonder onderwijs zou niet langer door de overheid gesubsidieerd moeten worden. De pensioenleeftijd moet omhoog naar 67 jaar. Voor jongeren dient er een maatschappelijke dienstplicht te komen. De Vries wil de veiligheid voor de burgers fors verbeteren, maar dat mag niet ten koste gaan van de vrijheid van meningsuiting. Softdrugs moeten gelegaliseerd worden.
Wijs geworden door het averechtse effect van de afkeurende reacties bij de politieke entree van wijlen Pim Fortuyn lieten VVD, PvdA en D66 zich in positieve bewoordingen uit over de nieuwe partij. Het CDA en GroenLinks wilden nog niet reageren.
Positief
Het eerste oordeel van het Nederlandse publiek over de PRDV is positief. Uit een opiniepeiling van Maurice de Hond bleek dat 40 procent van de Nederlanders positief is over de plannen van de partij, tegen 27 procent negatief.
Met name de standpunten over het Kwartje van Kok en het gratis openbaar vervoer doen het goed. Zeven op de tien Nederlanders is het hiermee eens. Een op de acht Nederlanders overweegt bij verkiezingen een stem op de PRDV.
Ja.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:01 schreef pberends het volgende:
[..]. Stem dan lekker Marijnissen en co.
En dan nog, dan help je die mensen met voedsel, en dan? Hebben ze dan opeens een gelukkig leven?
Spreek a.j.b. voor jezelf. Ik vind het juist goed dat er wat strenger wordt gedaan tegen mensen die bij het minste of geringste de brui eraan geven en klagen dat de overheid alles voor ze moet regelen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:25 schreef VARKEN het volgende:
dat is juist hetgene geweest waar de bevolking zich aan ergert, nl. niet opkomen voor zwakkeren en hulpbehoevenden.
Ok, ik kon me in het eerste antwoord nog inhouden, maar nou maak je het echt te bont. Het is wel makkelijk om alles af te schuiven op mensen die meer verdienen, maar er wel keihard voor werken en gestudeerd hebben. Ik voel er helemaal niks voor om mensen die er maar op los leven en niet op hun gezondheid letten te onderhouden. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.quote:Beste politici stop aub de privatisering van de zorgsector en laat de rijken het betalen, het gaat toch weer goed met de economie over 2 jaar.
Dus omdat iemand niet met zijn vingers van de drugs kan afblijven, moeten 'de rijken' er maar weer voor opdraaien?! Ga toch weg.quote:uitvallers door het ietwat te ruige en vreselijk te opportune drugsbeleid van ons.
Hij sluit juist zeer veel potentieele stemmers uit, jongeren en hun ouders die die sociale dienstplicht niet zien zitten, ouderen die geen zin hebben om tot hun 67e te werken ect ect.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:35 schreef mbn het volgende:
Hij gooit enorm veel balletjes op. Iedereen zal het ongetwijfeld met een aantal punten eens zijn.
wtf doe jij nou?quote:
Nee, dat mag je niet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:12 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik zeg dat Varken volgens mij niet helemaal goed bij z'n hoofd is. Dat mag ik gewoon zeggen.
Precies, dat gebrek aan een visie valt mij ook op, maar we gaan ook steeds meer naar een politieke tijd waar ideologie minder belangrijk is. Het allerbelangrijkste van politiek blijft vertrouwen. Vroeger gaf de ideologie vertrouwen aan een kiezer, maar tegenwoordig is de persoon/leider zelf het belangrijkste criterium van vertrouwen. Uiteraard waren vroeger de personen zelf ook belangrijk, en zal een populist ook op basis van zijn gedachtegoed worden beoordeeld, maar die verschuiving is toch wel duidelijk zichtbaar imho.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Er zitten best aardige punten bij (meer geld naar ontwikkelingss., maatschappelijke dienstplicht, gratis ov) maar ik mis een visie, een ideologie. Politiek is meer dan wat puntjes bij elkaar schrapen.
Alle controlebeambtes ontslaan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
bron: Planet.nl
Hij heeft iig een flinke dosis zelfoverschatting. Ik dicht hem weinig kansen toe.
Het is allemaal wel leuk en aardig wat hij roept maar hoe denkt hij bijv. "gratis" OV te bekostigen?
quote:Als een overheidsdienst bij een aanvraag zich niet houdt aan de afgesproken behandelingstermijnen, dan mag de aanvrager dit beschouwen als een positief antwoord op de aanvraag
Opkomst vorige verkiezingen (80%) gedeeld door 2 + 1 is meerderheid.quote:Op dinsdag 1 november 2005 05:38 schreef prinsrob het volgende:
Waar komt die 41% vandaan? Waarom dan niet gewoon 40% vraag ik me af.
Raar dat ie dat sporten zo wil opleggen. Dat komt namelijk in conflict met elkaar. Hij wil:quote:Op dinsdag 1 november 2005 06:24 schreef Mannee het volgende:
@sizzler
geen potentie. al klinkt het als een ouderenpartij en dat is natuurlijk wel een soort van hip
http://weblog.fok.nl/blog/8891![]()
Zet de context er anders even bij. Ik heb het namelijk ook gezien en dat was totaal niet het idee dat ik er bij had, eerder dat Jan weer lomp bezig was.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:13 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag gister PRDV bij barend en van Dorp en Peter R de vries ging daar goed op ze plaat....... op een gegeven moment maakte jan mulder een opmerking naar peter r de vries en peter moest reageren, maar woorden schoten hem te kort, hij was zeker een halve minuut dood stil en het publiek schoot in de lach (erg pijnlijk was het allemaal; Jan mulder begon zelfs helemaal sorrry sorry te zeggen, dat heb ik jan nog nooit zien doen)
Met andere woorden dat wordt helemaal niks, als je iets nieuws wilt, kan je beter gaan stemmen op een ervaren politicus als Wilders.
Jan was lomp maar hij lulde hem wel weg. Dat sorry sorry van Jan daarna was helemaal dodelijk voor Peter.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zet de context er anders even bij. Ik heb het namelijk ook gezien en dat was totaal niet het idee dat ik er bij had, eerder dat Jan weer lomp bezig was.
Eigenlijk grappig dat jij dit als links-populistisch ziet. Als ik zo naar die 55 punten lijst kijk is de helft nog niet "links" te noemen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef Ryan3 het volgende:
Grappig, PRDV lijkt de lijn door te trekken waar de Leefbaren ten onder gingen nadat zij Fortuyn dumpten. De linkse populistische variant dus.
Ik had ook niet 't gevoel alsof Jan in die situatie een punt scoorde. Eerder andersom. Volgens mij keek Peter juist van "wat lul je nou Jan?!".quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:27 schreef JohnDope het volgende:
Jan was lomp maar hij lulde hem wel weg. Dat sorry sorry van Jan daarna was helemaal dodelijk voor Peter.
Ik ga het later nog even terug kijken(mits ze het er niet uit knippen, wat op uitzending gemist.nl wel eens gebeurt), want vanaf dat moment had ik in ieder geval besloten om zeker niet op PrdV te gaan stemmen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:56 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ik had ook niet 't gevoel alsof Jan in die situatie een punt scoorde. Eerder andersom. Volgens mij keek Peter juist van "wat lul je nou Jan?!".
Wat heeft die omhoog gevallen ambtenaar meer aan ervaring t.o.v. De Vries?quote:Op dinsdag 1 november 2005 10:13 schreef JohnDope het volgende:
Met andere woorden dat wordt helemaal niks, als je iets nieuws wilt, kan je beter gaan stemmen op een ervaren politicus als Wilders.
Wilders heeft veel meer ervaring met den haag en meer inside information, dus die kan in theorie sneller en beter dingen veranderen dan de vries.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat heeft die omhoog gevallen ambtenaar meer aan ervaring t.o.v. De Vries?
Of hij is al meer ingepakt door de bestaande structuren. Denk niet dat je van hem echt een frisse wind mag verwachten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders heeft veel meer ervaring met den haag en meer inside information, dus die kan in theorie sneller en beter dingen veranderen dan de vries.
Was 1 van de grootste klachten over de hedendaagse politiek niet dat de burger het zat is met de "Haagse (regenteske) kliek"?quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders heeft veel meer ervaring met den haag en meer inside information, dus die kan in theorie sneller en beter dingen veranderen dan de vries.
Doen studenten dat dan? Volgens mij alleen op de eerste en laatste dag van de OV-jaarkaart.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Gratis openbaar vervoer zal alleen maar verloedering met zich meebrengen. In een "nette" maatschappij als dat van Japan is het nog wel te realiseren, maar in een tamelijk asociale zoals die van ons zullen burgers daar vet misbruik van gaan maken. Dan heb ik het bijvoorbeeld over zwervers en hangjongeren die de hele dag gaan treinen om herrie te schoppen. En de treinen zullen nog voller raken dan een gemiddeld treinritje in India van Bombay naar New Delhi.
Het is maar zeer de vraag of studenten nu model staan voor de gemiddelde Nederlander, laat staan voor de groep die eventueel problemen kan veroorzakenquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doen studenten dat dan? Volgens mij alleen op de eerste en laatste dag van de OV-jaarkaart.
Je kunt best in Den Haag zitten en niet regentesk zijn. Kijk naar de SP, of de ChristenUnie, of de SGP, of de VVD ten tijde van Nijpels, of D66 vóór paars, of de oude PSP.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was 1 van de grootste klachten over de hedendaagse politiek niet dat de burger het zat is met de "Haagse (regenteske) kliek"?
Het gaat om dat punt van verloedering: de zon is gratis en wandelen in het park is gratis. Verloedert dat nu meer dan, zeg, stations?quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of studenten nu model staan voor de gemiddelde Nederlander, laat staan voor de groep die eventueel problemen kan veroorzaken![]()
Dat klopt, maar als je mensen op de 'wip' wilt zetten, moet je toch inside information hebben en ervaring hebben met den haag. Dat heeft wilders meer dan de vries.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was 1 van de grootste klachten over de hedendaagse politiek niet dat de burger het zat is met de "Haagse (regenteske) kliek"?
Ik denk dat hij eerder stemmen afsnoept van rechts dan van links: hij haalt veel punten aan die ik herken bij rechtse vrienden. Die zeggen vaak: "eigenlijk ben ik een VVDer, maar het zijn van die regenteske ballen en ze begrijpen ook niet dat je in Nederland te krap op elkaar zit om bijvoorbeeld niet het OV en andere infrastructuur centraal en goed te regelen."quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:
De Vries sluit met het afschaffen van bijzonder onderwijs het CDA als regerende partij al uit en ik denk dat hij te veel verplichte aspecten in zijn programma heeft (sociale dienstplicht e.d.) om de VVD te verleiden. Het is meer een tweede D66, maar dan minder onderbouwd. Van mij mag hij meedoen, na al die splinterpartijtjes op rechts nu eindelijk een partij die op links kiezers van de huidige partijen afsnoept.
Zullen we 1 ding kort sluiten, links en rechts is een uitvinding van de politiek, mensen stemmen links of rechts omdat ze niet anders kunnen. Het meerendeel van nederland is centrum democraat. Praktisch iedereen wilt dat we een (radicaal) buitelanderbeleid voeren en dat we opkomen voor de zwakkeren e.d. in de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat hij eerder stemmen afsnoept van rechts dan van links: hij haalt veel punten aan die ik herken bij rechtse vrienden. Die zeggen vaak: "eigenlijk ben ik een VVDer, maar het zijn van die regenteske ballen en ze begrijpen ook niet dat je in Nederland te krap op elkaar zit om bijvoorbeeld niet het OV en andere infrastructuur centraal en goed te regelen."
Euh, Ja, dat gebeurt juist wel. Mensen gaan meer naar de dokter als het gratis is. Als je 10 tot 20 euro moet betalen bij elk bezoek dan denk je wel 2x na of je naar de dokter gaat en of het nodig is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat om dat punt van verloedering: de zon is gratis en wandelen in het park is gratis. Verloedert dat nu meer dan, zeg, stations?
Gaan mensen in Zweden vaker naar de dokter omdat-ie gratis is?
Ga je meer boeken lenen uit de schoolbibliotheek omdat dat gratis is?
Nee, toch?
Ik zie sowieso niet in wat die regel nu precies moet voorstellen. De formateur wordt doorgaans ook de nieuwe MP, en dus stelt de MP al zijn eigen kabinet samen. De Tweede Kamer controleert dat kabinet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:57 schreef Floripas het volgende:
Nog even over dat minister-president gedoe: je kiest dus een MP die rechtstreeks zijn eigen kabinet mag samenstellen. Wat is de functie van de Tweede Kamer dan nog?
Zoals in Atlanta, waar door dit soort beleid het OV, MARTA genoemd, nu staat voor "Moving African americans Rapidly Through Atlanta".quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:20 schreef du_ke het volgende:
'Gratis' OV kan best aardig uitpakken maar dan moet je het wel goed aanpakken (gefaseerd invoeren eerst voor minder bedeelden in de daluren), dit gecombineerd met het opvoeren van de capaciteit. In Vlaanderen werkt dit opzich prima en ook de kosten vallen mee.
Zijn de medische kosten hoger? Waar heb je daar bewijs voor?quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:02 schreef ravan het volgende:
[..]
Euh, Ja, dat gebeurt juist wel. Mensen gaan meer naar de dokter als het gratis is. Als je 10 tot 20 euro moet betalen bij elk bezoek dan denk je wel 2x na of je naar de dokter gaat en of het nodig is.
Nee, het moet eerst gratis worden voor de werkenden. Het is nl. bedoeld als file maatregel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:20 schreef du_ke het volgende:
'Gratis' OV kan best aardig uitpakken maar dan moet je het wel goed aanpakken (gefaseerd invoeren eerst voor minder bedeelden in de daluren), dit gecombineerd met het opvoeren van de capaciteit. In Vlaanderen werkt dit opzich prima en ook de kosten vallen mee.
Ja, natuurlijk. Wat dacht je danquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doen studenten dat dan? Volgens mij alleen op de eerste en laatste dag van de OV-jaarkaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |