Kneus....quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Kadesh het volgende:
Haha, ja ik zal zeker gaan bellen als ik zoiets zie gebeuren.Ik wind het wel een leuke aktie van de beide onbekende heren.
![]()
ja, leuk, geweldig!quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Kadesh het volgende:
Haha, ja ik zal zeker gaan bellen als ik zoiets zie gebeuren.Ik wind het wel een leuke aktie van de beide onbekende heren.
![]()
Ze hadden dus wel alcohol genuttigt én reden te hard.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Kadesh het volgende:
Beiden hadden alcohol genuttigd. Getuigen van deze molestatie kunnen zich melden bij de politie in Alkmaar, telefoonnummer 0900-8844.
![]()
Molesteren is een leuke actie??? Sinds wanneer?? Je lijkt die mongool wel die ik zaterdag avond verwijdert heb. Toen ik tegen hem zei dat ik liever niet had dat hij mijn collega op zijn achterhoofd sloeg antwoordde hij dat dat nu eenmaal een beroepsrisico was....quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Kadesh het volgende:
![]()
mm...mmag ik je aanraken....me mene meneer?quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:35 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Molesteren is een leuke actie??? Sinds wanneer?? Je lijkt die mongool wel die ik zaterdag avond verwijdert heb. Toen ik tegen hem zei dat ik liever niet had dat hij mijn collega op zijn achterhoofd sloeg antwoordde hij dat dat nu eenmaal een beroepsrisico was....
wat een debiel ben je..
quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
mm...mmag ik je aanraken....me mene meneer?
Eens. Hopelijk gebeurt dit vaker !quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:26 schreef Schepseltje het volgende:
tsja, asociaal beleid levert asociale reacties op...
Laten we de politie vogelvrij verklarenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Eens. Hopelijk gebeurt dit vaker !
Spijt me kerel. Zo lang als dat mijn oma niet over straat durft omdat alle mocro's op scooters langs 'r scheuren en jullie nog laf staan te flitsen in een berm kun je dit verwachten !quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:35 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Molesteren is een leuke actie??? Sinds wanneer?? Je lijkt die mongool wel die ik zaterdag avond verwijdert heb. Toen ik tegen hem zei dat ik liever niet had dat hij mijn collega op zijn achterhoofd sloeg antwoordde hij dat dat nu eenmaal een beroepsrisico was....
wat een debiel ben je..
Je praat verschrikkelijk poep kerel:quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:44 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Spijt me kerel. Zo lang als dat mijn oma niet over straat durft omdat alle mocro's op scooters langs 'r scheuren en jullie nog laf staan te flitsen in een berm kun je dit verwachten !
Het is een voorbeeld waarmee ik probeer aan te tonen dat je dit kan verwachten zolang de prioriteit verkeerd ligt. Mensen snappen niet dat Rotterdam 'savonds in een No-Go area verandert en er niets gebeurt terwijl ze voor 5km/h te hard een bekeuring thuis krijgen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:57 schreef sp3c het volgende:
ja idd, als je nu gewoon zegt dat je zelf niet over straat durft dan zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen maar om je frustratie op je oma af te schuiven vind ik wat zielig hoor
De burger is ook al vogelvrij verklaard.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:43 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Laten we de politie vogelvrij verklarenZe snappen er toch niets van, het is de schuld van de politie!! Laten we daarom de uitvoerende partij aanpakken en niet de beleidsmakers, want die doen het zo goed.
Nou, wat een leuke actiequote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Kadesh het volgende:
Ik wind het wel een leuke aktie van de beide onbekende heren.![]()
Ach kom op, ze zijn niet over die beste man heen gereden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, wat een leuke actie
Ik vind het wel een leuke actie als iemand deze week een paar keer over je heenrijdt met zijn auto
V.
een no-go area nog wel ... ik weet niet waar jij woont in Rotterdam maar ik heb daar nog nooit wat van gemerktquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:00 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld waarmee ik probeer aan te tonen dat je dit kan verwachten zolang de prioriteit verkeerd ligt. Mensen snappen niet dat Rotterdam 'savonds in een No-Go area verandert en er niets gebeurt terwijl ze voor 5km/h te hard een bekeuring thuis krijgen.
0w ja nu wordt hij mooiquote:Overigens is dit niet de schuld van de dienders maar van de politiek, maar ja, die kun je de auto niet uitsleuren.
Niet dat ik deze actie verder wil goedkeuren, maar ik kan me goed voorstellen dat de maatregelen die worden genomen om de "verkeersveiligheid" te vergroten velen in het verkeerde keelgat schieten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:26 schreef Schepseltje het volgende:
tsja, asociaal beleid levert asociale reacties op...
Klootzak.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Kadesh het volgende:
![]()
quote:
Ja, ja de regels.quote:De snelheidsregels zijn er niet voor niks,
quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:48 schreef Salvad0R het volgende:
Snelheidscontroles zijn er niet om de veiligheid te vergroten, maar om de staatskas te vullen.
Niets meer, niets minder.
Dat sucks gewoon. Afschaffen die verkeerspolitie .
Meneer komt weer met goede argumenten aan. Die gaapsmiley werkt altijd heel goed om een discussie om zeep te helpen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:46 schreef Kadesh het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ja, ja de regels.![]()
[afbeelding]
Snelheidsregels zijn er omdat anders van die idioten zoals de mensen in het nieuwsbericht, en jij ws. ook, zo hard gaan rijden dat ze allemaal ongelukken veroorzaken.quote:
Ik heb het over snelheidscontroles, Niet over de opgelegde maximumsnelheid.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:51 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Snelheidsregels zijn er omdat anders van die idioten zoals de mensen in het nieuwsbericht, en jij ws. ook, zo hard gaan rijden dat ze allemaal ongelukken veroorzaken.
O.a. inderdaad...quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:51 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Snelheidsregels zijn er omdat anders van die idioten zoals de mensen in het nieuwsbericht, en jij ws. ook, zo hard gaan rijden dat ze allemaal ongelukken veroorzaken.
Wat heb je aan regels als ze niet worden nageleefdquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb het over snelheidscontroles, Niet over de opgelegde maximumsnelheid.
Groot verschil .
Klein verschil. Ik moet toegeven dat ze soms wel expres op heel sneaky plaatsen zitten enzo. Maar dan nog. De regels moeten nageleefd worden, en de politie is er om te controleren of dat wel gebeurtquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Groot verschil .
ik kan niet in het artikel aflezen dat hij zijn dienstwapen heeft gebruikt of uberhaupt er 1 bij zich had, maar jij hebt betere bronnen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:55 schreef Megumi het volgende:
Weer een agent die niet kan omgaan met zijn dienstwapen jammer genoed.
mja....quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Groot verschil .
Dat is irrelevant in deze discussie.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat heb je aan regels als ze niet worden nageleefd
Maar waarom zou je dan te hard rijdenquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat is irrelevant in deze discussie.
De maximumsnelheid is er niet voor niets. Harder dan 50 in bebouwde kom is gewoon levensgevaarlijk.
Maar de overheid controleert Nauwelijks op gevaarlijke plekken... de politie controleert bijna alleen maar op plekken waar je geneigd bent harder te rijden dan toegestaan, zodat ze lekker veel geld binnenhalen.
Dat noem ik gewoon machtsmisbruik en zelfverrijking .
Omdat je een audi S8 hebt en een recht stuk asfalt zonder tegenliggers of ander verkeer om je heen, natuurlijk . Ik vind dat ik zelf wel uitmaak hoe hard ik op MIJN gaspedaal trap, om te rijden op wegen die betaald zijn met MIJN geld.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan te hard rijden
Wel jammer dat ik dan JOUW ziektekosten moet betalen van MIJN premies als JIJ volop tegen een boom aanrijdt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat je een audi S8 hebt en een recht stuk asfalt zonder tegenliggers of ander verkeer om je heen, natuurlijk . Ik vind dat ik zelf wel uitmaak hoe hard ik op MIJN gaspedaal trap, om te rijden op wegen die betaald zijn met MIJN geld.
Dat is dan jouw probleem.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat je een audi S8 hebt en een recht stuk asfalt zonder tegenliggers of ander verkeer om je heen, natuurlijk . Ik vind dat ik zelf wel uitmaak hoe hard ik op MIJN gaspedaal trap, om te rijden op wegen die betaald zijn met MIJN geld.
Ik denk dat jouw no-claim er weinig last van zou hebben hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:00 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wel jammer dat ik dan JOUW ziektekosten moet betalen van MIJN premies als JIJ volop tegen een boom aanrijdt.
Het is al vaak genoeg bewezen dat automobilisten niet in staat zijn om na te gaan wat een veilige snelheid is. Wie ben jij om te bepalen wat een veilige snelheid isquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:07 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw no-claim er weinig last van zou hebben hoor.
En btw. of je nou met 100 of met 80 tegen een boom rijdt, de schade zal toch wel aanzienlijk zijn .
Ik zelf rij gewoon veilig. Zal niet de maximumsnelheid overschrijden als ik daar geen goede reden voor heb.
Nu vraag ik me werkelijk af, waarom die agenten nooit controlerend te zien zijn op plekken die gewoon gevaarlijk zijn, maar altijd op plaatsen waar het relatief veilig is om de maximumsnelheid te overtreden?
Is toch simpel? Ze willen gewoon geld maken. Vandaar hunstreefcijfers
enzo .
Het is ook betaald door MIJN geld, en ik vind dat je niet harder mag rijdenquote:Op maandag 31 oktober 2005 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee, ze hebben hem getrakteerd op een biertjequote:Op maandag 31 oktober 2005 12:13 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ach kom op, ze zijn niet over die beste man heen gereden.
Met het woord "klootzak" op de man spelen doet het anders ook wel erg goed.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:50 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Meneer komt weer met goede argumenten aan. Die gaapsmiley werkt altijd heel goed om een discussie om zeep te helpen.
Dan niet
Vaak genoeg bewezen ? Door wie dan... de overheid zeker ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is al vaak genoeg bewezen dat automobilisten niet in staat zijn om na te gaan wat een veilige snelheid is. Wie ben jij om te bepalen wat een veilige snelheid is
Ah! Hoe vaak is snelheid de oorzaak van ongelukkenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vaak genoeg bewezen ? Door wie dan... de overheid zeker ?
De aardbol is evenveel van mij, als van de overheid, dus ik vind dat ze gewoon even weg moeten gaan met hun machtsgeile bemoeizuchtige gestapogedrag, ik ben mijzelf, om te bepalen wat een veilige snelheid is.
Ja en ik betaal zelf ook wel of ik met MIJN schoenen bij een willekeurig MINISTERIE de ramen intrap die betaald zijn door MIJN geld.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Die twee gasten zijn de gemiddelde burgerquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:23 schreef Salvad0R het volgende:
Trouwens, ik vind het echt geen goeie zaak dat er mensen zijn die controlerende agenten in elkaar hoeken en zn flitscamera jatten... Maar het feit dat het is gebeurd, is gewoon een goede indicatie welke emoties de gemiddelde burger heeft wat betreft zelfverrijkende machtsmisbruikende snelheidscontroles.
Gelul. Als iedereen zich gewoon aan de snelheid zou houden, zouden er geen controles zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:23 schreef Salvad0R het volgende:
Maar het feit dat het is gebeurd, is gewoon een goede indicatie welke emoties de gemiddelde burger heeft wat betreft zelfverrijkende machtsmisbruikende snelheidscontroles.
Nja, je hebt gelijk... zonder regels heerst er chaos, en dat komt de veiligheid Sowieso niet ten goede.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah! Hoe vaak is snelheid de oorzaak van ongelukken
En niet om het één of ander, maar als jij in je eentje op deze aardbol leeft, interesseert het me niet wat je doet of laat, maar feit is dat je ook met andere mensen te maken hebt. Mensen die zich (over het algemeen) wél aan de regels houden en die regels bevorderen de "orde" op de weg.
Als iedereen maar zelf zou gaan bepalen wat voor hen de juiste snelheid is, dan wordt het een chaos.
Alcohol dus, geen snelheid, volgens het CBS .quote:In 2004 zijn 881 personen het slachtoffer geworden van een dodelijk verkeersongeval. Deze ongevallen gebeuren op werkdagen vooral tijdens de middag- en vroege avondspits, en tijdens het weekeind. Jongeren zijn naar verhouding vaak betrokken bij een ongeval waarbij alcohol een rol speelt.
Ah, in de middagspits... de tijd waarin je ongestoord 200 kan blazen met je CLK DTM .quote:’s Middags tussen twaalf en zes uur was het aantal verkeersslachtoffers bijna twee maal zo hoog: gemiddeld bijna 40 procent van het dagtotaal.
Ik betaal zelf wel of ik MIJNquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:26 schreef Verbal het volgende:
Ik bepaal zelf wel of ik MIJN mes zet in de rug van Balkenende die met MIJN geld wordt betaald.
V.
Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er idd geen controles zijn... omdat ze dan geen geld kunnen verdienen. Niet omdat het dan zo veilig is hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gelul. Als iedereen zich gewoon aan de snelheid zou houden, zouden er geen controles zijn.
Ik rijd in principe nooit te hard, mede omdat ik het zonde vind van de geldboete. Maar mocht ik te hard rijden en een bon krijgen --> eigen schuld.
Altijd maar dat wijzen met dat kutvingertje omdat je zelf te belabberd bent om je aan de regels te houden...
V.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nja, je hebt gelijk... zonder regels heerst er chaos, en dat komt de veiligheid Sowieso niet ten goede.
Maar de overheid controleert niet voor veiligheid, maar voor euros.
Als snelheid het probleem is, waarom haalt de overheid dan Porsche, Ferrari en Maserati niet uit de showrooms?
Waarom bouwt de overheid dan niet in elke auto een begrenzer op 120 km/h ?!
quote:In 2004 zijn 881 personen het slachtoffer geworden van een dodelijk verkeersongeval. Deze ongevallen gebeuren op werkdagen vooral tijdens de middag- en vroege avondspits, en tijdens het weekeind. Jongeren zijn naar verhouding vaak betrokken bij een ongeval waarbij alcohol een rol speelt.
Alcohol dus, geen snelheid, volgens het CBS .
quote:Ah, in de middagspits... de tijd waarin je ongestoord 200 kan blazen met je CLK DTM ..
Dat kan zijn, maar als je een boete krijgt omdat je op die plaatsen te hard rijdt, is het gewoon terecht.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik snelheidscontroles op plaatsen waar het niet veiligheidbevorderend is, Belachelijk vind.
En waarom heeft niemand het over dat die gasten in beschonken toestand achter het stuur kruipen? Is maar goed dat ze zijn geflitst, anders waren ze lekker bezopen doorgereden en hadden ze misschien meer brokken gemaakt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er idd geen controles zijn... omdat ze dan geen geld kunnen verdienen. Niet omdat het dan zo veilig is hoor.
En ik wijs nergens naar met mijn "kutvinger", ik ben helemaal niet te belabberd om me aan de regels te houden, ik leef in NL, regels gelden hier nu eenmaal, dat is een kleine prijs om te betalen .
Neemt niet weg dat ik snelheidscontroles op plaatsen waar het niet veiligheidbevorderend is, Belachelijk vind.
Nee, niet omdat ik daar zo graag harder wil rijden, juist omdat het niet veiligheidbevorderend is, maar zakkenvullend.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:38 schreef sp3c het volgende:
waarom?
omdat je daar harder wilt rijden?
je houd je dus niet aan de regels terwijl het nog zo'n kleine prijs is om te betalen
Dus de beste manier om die ellendelingen terug te pakken, is te zorgen dat ze op die manier niet aan je verdienen. Sim-pel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee, niet omdat ik daar zo graag harder wil rijden, juist omdat het niet veiligheidbevorderend is, maar zakkenvullend.
inderdaad, maar dat neemt niet weg dat mensen geen vraagtekens mogens zetten bij de geldende regels, toch ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus de beste manier om die ellendelingen terug te pakken, is te zorgen dat ze op die manier niet aan je verdienen. Sim-pel.
V.
Ik heb geen problemen met vraagtekens. Ik heb wel problemen met proleten die agenten in elkaar schoppen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
inderdaad, maar dat neemt niet weg dat mensen geen vraagtekens mogens zetten bij de geldende regels, toch ?
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreftquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:47 schreef Salvad0R het volgende:
Vaag dat mensen hier denken dat een auto die 50 km/h rijdt minder dodelijk is dan een auto die 56 km/h rijdt..
Schijnveiligheid, om de zakken der overheid te vullen.
Heel doorzichtig, heel simpel .
Beetje simpele reactie, maar hij heeft wel een punt: als het onze beleidsmakers ECHT om de verkeersveiligheid ging en men er ECHT van overtuigd was dat als er niemand meer de maximumsnelheid overtrad er geen ongelukken meer zouden gebeuren, dan was de intelligente snelheidsbegrenzer al LANG ingevoerd, is technisch namelijk relatief simpel.quote:
wat een kinderachtige manier van discussiëren heb jij zeg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreft
smoesjes om je eigen misstappen goed te praten.
Heel doorzichtig, heel simpel.
Heb nog nooit een boete gehad voor te hard rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreft
Er zijn meer redenen waarom je ergens niet hard mag rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:47 schreef Salvad0R het volgende:
Vaag dat mensen hier denken dat een auto die 50 km/h rijdt minder dodelijk is dan een auto die 56 km/h rijdt..
Schijnveiligheid, om de zakken der overheid te vullen.
Heel doorzichtig, heel simpel .
Ken je cijfers. Volgens Justitie zelf is zo'n 70% van ALLE ontvangen verkeersboetes voor overtredingen van de maximumsnelheid van minder dan 10 km/h.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ook, dat soort tuig dienen ze zo snel mogelijk op een detentieboot neer te zetten, tussen de rest van het agressieve kutvolk .quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met vraagtekens. Ik heb wel problemen met proleten die agenten in elkaar schoppen.
V.
Snelheidsbegrenzer? Dan kan je buiten de snelweg alsnog overal te hard rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje simpele reactie, maar hij heeft wel een punt: als het onze beleidsmakers ECHT om de verkeersveiligheid ging en men er ECHT van overtuigd was dat als er niemand meer de maximumsnelheid overtrad er geen ongelukken meer zouden gebeuren, dan was de intelligente snelheidsbegrenzer al LANG ingevoerd, is technisch namelijk relatief simpel.
En daaruit blijkt dus de werkelijke drijfveer van de overheid want die snelheidsbegrenzer zou in een keer een inkomstenbron van ruwweg 500 mln euro per jaar doen opdrogen, en dat willen de verantwoordelijken voor de verkeersveiligheid niet.
Zeg eens eerlijk, ga jij je hier aan deze snelheid houden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:28 schreef Verbal het volgende:
Altijd maar dat wijzen met dat kutvingertje omdat je zelf te belabberd bent om je aan de regels te houden...
V.
Een intelligente snelheidsbegrenzer heet zou omdat hij via GPS of dergelijke systemen de begrenzing aanpast aan de weg waarop gereden wordt(dus waar je 50 mag wil je auto simpelweg niet sneller). De techniek bestaat, is relatief simpel en zal NOOIT in Nederland ingevoerd worden, omdat dat teveel inkomsten gaat schelen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Snelheidsbegrenzer? Dan kan je buiten de snelweg alsnog overal te hard rijden.
hmmm, hij bedoelt een begrenzer, gintergreerd in de auto zelf.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Snelheidsbegrenzer? Dan kan je buiten de snelweg alsnog overal te hard rijden.
Dat zijn op zich staande situaties, daar kun je geen conclusies uit trekken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, ga jij je hier aan deze snelheid houden?
[[url=http://img23.imagevenue.com/loc3/th_97c_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Denk er wel aan dat er dienders zijn die graag op zo'n plekje gaan controleren...quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:58 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Dat zijn op zich staande situaties, daar kun je geen conclusies uit trekken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Wat kost de aanschaf van zo'n ding? Want bij de meeste mensen regent het niet boete's hoor, en dan maak ik zelf liever de keus af en toe een boete te krijgen dan in een keer een smak geld kwijt te zijn aan zo'n ding.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een intelligente snelheidsbegrenzer heet zou omdat hij via GPS of dergelijke systemen de begrenzing aanpast aan de weg waarop gereden wordt(dus waar je 50 mag wil je auto simpelweg niet sneller). De techniek bestaat, is relatief simpel en zal NOOIT in Nederland ingevoerd worden, omdat dat teveel inkomsten gaat schelen.
en zich dan verstoppen achter het 30 bordquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Denk er wel aan dat er dienders zijn die graag op zo'n plekje gaan controleren...
De foto zegt w.m.b. meer dan 1000 woorden. En helaas staan die borden er juist wat betreft werk in uitvoering wel voor niets, omdat de verantwoordelijke aannemer gewoon verzuimt ze weer weg te halen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef Salvad0R het volgende:
Als er een werk-in-uitvoering bord staat met 30 km/h.... Dan is dat niet voor niets en ik zou er ook zeker niet harden gaan rijden dan aangegeven is .
Zeg eens eerlijk, wil jij suggereren dat de meeste overtredingen bij dit soort gepolariseerde situaties worden begaan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Dat is idd irritant. Kunnen ze geen boete's gaan uitdelen aan lakse aannemers?quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:01 schreef Jalu het volgende:
[..]
De foto zegt w.m.b. meer dan 1000 woorden. En helaas staan die borden er juist wat betreft werk in uitvoering wel voor niets, omdat de verantwoordelijke aannemer gewoon verzuimt ze weer weg te halen.
Daar gaat het feitelijk niet om. De overheid zou van een jaar boeteinkomsten het hele wagenpark kunnen voorzien van zo'n begrenzer. Ik ben er zelf ook bepaald geen voorstander van hoor, maar aangezien onze beleidsmakers echt doen alsof ze geloven dat 99% van alle ongelukken gebeurt door overschrijding van de maximumsnelheid zou het in hun beleid passen als ze de automobilist zouden verplichten zo'n ding in te bouwen. Maar dat doen ze niet, omdat juist die kleine snelheidsovertredingen zo'n lucratieve bron van inkomsten zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat kost de aanschaf van zo'n ding? Want bij de meeste mensen regent het niet boete's hoor, en dan maak ik zelf liever de keus af en toe een boete te krijgen dan in een keer een smak geld kwijt te zijn.
Ik betwijfel het ook. Dit soort maximumsnelheden zijn er niet om automobilisten te jennen, maar om de werkende mensen te beschermen. Puur veiligheid .quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, wil jij suggereren dat de meeste overtredingen bij dit soort gepolariseerde situaties worden begaan?
En om antwoord te geven op je vraag: ik betwijfel het. Maar ik ga dan ook geen agenten in elkaar schoppen als ik geflitst word.
V.
telkens??quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Heb nog nooit een boete gehad voor te hard rijden.
Apart dat je telkens probeert mijn beargumenteerde kritiek probeert te veranderen in kritiek gebaseerd op persoonlijke conflicten met de geldende regels.
ok dat was ook flauw, ik geef toe dat ik het erom deedquote:Jammer genoeg voor jou, heb ik geen conflicten met geldende regels. Ik stel ze alleen aan de kaak.
Dus kap nu maar met mij verwijten dat ik misstappen maak, terwijl dat gewoon niet zo is.
Alvast bedankt .
Dat is ook nergens voor nodig, gewoon je mede-weggebruiker waarschuwen voor sneaky verstopte controles is al meer dan genoeg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
En om antwoord te geven op je vraag: ik betwijfel het. Maar ik ga dan ook geen agenten in elkaar schoppen als ik geflitst word.
V.
Is ook strafbaar en wordt zelfs op gecontroleerd.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is ook nergens voor nodig, gewoon je mede-weggebruiker waarschuwen voor sneaky verstopte controles is al meer dan genoeg.
Als er echt werkzaamheden gaande zijn, dan absoluut. De ervaring leert echter dat snelheidscontroles bij wegwerkzaamheden vaker plaatsvinden op locaties waar op dat moment niemand aan het werk is dan op locaties waar echt gewerkt wordt. Omdat het voor de flitsende dienders veel te lastig is om de auto na een kwartier alweer te moeten verplaatsen omdat de werkzaamheden dat vereisen. Maar de betreffende dienders willen juist graag langdurig rustig op een plekje kunnen blijven staan, het inrichten van zo'n radar is zoveel werk...quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook. Dit soort maximumsnelheden zijn er niet om automobilisten te jennen, maar om de werkende mensen te beschermen. Puur veiligheid .
Als ze mensen daar zouden controleren, zou ik het juist een goede zaak vinden.
au!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ken je cijfers. Volgens Justitie zelf is zo'n 70% van ALLE ontvangen verkeersboetes voor overtredingen van de maximumsnelheid van minder dan 10 km/h.
Dus het beleid van Justitie is eigenlijk vooral heel doorzichtig, heel simpel.
nee, maar ik ga vervolgens ook niet zitten zeuren dat ik die boete niet heb verdiend of agenten in elkaar slaan. In principe snap ik je probleem best maar het stuit mij nogal dat jij het in elkaar slaan van een politie agent een 'leuke actie' lijkt te vindenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
[[url=http://img23.imagevenue.com/loc3/th_97c_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Om eerlijk te zijn, ik zou het niet weten. Maar ik kan me goed voorstellen dat in massaproduktie de kosten behoorlijk binnen de perken zouden blijven, meer dan een eenvoudig navigatie systeem zou het niet moeten kosten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat kost zo'n snelheidsbegrenzer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |