quote:Op zondag 30 oktober 2005 00:13 schreef m021 het volgende:
[..]
Eigenlijk had Molluck dit niet mogen vragen in dit topic natuurlijk, maar ik geef toch maar even antwoord.
NIET lezen als je het boek nog niet gelezen hebt!heel fijn weer....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
klopt, maar ik had verzocht om dit soort ongein in het andere topic te posten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:52 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Je hoeft de spoiler toch niet te lezen.
Sterker nog, hij is al eens een keer gevraagd in dat topic en drie keer raden door wiequote:Op zondag 30 oktober 2005 08:57 schreef Patch het volgende:
[..]
klopt, maar ik had verzocht om dit soort ongein in het andere topic te posten.
Dus ik vraag vriendelijk of die user zijn post wil verwijderen of plaatsen in het andere topic en hier dan een linkje plaatsen in zijn oorspronkelijke bericht.
Duidelijk was, dat je hier een vraag stelde die een user onmogelijk kan beantwoorden, als we hier de users houden waarvoor het topic uiteindelijk de bedoeling isquote:Op zondag 30 oktober 2005 10:17 schreef Molluck het volgende:
Hee, wat doe ik nou weer fout, dit gaat toch over het boek?
En Lod, ik was vergeten dat ik het al een keer had gevraagd, maar erg duidelijk is het ook niet...
...wat dat betreft was de Engelse versie beter
dat deed ik expres
*aanbidquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:39 schreef tonks het volgende:
Ik heb de engelse gelezen, maar deze ga ik ook kopen. dan heb ik ze allemaal
Ach, hebben jullie ook wat te doen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:01 schreef Klonk het volgende:
Niet meer bij bol.com bestellen, ik werk voor pakketservice van TPG en ik voor onze hele stad zitten (5 postcodes) zitten we voor as zaterdag al op 200 pakketen (en dat worden er alleen maar meer) extra, 3 maar raden allemaal harry potter.![]()
Laat ie de boeken maar bij z'n lezers toveren
Ja! Ik zit zelf altijd al vertalingen te verzinnen en dan te kijken of Wiebe hetzelfde idee had.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:02 schreef tonks het volgende:
Ben wel benieuwd naar sommige namen zoals horcrux en gaunt enzo
Ik had ook nog een kortingkaartje, dus ook maar weer besteld bijbol.com. Terwijl ik dat toch afgezworen had, omdat 'ie pas om 4 uur gebracht wordt dan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ach, hebben jullie ook wat te doen.
Ik had nog een bol.com bon liggen van 10 euro en bovendien kreeg ik nu gratis verzendkosten, anders had ik hem ook wel gewoon in de winkel gekocht.
of nog laterquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:04 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik had ook nog een kortingkaartje, dus ook maar weer besteld bijbol.com. Terwijl ik dat toch afgezworen had, omdat 'ie pas om 4 uur gebracht wordt dan.![]()
Ik heb toch geen haast, want ik heb de Engelse versie natuurlijk al gelezen, dus ik ben niet heel erg benieuwd naar het verhaal.quote:
en R.A.B. ik heb al even gezocht maar ik kan het niet vindenquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:02 schreef tonks het volgende:
Ben wel benieuwd naar sommige namen zoals horcrux en gaunt enzo
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik weet bijna wel zeker wie ze ermee bedoelen. Aan de vertaling zou ik moeten kunnen zien of het kloptquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:26 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
en R.A.B. ik heb al even gezocht maar ik kan het niet vinden![]()
hoeveel gaat het nederlandse boek kosten? hij boek was namelijk ook 12.50 alsof ie in de aanbieding was, misschien is het verwisseld met de engelse ofzo.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:26 schreef Isabeau het volgende:hoe kan dat nou? Morgen begint de officiele verkoop pas en de winkels mogen het na 24:00 gaan verkopen.
Maar goed, die winkel houdt zich dus niet aan de regels en heeft het boek direct na binnenkomst gewoon in de winkel gelegd.![]()
O, die wil ik ook weten, want dat zou een hoop verraden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:26 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
en R.A.B. ik heb al even gezocht maar ik kan het niet vinden![]()
Maar welke talen zijn tot nu toe verschenen en hoe heet de bekendste B. in die talen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:34 schreef Koekepan het volgende:
Volgens mij is het in alle vertalingen die tot nog toe zijn verschenen "R.A.B.", dus don't get your hopes up. Het lijkt me eerder een code dan initialen.
Maar ik hoop natuurlijk dat het iets anders is en dat we er de plot van deel 7 mee kunnen voorspellen.
ja, zeker weten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee wat de Nederlandse versie gaat kosten. Het was echt het nieuwe deel?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zó veel research gedaan heb, maar het klopte voor de eerste drie, vier vertalingen (waaronder het Duits en het Servisch als ik me niet vergis). Het lijkt me onlogisch dat J.K. haar kaarten via een vertaling op tafel legt. Ik denk dat ze het spel met de lezer daarvoor veel te leuk vindt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:36 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Maar welke talen zijn tot nu toe verschenen en hoe heet de bekendste B. in die talen?
Harry Potter en de halfbloed prins (SPOILERTOPIC!)quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:43 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zó veel research gedaan heb, maar het klopte voor de eerste drie, vier vertalingen (waaronder het Duits en het Servisch als ik me niet vergis). Het lijkt me onlogisch dat J.K. haar kaarten via een vertaling op tafel legt. Ik denk dat ze het spel met de lezer daarvoor veel te leuk vindt.
Mooi is 'ie hč.quote:
De meeste Bruna's i.i.g. wel.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Zijn er veel winkels open, vannacht?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:28 schreef jmac het volgende:
Got 'em!
Neuh. Helemaal niet eigenlijk/waarschijnlijk. Ik wacht altijd op de film *hoe lame*. Maar vind 't feest/ de sfeer erom heen erg leuk in de boekwinkel dus...quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:31 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Ga je hem direct lezen?
Wat doe je hier dan al?quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:32 schreef jmac het volgende:
[..]
Neuh. Helemaal niet eigenlijk/waarschijnlijk. Ik wacht altijd op de film *hoe lame*. Maar vind 't feest/ de sfeer erom heen erg leuk in de boekwinkel dus...
Nee hoor. Na 12 uur was het wel over. Iedereen koopt z'n boek en gaat naar huisquote:Op zaterdag 19 november 2005 00:35 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Wat doe je hier dan al?
Het feest duurt toch tot half 2?
Moeten we je vastbinden, of een magische spreuk over je uitspreken zodat je in de toekomst geen last hebt van verleidingen, in welke vorm dan ook?quote:Op zaterdag 19 november 2005 07:15 schreef tonks het volgende:
ik kan de verleiding niet weerstaan hem vandaag te kopen! 19,50 wel veel geld.. maar ach
Owh jawel, dat was de originele intentie van dit topic.quote:
Voor de engelse versie ja.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:01 schreef tonks het volgende:
Er is een apart spoilertopic
quote:Zoekresultaten
Barcode : 3SBOLD461294
Postcode : 3351TK
De volgende gegevens zijn over uw zending gevonden:
Statusinformatie Datum Locatie
Voorgemelde zending niet aangetroffen, manco 16-11-2005 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 18-11-2005 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd op sorteercentrum 18-11-2005 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending ontvangen op distributielocatie 19-11-2005 Gorinchem , pakkettendistributie
Aflevering uitgesteld tot de volgende werkdag 19-11-2005 Gorinchem , pakkettendistributie
quote:
quote:Voorgemelde zending niet aangetroffen, manco 15-11-2005 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 18-11-2005 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd op sorteercentrum 18-11-2005 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending in distributieroute 19-11-2005 Budel , bestelling
En? Voldeed het aan je verwachtingen of vond je het tegenvallen?quote:Op zondag 20 november 2005 13:15 schreef vipergts het volgende:
uit (gisterenavond al hoor) 2 jaar wachten voor in dit geval 5 uur leesplezier
Dat is dan ook wel een beetje belachelijk, zeg nou zelf. Kan me niet voorstellen dat je zo alles goed in je opneemt. Iedereen kan wel razendsnel met zijn ogen over de bladzijden gaan.quote:Op zondag 20 november 2005 13:15 schreef vipergts het volgende:
uit (gisterenavond al hoor) 2 jaar wachten voor in dit geval 5 uur leesplezier
quote:Op maandag 21 november 2005 18:44 schreef Apoc2003 het volgende:
Jammer alleen dat ik het belangrijkste van het verhaal al wist, doordat iemand grappig probeerde te zijn door het te vertellen
Inderdaad, vraag me af hoe zou zijn om het boek te lezen zonder deze dingen te weten, zou het boek nog (!) spannender van zijn geworden!quote:Op maandag 21 november 2005 18:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik heb het boek bijna uit, maar ook ik weet het hele boek al die belangrijke dingen. Ik was er zo pissig over dat ik voor het eerst een TTK-ban heb uitgedeeld
Maar goed, dat neemt niet weg dat de spanning wel een beetje verpest is...
Ik weet nog helemaal niets... en begin vandaag in het boek. Ik zal je op de hoogte houden hoe ik het ervaar.quote:Op maandag 21 november 2005 18:55 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Inderdaad, vraag me af hoe zou zijn om het boek te lezen zonder deze dingen te weten, zou het boek nog (!) spannender van zijn geworden!
Het heeft trouwens een behoorlijke indruk op me gemaakt zoals Rowling alles beschrijft aan het einde... ze is echt een goede schrijfster![]()
ik wil deel 7
Dat was even schrikken toen. Een van de mooiste en droevigste momenten uit het boek (lees: waterige ogen hierquote:Op maandag 21 november 2005 18:55 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
Inderdaad, vraag me af hoe zou zijn om het boek te lezen zonder deze dingen te weten, zou het boek nog (!) spannender van zijn geworden!
Heel goed inderdaad, geschikt voor kinderen, maar toch best "zwaar".quote:Het heeft trouwens een behoorlijke indruk op me gemaakt zoals Rowling alles beschrijft aan het einde... ze is echt een goede schrijfster![]()
ik wil deel 7
Over Harry Potter gaat ze inderdaad 7 delen schrijven. Ik hoop eerlijk gezegd ook dat ze dat volhoudt en niet zwicht voor de commercie. Hoe leuk de boeken ook zijn als ze er toch meer gaat schrijven ben ik bang dat ze hun charme verliezen.quote:Op maandag 21 november 2005 18:59 schreef Isabeau het volgende:
Hoeveel delen ging ze trouwens schrijven? 7 toch...
ik zit op de helft van t boek, en zap op FOK van page 1 naar 5- 6? of zo, geluk gehad.quote:Op maandag 21 november 2005 18:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]Ik heb het boek bijna uit, maar ook ik weet het hele boek al die belangrijke dingen. Ik was er zo pissig over dat ik voor het eerst een TTK-ban heb uitgedeeld
Ze is eigenlijk dus knettergestoordquote:Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef Molluck het volgende:
Zij heeft er zo lang over gedaan om een eigen wereld te creeeren
Ik hoop het ook niet, ik hoop wel dat er nog een boek 'Hogwarts a history' uitkomt. zoals toen met dat zwerkbal boekje en dat fabeldieren boekje.quote:Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef Molluck het volgende:
Zij heeft er zo lang over gedaan om een eigen wereld te creeeren, dat gaat ze echt niet door de commercie laten verpesten door een boek 8 te schrijven waarin Harry gaat trouwen en kinderen krijgt enzo
quote:Op maandag 21 november 2005 18:55 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:51 schreef Isabeau het volgende:
Heel erg Kut.
Dat lijkt me ook wel leuk. Dat boek waar Hermelien altijd mee loopt te pochen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:08 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet, ik hoop wel dat er nog een boek 'Hogwarts a history' uitkomt. zoals toen met dat zwerkbal boekje en dat fabeldieren boekje.
Heel kut. En je wilt je collectie zeker wel gewoon hetzelfde hebben, alles hardcover dus?quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:50 schreef MeneerTim het volgende:
Serieus, hoe kut is dat?
Niet echt de beste vind ik. Scheelt natuurlijk dat hij een stuk dunner is dan de recente voorgaande delen.quote:Op maandag 21 november 2005 18:44 schreef Apoc2003 het volgende:
Zo ik heb m uit, wederom een fantastisch verhaal! Ga het nog even laten inwerken, maar zoals het er nu uit ziet vind ik dit boek de beste van de 6!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Ik schrok me kapot. Heb effe het boek weggelegd, moest het tussentijds verwerkenquote:Op maandag 21 november 2005 20:43 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat was even schrikken toen. Een van de mooiste en droevigste momenten uit het boek (lees: waterige ogen hier), temeer omdat het mijn favoriete personage was.
[..]
Dat verdien je er zelf ook wel eentje.quote:Op maandag 21 november 2005 18:48 schreef Isabeau het volgende:
Omdat je wat zegt in dat spoiler topic wat ook wel een verrassing was volgens mij.quote:
Ik las "het" een kwartier terug... en ook al zag ik het wel een klein beetje aankomen, ik ben nu toch echt even geschokt! Ik lees vanavond wel verder...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:36 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik schrok me kapot. Heb effe het boek weggelegd, moest het tussentijds verwerken![]()
Als je het van te voren weet, is het echt minder leuk/spannend.
Omdat dat topic voor de Engelse versie is?quote:Op woensdag 23 november 2005 00:02 schreef Isabeau het volgende:
Mark, waarom post je niet in het spoilertopic?
[spoilers!] HP and the Half Blood Prince Spoilertopic #3
Als het boek zo ontzettend veel gelezen wordt kan het toch geen kwaad om meerdere topics daarover te openen?quote:Op donderdag 24 november 2005 00:00 schreef Isabeau het volgende:
Het is op zich natuurlijk onzin om een speciaal topc voor de Nederlandse en voor de Engelse versie te hebben...het gaat wel om hetzelfde verhaal, alleen in het Engels is hij een stuk eerder uit, vandaar dat het daar begon met de Engelse versie.
Oh, maar die heb je in dit topic ook hoorquote:Op donderdag 24 november 2005 13:51 schreef Mark het volgende:
Klopt, maar je hebt in ieder geval geen last van "puristen", die vinden dat je Engels moet lezen of anders helemaal niet
Hier kan ik tenminste gewoon over Zwerkbal praten
Ik op dezelfde dag ook bij de bieb, had 'm gisteravond uit. Bij de laatste 100 bladzijdes kon ik niet stoppen met lezenquote:Op zaterdag 19 november 2005 15:52 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb m vandaag gewoon bij de bieb geleend![]()
Ik heb alle spoilers gelukkig weten te omzeilen, zodra ik alleen maar het woord spoiler en Harry ergens zag staan klikte ik al wegquote:Op maandag 21 november 2005 18:48 schreef Isabeau het volgende:
quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:36 schreef creno het volgende:
(mocht dit een spoiler zijn, dan pas het maar aan of verplaats het maar)
ik vind de vertaling gruzielement niet zo geweldig, men had het beter horcrux kunnen noemen net zoals het engelse boek !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
Waar staat dat dan?quote:Op zondag 27 november 2005 13:25 schreef amaranta het volgende:
Wat ik een beetje vreemd vond, als je er vanuit gaat dat het een kinderboek is....is de grote aanwezigheid van sexueel getinte terme....orgie verticaal worstelen
Dat wil niet zeggen dat het een kinderboek ís natuurlijk.quote:Op zondag 27 november 2005 19:11 schreef amaranta het volgende:
Nee, dat ben ik niet met je eens...
Het is en blijft een kinderboek. VEEL echt VEEL basisschool kinderen kopen dit boek hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar verder wel leuk
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
wat een onzin, in de jeugbijbel lees je meer over sex, als waar dan ook. ik denk dat jij die uit je hoofd voorkunt lezen ?quote:Op zondag 27 november 2005 13:25 schreef amaranta het volgende:
Wat ik een beetje vreemd vond, als je er vanuit gaat dat het een kinderboek is....is de grote aanwezigheid van sexueel getinte terme....orgie verticaal worstelen
Hoezo ik kan die uit mijn hoofd voorlezen?quote:Op maandag 28 november 2005 00:55 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat een onzin, in de jeugbijbel lees je meer over sex, als waar dan ook. ik denk dat jij die uit je hoofd voorkunt lezen ?
dat mag wel?
Ik kan die mening met je delen. Hoewel dit, van mijn kant tenminste, helemaal niet negatief bedoeld is. Dat einde heeft mijn uitkijken naar deel 7 alleen maar vergroot.quote:Op maandag 28 november 2005 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
Zow ik heb hem uit.... eerlijk gezegd vind ik het - zonder op de detalis in te gaan - een beetje een onbevredigend einde. Hij leest wel lekker makkelijk en bij vlagen is het erg spannend, dat wel ... misschien heb ik door alle enthousiaste verhalen te hoge verwachtingen gehad...
Ben nu wel heel nieuwsgierig naar deel 7..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. Jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 08:39 schreef Patch het volgende:
Perkamentus is overleden door toedoen van Sneep.
1. Is Perkamentus echt overleden?
2. Is Sneep echt slecht?
3. Moest Sneep Perkamentus doden van Perkamentus zelf :"Sneep, alsjeblieft...."
my thoughts exactlyquote:
If Snape Didn't Fulfill The Unbreakable Vow, Why Isn't He Dead?quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:30 schreef Koningin het volgende:
Maar Sneep zat toch ook vast aan die belofte wat ie aan het begin van het boek heeft gemaakt....
Dat kun je zeggen over het hele boek.quote:This one is possibly unanswerable until we can either dig out some more clues buried elsewhere in the book, or possibly we won't know until book 7.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:30 schreef Roi het volgende:
edit: [spoilers!] HP and the Half Blood Prince Spoilertopic #3
Als iemand slechte dingen doet betekent dat niet automatisch dat hij ook slecht is. Hij handelde in opdracht van Perkamentus die hoogstwaarschijnlijk een plan had.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:41 schreef crossover het volgende:
Hoezo dat Sneep niet echt slecht is!Hij heeft Perkamentus toch vermoord? En Perkamentus kon dit ook smekend bedoelen: "Sneep, alsjeblieft...."
Bij Alivans natuurlijk!quote:Op maandag 28 november 2005 15:26 schreef Rahl het volgende:
Weet iemand waar ik zo'n Gryffindor-sjaal kan kopen? die zijn cool
Maar wordt Harry dan niet slecht?? Ik bedoel, iemand met een vloek vermoorden is toch iets wat je alleen kunt als je echt iemand haat enzo?quote:Op woensdag 30 november 2005 08:19 schreef Lod het volgende:
[..]
Of dat met de dood van DD Harry nčt dat ene zetje krijgt, nčt dat beetje motivatie krijgt om echt tot het uiterste te gaan om Voldemort te kunnen verslaan. En Sneep helpt daarbij. Is hij dan nog steeds slecht?
Haha nou ja je kan heel nobele doelen proberen te bereiken met totaal verkeerde middelen. Een agressor stoppen door een bom op onschuldige burgers te gooien vind ik wel in die catagorie passen Lod.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:19 schreef Lod het volgende:
Goed en slecht kun je niet scheiden door te kijken naar de daden. Je zult moeten kijken wat ze willen bereiken. Om maar eens een vergelijking te geven: is de amerikaanse president die bevel gaf tot lancering van de atoombom in de tweede wereldoorlog slecht?
Zelfs tijdens de achtervolging geeft snape nog "tips" aan Harry, hij weet ook wel dat als ie als een malloot z'n spreuken blijft schreeuwen niet eens een kleine kans maakt tegen voldie. En het feit dat hij maar blijft volhouden dat ie geen lafaard is zegt me ook wel wat. Want als het idd zo gaat als sommige voorspelt hebben is hij bijna het moedigst van alle karakters.quote:Op woensdag 30 november 2005 08:19 schreef Lod het volgende:
[..]
Als iemand slechte dingen doet betekent dat niet automatisch dat hij ook slecht is. Hij handelde in opdracht van Perkamentus die hoogstwaarschijnlijk een plan had.
We mogen er vanuit gaan dat Harry het eindgevecht met Voldemort gaat doen. Daar is hij m.i. nog lang niet klaar voor maar goed. Stel nou dat de aanwezigheid van Perkamentus Harry's ontwikkeling remt? Of dat met de dood van DD Harry nčt dat ene zetje krijgt, nčt dat beetje motivatie krijgt om echt tot het uiterste te gaan om Voldemort te kunnen verslaan. En Sneep helpt daarbij. Is hij dan nog steeds slecht?
Dat is toch mooi? Dan vraagt het kind aan iemand wat het betekent, of zoekt het op in het woordenboek. En voila, ze hebben hun taalkennis verrijkt.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:20 schreef blieblie het volgende:
Ik heb me overigens wel verbaasd over woordgebruik. Woorden als "geagiteerd". Daar kan een kind toch niets mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |