Yeah. Mooie bak hoor, die Audi.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:46 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind de uitstraling van een Audi iig al een stuk positiever dan die van een mercedes
Inruilwaarde is meestal dik in orde met Audi's, die degraderen niet zo snel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vraag me af hoe het met de inruilwaarde zit ook, ik hoor altijd dat de stationwagen veel makkelijker is goed in te ruilen. en ik zzit in dubio of ik een bezine of diesel moet nemen. diesel rijdt doorgaans prettiger, maar als ik weer terugga naar nederland betaal je je scheel aan wegenbelasting en de 200pk benzineversie rijdt bijna net zo goed als een diesel qua koppel. en is tevens behoorlijk zuinig te rijden.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:17 schreef Repeat het volgende:
enige nadeel vind ik is dat ie verschrikkelijk klein islijkt...
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:22 schreef Repeat het volgende:
6000rpm in de tdi?
je weet zeker dat je niet toevallig een benzine 3 liter hebt gereden oid?
juist een voordeel vind ik. hij lijkt mooi compact en niet log en groot. toch is hij behoorlijk ruim en ook de kofferruimte is groot. 200pk is verder een mooi bvermogen , niet overdreven veel,maar je komt ook nooit tekort. je kan die auto lekker lui rijden.quote:
En! Je hebt natuurlijk gewoon stijl als je in een Audi rondrijdt, maar je laat je niet duidelijk aanwezig zijn, stijlloze mensen pakken een average (fugly, imo) BMW.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist een voordeel vind ik. hij lijkt mooi compact en niet log en groot. toch is hij behoorlijk ruim en ook de kofferruimte is groot.
motor slopen noemen ze datquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:19 schreef Furious het volgende:
Overigens, vandaag even de 3.0 TDI op z'n staart getrapt, mooi geluid man.
Gewoon een ongekent hoog geluid voor een diesel bij 6000(!!) toeren.
Maar nu voel ik me net weer een klein kindje.
Ja? Wel typisch als de Audi dat toelaat in Sport-mode dan met een automaat.quote:
erm dat ding levert zn max vermogen bij 4000 toeren hoorquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:24 schreef Furious het volgende:
[..]
![]()
Dat was dan ook het maximale wat er uitgeperst kan worden, maar is wel haalbaar.![]()
Jij loopt nog met diesel in je hoofd rond a la; jaren tachtig Suzuki diesel met het geluid waar een traktor zich voor schaamt, en toeren waar een grasmaaier niet eens jaloers op is.![]()
Waar het stuur zit staat nog een 6je, maar je hebt gelijk, dan was het iets minder, 5000-5500 waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm dat ding levert zn max vermogen bij 4000 toeren hoor
check jij dit plaatje es:
[afbeelding]
en let dan eens op die toerenteller, dat draait geen 6k
dan moet je je auto na laten kijken.....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:32 schreef Furious het volgende:
[..]
Ja? Wel typisch als de Audi dat toelaat in Sport-mode dan met een automaat.![]()
Nee dus.![]()
Ik kan je een foto sturen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:36 schreef Repeat het volgende:
nee Furious, het was nog minder, ik gok dat je op 4000-4500 MAX zat.... als je er uberhaupt al in gereden hebt ofzo.... Hoe je zo overkomt is niet echt reeël namelijk...
dat is de a6 op het plaatjequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het dash dat ik zag zag er overigns stukken beter uit dan dit!! deze is zeker van het vorige type? navigatie zat beneden bijvoorbeeld, meter waren anders en er was houtafwerking.
zo dus precies:quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het dash dat ik zag zag er overigns stukken beter uit dan dit!! deze is zeker van het vorige type? navigatie zat beneden bijvoorbeeld, meter waren anders en er was houtafwerking.
foutjequote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:38 schreef Furious het volgende:
Altijd wel leuk hier overigens, als je een klein foutje maakt bijvoorbeeld in toerental hier in dit forum, word je meteen niet meer gelooft.
Leuk vertrouwen.
Oja, nofi uiteraard, just een opmerking.![]()
kerel, het max vermogen ligt rond de 4000-4500 toeren bij zo'n diesel, en juist in de sportmode zoekt de automaat het ideale punt om te schakelen, verder doortrekken is dus compleet nutteloos wat een automaat dus nooit zal doen....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:37 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik kan je een foto sturen.![]()
En de sport mode laat heus wel meer toe dan dat.![]()
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat een TDI ook lekker kan klinken, dat daarbij een foutje is ingeglipt, ja, helaas.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
foutje
opschepje bedoel je zeker
Oh nofi, just een opmerking!
Weet je, jij mag het zelf uitzoeken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
kerel, het max vermogen ligt rond de 4000-4500 toeren bij zo'n diesel, en juist in de sportmode zoekt de automaat het ideale punt om te schakelen, verder doortrekken is dus compleet nutteloos wat een automaat dus nooit zal doen....
oftewel; ik was vergeten dat het hier vol zit met autogekken die er ook wel wat van weten waarbij je niet zo kan opscheppen/bluffen zoals bij je vriendjes...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:40 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat een TDI ook lekker kan klinken, dat daarbij een foutje is ingeglipt, ja, helaas.![]()
wij verbeteren je tips alleen maarquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:42 schreef Furious het volgende:
Leuk subforum, ik probeer wat tips te geven aan BHFH, krijg ik dit.
Stel je voor dat er ooit iemand met een Porsche/Ferrari zich hier registreerT en een post maakt.
Dan moet je van dat "registreerd" ook even "registreert" maken, als je toch aan het verbeteren bentquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wij verbeteren je tips alleen maar![]()
Ga je echt voor de avant, of is de gewone sedan ook een optie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laten we ontopc blijvenwie heeft er nog meer ervaring met de nieuwe a4?
Prima, ik geef toe dat ik fout zat over de 6000rpm, en dat het waarschijnlijk tussen de 5000-5500rpm lag, is het meteen, nee, nee, dat kan echt niet! Die auto verzin je toch maar ineens, whehe!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
wij verbeteren je tips alleen maar![]()
goed planquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:44 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan moet je van dat "registreerd" ook even "registreert" maken, als je toch aan het verbeteren bent
ik begreep van de dealer dat de avant veel waardevaster is. ik vind het zelf eik ook wel hadiger voor als je wat moet vervoeren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:45 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ga je echt voor de avant, of is de gewone sedan ook een optie?
laatste woord hierover; jij begon erover dat ik nog met een suzuki jaren 80 tractor in mn hoofd zat, maar helaas ben ik ook niet van gisteren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:45 schreef Furious het volgende:
[..]
Prima, ik geef toe dat ik fout zat over de 6000rpm, en dat het waarschijnlijk tussen de 5000-5500rpm lag, is het meteen, nee, nee, dat kan echt niet! Die auto verzin je toch maar ineens, whehe!
Vol humoristen hier.![]()
Maargoed, on-topic inderdaad.
Mijn laatste reactie hierover; ok, en je komt terug als je in een 3.0 TDI hebt gereden (met automaat)?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
laatste woord hierover; jij begon erover dat ik nog met een suzuki jaren 80 tractor in mn hoofd zat, maar helaas ben ik ook niet van gisteren.
zo klaar.
Ach gut, zijn er geen leuke baggertopics meer beschikbaar?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:07 schreef veldmuis het volgende:
Mijn laatste reactie erover: Whehehee.
nog 1 later woord dan:quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:05 schreef Furious het volgende:
[..]
Mijn laatste reactie hierover; ok, en je komt terug als je in een 3.0 TDI hebt gereden (met automaat)?![]()
Even goede vrienden. wie ben je eigenlijk?![]()
Laten we het hierbij.
Snap je, fudingesquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
nog 1 later woord dan:
ik hoef daar niet in te rijden om in te zien dat 6k in een diesel onzin is, 5500 toeren ook, dan ben je het maximale vermogen al lang voorbij en een automaat zal dus al eerder opschakelen. Maarja ik val in herhaling merk ik.
Ik laat je wel in de waan![]()
Mijn laatste reactie hierop; wat je zelf wil joh.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
nog 1 later woord dan:
ik hoef daar niet in te rijden om in te zien dat 6k in een diesel onzin is, 5500 toeren ook, dan ben je het maximale vermogen al lang voorbij en een automaat zal dus al eerder opschakelen. Maarja ik val in herhaling merk ik.
Ik laat je wel in de waan![]()
Weet jij hoeveel tpm dat ding zijn max vermogen haaltquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:35 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar het stuur zit staat nog een 6je, maar je hebt gelijk, dan was het iets minder, 5000-5500 waarschijnlijk.![]()
Ach.. diesel zuigt tochquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:12 schreef yup het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel tpm dat ding zijn max vermogen haalt
3500 rpm
:/
Wij houden van doordravenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:38 schreef Furious het volgende:
Point is, ik gaf toe dat ik fout zat, heb het verbeterd, en niemand houdt er meer over op.
Ik ben like benzine op een vuurtje in een discussie.![]()
Het gaat mij niet om dat jij liegt of wat dan ook, ik geloof best dat je het verkeerd hebt gezien.quote:
Avant is zeker waardevaster, daar ben ik achter gekomen toen ik zelf een gebruikte a4 avant kocht, deze was gewoon een stuk duurder dan een sedan. Audi is imo een van de weinige merken waarbij de station gewoon veel mooier is dan de sedan (behalve dat het erg handig kan zijn). Niet iedereen is het hier mee eens, maar ik hoor vaker dat mensen de avant mooier vinden dan dat ze de sedan mooier vinden...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik begreep van de dealer dat de avant veel waardevaster is. ik vind het zelf eik ook wel hadiger voor als je wat moet vervoeren.
Zeker weten?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 04:46 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Avant is zeker waardevaster, daar ben ik achter gekomen toen ik zelf een gebruikte a4 avant kocht, deze was gewoon een stuk duurder dan een sedan. Audi is imo een van de weinige merken waarbij de station gewoon veel mooier is dan de sedan (behalve dat het erg handig kan zijn). Niet iedereen is het hier mee eens, maar ik hoor vaker dat mensen de avant mooier vinden dan dat ze de sedan mooier vinden...
De audi avants hebben ook geen "burgerlijk" imago ofzo, deze zijn juist altijd als sportief gepositioneerd. Kijk maar naar de eerste rs4, deze is uitsluitend als avant gemaakt!
dat verschil in vermogen zegt al genoeg. Die benzine natuurlijkquote:Op zondag 30 oktober 2005 08:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat zouden jullie aanraden, de diesel of de benzine. binnen mijn budget liggen de 200pk 2.0.tfsi (benzine) en de 2.0.tdi van 140 pk (diesel)
*meldt*quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat verschil in vermogen zegt al genoeg. Die benzine natuurlijk
wie gaat er nou een 140pk tdi'tje rijden als hij ook een 200 pk turbomotor kan rijdenniemand toch...
Need I say more.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:32 schreef Repeat het volgende:
Erm ik heb geen auto
Als je zelf brandstof moet betalen de diesel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat zouden jullie aanraden, de diesel of de benzine. binnen mijn budget liggen de 200pk 2.0.tfsi (benzine) en de 2.0.tdi van 140 pk (diesel)
Overheid gaat diesel niet gelijk trekken aan benzine, en dan nog is het aantal liters wat je verbruikt veel lager als met benzinequote:Op zondag 30 oktober 2005 15:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik wil niks chippen, maar ik vraag me alleen af wat voor mij het meest rendabel is. Ik hoorde dat die 2.0 tfsi nog best redelijk zuinig is en ik rij maar 20.000 per jaar. de aanschafprijs is de a4 avant 140pk diesel zon 4000 euro goedkoper (va 29.000 en de 2.0tfsi va 34000, de gewone 2.0 trouwens 27.000) , als straks door de overheid de dieselprijzen gelijkgetrokken worden met de benzineprijzen is het de vraag of het nog wel loont om een diesel te nemen.
BHFH en bloodhoundfromhell zijn 2 verschillende personen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:20 schreef Cyberdogg het volgende:
Bloodhound neem jij gewoon lekker een benzine, over 2 jaar.... Maar niet boven de 3000 toeren komen, dan gaat ie alsnog zuipen he.
Zou je ook nog even uit kunnen leggen hoe jij in het ene topic maar net rond komt iedere maand, en in het andere topic praat over een nieuwe A4?![]()
De TFSi heeft standaard al 280 nm @ 1800 rpm. Wat gewoonweg onvorstelbaar is voor een turbo benzine... Verder heeft de TFSi 60 pk meer dan de diesel...quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:25 schreef Don_Tom het volgende:
Ik zou de diesel nemen en er meteen een chip in zetten. Dan heb je +- 170pk en veel meer koppel dan de benzinemotor (chippen doet vaak nog meer voor koppel dan voor pk's), trekt dus veel beter in de lage toeren. Ik denk dat ik redelijk weet waarover ik praat aangezien ik een audi a4 tdi heb (gechipped van 115 naar 140) en een benzine-auto met 200pk (bmw).
Je antwoord niet echt op de vraag hoe je een dikke Audi kunt kopen met een mager salaris ey?quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
A4 cabrio is ook leuk trouwens, best redelijk betaalbaar, als je genoegen neemt met de 1.8 T motor ben je niet veel duurder uit dan de avant 2.0tfsi voordeel van die is dat je hem in leukere kleuren kan nemen. (zonder dat hij onverkoopbaar wordt)
Normale mensen wel. Alleen jij krijgt niet eens een lening van 25e met je karige salaris. Laat staan dat je een a4 cabrio kan kopenquote:Op maandag 31 oktober 2005 17:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volgens lenen.nl kun je zo heel veel geld krijgen
1.8T is niks mis mee. En wat nou 5.000 eu duurder? Leen dat er gewoon bij man. Lenen.nl is je beste vriend toch?quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind die cabrio best mooi, alleen die 1.8t lijkt me niet zon geweldige motor en die 2.0 tfsi is meteen 5 mille duurder..
Mischien hebben ze wel een 1.0 of een 1.2 voor je in die cabrio, dan issie vast wel betaalbaar voor je als je die 3ton gaat lenen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind die cabrio best mooi, alleen die 1.8t lijkt me niet zon geweldige motor en die 2.0 tfsi is meteen 5 mille duurder..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |