Ik moest zeggen dat ik het wel een goeie film vond, ook al werd iemand ziek toen ie een stel naar buiten gesprongen darmen zag (en hij heeft nog wel profiel N&G.. tsk.. tsk..)
Voor dezelfde vak heb ik voordat ik Saving Private Ryan heb moeten aanschouwen, La vita e bella moeten bekijken. Ook een sterke film. Kan je niet echt vergelijken met Saving Pricate Ryan (net iets andere stijl). Ik vond ze allebei wel goed.
Meer oorlogfilms heb ik niet gezien. Misschien dat daardoor mijn mening minder zwaar telt. Dat kan.. is niet erg.
quote:
Op donderdag 08 november 2001 23:58 schreef Frutsel het volgende:
Bridge on the river Kwai
quote:Nee, vrees het niet
Op vrijdag 09 november 2001 00:03 schreef Roonaan het volgende:
een aardige vond ik wel 'Captain's correli's mandolin' maar zal wel niet door de Fok!keuring komen
quote:Oe! Zeker ook een hele mooie film. Ook gave filmmuziek.
Op vrijdag 09 november 2001 00:10 schreef Mza het volgende:
The Deer Hunter
quote:Amen to that brother! The horror!!!!
Op vrijdag 09 november 2001 00:01 schreef Arjeninho het volgende:
Apocalypse Now!
quote:Helaas nog steeds niet gezien.
Op vrijdag 09 november 2001 00:01 schreef Arjeninho het volgende:
Apocalypse Now!
Escape to victory!
quote:Sarcasme of niet?
Op vrijdag 09 november 2001 01:38 schreef Berserker het volgende:
Zonder twijfel:
Escape to victory!
quote:Oe! Vind ik ook al zo'n fantastische film met nog mooiere filmmuziek.
Op vrijdag 09 november 2001 02:35 schreef Ener-G het volgende:
Platoon!
quote:Muhahahahahaha
Op vrijdag 09 november 2001 00:55 schreef Biene het volgende:
Pearl Harbor
great escape
von ryans express
battle of the bulge
Braveheart/patriot zijn goed beschouwd ook oorlogs-films.
toch??
Full Metal Jacket
All quiet on the western front
The longest day
Guns of navarone
quote:Is salvador een oorlogsfilm?... in dat geval ook zeker deze
Op vrijdag 09 november 2001 09:56 schreef links234 het volgende:
Das Boot
Saving Private Ryan
The Thin Red Line
From here to eternity
Full metal jacket
apocalypse now
deer hunter
Tora Tora Tora
quote:Je zegt dat The thin red line in jouw lijstje hoort, ik moet zeggen was inderdaad een goede film maar het boek is echt 20 x beter!!!!
Op vrijdag 09 november 2001 09:56 schreef links234 het volgende:
Das Boot
Saving Private Ryan
The Thin Red Line
From here to eternity
Full metal jacket
apocalypse now
deer hunter
Tora Tora Tora
1. Full metal Jacket
2. *
3. *
4. A Bridge too far
5. The Guns of Navarone
* bewust niet ingevuld omdat 1 by far mijn favo is
quote:Ik heb het boek nooit gelezen. Ik heb de originele film (in zwartwit,met Keir Dullea als pvt Doll) wel gezien. Maar Malick's remake is prachtig gefilmd.
Op vrijdag 09 november 2001 13:46 schreef Discman het volgende:[..]
Je zegt dat The thin red line in jouw lijstje hoort, ik moet zeggen was inderdaad een goede film maar het boek is echt 20 x beter!!!!
De film is alleen maar de verhaal lijn rond Witt, terwijl het boek meerdere lijnen heeft.
De film viel mij, ten opzichte van het boek, ZWAAR tegen.
quote:Ben het met je eens dat het heel mooi verfilmd is, maar ik mis zoveel en het is zo door elkaar gegooid.
Op vrijdag 09 november 2001 14:15 schreef links234 het volgende:[..]
Ik heb het boek nooit gelezen. Ik heb de originele film (in zwartwit,met Keir Dullea als pvt Doll) wel gezien. Maar Malick's remake is prachtig gefilmd.
Als je ze allebei gezien hebt kan ik je echt aanraden om het boek toch ook eens te gaan lezen.
[gedachtemodus on]
Ga er nu van uit dat hij ze beide gezien heeft.
[gedachtemodus off]
quote:Had deze 2 dagen geleden gezien, dus is nog het meeste blijven hangen...en ja zwaar romantisch idd..ben dan ook een vrouw! dus dan niet gek dat ik deze film noem
Op vrijdag 09 november 2001 10:13 schreef Capetown het volgende:[..]
Muhahahahahaha
quote:
Op vrijdag 09 november 2001 10:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Deze klassiekers waren nog niet genoemd, en zijn absoluut de moeite waard:..
..
Guns of navarone
quote:
Op donderdag 08 november 2001 23:45 schreef aa het volgende:
Mijn top 3 bestaat uit The Bridge on the River Kwai, The Guns of Navarone en Lawrence of Arabia.
Iedereen over de hele wereld kent "rambo" , zelfs Saddam tijdens de golfoorlog noemde hem .
verder :
The deerhunter
Highlander (fantasy maar goed)
Longest day
Tora tora tora !
The killing fields
The hunt for Red October.
quote:Sarcasme?
Op vrijdag 09 november 2001 02:24 schreef aa het volgende:[..]
Sarcasme of niet?
Die film roeleert gewoon!
Saving privat ryan
The longest day
A bridge to far
The guns of Navarone
quote:No doubt about it!
Op donderdag 08 november 2001 21:33 schreef Coazter het volgende:
Wat vind jij de beste oorlogsfilm ooit gemaakt? Er zijn er nogal wat gemaakt, maar ik blijf 'Full Metal Jacket' echt super vinden. En jullie?
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 10:32 schreef SunChaser het volgende:
Vanmiddag Ned2 om 16.15 The Making of Soldaat van Oranje.
Dank voor de tip
twee duitse films, een amerikaanse
Vietnam:
Golfoorlog:
verder vind ik the great escape, soldaat van oranje (was vanavond nog op tv) en Kelly's Heros ook best goed
Saving private ryan
Schindler's List
The thin red line
We were soldiers
U-571
The longest day
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:37 schreef Tha_Mav het volgende:
U-571
Biene, je mag dan wel een vrouw zijn, en ik snap dat je romantiek enzo boeiend vind, maar Pearl Harbour is wel de meest onrealitische oorlogsfilm tot nu toe, wat een sgijtfilm is dat zeg.
Wat vonden we trouwens van het 'inkleuren'?
quote:Waardeloos, ik zet mijn TV dan altijd op zwart/wit.
Op maandag 06 mei 2002 12:24 schreef Jarno het volgende:
Wat vonden we trouwens van het 'inkleuren'?
quote:Frame per frame met verf en een heel dun penceel.
Op maandag 06 mei 2002 12:25 schreef Punica het volgende:
Ik vind dat ze 'm best goed ingekleurd hebben, ik vraag me eigenlijk nog steeds af hoe ze dat precies doen
quote:Op sommige momenten was het echt drie keer niks, vooral bij de semi-close-ups met een landelijk achtergrondje ofzo. Maar soms was het ook weer amper te zien en was het echt goed gedaan.
Op maandag 06 mei 2002 12:25 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Waardeloos, ik zet mijn TV dan altijd op zwart/wit.
Op DVD is alleen de Z/W versie te koop, klopt dat?
quote:Weet ik eerlijk gezegd niet. Maar de optie om hem in zwart/wit te kijken zal er vast wel tussen staan.
Op maandag 06 mei 2002 12:26 schreef Jarno het volgende:
Op DVD is alleen de Z/W versie te koop, klopt dat?
Ik vind na Saving Private Ryan te hebben gezien The Longest Day een beetje tam.
quote:Mjah, maar SPR leunt heel erg op z'n eerste half-uurtje. Bijzonder knap gemaakt en (voor zover ik kan zien) erg realistisch, maar toch vond ik TLD spannender: meer opbouw, meer achtergronden.
Op maandag 06 mei 2002 12:28 schreef Strolie75 het volgende:Ik vind na Saving Private Ryan te hebben gezien The Longest Day een beetje tam.
Trouwens, sommige dingen heeft SPR wel heel erg letterlijk overgenomen van TLD: bijvoorbeeld die soldaat die terug moest om een geweer te bemachtigen, dat zit toch ook zo in SPR?
quote:deze geweldige film komt vanavond (weer) op tv. Om half 9 SBS6, een hele mooi film en kijken meer dan de moeite waard.
Op maandag 6 mei 2002 12:24 schreef Jarno het volgende:
Ik vond The Longest Day toch wel erg indrukwekkend.
quote:welke versie?
Op maandag 5 mei 2003 19:27 schreef cptmarco het volgende:[..]
deze geweldige film komt vanavond (weer) op tv. Om half 9 SBS6, een hele mooi film en kijken meer dan de moeite waard.
quote:ik neem aan de ingekleurde bedoel je dat?
Op maandag 5 mei 2003 19:51 schreef Duiveltja het volgende:[..]
welke versie?
quote:
Op vrijdag 9 november 2001 00:01 schreef Arjeninho het volgende:
Apocalypse Now!
"the horror"
en de film zelf (REDUX) was slaaaaapverwekkend
quote:deze is trouwens zeker aan te raden; het laat zien dat er in een oorlog helemaal niet van die stoere mensen zijn; je ziet de angsten die iedereen, van beide zijden uistraalt. Geen heldenfilm a la private ryan; maar realistisch; de horror van een oorlog.
Op maandag 6 mei 2002 12:22 schreef Peter83 het volgende:
The Thin Red Line
quote:moet je voor de grap eens Heart of Darkness lezen.
Op maandag 5 mei 2003 19:52 schreef atp-5 het volgende:[..]
"the horror"
en de film zelf (REDUX) was slaaaaapverwekkend
quote:Inderdaad. Als ik bij the longest day John Wayne met zijn rug naar de mortieren zie staan en een soldaat toeroept waar zijn geweer is terwijl de kogels hem om de oren fluiten...ja, doe dan maar Saving private ryan.
Op maandag 6 mei 2002 12:28 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik vind na Saving Private Ryan te hebben gezien The Longest Day een beetje tam.
Cross Of Iron
Apocolypse Now
Hamburger Hill
Edit: Three Kings vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door koston op 18-06-2003 22:46]
Tot nu toe Saving Private Ryan het 'schokkendst', vanwege de realistische beelden.
Black Hawk Down vond ik te dom voor woorden. Maar misschien is oorlog dat wel. Met een stel Humvees en helicopters een gebied vol rakketjes binnentrekken... .
(Wel leuk als je net C&C Generals hebt gespeeld, al die 'technicals' en RPG-soldiers .)
Heb hier ook nog 'All Quiet on the Western Front' liggen, WW 1, schijnt ook wel bekend te zijn (?).
quote:Komt er een deel 2 dan?
Op woensdag 13 augustus 2003 10:51 schreef Gijsje het volgende:
Van de "oudjes" De langste dag en van de nieuwe films Saving Private Ryan en tja tis wel geen film maar Band of Brotherskan al niet wachten op deel 2 naja 2 de Band of Brothers over de Japanse oorlog.
Hoe kom je aan die info eigenlijk?
quote:
Op donderdag 8 november 2001 21:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
La Vita E Bella
Dat geeft wel aan wat ik van oorlogsfilms vind..
saving private ryan uiteraard
a bridge too far is ook wel aardig
longest day
quote:Ehm effe zoeken............ gevonde
Op woensdag 13 augustus 2003 11:06 schreef Knockout het volgende:[..]
Komt er een deel 2 dan?
Hoe kom je aan die info eigenlijk?
Hier het artikel van Filmfan.nl
Steven Spielberg, Tom Hanks en Gary Goetzman, het team achter de succesvolle tv-serie Band of Brothers, zijn druk bezig met een nieuwe tv-serie. In deze nieuwe serie zal wederom de tweede wereldoorlog centraal staan. Dit keer echter niet de oorlog in Europa, maar de oorlog die plaatsvond in de Pacific.
Het project, dat op het moment de naam "Untitled World War II Pacific Theater Project" draagt, zal net zoals Band of Brothers uit tien delen bestaan en een budget hebben van ca. 100 miljoen dollar. Dreamworks is op het moment in onderhandelingen met HBO om de kosten te delen.
Meer nieuws volgt zodra het project volledig aan het rollen is gebracht. Wij houden jullie op de hoogte.
Dus er komt gewoon een deeltje 2
Saving private Ryan, alleen jammer da Tom Hanks meedoet
recent(er):
-saving private ryan
-Full metal jacket
-Killing Fields
-Schindler's list
-Platoon
en dan de toch wel te weinig vernoemde :
-Hamburger Hill
quote:Mja, kheb hem op DVD, en ik moet zeggen: goeie film alleen het had meer kunnen zijn. Beetje het gevoel dat het er net niet uit komt.
Op woensdag 13 augustus 2003 13:35 schreef -Soene- het volgende:
en dan de toch wel te weinig vernoemde :
-Hamburger Hill
Net zoals the Thin Red Line, opzich prima film, alleen hij is het net niet(op de doos staat groot: met George Clooney, en hij is 30 seconden in beeld en zegt 3 zinnen. Niet dat ik fan ben van hem, maar ik wil er mee zeggen dat de cast redelijk wordt overdreven op de doos). Ook deze film had meer kunnen zijn als ze iets minder nadruk legde op het psycho aspect en iets meer op de ellende van allerdag.
Ik mag het bijna wel een feit noemen .
quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:04 schreef Wuder het volgende:
Heb afgelopen week Path of Glory (1957) gezien van Stanley Kubrick met Kirk Douglas in de hoofdrol. Het speelt af in de Eerste Wereldoorlog aan de Franse kant. Nadat Franse soldaten weigerden een onmogelijke aanval uit te voeren, besloten hun superieuren 3 van hen te executeren.
Damn, wat is deze film goed... Niet van die ouderwetse geromantiseerde oorlogfilms.. Deze film beschrijft duidelijk de waanzin en idiootheid van oorlog, met zeer moderne cameratechnieken en realistische beelden..
doe maar ruig met je thriumph des willens.......wat is daar nu oorlogsfilm aanquote:Op zondag 4 juli 2004 19:25 schreef Zeitgeist het volgende:
Mijn favorieten:
-The Pianist
-Grave Of The Fireflies
-Triumph Des Willens
-Casualties Of War
Tsja,... kubrick is godquote:Op donderdag 10 maart 2005 22:04 schreef Wuder het volgende:
Heb afgelopen week Path of Glory (1957) gezien van Stanley Kubrick met Kurt Douglas in de hoofdrol. Het speelt af in de Eerste Wereldoorlog aan de Franse kant. Nadat Franse soldaten weigerden een onmogelijke aanval uit te voeren, besloten hun superieuren 3 van hen te executeren.
Damn, wat is deze film goed... Niet van die ouderwetse geromantiseerde oorlogfilms.. Deze film beschrijft duidelijk de waanzin en idiootheid van oorlog, met zeer moderne cameratechnieken en realistische beelden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |