Cross Of Iron
Apocolypse Now
Hamburger Hill
Edit: Three Kings vergeten ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door koston op 18-06-2003 22:46]
Tot nu toe Saving Private Ryan het 'schokkendst', vanwege de realistische beelden.
Black Hawk Down vond ik te dom voor woorden. Maar misschien is oorlog dat wel. Met een stel Humvees en helicopters een gebied vol rakketjes binnentrekken...
.
(Wel leuk als je net C&C Generals hebt gespeeld, al die 'technicals' en RPG-soldiers
.)
Heb hier ook nog 'All Quiet on the Western Front' liggen, WW 1, schijnt ook wel bekend te zijn (?).
quote:Komt er een deel 2 dan?
Op woensdag 13 augustus 2003 10:51 schreef Gijsje het volgende:
Van de "oudjes" De langste dag en van de nieuwe films Saving Private Ryan en tja tis wel geen film maar Band of Brotherskan al niet wachten op deel 2 naja 2 de Band of Brothers over de Japanse oorlog.
Hoe kom je aan die info eigenlijk?
quote:
Op donderdag 8 november 2001 21:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
La Vita E Bella
Dat geeft wel aan wat ik van oorlogsfilms vind..
saving private ryan uiteraard
a bridge too far is ook wel aardig
longest day
quote:Ehm effe zoeken............ gevonde
Op woensdag 13 augustus 2003 11:06 schreef Knockout het volgende:[..]
Komt er een deel 2 dan?
Hoe kom je aan die info eigenlijk?
Hier het artikel van Filmfan.nl
Steven Spielberg, Tom Hanks en Gary Goetzman, het team achter de succesvolle tv-serie Band of Brothers, zijn druk bezig met een nieuwe tv-serie. In deze nieuwe serie zal wederom de tweede wereldoorlog centraal staan. Dit keer echter niet de oorlog in Europa, maar de oorlog die plaatsvond in de Pacific.
Het project, dat op het moment de naam "Untitled World War II Pacific Theater Project" draagt, zal net zoals Band of Brothers uit tien delen bestaan en een budget hebben van ca. 100 miljoen dollar. Dreamworks is op het moment in onderhandelingen met HBO om de kosten te delen.
Meer nieuws volgt zodra het project volledig aan het rollen is gebracht. Wij houden jullie op de hoogte.
Dus er komt gewoon een deeltje 2
Saving private Ryan, alleen jammer da Tom Hanks meedoet
recent(er):
-saving private ryan
-Full metal jacket
-Killing Fields
-Schindler's list
-Platoon
en dan de toch wel te weinig vernoemde :
-Hamburger Hill
quote:Mja, kheb hem op DVD, en ik moet zeggen: goeie film alleen het had meer kunnen zijn. Beetje het gevoel dat het er net niet uit komt.
Op woensdag 13 augustus 2003 13:35 schreef -Soene- het volgende:
en dan de toch wel te weinig vernoemde :
-Hamburger Hill
Net zoals the Thin Red Line, opzich prima film, alleen hij is het net niet(op de doos staat groot: met George Clooney, en hij is 30 seconden in beeld en zegt 3 zinnen. Niet dat ik fan ben van hem, maar ik wil er mee zeggen dat de cast redelijk wordt overdreven op de doos). Ook deze film had meer kunnen zijn als ze iets minder nadruk legde op het psycho aspect en iets meer op de ellende van allerdag.
Ik mag het bijna wel een feit noemen
.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:04 schreef Wuder het volgende:
Heb afgelopen week Path of Glory (1957) gezien van Stanley Kubrick met Kirk Douglas in de hoofdrol. Het speelt af in de Eerste Wereldoorlog aan de Franse kant. Nadat Franse soldaten weigerden een onmogelijke aanval uit te voeren, besloten hun superieuren 3 van hen te executeren.
Damn, wat is deze film goed... Niet van die ouderwetse geromantiseerde oorlogfilms.. Deze film beschrijft duidelijk de waanzin en idiootheid van oorlog, met zeer moderne cameratechnieken en realistische beelden..
doe maar ruig met je thriumph des willens.......wat is daar nu oorlogsfilm aanquote:Op zondag 4 juli 2004 19:25 schreef Zeitgeist het volgende:
Mijn favorieten:
-The Pianist
-Grave Of The Fireflies
-Triumph Des Willens
-Casualties Of War
Tsja,... kubrick is godquote:Op donderdag 10 maart 2005 22:04 schreef Wuder het volgende:
Heb afgelopen week Path of Glory (1957) gezien van Stanley Kubrick met Kurt Douglas in de hoofdrol. Het speelt af in de Eerste Wereldoorlog aan de Franse kant. Nadat Franse soldaten weigerden een onmogelijke aanval uit te voeren, besloten hun superieuren 3 van hen te executeren.
Damn, wat is deze film goed... Niet van die ouderwetse geromantiseerde oorlogfilms.. Deze film beschrijft duidelijk de waanzin en idiootheid van oorlog, met zeer moderne cameratechnieken en realistische beelden..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |