Ik hoop serieus voor je dat dat sacrastisch bedoeld wasquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
Luistert ze wel eens naar de verkeersinfo? De hele A13 staat elke dag vol vanaf Den Haag tot aan het Kleinpolderplein. En dat is echt pas sinds die idiote regel daar is ingevoerd, omdat het stuk VOOR de 80 km zone gewoon 120 is. Iedereen moet dus vol in de ankers, want er hangen ook van die leuke kassa's daar. Dus schoner? Lijkt me sterk als er elke dag vanaf een uur of half drie een file stationair staat te draaien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad
De maatregel werd twee jaar geleden al afgekondigd. Sindsdien loopt op de A13 bij Overschie al een experiment met zo'n 80-kilometerzone. De lucht is daar volgens Peijs een stuk schoner geworden en het lawaai een stuk minder, terwijl de vertraging voor de automobilist beperkt blijft.
Sorry?? Elke dag 10 tot 15 kilometer, dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op de A13 is nooit file.
Op het fietspad wat er naast loopt vast niet nee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op de A13 is nooit file.
Dat is gewoon wat de praktijk leert via de test bij de A13. En helaas kijken de mensen die 'testen' niet naar externe factoren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:44 schreef Repeat het volgende:
ik vind het ook achterlijk, maar om nu zomaar te roepen dat er door deze maatregel files ontstaan is gewoon te kort door de bocht.
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 magquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry?? Elke dag 10 tot 15 kilometer, dus.
gister nog in de file gestaan op het stukje waar je 80 mag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
Nou, dan moeten ze op 't stuk ervoor ook maar max 80 invoeren dan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Luistert ze wel eens naar de verkeersinfo? De hele A13 staat elke dag vol vanaf Den Haag tot aan het Kleinpolderplein. En dat is echt pas sinds die idiote regel daar is ingevoerd, omdat het stuk VOOR de 80 km zone gewoon 120 is. Iedereen moet dus vol in de ankers, want er hangen ook van die leuke kassa's daar. Dus schoner? Lijkt me sterk als er elke dag vanaf een uur of half drie een file stationair staat te draaien.
Ja, daar sta je ook stil. Maar dat is het gevolg van het idiote Kleinpolderplein. Die files staan er al jaaaaaaaaren..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
ja, heel de weg tot de grens, en dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Nou, dan moeten ze op 't stuk ervoor ook maar max 80 invoeren dan.![]()
Klopt, alleen staan ze er nu veel langer dan normaal en is de lengte van de files ook langer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daar sta je ook stil. Maar dat is het gevolg van het idiote Kleinpolderplein. Die files staan er al jaaaaaaaaren..
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalterenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:52 schreef dVTB het volgende:
Bespottelijke regel, zeker als je bedenkt dat vandaag nog in het nieuws was dat het CPB tegenstander is van een verbinding tussen de A6 (vanuit Flevoland) met de A9 (ringweg Amsterdam). Als je nou gewoon zorgt voor een betere ontsluiting van stedelijke knooppunten als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, hoeven mensen helemaal niet op de ringweg te rijden.
hallo, dat is een structurele oplossing. De zaak bij de bron aanpakken. JE weet toch dat de overheid liever de gevolgen aanpaktquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalteren![]()
Hoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
Gelul. Een file voor je deur vervuilt harder dan een zooi langsrijdende auto's.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
Ja, of een rechtstreekse verbinding van de A1 naar Schiphol/A4 zodat heel Oost- en Noord-Nederland niet via de ringweg van Amsterdam naar Schiphol hoeft te rijden...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:56 schreef Againzender het volgende:
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalterenHoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
Wie zegt dat er meer file's ontstaan als ze daar 80 rijden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelul. Een file voor je deur vervuilt harder dan een zooi langsrijdende auto's.
Je bent er zelf gaan wonen, of hebben ze de snelweg gebouwd toen je er al woonde?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
En ik kan het weten want woon zelf in flatje langs een weg waar verkeer 24 uur per dag langsdendert.
Je hebt het niet voor het uitkiezen als je bij de woningbouwvereniging huurt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je bent er zelf gaan wonen, of hebben ze de snelweg gebouwd toen je er al woonde?
Jij bent echt dom he?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad
Welke idioot verzint dit? Hoe wil je zo snel mogelijk nederland helemaal dicht laten slibben met file's en verkeersinfarcten?? Nou zo dus!
Ga maar na: op de punten waar de snelheid omlaag gaat stroomt het vol, op de punten waar het verkeer harder mag is er nagenoeg geen file!
Rara hoe komt dat.
Discussieer hier verder.
Maar je zou dus prettiger wonen als iedereen 80 rijdt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt het niet voor het uitkiezen als je bij de woningbouwvereniging huurt.
Lekker makkelijk om het probleem dan bij de bewoners te leggen: "Ga je toch ergens anders wonen".
Nee, dan rij je maar even drie minuten wat minder hard.
Dat zeg ik ook altijd tegen de mensen in de file die ik voorbij fiets.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
"Ga je toch ergens anders wonen".
Het maakt minder herrie en het is ook prettiger als je weet dat de uitstoot van giftige gassen minder is ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar je zou dus prettiger wonen als iedereen 80 rijdt?
In de praktijk zijn dit soort dingen zelden tijdelijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef Hallulama het volgende:
We zullen zien, geef het zaakje een kans, we horen binnenkort of het werkt of niet.
Inderdaad. Als je hard wilt rijden emigreer je maar naar de VS ofzo. Je weet vantevoren dat NL druk is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd tegen de mensen in de file die ik voorbij fiets.
Nee jij?quote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee jij?
Ik zie het toch elke dag gebeuren, ik zit dagelijks op de weg en altijd op en rond de a13 dus ik weet donders goed wat daar dagelijks gebeurd.
Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:27 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"
Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
dus een extra vrachtwagenbaan aanleggen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
Heerlijk he, 120quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik reed afgelopen zondag om 6 uur van Leiden naar Breda/Oosterhout via de A13 en deed er precies 1 uur over van deur tot deur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |