abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31749891
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad

Op de A10 West tussen Nieuwe Meer en de Coentunnel (Amsterdam), de A20 tussen de knooppunten Kleinpolderplein en Terbregseplein (Rotterdam), de parallelbanen van de A12 tussen Oudenrijn en Lunetten (Utrecht) en de A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag centrum mag je vanaf aankomende dinsdag maximaal 80 kilometer per uur rijden. Minister Peijs van Verkeer wil zo luchtvervuiling en geluidsoverlast aanpakken.

De maatregel werd twee jaar geleden al afgekondigd. Sindsdien loopt op de A13 bij Overschie al een experiment met zo'n 80-kilometerzone. De lucht is daar volgens Peijs een stuk schoner geworden en het lawaai een stuk minder, terwijl de vertraging voor de automobilist beperkt blijft.

Aankomende dinsdag 1 november opent de minister zelf de campagne die als slogan "rij schoner, rij 80 in z'n 5" heeft mee gekregen. Bij een tankstation op de A12 richting Utrecht lapt ze vanaf kwart voor negen de voorruiten van auto's die komen tanken.

Op de 25 kilometer aan asfalt waar de nieuwe 80-kilometerzone komt zal een permanente trajectcontrole komen tegen hardrijders.


Welke idioot verzint dit? Hoe wil je zo snel mogelijk nederland helemaal dicht laten slibben met file's en verkeersinfarcten?? Nou zo dus!
Ga maar na: op de punten waar de snelheid omlaag gaat stroomt het vol, op de punten waar het verkeer harder mag is er nagenoeg geen file!
Rara hoe komt dat.

Discussieer hier verder.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:36:15 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31749918
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
pi_31749929
WAT EEN SLETTEBAK
pi_31749942
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
Ik hoop serieus voor je dat dat sacrastisch bedoeld was
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:37:31 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31749944
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad

De maatregel werd twee jaar geleden al afgekondigd. Sindsdien loopt op de A13 bij Overschie al een experiment met zo'n 80-kilometerzone. De lucht is daar volgens Peijs een stuk schoner geworden en het lawaai een stuk minder, terwijl de vertraging voor de automobilist beperkt blijft.
Luistert ze wel eens naar de verkeersinfo? De hele A13 staat elke dag vol vanaf Den Haag tot aan het Kleinpolderplein. En dat is echt pas sinds die idiote regel daar is ingevoerd, omdat het stuk VOOR de 80 km zone gewoon 120 is. Iedereen moet dus vol in de ankers, want er hangen ook van die leuke kassa's daar. Dus schoner? Lijkt me sterk als er elke dag vanaf een uur of half drie een file stationair staat te draaien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:38:14 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31749959
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op de A13 is nooit file.
Sorry?? Elke dag 10 tot 15 kilometer, dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31749977
prima maatregel....
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:44:22 #8
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31750083
'Hier' op de A10-west vind ik het best een redelijke maatregel. Het is een stuk van niets, dus je tijdverlies blijft beperkt, en het gaat dwars door dichte bebouwing. Minder vuile lucht (en lawaai, maar daar gaat de maatregel volgens mij niet om) voor de bewoners.
En je hebt niet die situatie zoals op de A13 dat je met 120 komt aan knallen omdat je van de ene kant al wordt afgeremd door knooppunt Nieuwe Meer, en de andere kant de Coentunnel.
Het zal mij niets verbazen als het hier de doorstroming bevordert. Maar goed, dat moeten we maar even afwachten.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31750088
ik vind het ook achterlijk, maar om nu zomaar te roepen dat er door deze maatregel files ontstaan is gewoon te kort door de bocht.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:45:28 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31750116
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op de A13 is nooit file.
Op het fietspad wat er naast loopt vast niet nee.
pi_31750124
het doet me wel weer erg denken aan automobilistje pesten hoor
Die trajectcontrole komt er natuurlijk tegen de geluidsoverlast en het milieu MY ASS

gewoon weer gemakkelijk cashen dit
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:48:40 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31750174
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:44 schreef Repeat het volgende:
ik vind het ook achterlijk, maar om nu zomaar te roepen dat er door deze maatregel files ontstaan is gewoon te kort door de bocht.
Dat is gewoon wat de praktijk leert via de test bij de A13. En helaas kijken de mensen die 'testen' niet naar externe factoren.
Voorbeeld:
- metingen na invoering van de maatregel verricht terwijl er minder vluchten waren vanaf het VLIEGVELD wat vlak naast de snelweg ligt. Goh de lucht is schoner
- Files kijken ze niet naar, alleen maar naar de luchtkwaliteit, ja DIE is inderdaad op dat punt schoner geworden en waarom:
- Files op aanvoerswegen waardoor de luchtkwaliteit dáár weer achteruit gaat maarja dat maakt niet uit want de maatregel is op de a13, dus dat iedereen nu op de a20 stilstaat en op de a4 dat maakt niet uit.

Selectief testen heet dat
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:48:44 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31750176
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry?? Elke dag 10 tot 15 kilometer, dus.
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:49:22 #14
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31750187
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:48 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
gister nog in de file gestaan op het stukje waar je 80 mag.
Zowel op de heenweg (uur of 7) als op de terugweg (10u 's avonds)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31750217
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Luistert ze wel eens naar de verkeersinfo? De hele A13 staat elke dag vol vanaf Den Haag tot aan het Kleinpolderplein. En dat is echt pas sinds die idiote regel daar is ingevoerd, omdat het stuk VOOR de 80 km zone gewoon 120 is. Iedereen moet dus vol in de ankers, want er hangen ook van die leuke kassa's daar. Dus schoner? Lijkt me sterk als er elke dag vanaf een uur of half drie een file stationair staat te draaien.
Nou, dan moeten ze op 't stuk ervoor ook maar max 80 invoeren dan.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:51:51 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31750236
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:48 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
Ja, daar sta je ook stil. Maar dat is het gevolg van het idiote Kleinpolderplein. Die files staan er al jaaaaaaaaren..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:52:12 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31750246
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Nou, dan moeten ze op 't stuk ervoor ook maar max 80 invoeren dan.
ja, heel de weg tot de grens, en dan?
Dan staan ze aan de grens van nederland in de file geweldig plan!
NOT
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31750248
Bespottelijke regel, zeker als je bedenkt dat vandaag nog in het nieuws was dat het CPB tegenstander is van een verbinding tussen de A6 (vanuit Flevoland) met de A9 (ringweg Amsterdam). Als je nou gewoon zorgt voor een betere ontsluiting van stedelijke knooppunten als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, hoeven mensen helemaal niet op de ringweg te rijden.
pi_31750270
Nou maar hopen dat je daar i.d.d. 's middags een keertje de tachtig kan halen ...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:56:22 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31750332
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, daar sta je ook stil. Maar dat is het gevolg van het idiote Kleinpolderplein. Die files staan er al jaaaaaaaaren..
Klopt, alleen staan ze er nu veel langer dan normaal en is de lengte van de files ook langer.
Overigens, er staat momenteel ook file op de a13
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:56:43 #21
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31750345
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:52 schreef dVTB het volgende:
Bespottelijke regel, zeker als je bedenkt dat vandaag nog in het nieuws was dat het CPB tegenstander is van een verbinding tussen de A6 (vanuit Flevoland) met de A9 (ringweg Amsterdam). Als je nou gewoon zorgt voor een betere ontsluiting van stedelijke knooppunten als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, hoeven mensen helemaal niet op de ringweg te rijden.
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalteren
Hoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31750348
De gemiddelde snelheid zal weinig veranderen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31750379
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:59:42 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31750417
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:56 schreef Againzender het volgende:

[..]

Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalteren
Hoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
hallo, dat is een structurele oplossing. De zaak bij de bron aanpakken. JE weet toch dat de overheid liever de gevolgen aanpakt (dweilen met de kraan open dus)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:00:39 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31750446
Ik reed afgelopen zondag om 6 uur van Leiden naar Breda/Oosterhout via de A13 en deed er precies 1 uur over van deur tot deur
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:03:32 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31750502
Misschien helpt het, misschien niet. Maar ik vind het bij dit soort dingen altijd een beetje kwalijk dat er in het geheel niet naar het onprettige gevoel dat mensen door die extra snelheidsbeperking krijgen gekeken wordt. Beetje eenzijdig zeg maar.
Vampire Romance O+
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:04:17 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31750526
Die achterlijke snollen die ze op dat departement plaatsen zijn doorgaans niet goed bij hun hoofd. Dat maakt dit topic weer eens actueel

Kutwijven als Minister van Verkeer & Waterstaat
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:04:56 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31750542
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
Gelul. Een file voor je deur vervuilt harder dan een zooi langsrijdende auto's.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:05:47 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31750563
Laten ze eerst die A4 eens doortrekken naar Zeeland
pi_31750587
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:56 schreef Againzender het volgende:

Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalteren Hoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
Ja, of een rechtstreekse verbinding van de A1 naar Schiphol/A4 zodat heel Oost- en Noord-Nederland niet via de ringweg van Amsterdam naar Schiphol hoeft te rijden...

En zo ken ik nog wel wat voorbeelden. Zo veel zelfs dat we er wel een apart topic aan zouden kunnen wijden: welke nieuwe snelwegen zijn het hardst nodig in Nederland?
pi_31750604
Goed initiatief, ik kan dit alleen maar van harte ondersteunen

En gelukkig woon ik niet in de Randstad...
pi_31750715
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gelul. Een file voor je deur vervuilt harder dan een zooi langsrijdende auto's.
Wie zegt dat er meer file's ontstaan als ze daar 80 rijden?
Bovendien, hoe harder wordt gereden hoe groter de vervuiling én herrie. En ik kan het weten want woon zelf in flatje langs een weg waar verkeer 24 uur per dag langsdendert.
Dus of ik zo'n gelul uitkraam weet ik nog zo net niet.
pi_31750738
Supra Groningam Nihil

Er gaat niets boven Groningen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:16:55 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31750791
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

En ik kan het weten want woon zelf in flatje langs een weg waar verkeer 24 uur per dag langsdendert.
Je bent er zelf gaan wonen, of hebben ze de snelweg gebouwd toen je er al woonde?
pi_31750848
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:16 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je bent er zelf gaan wonen, of hebben ze de snelweg gebouwd toen je er al woonde?
Je hebt het niet voor het uitkiezen als je bij de woningbouwvereniging huurt.
Lekker makkelijk om het probleem dan bij de bewoners te leggen: "Ga je toch ergens anders wonen".
Nee, dan rij jij maar even drie minuten wat minder hard.
pi_31750873
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad


Welke idioot verzint dit? Hoe wil je zo snel mogelijk nederland helemaal dicht laten slibben met file's en verkeersinfarcten?? Nou zo dus!
Ga maar na: op de punten waar de snelheid omlaag gaat stroomt het vol, op de punten waar het verkeer harder mag is er nagenoeg geen file!
Rara hoe komt dat.

Discussieer hier verder.
Jij bent echt dom he?
  Redactie Frontpage vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:20:30 #37
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31750886
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je hebt het niet voor het uitkiezen als je bij de woningbouwvereniging huurt.
Lekker makkelijk om het probleem dan bij de bewoners te leggen: "Ga je toch ergens anders wonen".
Nee, dan rij je maar even drie minuten wat minder hard.
Maar je zou dus prettiger wonen als iedereen 80 rijdt?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:21:40 #38
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31750917
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
"Ga je toch ergens anders wonen".
Dat zeg ik ook altijd tegen de mensen in de file die ik voorbij fiets.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:21:44 #39
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31750918
We zullen zien, geef het zaakje een kans, we horen binnenkort of het werkt of niet.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31750973
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:20 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Maar je zou dus prettiger wonen als iedereen 80 rijdt?
Het maakt minder herrie en het is ook prettiger als je weet dat de uitstoot van giftige gassen minder is ja.
Ze verzinnen dit heus niet om automobilistjes te pesten hoor.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:23:47 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31750982
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef Hallulama het volgende:
We zullen zien, geef het zaakje een kans, we horen binnenkort of het werkt of niet.
In de praktijk zijn dit soort dingen zelden tijdelijk.
Vampire Romance O+
pi_31751011
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook altijd tegen de mensen in de file die ik voorbij fiets.
Inderdaad. Als je hard wilt rijden emigreer je maar naar de VS ofzo. Je weet vantevoren dat NL druk is.

*is natuurlijk onzin, maar eens op dezelfde toon*
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:25:18 #43
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_31751033
Wat voor nut heeft het om op een parallelrijbaan 80 te gaan rijden, als er een hoofdrijbaan naast ligt waar je 120 op mag?

ik voorspel trouwens langere files op de A20 richting Gouda vóór het Kleinpolderplein. Het is nu al puinhoop omdat de doorstroming naar de A13 gewoon brak is. Maarja, daar letten ze bij het onderzoek niet op. Daar kijken ze alleen hoe de doorstroming op de A13 is. En die noemen ze dan goed omdat uiteindelijk iedereen 80 rijdt.
So we just called him Fred
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:25:50 #44
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751046
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

Jij bent echt dom he?
Nee jij?

Ik zie het toch elke dag gebeuren, ik zit dagelijks op de weg en altijd op en rond de a13 dus ik weet donders goed wat daar dagelijks gebeurd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:25:56 #45
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31751049
Als het werkt, werkt het. Als het niet werkt, werkt het niet.

Interessant om te zien dat sommige mensen al bij voorbaat geen offers willen maken voor een beter milieu, schonere lucht, minder files, terwijl het toch de mensen zijn die het uiteindelijk moeten doen.

JIJ en IK.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31751072
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee jij?

Ik zie het toch elke dag gebeuren, ik zit dagelijks op de weg en altijd op en rond de a13 dus ik weet donders goed wat daar dagelijks gebeurd.
"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"

Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
pi_31751095
80

Nou ja, als ze het doen, dump er dan maar flink wat controles en flitspalen naast. Heb je tenminste minder last van rijdende straaljagers
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:28:23 #48
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31751101
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:27 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"

Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
pi_31751127
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
dus een extra vrachtwagenbaan aanleggen?
pi_31751139
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik reed afgelopen zondag om 6 uur van Leiden naar Breda/Oosterhout via de A13 en deed er precies 1 uur over van deur tot deur
Heerlijk he, 120

Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..

Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Big dick.
pi_31751149
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
Die oplossing op de A20 is op zich wel fijn. Alleen is het vaak het geval dat de vrachtwagens wel door kunnen rijden en de rest niet
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:30:28 #52
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31751152
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:29 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

dus een extra vrachtwagenbaan aanleggen?
Heb je last van je ogen? Er staat toch duidelijk en helder wat ik bedoel.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:31:03 #53
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_31751163
Ik zou graag die positie van minister van verkeer eens willen invullen. De laatste jaren zitten er alleen maar vrouwen en die bakken er niets van. Maar goed dat vind ik dan he.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:31:13 #54
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751169
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:27 schreef Robbie1979 het volgende:

[..]

"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"

Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
A4 doortrekken, verkeer meer spreiden. Goede alternatieven voor verbrandinsmotoren stimuleren of doorontwikkeln.
Dat soort dingen helpen tegen luchtverontreining. Niet 80km/u invoeren.
Wat dan over 5 jaar, dan zijn er weer nieuwe standaarden voor luchtkwaliteit. Gaan ze dan de snelheid naar 50 omlaag brengen? en weer 5 jaar later naar 20km?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31751171
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Heerlijk he, 120

Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..

Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
pi_31751201
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Heerlijk he, 120

Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..

Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Dan zeg ik : stukken waar het kan 's nachts 120, stukken waar dus hard rijden overlast veroorzaakt langzamer.
pi_31751206
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Hallulama het volgende:
Als het werkt, werkt het. Als het niet werkt, werkt het niet.

Interessant om te zien dat sommige mensen al bij voorbaat geen offers willen maken voor een beter milieu, schonere lucht, minder files, terwijl het toch de mensen zijn die het uiteindelijk moeten doen.

JIJ en IK.
Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.

Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos
Big dick.
pi_31751238
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef moz het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
Als het de regering ging om luchtkwaliteit hadden ze allang roetfilters verplicht gesteld en gesubsidieerd.
Big dick.
pi_31751248
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.

Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos
Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als men 80 rijdt meer file's ontstaan?
pi_31751281
quote:
gesubsidieerd.
Zal wel niet te betalen zijn. Dit is een goedkopere oplossing.
pi_31751283
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Heb je last van je ogen? Er staat toch duidelijk en helder wat ik bedoel.
Hoe zie jij het dan? Een extra brede vluchtstrook wordt dus feitelijk een vrachtwagenbaan...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:35:49 #62
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751294
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als ze 80 rijden meer file's ontstaan?
Door eens naar hét voorbeeld van nederland te kijken: de A13....
van files in de spits naar bijna dag en nacht files.
Nee dat heeft goed geholpen ja.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:35:52 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31751297
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als ze 80 rijden meer file's ontstaan?
Omdat er een voorbeeldlocatie is: De A13.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31751314
De handleiding van mijn auto geeft aan dat het verschil tussen 100 en 130 25%! brandstof bespaart. De luchtkwaliteit is vooral in Nederland echt ver beneden de norm. Vind het niet echt een non-argument.

Niet dat ik niet liever 120 rijd...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:36:41 #65
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31751316
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef HassieBassie het volgende:

Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.

Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos
Zeg, tijdens de verbouwing van de A10, liep het in A'dam op rolletjes, dacht ik toch?

Wellicht dat langzamer rijden gewoon prima werkt? Nogmaals, we zullen het merken.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31751329
De lucht wordt niet schoner van deze maatregel. Er zijn veel grotere luchtverontreinigers in deze wereld dan die (in verhouding) paar auto's die met 80 km/u bumperkleven in deze trendy zones in de Randstad. Mij bekruipt het gevoel van geldklopperij. De test bij Overschie heeft ongetwijfeld uitgewezen (dat wordt niet vermeld natuurlijk) dat er toch dagelijks zeer veel mensen te hard rijden in deze zone. Dus er komt in verhouding een substantieel bedrag aan verkeersboetes door snelheidsoverschrijding de staatskas binnen. Groot succes dus! De rest van Nederland is er klaar voor
Want je denkt toch niet dat het bij de Randstad blijft? Iedere zichzelf respecterende stad met een rand- of rondweg zal er aan moeten geloven, daar ben ik van overtuigd.
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:38:51 #67
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31751371
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef moz het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
Het verschil in luchtvervuiling tussen 80 en 120 van die enkele auto die 's nachts voorbij komt is verwaarloosbaar met de troep die overdag uit die hele rij auto's komt.
Vampire Romance O+
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:39:53 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751400
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:36 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zeg, tijdens de verbouwing van de A10, liep het in A'dam op rolletjes, dacht ik toch?

Wellicht dat langzamer rijden gewoon prima werkt? Nogmaals, we zullen het merken.
Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.

Ik ben gisteren naar Hoorn geweest, vanuit spijkenisse. Ik kan je zeggen dat ik het niet vreemd vind dat er elke dag file staat. Ongeloofelijk. Dan weer 100, dan weer 120, dan weer 100, dan weer 120. En als de weg nou nog zou veranderen maar nee. Een 2 baans weg, je mag er 120. Jij komt aanrijden met 120 en ineens mag je 100 (?) geen opritten, geen afritten en gewoon de zelde weg. En na 3 km ofzo mag je ineens weer 120 en dan na een paar km weer 100
Ze moeten eens consequenter zijn met snelheden.
Al maken ze overal in nederland 100, als het maar gelijke snelheden zijn overal. Dat zou al een hoop files schelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31751484
quote:
En als de weg nou nog zou veranderen maar nee. Een 2 baans weg, je mag er 120. Jij komt aanrijden met 120 en ineens mag je 100 (?) geen opritten, geen afritten en gewoon de zelde weg. En na 3 km ofzo mag je ineens weer 120 en dan na een paar km weer 100
Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:45:00 #70
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31751550
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
Helaas, zelfs dat niet. Was gewoon midden tussen de weilanden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31751560
80 + controle. Laat ik dan 70 karren dan wordt ik zeker niet geflitst!
pi_31751597
Bleg, Ik rij ook regelmatig over die wegen en ipv over Rotterdam, ging ik over Den Haag zodat ik geen 80 hoefde te rijden. Maar dat kan ik nu ook fijn op mijn buik schrijven.
pi_31751633
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Helaas, zelfs dat niet. Was gewoon midden tussen de weilanden
Ja, dat is vreemd.
pi_31751876
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat is vreemd.
De koeien willen ook rustig slapen

Maar om even on topic te gaan.

Die 80 kilometer zou wanneer men wel zou kunnen doorrijden een subtiantele bijdrage leveren aan het terugdringen van de luchtvervuiling, alleen al omdat je benzine gebruik zakt zal dus ook je uitstoot afnemen.
pi_31751963
goede actie
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:02:34 #76
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31751972
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:39 schreef Metro2005 het volgende:

Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.
Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.

Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31752069
Belachelijke maatregel. Dit land zakt steeds dieper weg in regelzucht

80 km/h dan krijg je nog meer file's. Daar is weer eens niet over nagedacht.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:06:53 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31752077
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.

Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
Omdat als ik van Schiedam naar groningen moet voor mijn werk ik die 20km per uur verschil wel merk!
Op een rit van 300km merk je zoiets wel hoor.
Dat is een half uur verschil. Een uur heen en weer verschil.
En bij 120 rij ik net zo relaxed.
Als het overal 80 wordt doe je er bijna een uur langer over, dus 2 uur heen en weer langer!


(ik werk niet in groningen hoor maar wij hebben klanten door het hele land zitten)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:11:15 #79
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_31752174
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_31752209
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
pi_31752228
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:14:11 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31752246
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu


Als ze het kunnen garanderen dan ben ik 110% voor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31752920
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haag Ik moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:55:45 #84
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31753205
Even korte reactie op Topic Titel: EENS!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31754119
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming. Ook zullen er waarschijnlijk minder ongelukken gebeuren en kunnen auto's dichter op mekaar rijden.

Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
pi_31754617
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haag Ik moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
Gewoon links rijden en links blijven rijden, al douwen ze je bijkans van de weg af.
Big dick.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:43:46 #87
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_31754671
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
En als het later in de avond/nacht is en er is (bijna) niemand voor je. Ik heb dan bij 120 al het idee dat mn opa me in kan halen in zijn 45 kar. Zal er niet beter op worden als ik 80 moet rijden of ¤30 betalen omdat ik sneller thuis wil zijn.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:45:16 #88
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31754716
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming.
En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31754787
Tja, er moet iets aan de luchtvervuiling gedaan worden. En aangezien ons liberale kabinet geen eisen aan bedrijven wil stellen (bijvoorbeeld door verplichte roetfilters in auto's etc.), want dat is immers niet liberaal. Pakken ze de burger aan. Fijn toch? Dat modern liberalisme!
pi_31755036
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
Moet ik dat serieus gaan uitleggen?
Niet iedereen kan 120 gaan rijden lijkt mij. Ook zal dit voor gevaarlijkere situaties kunnen leiden omdat je niet iedereen kan verplichten om 120 te gaan rijden. Je maakt meer meters per seconde. Een ongeluk is dus sneller gemaakt, is meer files. Verder is de tijdswinst vaak minimaal in Nederland. En is het makkelijker om constant 80 te rijden dan omgekeerd. Dat zorgt voor een beter milieu.

Maar ja, 80 kilometer lang 80 rijden op een rechte, saaie weg is ook niet echt geweldig.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:14:15 #91
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31755528
Ik wil wel 80 rijden hoor.

Maar EERST de accijns drastsich verlagen en het kwartje van Cock terug! Voor wat hoort wat.
The Internets, I needs it..
pi_31755874
Er worden weer mooie borreltafelwijsheidjes verspreid zie ik. Jullie zijn er vroeg bij op de vrijdag.

Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest zul je zien dat zowel in de theorie als in de praktijk de doorstroomsnelheid bij 80 km/u hoger is dan bij een hogere max snelheid. Verder neemt de uitstoot van schadelijke stoffen, de geluidsoverlast en de schade bij ongevallen ook substantieel af.

Als je harder wil rijden in de randstad moet je dus voorstander zijn van die 80 km/u, maar ja, de borreltafel weet het zonder onderzoek natuurlijk veel beter.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31756117
Snelheidsbeperking lost file niet op

Bij 70 gaat het verhaal iig niet op bij 80 dan waarschijnlijk ook niet. Over welke "onderzoeken" heb jij het precies, die van milieudefensie ofzo?
pi_31756153
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef multatuli het volgende:
Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest
Waar?
Where facts are few, experts are many.
pi_31756454
Krijgen we ook een prestatie meeting door de overheid. Dat de 80km per uur ook gegarandeerd is. Als we het niet halen pleegt de overheid wanprestatie (soort gelijk contract als de overheid heeft met de ns). Zoiets van 85 % van alle auto's moeten op deze wegen ook de 80km per uur halen.

Verder kan ik op zich wel leven met het idee om op bepaalde tijden (spits momenten) deze regeling in te voeren, maar buiten deze tijden de normale snelheid. zo'n traject controle is toch wel flexibel genoeg om te werken met tijdszones.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:50:32 #96
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31756678
Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.

Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:02:17 #97
71650 djowij
denkt altijd aan wat onnuttig
pi_31757094
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:


Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.

Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
Of een minimum snelheid van 100 instellen.
 Goed voornemen: minder bier en meer fitness. (lukt al aardig)
 Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:09:35 #98
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31757307
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:02 schreef djowij het volgende:

[..]

Of een minimum snelheid van 100 instellen.
En daarmee mensen verplichten op hun voorganger te knallen
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31757960
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef Salvad0R het volgende:
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
Daarom heten ze ook rijkswegen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:35:43 #100
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31758069
En er staat weer 7 km.
En wel op het 120 km/h stuk.
Ik kan hem zien vanuit mijn raam.

Duidelijk dus. Mensen rijden eerst 120, moeten afremmen naar 80 (want flitsers, dus ook echt remmen), file op het 120 km stuk.
Dus dat de lucht op het 80 km stuk schoner is geworden kan best, maar ervoor zeker niet, de files reiken ook meestal tot Delft, waar het ook niet echt schoner is geworden.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')