Ik hoop serieus voor je dat dat sacrastisch bedoeld wasquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
Luistert ze wel eens naar de verkeersinfo? De hele A13 staat elke dag vol vanaf Den Haag tot aan het Kleinpolderplein. En dat is echt pas sinds die idiote regel daar is ingevoerd, omdat het stuk VOOR de 80 km zone gewoon 120 is. Iedereen moet dus vol in de ankers, want er hangen ook van die leuke kassa's daar. Dus schoner? Lijkt me sterk als er elke dag vanaf een uur of half drie een file stationair staat te draaien.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad
De maatregel werd twee jaar geleden al afgekondigd. Sindsdien loopt op de A13 bij Overschie al een experiment met zo'n 80-kilometerzone. De lucht is daar volgens Peijs een stuk schoner geworden en het lawaai een stuk minder, terwijl de vertraging voor de automobilist beperkt blijft.
Sorry?? Elke dag 10 tot 15 kilometer, dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op de A13 is nooit file.
Op het fietspad wat er naast loopt vast niet nee.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Op de A13 is nooit file.
Dat is gewoon wat de praktijk leert via de test bij de A13. En helaas kijken de mensen die 'testen' niet naar externe factoren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:44 schreef Repeat het volgende:
ik vind het ook achterlijk, maar om nu zomaar te roepen dat er door deze maatregel files ontstaan is gewoon te kort door de bocht.
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 magquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry?? Elke dag 10 tot 15 kilometer, dus.
gister nog in de file gestaan op het stukje waar je 80 mag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
Nou, dan moeten ze op 't stuk ervoor ook maar max 80 invoeren dan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Luistert ze wel eens naar de verkeersinfo? De hele A13 staat elke dag vol vanaf Den Haag tot aan het Kleinpolderplein. En dat is echt pas sinds die idiote regel daar is ingevoerd, omdat het stuk VOOR de 80 km zone gewoon 120 is. Iedereen moet dus vol in de ankers, want er hangen ook van die leuke kassa's daar. Dus schoner? Lijkt me sterk als er elke dag vanaf een uur of half drie een file stationair staat te draaien.
Ja, daar sta je ook stil. Maar dat is het gevolg van het idiote Kleinpolderplein. Die files staan er al jaaaaaaaaren..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:48 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sorry, bedoel t stukje waar je 80 mag
ja, heel de weg tot de grens, en dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Nou, dan moeten ze op 't stuk ervoor ook maar max 80 invoeren dan.![]()
Klopt, alleen staan ze er nu veel langer dan normaal en is de lengte van de files ook langer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, daar sta je ook stil. Maar dat is het gevolg van het idiote Kleinpolderplein. Die files staan er al jaaaaaaaaren..
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalterenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:52 schreef dVTB het volgende:
Bespottelijke regel, zeker als je bedenkt dat vandaag nog in het nieuws was dat het CPB tegenstander is van een verbinding tussen de A6 (vanuit Flevoland) met de A9 (ringweg Amsterdam). Als je nou gewoon zorgt voor een betere ontsluiting van stedelijke knooppunten als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, hoeven mensen helemaal niet op de ringweg te rijden.
hallo, dat is een structurele oplossing. De zaak bij de bron aanpakken. JE weet toch dat de overheid liever de gevolgen aanpaktquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalteren![]()
Hoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
Gelul. Een file voor je deur vervuilt harder dan een zooi langsrijdende auto's.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
Ja, of een rechtstreekse verbinding van de A1 naar Schiphol/A4 zodat heel Oost- en Noord-Nederland niet via de ringweg van Amsterdam naar Schiphol hoeft te rijden...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:56 schreef Againzender het volgende:
Tja, we leiden al het verkeer liever door drukke (achterstands)woonwijken, dan dat we een stukje weiland asfalterenHoe lang probeert men al niet om de A4 eens af te maken? Dat zou de A13 ook aardig ontlasten lijkt mij.
Wie zegt dat er meer file's ontstaan als ze daar 80 rijden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelul. Een file voor je deur vervuilt harder dan een zooi langsrijdende auto's.
Je bent er zelf gaan wonen, of hebben ze de snelweg gebouwd toen je er al woonde?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
En ik kan het weten want woon zelf in flatje langs een weg waar verkeer 24 uur per dag langsdendert.
Je hebt het niet voor het uitkiezen als je bij de woningbouwvereniging huurt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:16 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je bent er zelf gaan wonen, of hebben ze de snelweg gebouwd toen je er al woonde?
Jij bent echt dom he?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Vanaf dinsdag: maximaal 80 in de randstad
Welke idioot verzint dit? Hoe wil je zo snel mogelijk nederland helemaal dicht laten slibben met file's en verkeersinfarcten?? Nou zo dus!
Ga maar na: op de punten waar de snelheid omlaag gaat stroomt het vol, op de punten waar het verkeer harder mag is er nagenoeg geen file!
Rara hoe komt dat.
Discussieer hier verder.
Maar je zou dus prettiger wonen als iedereen 80 rijdt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je hebt het niet voor het uitkiezen als je bij de woningbouwvereniging huurt.
Lekker makkelijk om het probleem dan bij de bewoners te leggen: "Ga je toch ergens anders wonen".
Nee, dan rij je maar even drie minuten wat minder hard.
Dat zeg ik ook altijd tegen de mensen in de file die ik voorbij fiets.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
"Ga je toch ergens anders wonen".
Het maakt minder herrie en het is ook prettiger als je weet dat de uitstoot van giftige gassen minder is ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar je zou dus prettiger wonen als iedereen 80 rijdt?
In de praktijk zijn dit soort dingen zelden tijdelijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef Hallulama het volgende:
We zullen zien, geef het zaakje een kans, we horen binnenkort of het werkt of niet.
Inderdaad. Als je hard wilt rijden emigreer je maar naar de VS ofzo. Je weet vantevoren dat NL druk is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook altijd tegen de mensen in de file die ik voorbij fiets.
Nee jij?quote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee jij?
Ik zie het toch elke dag gebeuren, ik zit dagelijks op de weg en altijd op en rond de a13 dus ik weet donders goed wat daar dagelijks gebeurd.
Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:27 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"
Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
dus een extra vrachtwagenbaan aanleggen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
Heerlijk he, 120quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik reed afgelopen zondag om 6 uur van Leiden naar Breda/Oosterhout via de A13 en deed er precies 1 uur over van deur tot deur
Die oplossing op de A20 is op zich wel fijn. Alleen is het vaak het geval dat de vrachtwagens wel door kunnen rijden en de rest nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Vrachtwagens alleen op de vluchtstrook in de spits (en die vluchtstroken moeten dus breder).
Heb je last van je ogen? Er staat toch duidelijk en helder wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:29 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
dus een extra vrachtwagenbaan aanleggen?![]()
A4 doortrekken, verkeer meer spreiden. Goede alternatieven voor verbrandinsmotoren stimuleren of doorontwikkeln.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:27 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
"ik rijd altijd op die weg, dus ik weet wat de beste oplossing is"
Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn?
Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteitquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Heerlijk he, 120![]()
Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..
Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Dan zeg ik : stukken waar het kan 's nachts 120, stukken waar dus hard rijden overlast veroorzaakt langzamer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Heerlijk he, 120![]()
Deze maatregel snap ik best wel, en zolang ie alleen in de spits zou gelden zou je mij niet horen..
Maar helaas, ook snachts op een lege weg mag je maar 80, en dan ook echt 80 he, niet 81, dat kost je direct 30 euro. Voor de veiligheid uiteraard.
Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:25 schreef Hallulama het volgende:
Als het werkt, werkt het. Als het niet werkt, werkt het niet.
Interessant om te zien dat sommige mensen al bij voorbaat geen offers willen maken voor een beter milieu, schonere lucht, minder files, terwijl het toch de mensen zijn die het uiteindelijk moeten doen.
JIJ en IK.
Als het de regering ging om luchtkwaliteit hadden ze allang roetfilters verplicht gesteld en gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef moz het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als men 80 rijdt meer file's ontstaan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.
Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos![]()
Hoe zie jij het dan? Een extra brede vluchtstrook wordt dus feitelijk een vrachtwagenbaan...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Heb je last van je ogen? Er staat toch duidelijk en helder wat ik bedoel.
Door eens naar hét voorbeeld van nederland te kijken: de A13....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als ze 80 rijden meer file's ontstaan?
Omdat er een voorbeeldlocatie is: De A13.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dit is al besproken. En hoe weet jij dat als ze 80 rijden meer file's ontstaan?
Zeg, tijdens de verbouwing van de A10, liep het in A'dam op rolletjes, dacht ik toch?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:32 schreef HassieBassie het volgende:
Die schonere lucht is een absoluut non-argument. Stationair in de file staan is niet alleen schadelijk, maar ook nog es zinloos en langduriger voor de omwonenden.
Daarnaast; het doet me een beetje denken aan die mensen die naast schiphol gingen wonen en vervolgens gingen klagen over geluidsoverlast. Kansloos![]()
Het verschil in luchtvervuiling tussen 80 en 120 van die enkele auto die 's nachts voorbij komt is verwaarloosbaar met de troep die overdag uit die hele rij auto's komt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:31 schreef moz het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Het gaat om de luchtkwaliteit
Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zeg, tijdens de verbouwing van de A10, liep het in A'dam op rolletjes, dacht ik toch?
Wellicht dat langzamer rijden gewoon prima werkt? Nogmaals, we zullen het merken.
Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?quote:En als de weg nou nog zou veranderen maar nee. Een 2 baans weg, je mag er 120. Jij komt aanrijden met 120 en ineens mag je 100 (?) geen opritten, geen afritten en gewoon de zelde weg. En na 3 km ofzo mag je ineens weer 120 en dan na een paar km weer 100
Helaas, zelfs dat niet. Was gewoon midden tussen de weilandenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
Ja, dat is vreemd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Helaas, zelfs dat niet. Was gewoon midden tussen de weilanden
De koeien willen ook rustig slapenquote:
Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:39 schreef Metro2005 het volgende:
Op sommige lokaties zal langzamer rijden inderdaad prima kunnen werken, maar je moet ook consequent zijn en op andere lokaties weer de snelheid wat durven verhogen.
Omdat als ik van Schiedam naar groningen moet voor mijn werk ik die 20km per uur verschil wel merk!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarom verhogen? Waarom ga je niet meer sporten? Of zorg je voor minder stress? Dan ben je lekker ontspannen en rijdt 100 km per uur echt heerlijk.
Muziekje op, rustig aan, lekker chillen on wheels
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:11 schreef D-FENS het volgende:
80 in de randstad? Is toch 50 harder dan nu
Gewoon links rijden en links blijven rijden, al douwen ze je bijkans van de weg af.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:44 schreef Atreidez het volgende:
Ik baal echt van dat stukje A12, van prins claus plein naar den haagIk moet er elke dag langs.. En wel elke dag om me oren gereden worden door audi's en bmw's die harder gaan, want tja.. deze regels gelden natuurlijk niet voor ministers
En als het later in de avond/nacht is en er is (bijna) niemand voor je. Ik heb dan bij 120 al het idee dat mn opa me in kan halen in zijn 45 kar. Zal er niet beter op worden als ik 80 moet rijden of ¤30 betalen omdat ik sneller thuis wil zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Het schiet alleen niet echt op als het zo'n recht stuk is. Vooral als je daarvoor lekker door hebt gereden met 120 of meer..
En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:27 schreef Wolter het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat er minder files komen? Ik denk dat het verschil tussen auto's een stuk minder zal zijn. Minder inhalen en een betere doorstroming.
Moet ik dat serieus gaan uitleggen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat is dan het verschil tussen allemaal 120 rijden en allemaal 80 rijden?
Waar?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:24 schreef multatuli het volgende:
Als je overigens gewoon eens wat onderzoeksrapporten doorleest
Of een minimum snelheid van 100 instellen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:
Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.
Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
En daarmee mensen verplichten op hun voorganger te knallenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:02 schreef djowij het volgende:
[..]
Of een minimum snelheid van 100 instellen.
Daarom heten ze ook rijkswegen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:12 schreef Salvad0R het volgende:
80op de snelweg
krijg aids, dat is geen snelweg meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |