Alien Abduction: Incident in Lake Countyquote:Op dinsdag 27 december 2005 02:25 schreef Orealo het volgende:
Ik zoek de titel van een horror film die ik heeeel lang terug op Veronica (denk ik) gezien heb.
[knip]
Ik weet nog wel wat meer, maar ik hoop dat iemand met deze informatie weet welke film ik bedoel![]()
Je bent geweldigquote:Op dinsdag 27 december 2005 02:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Alien Abduction: Incident in Lake County
The time machine?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:40 schreef Patch het volgende:
Ik zoek een film, trefwoorden en dergelijke zijn:
- tijdmachine
- lang geleden gezien
- In een reis door de tijd (vooruit) ziet hij een foto in een museum van zichzelf.
- Hij = uitvinder / professor, heeft een brilletje, geruit pak en hoedje.
Ik heb dan ook jouw link gebruikt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 08:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, die had ik opgelost voor er naar gevraagd werd.
Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 12
Ik kan het niet echt vinden.quote:Op maandag 26 december 2005 03:16 schreef Sidious het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen, ook al kan ik niet zeggen dat ik het zeker weet. Ik hoop dat het je snel te binnen schiet, maar in ieder geval dank je wel.
The Straight Storyquote:Op dinsdag 27 december 2005 18:18 schreef Wunderbarend het volgende:
Ben zelf opzoek naar een film over een opa die zn zieke broer gaat bezoeken. Hij doet dit op een grasmaaier en beleefd de mooiste avonturen.
Klinkt als een inkoppertje maar ik weet m te missen.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
The time machine?
http://imdb.com/title/tt0054387/
Dekalog 10 ?quote:Op woensdag 28 december 2005 19:51 schreef debo het volgende:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een titel van een oudere film waar ik wanhopig op zoek achter ben.
het gaat over een postzegel die veel geld waard is.
Een jongen erft een postzegel van zijn vader die een enorme waarde heeft, en enkele criminelen willen deze postzegel ook in hun macht zien te krijgen.
Samen met de hulp van een vriendin van die jongen zien ze die postzegel te verbergen en uiteindelijk te verbranden.
De jongen is verliefd op dat meisje maar dat meisje wil hem niet.
Meer weet ik wel niet.
Kan iemand mij aub helpen?
Alvast bedankt
groetjes, debo
Op een gegeven moment hebben ze beide toch een vaste relatie?... pffquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:39 schreef Gerja het volgende:
Ik zoek de titel van een TV serie. Het is heel lang geleden dat ik het heb gezien... dus ik kan iets verkeerd hebben. Ik dacht dat er een italiaan in speelt... en samenwoont met een andere italiaan. Ze hebben regelmatig dames over de vloer, maar volgens mij wordt dat nooit echt serieus. Verder weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij was dat ook ongeveer het hele concept van de serie.
Ja! Dat is het! Dankjewel. Euhm... ik weet blijkbaar niet zo goed het verschil tussen Grieken en Italianenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef victorinox het volgende:
Perfect Strangers?
Hoewel dat met een griek is...
Altered states?quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef tntkiller het volgende:
nou zit ik dus net te verzinnen welke film dit is
2 onderzoeker zijn met een onderzoek bezeg waarbij een in een afgesloten tank plaats neemt gevuld met water en gaandeweg gaat hij steeds verder terug in het verleden(geboorte,vorige leven,oertijd,en nog verder) op een gegeven moment gaat het zover dat als hij uit de tank komt dat hij zelfs veranderd in een oermens en later zelf tot oerslijm(of zoiets)
ik kan maar niet op de naam komen(en ook niet de actuers al weet ik wel dat ze bekend zijn maaar ik kom er niet op)
wie weet hoe die film heet?
Balki kwam van Mypos, volgens mij moest dat een onafhankelijk landje voorstellenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef victorinox het volgende:
Perfect Strangers?
Hoewel dat met een griek is...
Dat met die ontknoping die niet verteld mag worden is ook in Witness for the Prosecution van Billy Wilder en daar gaat het ook om een soort vermomming, maar niet over een broer en zus.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:00 schreef Agrippina het volgende:
Dit is een hele oude, zwart-wit, jaren 50 denk ik. Ik zag hem meer dan 30 jaar geleden op TV.
Een soort thriller. Een blond meisje en een donkerharige jongen zijn broer en zus en spelen een belangrijke rol in de film. Tegen het einde van de film is er een pauze en wordt het bioscooppubliek toegesproken dat de nu volgende ontknoping geheim moet blijven zodat het niet voor andere kijkers bedorven wordt, want... (spoiler volgt).... broer en zus zijn feitelijk een en dezelfde persoon, met een pruik op.
Iemand?
Of je doelt op die spin-off van Married... with Children met Matt LeBlanc, of wellicht op de Amerikaanse remake van Men Behaving Badly met R. Schneider.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:39 schreef Gerja het volgende:
Ik zoek de titel van een TV serie. Het is heel lang geleden dat ik het heb gezien... dus ik kan iets verkeerd hebben. Ik dacht dat er een italiaan in speelt... en samenwoont met een andere italiaan. Ze hebben regelmatig dames over de vloer, maar volgens mij wordt dat nooit echt serieus. Verder weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij was dat ook ongeveer het hele concept van de serie.
Die is het niet. Er speelden ook geen beroemde filmsterren in mee, volgens mij. Het meisje lijkt wat op Hope Lange en de jongen op Anthony Perkins.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat met die ontknoping die niet verteld mag worden is ook in Witness for the Prosecution van Billy Wilder en daar gaat het ook om een soort vermomming, maar niet over een broer en zus.
Ja en cousin Larry was gewoon amerikaan.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:02 schreef Mark het volgende:
[..]
Balki kwam van Mypos, volgens mij moest dat een onafhankelijk landje voorstellen
Misschien is het dezequote:Op zondag 1 januari 2006 13:29 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Die is het niet. Er speelden ook geen beroemde filmsterren in mee, volgens mij. Het meisje lijkt wat op Hope Lange en de jongen op Anthony Perkins.
Nee ook niet. De kinderen waren zo'n jaar of 20.quote:
Heel misschien The Crow: City of Angels?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:52 schreef Icefire1971 het volgende:
Ik zoek de naam van de film die begint met een man die in of bij een parkeergarage lastig gevallen / overvallen wordt door een stel jochies met stalen pijpen. In die scene hoor je volgens mij een lied van Courtney Love of haar band Hole. Ik schat dat die film tussen de 5 en 10 jaar oud is.
nee, die is veel te "fantasy" en "eng". Bedankt voor het meedenkenquote:Op zondag 1 januari 2006 21:10 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Heel misschien The Crow: City of Angels?
Any Given Sunday?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:52 schreef Icefire1971 het volgende:
Ik zoek de naam van de film die begint met een man die in of bij een parkeergarage lastig gevallen / overvallen wordt door een stel jochies met stalen pijpen. In die scene hoor je volgens mij een lied van Courtney Love of haar band Hole. Ik schat dat die film tussen de 5 en 10 jaar oud is.
Thunder in paradise!quote:Op maandag 2 januari 2006 15:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
HOe heet die serie van Hulk HOgan met die boot van vroeger?
Nee, ook niet. Ik moest goed zoeken om wat info te krijgen op 't net over deze film. Wat ik tegenkwam deed me wel steeds meer denken dat het een Franse film moet zijn. Weinig glamour en veel psychologie.quote:
misschien een van deze:quote:Op zondag 1 januari 2006 20:52 schreef Icefire1971 het volgende:
Ik zoek de naam van de film die begint met een man die in of bij een parkeergarage lastig gevallen / overvallen wordt door een stel jochies met stalen pijpen (zijn auto wordt kapotgeslagen). In die scene hoor je volgens mij een lied van Courtney Love of haar band Hole. Ik schat dat die film tussen de 5 en 10 jaar oud is.
Ik heb de trailers net bekeken: allebei niet. de film die ik bedoel is ook geen comedy.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:31 schreef Nepthys het volgende:
[..]
misschien een van deze:
F.S.W
Nowhere
The Butterfly effect.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:10 schreef Camickaeze het volgende:
Hai iedereen!
Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer kan herrineren (goh!).. Het is een film over een jongen die last heeft van black-out.. Steeds als er wat ergs gebeurd, kan ie dat zich niet meer herrineren.. Ik weet niet meer precies hoe de film gaat, maar hier zijn wat bekende hoogtepunten (ze blazen een vrouw+kind op met een soort strijker, daarbij loopt iemand een trauma op die daar geestelijk gehandicapt door wordt, deze peroon vermoord het hondje van de "black-outer" etc).
Als iemand enig idee heeft waar ik het over heb, dan hoor ik dat graag!!
Groeten,
Floris!
Nee, niet de butterfly effect.. Dacht ik.. Of wel? Is dat met die strijker? Ik had namelijk al gezocht op IMDB en kwam em idd tegen, maar ik herkende die kwal niet (die et nu met Demi Moore doet/deed)..quote:
volgens mij is het hem wel..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:23 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Nee, niet de butterfly effect.. Dacht ik.. Of wel? Is dat met die strijker? Ik had namelijk al gezocht op IMDB en kwam em idd tegen, maar ik herkende die kwal niet (die et nu met Demi Moore doet/deed)..
De poster die je beschrijft doet me in ieder geval denken aan een kunstwerk van Magritte:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:38 schreef Xilantof het volgende:
Er is een film, die mijn zus zoekt..
herkenbaar is een engelsman in het zwart gekleedt met een appel voor zijn gezicht en een paraplu in zijn hand (boven z'n hoofd houdend).
ook de poster hiervan is bekend of van een kunstwerk ofzo?
wie kan me helpen?
Precies ja!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:44 schreef Croupouque het volgende:
[..]
De poster die je beschrijft doet me in ieder geval denken aan een kunstwerk van Magritte:
[afbeelding]
Misschien helpt dit iemand een beetje op weg...
http://www.ioncinema.com/beta/images/upload/2390poster.jpgquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Precies ja!
maar dit schilderij komt dus volgens mij zus in een film voor.. en de titel van die wilt ze weten.
(en ze zit nu helemaal enthousiast te schreeuwen van "dat is dat schilderij!")
je mag niet hotlinken...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:49 schreef Croupouque het volgende:
[..]
[afbeelding]
En deze is het zeker ook niet, hè? Geen paraplu...
mijn zus knikt instemmend!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:15 schreef Posdnous het volgende:
Als ik het goed heb heeft de remake van The Thomas Crown Affair er iets mee te maken.
Deze film doet me denken aan "The Hidden" waar een buitenaardswezen mensen overneemt om zijn buitenaardse jager van zich af te schudden. Erg lang geleden dat ik deze film gezien heb.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:34 schreef ThuleWulf het volgende:
Ik ben op zoek naar de titels van 3 films.
En dan nog een horror film.
Hierin neemt een soort wit achtige alien de lichamen van mensen over door de mond in te kruipen.
Ik weet nog dat iemand die dat beest in zich had zich met een rondvaart te pletetr reed waarnee het beest weg vluchtte.
Sorry voor de wazige omschrijvingen maar dit is alles wat me er nog van bij staat
The Hiddenquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:34 schreef ThuleWulf het volgende:
Hierin neemt een soort wit achtige alien de lichamen van mensen over door de mond in te kruipen.
Ik weet nog dat iemand die dat beest in zich had zich met een rondvaart te pletetr reed waarnee het beest weg vluchtte.
Sorry voor de wazige omschrijvingen maar dit is alles wat me er nog van bij staat
We zijn een weekje verder: iemand nog enig idee?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:52 schreef Icefire1971 het volgende:
Ik zoek de naam van de film die begint met een man die in of bij een parkeergarage lastig gevallen / overvallen wordt door een stel jochies met stalen pijpen (zijn auto wordt kapotgeslagen). In die scene hoor je volgens mij een lied van Courtney Love of haar band Hole. Ik schat dat die film tussen de 5 en 10 jaar oud is.
"Coupling".quote:Op zondag 8 januari 2006 00:13 schreef SolidasRock het volgende:
Ik zoek de naam van een serie, volgens mij heette het couples, het is een komedie serie dat wekenlijks wel op tv is. ik weet niet welke dagen en hoe laat en welk net.
Het gaat dus over stellen en relaties op een zeer humoristische wijze, 1 man is nogal bekend bij alle vrouwen en heeft ze allemaal min of meer gehad (dacht dat ie tim heette), dan heb je een krullebol die nogal dom is en zich wel weet te redden. Dan heb je een vrouw die nymfomaan lijkt te zijn met zwart half lang haar, ook ietjes dom.
Allemaal zijn ze volwassenen, tis engels gesproken serie.
Ik heb gegoogeld op couples, humor, serie. maar ik vind niet wat ik zoek.
Bedankt iedereen!quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:34 schreef ThuleWulf het volgende:
De eerste was een tekenfilm (het leek wel een soort Manga film), in het begin vluchten 2 mannen die (ik geloof een bank) hadden overvallen.
Aan het einde van de film komt de slechterik vast te zitten tussen 2 wijzers van een gigantische kerkklok.
Er was ook nog iets met een verloren stad meen ik..
En dan een horror film.
Wat me bij staat is dat er menden in een mijn? rond liepen en daar op een soort kwaardadige kabouter mijnwerkers stuitte.
Rupan sansei: Kariosutoro no shiro (Castle of Cagliostro)quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:34 schreef ThuleWulf het volgende:
De eerste was een tekenfilm, in het begin vluchten 2 mannen die (ik geloof een bank) hadden overvallen.
Aan het einde van de film komt de slechterik vast te zitten tussen 2 wijzers van een gigantische kerkklok
The Night that Panicked Americaquote:Op maandag 9 januari 2006 02:34 schreef KillerRabbit75 het volgende:
Ik zoek naar de titel van een film over een invasie van buitenaardse wezens op aarde. Maar dan volledig verteld vanuit 1 nieuwsuitzending, er wordt verder niets getoond.
hedy lamarr was oostenrijksequote:Op zondag 8 januari 2006 22:53 schreef Rhinestone het volgende:
Ik en me ma kunnen niet op de naam van zo'n actrice komen, dus, help![]()
Gaat om een Duitstalige (ze sprak uiteraard engels in haar hollywood films) actrice, ongeveer 10 jaar geleden gestorven. Ze was tussen de jaren 30 en 50 een redelijk bekend actrice in Hollywood, onder een pseudoniem. En ik geloof dat ze ook bij United Artists zat, maar dat weet ik niet zeker...
Als iemand haar naam weet... Heel erg bedankt, want ik word hier gek van.
Het is overigens niet Marlene Diettrich...
owkeey thanksquote:Op maandag 9 januari 2006 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Guest House Paradiso, dat is makkelijk terug te vinden, hoor
Hmm. Toch denk ik dat het niet deze is. In de film die ik zag toen ik een jaar of 8 was, was het allemaal echt, en had Orson Welles er niks mee te maken (alsof ik toen wist wie dat was). Het was namelijk een TV uitzending en geen radio. Op het einde verging de aarde, dacht ik.quote:
Kan je er iets meer van vertellen?quote:Op woensdag 11 januari 2006 02:28 schreef BL_Henkie het volgende:
Ik zoek een tv serie uit de jaren 70 (begin 80?) van duitstalig origine.
Het draait rond een avonturier in de tijd van Frederik de Grote van Pruisen. Het werd toendertijd ook vaak herhaald, alhoewel niet zo vaak als Sandokan....
Weet iemand de naam van die serie?
Die weet ik: Friedrich von der Trenckquote:Op woensdag 11 januari 2006 02:28 schreef BL_Henkie het volgende:
Ik zoek een tv serie uit de jaren 70 (begin 80?) van duitstalig origine.
Het draait rond een avonturier in de tijd van Frederik de Grote van Pruisen. Het werd toendertijd ook vaak herhaald, alhoewel niet zo vaak als Sandokan....
Weet iemand de naam van die serie?
De papegaai komt inderdaad wel dicht in de buurt bij wat je beschrijft. Is ook als tv-serie uitgezonden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eind jaren '80 was er een korte televisieserie (aflevering of zes, acht) over een fictieve staatsgreep in Nederland door een of andere fascistische dictator die steun van het leger had. Ik vond het fascinerend om te kijken, maar kan de titel niet meer terugvinden. Het was iets met een papegaai, meen ik.
Een scene die ik me nog goed kan herinneren is van twee kinderen van wie de ouders niet thuis zijn vlak na de staatsgreep. Iedereen moet een Nederlandse vlag uithangen en de Boze Buurman helpt zijn buurkinderen met het expres ondersteboven ophangen van de vlag, waardoor zij in de problemen komen.
Kan iemand me op het spoor helpen van deze serie?
Het zou heel goed kunnen. Het is een tijd geleden (1989), dus het zou kunnen dat ik alleen de eerste afleveringen heb gezien en dus de rest van het verhaal niet heb meegekregen. Ik zou het eigenlijk nog eens moeten zien om het zeker te weten. Toch bedankt voor het meedenken.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De papegaai komt inderdaad wel dicht in de buurt bij wat je beschrijft. Is ook als tv-serie uitgezonden.
Maar die serie richt zich vooral op een familie die vervolgens Nederland ontvlucht en als vluchtelingen in een fictieve staat aankomen. Daar bouwen ze hun leven op en voeren verzet in ballingsschap. geen idee of de scenes die je beschrijft daar ook in voorkomen.
yep, dat is 'mquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:29 schreef Agrippina het volgende:
[..]
Die weet ik: Friedrich von der Trenck
Is het misschien Little criminals Tijdens het vernielen van de auto klinkt er harde muziek. Klopt het dat er later nog een scene is waarin een van die jochies zijn eigen huis met hemzelf en zijn moeder er nog in, in brand steekt. In die scene hoor je Portishead met het prachtige "Roads".quote:Op zondag 1 januari 2006 20:52 schreef Icefire1971 het volgende:
Die ken ik, ze zijn met 4en, bradpitt speelt erin mee... ff denken....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:24 schreef JelleS het volgende:
Het is een bekende film, maar ben de naam vergeten. Een paar kinderen halen 'kattekwaad' uit in en grote stad, maar als ze een hotdogstand de straat afduwen pletten ze de eigenaar. De '3' kinderen worden naar een jeugdinrichting gestuurd, waar ze mishandeld worden. Jaren later komen ze weer samen en nemen ze wraak.
Vast wel iemand die dit weet.
Bum Fu: A Joint Venture van Baaah productionsquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:39 schreef Gunsmoke het volgende:
Een paar maanden geleden was er een film op Clear TV.
Het ging over een aantal jongeren die aan karate deden.
Op een gegeven moment werd er een vriendin van iemand ontvoerd en de eld die in het begin niets kon een een mislukking was ging haar redden.
In opleiding door zwervers want die waren zogenaamd allemaal undercover en waren een grote gemeenschap.
Leek een beetje op amateurbeelden, maar was wel echt een speelfilm.
Deze film was in het nederlands.
Ik weet er weinig verder van, maar misschien dat iemand er wel meer vanaf weet?
Leek op een studentenfilm dus misschien dat iemand iets meer weet.
Alle info welkom ook als iemand die film ook gezien heeft.
Hij was iig super.
Dat was het ja. Thnx!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 18:26 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Die ken ik, ze zijn met 4en, bradpitt speelt erin mee... ff denken....
Sleepers dus
http://www.moviemeter.nl/film/411
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |