abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33028114
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:50 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Die tweede film is in ieder geval "Joy ride" met Paul Walker en Steve Zahn.
Hee dankjewel! Wat snel!

Is hij goed? Of juist slecht?
pi_33030143
die met herman van veen heet Kunst en Vliegwerk. Kan ik me ook vaag nog iets van herinneren, was in de tijd van Thomas en Senior.
Genomineerd voor de loden leeuw
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:23:43 #153
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_33036408
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:43 schreef Waxxer het volgende:
Fragment één:

Het gaat over een vrouw, zij woont met haar dochter en een vriendin (moeder is lesbisch), of ze heeft een vriendin, dat weet ik even niet meer, "ergens" (New York? ). Een vriend van die moeder heeft aids (dacht ik, iig doodziek), en die man laat zich op een gegeven moment in die film uit een raam vallen (zelfmoord).

Er is iets met die film in mijn hoofd: óf hij is heel goed en ik wil hem weer zien, óf heel slecht en dat ik hem daarom onthoud... Maar ik weet dus niet meer hoe of wat...
The Hours?
pi_33049460
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:50 schreef Aagje75 het volgende:
die met herman van veen heet Kunst en Vliegwerk. Kan ik me ook vaag nog iets van herinneren, was in de tijd van Thomas en Senior.
Is dit een reactie op mij? Want ik heb even gezocht, maar dat is 'm zeker niet.
pi_33071361
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:23 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

The Hours?
Ja!!!

Dat je het herkent aan die beschrijving!! Dankjewel!!

Of had ik moeten zeggen: wat erg dat ik dat niet wist?
  donderdag 15 december 2005 @ 14:15:08 #156
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_33101609
Toen ik nog erg jong was hadden we thuis een Video2000 speler staan. En één die film die we daarvoor hadden kan ik me nog goed herinneren, en zou ik ook graag nog eens terug willen zien. Ik kan me iets herinneren van een getekende bij (dier) die over echte gefilmde beelden vloog en een beetje praatte enzo. Het was dus zowel echt gefilmde beelden als getekende beelden door elkaar. Verder heb ik geen flauw idee waar de film over ging, maar er staat me ook nog iets bij van een oude man met een oude Citroën. De film was Nederlands.

Iemand enig idee welke film ik bedoel ?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_33102166
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ah, mijn vakgebied.
Je bedoelt de film "Smallpox 2002: Silent weapon" van Daniel Percival.
Helemaal niet meer aan dit topic gedacht, mede omdat ik dacht dat met mijn vage omschrijving niemand zou weten wat ik bedoelde .

Maar heel erg bedankt Croupouque dit is 'm inderdaad . Ik ga dadelijk gelijk op zoek waar ik 'm kan kopen.
ijs_beer fan!
pi_33114667
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:36 schreef TheDenialTwist het volgende:

[..]

Is dit een reactie op mij? Want ik heb even gezocht, maar dat is 'm zeker niet.
Dit was de enige titel die in de buurt kwam via imdb met herman van veen erin.
Genomineerd voor de loden leeuw
pi_33128666
Weet iemand hoe de aflevering van southpark heet met die kaboutertjes die al die sokken stelen?

"phase 1:collect socks
phase 2:.....
phase3: profit!!!! "

schitterend
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:53:38 #160
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33129189
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:20 schreef neggix het volgende:
Ik zoek een belgische serie... Was een serie over een vader die z'n zoon auto leerde rijden in belgie.. Altijd schelden opelkaar.. helemaal super...
Volgens mij is de serie genaamd naar die zoon
die heb ik ook gezien ja

waren meen ik 5 ouder-kind stellen waarvan de ouder het kind leert autorijden.
maar hoe t heette??????
  vrijdag 16 december 2005 @ 12:57:11 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33131202
Dat is "Het leven zoals het is: autorijschool".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33131490
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:20 schreef neggix het volgende:
Ik zoek een belgische serie... Was een serie over een vader die z'n zoon auto leerde rijden in belgie.. Altijd schelden opelkaar.. helemaal super...
Volgens mij is de serie genaamd naar die zoon
Johnny en Jozef Cloesen!
Het is in Nederland uitgezonden in het programma "Gevaar op de weg", maar de Belgische titel weet ik niet. Misschien was het in De laatste show, maar dat kan net zo goed een terugblik zijn.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:12:14 #163
85898 jon01104
Hanso Foundation employee
pi_33131664
Ik zoek ook de titel van een film die ik jaren geleden gezien heb,

het is een western, en het gaat over een man en een vrouw die problemen kregen met andere cowboys .... ja ik weet het het is erg standaard ,maar ik kan me 1 ding herinneren wat vrij hard was, er werden namelijk een groep zwarten mensen achtervolgd door de slechte cowboys en die werden een ravijn ingejaagd waarvan een kind het overleefde en die kwam terecht bij de vrouw van de goede cowboy.

Het is vaag , ik weet het maar als iemand enig idee heeft welke film dit is ... zou je me er erg blij mee maken.
pi_33133092
Heb gister in de bioscoop een trailer gezien van een nieuwe tekenfilm met pinguins in de hoofdrol.
Het was niet de nieuwe docu film March Of The Pinguins, maar een animatie film.

Weet iemand zo hoe die film heet? Alvast bedankt
20-07: U2 @ Arena, Amsterdam
24-09: U2 @ Meadowlands, New York
25-09: U2 @ Meadowlands, New York
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:04:17 #165
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_33133117
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:02 schreef honebecke het volgende:
Heb gister in de bioscoop een trailer gezien van een nieuwe tekenfilm met pinguins in de hoofdrol.
Het was niet de nieuwe docu film March Of The Pinguins, maar een animatie film.

Weet iemand zo hoe die film heet? Alvast bedankt
Happy Feet.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 16 december 2005 @ 16:50:06 #166
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_33138380
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:36 schreef capital_P het volgende:
Weet iemand hoe de aflevering van southpark heet met die kaboutertjes die al die sokken stelen?

"phase 1:collect socks
phase 2:.....
phase3: profit!!!! "

schitterend
Aflevering 217 "Gnomes (Underpants Gnomes)"
http://www.southparkstudios.com/show/display_episode.php?season=2&id1=217&id2=30

The Underpants Gnomes have a three-phase business plan, consisting of:

1) Collect underpants
2) ?
3) Profit!
None of the gnomes actually know what the second phase is, and all of them assume that someone else within the organization does.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_33192418
Ik heb ooit jaren terug een scifi film gezien over een buitenaardse invasie. De film werd gebracht als een nieuwsuitzending, en ik vond hem (toen) best spannend. Denk dat het zon 7 jaar geleden is dat i kde film heb gezien. Wie kan me helpen aan de titel? Was vlgs mij op RTL 5.
  zondag 18 december 2005 @ 22:55:09 #168
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33205178
Zwart/wit film met een bekende acteur (type Gregory Peck, Gary Grant, Rock Hudson ).

Wel erg vaag..

Man wordt, na achtervolging met auto, ontvoert en belandt in een huis, waar vreemde dingen gebeurden. Wat precies weet ik niet meer, er was wel een gastheer/dame en een soort butler die bepaalde zaken van de man verlangden..

Op gegeven moment belandt de man weer in datzelfde huis en confronteert de gastheer met de vreemde voorstellen die hij hem deed. De man, en iedereen in het huis die hij ook eerder had ontmoet, doen echter of hun neus bloedt en doen of ze de man voor het eerst zien.

't Lijkt wel of ik een vage droom beschrijf, maar ik hoop dat iemand deze film, die ik zeker 10 jaar geleden ooit eens half gezien heb, kan plaatsen
  zondag 18 december 2005 @ 23:13:45 #169
67640 SaintOfKillers
pi_33205872
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:54 schreef koenimex het volgende:
Ik heb ooit jaren terug een scifi film gezien over een buitenaardse invasie. De film werd gebracht als een nieuwsuitzending, en ik vond hem (toen) best spannend. Denk dat het zon 7 jaar geleden is dat i kde film heb gezien. Wie kan me helpen aan de titel? Was vlgs mij op RTL 5.
Dat zou Alien Abduction: Incident in Lake County misschien kunnen zijn. Daar doen ze alsof het echt is. Niet meteen met een nieuwsuitzending weliswaar, eerder een amateuristische (zie Blair Witch) home video die werd gevonden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2005 @ 10:47:11 #170
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33238881
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:55 schreef cosmick het volgende:
Zwart/wit film met een bekende acteur (type Gregory Peck, Gary Grant, Rock Hudson ).

Wel erg vaag..

Man wordt, na achtervolging met auto, ontvoert en belandt in een huis, waar vreemde dingen gebeurden. Wat precies weet ik niet meer, er was wel een gastheer/dame en een soort butler die bepaalde zaken van de man verlangden..

Op gegeven moment belandt de man weer in datzelfde huis en confronteert de gastheer met de vreemde voorstellen die hij hem deed. De man, en iedereen in het huis die hij ook eerder had ontmoet, doen echter of hun neus bloedt en doen of ze de man voor het eerst zien.

't Lijkt wel of ik een vage droom beschrijf, maar ik hoop dat iemand deze film, die ik zeker 10 jaar geleden ooit eens half gezien heb, kan plaatsen
Dat lijkt me gewoon North by Northwest.
Sheridana +1
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:51:59 #171
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_33238990
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:47 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon North by Northwest.
Ah, zou goed kunnen! 8.6.. not bad.

Ik ga kijken of ik 'm ergens kan bemachtigen, bedankt!
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:40:27 #172
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_33241760
Ik zoek een film, trefwoorden en dergelijke zijn:

- tijdmachine
- lang geleden gezien
- In een reis door de tijd (vooruit) ziet hij een foto in een museum van zichzelf.
- Hij = uitvinder / professor, heeft een brilletje, geruit pak en hoedje.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_33289529
Ik zoek ook een film. Paar jaar geleden een keer op Nederland 3 ofzo gezien, ging over een man die volgens mij architect was en ff op vakantie in z'n eentje wilde. Tijdens z'n reis komt ie een hippie tegen wiens auto kapot is, die helpt ie dan ff en zo gaan ze zeg maar steeds meer met elkaar om in die paar dagen. Zo beleven ze allerlei spannende avonturen zoals het bekogelen van een leegstaand huis met stenen (denk ik iig) en het zwemmen met twee vrouwen die ze niet kennen. Op het eind geeft de hippie iets van sterrenstof of maanstof ofzo aan de architect... weet iemand dus misschien hoe deze film heet?
pi_33289649
De hippie woont in een caravan, daar blijft de architect een paar dagen.
pi_33299601
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zou Alien Abduction: Incident in Lake County misschien kunnen zijn. Daar doen ze alsof het echt is. Niet meteen met een nieuwsuitzending weliswaar, eerder een amateuristische (zie Blair Witch) home video die werd gevonden.
Dan is het denk ik toch een andere film, bij mij ging het echt om zo'n Breaking News uitzending, met verslaggevers ter plaatse enz. enz. Maar toch bedankt voor je suggestie!
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:20:03 #176
22457 Patch
pi_33337537
ok, dus niemand kan mij helpen? Damn...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:40:10 #177
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33337897
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:40 schreef Patch het volgende:
Ik zoek een film, trefwoorden en dergelijke zijn:

- tijdmachine
- lang geleden gezien
- In een reis door de tijd (vooruit) ziet hij een foto in een museum van zichzelf.
- Hij = uitvinder / professor, heeft een brilletje, geruit pak en hoedje.
Misschien deze:
Time After Time

Maar ik heb weinig aanknopingspunten.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:44:17 #178
67640 SaintOfKillers
pi_33337965
Oh. Te laat. Had ik er maar geen uitleg rond moeten brouwen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:46:04 #179
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33337994
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Oh. Te laat.
Maar jij hebt wel gevonden dat ie in een museum terechtkwam, dat had ik nergens gelezen.
Dan zal het hem wel zijn.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:48:25 #180
67640 SaintOfKillers
pi_33338032
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

Maar jij hebt wel gevonden dat ie in een museum terechtkwam, dat had ik nergens gelezen.
Dan zal het hem wel zijn.
Ik heb 'm ooit gezien . En Corey Feldman doet mee als Boy in Museum .

Maar erg veel wist ik er ook niet meer van. Alleen dat het over een tijdmachine ging en iets met Jack the Ripper had te maken, ik wist niet eens meer dat McDowell de hoofdrol speelde.
pi_33352438
ik heb er weer een!!

film, ik kan me echt alleen maar stukjes herrinneren,en als hier iemand iets mee kan dan ben je goeie, volgens mij weet je het alleen als je m ook gezien hebt.....

Stel jongetjes van een jaar of 14....vader van een van die jongetjes is een tandarts.Speelt een sukkeltje in mee met een bril,een klein kereltje met krullen,nog een ander jongetje met een grote zus.Grote zus heeft een groene jas aan, lang donker haar....speelt nog een of andere "stoere"jongen in mee met een blonde vriendin.

Krullen-jongetje denkt dat zijn vader vreemd gaat,vind in de auto zo'n apparaatje om een garagedeur mee open te maken.Jongetjes fietsen door de buurt heen, proberen de poorten uit..als ze allemaal naar huis zijn vind krullenjongetje opeens het huis, garage gaat open en daar staat de auto van vader, met kentekenplaat waar "I FLOSSEM"op staat.

Enige wat ik verder nog weet is dat ze in een of ander soort bioscoop zitten waar je naar het plafond moet kijken,allemaal sterren en later een lasershow en dan gaan mensen zitten zoenen...

Ja, zoeken maar..ik ben al sinds gisteren aan het zoeken maar ik heb geen aanknopingspunten,weet niet eens waar ie verder over gaat Hij is volgens mij niet zo oud
pi_33352567
Zal je net zien......Ik zit de hele dag te zoeken....En net als ik het hier plaats, vind ik m...
Het is helemaal geen film...kan ik lang zoeken...

http://www.imdb.com/title/tt0193676/

Hoeft niet te zoeken dus, dit is gewoon een aflevering ervan dus
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:28:06 #183
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_33354824
ik zoek de titel van een film waarbij een amerikaans vliegdekschep in een storm terechtkomt, en als de storm gaat liggen dan blijken ze terecht te zijn gekomen in de 2e wereldoorlog, en nemen ze het op tegen de japaners....is echt al heel lang geleden dat ik deze film heb gezien.....weet iemand het?
  Moderator vrijdag 23 december 2005 @ 23:46:25 #184
9859 crew  Karina
Woman
pi_33358616
Ik ben op zoek naar de titel van een miniserie die een jaar of 2-3 op tv was (ik heb toen de 1e aflevering gemist, maar wil het nog wel een keertje zien). Het gaat over een atoomramp, iedereen op aarde wordt ziek en gaat dood, veel mensen plegen zelfmoord d.m.v. een pil omdat ze niet ziek willen worden.

De hoofdrolspelers zijn mariniers op een onderzeeer, die op het einde nog naar hun geboorteplaats LA varen.

Een van de rollen wordt volgens mij gespeeld door een vrij bekende acteur (waar ik dus ook de naam niet meer van weet, hij heeft dacht ik een Franse naam) die o.a. speelde in een miniserie over Napoleon (kon ik niet zo snel vinden op IMDB). Hij gaat op het eind ook dood, samen met de vrouw waar hij verliefd op is. Geen happy ending dus: iedereen gaat dood.

Bijna op het eind is er ook nog iemand die zichzelf expres te pletter rijdt in zijn Ferrari.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 23 december 2005 @ 23:51:39 #185
9859 crew  Karina
Woman
pi_33358796
Was al opgelost, met mijn neus gekeken.
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 24 december 2005 @ 00:01:05 #186
9859 crew  Karina
Woman
pi_33359081
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:54 schreef koenimex het volgende:
Lijkt op War of the Worlds (maar dan zal het een eerdere versie zijn geweest).
niet zo tof doen
pi_33361468
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:28 schreef mikey99 het volgende:
ik zoek de titel van een film waarbij een amerikaans vliegdekschep in een storm terechtkomt, en als de storm gaat liggen dan blijken ze terecht te zijn gekomen in de 2e wereldoorlog, en nemen ze het op tegen de japaners....is echt al heel lang geleden dat ik deze film heb gezien.....weet iemand het?
Dat zal the Final Countdown zijn
http://www.imdb.com/title/tt0080736/
Met o.a. Kirk Douglas en Martin Sheen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_33362761
Ik zoek de titel van een Tweede Wereldoorlogfilm. Het verhaal speelt zich af in een grote stad in Polen, waarschijnlijk Warschau. Het gaat over een Joodse jongen in zijn late tienerjaren schat ik. Hij zit met zijn zusje en moeder in de Getto. Op een gegeven moment komen de Duitsers de Getto opruimen. Daarna wordt de familie op de trein naar een vernietigingskamp gezet. Eenmaal aangekomen moeten het zusje en de moeder naar de gaskamers en moet de jongen de gaskamers opruimen, waarbij hij onder andere de gouden tanden uit de gebitten van de dode mensen moet halen.
Verder kan ik me eigenlijk heel weinig meer van de film herinneren. Het kan zijn dat hij ook nog uit de kampen komt en terugvecht in een verwoeste stad, maar dat weet ik niet 100 procent zeker. Ik kan me ook nog iets herinneren van een of andere Joodse oude man, volgens mij een professor, die door een bevriende jonge Duitse soldaat van de trein wordt gehouden om hem te sparen. Er waren ook nog beelden van families die zich verstoppen in hun huizen en daarna, nadat ze ontdekt zijn, worden doodgeschoten.
Ik kan me herinneren dat ik toen ik 10 of 11 was, in 1998 of 1999, het een hele grauwe, bloederige en akelige film vond. We keken de film op school bij een leraar, die WWII-fanaticus is. Het hoeft dus geen bekende film te zijn.
Ik hoop dat sommigen wat met deze redelijk algemene aanwijzingen kunnen. Bij voorbaat dank.
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:57:20 #189
130585 mikey99
Forza Barca!
pi_33366263
ty spijkerbroek het is hem inderdaad
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:09:26 #190
22457 Patch
pi_33369463
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:40 schreef victorinox het volgende:

[..]

Misschien deze:
Time After Time

Maar ik heb weinig aanknopingspunten.
Zegt me vrij weinig... Ik gok dat de film tussen 1988-1999 zo ongeveer uitgekomen zou moeten zijn...
  zaterdag 24 december 2005 @ 20:13:24 #191
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_33379273
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is tijd geleden, maar het heeft me toen de stuipen op het lijf gejaagd en voor heel wat slapeloze nachten gezorgd.

Het gaat om een, waarschijnlijk, engelse (horror)serie met een stuk of 10 afleveringen van zo'n 15 tot 20 jaar geleden.
Het speelt zich af in een huis waar een gezin met volgens mij 2 kinderen woont waar allerlei bovennatuurlijke dingen gebeuren.

De herinnering die mij nog scherp in het geheugen staat is een hoge trap met een klepperende deur (iets met een schommelstoel en een oude vrouw) daarachter/bij een fel licht en het constant opdreunen van het kinderliedje "upstairs and downstairs" (btw liedje is niet de titel van de serie).
We never listen. . .when we are eager to speak. . .
pi_33384764
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef Sweetheart het volgende:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is tijd geleden, maar het heeft me toen de stuipen op het lijf gejaagd en voor heel wat slapeloze nachten gezorgd.

Het gaat om een, waarschijnlijk, engelse (horror)serie met een stuk of 10 afleveringen van zo'n 15 tot 20 jaar geleden.
Het speelt zich af in een huis waar een gezin met volgens mij 2 kinderen woont waar allerlei bovennatuurlijke dingen gebeuren.

De herinnering die mij nog scherp in het geheugen staat is een hoge trap met een klepperende deur (iets met een schommelstoel en een oude vrouw) daarachter/bij een fel licht en het constant opdreunen van het kinderliedje "upstairs and downstairs" (btw liedje is niet de titel van de serie).
Round the Twist misschien?
  zondag 25 december 2005 @ 00:17:00 #193
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_33385900
quote:
Round the Twist misschien?
Nope. Dat is een comedy en t was echt iets met een hele beklemmende sfeer.

Maar bedankt voor t meezoeken.
  zondag 25 december 2005 @ 00:46:49 #194
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33386572
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef Sweetheart het volgende:

Doet me denken aan een aflevering van Sapphire and Steel

http://www.cix.co.uk/~nirvana/TVFilms/SappNSteel/

Ik was onlangs ook nog op zoek naar die serie, vorig topic nog geloof ik
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_33391480
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:53 schreef Sidious het volgende:
Ik zoek de titel van een Tweede Wereldoorlogfilm. Het verhaal speelt zich af in een grote stad in Polen, waarschijnlijk Warschau. Het gaat over een Joodse jongen in zijn late tienerjaren schat ik. Hij zit met zijn zusje en moeder in de Getto. Op een gegeven moment komen de Duitsers de Getto opruimen. Daarna wordt de familie op de trein naar een vernietigingskamp gezet. Eenmaal aangekomen moeten het zusje en de moeder naar de gaskamers en moet de jongen de gaskamers opruimen, waarbij hij onder andere de gouden tanden uit de gebitten van de dode mensen moet halen.
Verder kan ik me eigenlijk heel weinig meer van de film herinneren. Het kan zijn dat hij ook nog uit de kampen komt en terugvecht in een verwoeste stad, maar dat weet ik niet 100 procent zeker. Ik kan me ook nog iets herinneren van een of andere Joodse oude man, volgens mij een professor, die door een bevriende jonge Duitse soldaat van de trein wordt gehouden om hem te sparen. Er waren ook nog beelden van families die zich verstoppen in hun huizen en daarna, nadat ze ontdekt zijn, worden doodgeschoten.
Ik kan me herinneren dat ik toen ik 10 of 11 was, in 1998 of 1999, het een hele grauwe, bloederige en akelige film vond. We keken de film op school bij een leraar, die WWII-fanaticus is. Het hoeft dus geen bekende film te zijn.
Ik hoop dat sommigen wat met deze redelijk algemene aanwijzingen kunnen. Bij voorbaat dank.
Ging de film over een jongen met rood haar?
Volgens mij was dat over een waargebeurd verhaal.
Ik zal eens nadenken.
  zondag 25 december 2005 @ 16:20:30 #196
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_33396632
Ik zag ongeveer 2 weken geleden op een van de publieke omroepen (ik geloof de VARA) een cabaret voorstellen met een blonde vrouw en een blonde man. Het duo deed allemaal typetjes na, en bij één scetch speelde zij een psychiater en hij was bang voor eieren. De vrouw deed zelf gekker als de man, ze maakte spastische bewegingen en maakte gekke geluiden.
Nu weet ik niet wie dit waren, en hoe de show heet.
Iemand een idee??

Edit: laat maar ik weet het al

[ Bericht 12% gewijzigd door Ri-Klain op 26-12-2005 11:46:09 ]
Of niet soms?
  zondag 25 december 2005 @ 16:37:30 #197
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_33396878
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:46 schreef Berkery het volgende:

[..]

Doet me denken aan een aflevering van Sapphire and Steel

http://www.cix.co.uk/~nirvana/TVFilms/SappNSteel/

Ik was onlangs ook nog op zoek naar die serie, vorig topic nog geloof ik
Als ik inderdaad de afbeeldingen op die site zie, is dat m inderdaad!

Txs!!!!
  zondag 25 december 2005 @ 22:54:01 #198
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33402220
Wie kent dat nummer: ferante & teicher - midnight cowboy?

Vroeger op sky of superchannel had je een (dnek ik) engelse serie die de 'midnight cowboy'
theme in de intro had.
Je zag dan ook een schaduw van een vrouw die danste met daarachter vuur.
Het was een serie met suspense verhalen als het goed is.

Wie kent de titel van deze serie?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33408300
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:07 schreef avonne het volgende:

[..]

Ging de film over een jongen met rood haar?
Volgens mij was dat over een waargebeurd verhaal.
Ik zal eens nadenken.
Dat zou best eens kunnen, ook al kan ik niet zeggen dat ik het zeker weet. Ik hoop dat het je snel te binnen schiet, maar in ieder geval dank je wel.
  maandag 26 december 2005 @ 08:59:19 #200
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33408886
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:54 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie kent dat nummer: ferante & teicher - midnight cowboy?

Vroeger op sky of superchannel had je een (dnek ik) engelse serie die de 'midnight cowboy'
theme in de intro had.
Je zag dan ook een schaduw van een vrouw die danste met daarachter vuur.
Het was een serie met suspense verhalen als het goed is.

Wie kent de titel van deze serie?
Tales of the Unexpected

die leader ken ik daarvan.
sommige afleveringen waren spannend, andere saai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')