Hee dankjewel! Wat snel!quote:Op maandag 12 december 2005 21:50 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Die tweede film is in ieder geval "Joy ride" met Paul Walker en Steve Zahn.
The Hours?quote:Op maandag 12 december 2005 21:43 schreef Waxxer het volgende:
Fragment één:
Het gaat over een vrouw, zij woont met haar dochter en een vriendin (moeder is lesbisch), of ze heeft een vriendin, dat weet ik even niet meer, "ergens" (New York?). Een vriend van die moeder heeft aids (dacht ik, iig doodziek), en die man laat zich op een gegeven moment in die film uit een raam vallen (zelfmoord).
Er is iets met die film in mijn hoofd: óf hij is heel goed en ik wil hem weer zien, óf heel slecht en dat ik hem daarom onthoud... Maar ik weet dus niet meer hoe of wat...
Is dit een reactie op mij? Want ik heb even gezocht, maar dat is 'm zeker niet.quote:Op maandag 12 december 2005 22:50 schreef Aagje75 het volgende:
die met herman van veen heet Kunst en Vliegwerk. Kan ik me ook vaag nog iets van herinneren, was in de tijd van Thomas en Senior.
quote:
Helemaal niet meer aan dit topic gedacht, mede omdat ik dacht dat met mijn vage omschrijving niemand zou weten wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 3 december 2005 22:18 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ah, mijn vakgebied.
Je bedoelt de film "Smallpox 2002: Silent weapon" van Daniel Percival.
Dit was de enige titel die in de buurt kwam via imdb met herman van veen erin.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:36 schreef TheDenialTwist het volgende:
[..]
Is dit een reactie op mij? Want ik heb even gezocht, maar dat is 'm zeker niet.
die heb ik ook gezien jaquote:Op woensdag 7 december 2005 16:20 schreef neggix het volgende:
Ik zoek een belgische serie... Was een serie over een vader die z'n zoon auto leerde rijden in belgie.. Altijd schelden opelkaar.. helemaal super...
Volgens mij is de serie genaamd naar die zoon
Johnny en Jozef Cloesen!quote:Op woensdag 7 december 2005 16:20 schreef neggix het volgende:
Ik zoek een belgische serie... Was een serie over een vader die z'n zoon auto leerde rijden in belgie.. Altijd schelden opelkaar.. helemaal super...
Volgens mij is de serie genaamd naar die zoon
Happy Feet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:02 schreef honebecke het volgende:
Heb gister in de bioscoop een trailer gezien van een nieuwe tekenfilm met pinguins in de hoofdrol.
Het was niet de nieuwe docu film March Of The Pinguins, maar een animatie film.
Weet iemand zo hoe die film heet? Alvast bedankt
Aflevering 217 "Gnomes (Underpants Gnomes)"quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:36 schreef capital_P het volgende:
Weet iemand hoe de aflevering van southpark heet met die kaboutertjes die al die sokken stelen?
"phase 1:collect socks
phase 2:.....
phase3: profit!!!! "
schitterend
Dat zou Alien Abduction: Incident in Lake County misschien kunnen zijn. Daar doen ze alsof het echt is. Niet meteen met een nieuwsuitzending weliswaar, eerder een amateuristische (zie Blair Witch) home video die werd gevonden.quote:Op zondag 18 december 2005 15:54 schreef koenimex het volgende:
Ik heb ooit jaren terug een scifi film gezien over een buitenaardse invasie. De film werd gebracht als een nieuwsuitzending, en ik vond hem (toen) best spannend. Denk dat het zon 7 jaar geleden is dat i kde film heb gezien. Wie kan me helpen aan de titel? Was vlgs mij op RTL 5.
Dat lijkt me gewoon North by Northwest.quote:Op zondag 18 december 2005 22:55 schreef cosmick het volgende:
Zwart/wit film met een bekende acteur (type Gregory Peck, Gary Grant, Rock Hudson).
Wel erg vaag..
Man wordt, na achtervolging met auto, ontvoert en belandt in een huis, waar vreemde dingen gebeurden. Wat precies weet ik niet meer, er was wel een gastheer/dame en een soort butler die bepaalde zaken van de man verlangden..
Op gegeven moment belandt de man weer in datzelfde huis en confronteert de gastheer met de vreemde voorstellen die hij hem deed. De man, en iedereen in het huis die hij ook eerder had ontmoet, doen echter of hun neus bloedt en doen of ze de man voor het eerst zien.
't Lijkt wel of ik een vage droom beschrijf, maar ik hoop dat iemand deze film, die ik zeker 10 jaar geleden ooit eens half gezien heb, kan plaatsen![]()
Ah, zou goed kunnen! 8.6.. not bad.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:47 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon North by Northwest.
Dan is het denk ik toch een andere film, bij mij ging het echt om zo'n Breaking News uitzending, met verslaggevers ter plaatse enz. enz. Maar toch bedankt voor je suggestie!quote:Op zondag 18 december 2005 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zou Alien Abduction: Incident in Lake County misschien kunnen zijn. Daar doen ze alsof het echt is. Niet meteen met een nieuwsuitzending weliswaar, eerder een amateuristische (zie Blair Witch) home video die werd gevonden.
Misschien deze:quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:40 schreef Patch het volgende:
Ik zoek een film, trefwoorden en dergelijke zijn:
- tijdmachine
- lang geleden gezien
- In een reis door de tijd (vooruit) ziet hij een foto in een museum van zichzelf.
- Hij = uitvinder / professor, heeft een brilletje, geruit pak en hoedje.
Maar jij hebt wel gevonden dat ie in een museum terechtkwam, dat had ik nergens gelezen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Oh. Te laat.
Ik heb 'm ooit gezienquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:46 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel gevonden dat ie in een museum terechtkwam, dat had ik nergens gelezen.
Dan zal het hem wel zijn.
Lijkt op War of the Worlds (maar dan zal het een eerdere versie zijn geweest).quote:Op zondag 18 december 2005 15:54 schreef koenimex het volgende:
Ik heb ooit jaren terug een scifi film gezien over een buitenaardse invasie. De film werd gebracht als een nieuwsuitzending, en ik vond hem (toen) best spannend. Denk dat het zon 7 jaar geleden is dat i kde film heb gezien. Wie kan me helpen aan de titel? Was vlgs mij op RTL 5.
Dat zal the Final Countdown zijnquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:28 schreef mikey99 het volgende:
ik zoek de titel van een film waarbij een amerikaans vliegdekschep in een storm terechtkomt, en als de storm gaat liggen dan blijken ze terecht te zijn gekomen in de 2e wereldoorlog, en nemen ze het op tegen de japaners....is echt al heel lang geleden dat ik deze film heb gezien.....weet iemand het?
Zegt me vrij weinig... Ik gok dat de film tussen 1988-1999 zo ongeveer uitgekomen zou moeten zijn...quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:40 schreef victorinox het volgende:
[..]
Misschien deze:
Time After Time
Maar ik heb weinig aanknopingspunten.
Round the Twist misschien?quote:Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef Sweetheart het volgende:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is tijd geleden, maar het heeft me toen de stuipen op het lijf gejaagd en voor heel wat slapeloze nachten gezorgd.
Het gaat om een, waarschijnlijk, engelse (horror)serie met een stuk of 10 afleveringen van zo'n 15 tot 20 jaar geleden.
Het speelt zich af in een huis waar een gezin met volgens mij 2 kinderen woont waar allerlei bovennatuurlijke dingen gebeuren.
De herinnering die mij nog scherp in het geheugen staat is een hoge trap met een klepperende deur (iets met een schommelstoel en een oude vrouw) daarachter/bij een fel licht en het constant opdreunen van het kinderliedje "upstairs and downstairs" (btw liedje is niet de titel van de serie).
Nope. Dat is een comedy en t was echt iets met een hele beklemmende sfeer.quote:Round the Twist misschien?
Doet me denken aan een aflevering van Sapphire and Steelquote:Op zaterdag 24 december 2005 20:13 schreef Sweetheart het volgende:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is tijd geleden, maar het heeft me toen de stuipen op het lijf gejaagd en voor heel wat slapeloze nachten gezorgd.
Het gaat om een, waarschijnlijk, engelse (horror)serie met een stuk of 10 afleveringen van zo'n 15 tot 20 jaar geleden.
Het speelt zich af in een huis waar een gezin met volgens mij 2 kinderen woont waar allerlei bovennatuurlijke dingen gebeuren.
De herinnering die mij nog scherp in het geheugen staat is een hoge trap met een klepperende deur (iets met een schommelstoel en een oude vrouw) daarachter/bij een fel licht en het constant opdreunen van het kinderliedje "upstairs and downstairs" (btw liedje is niet de titel van de serie).
Ging de film over een jongen met rood haar?quote:Op zaterdag 24 december 2005 02:53 schreef Sidious het volgende:
Ik zoek de titel van een Tweede Wereldoorlogfilm. Het verhaal speelt zich af in een grote stad in Polen, waarschijnlijk Warschau. Het gaat over een Joodse jongen in zijn late tienerjaren schat ik. Hij zit met zijn zusje en moeder in de Getto. Op een gegeven moment komen de Duitsers de Getto opruimen. Daarna wordt de familie op de trein naar een vernietigingskamp gezet. Eenmaal aangekomen moeten het zusje en de moeder naar de gaskamers en moet de jongen de gaskamers opruimen, waarbij hij onder andere de gouden tanden uit de gebitten van de dode mensen moet halen.
Verder kan ik me eigenlijk heel weinig meer van de film herinneren. Het kan zijn dat hij ook nog uit de kampen komt en terugvecht in een verwoeste stad, maar dat weet ik niet 100 procent zeker. Ik kan me ook nog iets herinneren van een of andere Joodse oude man, volgens mij een professor, die door een bevriende jonge Duitse soldaat van de trein wordt gehouden om hem te sparen. Er waren ook nog beelden van families die zich verstoppen in hun huizen en daarna, nadat ze ontdekt zijn, worden doodgeschoten.
Ik kan me herinneren dat ik toen ik 10 of 11 was, in 1998 of 1999, het een hele grauwe, bloederige en akelige film vond. We keken de film op school bij een leraar, die WWII-fanaticus is. Het hoeft dus geen bekende film te zijn.
Ik hoop dat sommigen wat met deze redelijk algemene aanwijzingen kunnen. Bij voorbaat dank.
Als ik inderdaad de afbeeldingen op die site zie, is dat m inderdaad!quote:Op zondag 25 december 2005 00:46 schreef Berkery het volgende:
[..]
Doet me denken aan een aflevering van Sapphire and Steel
http://www.cix.co.uk/~nirvana/TVFilms/SappNSteel/
Ik was onlangs ook nog op zoek naar die serie, vorig topic nog geloof ik
Dat zou best eens kunnen, ook al kan ik niet zeggen dat ik het zeker weet. Ik hoop dat het je snel te binnen schiet, maar in ieder geval dank je wel.quote:Op zondag 25 december 2005 12:07 schreef avonne het volgende:
[..]
Ging de film over een jongen met rood haar?
Volgens mij was dat over een waargebeurd verhaal.
Ik zal eens nadenken.
Tales of the Unexpectedquote:Op zondag 25 december 2005 22:54 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wie kent dat nummer: ferante & teicher - midnight cowboy?
Vroeger op sky of superchannel had je een (dnek ik) engelse serie die de 'midnight cowboy'
theme in de intro had.
Je zag dan ook een schaduw van een vrouw die danste met daarachter vuur.
Het was een serie met suspense verhalen als het goed is.
Wie kent de titel van deze serie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |