abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31725360
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31725423
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:46 schreef sigme het volgende:
Ik meen dat de leider van een staat die zich presenteert als een staat geregeeerd op basis van de islam, regeert in overeenstemming met de islam (iig een uitleg van de islam). En dat de staatsinrichting van Iran ook zó is dat dat gewaardborgd is door de islamitisch-religieuze leiders van dat land. Ik verwacht zelfs dat dat tamelijk formeel is vastgelegd in Iran.
Uitspraken worden denk ik niet "formeel" vastgelegd in wetten. Dit is een uitspraak van een leider van een land, een politieke uitspraak. De president had evengoed zo'n soort uitspraak kunnen doen over Irak bijvoorbeeld. Neem nu de Iran-Irak oorlog, toen waren ze al een Islamitische staat, vervang in deze uitspraak Israel door Irak. Wat zeg je dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31725472
ik ben overigens blij dat het plan van de president van iran ook door balkenende niet echt omarmt is. ik hoop dat iran nog meer geïsoleerd raakt in de rest van de wereld. aan de islamitische staten zullen we wel niet zoveel hebben, die zullen wel weer juichen bij de aanslag van gister in israel.
pi_31725502
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:48 schreef zoalshetis het volgende:
ja tuurlijk is er sprake van annexatie. en tuurlijk verschillen wij van mening. ik ervan uitgaand dat het niet de israelisch zijn die de andere landen van de kaart willen vegen. jij dat het israel moet zijn die van de kaart geveegd moet worden. snap je het verschil een beetje?
Nee het verschil zit hem in de manier van lezen. Nergens heb ik namelijk gezegd dat Israel van de kaart geveegd moest worden. Wel heb ik gezegd dat Israel maar beter in een andere vorm kan bestaan. Daarbij stelde ik bijvoorbeeld een federale structuur voor. De WS is overigens (wel grappig) volgens jou dan ook gewoon van Marokko. Annexatie mag gewoon toch?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:55:23 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31725508
quote:

[..]

want dat is historisch en financieel (israel is gekocht) gezien logisch?
nee. Wie zegt dat een 'oplossing' logisch moet zijn?
pi_31725522
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uitspraken worden denk ik niet "formeel" vastgelegd in wetten. Dit is een uitspraak van een leider van een land, een politieke uitspraak. De president had evengoed zo'n soort uitspraak kunnen doen over Irak bijvoorbeeld. Neem nu de Iran-Irak oorlog, toen waren ze al een Islamitische staat, vervang in deze uitspraak Israel door Irak. Wat zeg je dan?
Dat ook dan de leiders van de Islamitische staat Iran ervoor zorgen dat hun uitlatingen in overeenstemming zijn met (hun uitleg van) de islamitische leer. Door ervoor te zorgen dat er een passende onderbouwing is voor de uitzondering op de regel dat Islamieten geen oorlog mogen voeren.

Een uitleg waarvan zij (de machthebbers), verklaren dat deze in overeenstemming is met de Koran. En aangezien de leiders van het land ook de religieus leiders zijn kunnen zij gedeeltelijk bepalen wat in overeenstemming is met de / hun leer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31725538
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben overigens blij dat het plan van de president van iran ook door balkenende niet echt omarmt is. ik hoop dat iran nog meer geïsoleerd raakt in de rest van de wereld. aan de islamitische staten zullen we wel niet zoveel hebben, die zullen wel weer juichen bij de aanslag van gister in israel.
En ook hieruit blijkt maar weer dat je de geschiedenis (politieke) van het midden-oosten wel weer geweldig onder de knie hebt.

Ik zal je een hint geven: Hoe denkt Saoedie Arabie, een islamitische staat, over Iran?
Allah Al Watan Al Malik
pi_31725605
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En ook hieruit blijkt maar weer dat je de geschiedenis (politieke) van het midden-oosten wel weer geweldig onder de knie hebt.

Ik zal je een hint geven: Hoe denkt Saoedie Arabie, een islamitische staat, over Iran?
god allah! had ik dan moeten schrijven de meeste islamitische landen? overigens altijd goed om een bondgenoot als saoudi arabie te hebben in de oorlog tegen de jodenhaters. die verdienen nogal wat wat ze fijn aan oorlogstuig kunnen besteden.
pi_31725610
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:55 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

nee. Wie zegt dat een 'oplossing' logisch moet zijn?
en eerlijk?
pi_31725611
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat ook dan de leiders van de Islamitische staat Iran ervoor zorgen dat hun uitlatingen in overeenstemming zijn met (hun uitleg van) de islamitische leer. Door ervoor te zorgen dat er een passende onderbouwing is voor de uitzondering op de regel dat Islamieten geen oorlog mogen voeren.

Een uitleg waarvan zij (de machthebbers), verklaren dat deze in overeenstemming is met de Koran. En aangezien de leiders van het land ook de religieus leiders zijn kunnen zij gedeeltelijk bepalen wat in overeenstemming is met de / hun leer.
Erg vreemd, in die zin zou je de oorlogsretoriek van Bush ook kunnen verhalen op het Christendom. Ik vind die redenatie alsnog nergens op slaan, want als er sprake zou zijn van een Islamitisch karakter m.b.t de uitspraak (in mijn voorbeeld Irak-Iran), dan zou het erg tegenstrijdig zijn. Immers een Islamitisch land dat met een Islamitisch land oorlog voert? Of moslims die moslims doodmaken? Dan moet de betreffende geestelijk leider wel heel creatief om zijn gesprongen met zijn zogenaamde islamitische leer.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:00:41 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31725644
mwah wat dat betreft is de liefde wat bekoeld. Saoedie Arabie zal t in de toekomst waarschijnlijk zonder het nieuwste van t nieuwste op Amerikaans oorlogstuiggebied moeten stellen
pi_31725653
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

god allah! had ik dan moeten schrijven de meeste islamitische landen? overigens altijd goed om een bondgenoot als saoudi arabie te hebben in de oorlog tegen de jodenhaters. die verdienen nogal wat wat ze fijn aan oorlogstuig kunnen besteden.
Of wat dacht je van de positie van arabische landen tegenover Iran (een niet arabisch land).
Of wat dacht je van de positie van Soennieten (overgrote deel van moslimlanden) tegenover Iran

Je leert nog eens wat.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:01:06 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31725657
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Erg vreemd, in die zin zou je de oorlogsretoriek van Bush ook kunnen verhalen op het Christendom. Ik vind die redenatie alsnog nergens op slaan, want als er sprake zou zijn van een Islamitisch karakter m.b.t de uitspraak (in mijn voorbeeld Irak-Iran), dan zou het erg tegenstrijdig zijn. Immers een Islamitisch land dat met een Islamitisch land oorlog voert? Of moslims die moslims doodmaken? Dan moet de betreffende geestelijk leider wel heel creatief om zijn gesprongen met zijn zogenaamde islamitische leer.
ik vraag me dan ook af hoe de sjieten en de soennieten het weten te verdedigen. maar dat is off topic. zullen we het houden bij de opmerking van de president van een land als iran?
pi_31725717
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vraag me dan ook af hoe de sjieten en de soennieten het weten te verdedigen. maar dat is off topic. zullen we het houden bij de opmerking van de president van een land als iran?
Je haalt hier twee zaken door elkaar. Soennieten, ruim 80% van alle moslims op aarde (om ff alles over 1 kam te scheren) hebben hier niets mee te maken. Iran is een volledig sjietisch land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31725719
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
Ik denk dat als het om Iran aanpakken de andere Islamitische landen voorop zullen lopen (natuurlijk niet als de VS ook meeloopt ) Ooit van het verschil tussen Sji-ieten en Soennieten gehoord? IN dat licht moet je de uitspraak van de mongool (ow sorry ik bedoel president) van Iran ook zien. Een beetje paaien van de rest van de Islamitisch wereld en laten zien dat er nog andere vijanden zijn. Niet minder erg natuurlijk
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:03:55 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31725728
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:00 schreef PLAE@ het volgende:

mwah wat dat betreft is de liefde wat bekoeld. Saoedie Arabie zal t in de toekomst waarschijnlijk zonder het nieuwste van t nieuwste op Amerikaans oorlogstuiggebied moeten stellen
Denk dat olie wat belangrijker owrdt gevonden. En ze die wapens gewoon krijgen. Zeker met de hiudige minioliecrisis van nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31725729
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, ik denk alweer dat de Iraanse leiders dáár hun hand niet voor omdraaien, voor creatief omgaan met de islamitische leer.

Iran is een theocratie, ook formeel. Hun staatsvorm is gegrondvest op de islamitische leer. (Volgens hun, volgens hun uitleg van die leer).

Of vind jij Iran geen theocratie?
Of vind jij Iran niet islamitisch?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31725741
De uitspraak is ziek, maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Het was al bij de verkiezingen bekend dat dit mannetje niet terugdeinst voor geweld, dus het is geen verassing.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31725788
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, ik denk alweer dat de Iraanse leiders dáár hun hand niet voor omdraaien, voor creatief omgaan met de islamitische leer.

Iran is een theocratie, ook formeel. Hun staatsvorm is gegrondvest op de islamitische leer. (Volgens hun, volgens hun uitleg van die leer).

Of vind jij Iran geen theocratie?
Of vind jij Iran niet islamitisch?
Iran is een geval apart als je het bekijkt in het licht van de rest van de Islamitische wereld. Het is een theocratie maar met een heel andere indeling als bijv Saoedie Arabie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31725826
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:03 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik denk dat als het om Iran aanpakken de andere Islamitische landen voorop zullen lopen (natuurlijk niet als de VS ook meeloopt ) Ooit van het verschil tussen Sji-ieten en Soennieten gehoord? IN dat licht moet je de uitspraak van de mongool (ow sorry ik bedoel president) van Iran ook zien. Een beetje paaien van de rest van de Islamitisch wereld en laten zien dat er nog andere vijanden zijn. Niet minder erg natuurlijk
Niet voor niets dat ook Saoedie Arabie plotseling mee trachtte te doen aan de wapenwedloop. (mbt kernwapens) Nadat ze hadden vernomen dat Iran bezig was met kernwapens, hebben ze een deal gesloten met Pakistan zodat er kernwapens aan SA geleverd werden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31725842
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iran is een geval apart als je het bekijkt in het licht van de rest van de Islamitische wereld. Het is een theocratie maar met een heel andere indeling als bijv Saoedie Arabie.
Mag ik hieruit afleiden dat (ook) jij Iran kwalificeert als een islamitische theocratie?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 15:08:55 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31725874
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet voor niets dat ook Saoedie Arabie plotseling mee trachtte te doen aan de wapenwedloop. (mbt kernwapens) Nadat ze hadden vernomen dat Iran bezig was met kernwapens, hebben ze een deal gesloten met Pakistan zodat er kernwapens aan SA geleverd werden.
Heb je daar een bron van? Want voor zover ik weet heeft SA geen kernwapens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31725939
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Want voor zover ik weet heeft SA geen kernwapens.
"Worden" bedoelde ik, dus mogelijk in de toekomst. Ik zal wel eventjes op zoek gaan!
Allah Al Watan Al Malik
pi_31726064
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat (ook) jij Iran kwalificeert als een islamitische theocratie?
Ik denk dat je wel kunt stellen dat de raad van hoeders daar een flinke vinger, of zeg maar een hele hand, in de pap heeft. Nu weet ik niet of de raad van hoeders in stamverband of vanuit religieus oogpunt gekozen wordt, maar ze zullen zeker wat religieuze aspectjes in hun beleid meenemen.

Trouwens de raad speelt het wel slim. Op het moment dat de VS supersterk staat, eind jaren negentig/begin dit milennium, zetten ze een soft verzoenend typetje aan het roer. NU de VS veel van haar invloed en macht (tijdelijk) heeft verloren door de inval in Irak, gaan ze weer vol op ramkoers.
pi_31726571
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:15 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel kunt stellen dat de raad van hoeders daar een flinke vinger, of zeg maar een hele hand, in de pap heeft. Nu weet ik niet of de raad van hoeders in stamverband of vanuit religieus oogpunt gekozen wordt, maar ze zullen zeker wat religieuze aspectjes in hun beleid meenemen.
Iran is zo on-democratisch als maar kan. Die hoeders waar je het over hebt, zijn de reden dat Iran nog steeds bestuurd wordt door religieuze gekken. Zo heb ik een documentaire gezien waarbij een progressieve kandidaat van de stemlijst moest door die raad, omdat ie zogenaamd te weinig ervaring zou hebben. Natuurlijk had het niets met dat te doen, maar gewoon omdat het een bedreiging was voor de macht van die raad. Die raad bestaat trouwens uit oude geiten die zogenaamd geestelijke intellectuelen zijn. Geschiedenis leert ons dat wanneer een land overgeleverd is aan conservatieve oude (mannelijke) bestuurders/ machthebbenden het land niet vooruitkomt. Laat dit nou precies het geval zijn bij Iran. Revolutie gehad maar door druk van die 'geestelijken' wordt die revolutie onnatuurlijk de grond in gedrukt.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:38:44 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31728400
Een onwaarschijnlijk onverstandige uitspraak van de Iraanse Prez.

Bush staat nou niet echt bekend als de meest rationele president die de VS ooit hebben gekend, in feite zit die eikel te wachten op een excuus om iran plat te walsen.

Dat word hoe je het ook wend of keert geen cake-walk, het iraanse leger is weliswaar zwaar armoedig, maar ze hebben wel veel mensen.

En als jij daar dan staat als US Marine, met je flexe M16 met 1000 kogels, en er komen 1000 iranezen met stokken op je af, ben je nog steeds zo dood als een pier.

Nu is rumsfeld niet achterlijk, (mss ook wel, wie zal het zeggen), maar z'n militaire analysten zijn dat zeker niet. Dus die sturen geen US Marines, maar wapentuig waar je zelfs met een numerieke minderheid ruim mee kunt winnen.

Dan wordt het dus slachten, een heftige killing fields.

Tel daarbij op dat zowel in iraq als afghanistan de states ruim aanwezig zijn, wat je niet echt een edge geeft zeg maar, militair tactisch. Op uur U snijden de VS troepen dat land in 2en.

Dan is het snel over.
&lt;signature here&gt;.
pi_31729139
quote:
EU leaders condemn Iran's call to wipe out Israel

LONDON, Oct 27 (Reuters) - European Union leaders condemned Iran's president for saying Israel should be "wiped off the map" and said no country that claimed to be a responsible member of the international community could make such a call.

"EU leaders ... today condemned in the strongest terms the comments in respect of the State of Israel attributed to President (Mahmoud) Ahmadinejad of Iran," EU leaders said in a statement issued at a one-day summit outside London.

"Calls for violence, and for the destruction of any state, are manifestly inconsistent with any claim to be a mature and responsible member of the international community," they said.

Support for the Palestinian cause is a central pillar of the Islamic Republic which officially refuses to recognise Israel's right to exist. Iran's President said on Wednesday that Israel should be "wiped off the map".

"Such comments will cause concern about Iran's role in the region and its future intentions," EU leaders said.

"For its part, the EU remains committed to a solution to the Arab-Israel dispute based on the principle of two states living side-by-side in peace and security. It urges all parties in the region to do their utmost to bring that vision to fulfilment."

Under reformist President Mohammad Khatami's eight-year tenure Iran had shown signs of easing its implacable hostility towards Israel and officials said Tehran might not object to a two-state solution if that was what the Palestinians wanted.

But Ahmadinejad, a former member of the hardline Revolutionary Guards and traditional religious conservative who came to power earlier this year, said there could be no let-up in its hostility to Israel.
pi_31729864
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:38 schreef ExTec het volgende:
Daar hebben ze al ervaring mee in Iran en toen wonnen ze ook bijna.
pi_31730234
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

toen kreeg irak wapens maar niet wat de vs nu heeft dan komen gewoon de bommenwerpers weer van stal en gaat de ongeleide munitie er doorheen
(nadat met geleide de infrastructuur is platgegooid).

verder denk ik dat ze (nog) minder moeite zullen doen om de bevolking achter zich te krijgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31730243

Moet je is even naar die site kijken zeg !

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_31730248
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

toen kreeg irak wapens maar niet wat de vs nu heeft dan komen gewoon de bommenwerpers weer van stal en gaat de ongeleide munitie er doorheen
(nadat met geleide de infrastructuur is platgegooid)
Dat was inderdaad meer een herhaling van de Eerste Wereldoorlog.
pi_31730727
Balkenende en Bot hebben erg goed gereageerd.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:21:00 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31731175
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:52 schreef Mutant01 het volgende:
Uitspraken worden denk ik niet "formeel" vastgelegd in wetten. Dit is een uitspraak van een leider van een land, een politieke uitspraak.
Maar als Bush - de leider van een land - een foute uitspraak doet, dan zijn opeens alle Amerikanen duivels.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31731679
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar als Bush - de leider van een land - een foute uitspraak doet, dan zijn opeens alle Amerikanen duivels.....
die had eens moeten zeggen dat alle moslims uitgeroeid moeten worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_31732326
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Voorzover ik weet had deze president het over een land, je moet het natuurlijk wel correct vergelijken he. Dus Bush die zegt dat Iran vernietigd moet worden bijv.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:08:58 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31732455
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet het niet uit m'n hoofd hoor,

Maar ga er maar blind vanuit dat iran toen wapens kreeg van de SU.

Want de VS steunde immers saddam, zo simpel werkte het toen wel.

Wie steunt ze 'straks'?

Niemand.

('Straks', alsin laten we hopen van niet. Van mij hoeven er geen 100.000en iraanse dienstplichtigen en nog een paar 1000en arme amerikanen die hun studie nie zelf kunnen betalen dood.)
&lt;signature here&gt;.
pi_31732626
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik weet het niet uit m'n hoofd hoor,

Maar ga er maar blind vanuit dat iran toen wapens kreeg van de SU.

Want de VS steunde immers saddam, zo simpel werkte het toen wel.

Wie steunt ze 'straks'?

Niemand.

('Straks', alsin laten we hopen van niet. Van mij hoeven er geen 100.000en iraanse dienstplichtigen en nog een paar 1000en arme amerikanen die hun studie nie zelf kunnen betalen dood.)
Die slachtingen waren te wijten aan de 'menselijke golven'.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:32:02 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_31733174
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die slachtingen waren te wijten aan de 'menselijke golven'.
Je refereert aan de jongetjes met sleuteltjes om hun nek die ff een mijnenveld mochten clearen?

Idd.

Maar menig iranees zal terecht reageren 'Ze komen aan me land!', en daarom zeker gaan matten.

Russen ware stalin en z'n fratsen ook zwaar zat, maar stalin en chums speelde de vaderland kaart, en vandaar dat de russen WO2 de 'vaderlandse oorlog' noemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExTec op 27-10-2005 19:34:08 (voutje) ]
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:36:49 #40
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31733282
quote:

[..]

want dat is historisch en financieel (israel is gekocht) gezien logisch?
Vrij optimistische benadering .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31734358
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voorzover ik weet had deze president het over een land, je moet het natuurlijk wel correct vergelijken he. Dus Bush die zegt dat Iran vernietigd moet worden bijv.
Ik denk dat dat behoorlijk hard was aangekomen..

Maar waarom heeft de Iraanse president dat eigenlijk gezegd, was het een reactie ergens op of wilde hij provoceren?

Maar als Iraans abassadeur zijnde kom je nu toe aan de nadelige kanten van het vak.
Yeah baby Yeah!
pi_31734438
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
De uitspraak is ziek, maar niet geheel onverwacht natuurlijk. Het was al bij de verkiezingen bekend dat dit mannetje niet terugdeinst voor geweld, dus het is geen verassing.
Zijn er, voor zover mogelijk, ook niet gecensureerde reacties van Iraanse kringen bekend over hoe zij staan tov deze uitspraak?
Yeah baby Yeah!
pi_31735179
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:38 schreef ExTec het volgende:
Een onwaarschijnlijk onverstandige uitspraak van de Iraanse Prez.

Bush staat nou niet echt bekend als de meest rationele president die de VS ooit hebben gekend, in feite zit die eikel te wachten op een excuus om iran plat te walsen.
Hij heeft bij deze niet alleen een excuus maar ook een goeie reden, binnenkort is het 3-0 of 2-1, ik gok op 3-0.
quote:
Dat word hoe je het ook wend of keert geen cake-walk, het iraanse leger is weliswaar zwaar armoedig, maar ze hebben wel veel mensen.
Lekker belangrijk...
quote:
Nu is rumsfeld niet achterlijk, (mss ook wel, wie zal het zeggen), maar z'n militaire analysten zijn dat zeker niet. Dus die sturen geen US Marines, maar wapentuig waar je zelfs met een numerieke minderheid ruim mee kunt winnen.

Tel daarbij op dat zowel in iraq als afghanistan de states ruim aanwezig zijn, wat je niet echt een edge geeft zeg maar, militair tactisch. Op uur U snijden de VS troepen dat land in 2en.

Dan is het snel over.
En dat verklaart mijn bovenstaande "Lekker belangrijk..."

Een aanval op Iran zou trouwens ook wel verklaren waarom Bush heeft gezegd dat'ie Syrie voorlopig met rust laat.

[ Bericht 3% gewijzigd door RuL0R op 28-10-2005 00:26:04 ]
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31747547
Ik ben heel erg blij met de uitspraak van die radikale debiel.

Blij omdat het de geestelijk moerassige posities duidelijk maakt, welke in de islamitische wereld eerder de regel zijn , als het halfzachte gelul uit monde van mensen als Gretta of v d Stoel.

Israel moet worden vernietigd is de regel
Twee staten is de uitzondering.

Dit is de enige reden waarom Israel zo medogenloos optreed. Israel weet dat bij alle Shake hands en kusjes op de wanden, de meeste arabieren precies dat denken, wat de schlemiel vanTeheran eergisteren van zich heeft gegeven.

In de hoop dat de schlemielen bij ons ( Gretta en co) eindelijk gaan beseffen met welke luizen ze zich in een bed hebben gelegd.
pi_31749211
Met die laatste reactie van Canaris ben ik het volledig eens.

Afgaande op de aggressie van de Arabische landen denk ik dat het overigens een kwestie van tijd is voordat Israël wordt genuked. Waarom zijn ze (de arabieren) zo afgunstig op Israël? Ten eerste omdat dat in hun Bijbelvervalsing staat (daar bedoel ik de "heilige" koran mee), ten tweede omdat Israël succesvol is en vanuit het lagere is er altijd nijd richting het hogere (Dostojevski).

Toevoeging: Naar ik heb begrepen kan Iran niet tot de Arabische landen worden gerekend daar slecht 2% van de bevolking uit Arabieren bestaat. Excuus!

[ Bericht 10% gewijzigd door buachaille op 28-10-2005 11:57:11 ]
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:16:55 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31749449
En dat ze Palestijnen onderdrukken heeft er niks mee te maken.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:19:40 #47
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31749518
Wat ik niet begrijp is dat men niet massaal de straat op gaat in Israel en Iran om te eisen dat de leiders met elkaar praten.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31749683
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:16 schreef Posdnous het volgende:
En dat ze Palestijnen onderdrukken heeft er niks mee te maken.
Dat de Palestijnen zich laten onderdrukken heeft er niets mee te maken, wordt slechts als excuus gebruikt.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:28:42 #49
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31749731
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:19 schreef Hallulama het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat men niet massaal de straat op gaat in Israel en Iran om te eisen dat de leiders met elkaar praten.
In Israel hebben ze er niet veel mee te maken. Israel voert zelf bijna geen buitenland politiek, dat doet Amerika voor ze

In Iran is het nou niet echt de meest veilige dagbesteding om tegen deze radicale klootmongool te demonstreren...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:34:47 #50
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31749886
Iran probeert Israël-rel te sussen

MOSKOU Iran heeft via de ambassade in
Moskou sussende woorden gesproken over
de rel die ontstaan is na de uithaal
van president Ahmadinejad naar Israël.

In een verklaring staat dat Ahmadinejad
niet de bedoeling had "in zulke scherpe
bewoordingen te spreken en een conflict
te veroorzaken".Woensdag citeerde hij
ayotollah Khomeini dat Israël van de
kaart moet worden geveegd.Daarop volgde
een storm van internationaal protest.

Israël heeft nu een officieel verzoek
ingediend om Iran uit de VN te stoten.
Ahmadinejad liep vanochtend met enkele
ministers mee in een anti-Israëlische
demonstratie in Teheran.

---

Blair: Iran ´Real Threat´ to World

HAMPTON COURT, England (AFP) - Iran will be seen by the rest of the world as a "real threat" if it persists with its hard line on Israel and its suspected pursuit of nuclear weapons, British Prime Minister Tony Blair said.

...

---

Als Iran een bedreiging is voor de wereld, dan moet de hele wereld dus nu de straat op gaan, en een dialoog eisen, een vreedzame oplossing voor het geschil.

Zo niet, dan mogen onze leiders vrij bepalen wat ze er mee gaan doen, immers, we clearly don't give a flying fuck.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:51:24 #51
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31750229
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:26 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat de Palestijnen zich laten onderdrukken heeft er niets mee te maken, wordt slechts als excuus gebruikt.
Dat vind jij ja.
pi_31751602
quote:

Children protesting against Israel in front of the U.S. embassy in Jakarta as part of Al-Quds Day events held Friday in Indonesia and Iran. (Reuters)
quote:

Tens of thousands of Iranians staged anti-Israel protests across the country Friday and repeated calls by their ultraconservative president, Mahmoud Ahmadinejad, demanding Israel's destruction.

At the same time, however, Iran sought to smooth over the effects of Ahmadinejad's comment that "Israel must be wiped off the map," saying through its Moscow embassy that he did not mean to "speak up in such sharp terms."
Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/638943.html (met het hele artikel)
pi_31751852
quote:
Iranian President Mahmoud Ahmandinejad on Friday rejected widespread condemnation of his remarks Wednesday calling to "wipe Israel off the map".

According to Ahmandinejad, the comments were both justified and correct, Israel Radio reported. "They reflect the words of the Iranian people," he said.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_31752050
Ik las net dat ze een resolutie hebben ingediend om Iran uit de VN te stoten. Maar gezien het feit dat de VN een tandloze praatclub is zal dat wel niet gebeuren.
Als het andersom was (als Israel dus had gezegd dat Iran van de kaart moest) zou Israel al lang in een compleet politiek isolement terecht zijn gekomen (voor zover ze dat al niet zitten).
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:09:38 #55
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31752143
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:05 schreef logisnack het volgende:
Ik las net dat ze een resolutie hebben ingediend om Iran uit de VN te stoten. Maar gezien het feit dat de VN een tandloze praatclub is zal dat wel niet gebeuren.
Als het andersom was (als Israel dus had gezegd dat Iran van de kaart moest) zou Israel al lang in een compleet politiek isolement terecht zijn gekomen (voor zover ze dat al niet zitten).
Dat komt omdat Israel serieus wordt genomen en Iran niet. Dus wat is je punt? Iedereen weet wat voor mongolen er in Iran aan de macht zijn. Dit zou toch zeker geen verassing moeten zijn. Daarom moet je het nog wel keihard aanpakken, voor zover de VN ooit keihard kan zijn, maar verder geen vergelijkingen proberen te trekken...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31752919
Al met al zowel een goede reden, als ook aanleiding, om nu Iran's nucleaire installaties te vernietigen.

Zou de countdown al lopen?
pi_31753062
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:44 schreef Godslasteraar het volgende:
Al met al zowel een goede reden, als ook aanleiding, om nu Iran's nucleaire installaties te vernietigen.

Zou de countdown al lopen?
Het zou me niks verbazen als de Israelische gevechtsvliegtuigen al klaargezet worden en de piloten hun breefing krijgen.
Wanneer Israel via de VN geen oplossing weet te vinden zullen ze zelf wel passende maatregelen nemen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:57:05 #58
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31753248
Yeah right.
pi_31753252
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:50 schreef logisnack het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als de Israelische gevechtsvliegtuigen al klaargezet worden en de piloten hun breefing krijgen.
Wanneer Israel via de VN geen oplossing weet te vinden zullen ze zelf wel passende maatregelen nemen.
Inderdaad.
Ik was er niet echt een voorstander van, maar ik heb nu een aantal verontrustende artikelen gelezen, waarin geconcludeerd werd dat Iran militariseert. En dat in combinatie met godsdienstwaanzin en atoomwapens. Het moet niet gekker worden.
Als dan in ieder geval die atoomwapens uit het rijtje verwijderd kunnen worden is dat wel zo prettig.
Begrijp alleen niet waarom Iran nú de confrontatie zoekt, blijkbaar hebben ze erg veel zelfvertrouwen.
pi_31753298
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:50 schreef logisnack het volgende:

[..]

ik denk idd dat iran nooit aan een kernwapen zal komen en zeker niet als ze deze taal bezigen.

en die briefing hebben ze al gehad toen duidelijk was waar iran zijn onderzoeks centrum heeft
pi_31753339
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik was er niet echt een voorstander van, maar ik heb nu een aantal verontrustende artikelen gelezen, waarin geconcludeerd werd dat Iran militariseert. En dat in combinatie met godsdienstwaanzin en atoomwapens. Het moet niet gekker worden.
Als dan in ieder geval die atoomwapens uit het rijtje verwijderd kunnen worden is dat wel zo prettig.
Begrijp alleen niet waarom Iran nú de confrontatie zoekt, blijkbaar hebben ze erg veel zelfvertrouwen.
volgens nos teletekst is dat traditie om op de laatse dag van de ramadan tegen israel te protesteren
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:02:33 #62
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31753404
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik denk idd dat iran nooit aan een kernwapen zal komen en zeker niet als ze deze taal bezigen.

en die briefing hebben ze al gehad toen duidelijk was waar iran zijn onderzoeks centrum heeft
Denk niet dat ze dat aan zullen durven. Daar de situatie iets te gevoelig voor (vliegen over Arabisch grondgebied enzo) en de situatie in die uithoek iets te instabiel. Dat zal Amerika hun waarschijnlijk ook niet in dank afnemen, omdat zij de fallout gelijk in Irak op hun bord krijgen.
pi_31753438
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

volgens nos teletekst is dat traditie om op de laatse dag van de ramadan tegen israel te protesteren
Ja, ik las het ook. Leuk zo'n afsluiting van een religieus feest. Ze laten zich zo wel kennen, das een voordeel.
Ik las overigens ook dat die Amhadihuppeldepup nogal blundert, mischien is dit alles niet meer dan zijn zoveelste uitglijer.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:06:54 #64
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31753534
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:04 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ja, ik las het ook. Leuk zo'n afsluiting van een religieus feest. Ze laten zich zo wel kennen, das een voordeel.
Ik las overigens ook dat die Amhadihuppeldepup nogal blundert, mischien is dit alles niet meer dan zijn zoveelste uitglijer.
Denk dat dit de spagaat is waar hij zich in bevind. Hij is met behulp van de Ayatollahs aan de macht gekomen dus moet hij dergelijke radicale uitspraken doen (wat hij volgens mij maar al te graag doet). Maar om zijn kloten niet op het hakblokje van de rest van de wereld te krijgen moet hij daarna gaan mekkeren dat hij verkeerd geinterpreteerd is.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:13:15 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31753705
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:06 schreef D1 het volgende:

Maar om zijn kloten niet op het hakblokje van de rest van de wereld te krijgen moet hij daarna gaan mekkeren dat hij verkeerd geinterpreteerd is.
iets wat hij niet echt laat zien...

nos teletekst:
De Iraanse ambassade in Moskou poogde vanochtend de rel te sussen, door te verklaren dat Ahmadinejad niet bedoeld heeft zo scherp over Israël te spreken. Israël neemt daar geen genoegen mee.

Ahmadinejad zelf leek vandaag olie op het vuur te gooien toen hij zei dat zijn uitspraak correct is weergegeven. Hij liep mee in een anti-Israëlische betoging.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:15:53 #66
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31753771
'troost' is dat Iran toch niet veel meer kan doen dan Hezbollah + de Palestijnen steunen (wat nu toch al gebeurd). Voor echte agressie hoef je toch niet bang te zijn ljkt mij.
pi_31753777
Die nucleaire installaties zijn niet zo eventjes a la Irak-1982 vernietigd, hoor.
pi_31753781
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:06 schreef D1 het volgende:

[..]

Denk dat dit de spagaat is waar hij zich in bevind. Hij is met behulp van de Ayatollahs aan de macht gekomen dus moet hij dergelijke radicale uitspraken doen (wat hij volgens mij maar al te graag doet). Maar om zijn kloten niet op het hakblokje van de rest van de wereld te krijgen moet hij daarna gaan mekkeren dat hij verkeerd geinterpreteerd is.
Ik vraag me alleen af of dit de wens is van de ayatollahs. Die president en zijn kompanen lijken fanatieker dan Khamenei & co. Het lijkt er een beetje op dat het militante, militaristische deel van Iran de overhand krijgt. Dat wordt in ieder geval door sommigen beweerd.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:19:57 #69
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31753865
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af of dit de wens is van de ayatollahs. Die president en zijn kompanen lijken fanatieker dan Khamenei & co. Het lijkt er een beetje op dat het militante, militaristische deel van Iran de overhand krijgt. Dat wordt in ieder geval door sommigen beweerd.
Denk dat de Ayatollahs net zo extreem zijn, en dat deze klootmongool hun verlengde is. Als je kijkt naar de fatwas die ze hebben uitgesproken en naar de manier waarop de religieuse politie optreed kan ik niets anders constateren dat het een stelletje verknipte mafketels zijn.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:21:35 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31753919
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:
Die nucleaire installaties zijn niet zo eventjes a la Irak-1982 vernietigd, hoor.
hoezo niet?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:22:17 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31753937
Tja, die sjah moest toch per se plaatsmaken voor een democratische president? Dat heeft lekker geholpen allemaal.
pi_31754062
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo niet?
Omdat Irak toen in oorlog was met Iran, Iran is nu niet in oorlog. Omdat Irak één kernreactor had, open en bloot, Iran heeft verscheidene verspreid over honderden kilometers en ook ondergronds. Irak ligt vrij in de buurt, voor Iran moeten ze door door Amerika gecontroleerd luchtruim, de vraag is of zij blij zullen zijn met een sji'itische opstand in Irak. Bovenal: Israël heeft het kernwapenprogramma van Irak slechts enkele jaren vertraagd, de VN-inspecties na de Golfoorlog hebben het programma ontmanteld.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:28:16 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31754138
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat Irak toen in oorlog was met Iran, Iran is nu niet in oorlog. Omdat Irak één kernreactor had, open en bloot, Iran heeft verscheidene verspreid over honderden kilometers en ook ondergronds. Irak ligt vrij in de buurt, voor Iran moeten ze door door Amerika gecontroleerd luchtruim, de vraag is of zij blij zullen zijn met een sji'itische opstand in Irak. Bovenal: Israël heeft het kernwapenprogramma van Irak slechts enkele jaren vertraagd, de VN-inspecties na de Golfoorlog hebben het programma ontmanteld.
maar gezien de internationale verontwaardiging die is ontstaan na de uitspraken van de nieuwbakken president is het wel waarschijnlijker dat er internationale steun is om iran voor eens en altijd hard (op nucleair gebied) aan te pakken.
pi_31754170
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar gezien de internationale verontwaardiging die is ontstaan na de uitspraken van de nieuwbakken president is het wel waarschijnlijker dat er internationale steun is om iran voor eens en altijd hard (op nucleair gebied) aan te pakken.
Ik denk dat dat wel waarschijnlijker is, ja.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:29:30 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31754185
quote:

[..]

Maar echt door ze aan te gaan vallen.
pi_31754194
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:19 schreef D1 het volgende:

[..]

Denk dat de Ayatollahs net zo extreem zijn, en dat deze klootmongool hun verlengde is. Als je kijkt naar de fatwas die ze hebben uitgesproken en naar de manier waarop de religieuse politie optreed kan ik niets anders constateren dat het een stelletje verknipte mafketels zijn.
Hij heeft wel een rotkop hè. Zijn ongure tronie zegt eigenlijk al voldoende. In ieder geval blijkt dat de Iraanse republiek niet te hervormen valt. Die griezels zullen met geweld, met een revolutie verwijderd moeten worden. Ik heb trouwens wel de indruk dat er een flinke kloof bestaat tussen deze hardliners, the powers that be, en de bevolking. Soldiers of the Hidden Imam
Dit soort berichten lees je regelmatig, ik weet natuurlijk niet hoe representatief dergelijke verhalen zijn. Eigenlijk zou je er zelf moeten gaan kijken
pi_31754251
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:22 schreef Posdnous het volgende:
Tja, die sjah moest toch per se plaatsmaken voor een democratische president? Dat heeft lekker geholpen allemaal.
Iran is geen democratie, netzomin als de DDR dat was. De verkiezingen die er worden gehouden zijn een fopneus uit de oude Sovjet-doos.
pi_31754292
Maar Iran paradeert geloof ik al jaren met raketten waarop staat 'Dood aan Amerika' en 'Dood aan Israël'. Het schokkende is natuurlijk dat de president dit onomwonden verklaard en de volgende dag nog eens bevestigd.
pi_31754314
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:31 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Iran is geen democratie, netzomin als de DDR dat was. De verkiezingen die er worden gehouden zijn een fopneus uit de oude Sovjet-doos.
Iran is democratischer dan de DDR.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:33:53 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31754352
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:31 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Sovjet-doos?
pi_31754392
TS is al fout. Niet de staat Israel maar de politieke kopstukken moeten weg.
Dat zou al een hoop schelen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:36:08 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31754435
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:34 schreef i-spy24 het volgende:
TS is al fout. Niet de staat Israel maar de politieke kopstukken moeten weg.
Dat zou al een hoop schelen.
hoezo ben ik fout? ik ben niet de president van iran... of wil je een foto om het bewijs te hebben?

en ik vind sharon nou niet echt de slechtste die israel ooit gehad heeft. wat jij?
pi_31754534
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

in welk opzicht

Ik vind der vergelijking bijzonder goed gesteld.
Het systeem is wel degenlijk vergelijkbaar
pi_31754638
Naar mijn weten zijn er geen presidentsverkiezingen geweest in de DDR, ze zijn er wel, op een zeer onvrije manier, geweest in Iran. Iran lijkt mij wat dat betreft democratischer dan de DDR.
pi_31754639
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mijns inziens waren/zijn beiden geen democratie. In een democratie is de volksvertegenwoordiging soeverein, of eigenlijk de bevolking, en dat was in de DDR als ook nu in Iran niet het geval. Mij lijkt het beter om democratie uitsluitend te gebruiken voor landen waar het volk/parlement soeverein is. Voor een theocratie als Iran met een beperkte invloed van de bevolking door middel van een gekozen raad (=nep-parlement) zou een andere term gebruikt moeten worden.
Het is voor landen als Iran veels te veel eer om de term democratie te gebruiken, en feitelijk onjuist.
pi_31754775
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Sovjet-doos?
De Sovjet Unie plus sattelietstaten waren zeer bekwaam in het misbruiken van termen als democratie, mensenrechten, en het installeren en propageren van politieke systemen die zogenaamd de belangen van de bevolking vertegenwoordigden. En daarmee veel bijval oogsten bij elementen in o.a. het Westen, en blijkbaar ook in het Midden Oosten, die traditioneel moeite hebben en hadden met werkelijke democratie.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:48:44 #87
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31754822
Je bedoelt gewoon oneerlijke verkiezingen dus. Ik dacht al dat de specifieke Sovjet-vergelijking nergens over ging.
pi_31755015
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:48 schreef Posdnous het volgende:
Je bedoelt gewoon oneerlijke verkiezingen dus. Ik dacht al dat de specifieke Sovjet-vergelijking nergens over ging.
Nee, geen oneerlijke verkiezing maar een poppenkast waarin een nepverkiezing gehouden wordt van een nep-president en een nep-parlement, een toneelstuk, doen alsof.
Dat is weer wat anders dan oneerlijke verkiezingen.
pi_31756690
quote:

[..]

en dit verklaart ook de recente aankoop van bunkerbusters door israel ze zijn het al aan het voorbereiden al denk ik niet dat het binnenkort uitgevoerd zal worden.
en als ze het doen zullen ze de steun van de VS moeten hebben, om over iraaks grondgebied te vliegen.
pi_31757299

Je moet nog behoorlijk wat lef hebben, wil je pers fotograaf in het MO worden

Een Peace/Victory teken met een pistool er onder.. yeah right.
Arme kinderen die op zo'n manier misbruikt worden.
Laat ze gaan spelen in de speeltuin ofzo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:32:41 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31757972
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en dit verklaart ook de recente aankoop van bunkerbusters door israel ze zijn het al aan het voorbereiden al denk ik niet dat het binnenkort uitgevoerd zal worden.
en als ze het doen zullen ze de steun van de VS moeten hebben, om over iraaks grondgebied te vliegen.
en de internationale toestemming, die met de dag groeit.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:33:41 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31758009
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:09 schreef logisnack het volgende:
[afbeelding]
Je moet nog behoorlijk wat lef hebben, wil je pers fotograaf in het MO worden

Een Peace/Victory teken met een pistool er onder.. yeah right.
Arme kinderen die op zo'n manier misbruikt worden.
Laat ze gaan spelen in de speeltuin ofzo
wat voor vlaggetjes heeft dat geïndoctrineerde gastje nou op zijn smoeltje staan?
pi_31758198
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat voor vlaggetjes heeft dat geïndoctrineerde gastje nou op zijn smoeltje staan?
Palestina

[ Bericht 16% gewijzigd door wunderbaum op 28-10-2005 16:49:01 ]
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:22:48 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31759345
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:39 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Palestina
bestaat dat?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:25:40 #95
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31759412
quote:
israel moet van de kaart geveegd worden
Hij heeft gelijk
Schijt aan iedereen
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:26:22 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31759430
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:25 schreef Deadre het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk
de president van iran?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:27:03 #97
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31759452
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de president van iran?
Ja, vind jij van niet?
Schijt aan iedereen
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:27:44 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31759470
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:27 schreef Deadre het volgende:

[..]

Ja, vind jij van niet?
ja ik vind dat de president van iran van de kaart geveegd dient te worden.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:28:38 #99
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_31759496
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja ik vind dat de president van iran van de kaart geveegd dient te worden.
Okej dan verschillen we op die punt
Schijt aan iedereen
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:30:49 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31759545
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:28 schreef Deadre het volgende:

[..]

Okej dan verschillen we op die punt
op dat punt verschillen wij idd van mening. heb je verder nog wat motiverende redenen? of haat je israel omdat je dat ingefluisterd is van jongs af aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')