Bron : NOS teletekstquote:Op Schiphol heeft brand gewoed in een cellencomplex. Er zijn 10 doden gevallen en 15 mensen zijn gewond geraakt. Dat is meegedeeld op een persconferentie van de politie. Wat de oorzaak is van de brand is onbekend.
Het cellencomplex op Schiphol bestaat uit enkele blokken van zo'n 20 cellen elk. Een van die blokken is uitgebrand.
Op Schiphol zitten voornamelijk drugskoeriers vast, en illegalen die op het punt staan te worden uitgezet.
Bron : bn.nlquote:Tien doden bij brand op Schiphol
AMSTERDAM (ANP) - Een brand in de nacht van woensdag op donderdag in een cellencomplex op Schiphol heeft aan tien mensen het leven gekost. Dat heeft de marechaussee bekendgemaakt.
Vijftien anderen raakten gewond, waaronder mensen van justitie en de Koninklijke Marechaussee. Zij zijn naar zes verschillende ziekenhuizen gebracht. Het dodental kan mogelijk nog oplopen.
De brand is even na middernacht ontstaan. Rond 03.00 uur had de brandweer de vuurzee onder controle. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
Meteen na de brandmelding door een automatische meldinstallatie om 00.06 uur vond een forse inzet van hulpdiensten plaats. De brand greep zeer snel om zich heen in het complex.
Het is de tweede keer dat er brand uitbreekt. De eerste keer was vlak na de opening van het complex.
Gevangenen
In het cellencomplex zitten voornamelijk bolletjesslikkers, illegalen en mensen die aan de grens geweigerd zijn. Op het moment van de brand zaten 350 gedetineerden gevangen, waarvan er 43 zich in de vleugel bevonden die vlam vatte.
Een deel van de gevangenen is inmiddels teruggebracht naar het cellencomplex dat nog intact is. De anderen zijn overgebracht naar gevangenissen in Zeist en Rotterdam.
Vermoedelijk zijn er geen gevangenen ontsnapt. Wel zijn er direct helikopters ingezet, om eventuele ontsnapten op te sporen, maar zonder resultaat.
quote:SCHIPHOL Op Schiphol heeft brand gewoed in een cellencomplex.Elf gedetineerden
zijn om het leven gekomen. Vijftien mensen raakten gewond;gedetineerden en
medewerkers van de marechaussee en de politie.Dat heeft een woordvoerder van
justitie gemeld.
Gedetineerden zeggen dat de bewaking de ernst van de brand heeft onderschat.Het
zou daardoor erg lang hebben geduurd voordat de evacuatie op gang kwam.
De marechaussee wil niet zeggen of er gevangenen zijn ontsnapt.Op Schiphol
zitten vooral drugskoeriers vast,en illegalen die op het punt staan om te
worden uitgeleverd.
Of dat je een niet grappig grapje maakte over een bomaanslagquote:Op donderdag 27 oktober 2005 05:47 schreef Ulx het volgende:
Lullig als je er zat omdat je je identiteitskaart vergeten was.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 05:47 schreef Ulx het volgende:
Lullig als je er zat omdat je je identiteitskaart vergeten was.
No shit sherlock...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 06:44 schreef Libris het volgende:
[..]
allemaal gedetineerden trouwens..
quote:AMSTERDAM - Bij een uitslaande brand in een cellencomplex van justitie op Schiphol-Oost zijn afgelopen nacht zeker tien gevangenen omgekomen. Ze stikten of verbrandden levend in hun cel. In totaal raakten vijftien mensen gewond, onder wie zeker drie marechaussees. Zeker vijftien tot twintig gevangenen wisten in de commotie te ontsnappen.
De brand brak even na middernacht uit in één van de cellencomplexen waarin volgens een justitie-woordvoerder in totaal 43 gevangenen waren gedetineerd. Het betreft uitgeprocedeerde asielzoekers, bolletjesslikkers en geweigerde vreemdelingen die wachten op uitzetting. In het complex verbleven gisternacht circa 350 gevangenen. Het centrum wordt geëxploiteerd door de Koninklijke Marechaussee.
De brand brak volgens een ongedeerd gebleven gedetineerde uit in een cel waar twee vrouwen zaten opgesloten. Het vuur greep vervolgens razendsnel om zich heen. Niet alle gevangenen konden op tijd uit hun cel worden bevrijd en kwamen in de vlammenzee om het leven. Bij de reddingspogingen raakten zeker drie marechaussees gewond.
Alle slachtoffers zijn naar zes verschillende ziekenhuizen in de omgeving van Schiphol gebracht. Hulpdiensten uit de wijde omgeving van Schiphol waren betrokken bij de bestrijding van de vlammen en opvang van de slachtoffers. Het vuur was rond 03.00 uur onder controle. De brandweer zoekt op het moment nog naar mogelijke slachtoffers.
Het is niet de eerste keer dat er een felle, zichzelf snel verspreidende brand uitbreekt in het justitiecomplex op Schiphol. Vlak voor ingebruikname in november 2002 werd ook al een cellenblok in de as gelegd. Oorzaak was toen oververhitting van een elektrische verwarming. Nog geen jaar later was het weer raak en stak een Italiaanse gevangene zichzelf in brand. De brandweer eiste toen dat het gebouw veiliger werd.
Volgens directeur Bart Kroon van het ministerie van Justitie voldeed het complex aan alle veiligheidseisen en was het brandveilig. “Na de eerste brand is het gebouw voor een paar ton aangepast. Het voldoet aan alle eisen.” Justitie staat voor een raadsel hoe de brand zo snel om zich heen heeft kunnen grijpen. Over de oorzaak van de ramp is nog niets bekend.
In de commotie die ontstond tijdens de evacuatie lukte het een tiental gedetineerden te ontsnappen. De overige gevangenen werden ingesloten op een binnenplaats in afwachting van vervoer naar cellencomplexen van justitie in Nederland. Ze werden bewaakt door ME-ers voorzien van wapenstok en schilden.
Nou, dat dus, raar dat dit soort gebouwen zo verschrikkelijk brandbaar zijn.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 06:49 schreef D1 het volgende:
Toch blijft het vaag dat een betonnen cellenblok zo razendsnel in brand kan vliegen.
Op tv kunnen ze niks bevstigen noch ontkennen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 06:55 schreef indahnesia.com het volgende:
En alleen de Telegraaf meldt ontsnappingen ... hmm...
Hoe het kan? Waar ik als eerste aan dacht is brandstichting, "want dan kan ik ontsnappen". Maar goed, dat heeft geen enkel bewijs achter zich natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op tv kunnen ze niks bevstigen noch ontkennen.
Trouwens, of je je daar nou zo druk over moet maken, maak je liever druk hoe het mogelijk is dat in zo'n situatie zo'n gigantische brand uit kan breken, ook een gevange heeft recht op veiligheid.
Kijk dat een brand kan ontstaan is één, maar dat een brand dan zo makkelijk van cel naar cel kan overslaan vind ik echt verbijsterend. Het is een betonnen cellencomplex. Zeker met de ervaringen die Schiphol heeft met branden in het verleden zou je verwachten dat dit scenario zich nooit meer zou kunnen voordoen op deze schaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoe het kan? Waar ik als eerste aan dacht is brandstichting, "want dan kan ik ontsnappen". Maar goed, dat heeft geen enkel bewijs achter zich natuurlijk.
Daarom ook dacht ik aan brandstichting, maar ja, dat alles zonder bewijs natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:11 schreef D1 het volgende:
[..]
Kijk dat een brand kan ontstaan is één, maar dat een brand dan zo makkelijk van cel naar cel kan overslaan vind ik echt verbijsterend. Het is een betonnen cellencomplex. Zeker met de ervaringen die Schiphol heeft met branden in het verleden zou je verwachten dat dit scenario zich nooit meer zou kunnen voordoen op deze schaal.
bron?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:18 schreef indahnesia.com het volgende:
Er wordt vermoed dat er 3 mensen ontsnapt zijn toen er een hek open ging voor de brandweer.
Hoor net op het nieuws dat er heel veel kunststof is gebruikt bij de bouw van dit complex. Dat ziet er natuurlijk wel mooi uit maar lijkt me niet zo heel snugger aangezien ze wisten dat brandstichting een reeel risico is.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Daarom ook dacht ik aan brandstichting, maar ja, dat alles zonder bewijs natuurlijk.
NOS nieuwsquote:
Maar vind je niet dat gebouwen als gevangenissen, ziekenhuizen, nejaardenhuizen, gebouwen waar veel mensen zitten die niet 1,2,3 weg kunnen beter brandbeveiligd gebouwd moeten zijn?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Daarom ook dacht ik aan brandstichting, maar ja, dat alles zonder bewijs natuurlijk.
weet ik niet, ik ken de maatregelen daar niet. Er zijn ruim 300 mensen ongedeerd vanaf gekomen. Het had volgens mij veel erger kunnen zijn als men de deuren dicht had gelaten en zelf naar buiten was gerend, iets wat normaal is als er brand is, volgens mij dan. Je eigen hachie redden dus...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar vind je niet dat gebouwen als gevangenissen, ziekenhuizen, nejaardenhuizen, gebouwen waar veel mensen zitten die niet 1,2,3 weg kunnen beter brandbeveiligd gebouwd moeten zijn?
Daar denk ik dus ook aan. Duidelijk is lijkt mij dat er in elk geval geen sprinkeler installatie aanwezig is. En een brand die zo snel om zich heen grijpt. Hoe zo brandveilig. Echt heel triest dit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar vind je niet dat gebouwen als gevangenissen, ziekenhuizen, nejaardenhuizen, gebouwen waar veel mensen zitten die niet 1,2,3 weg kunnen beter brandbeveiligd gebouwd moeten zijn?
Neh, daar word je in getraindquote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
weet ik niet, ik ken de maatregelen daar niet. Er zijn ruim 300 mensen ongedeerd vanaf gekomen. Het had volgens mij veel erger kunnen zijn als men de deuren dicht had gelaten en zelf naar buiten was gerend, iets wat normaal is als er brand is, volgens mij dan. Je eigen hachie redden dus...
Geen sprinkler? Dat lijkt me een onmogelijkheid in een gebouw uit 2001 (geloof ik). Zelfs in je schuur/fietsenhok moet je tegenwoordig haast zo'n ding zitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar denk ik dus ook aan. Duidelijk is lijkt mij dat er in elk geval geen sprinkeler installatie aanwezig is. En een brand die zo snel om zich heen grijpt. Hoe zo brandveilig. Echt heel triest dit.![]()
Wegrennen en je eigen hagje redden is idd normaal. Maar lastig als je opgesloten zit toch.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
weet ik niet, ik ken de maatregelen daar niet. Er zijn ruim 300 mensen ongedeerd vanaf gekomen. Het had volgens mij veel erger kunnen zijn als men de deuren dicht had gelaten en zelf naar buiten was gerend, iets wat normaal is als er brand is, volgens mij dan. Je eigen hachie redden dus...
jawel, maar ik denk dat jij ook wel weet dat instinct het toch vaak wint van geleerde regeltjes.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neh, daar word je in getraind
Als je met mensen werkt krijg je daar een cursus in.
ik bedoelde dan ook de beveiligers die de gevangenen los moesten maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wegrennen en je eigen hagje redden is idd normaal. Maar lastig als je opgesloten zit toch.![]()
Durf te wedden dat die er niet was. Anders leefden die mensen dus nog.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen sprinkler? Dat lijkt me een onmogelijkheid in een gebouw uit 2001 (geloof ik). Zelfs in je schuur/fietsenhok moet je tegenwoordig haast zo'n ding zitten.![]()
Wat een onzinquote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Durf te wedden dat die er niet was. Anders leefden die mensen dus nog.
Jawel, ik hoop het dan ook nooit mee te maken!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jawel, maar ik denk dat jij ook wel weet dat instinct het toch vaak wint van geleerde regeltjes.
Ik heb ze gemodereerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:34 schreef indahnesia.com het volgende:
@Yvonne, op de FP komen de eerste wat vreemde reacties naar mijn mening. Ik ben op weg naar mijn werk, lees over 40 minuten wel bij.
vreemde reactiesquote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:34 schreef indahnesia.com het volgende:
@Yvonne, op de FP komen de eerste wat vreemde reacties naar mijn mening. Ik ben op weg naar mijn werk, lees over 40 minuten wel bij.
Inderdaad, klootzakken op de FP.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Door wie of wat dan ? Hebben ze ipv bolletjes aanstekers geslikt ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik las in de telegraaf dat de brand vermoedelijk is aangestoken..
Vind het ook niet kies van mezelf, maar heb hetzelfde idee...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
...
Kan je trouwens spreken van een ramp? Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
De rest van de burgers heeft ook recht op veiligheid, vandaar dat sommige gevangenen vastzitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:02 schreef yvonne het volgende:
Trouwens, of je je daar nou zo druk over moet maken, maak je liever druk hoe het mogelijk is dat in zo'n situatie zo'n gigantische brand uit kan breken, ook een gevange heeft recht op veiligheid.
Heel NWS staat voor met z'n spamquote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:36 schreef The_day_after het volgende:
Wegwezen met je spam.
Ik zie het!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Heel NWS staat voor met z'n spam![]()
veel plezier ermeequote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zie het!
half FOK! zelfs!
Even een handje helpen
quote:DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft donderdag met afschuw gereageerd op de grote brand in een cellencomplex op Schiphol, waarbij elf vreemdelingen zijn omgekomen.
Ze betuigt haar medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers, zo liet ze via haar woordvoerder weten. Ze vindt het voor alle betrokkenen "afschuwelijk" wat er is gebeurd.
Ik zag ook al mensen die het geen ramp vinden dat *Pakistaanse* kindertjes verpletterd werden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Kan je trouwens spreken van een ramp? Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Nee dit past gewoon binnen het algemene beeld dat mensen minder geven om het leven van een buitenlander of crimineel dan van iemand met wie ze wel contact durven te hebben...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is vreselijk dat de Nederlandse overheid ervoor verantwoordelijk is dat mensen zo zijn opgesloten dat ze levend verbranden. Een overheid wil dat niet op z'n geweten hebben. Ongelukken gebeuren, dit is een ongeluk, een vreselijk ongeluk.
Dat die deuren niet centraal open kunnen is veiligheid,quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.
Er zitten ook asielzoekers bij. Dat zijn geen misdadigers. En elk mensen leven wat verloren gaat wat voorkomen had kunnen worden. Is er een te veel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat die deuren niet centraal open kunnen is veiligheid,
Het ontbreken van sprinklers is of niet waar of is misschien ook wel een veiligheidseis.
Niets misdadig behalve de gevangenen zelf dus.
Dat proef ik meer inderdaad en dat vind ik diep -en dieptriest. Het is een enorme ramp, het gaat om mensenlevens en waarom zou je daar onderscheid in maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Nergens in het archief is ook maar iets te vinden wat de oorzaak van deze brand was. Het cellencomplex was toen nog niet in gebruik en kan dus niet aangestoken zijn door een gedetineerde.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:18 schreef Oom_Agent het volgende:
Op 30 november 2002 was er ook al eens brand
Ja, dat vraag ik me nu dus ook af. Wat is het verschil met Volendam bijvoorbeeld. Niet veel. Behalve dat het hier om asielzoekers en bolletjesslikkers gaat. Maar zo ben ik niet opgevoed door me ouders, en toch maak ik blijkbaar een onderscheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat proef ik meer inderdaad en dat vind ik diep -en dieptriest. Het is een enorme ramp, het gaat om mensenlevens en waarom zou je daar onderscheid in maken?
Het is mogelijk dat dit vreselijke ongeluk een gevolg is van (verwijtbare) nalatigheid. Dat zou het nóg erger maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.
Het waren illegalen, geen misdadigers, ze hadden wel een strafbaar feit gepleegd. Maakt verder niet uit, want dood gun je niemand natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zitten ook asielzoekers bij. Dat zijn geen misdadigers. En elk mensen leven wat verloren gaat wat voorkomen had kunnen worden. Is er een te veel.
Het is niet meer dan menselijk om onderscheid te maken hierin. Je mate van verbondenheid met medemensen wisselt. Leeftijd, nabijheid, culturele verbondenheid etc verschilt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:28 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me nu dus ook af. Wat is het verschil met Volendam bijvoorbeeld. Niet veel. Behalve dat het hier om asielzoekers en bolletjesslikkers gaat. Maar zo ben ik niet opgevoed door me ouders, en toch maak ik blijkbaar een onderscheid.
Het was een uitzetcentrum. Dus illegalen die nog een paar jaar in een cel moeten wachten totdat ze in hun land gedumpt worden en bolletjesslikkers.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het waren illegalen, geen misdadigers, ze hadden wel een strafbaar feit gepleegd. Maakt verder niet uit, want dood gun je niemand natuurlijk.
ha haha haha ha ha.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:35 schreef IkWilbert het volgende:
Ik dacht dat wij de doodstraf hadden afgeschaft....![]()
Er zijn 11 mensen omgekomen (waarschijnlijk was de hulp dan voor 5/6 cellen te laat)quote:.
In het cellencomplex zaten 350 bolletjesslikkers, illegale vreemdelingen en mensen die aan de grens geweigerd zijn. De vleugel waar de brand woedde, telde 24 tweepersoonscellen waar op dat moment 43 gedetineerden verbleven.
Van de 15 gewonden liggen er nog vier in het ziekenhuis. Dat werd medegedeeld op een persconferentie n. a.v. de brand.
Nou, als het eenmaal fikt, ik zie eigenlijk alleen maar kunsstof platen en systeemplafonds...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:47 schreef Libris het volgende:
Ziet er niet erg brandbaar uit....
Nou kennelijk fikt het als een idioot he?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:47 schreef Libris het volgende:
Ziet er niet erg brandbaar uit....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 | 10:26:09 27-10-05 BR 1 OMS MELDING Asd Airport Schiphol LAMPENISTENSTRAAT 1 Aanvalsplan LHS 641 651C Amsterdam-eo (Hoofddorp) 07:55:13 27-10-05 BR 2 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol aflossing Amsterdam-eo (Monitorcode) 07:55:13 27-10-05 BR 2 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol aflossing Amsterdam-eo (Nieuw-Vennep) 07:55:13 27-10-05 BR 2 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol aflossing Amsterdam-eo (Nieuw-Vennep) 07:00:39 27-10-05 BR 1 OMS MELDING Asd Airport Schiphol LAMPENISTENSTRAAT 1 Aanvalsplan LHS 651C Amsterdam-eo (Hoofddorp) 07:00:39 27-10-05 BR 1 OMS MELDING Asd Airport Schiphol LAMPENISTENSTRAAT 1 Aanvalsplan LHS 651C Amsterdam-eo (Hoofddorp) 06:53:01 27-10-05 OVD telefonisch contact AC Amsterdam-eo (Bevelvoerders Driemond) 06:53:01 27-10-05 OVD telefonisch contact AC Amsterdam-eo (Monitorcode) 04:23:33 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 588 Amsterdam-eo (Monitorcode) 04:23:33 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 588 Amsterdam-eo (Diemen) 04:23:33 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 588 Amsterdam-eo (Diemen) 04:23:33 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 588 Amsterdam-eo (Diemen) 04:07:18 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 681 Amsterdam-eo (Hoofddorp) 04:07:18 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 681 Amsterdam-eo (Hoofddorp - HV) 04:07:00 27-10-05 telefonisch contact AC Amsterdam-eo (Nieuw-Vennep) 04:07:00 27-10-05 telefonisch contact AC Amsterdam-eo (Monitorcode) 02:47:24 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 545 Amsterdam-eo (Monitorcode) 02:47:24 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 545 Amsterdam-eo (Driemond) 02:47:24 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 545 Amsterdam-eo (Driemond) 02:46:52 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 632 Amsterdam-eo (Monitorcode) 02:46:52 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 632 Amsterdam-eo (Duivendrecht) 02:46:52 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 632 Amsterdam-eo (Duivendrecht) --------8<-----------KNIP-----------8<---------- 01:12:07 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 642 Amsterdam-eo (Monitorcode) 01:12:07 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 642 Amsterdam-eo (Lisserbroek) 01:12:07 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 642 Amsterdam-eo (Lisserbroek) 01:11:20 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 631 Amsterdam-eo (Monitorcode) 01:11:20 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 631 Amsterdam-eo (Ouderkerk a/d Amstel) 01:11:20 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 631 Amsterdam-eo (Ouderkerk a/d Amstel) 01:10:51 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 648 Amsterdam-eo (Monitorcode) 01:10:51 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 648 Amsterdam-eo (Zwanenburg) 01:10:51 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 648 Amsterdam-eo (Zwanenburg) 01:10:35 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 646 Amsterdam-eo (Monitorcode) 01:10:35 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 646 Amsterdam-eo (Badhoevedorp) 01:10:35 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 646 Amsterdam-eo (Badhoevedorp) 01:09:24 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM Amsterdam-eo (Monitorcode) 01:09:24 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM Amsterdam-eo (Amstelveen) 00:56:09 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM Amsterdam-eo (Monitorcode) 00:56:09 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM Amsterdam-eo (Amstelveen) 00:56:09 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM Amsterdam-eo (Amstelveen) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Monitorcode) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Hoofddorp) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Hoofddorp - HV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (RVHV - coördinator) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Diversen) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Teunis) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Amstelveen) 00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Amstelveen) |
Nou snap ik dat je graag laat zien dat je over moeilijke codes beschikt, maar wat kan ik hiermee?quote:
Precies, als het echt alleen van beton was, was er niks aan de hand geweestquote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, als het eenmaal fikt, ik zie eigenlijk alleen maar kunsstof platen en systeemplafonds...
Zijn logs van een scanner ofzoquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:02 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Nou snap ik dat je graag laat zien dat je over moeilijke codes beschikt, maar wat kan ik hiermee?
Hoofddorp! Daar woon ik!
Niets van de brand gemerkt trouwens...
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:02 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Nou snap ik dat je graag laat zien dat je over moeilijke codes beschikt, maar wat kan ik hiermee?
Hoofddorp! Daar woon ik!
Niets van de brand gemerkt trouwens...
Je zegt toch niet in het openbaar dat je in Nieuw Vennep woont???quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zijn logs van een scanner ofzo
Sja, ik heb ook wel eens gehad dat ik op de radio hoorde dat er een winkelcentrum was afgefikt in Nieuw Vennep, en dat ik later op TC zag dat het het winkelcentrum nog geen km van mijn huis was, terwijl ik er helemaal niks van gemerkt had
Ja! Maar dan nog snap ik niet wat ik ermee moet...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:06 schreef Jonathon het volgende:
00:35:04 27-10-05 BR 1 BINNENBRAND LOGEREN Cellencomplex Schiphol TEN POL 64 Inzetprocedure ODM 925 930 678 644 577 988 594 Amsterdam-eo (Monitorcode)
Tijd <> Datum <> BR 1 is Brandweer1 <> Locatie <> Voertuignummers die gealarmeerd worden <> District <> (persoonscode) [monitor is iedereen]
Snap je het nu een beetje?
[..]
Lijkt mij eng zeg !quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
zag dat het het winkelcentrum nog geen km van mijn huis was, terwijl ik er helemaal niks van gemerkt had
Mwa, boeie, half jaartje nog en dan ben ik pleite. En dan nog, als ik 30 of 35 ofzo ben zou ik best weer terug willen naar NV hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:07 schreef Triangeljosti het volgende:
Je zegt toch niet in het openbaar dat je in Nieuw Vennep woont???
Idd. En het waren dus illegalen, gewoon mensen uit een arm kutland die op zoek waren naar een beter leven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:07 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik verbaas me echt over sommige mensen die het niets doet omdat het toch maar illegalen en bolletjesslikkers zijn... ongelovelijk tot wat een niveau we zijn afgezakt hier in NL...
Echt? Wat heeft die man al een hoop blunders op zijn naam staan zeg, ongelooflijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:22 schreef Foo_niks het volgende:
Donner is verantwoordelijk voor het complex. Hij heeft het gebouw drie jaar geleden geopend.
Klaar.!!!!!!!!!!!!!!Probleem opgelost,er zijn geen aandachtspunten gevonden.
het cellenblok is veilig,U kunt weer rustig doorslapen.
De bron is indhanesia.com @ FOK!...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik las in de telegraaf dat de brand vermoedelijk is aangestoken..
Precies, waarom?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, als het eenmaal fikt, ik zie eigenlijk alleen maar kunsstof platen en systeemplafonds...
Misschien moeten we blij zijn met het staartje...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:26 schreef Fling het volgende:
Het is de top headline op cnn.com zag ik net, opgeschreven als een soort horrorscenario. Ik ben bang dat dit nog wel een staartje krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |