De rest van de burgers heeft ook recht op veiligheid, vandaar dat sommige gevangenen vastzitten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:02 schreef yvonne het volgende:
Trouwens, of je je daar nou zo druk over moet maken, maak je liever druk hoe het mogelijk is dat in zo'n situatie zo'n gigantische brand uit kan breken, ook een gevange heeft recht op veiligheid.
Heel NWS staat voor met z'n spamquote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:36 schreef The_day_after het volgende:
Wegwezen met je spam.
Ik zie het!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Heel NWS staat voor met z'n spam![]()
veel plezier ermeequote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zie het!
half FOK! zelfs!
Even een handje helpen
quote:DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft donderdag met afschuw gereageerd op de grote brand in een cellencomplex op Schiphol, waarbij elf vreemdelingen zijn omgekomen.
Ze betuigt haar medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers, zo liet ze via haar woordvoerder weten. Ze vindt het voor alle betrokkenen "afschuwelijk" wat er is gebeurd.
Ik zag ook al mensen die het geen ramp vinden dat *Pakistaanse* kindertjes verpletterd werden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Kan je trouwens spreken van een ramp? Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Nee dit past gewoon binnen het algemene beeld dat mensen minder geven om het leven van een buitenlander of crimineel dan van iemand met wie ze wel contact durven te hebben...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is vreselijk dat de Nederlandse overheid ervoor verantwoordelijk is dat mensen zo zijn opgesloten dat ze levend verbranden. Een overheid wil dat niet op z'n geweten hebben. Ongelukken gebeuren, dit is een ongeluk, een vreselijk ongeluk.
Dat die deuren niet centraal open kunnen is veiligheid,quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.
Er zitten ook asielzoekers bij. Dat zijn geen misdadigers. En elk mensen leven wat verloren gaat wat voorkomen had kunnen worden. Is er een te veel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat die deuren niet centraal open kunnen is veiligheid,
Het ontbreken van sprinklers is of niet waar of is misschien ook wel een veiligheidseis.
Niets misdadig behalve de gevangenen zelf dus.
Dat proef ik meer inderdaad en dat vind ik diep -en dieptriest. Het is een enorme ramp, het gaat om mensenlevens en waarom zou je daar onderscheid in maken?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Kan je trouwens spreken van een ramp? Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Nergens in het archief is ook maar iets te vinden wat de oorzaak van deze brand was. Het cellencomplex was toen nog niet in gebruik en kan dus niet aangestoken zijn door een gedetineerde.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:18 schreef Oom_Agent het volgende:
Op 30 november 2002 was er ook al eens brand
Ja, dat vraag ik me nu dus ook af. Wat is het verschil met Volendam bijvoorbeeld. Niet veel. Behalve dat het hier om asielzoekers en bolletjesslikkers gaat. Maar zo ben ik niet opgevoed door me ouders, en toch maak ik blijkbaar een onderscheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat proef ik meer inderdaad en dat vind ik diep -en dieptriest. Het is een enorme ramp, het gaat om mensenlevens en waarom zou je daar onderscheid in maken?
Het is mogelijk dat dit vreselijke ongeluk een gevolg is van (verwijtbare) nalatigheid. Dat zou het nóg erger maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.
Het waren illegalen, geen misdadigers, ze hadden wel een strafbaar feit gepleegd. Maakt verder niet uit, want dood gun je niemand natuurlijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zitten ook asielzoekers bij. Dat zijn geen misdadigers. En elk mensen leven wat verloren gaat wat voorkomen had kunnen worden. Is er een te veel.
Het is niet meer dan menselijk om onderscheid te maken hierin. Je mate van verbondenheid met medemensen wisselt. Leeftijd, nabijheid, culturele verbondenheid etc verschilt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:28 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me nu dus ook af. Wat is het verschil met Volendam bijvoorbeeld. Niet veel. Behalve dat het hier om asielzoekers en bolletjesslikkers gaat. Maar zo ben ik niet opgevoed door me ouders, en toch maak ik blijkbaar een onderscheid.
Het was een uitzetcentrum. Dus illegalen die nog een paar jaar in een cel moeten wachten totdat ze in hun land gedumpt worden en bolletjesslikkers.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het waren illegalen, geen misdadigers, ze hadden wel een strafbaar feit gepleegd. Maakt verder niet uit, want dood gun je niemand natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |