abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:11:55 #51
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31716832
nieuwe update van TT:
3 ontsnapt, 3 aangehouden
nog 4 gewonden in ziekenhuis, 1 zwaargewonde

Brand in cellen Schiphol:11 doden

SCHIPHOL Op Schiphol zijn bij een brand
in een cellencomplex elf gedetineerden
omgekomen.De slachtoffers zaten daar in
vreemdelingenbewaring.Vijftien mensen
raakten gewond,onder wie ook bewaarders
en marechaussees.Vier liggen nog in het
ziekenhuis.Een is zwaargewond.

De brand brak na middernacht uit en
was drie uur later onder controle.Drie
mensen die ontsnapten,zijn weer gepakt.
In het blok waar de brand uitbrak,
verbleven 43 mensen.In het hele complex
zitten 350 mensen vast.

Alle gedetineerden worden elders in het
land ondergebracht omdat hun veiligheid
niet meer kan worden gegarandeerd.
**************************zie 107 *****
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:12:23 #52
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31716838
en

Onafhankelijk onderzoek naar brand

SCHIPHOL Er komt een onafhankelijk
onderzoek naar de brand van vannacht
in het cellencomplex op Schiphol.Daarin
staat centraal wat er precies gebeurd
is en hoe de hulpverlening verliep.

Gedetineerden hebben gezegd dat ze na
het uitbreken van de brand tevergeefs
om hulp hebben geroepen.Volgens hen
geloofde de bewaking niet dat er brand
was uitgebroken.De brand woedde in 10
tot 12 van de 24 cellen in de vleugel.

Volgens Justitie gingen bewaarders na
het brandalarm meteen kijken.De cellen
werden daarna handmatig geopend.Het is
niet mogelijk om alle cellen in een
keer elektronisch te openen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 oktober 2005 @ 08:27:09 #53
862 Arcee
Look closer
pi_31716909
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 07:02 schreef yvonne het volgende:
Trouwens, of je je daar nou zo druk over moet maken, maak je liever druk hoe het mogelijk is dat in zo'n situatie zo'n gigantische brand uit kan breken, ook een gevange heeft recht op veiligheid.
De rest van de burgers heeft ook recht op veiligheid, vandaar dat sommige gevangenen vastzitten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31716983
Wegwezen met je spam.

[ Bericht 97% gewijzigd door yvonne op 27-10-2005 08:42:10 ]
pi_31717054
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 08:36 schreef The_day_after het volgende:
Wegwezen met je spam.
Heel NWS staat voor met z'n spam
  Admin donderdag 27 oktober 2005 @ 08:56:30 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_31717184
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 08:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Heel NWS staat voor met z'n spam
Ik zie het!
half FOK! zelfs!
Even een handje helpen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_31717192
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 08:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik zie het!
half FOK! zelfs!
Even een handje helpen
veel plezier ermee
pi_31717296
Verdonk reageert met afschuw
quote:
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft donderdag met afschuw gereageerd op de grote brand in een cellencomplex op Schiphol, waarbij elf vreemdelingen zijn omgekomen.

Ze betuigt haar medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers, zo liet ze via haar woordvoerder weten. Ze vindt het voor alle betrokkenen "afschuwelijk" wat er is gebeurd.
pi_31717310
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 07:52 schreef BobRooney het volgende:
Kan je trouwens spreken van een ramp? Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Ik zag ook al mensen die het geen ramp vinden dat *Pakistaanse* kindertjes verpletterd werden.

Het is een kwestie van beschaving en medemenselijkheid om het idee van hulpeloos verbranden of verpletterd worden gruwelijk te vinden. Juist ook wanneer je de verbranden / verpletterden niet persoonlijk kent. En ook wanneer je vermoedt dat je de verbranden of verpletterden in kwestie niet heel aardig zou vinden.

Het is vreselijk dat de Nederlandse overheid ervoor verantwoordelijk is dat mensen zo zijn opgesloten dat ze levend verbranden. Een overheid wil dat niet op z'n geweten hebben. Ongelukken gebeuren, dit is een ongeluk, een vreselijk ongeluk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31717311
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Nee dit past gewoon binnen het algemene beeld dat mensen minder geven om het leven van een buitenlander of crimineel dan van iemand met wie ze wel contact durven te hebben...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:12:45 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31717381
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is vreselijk dat de Nederlandse overheid ervoor verantwoordelijk is dat mensen zo zijn opgesloten dat ze levend verbranden. Een overheid wil dat niet op z'n geweten hebben. Ongelukken gebeuren, dit is een ongeluk, een vreselijk ongeluk.
Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31717393
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als de deuren niet centraal konden worden geopend wat ik gelezen heb. En het ontbreken van een sprinkeler installatie? Dan is het geen ongeluk. Maar een misdadige nalatigheid.
Dat die deuren niet centraal open kunnen is veiligheid,
Het ontbreken van sprinklers is of niet waar of is misschien ook wel een veiligheidseis.
Niets misdadig behalve de gevangenen zelf dus.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:18:16 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31717462
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat die deuren niet centraal open kunnen is veiligheid,
Het ontbreken van sprinklers is of niet waar of is misschien ook wel een veiligheidseis.
Niets misdadig behalve de gevangenen zelf dus.
Er zitten ook asielzoekers bij. Dat zijn geen misdadigers. En elk mensen leven wat verloren gaat wat voorkomen had kunnen worden. Is er een te veel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:18:19 #64
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_31717465
Op 30 november 2002 was er ook al eens brand
Wat zijn we aan het doen ???
pi_31717498
Afschuwelijk zeg - 11 doden - dat is voor Nederlandse begrippen echt een grote ramp.
pi_31717515
Dat de omstandigheden waaronder mensen in de Vreemdelingenbewaring zitten verre van optimaal zijn is al lange tijd bekend en wordt door de advocatuur ook vaak aangekaart bij rechtzaken. Ik denk dat hier nog wel even over doorgepraat gaat worden.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_31717536
quote:
Kan je trouwens spreken van een ramp? Ik moet eerlijk zeggen dat het me weinig doet. De brand in Volendam vond ik pas een ramp. Hebben meer mensen dit? Ik maak me meer druk om de gewonde marechausee's dan het aantal doden.
Dat proef ik meer inderdaad en dat vind ik diep -en dieptriest. Het is een enorme ramp, het gaat om mensenlevens en waarom zou je daar onderscheid in maken?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 09:27:33 #68
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_31717587
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:18 schreef Oom_Agent het volgende:
Op 30 november 2002 was er ook al eens brand
Nergens in het archief is ook maar iets te vinden wat de oorzaak van deze brand was. Het cellencomplex was toen nog niet in gebruik en kan dus niet aangestoken zijn door een gedetineerde.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_31717594
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat proef ik meer inderdaad en dat vind ik diep -en dieptriest. Het is een enorme ramp, het gaat om mensenlevens en waarom zou je daar onderscheid in maken?
Ja, dat vraag ik me nu dus ook af. Wat is het verschil met Volendam bijvoorbeeld. Niet veel. Behalve dat het hier om asielzoekers en bolletjesslikkers gaat. Maar zo ben ik niet opgevoed door me ouders, en toch maak ik blijkbaar een onderscheid.
pi_31717607
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is mogelijk dat dit vreselijke ongeluk een gevolg is van (verwijtbare) nalatigheid. Dat zou het nóg erger maken.

Ik veronderstel echter geen opzet, dus hou ik het op een ongeluk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31717638
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zitten ook asielzoekers bij. Dat zijn geen misdadigers. En elk mensen leven wat verloren gaat wat voorkomen had kunnen worden. Is er een te veel.
Het waren illegalen, geen misdadigers, ze hadden wel een strafbaar feit gepleegd. Maakt verder niet uit, want dood gun je niemand natuurlijk.
pi_31717668
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:28 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me nu dus ook af. Wat is het verschil met Volendam bijvoorbeeld. Niet veel. Behalve dat het hier om asielzoekers en bolletjesslikkers gaat. Maar zo ben ik niet opgevoed door me ouders, en toch maak ik blijkbaar een onderscheid.
Het is niet meer dan menselijk om onderscheid te maken hierin. Je mate van verbondenheid met medemensen wisselt. Leeftijd, nabijheid, culturele verbondenheid etc verschilt.

Niettemin hoort het ook bij menselijkheid om ook gruwelijke sterven van mensen waarmee je weinig verbondenheid voelt (om welke reden dan ook) huiveringwekkend te vinden, en te betreuren.
pi_31717669
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Het waren illegalen, geen misdadigers, ze hadden wel een strafbaar feit gepleegd. Maakt verder niet uit, want dood gun je niemand natuurlijk.
Het was een uitzetcentrum. Dus illegalen die nog een paar jaar in een cel moeten wachten totdat ze in hun land gedumpt worden en bolletjesslikkers.

Maar goed. Het blijven ménsen. En er zijn 11 ménsen dood. Dát is de stand van zaken.
pi_31717699

ANP AP Reuters ANP Pers Support Help
Uitgebreid zoeken

BRAND SCHIPHOL
ANP/114 BIN/3 27/10/2005, 9:31 BRAND27+AH; HAARLEMMERMEER-SAMENVATTING-SC

BRAND SCHIPHOL

Elf doden bij brand in cellencomplex Schiphol

S a m e n v a t t i n g

HAARLEMMERMEER (ANP) - Bij een brand in het cellencomplex op Schiphol zijn in de nacht van woensdag op donderdag elf illegalen om het leven gekomen. Vijftien mensen raakten gewond, vier van hen liggen nog in het ziekenhuis.

De brand brak rond middernacht uit en woedde in ongeveer de helft van 24 tweepersoonscellen in de getroffen vreemdelingenvleugel. Op dat moment zaten daar 43 gedetineerden. De brandweer had het vuur omstreeks 3.00 uur onder controle. Het vliegverkeer heeft geen hinder ondervonden.

Over de oorzaak van de brand was donderdagochtend nog niets gezegd. Het was de tweede keer dat brand in het gebouw was. De eerste keer was kort voor de oplevering, eind 2002.

Politie en marechaussee hebben geen aanwijzing dat gevangenen zijn ontsnapt, maar een woordvoerder kon dat wegens een lopende inventarisatie nog niet helemaal uitsluiten. Drie personen die probeerden te vluchten, werden in de buurt aangehouden. Justitie kan de veiligheid van de gedetineerden in het complex niet meer garanderen en brengt ze daarom over naar onder meer Zeist en Rotterdam.

Loco-burgemeester M. Bezuijen van Haarlemmermeer, waar Schiphol onder valt, kondigde donderdagochtend onmiddellijk een onafhankelijk onderzoek aan. Onderzoekers zullen kijken wat er precies is gebeurd en hoe de hulpverlening is verlopen.

Nadat het brandalarm iets na middernacht was afgegaan, gingen medewerkers kijken wat er aan de hand was. Daarna hebben ze alle cellen in de vleugel handmatig ontgrendeld. Het is niet mogelijk om alle cellen in een keer elektronisch te openen, zei een woordvoerder van justitie.

Een van de gevangenen suggereerde dat de bewakers de ernst van de brand hebben onderschat. Toen gedetineerden al rook roken, wilden de bewakers dat volgens hem aanvankelijk niet geloven en zeiden ze dat er niets aan de hand was. ,,We bleven opgesloten. We kregen last van onze keel'', zei de gedetineerde donderdag in het Radio 1-Journaal. Daarna ontstond paniek en agressie, verklaarde hij.

De Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) wil dat onderzoek meer duidelijk maakt over het optreden van de marechaussee tijdens de evacuatie. Een woordvoerder heeft bovendien vragen over de brandveiligheid van het cellencomplex. ,,Het snel overslaan van de brand naar andere cellen is een punt van discussie, zeker nu het niet de eerste keer is dat brand uitbreekt.''

De Tweede Kamer wil snel duidelijkheid over de oorzaak van de brand en de brandveiligheid van het pand, zo lieten de justitiewoordvoerders donderdag weten.

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) reageerde met afschuw. Ze betuigde haar medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers en noemde het bij monde van haar woordvoerder ,,afschuwelijk'' wat er is gebeurd.

donderdag 27 oktober 2005 @ 09:35:19 #75
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31717703
Ik dacht dat wij de doodstraf hadden afgeschaft....
* I intend to live forever, so far so good! *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')