quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:57 schreef Sukh het volgende:
Voor de duidelijkheid:
Een aantal spirituele mogelijkheden zijn:
- Het controleren van je lichaamstemperatuur
Waarom? ik kan een trui aantrekken.
- Psychometrie - doormiddel van iets aan te raken weet je precies de inhoud van de materie en waarvan het gemaakt is en historie.
Waarom? maak het open en ga ff de inhoud bekijken.
- Onzichtbaarheid - het vermogen om licht te blokken
Waarom? Pak een zonnebril.
- Teleportatie
Waarom? ik kan fietsen.
- Astrale Projectie - het vermogen om gecontroleerd uit je lichaam te treden tijdens een slaaptoestand.
Waarom? Ik kan toch (dag)dromen?
- Kinesevormen
Waarom? ik heb 2 handen.
Telekinese Is het bewegen en verplaatsen van objecten zonder ze aan te raken
Zie boven.
Pyrokinese Is het beheersen/controleren van vuur. Vuur aanwakkeren en uitwakkeren
Waarom? ik heb een aansteker.
hydrokinese Is het beheersen van water
Waarom, ik heb een kraan thuis
chronokinese Is het beheersen van tijd
Ja, leer plannen
biokinese is het beheersen van je interne organen
Gezonder leven, gezonder lichaam
- levitatie
Waarom, weleens een vliegtuig gezien?.
je zegt het goed, een ander niveau en andere uitdagingen. beiden zijn een niveau, beiden bevatten uitdagingen. gelukkig geen waarde-oordeel.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:26 schreef Sukh het volgende:
[..]
Het was het 1 of het ander, maar goed wanneer je spiritueel begaafd bent dan leef je op een ander niveau je hebt naar mijn mening nieuwe en andere uitdagingen.
Nee, hij probeert mensen onderuit te halen, hij is GEEN wetenschapper, de mensen die voor hem werken zijn GEEN wetenschappers.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Randi probeert juist een wetemschappelijk onderzoek te doen.
Ben jij ooit bij zo'n onderzoek aanwezig geweest ?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, hij probeert mensen onderuit te halen, hij is GEEN wetenschapper, de mensen die voor hem werken zijn GEEN wetenschappers.
Hij poogt niet te kijken om wat voor energie het gaat, waar het vandaan komt, hoe het werkt(of niet natuurlijk), het enige wat zijn doel is is het onderuit halen.
Dat zegt hij zelf he, lees zijn site er maar eens goed op na....quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ben jij ooit bij zo'n onderzoek aanwezig geweest ?
volgens mij wordt er gewoon een claim opgesteld welke de gene die claimt waar moet makenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zegt hij zelf he, lees zijn site er maar eens goed op na....
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:20 schreef FuifDuif het volgende:
Spirituele welvaart natuurlijk. Matiële welvaart is enkel interessant voor de lagere levensvormen.
Ken je Randi ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:23 schreef FuifDuif het volgende:
Mensen die aankomen kakken met Randi als een soort van argument om het paranormale onderuit te halen zijn niet goed snik. Randi is zelf een idioot die je niet serieus moet nemen. Laat staan dat een paranormaal begaafd persoon zich voor zijn vuile spelletjes zal lenen.
Mensen onder andere.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:24 schreef het_fokschaap het volgende:
over welke levensvormen heb je het nu ?
James Randi toch? Die idioot die een miljoen klaar heeft liggen voor de persoon die onder experimentele condities kan aantonen over paranomale krachten te beschikken?quote:
Jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en jij bent een hogere levensvorm in de mensensoort ?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja. Ik hecht weinig waarde aan materiële zaken. Daarin onderscheid ik mij aanzienlijk van sommige soortgenoten die als het ware denken dat het enige wat van waarde is, materieel is
.
De vraag is: is het materiële / fysieke leven nog belangrijk bij een bepaald spiritueel niveau? Dacht het niet. Alleen al het feit dat jij weer denkt in termen van 'lichamelijk overleven', geeft aan dat jij vooral nog georiënteerd bent op het materiële leven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
![]()
Wil jij zeggen dat je jezelf in leven kunt houden met alleen maar spiritueel geleuter? Ik wens je veel succes!
het feit dat jij nog op Fok zit voorspelt ook niet veel goeds inzake jouw spirituele niveauquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
De vraag is: is het materiële / fysieke leven nog belangrijk bij een bepaald spiritueel niveau? Dacht het niet. Alleen al het feit dat jij weer denkt in termen van 'lichamelijk overleven', geeft aan dat jij vooral nog georiënteerd bent op het materiële leven.
Ik kan niet slapen als ik niet op zijn minst eventjes op een dag op Fok! gekeken hebquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het feit dat jij nog op Fok zit voorspelt ook niet veel goeds inzake jouw spirituele niveau
Tja je hersenen bestaan nou enmaal uit materie. Dus spiritualiteit vloeit eigenlijk voort uit materie, want naar mijn mening is spiritualiteit een illusie van de hersenen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
De vraag is: is het materiële / fysieke leven nog belangrijk bij een bepaald spiritueel niveau? Dacht het niet. Alleen al het feit dat jij weer denkt in termen van 'lichamelijk overleven', geeft aan dat jij vooral nog georiënteerd bent op het materiële leven.
Beetje een simpele, ongefundeerde redenatie, Fir3fly. Je hebt nog twee pogingen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja je hersenen bestaan nou enmaal uit materie. Dus spiritualiteit vloeit eigenlijk voort uit materie![]()
hoe kom je daarbij ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:45 schreef FuifDuif het volgende:
Spiritualiteit staat juist los van het lichaam en dus ook de hersenen.
Hoe kom je er bij dat het niet zo is? Die vraag kan ik net zo goed stellen. Ik heb in ieder geval de suggestie van het woord aan mijn kant: spiritueel -> spirit -> geest -> geestelijk is niet lichamelijk.quote:
het is niet meer dan een aanname dat er zoiets bestaat als een geest die los bestaat van het lichaam.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat het niet zo is? Die vraag kan ik net zo goed stellen. Ik heb in ieder geval de suggestie van het woord aan mijn kant: spiritueel -> spirit -> geest -> geestelijk is niet lichamelijk.
OK, misschien had ik het woordje "dus" er niet bij moeten zetten. Ik had het niet bedoeld als een redenatie, maar gewoon mijn mening.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Beetje een simpele, ongefundeerde redenatie, Fir3fly. Je hebt nog twee pogingen.
Hé, deze drogredenatie had ik nog niet gezien. Leuk gevonden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:48 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat het niet zo is? Die vraag kan ik net zo goed stellen. Ik heb in ieder geval de suggestie van het woord aan mijn kant: spiritueel -> spirit -> geest -> geestelijk is niet lichamelijk.
Ik heb zijn site bekeken, en zijn lopende zaken bekeken. Ze mogen dan geen wetenschappers zijn, ze proberen wel een nette methode op te zetten voor experimenten en doen dat zelfs nog redelijk netjes, zoals een blinde proef voor telepathie waar maar uit 3 maal een serie van 100 woorden gekozen moet worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, hij probeert mensen onderuit te halen, hij is GEEN wetenschapper, de mensen die voor hem werken zijn GEEN wetenschappers.
Hij poogt niet te kijken om wat voor energie het gaat, waar het vandaan komt, hoe het werkt(of niet natuurlijk), het enige wat zijn doel is is het onderuit halen.
Als je Houdini bedoelt, daar is nooit een reactie na zijn dood van gehoord. Ondanks alle claims.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:43 schreef erodome het volgende:
Zo gezegd, zo gedaan, de man ging dood en bepaalde mediums kwamen met boodschappen van hem, die zinnen die vastgelegd waren welteverstaan.
Dit is het bekendste onderzoek(en enorm groot) dat het beste te controleren is op dit gebied en zou eigenlijk zelfs skeptische mensen op hun hoofd moeten laten krabben, nu leg ik het heel simpel uit en misschien mis ik wel wat zo even snel(doe het ook maar uit mijn hoofd), maar je kan er zat van vinden op het net, inc de originele correnspondentie en de opzet van het onderzoek.
Het is dan ook een uitdaging (1 million dollar paranormal challenge), geen wedstrijd, of wetenschappelijke test. Staat duidelijk in de FAQ.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Spiritualiteit wordt gedefinieerd als een persoonlijk eigenschap. Of Dit de vorm van spiritualiteit is die jij bedoelt, danwel dat spiritualiteit geheel materie-onafhankelijk is staat nog zeer zeker ter discussie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Beetje een simpele, ongefundeerde redenatie, Fir3fly. Je hebt nog twee pogingen.
Spiritualiteit staat juist los van het lichaam en dus ook de hersenen.
Onderbouwing?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:54 schreef Triggershot het volgende:
Ware leven schuilt alleen in spiritualiteit.
Materie is vergankelijk.quote:
Wodan, Thor en Freya kennen we nog langerquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Materie is vergankelijk.
Namen als Mohammed, Jezus, Mozes en Boedha leven al Millenia, en nog veel langer dan onze kinderen.
adam langerquote:Op zondag 30 oktober 2005 14:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Wodan, Thor en Freya kennen we nog langer
Of namen als Ceasar, Nebukadnezar, Alexander de Grote, Aristoteles, Plato...quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Materie is vergankelijk.
Namen als Mohammed, Jezus, Mozes en Boedha leven al Millenia, en nog veel langer dan onze kinderen.
Zonder twijfel een van grootste namen die voorkomen in een geschiedenisboek, maar een aanhangt nu? Niet echt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:20 schreef averty het volgende:
[..]
Of namen als Ceasar, Nebukadnezar, Alexander de Grote, Aristoteles, Plato...
Mohammed, Mozes, Jezes en Boeddha waren geen Goden, hoewel Jezus wel door sommigen wordt vereerd als God. Ik vind het wel indrukwekkend dat Jezus 2 millenia na zijn dood nog tot grootste religie ter wereld gerekend kan worden.quote:Je hoeft dus niet perse god te zijn om onthouden te worden. En die millenia, pfff.... De aarde is 4.5 miljard jaar oud. Maakt toch helemaal geen indruk, die 2000 jaar van jezus. het maakt alleen maar indruk vanwege ons eigen leven dat zo'n 75 jaar is. Allemaal perspectief. En duidelijk een verkeerd perspectief.
Namens die ik opnoemde vochten voor spirutualiteit.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:17 schreef Fir3fly het volgende:
Maar wat heeft dit met spiritualiteit te maken? Die namen zijn gewoon overleveringen...
Zal best, maar die namen zijn geen onderbouwing van jou stelling:quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Namens die ik opnoemde vochten voor spirutualiteit.
quote:Ware leven schuilt alleen in spiritualiteit.
Ook niet wanneer je het combineert met, wanneer je naam nog steeds wordt geroepen na 1000den jaren dat je onsterfelijk bent.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal best, maar die namen zijn geen onderbouwing van jou stelling:
[..]
Je zet hier een pracht van een stelling neer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:54 schreef Triggershot het volgende:
Ware leven schuilt alleen in spiritualiteit.
We zijn het eens dat we het niet eens zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:44 schreef FuifDuif het volgende:
Sorry hoor, maar een zweverig leven kan veel geluk brengen en daar gaat het om. Dit zal altijd een twistpunt blijven dus ik denk niet dat, àls het zo is, je zult meemaken dat het een grote farce blijkt te zijn. Bovendien komen die overtuigingen niet voort uit wat zweverig gelul, maar uit een proces van innerlijke bewustworden. Echter, dat overstijgt de materie en zal dus nooit door de materialistische wetenschap worden aangetoond. En derhalve zullen de pure materialisten het nooit begrijpen. Niet in hun huidige levens althans.
Wat ik met betreffende zin probeerde te uitten is het is voor mij een feit en voor anders denkenden een stelling. In principe is voor mij dus spirituele leven alleen en als ware manier van leven voor mij.quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:55 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Je zet hier een pracht van een stelling neer.
Het woord "alleen" moet je misschien zelfs weglaten, omdat bij het uitspreken daar snel de klemtoon op gelegd wordt vanwege de lange ee klank. en op deze manier komt de nadruk meer op "ware" te liggen..
Het ware leven schuilt in spiritualiteit.
Eerlijk gezegt zou ik ook niet verwachten dat een materialist het met mij eens zou zijn, zou natuurlijk mijn inziens ook niet kloppen. En natuurlijk ben ik het niet met je eens wanneer je spreekt over dat de geest voortkomt uit de materie, ik vind dat de geest dan waarneembaar zou moeten zijn. Ik ben ervan overtuigd dat de geest door God in de mens is geblazen. En resterende lichaam en onderdelen door klei ( materie die weer door God is geschapen)quote:Ik ben het er absoluut niet mee eens. Pertinent niet. Klinklare nonsens.
Als materialist ben ik ervan overtuigd dat de geest voortkomt uit de materie.
Als de geest dan sterker is dan het lichaam is dat vanzelfsprekend omdat het kind verder en door groeit dan de ouder.
Maar de basis is materie en daardoor is de geest beperkt, begrensd door de materie.
Maar een goede spreuk, slogan bij de "oppositie" vind ik ook goed.
Alles wat ik hierboven heb geuit haal ik uit religie en bevredig dus niet mijn spirituele twijfels met religieuze leer. Eerder door geloven in God vul ik mijn vraagstukken. Als alles een grote farce blijkt te zijn na mijn dood heb ik niets verloren, maar als alles dus wel blijkt te kloppen? Tsjaah, geen materieel bezit kan je dan nog redden.quote:Je kunt er een heel geloof aan ophangen. Religies zijn erop gebaseerd.
Maar oh wat een teleurstelling zal het zijn als blijkt dat het een grote farce is.
En daarom zou ik willen roepen: ga weer met beide benen op de grond staan.
Ga niet een zweverig leven leiden. Luchtkastelen zijn inhoudsloos.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald en verloren.
Waar baseer je op dat de geest uit materie voortkomt???quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:55 schreef Yosomite het volgende:
Ik ben het er absoluut niet mee eens. Pertinent niet. Klinklare nonsens.
Als materialist ben ik ervan overtuigd dat de geest voortkomt uit de materie.
Als de geest dan sterker is dan het lichaam is dat vanzelfsprekend omdat het kind verder en door groeit dan de ouder.
Maar de basis is materie en daardoor is de geest beperkt, begrensd door de materie.
Maar een goede spreuk, slogan bij de "oppositie" vind ik ook goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |