kijk dat vraag ik niet. ik ben gewoon op zoek naar werk.. heb al vele sollicitaties uitgestuurd. en ik pak gewoon wat ik pakken kan. en als het de Mac is. so be itquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:57 schreef Aurelium het volgende:
Bovendien is de Mac voor kleuters met die kut clown van ze en is BK veel lekkerder.
Ik krijg gewoon het minimum loon voor mijn leeftijdquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:50 schreef Robbiej het volgende:
Leuk salaris
Als je bij McDonald's werkt, heb je de belangrijke taak het de gasten naar de zin te maken. Daar wil je natuurlijk wel goed voor worden betaald. Bij McDonald's ben je verzekerd van een salaris dat minimaal voldoet aan de horeca-CAO.
is dat nou hoger dan het minimum jeugdloon? of is dat nou gewoon bullshit praat op hun site?
wow om jouw mening werd niet gevraagd. op getieft uit mn topic relnicht.quote:
Hey.quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:54 schreef diddlinaa het volgende:
hey Robbiej ,
Je bent 17 en dat betekend dat er haast geen belasting vanaf gaat... dus laan we zeggen dat je 3,60 overhoud per uur... En na je proeftijd krijg je iets meer salaris... en als je jarig geweest bent ook... maar je kan dat zaterdag gewoon vragen...
Groeten , Diddlina...
Dat is onzin trouwens, ik heb er gewerkt en je mag maar heel beperkte dingen kiezen in je pauze. Bovendien wordt je moddervet als je elke keer daar eet als je moet werkenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:57 schreef Aurelium het volgende:
Ga bij burger king werken, krijg je gratis zoveel eten als je wil in je pauze, niet die louzy 50% korting van de MAC.
Tering,ik verdien 6,61 bij de TPG en ben 19quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:56 schreef optifree het volgende:
De minimum lonen zijn:
15 -> 2,19
16 -> 2,52
17 -> 2,88
18 -> 3,32
19 -> 3,83
20 -> 4,49
21 -> 5,29
22 -> 6,20
Allen uiteraard in euro's(en bruto)
En bedenk even dat een politieagent die klaar is en de straat op mag...ook maar 7,30 bruto verdiend...en dan heb je meer verantwoordelijk heden dan een hamburger spuger...
dus niet hehquote:Op maandag 24 oktober 2005 21:54 schreef diddlinaa het volgende:
hey Robbiej ,
Je bent 17 en dat betekend dat er haast geen belasting vanaf gaat... dus laan we zeggen dat je 3,60 overhoud per uur... En na je proeftijd krijg je iets meer salaris... en als je jarig geweest bent ook... maar je kan dat zaterdag gewoon vragen...
Groeten , Diddlina...
Dat boeit niet, ze moeten zich aan die CAO houden. En lager zoal wel niet, zal wel in strijd zijn met wet min. jeugdloon.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:50 schreef Robbiej het volgende:
Leuk salaris
Als je bij McDonald's werkt, heb je de belangrijke taak het de gasten naar de zin te maken. Daar wil je natuurlijk wel goed voor worden betaald. Bij McDonald's ben je verzekerd van een salaris dat minimaal voldoet aan de horeca-CAO.
is dat nou hoger dan het minimum jeugdloon? of is dat nou gewoon bullshit praat op hun site?
Sinds drie weken van 6.61 naar 7.30!quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:33 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Tering,ik verdien 6,61 bij de TPG en ben 19
meer verdien je niet op deze leeftijd helaas (17) noem het en neem het.. 3.10 mag je blij mee zijn tegenwoordig.. :/quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:58 schreef renz0r het volgende:
[..]
Sinds drie weken van 6.61 naar 7.30!Ook gauw 20 worden tom
OT:
Ik snap best dat je een baantje wilt en dat je het gene neemt wat als eerste op je pad komt, in dit geval MC Donalds, maar wees reeel.... Vind je nou eigenlijk ook niet dat dit niet erg weinig is qua verdienste? Al bij een plaatselijke Super geprobeerd?
In ieder geval succes
Eyy vriendin, toch maar aangemeld bij FOK!quote:Op maandag 24 oktober 2005 21:50 schreef diddlinaa het volgende:
Hey Robbiej ,
Ik ben dus die vriendin... Ik werk zelf al 6 jaar met plezier bij Mac... Ben begonnen als vakantie werker toen ik 16 was en verdiende toen 6,75 dat was dus in guldens... Het salaris vald dus wel reuze mee... (Het kan wel hard werken zijn) Je loopt de hele tijd 7 a 8 uur per dag...
Verder krijg jij tijdens je gesprek die je zaterdag hebt.. gewoon te horen hoeveel je precies komt te verdienen... (Het is beter als je dat gesprek gewoon even afwacht dan weet je voor jezelf gewoon meer)...
Ik wens je veel suc6 met je gesprek zaterdag...
Groeten , diddlina
Toen ik 17 was verdiende ik 3.75 netto bij een rozenkwekerijquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
meer verdien je niet op deze leeftijd helaas (17) noem het en neem het.. 3.10 mag je blij mee zijn tegenwoordig.. :/
Alsof de horeca CAO nu zo genereus is. Dat minimaal zal ook wel heel letterlijk zijn. Bij de Mac verdien je echt geen topsalaris. Het is dan ook ongeschoold werk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:50 schreef Robbiej het volgende:
Leuk salaris
voor 3.10 zou ik mn nest niet uitkomen hoor, ben ook 17quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
meer verdien je niet op deze leeftijd helaas (17) noem het en neem het.. 3.10 mag je blij mee zijn tegenwoordig.. :/
bij de AH in de stad verdien je anders ook maar 3.40...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:35 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
voor 3.10 zou ik mn nest niet uitkomen hoor, ben ook 17
ik zou TS toch aanraden bij de plaatselijke super te proberen. ik verdien met mn 17 jaar inmiddels ¤5.45 bij de supermarkt maar dat is dan omdat ik er een jaar werk. een 17jarige die net begint krijgt iets van ¤4.50-5.00. per uur en het werk is veel relaxter dan bij macdonalds
Ja want anders was ik luiquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:11 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Eyy vriendin, toch maar aangemeld bij FOK!![]()
Het is gewoon ongeschoold werk. Iedereen kan het in principe doen, dus daar hoeft echt niet flink voor betaald te worden. Vrijwel iedereen wordt daar ook aangenomen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:58 schreef Prego het volgende:
succes ermee!
ik vind juist dat ze bij de Mac wel wat meer mogen verdienen.het lijkt me hard werken en de klanten zijn ook niet altijd even makkelijk (zeker niet wanneer je dit spiegelt aan fokkers)
drogredenquote:Op zondag 30 oktober 2005 18:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is gewoon ongeschoold werk. Iedereen kan het in principe doen, dus daar hoeft echt niet flink voor betaald te worden.
Niet dus, want een McDonalds-medewerker wordt niet al te genereus betaald.quote:
Zorg dat je heel snel 'medewerker fastfood' wordt ipv. 'assistent medewerker fastfood'. Scheelt meer dan een euro per uur. Toen ik weg ging op m'n 19e verdiende ik ¤6,11quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:55 schreef Robbiej het volgende:
oplichting vind ik het.. maarja dat is altijd zo in dit klote landmet hun belasting regeltjes en staatskas-spekkingen. je werkt jezelf letterlijk het graf in. en wat krijg je ervoor per uur? net iets meer dan een fucking half pakje peuken.. terwijl iemand van 19 precies hetzelfde werk doet. die krijgt ook nog maar net 1 pakkie peuken (4.xx/uur) :/
gewoon niet normaal meer dit..
Misschien een andere bedrijfstak zoeken? Toen ik 14-15 was verdiende ik al 3,60 met bollenpellen en klusjes op een bloembollenbedrijf. En dat is 6-7 jaar geleden...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
dat wordt je pas na 2 volle kalenderjaren daar gewerkt te hebben....je hebt nog ff te gaan (of je moet er fulltime gaan werken maar dat denk ik niet.)quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:02 schreef Robbiej het volgende:
en hoe word je dat heel snel?
Ik ben 16 en verdien 6 a 7 euro per uur ...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
moet jij niet in de MAC werkenquote:Op zondag 23 oktober 2005 23:58 schreef Rapaille het volgende:
Dus 3,10 doe je wel en 2,65 niet? Het scheelt 0,45 cent.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
moet jij niet in de MAC werken
Ahum...quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:02 schreef Robbiej het volgende:
in Lelystad zijn geen vacatures voor telemarketeer..
hoeveel verdiende je toen je 16 was dan?quote:Op woensdag 2 november 2005 13:57 schreef Jed1Gam het volgende:
MCDonalds in Leystad, heb er een half jaar gewerkt toen ik 16 was geloof ik. Slavenarbeid voor een hongerloon imo. Automatisch piloot en brein op non-actief dan houd je het beste vol.Die mcgeur komt nog bij me naar boven als ik er aan denk, je krijgt het ook niet uit je kleding (ook niet na 10 wasbeurten).
Maar veel plezier met werken.![]()
Je moet niet zo janken!!! Het is simpel werk tegen een simpele vergoeding!quote:Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef Robbiej het volgende:
heb zo uitgerekend dat ik ong op 3.11 per uur kom.. jezus.. tis omdat het niet anders kan.. vuil pleuris uitbuiters hier in nederland..
Interesseert me geen donder.. 3.11 man pleur een end op... terwijl een dienstknuppel van 22 die precies het fucking zelfde doet zowat 7 euro per uur krijgt. hoop dat het plan van Abvakado doorgaat om het minimum jeugdloon af te schaffen.. zijn ze nou helemaal belazerd....quote:Op woensdag 2 november 2005 15:02 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je moet niet zo janken!!! Het is simpel werk tegen een simpele vergoeding!
Iedereen begint laag!
Nee, dan wordt 't lol... donderen de jeugdlonen nog verder omlaag!quote:Op woensdag 2 november 2005 15:08 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Interesseert me geen donder.. 3.11 man pleur een end op... terwijl een dienstknuppel van 22 die precies het fucking zelfde doet zowat 7 euro per uur krijgt. hoop dat het plan van Abvakado doorgaat om het minimum jeugdloon af te schaffen.. zijn ze nou helemaal belazerd....
Ehm jij denkt dat als de MINIMUM lonen worden afgeschaft jouw loon OMHOOG gaatquote:Op woensdag 2 november 2005 15:08 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Interesseert me geen donder.. 3.11 man pleur een end op... terwijl een dienstknuppel van 22 die precies het fucking zelfde doet zowat 7 euro per uur krijgt. hoop dat het plan van Abvakado doorgaat om het minimum jeugdloon af te schaffen.. zijn ze nou helemaal belazerd....
Nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar minimum lonen zijn uitgevonden om er voor te zorgen dat IEDEREEN een bepaald minimum uurloon krijgt. Als dat verdwijnt mogen werkgevers zelf bepalen dat ze minder geven. Meer mogen ze nu ook al lang, dus daar veranderd dan niks aan hoor...quote:Op woensdag 2 november 2005 15:11 schreef Robbiej het volgende:
nee. als een 22 jarige ZONDER ervaring er komt. en ja als de minimumjeugdloon afgeschaft word. dan gaat idd ook mijn loon omhoog ja. dan komt alles gewoon op de 22 jaar grens. dus zelfs een 15 jarige kan 7 euro per uur verdienen. precies zoals het hoort. gelijkheid voor iedereen.
Mijn fout lieve schat, maar dat kun je nog wel even vergetenquote:
Lol ik werk bij de Ah en ben 16 en verdien 3,11quote:15 -> 2,19
16 -> 2,52
17 -> 2,88
18 -> 3,32
19 -> 3,83
20 -> 4,49
21 -> 5,29
22 -> 6,20
bij de ah zit er al vakantiegeld bij je loon berekend, bij de mac krijg je dat apart uitbetaald (bij de loonbetaling voor de maand mei)quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:47 schreef Robbiej het volgende:
dat verdiende ik ook bij AH toen ik 16 was. en nu ben ik 17 en ga ik hetzelfde verdienen...
Ja, alleen dan als je looonheffing dan nog boven de (dacht) 30 Euro uitkomt. (per jaar)quote:Op zondag 6 november 2005 23:08 schreef Robbiej het volgende:
ook met loonheffingkorting?
dude, dan verdiend die 22 jarige jouw karige 3.11 eruo loontjequote:Op woensdag 2 november 2005 15:11 schreef Robbiej het volgende:
nee. als een 22 jarige ZONDER ervaring er komt. en ja als de minimumjeugdloon afgeschaft word. dan gaat idd ook mijn loon omhoog ja. dan komt alles gewoon op de 22 jaar grens. dus zelfs een 15 jarige kan 7 euro per uur verdienen. precies zoals het hoort. gelijkheid voor iedereen.
of nog minder, aangezien ze zelf dan het loon mogen bepalenquote:Op maandag 7 november 2005 21:24 schreef Robbiej het volgende:
neej ¤ 7,68 euro per uur zoals iedereen aan het huidige minimumloon
ik heb het over dat het JEUGDLOON afgeschaft word. dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op maandag 7 november 2005 22:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
of nog minder, aangezien ze zelf dan het loon mogen bepalen
omdat ik er zelf werk en ik dat zie staan op mn loonstrookjequote:Op dinsdag 8 november 2005 23:42 schreef Robbiej het volgende:
hoe kom je eigenlijk aan 3.49 per uur? tis 3.94 bruto en mij is verteld door verschillende mensen dat er niet veel van af (paar cent) gaat als je 17 bent..
lijkt me sterk. een 16 jarige verdiend bij ons 3.54 bruto. en die gast zegt dat er maar een paar cent vanaf is gegaan 3 cent ofzo.. dus lijkt me sterk. maargoed ik zie het vanzelf. is het minder nok ik er meteen weer mee. je krijgt pas GODVERDOMME na 5.5 uur pauze terwijl ik maar 5 uur per keer werk. je moet je de kanker werken om het bij te houden. en ze verwachten meteen dat je op volle toeren mee kan draaien terwijl je er net werkt.. ben naar de tering.. hoofdpijn/rugpijn/last van mn knieeen etc.. 5 uur geen seconde gezeten/uitgerust..quote:Op woensdag 9 november 2005 19:54 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
omdat ik er zelf werk en ik dat zie staan op mn loonstrookje![]()
ohnee je bent 17
ik 18, waarsch nog iets minder voor jouw dan
het is omdat ik godverdomme geen andere keus heb..quote:Op woensdag 9 november 2005 20:04 schreef Dementor het volgende:
Ik was niet eens mij bed uitgekomen voor 3,50 euro per uur.
over die lange pauze dat verschilt per leeftijd...quote:Op woensdag 9 november 2005 23:57 schreef diddlinaa het volgende:
Hey , hey
Robbiej even over die pauze je krijgt wel 10 min pauze , als ze je dit niet geven moet je zeggen dat je daar recht op hebt(staat gewoon in je contract en bij de mac regels)... En als je 5 en half uur of langer werkt dan krijg je een half uurtje... En dat salaris is bij elke mac anders... Al verdient baggeruser echt te weing voor haar leeftijd is dat bruto ?
En dat salaris gaat omhoog zodra je 18 bent robbiej , dus dan heb je weer ongeveer 40 cent per uur meer...
En in het begin is het idd erg wennen bij de mac... Maar mijn eerste dag was op de boulvard , 33 graden buiten en 8 uur werken en de volgende dag gewoon weer , maar het went . dus gewoon effe doorbijten....
Maar dat van die pauze moet je zelf even in de gaten houden Als jij niks zecht vinden ze het wel best zo... Niet vergeten te zeggen dat je er recht op hebt...
Groeten , Diddlina...
ik kan me niet voorstellen dat het per mac verschilt maar het is toch*echt zo...quote:Op donderdag 10 november 2005 17:16 schreef diddlinaa het volgende:
Hey Eric dat van die pauze is niet waar hoor , dat is voor iedereen het zelfde iedereen heeft bij 5 uur werken recht op 10 minuten dan hoef je niet uit te klokken en werk je langer dan 5 uur dan heb je een half uurtje en moet je uitklokken en dit is bij elke mac zo... Het is wel zo dat jij maar tot 22 uur mag werken
voor 18 jaar en ouderquote:Er is een pauzeverplichting zodra in een dienst meer dan 4,5 uur arbeid wordt verricht.
wat betreft 18+ had ik hetzelf ook fout dus, het moet 5,5 ipv 5 uur zijn...quote:Er is een pauzeverplichting zodra in een dienst meer dan 5,5 uur arbeid wordt verricht
mazzelpik?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:30 schreef Robbiej het volgende:
[..]
het is omdat ik godverdomme geen andere keus heb..
jij wel blijkbaar... mazzelpik!
kloptquote:Op donderdag 10 november 2005 12:39 schreef erik-de-perik het volgende:
[..]
over die lange pauze dat verschilt per leeftijd...
17 en jonger krijgt bij 5uur of meer een half uur...
18 en ouder krijgt na 5.5 uur een half uur..
je krijgt je loon aan het begin van de nieuwe maand....het ligt aan de bank hoe snel het op je rekening staat. Meestal staat het er binnen 5 hooguit 6 dagen op.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:38 schreef Robbiej het volgende:
Het is idd op je 17e na 4.5 uur een 30 min pauze. en gehad vandaag.. blijf er toch maar werken. vandaag op KVA gestaan. was erg goed te doen
Welke datum krijg je eidenlijk je loon? diddlinaa weet jij dat?
het doet er in die zin toe dat ik, als manager dus, de pauzes plan. daarbij hanteren wij de regel van de arbeidstijden zoals ik die een paar posts terug vermeld heb. Ik heb het hierbij uiteraard over de 'eetpauze' die dus een half uur duurt. de drinkpauze is ong. om de 2 uur.. afhankelijk van de drukte.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:57 schreef diddlinaa het volgende:
Hey eric ,
Ik ben zelf crewtrainer maar vind niet dat dat er wat toe doet... maar de pauzes zijn toch echt overal het zelfdeiedereen die minder dan 5,5 uur werkt heeft recht op 10 min break en iedereen die meer werkt heeft recht op een half uur , sterker nog een regel waar de mac zich niet aan houd iedereen die 8 uur werkt heeft recht op 10 minuten break en een half uur pauze
... maargoed dit waren de regels toen ik begon het zou wel kunnen zijn dat er iets is veranderd maar bij ons gaat het nog steets zo... Ik heb vandaag nog 5,5 uur gewerkt en 30 min pauze
En versteeg!! Mac valt ook onder horeca!! Het is dan wel geen chiqe restaurant maar toch...
mzzl , diddlina!!!![]()
KVAquote:Op donderdag 10 november 2005 22:38 schreef Robbiej het volgende:
Het is idd op je 17e na 4.5 uur een 30 min pauze. en gehad vandaag.. blijf er toch maar werken. vandaag op KVA gestaan. was erg goed te doen
Welke datum krijg je eidenlijk je loon? diddlinaa weet jij dat?
quote:Op vrijdag 11 november 2005 00:26 schreef mcintosh het volgende:
[..]
KVA
En we hebben helemaal geen appelgebak meer
inderdaadquote:
Dat is niet veel als je 21 bent, maar als je beetje leuke functie heb zal misschien wel uit te houden zijn?quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:37 schreef Pascal86 het volgende:
6.25 netto per uur.
Ik heb goede banden met de baasquote:Op zaterdag 15 december 2007 19:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is niet veel als je 21 bent, maar als je beetje leuke functie heb zal misschien wel uit te houden zijn?
wat is dat nou weer voor vraag klapjostiquote:Op maandag 1 december 2008 21:50 schreef Flubberbal het volgende:
edit: prima kick! Jammer van de inhoud.....
Zorg dat je een baantje in een supermarkt, fabriek, groothandel of bouwmarkt ofzo krijgt, betaalt vele malen beter. En dan nog 's de frisse lucht buiten de McDonalds en in een bouwmarkt leer je zelf ook een hoop wat later van pas kan komen.quote:Op donderdag 3 november 2005 21:52 schreef Robbiej het volgende:
Zaterdag 10:00 voor 3 uurtjes ofzo.. weet niet wat er dan gebeurdjij wel? tell me please
maar over dat salaris. nou ik vind 3.11 per uur wel erg weinig voor een 17 jarige. aangezien de prijzen maar de pan uit vliegen. blijft die miezerige loon hetzelfde... en omdat je als 17 jarige soms best wel wat vaste uitgaven hebt..
in dit geval wil ik sparen voor mijn auto. en dit kost mij gewoon 12 maanden om een fatsoenlijke auto te kunnen kopen. als ik uitga van 15 uur per week.(wat met een beetje pech zelfs nog minder is..) en 20% voor mezelf wil houden..
dat is dus 15(uur)*¤3.11=¤46.65*52(weken)=¤2425.8-20%=¤1940.64(20% voor mezelf per maand. de rest op spaarrekening)
dus heb ik in 1 jaar tijd. maar ¤1940.64 voor mijn auto. en maar ¤40.43 per maand voor mezelf.. lekker dan. je kan onmogelijk sparen met dit hongerloontje als je ook nog studeert.
Maar dan werk je s'nachts? En daarna naar school? Ik weet uit ervaring dat dat niet heel lang goed gaat.....quote:Op dinsdag 2 december 2008 02:52 schreef Noisiv het volgende:
Ligt eraan waar je gaat solliciteren. Baantjes zoals de mac en ah zijn lekker makkelijk omdat je 99% kans hebt om aangenomen te worden en dan moet je eht doen met het minimum loon. Als je iets verder kijkt dan je neus lang is kan je veel betere bijbaantjes vinden die wel goed betalen.
Ik heb tegenwoordig een bijbaantje waarbij je start met een salaris van ¤10,78 waarbij zaterdagen en zondagen 200% uitbetalen. Daarbij hebben ze ook flexibele werktijden en moet ik elke dinsdag bellen voor mijn werktijden voor komende week. Al zou je alleen al 2 dagen in het weekend meepakken dan haal je al 1200 euro per maand netto binnen. En ik werk in een brood fabriek waar ze brood maken voor grote supermarken maar al het soort fabriek werk verdiend goed schijnt.
Een ex vriendin kende iemand die in een makeup fabriek werkte en kreeg nog meer dan ik met dezelfde toeslagen en flexebiliteit + dat ze 1x in de maand voor 8 euro een hele make up tas met makeup mocht vullen.
kreeg jij ook last van vleugels? ben ermee moeten stoppenquote:Op dinsdag 2 december 2008 04:50 schreef Noisiv het volgende:
Nee 10,78 is standaard bruto loon wat je daar krijgt. Ik ben 21 jaar maar iemand die 18 is en daar ook werkt verdient 50 cent minder dan mij geloof ik.
Nachtdienst is 135%
Zaterdag ochtend 150%
Zaterdag middag 15.00-23.00 200%
Zondag 200% hele dag
Als je middag diensten door de weeks draait vallen vanaf 18.00 uur onder nachtdienst tarief. En ik weet dat je moet opletten met stu fi. Ik zat er na 5 maanden werken al in de buurt en moest ik het stopzetten :S Ik werk dan wel elk weekend + veel middag en nachtdiensten door de weeks. Redbull doet wonderen
quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:11 schreef Lassekjus het volgende:
Als je een uur over straat loopt en goed naar beneden kijkt, vind je meer dan het hongerloon wat ik hier voorbij zie komen.
wees blij dat er nog mensen zijn die voor dit bedrag gaan werken....anders kon je fluiten naar je mc kroketquote:Op donderdag 4 december 2008 00:36 schreef Emu het volgende:
Dat er vandaag de dag nog mensen zijn die voor minder dan 5 euro per uur gaan werken... ik snap het niet, maar als ik die keuze moest hebben, dan deed ik nog liever niets.
Dat is dan ook de reden dan de uitkeringen omlaag moeten.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:36 schreef Emu het volgende:
Dat er vandaag de dag nog mensen zijn die voor minder dan 5 euro per uur gaan werken... ik snap het niet, maar als ik die keuze moest hebben, dan deed ik nog liever niets.
Behalve dat ik het helemaal met je eens ben, zal iemand die (zoals Emu) liever niks doet ook geen uitkering horen te krijgen. Dat is op zich al goedkoper dan een lagere uitkering.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:22 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden dan de uitkeringen omlaag moeten.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:58 schreef Jusstmii het volgende:
Ik ben 18 en werk ook bij de Mc. Ik verdien op dit moment 4,77, en dat was vorig jaar nog 4.63 uit mijn hoofd. Dus erg laag is het niet bij mijn Mc dan!
Nee, dan nemen ze geen 17-jarigen meer aan maar een 22-jarige die de huur moet betalen, doorgaans meer verantwoordelijkheid heeft en dus niet enkel voor wat vrij besteedbaar zakgeld werkt omdat men nog bij pap en mam woont.quote:Op maandag 7 november 2005 21:24 schreef Robbiej het volgende:
neej ¤ 7,68 euro per uur zoals iedereen aan het huidige minimumloon
Dat is inderdaad vrij slecht geregeld. In België en Frankrijk is het minimumjeugdloon ruim 7 euro per uur. Al vraag ik me af hoe dan de kansen liggen om op jonge leeftijd al aan de slag te gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:55 schreef Robbiej het volgende:
oplichting vind ik het.. maarja dat is altijd zo in dit klote landmet hun belasting regeltjes en staatskas-spekkingen. je werkt jezelf letterlijk het graf in. en wat krijg je ervoor per uur? net iets meer dan een fucking half pakje peuken.. terwijl iemand van 19 precies hetzelfde werk doet. die krijgt ook nog maar net 1 pakkie peuken (4.xx/uur) :/
gewoon niet normaal meer dit..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |