abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:28:58 #201
133325 HaagscheHarry
Niet te wènag!
pi_31642435
gwoon, daarom, ik postte vroeger nogal veel in DIG, en dat kreeg een beetje een nerd-achtige sfeer om mij heen, vandaar...
voor DIG ga ik nu wel naar tweakers
'De grotere inbreng van de markt leidt ertoe dat steeds grotere stukken van het landschap zullen worden ingericht naar de smaak van de meerderheid die meent dat Pim Fortuyn de grootste Nederlander allert tijden was.'
Willem van Toorn-NRC Handelsblad
pi_31642496
Ach zo'n figuur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:33:23 #203
133325 HaagscheHarry
Niet te wènag!
pi_31642574
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:30 schreef du_ke het volgende:
Ach zo'n figuur.
mag ik?

ik wil gewoon meedoen in POL omdat ik het intessant vind, hey, lief zijn!

nu n ander onderwerp graag, hoe denk jij over keuzevrijheid? ook niet ideaal?
'De grotere inbreng van de markt leidt ertoe dat steeds grotere stukken van het landschap zullen worden ingericht naar de smaak van de meerderheid die meent dat Pim Fortuyn de grootste Nederlander allert tijden was.'
pi_31642671
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:33 schreef HaagscheHarry het volgende:

[..]

mag ik?

ik wil gewoon meedoen in POL omdat ik het intessant vind, hey, lief zijn!

nu n ander onderwerp graag, hoe denk jij over keuzevrijheid? ook niet ideaal?
Oh zeker niet ideaal. Het idee, de theorie is heel aardig alleen de praktische uitvoering laat ietsjes te wensen over.

Maar dit is niet het moment om daarover te lullen. Hebte veeldrank in m'n mik. Sraks maar eens richting kroeg .
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:48:36 #205
133325 HaagscheHarry
Niet te wènag!
pi_31643016
ok. later!
pi_31645739
quote:
Tien jaar voorsprong op de Chinezen
Harry Coerver
Sittard - De eenvoudige productie verdwijnt voor een belangrijk deel naar lagelonenlanden. Om voldoende werkgelegenheid te behouden, zijn nieuwe producten nodig die ze in die landen niet kunnen maken. Jacques Joosten is een van de mensen die moet zorgen dat voldoende van die nieuwe producten er ook zullen zijn.

,,De toekomst van de chemische industrie in Nederland en Europa ziet er zonnig uit'', zegt Jacques Joosten. Er zit geen enkele twijfel in zijn stem. ,,Niet alleen hebben we een kennisvoorsprong van tien jaar op landen als China. We kunnen en moeten die voorsprong ook zien te behouden. En dat gaat lukken.''

Joosten is enkele weken geleden benoemd om de 'Regiegroep Chemie' op te zetten om dat laatste mogelijk te maken. De benoeming komt van het Innovatieplatform waarvan premier Balkenende de voorzitter is.

Regiegroep? Innovatieplatform? Hoe zit dat ook alweer. Voor een antwoord moeten we even terug in de tijd.

De laatste jaren verdwijnt fabriek na fabriek naar Oost-Europa en vooral het Verre Oosten. Het blijft niet bij fabrieken is de grote angst. Het onderzoek naar en de ontwikkeling van nieuwe producten begint ook te verschuiven. Europese regeringsleiders bijeen in Lissabon verzonnen in 2000 een oplossing voor dit probleem. De Europese Unie zou in 2010 de meest dynamische en concurrerende kenniseconomie van de wereld moeten zijn. Ze beloofden bijvoorbeeld dat de landen van de EU in 2010, 3 procent van hun bruto binnenlands product (bbp) spenderen aan wetenschappelijk onderzoek. Onderzoek dat moet leiden tot nieuwe technieken en nieuwe producten, waar landen als China, India of Brazilië voorlopig nog niet aan toe zijn. Dat cijfer ligt nu echter nog een stuk lager op ongeveer 1,9. Dat de drie procent gehaald wordt in 2010 gelooft inmiddels bijna niemand meer.

Om de doelstellingen van 'Lissabon' te halen, is in Nederland onder meer het Innovatieplatform opgericht, met minister-president Balkenende aan het hoofd. Met dat Platform moet onderzoek gestimuleerd worden, krijgen bedrijven, universiteiten en tal van instellingen subsidies om de (kennis)economie op de een of andere manier te stimuleren. Worden regels verandert om hoogwaardige kennis voor Nederland te behouden. Het Innovatieplatform heeft enkele economisch belangrijke gebieden aangewezen die daarbij speciale aandacht krijgen. Sinds kort hoort daar ook Chemie bij. En Joosten moet met de Regiegroep Chemie voor Balkenende uitzoeken wat er allemaal moet gebeuren om de kennisvoorsprong in de chemie te behouden.

Joosten kent de weg in de wereld van de chemie als weinig anderen in Nederland. Hij is niet alleen bij chemiebedrijf DSM een van de leidinggevenden van de R&D, hij is ook directeur van het Dutch Polymer Institute, een instelling waar kennis van polymeren (plastics) is samengebald. Voorts kent Joosten de situatie in het Verre Oosten op zijn duimpje. Niet alleen is hij daar de baas van de onderzoeksafdelingen van DSM, hij is er ook 'visiting professor' aan drie Chinese universiteiten. Dat betekent dat hij aan die universiteiten zo nu en dan gastcolleges geeft. Daar ziet hij op welke manier de kennis van de honderdduizenden technici in dat onmetelijke land, toegepast wordt in de industrie. Of beter gezegd (nog) niet toegepast wordt in de industrie.

,,Dat is de kern,'' zegt Joosten bezwerend. ,,De kennis uit verschillende vakgebieden bij elkaar brengen en dan nieuwe producten ontwikkelen. In China staat er nog een grote muur tussen de universiteiten en de bedrijven. Het duurt nog zeker vijf of tien jaar voordat dit verandert. In Europa zijn we een stuk verder. Als we een apparaatje willen ontwikkelen waarbij een suikerpatiënt precies op het goede moment van de dag, precies genoeg insuline krijgt, moeten voedingsdeskundigen, elektrotechnici, chemici, werktuigbouwkundigen en medici nauw samenwerken, en dat kunnen we in Europa. Hetzelfde geldt voor producten of productieprocessen die het milieu niet meer aantasten.''

Joosten: ,,Daarvoor moeten niet alleen grote bedrijven en universiteiten samenwerken. Technici moeten kansen krijgen om bedrijfjes op te zetten en nieuwe producten ontwikkelen. Dat moet op alle mogelijke manieren gesteund worden. Er moet geld zijn om de eerste tijd door te komen, de periode dat er nog niks verkocht kan worden. Er moeten minder belemmeringen zijn om de goede mensen, soms uit een ver buitenland, in Nederland te kunnen laten wonen en werken. Zulke starters moeten dicht bij elkaar zitten, zodat ze van elkaar kunnen profiteren en leren.''

Vier jaar lang is Joosten voorzitter van de Regiegroep Chemie. ,, Het zou mooi zijn als we in die tijd ervoor kunnen zorgen dat er tussen de tien en de honderd nieuwe bedrijfjes ontstaan met nieuwe producten die de wereld kunnen veroveren.

Bij DSM is Joosten onder meer verantwoordelijk voor de laboratoria in China. Is dat niet in strijd met het streven om juist een kennisvoorsprong op China te behouden? Volgens Joosten niet. ,,Voor ons zijn dat ook uitkijkposten over wat er in China gebeurt. Wie weet komen er toch ooit nieuwe en interessante producten vandaan. En dan is het beter dat je er dicht bij zit.'' Joosten laat vervolgens met opzet het eerste woordje 'if' weg van een Engelse uitdrukking: ,,You cannot beat them, join them''.
De Limburger
pi_31645912
Iemand een idee van wie dit liedje is?

[ Bericht 21% gewijzigd door Godslasteraar op 23-10-2005 02:59:52 ]
pi_31647239
Goo Goo Dolls - Slide
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31647613
* sigme draait Thin Lizzy -> In the fields

Goeiemorgen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31649231
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 05:00 schreef RichardQuest het volgende:
Goo Goo Dolls - Slide
Géén fan dus. Mja, het is ook een beetje een stomme naam. Ik zal het toch maar eens beluisteren, het klonk wel vrolijk.
pi_31649513

America's Funniest Homevideo's het enabest scorende programma op Talpa gister. Goede aankoop.
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:15:00 #212
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31649571
Ik loop net dat voorbij fok forum een beetje door te scrollen. Wat een haat en nijd zeg. Ben benieuwd wat er allemaal is voorgevallen.
Say your prayers
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:24:51 #213
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31649797
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:15 schreef Sickie het volgende:
Ik loop net dat voorbij fok forum een beetje door te scrollen. Wat een haat en nijd zeg. Ben benieuwd wat er allemaal is voorgevallen.
Om dat te begrijpen, moet je tenminste Jerry Springer's season 1,2 en 4 kennen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:29:50 #214
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31649908
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:24 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Om dat te begrijpen, moet je tenminste Jerry Springer's season 1,2 en 4 kennen
Amai, ik ben meer een Jambers typ.
Say your prayers
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:38:45 #215
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31650153
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:29 schreef Sickie het volgende:

[..]

Amai, ik ben meer een Jambers typ.
da's die kindervrind toch?
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:41:18 #216
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31650222
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

da's die kindervrind toch?
Ik denk dat je een paar Vlamen door elkaar husselt.
Say your prayers
  zondag 23 oktober 2005 @ 12:45:12 #217
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31650332
Tjeesus, wat een lekker wijf is die mevrouw Verbruggen bij Buitenhof zeg , ze kan haar mondje ook lekker roeren over de invulling van het onderwijs
pi_31651582
Volgens Rice is Powell black
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31651665
Raad de quote:
quote:
Aziaten zijn eigenlijk pakistanen, oftewel moslims.
pi_31652672
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:41 schreef RichardQuest het volgende:
Raad de quote:
[..]
M. ?
pi_31652707
alhoewel KL 204 natuurlijk het mooiste en beste Koelewijn-nummer is, is het onterecht om dit nummer binnen het Koelewijn-repertoire als "ultiem' Koelewijn nummer te zien...
Zelfs Sprong in het duister kan niet als 'ultiem koelewijn-nummer' gezien worden, ondanks dat het in de geschiednis der nederlandse popmuziek op eenzame hoogte staande kwaliteitsnummers zijn.

Het ultieme Koelewijn-nummer, is natuurlijk, zonder enige twijfel: 'Angeline, de blonde sex-machine.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31652772
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

M. ?
Nee, het is niet cynisch bedoeld...
pi_31652804
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:41 schreef RichardQuest het volgende:
Raad de quote:
[..]
Pracissor
pi_31652862
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 12:15 schreef Sickie het volgende:
Ach een hoop ellende maar volgens mij komt het er in hetkort op neer dat het een paar gefrustreerde nerds op leeftijd zijn die er van balen dat ze zich niet staande kunnen houden op een jongerenforum.
pi_31652904
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:46 schreef RM-rf het volgende:
Nu we het er toch over hadden he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')